Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Początkowy ekwipunek  (Read 952 times)

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Początkowy ekwipunek
« on: April 24, 2015, 18:42:12 »

Witam.

Otóż chciałbym rozpocząć dyskusję o naszym początkowym ekwipunku. Co powinniśmy dostać na początek, jeżeli jest to gra realistyczna? Narzędzia, broń, ubrania i plecak? A skąd byśmy to mieli? To nie jest zbyt realistyczne, lecz wolałbym przy pozostać, chyba że... Dostalibyśmy tylko plecak, ubrania oraz... pieniądze. Moglibyśmy sobie coś za nie kupić. Ale istnieje zagrożenie multikont. Ludzie będą robić nowe konta tylko po to, aby zarobić.

Co o tym sądzicie? Zapraszam do dyskusji. ;)
Logged

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #1 on: April 24, 2015, 21:23:29 »

Wolałbym, żeby postać "pojawiła się" bez ekwipunku, a z podstawowymi umiejętnościami dających możliwość zarobienia jako zwykły "robol", przetrwania w dziczy, zbudowania szałasu i rozpalenia ogniska. Nic więcej na początku nie trzeba. Prace będą mozolne i będzie potrzeba wielu graczy bez specjalnie wyszukanych umiejętności np. do noszenia budulców. Tacy pracownicy oczywiście będą gorzej płatni niż jacyś wyspecjalizowani fachowcy, ale w taki sposób da się zarobić trochę kasy na start. Natomiast jeżeli gracz będzie chciał żyć jako samotnik w dziczy, to ucieknie z miasta, gdzie będzie mógł zdobyć pożywienie, rozpalić ognisko i zbudować schronienie. W obu przypadkach gracz będzie zaczynał od niczego, ale dzięki umiejętnościom będzie się rozwijał, wzbogacał i zdobywał kolejne umiejętności.
Logged

Kamko

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #2 on: April 24, 2015, 23:06:56 »

Zgadzam się z mrksiedzu. W jakimś filmiku z Enidusta było mówione, że ta gra będzie bardziej dla hardcorowych graczy. Pomysł na zaczynanie bez ekwipunku wydaje się dla mnie bardzo dobry, a tego hardcore tutaj by na samym starcie już podkreślał. Poza tym, "potrzeba" tworzenia multikont byłaby w ten sposób zażegnana, gdyż ci gracze, którym się nie udało na początku by nie robili dodatkowych postaci, żeby zdobyć choć trochę złota czy czegoś tam innego, bo by to nie miało sensu. A nawet gdyby zrobili, to tak jak pisałem przed chwilą, nic by na tym nie zyskali, ewentualnie nowy nick :P
Logged
Potwory są prawdziwe. One żyją w nas. I czasami wygrywają.

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #3 on: April 25, 2015, 22:25:57 »

Też zgadzam się za brakiem ekwipunku na start.
Nawet aby zaczynało się nie w głównym mieście tylko losowo na mapie.
Na starcie szukasz patyka, kamieni (ciosasz z niego ostrze kamień o kamień) i trawy (jakiejś mocnej i długiej) potem łączysz i masz pierwszy toporek, lub nóż (nie przesadzajmy z mieczem to nie MC).
Wtedy możesz ciupać drzewa (jakieś cienkie) i zabijać małe zwierzęta (łatwe do upolowania).
Można znaleźć w lesie i na łąkach przeróżne rzeczy do jedzenia, składniki/materiały, nasiona (przy lekkiej wprawie można wydobyć z roślin).
Np znajdując dziko rosnącą pszenice można część zmielić kamieniami na mąkę i dodać trochę wody i zrobić ciasto które można upiec przy ognisku na kamieniu a 2 część przechować na rozsadzenie na więcej.

Ciekawą rzeczą było by gdyby na początku zaczynało się jako dziecko, można by być łobuzem i w ciekawy sposób zdobyć sobie ekwipunek, dorastanie trwało by wtedy chwile i dorastało ze znajomościami dobrymi lub złym patrzeniem na naszą osobę i strażnicy bardziej by mieli nas na oku lub dało by się u ludzi np kupować za niższe ceny bo nas lubią...

inne.
Na początku zaczynało by się np losowym genomem jak przy narodzinach (może wybierało by się rodziców i oni nadawali nam wygląd) a czas wywierał by na nas jakieś szramy i zmarszczki, złamane nosy i szeregi innych zmian środowiskowych, w sklepach można by zmieniać fryzury, zarost, ilość kolczyków w uszach i nosie (max 1 magiczny na głowę). Powiększanie ilości dostępnych slotów na kolczyki mogło by być za dotacje (np nie bindowane igły do przekłuwania) - [jakoś serwer będzie musiał się utrzymać]

