Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Dynamic Missions  (Read 1750 times)

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Dynamic Missions
« on: June 25, 2013, 05:33:27 »

Obserwując wypowiedzi graczy wpadłem na pomysł aby stworzyć dynamiczne eventy coś w rodzaju GW2(ale nie takie gówno) W większości grach(jak nie wszystkich....) misje dzielą się na dwie grupy fabularne i tzw.:"dzienne"(misje które powtarza się kilka razy dziennie w celach jedynie zarobkowych). Otóż wpadłem na pomysł być może który będzie trudny do zrealizowania dla twórców ale jego wprowadzenie było by największą innowacją w historii gier online .Przechodząc do setna nasza dynamic mission polegały na trzech rodzajach misji :

1.Misje czasowe

Otóż nazwa zapewne kojarzy się z każdą inną gier imo nie oto chodzi. Na świecie różne wydarzenia kierują jego losami tworząc wspaniałe historie ale w większości grach taka historia jest narzucona z góry i takie misje prowadzą od punkty A do B po prostej linii jak wystrzelona strzała amora. Proponuję to zmienić na to że misje będą także automatyczne ale, reagowały na zmiany w świecie tzn.:

*reagowały na pojawiające się bossy

     - proponuję tu także aby bossy aby był czymś naprawdę unikatowym i potężnym a an ich pojawienie czasami będzie trzeba czekać tygodniami
     - same bossy powinny także reagować ze światem otóż nie musza być agresywne mogą być też neutralne a nawet dobre (np jakiś dobry Bóg elfów z szedł na ziemie itd) to tylko przykład\
     - atakowanie bossa lub nie wypał jego może spowodować łańcuch przyczynowo-skutkowy to jest , neutralny boss może zebrać swoje armie i atakować pobliskie miasta i ludzi a nawet wywołać wojnę na świecie
     - z pojawieniem się bossa mogły by także pojawiać się unikatowe moby które by istniały tylko w danym czasie

*reagowały na zmiany klimatyczne oraz katastrofy naturalne

     - np.: misja odbudowy miasta czy też zebranie tyle i tyle futra z powodu zimy
     - takie misje nie mogły by istnieć gdy miasto były by całe lu było by lato

*misje mogły by się zmieniać względem ustrojów politycznych świata oraz mogły by dotyczyć samych graczy

     - wspomniane już listy gończe mogły by być w czymś rodzaju misji im nie bezpieczniejsza osoba na liście tym większy ma wpływ na świat
     - pojawienie się miast czyli np .: "wyrusz do nowego miasta i go z infiltruj"

*mogły by także dotyczyć zwykłych mobów z lekką różnicą

     - jak pisaliśmy wcześniej moby mogły by migrować , ich populacja mogła by zanikać a nawet mogły by atakować miasta i ludzi , takie wydarzenia skutkowały by szeregiem misji przykładowo "przepędź stado ****" lub "obroń miasto" a może nawet "zdobądź informacje na temat stada *** oraz ich nowej hierarchii i migracji"


2.Misje fabularne

Były by częścią misji czasowych tylko że niewielka lecz bardzo znacząca cześć misji mogła by oznaczać fabularne np misje wojenne , katastrof naturalnych lub walk z bossami

3.Misje zarobkowe

Były to misje także dynamiczne np reagowały by na wyginięcie zwierząt i np>; jakiś kupiec dawał by dużo za jakąś ilość futra lub mięsa ginącego gatunku lub też prosiłby o ochronę jego karawany lub zakupu towaru w nowym mieście

Dodatkowo misje by znikały na jakiś czas po ich wykonaniu czasami na krótszy a czasami na dłuższy czas (kto pierwszy ten lepszy)
« Last Edit: June 25, 2013, 05:54:24 by remixir »
Logged

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #1 on: June 25, 2013, 12:12:58 »

Co do bossów to mogły by być one odpowiedzią świata gry na to co się dzieje np. pojawienie się wielkiego i potężnego stwora spowodowane nadmiernym karczowaniem lasów, Ludzie podzielili by się na grupy jedni chcieli by unicestwić bestie by móc kontynuować dochodowy biznes, inni stanęli by w obronie lasów i pomagali by temu strażnikowi, a jeśli by im się udało stwór odszedł by w  pokoju. Ale nie wiem czy takie istoty będą pojawiały się w grze (przez swą złożoność oraz to że twórcy np. magię chcieli stworzyć na podstawie praw świata i logicznego odniesienia, więc stwór znikąd nie miał by racji bytu).

