Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Początkowe miasta  (Read 1186 times)

Vizimir

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Początkowe miasta
« on: March 16, 2015, 13:13:49 »

Na początku powinny zostać założone miasteczka, które później, wraz z czasem i zbieraniem podatków będzie rozrastać się i będą budowane nowe budynki przez zarządzającego nim początkowo NPC(później może być to gracz). Jest to bardzo realistyczne i nie wiem, czy możliwe do wprowadzenia. Po zebraniu funduszy władca mógłby wystawić ogłoszenie, że potrzebuje pracowników do budowy. Jeśli w jakimś czasie nie znajdą się chętni gracze, to część miejsc zajmą NPC, aby budowa ruszyła powoli.
Chodzi mi o to, by od początku nie było wielkich miast, ale zacząć wszystko od początku. Wtedy zobaczymy kto stanie się królem, cesarzem, czy imperatorem. Gracze będą mogli sprawować władzę po wyborze, zamachu, lub (chciałem napisać dziedziczenia, ale nie będzie możliwości rozmnażania raczej:). System rządów również będzie zależny od gracza, czy będzie chciwy i nie będzie rozbudowywał osady, czy będzie bardziej władcą feudalnym, który będzie wyznawał zasadę divide et imperia.

Co sądzicie o takim porządku rzeczy? Może jednak wolicie już rozbudowane już imperium, którego kawałek każdy będzie mógł wydrzeć dla siebie?
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #1 on: March 17, 2015, 18:07:18 »

Twórcy powiedzieli nam, że będziemy zaczynać w cesarstwie, a cesarstwa raczej do małych nie należą. Też trochę wątpię, aby chcieli to zmienić.

Co do tego, że władcą byłby NPC (na początku gry oczywiście) to się zgadzam. Dlaczego? Bo to by było trochę dziwne, gdyby pierwsza osoba, która się zalogowała do gry stawałaby się cesarzem... Gdzie tu realizm.
Quote from: Vizimir
Jeśli w jakimś czasie nie znajdą się chętni gracze, to część miejsc zajmą NPC, aby budowa ruszyła powoli.
Nie zgadzam się. Ta gra ma się bardziej opierać na graczach, a nie NPC. Ma być ich ogólnie mało.
Logged

Vizimir

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #2 on: March 17, 2015, 20:09:17 »

Ten cytat jest trochę wyciągnięty z kontekstu. Chodziło mi o zlecenia tylko budowy obiektów nadane przez władcę danego miasta. Czyli, jeśli nie znajdą się chętni pracownicy do budowy cesarskich miast, to miasta nie będą się rozrastały? Trochę mało realne. Podobnie może być z dłuższymi drogami.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #3 on: March 18, 2015, 08:10:52 »

Nie każde miasto jest nieśmiertelne; zawsze może upaść. Tak więc jak nie będzie graczy miasto po prostu upada. Nie ma graczy - nie ma miasta.
Czy to realne? Raczej tak. Jak nie ma ludzi w mieście to się ono nie rozrasta.
Logged

Vizimir

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #4 on: March 18, 2015, 08:20:41 »

Czyli na początku miasta nie będą się za bardzo rozwijać z powodu małej ilości graczy.
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #5 on: March 18, 2015, 09:23:04 »

Na początku ma być główne miasto cesarstwo a inne miasta zakładać będą gracze i je rozwijać.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #6 on: March 18, 2015, 10:17:05 »

Dagrog dokładnie tak. Tylko nie wiem czy lepiej by nie było jakby w tym mieście cesarskim byłoby więcej NPC niż normalnie, bo z początku gracze nie będą raczej dbali o ekonomię miasta, więc będą to robić NPC.
Co o tym myślicie?
Logged

Vizimir

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #7 on: March 18, 2015, 13:53:24 »

Właściwie będzie to wymuszone na grze, żeby początkowo było w miarę dużo NPC, bo wielu graczy początkowo pewnie zacznie od nauki walki i zwiedzania mapy, a dopiero później jak poginą kilka razy, to może zajmą się czymś innym.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #8 on: March 19, 2015, 21:05:48 »

A Tu znowu ludzie co biadolą że npc będzie mało... mało npc jest w innych mmo ( w porównaniu do liczby graczy)

Ta setka czy dwie z którymi se pogadasz no i jeszcze te kołki co to stoją i nic nie robią bądź łażą bez celu i nic nie robią.

Ja jestem zdania że npc będzie dość sporo, strażnicy miejscy sprzedawcy w sklepach, chłopi itd. wszystkie te funkcje raczej będą pełnić npc.

Więc nie widzę problemu by npc pracowali na budowach,(oczywiście z mniejszą efektywności niż gracz).
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #9 on: March 19, 2015, 23:10:38 »

Na początku wręcz będzie wymagane zasiedlenie przez npc zwłaszcza:
sklepów/barów/hoteli - gdzieś trzeba spać i coś jeść
produkcji/np farm - wiadomo dostarczanie jedzenia do w.w.
wojska/straży - ochrona miast i wynajmowanie najemników do ochrony własnych osad
budowniczy - ktoś musi choćby pokazać rekrutom jak budować i objaśnić na czym polega, wynajęcie na własny użytek do budowania osad
sam król - w cesarstwie może nim być na początku pewnie admin lub npc, przecież docelowo będzie się dało samemu przejąć władze w jaki sposób nie wiadomo, wątpię żeby zadźganie króla w sali tronowej nam pomogło

Dlaczego npc'owy budowniczy nie mógł by się rozwijać, z rozwojem rosły by ceny za usługi...
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Początkowe miasta
« Reply #10 on: March 20, 2015, 11:20:41 »

Dlaczego npc'owy budowniczy nie mógł by się rozwijać, z rozwojem rosły by ceny za usługi...

Dlatego że grając samemu mógłbyś wtedy osiągnąć posiadanie wielkiej posiadłości/zamku który by ci postawił npc. A tak to będziesz musiał wynająć kogoś kto postawi dom i zgodzić się na cenę rynkową, a nie podyktowaną odgórnie przez programistę.
Logged