...
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #4 on: April 27, 2015, 08:23:43 »

Zgadzam się z zaczynaniem bez ekwipunku - bardziej realistyczne i zażegnamy problem multikont. Dodatkowo nie powinniśmy mieć też plecaka/torby podróżnej/worka etc. Twórcy sami powiedzieli że ilość przedmiotów jakie będziemy mogli wziąć ze sobą zależeć będzie od ich rozmiaru i ciężaru oraz naszego udźwigu i pojemności plecaka. Dając jakieś plecak na start gracze mogliby tworzyć multikonta tylko żeby móc zwiększyć pojemność na swojej głównej postaci.

Odnośnie miejsca rozpoczęcia. Zaczynamy grę w już istniejącym świecie z wioskami, miastami i państwami (a przynajmniej tak jest na początkowej wyspie) więc gracze mogliby wybierać w dostępnej listy miast w którym chcieliby zacząć zabawę. Wiązałoby się to oczywiście z warunkami terenowymi na danym obszarze a także statusem politycznym państwa w którym zaczynamy.

Co do zaczynania jako dziecko - był już taki temat i generalnie ludziom niezbyt się to spodobało. Ewentualnie mogłoby to być jako dobrowolny tutorial, gdzie dziecko (gracz) uczy się podstawowych zasad/umiejętności etc.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #5 on: April 27, 2015, 19:02:05 »

Popieram to o czym piszecie. Jednak też trzeba pomyśleć o kwestii ubrań. Dostaniemy tylko majtki (u kobiety jeszcze biustonosz oczywiście), których nie będziemy mogli zdjąć (chyba że ma to być gra 18+, a o tym nie słyszałem) czy dostaniemy oprócz tego jeszcze spodenki i jakąś koszulkę oraz ewentualnie jakieś buty? Trochę dziwny byłby to widok jak wszyscy nowi gracze latają tylko w bieliźnie...
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #6 on: April 27, 2015, 23:28:57 »

Co do bielizny mogli by biegać o ile będzie ciepło, kiedy spada deszcz lub śnieg, robi się zimno i już nie pobiegają bo mogą zachorować.
Bielizna na stałe faktycznie jest musem ale pewnie będzie się dało zmienić jej kolor, poza tym chodząc w bieliźnie po mieście będziemy źle odbierani przez ludzi a może nie wpuszczą nas strażnicy do miast, trzeba będzie ubrać jakiś łachman...

Co do dziecka to się rozpisałem po czym zobaczyłem tamten post że już o tym było... przepraszam.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #7 on: April 28, 2015, 20:37:19 »

Ciuchy na stałe nie są obowiązkiem, zobaczcie rust'a gdzie biegają armie golasów :D
Ja jestem za tym by startowy ekwipunek to była koszula, jakieś spodnie, onuce, pasek z materiału i sakwa przyczepiona do niego, nie ma co kombinować bo bez onucy poranisz stopy a armie nygusów by wyglądały śmiesznie, szczególnie na początku gry.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Lykaon

  • Guest
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #8 on: May 24, 2015, 20:11:03 »

Moim zdaniem:
1. Jeśli będziemy mieć kilka miejsc do wyboru by dokonać pierwszy w grze respawn lub będziemy określać kim byliśmy dotychczas - proponuję by początkowy ekwipunek był od tego uzależniony, czyli gdy chcemy zrespić się przy tartaku/wybieramy przeszłość drwala, to dostajemy mały toporek (tępy) i strój drwala.
2. Jeśli wszyscy zaczynają w tym samym miejscu i nie można określać swojej przeszłości - myślę, że należy dać postaci podstawowy strój obywatela i maczugę, ot tyle, wystarczy.

Nie chciałbym zaczynać w stroju Adama w takiej grze, nie byłoby to zbyt klimatyczne i taki stan rzeczy nie miałby dla mnie logicznego uzasadnienia.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Początkowy ekwipunek
« Reply #9 on: July 07, 2015, 21:22:48 »

Nim zaczniemy pisać o historii naszej postaci, popatrzcie na to co napisał Mistrz Ignis w temacie Pierwszy log-in:
Quote from: Mistrz Ignis
Ustawienia wstępne oraz samouczek są już za Wami
Samouczek... Twórcy raczej nie będą robić po 10 samouczków, aby każdy pasował do czyjejś historii, np. takiego drwala czy krawca, więc myślę, że początkowy ekwipunek nie będzie zależny od przeszłości naszej postaci, ponieważ takowej nie będzie.
Logged