Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża  (Read 974 times)

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« on: April 27, 2015, 08:11:45 »

Witam.

Otóż myślę, że realistyczne byłoby, gdyby nasza szybkość poruszania się zmieniała się wraz ze zmianą otoczenia np. wychodząc z wysokiej trawy, w której oczywiście idziemy wolno na jakąś np. ładną dróżkę będziemy chodzić szybciej - logiczne.

Co o tym sądzicie? Powinno coś takiego istnieć? Zapraszam do dyskusji. ;)

Korzystałem z opcji Szukaj i niczego podobnego nie znalazłem.
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #1 on: April 27, 2015, 08:28:44 »

Twórcy chcą stosunkowo wysokiego poziomu realizmu więc taka podstawowa funkcja powinna się pojawić. Oczywiście powinna dotyczyć wszystkich graczy, mobków i pojazdów, przy czym różne podłoża w różny sposób oddziaływałyby na różne istoty/pojazdy. Dodatkowo w niektóre miejsca lepiej by było się nie zapuszczać ponieważ wiązałoby się to z ryzykiem utraty dorobku lub życia np wjechanie wozem na bagna nie jest najlepszym pomysłem.
Logged

Lykaon

  • Guest
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #2 on: May 31, 2015, 21:25:34 »

Nie zapomnijmy jednak o tym co mamy na stopach : )
Chodzi o to - gdy idziemy po śniegu w zwykłych laczkach to będziemy poruszać się wolno, ale gdy założymy rakiety śnieżne, wtedy debuff zostanie mocno zniwelowany. Oczywiście na nartach poruszalibyśmy się jeszcze szybciej niż zwykle (choć narty zapewne nie zostaną wprowadzone) : D
Najefektywniej chodzić po pustyni będzie nam w lekkich i wysokich butach sięgających za kostkę, dzięki temu żwir nie wpada nam do środka i nie kaleczy stopy, a kaleczenie stopy powodowałoby oczywiście zmniejszenie prędkości poruszania się.
Zaś po skalistych, górskich terenach najlepiej będzie się chodziło w grubych, skórzanych butach : P

To są tylko przykłady, chce tylko zwrócić uwagę, że rodzaj obuwia też ma znaczenie.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #3 on: June 01, 2015, 08:08:18 »

Narty mogłyby istnieć. Jak łyżwy istniały jeszcze kilka tysięcy lat temu to czemu narty nie? Dwie deski i jedziemy!
@Edit Oczywiście trzeba jeszcze pomyśleć o zapięciach.
Logged

Lykaon

  • Guest
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #4 on: June 01, 2015, 16:53:28 »

Narty mogłyby istnieć. Jak łyżwy istniały jeszcze kilka tysięcy lat temu to czemu narty nie? Dwie deski i jedziemy!
@Edit Oczywiście trzeba jeszcze pomyśleć o zapięciach.
Wiesz, co jak co, ale ja tam nie wiem kiedy te akcesoria zostały wynalezione i jak wpływałyby na klimat gry, a od czasu mojego "popisu" wiedzą o astronomii wolę ostrożniej pisać posty : P

Ale skoro Ty nie widzisz problemu to i ja przyznaję się, że chętnie bym takie coś zobaczył. Znacznie ułatwiłoby to wędrówkę po ośnieżonych, górskich terenach, na których nie ma wyznaczonych dróg. Na takich wyprawach, nawet konie nie będę tak funkcjonalne. Zatem narty byłyby niezbędnym wyposażeniem każdego enidust'owego górala. Dodatkowo wprowadzając takie rozwiązania, dodamy możliwość rywalizacji graczy w sportach zimowych.

Przy okazji sprawdziłem kiedy zostały wynalezione narty:
Quote
Najstarsze rysunki nart pojawiły się na malowidłach skalnych zrobionych około 5000 lat temu w Rødøy w Norwegii. Najstarsze narty pochodzą sprzed 3500 lat.
Czyli jeśli chodzi o historie - nie ma przeciwwskazań :)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #5 on: June 03, 2015, 00:05:25 »

Ale o gameplay tak. Klimatycznie to nie da rady, górski oddział kuszników na nartach czy ludzi z lancami do polowań, walk z natarcia dokonają dużych zniszczeń i ni jak pasują w kanwę dark funtasy.
Co do samych gór, raczej sanie z małymi końmi czy saneczki z zaprzęgiem psów, co do rakiet śnieżnych nic nie stoi na drodze, to była podstawa w średniowieczu.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Lykaon

  • Guest
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #6 on: June 03, 2015, 17:02:37 »

Ale o gameplay tak. Klimatycznie to nie da rady, górski oddział kuszników na nartach czy ludzi z lancami do polowań, walk z natarcia dokonają dużych zniszczeń i ni jak pasują w kanwę dark funtasy.
No właśnie, co do wszystkich argumentów za, tak jak ty mam pewne obawy o narty, jeśli chodzi o klimat i mechanikę gry. Głównie zależy to od tego jak zostałyby wprowadzone, nie można byłoby dopuścić, aby zakłóciły balans gry i stały się "OP" akcesorium. Nie mogą być tak doskonałe jak współcześnie, powinniśmy mieć do czynienia z bardziej prymitywną formą, nie sprawdzającą się w warunkach bojowych.

Nie będę tutaj pisał jak dobrze stworzyć "system narciarstwa", jednak uważam, że dałoby się to sensownie wprowadzić. Oczywiście nie jest to ważny element rozgrywki, więc jeśli wprowadzenie takiej koncepcji jest zbyt kłopotliwe, należy porzucić to. Być może w przyszłości, gdy Enidust będzie już całkowicie grywalny, będzie można to ponownie rozpatrzyć.

Powracając na właściwy tor tematu, chciałbym jeszcze spytać, co jeśli podłoże doprowadzi do tego, że nasza prędkość spadnie do zera (ciekawe czy w ogóle będzie taka możliwość)? Powiedzmy idziemy sobie po bagnie - im głębiej tym wolniej się poruszamy. Co jeśli w końcu zajdziemy tak daleko, że dalsza wędrówka będzie nie możliwa, a co gorsza powrót także? : P
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #7 on: June 03, 2015, 19:04:01 »

@Up Stoisz w miejscu i czekasz na cud. ^^
Kto wie, może będą jakieś zaklęcia/zwoje teleportacji i dzięki nim się wydostaniesz.
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #8 on: June 03, 2015, 22:45:55 »

Na bagnach są drzewa, zarzucisz line i się podciągniesz lol
Zwoje będą jak ktoś je wymyśli lub Ty sam, Twórcy kiedyś chcieli tego unikać.
Logged

Lykaon

  • Guest
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #9 on: June 04, 2015, 12:32:29 »

Pamiętajmy, że utknięcie w bagnie to nie tylko niemożność swobodnego poruszania się, ale i śmiertelne niebezpieczeństwo.
Człowiek tkwiąc w bagnie wychładza się, a to prowadzi do śmierci.
Jeśli miałbym zaproponować jakiś system do takiej sytuacji, to dałbym określony czas na wezwanie pomocy lub by samodzielnie się wydostać, np. tak jak pisał Dagrog, ale gdy określony czas minie (być może długość tego czasu powinna być uzależniona od statystyk naszej postaci) umieramy.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #10 on: July 20, 2015, 15:08:08 »

A gdyby istniały takie podłoża, które mogą nas np. poparzyć? Dajmy na przykład taką ognistą ziemię; jest tak gorąca, że nawet jak masz buty założone to ciężko po niej chodzić, a ów obuwie się po jakimś czasie od niej spala.
Wtedy w grę mogłaby wejść magia, która by nas ochroniła gorącem.

Co o tym sądzicie? Aby istniały tego typu tereny?

@Down Tak, o to.
« Last Edit: August 10, 2015, 22:48:55 by IAmBoskiM »
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Szybkość poruszania się w zależności od podłoża
« Reply #11 on: August 10, 2015, 22:38:26 »

O to podłoże to chodzi Ci o lawe (wulkany), piach na pustyni czy magiczną pułapkę?
Albo zamrażanie na jakichś lodowcach czy w górach, jak masz za cienkie buty to możesz stracić palce z odmrożenia ;P
Logged