Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Efekt Coriolisa  (Read 1267 times)

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Efekt Coriolisa
« on: April 12, 2015, 16:37:01 »

Witam.

Tak sobie pomyślałem o efekcie Coriolisa. Twórcy pokazywali nam mapę prowizoryczną i pokazywała ona, że nasza planeta będzie kulista, prawdopodobnie będzie geoidą, więc owy efekt miałby rację bytu.

Co to jest ten efekt? Tutaj macie link do Wikipedii: Efekt Coriolisa.

Co o tym myślicie?
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #1 on: April 12, 2015, 19:28:10 »

Jeśli rzeczywiście by powstała planeta to za pewne by został dodany taki efekt(jeśli już nie jest dodany do silnika). Aczkolwiek wątpię że będzie to planeta, prędzej płaska powierzchnia z teleportem na krańcach, strefą śmierci lub obszarem nie do przebycia. Jest to łatwiejsze do stworzenia. Dodatkowo na takiej zasadzie opierają się światy wszystkich mmorpg, sandboksów używających perspektywy z 1 lub 3 osoby i typowych rpg. Poza tym płaski świat zawsze daje możliwość stworzenia kolejnych lądów jeśli by było na nie zapotrzebowanie.
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #2 on: April 13, 2015, 09:45:25 »

Pomijając co jest łatwiejsze do zaimplementowanie to możliwość dodawania kolejnych lądów zdecydowanie przemawia za "płaskim" światem. Dodatkowo z tego co wiem ma być jeden globalny serwer i jeżeli gra odniesie sukces to taka opcja zdecydowanie się przyda.

Dorobienie wyjaśnienia dlaczego świat jest płaski nie powinno być trudne - ot jak u Pratchetta ze światem dysku czy cokolwiek innego. Super by było jakby każda religia miała swoje wyjaśnienie tej sytuacji. Nie wspominając nawet o tym, że na początku mogą one twierdzić, że nie istnieją inne wyspy poza początkową i dopiero jak gracze odkryją inne wyspy/kontynenty to zrewidują swoje myślenie. Żeby bardziej zagmatwać mogłaby być jedna lib kilka religii co twierdziłoby że świat jest jednak kulą i do graczy należałoby obalenie lub udowodnienie że tak jest lub nie jest.
Logged

Michał Nitecki

  • Muzyk
  • User
  • ***
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Moja strona muzyczna
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #3 on: April 13, 2015, 12:10:43 »

Chyba ktoś tu wczoraj oglądał Snajper: kuloodporni czy jakoś tak :P

Trzeba sobie zadać pytanie czy będziemy w Enidust strzelać z 2 kilometrów z karabinu wyborowego ;)
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #4 on: April 13, 2015, 17:24:58 »

Snajpera nie oglądałem; nawet nie wiedziałem, że jest w telewizji, a z 2 km raczej strzelać nie będziemy.
Głównie myślałem nad wirami wodnymi i tornadami. W którą stronę by się kręciły? Nauczycielka od geografii, kiedy nam mówiła o owym efekcie to dała na przykład to, że na półkuli północnej woda jak się ją spuszcza np. w wannie bądź umywalce to wiruje w tą stronę, a na półkuli w tą (nie pamiętam dokładnie w jakie to strony wiruje).
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #5 on: April 16, 2015, 10:21:40 »

Ale wiesz że nie ma być to super dokładny symulator pogody tylko gra która nie musi uwzględniać tego typu rzeczy. Wątpię czy super komputery obecnej generacji by były w stanie utrzymać taką symulacje świata gdzie wszystkie prawa fizyki zostały by przeniesione i oddziaływały by na ~10k graczy lub dużo więcej. Dodatkowo zaprogramowanie wszystkiego z tak małą ilością programistów jaką ma ta ekipa zajęło by pewnie z 10 dodatkowych lat. Niektórych rzeczy nie warto dodawać bo odsetek osób które to zauważy jest znikomy, a resztę nie obchodzi czy woda się kręci w prawo czy w lewo, ważne że się kręci. Jak dla mnie ogromnym osiągnięciem będzie dodanie spiętrzania się wody jak i jej opadania w dowolnym miejscu na świecie, bo w obecnych produkcjach ogranicza się to tylko do wyznaczonych zbiorników. Gdzie indziej można i 100 ton kamieni wrzucać do rzek,i a i tak będziesz mieć 0 efekt.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #6 on: April 16, 2015, 19:51:03 »

Efekt Coriolisa? A po co to komu?

Nic to nie wnosi, nikomu nie potrzebne i nic zupełnie nie wnosi. A świat zapewne będzie płaski, bo po co robić kulę? Tylko więcej problemów, a korzyści praktycznie żadnych.
Logged

Michał Nitecki

  • Muzyk
  • User
  • ***
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Moja strona muzyczna
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #7 on: April 16, 2015, 20:08:13 »

A świat zapewne będzie płaski, bo po co robić kulę? Tylko więcej problemów, a korzyści praktycznie żadnych.

Płaski czyli skończony? Lepiej chyba móc dotrzeć z punktu A do punktu B idąc w każdym możliwym kierunku ;)
Czytaj np z bieguna północnego na biegun południowy.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #8 on: April 17, 2015, 13:50:10 »

Rzeczywiście macie rację. Efekt mało widoczny, a wielu graczy nawet nie będzie wiedziało, że takie coś istnieje.
Skoro ogólnie pomysł nie bardzo wam się spodobał to zamknę wątek, jeżeli oczywiście nikt nie ma nic przeciwko.

A co do kulistości planety to popieram Michała, ale to już raczej inny temat.
Logged

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #9 on: April 17, 2015, 15:07:48 »

Aby móc dotrzeć z punktu A do B bez względu na zwrot, mapa nie musi być okrągła. Wystarczy ją zapętlić, co nie powinno być wyjątkowo trudne.

Co do samego efektu Coriolisa, to nie wiem po co bawić się w takie rzeczy. Skoro to tylko gra, więc fizyka będzie ograniczona i do tego nauki przyrodnicze (o ile takie będą) znajdujące się w niej będą najprawdopodobniej sporo odbiegały, więc nie wiem już po co jest samo zajmowanie się sprawą trzeciorzędną.
Logged

Michał Nitecki

  • Muzyk
  • User
  • ***
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Moja strona muzyczna
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #10 on: April 18, 2015, 15:06:03 »

Aby móc dotrzeć z punktu A do B bez względu na zwrot, mapa nie musi być okrągła. Wystarczy ją zapętlić, co nie powinno być wyjątkowo trudne.

True
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Efekt Coriolisa
« Reply #11 on: April 18, 2015, 16:45:29 »

Aby móc dotrzeć z punktu A do B bez względu na zwrot, mapa nie musi być okrągła. Wystarczy ją zapętlić, co nie powinno być wyjątkowo trudne.

Co do samego efektu Coriolisa, to nie wiem po co bawić się w takie rzeczy. Skoro to tylko gra, więc fizyka będzie ograniczona i do tego nauki przyrodnicze (o ile takie będą) znajdujące się w niej będą najprawdopodobniej sporo odbiegały, więc nie wiem już po co jest samo zajmowanie się sprawą trzeciorzędną.
I to praktycznie wyczerpuje temat, ale nawet jeśli temat ma zginąć śmiercią naturalną niechaj wisi dla potomnych co będą chcieli znowu go poruszać.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu