Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4

Author Topic: Statki, wyprawy na morze.  (Read 4455 times)

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #30 on: July 31, 2013, 12:37:30 »

Ok. Rozumiem, że nie podpisujesz się pod tym pomysłem. No trudno. Chyba jestem w mniejszości i nie będę próbował nawet podawać argumentów za bronią palną. :) I kolejne pytanie nie podpasowujące się pod temat, ale skoro dyskusja sprowadziła się do broni to chciałbym zadać pytanie o kusze. Będą czy nie? Dostanę odpowiedź w tym wątku czy mam się skierować do innego poświęconemu właśnie broni i walce?
« Last Edit: July 31, 2013, 12:39:43 by LemonGnom »
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

gloobuss

  • User
  • Posts: 33
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #31 on: July 31, 2013, 12:53:33 »

Kusze mogą być w dalszej fazie rozwoju gry ,lecz teraz nie chciał bym tejże kuszy widzieć :P
Logged

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #32 on: July 31, 2013, 13:04:59 »

Czy taki np. Gothic to nowożytność? Bo o ile mnie pamięć nie myli to w Khorinis  przy brzegu stały armaty. Nie ma co polemizować na temat czasów, na podstawie których będzie gra. Dyskusja przekształciła się w "Co było w średniowieczu, a co po nim".

To ma być na wzór skyrim ,a nie assassin's creed black flag
Skąd wiesz na jaki wzór ma być? Twórcy nie wymienili żadnej gry na jakiej się wzorują. Co do broni palnej to drugi raz powtarzam, że była już w późnym średniowieczu, a później ją tylko ulepszyli. Co do głównego tematu, to powinny być wyłącznie armaty(bez muszkietów, pistoletów itp.) i tylko na statkach. Budowa lub kupno statku to ogromny wydatek, a statku wojennego tym bardziej, a więc myślisz, że co drugiego gracza stać będzie na statek? Phi... Na jeden statek musiałoby zarabiać 5 wiosek średniej wielkości(wraz z kupnem i utrzymaniem). Na statki będą sobie jedynie pozwalały wielkie gildie, bogatsi kupcy i szlachta, czyli najwyższy i najmniej liczny szczebel społeczeństwa, tak więc bitwy morskie nie wyprą lądowych.
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #33 on: July 31, 2013, 13:28:10 »

Muszę jednak jeszcze postawić pytanie czy statki będą budowane przez graczy, a co za tym idzie zbieranie surowców, kupienie ich lub hańbiąca kradzież - czy będą już gotowe stały w portach i za sporą sumkę będzie można taki nabyć.

Osobiście jestem za pierwszym rozwiązaniem, ponieważ w porcie na samym początku gry (rozwiązanie 2) stałyby setki statków, a kiedy sami go budujemy (rozw. 1) to również sami (lub z pomocą) go wodujemy i płyniemy.
Co o tym myślicie?
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #34 on: July 31, 2013, 13:29:23 »

Według mnie niepotrzebnie wprowadzac od poczatku cały ten system ze statkami. przy tym jest masa roboty, a nie wnosi to nic specjalnego.
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #35 on: July 31, 2013, 13:35:18 »

Nie wnosi to nic specjalnego???!!! Mam szacunek do innych opinii ale przez Ciebie zachciało mi się śmiać. W ilu grach masz możliwość bycie kapitanem swojego okrętu, albo jego członkiem załogi? W ogóle w ilu grach masz możliwość chociaż popłynięcia na wielką wodę dużym statkiem, co? Do tego dochodzą bitwy morskie (jak już wspomniałem o ile będą), które miażdżyłyby wszystko. Epickie i efektowne na pewno by to było. Piraci, korsarze, kupcy... Na prawdę nic to nie wnosi?
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

Billu

  • User
  • Posts: 39
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #36 on: July 31, 2013, 13:36:11 »

Co do głównego tematu, to powinny być wyłącznie armaty(bez muszkietów, pistoletów itp.) i tylko na statkach.


Ale dlaczego tylko na statku mają być działa, jak dla mnie to statki i miasta portowe powinny je mieć, bo niekiedy statek mógłby atakować ląd, a żołnierze mieliby do dyspozycji tylko łuki i strzały, które oczywiście niekiedy pewnie by mało zrobiły (no chyba, że podpalone (strzały, nie łuki)).

Muszę jednak jeszcze postawić pytanie czy statki będą budowane przez graczy, a co za tym idzie zbieranie surowców, kupienie ich lub hańbiąca kradzież - czy będą już gotowe stały w portach i za sporą sumkę będzie można taki nabyć.

Osobiście jestem za pierwszym rozwiązaniem, ponieważ w porcie na samym początku gry (rozwiązanie 2) stałyby setki statków, a kiedy sami go budujemy (rozw. 1) to również sami (lub z pomocą) go wodujemy i płyniemy.
Co o tym myślicie?