Co do przykładowych futer to taki skup mógłby wyznaczyć zamożny kupiec licząc na dobry zarobek owej zimy, a odbudowa miasta ściągała by budowniczych i handlarzy także liczących na zarobek. (Nie z powodu questa tylko tego że każdy wie że miasto próbuje się odbudować)

Podobnie z resztą z punktu pierwszego, jeśli ktoś czegoś chce to daje nagrodę temu kto to zrobi, lub w innych wypadkach zrobi to pierwszy.

Chodzi mi o to, że nie nie ma takiej sytuacji, bóg świata mówi "przynieście futra" i nagle każdemu pojawia się na ekranie "Przynieś futra, za każde futro dostaniesz x monet. Pozostały czas: 2 h 23 min 35 sek" a każde oddane futro znikało by ze świata.

Tak jak podane na końcu misje zarobkowe, nie chciał bym aby "świat" zlecał mi polowanie na ginący gatunek, co innego jeśli to prawdziwy gracz chcący się dorobić majątku na handlu drogocennymi futrami. Ale taka misja nie mogła by się pojawić u każdego, bo psuła by efekt (np. mogli by zamknąć kupca za zlecenie na nielegalne polowanie), zamiast tego mógłby nająć grupę kłusowników (obdarzonych chęcią zysku, nie koniecznie stosujących się do zasad prawa).
« Last Edit: June 25, 2013, 12:17:47 by Cinek West »
Logged

Kaquadu

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #2 on: June 25, 2013, 12:23:34 »

Moim zdaniem w grze 'bossy' nie powinny być jakoś epicko wielkie. Powinny raczej być normalnych rozmiarów (do 2-4x większe od gracza max, zależy co, wiadomo, że coś w deseń króla entów będzie giganyczne).

Co do ich występowania w grze, to powinny być raczej strasznie rzadkie i pojawiać się tylko w wypadku jakiegoś 'dynamicznego eventu'. Np: jest szansa 1/10 000 000, że drwal ścinając drzewo rozjuszy jakiegoś demona lasu, który zacznie wybijać ludzi z okolicznych wiosek, przy okazji je dosyć mocno niszcząc wraz ze swoją armią.

Armia owa składałaby się z rozjuszonych wilków, niedźwiedzi, jadowitych wielkich żuków oraz potężnych węży. Wybijałaby okoliczne wioski, a gracze w tym czasie mieliby za zadanie ich bronić.

Przy demonie zawsze krążyłaby jego gwardia przyboczna składająca się z gigantycznych jadowitych żuków oraz rozjuszonych wilków, sam pan lasu władałby potężną kosą wykonaną przez pradawnych mistrzów kowalstwa z drewna najstarszego dębu w lesie oraz ludzkich kości. Po zabiciu go możliwe by było podniesienie z niego ('loot' przypisany do gracza) owej kosy, wyłamanie jego pazurów oraz rogów. Kosa mogłaby być potężnym artefaktem, który dawałby możliwość 'tworzenia' 2/3 dorosłych drzew dziennie, możliwość szybszego leczenia się poprzez wysysanie sił witalnych z okolicznej roślinności oraz spory zasięg w starciu z innym graczem.

Opisałem tylko jeden przykładowy 'dynamiczny event' związany z bossem, a takich mogłoby być kilkanaście i mam nawet kilka pomysłów :) Może jak znajdę czas, to coś naskrobię jeszcze.