Bardzo dobry pierwszy pomysł, ale takie statki musiałyby zostać stworzone w miejscach do tego przeznaczone, czyli stocznie. I ważne jest to, że trzeba będzie mieć dużo materiałów.
Logged

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #37 on: July 31, 2013, 13:42:26 »

Każdy tylko statki, statki ale nie wiadomo czy nawet mapa będzie na tyle duża aby wyprawa statkiem opłacalna. Jak dla mnie jak już mają istnieć to tylko przez NPC z pkt. A do pkt B. Jak czytam że ktoś chce by gracze prowadzili statek płynący ponad 8h... Ja wiem że niektórzy nie mają nic do roboty i chętnie pograją w Enidust 12/24 ale wiele osób będzie grało po 2-6h, większość osób chodzi do pracy/szkoły, hobby i pewnie znajdą się tacy którzy mają już rodzinę. Dlatego kierowanie statkami które przewożą ludzi to zły pomysł, a wojny na morzu może i byłby fajne, tylko czy potrzebne od zaraz?
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #38 on: July 31, 2013, 13:45:40 »

Mapa nie będzie duża? :D obejrzyj pierwszy filmik o Enidust. Statki są spoko, ale może twórcy powinni narazie skupić się na podstawowych rzeczach, a te wprowadzić można poźniej
Logged

Billu

  • User
  • Posts: 39
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #39 on: July 31, 2013, 13:46:50 »

Ale... Twórcy pokazali już mapę świata i porównali ją do map z serii gothic... Jeśli ktoś nie może grać to nwm. Może kazać komuś przejąć stery, a sam położy się w kajucie na łóżku i jak zaloguje się ponownie później to już będzie na innym kontynencie lub w drodze do niego...
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #40 on: July 31, 2013, 13:47:00 »

O tym właśnie mówiłem i ten pomysł godzi się z obawą, aby bitwy morskie nie wyprały lądowych. Na cały kontynent będą np. 2 stocznie. Tylko tam będzie można budować statki. Do tego dochodzi to, że aby zbudować taki statek trzeba będzie zatrudnić wielu drwali (drewno), "inżynierów" (projekt itd.) cieślów (cieśli) itd... Albo wszystko zrobić samemu, lub z innymi graczami. Więc nie wielu będzie stać na coś takiego - i mniej więcej dlatego ten pomysł jest bardzo dobry - realizm (jako tako ale jednak) i bitwy morskie "pogodzone" z lądowymi.

Co do czasu płynięcia między kontynentami sugeruję, aby nie trwało to dłużej niż dwie godziny, bo po pierwsze zastanówmy się - komu by się chciało siedzieć tak przed kompem kilkanaście godzin widząc tylko wodę.

A co się tyczy załogi - gracz vs. NPC. Załoga NPC według mnie odbierałałaby całą zabawę z płynięcia statkiem.
« Last Edit: July 31, 2013, 13:54:15 by LemonGnom »
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

gloobuss

  • User
  • Posts: 33
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #41 on: July 31, 2013, 13:55:43 »

Jak na razie wolał bym aby w surowej fazie gry nie było żadnych statków ;)
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #42 on: July 31, 2013, 13:59:47 »

Tzn czegokolwiek bym nie pisał powyżej również tak myślę, pamiętając, że to tylko surowa wersja gry i będą wprowadzane zmiany. Na początek z resztą chciałbym zobaczyć jak to będzie się ogólnie prezentowało.
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

Billu

  • User
  • Posts: 39
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #43 on: July 31, 2013, 14:02:11 »

Zawsze może to wejść z updatem ;)
Sam Mistrz Ignis powiedział, że będziemy zaczynać grę na środkowym kontynencie, więc raczej tam wraz z betą będzie pierwsze miasto, czyli tak zwane "Miasto Środka", bądź jakoś inaczej, a że takie materiały się bardzo długo zbiera to pewnie zajmie to trochę czasu, a twórcy dadzą update ze statkami i pewnie co niektórzy nie będą mięli jeszcze połowy potrzebnych materiałów, a do tego dochodzą jeszcze miasta portowe i stocznie, które nie powstają od razu.
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Statki, wyprawy na morze.
« Reply #44 on: July 31, 2013, 14:17:51 »

UWAGA! ODPOWIEDŹ ODCHODZĄCA OD TEMATU STATKÓW!

Dokładnie tak, lecz obawiam się - może nie słusznie, że jeżeli gracze będą mogli budować swoje wsie, miasta itd. To po roku jakiś kontynent to może być jedno wielkie miasto. :-\
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.
Pages: 1 2 [3] 4