Taki jak napisałem w temacie o bossach, tak to też tutaj pasuje :) Czyli jesteśmy dosyć zgodni.
Logged
Ten zły człowiek... ;-)

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #3 on: June 25, 2013, 18:14:46 »

yyy trochę nie na temat panowie ^^
Logged

mateusz2000x

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #4 on: June 25, 2013, 22:09:27 »

Dynamiczne misje? Skoro tak... Może by zrobić możliwość tworzenia własnych misji? Ale tworzyć by je mogli tylko doświadczeni gracze itp. No to załóżmy że miasto zostaje zniszczone. Jego mieszkańcy zbudowali małą wioskę obok aby mieć gdzie mieszkać. Władca miasta tworzy questa przy wejściu do wioski z poleceniem zebrania ileś tam chleba, ponieważ miasto zostało zniszczone i mieszkającym tam ludziom brakuje pożywienia. To tylko taki przykład systemu dynamicznie tworzonych  misji :D!
Logged

Armadolon

  • User
  • Posts: 56
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #5 on: June 25, 2013, 22:57:04 »

To co napisał ten pan na górze ma całkiem duży potencjał. Skoro gra ma być realistyczna to czemu autorzy mieliby się odwrócić od takiego toku myślenia, w końcu znikną NPC'ci i co wtedy?
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #6 on: June 25, 2013, 23:02:05 »

Również się zgadzam :) to było by pomocne zarówno dla nowych graczy jak i dla bardziej zaawansowanych, a że już wcześniej było wspomniane o listach gończych i innych mniej legalnych zleceniach to czemu by nie pójść i w tą stronę :)
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #7 on: June 26, 2013, 18:21:35 »

Tak oczywiście tworzenie misji przez ludzi nie było by głupim sposobem zdobycia kontaktów i potrzebnych materiałów czy też pieniędzy
Logged

PrytusChytrus

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #8 on: June 27, 2013, 00:10:42 »

Tworzenie misji jak w neverwinter to bardzo dobry pomysl ;) gracz, ktory pragnie wsadzic swoje 3 grosze do gry moze dostac specjalny schemat, w ktorym stworzy wlasna fabule dopasuje ja do gotowych npctow moze bedzie mozliwosc stworzenia cos w stylu odrebnego swiata, do ktorego bedzie go przenosil kamien teleportacyjny, tajemniczy mag lub poprodtu zostanie ogluszony lub bedzie musial wejsc do sciekow ;D takie rozwiazania beda mogly otworzyc przed gra calkowicie nowe wrota ;D
Logged

Maniex

  • User
  • Posts: 75
    • View Profile
Odp: Dynamic Missions
« Reply #9 on: June 27, 2013, 21:31:07 »

Dynamiczne misje? Skoro tak... Może by zrobić możliwość tworzenia własnych misji? Ale tworzyć by je mogli tylko doświadczeni gracze itp. No to załóżmy że miasto zostaje zniszczone. Jego mieszkańcy zbudowali małą wioskę obok aby mieć gdzie mieszkać. Władca miasta tworzy questa przy wejściu do wioski z poleceniem zebrania ileś tam chleba, ponieważ miasto zostało zniszczone i mieszkającym tam ludziom brakuje pożywienia. To tylko taki przykład systemu dynamicznie tworzonych  misji :D!

Poniekąd już takie coś jest :) Pewien gościu chce wynająć ludzi do ochrony swojej karawany. Więc jak chcesz ją ochraniać to przyjmujesz misje i po zakończonej robocie dostajesz mamonę może czasami jakiś mieczyk się znajdzie lub cuś innego tak jak w normalnej misji jakie oferują inne gry.
Logged
Gdy inni ślepo podążają za prawdą, pamiętaj NIC NIE JEST PRAWDZIWE
Gdy innych ogranicza moralność lub prawa, pamiętaj WSZYSTKO JEST DOZWOLONE
Działamy w mroku by służyć światłości. JESTEŚMY ASSASSYNAMI.