Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: Bossy  (Read 2585 times)

Eylif

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
Bossy
« on: June 24, 2013, 21:29:21 »

Co myślicie o bossach w Enidust, jakie byście chieli bossy, i czym by władały, i w ogóle. Ich drop po zabiciu.

Mistrz Ignis: pragnę przypomnieć, że poprawna polszczyzna jest wymagana w regulaminie. Post otwierający dany temat naprawdę powinien być napisany przy jej użyciu. Wliczam w to również używanie znaków interpunkcyjnych i kropek na końcu zdania.
« Last Edit: June 24, 2013, 23:24:38 by Mistrz Ignis »
Logged
Oddany i wieczny gracz Enidust!

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Bossy
« Reply #1 on: June 24, 2013, 21:35:22 »

Chciałbym  by bossy były epickie wielkie i silne i pojawiały się naprawdę rzadko mogło być ich np nawet 50 na mapę ale żaby każdy boss był chodząca potęga a jego pojawienie się wpływało by na cały świat gry ^^ a nawet gracze mogli by być bossami pod wpływem artefaktu lub opętania ^^
Logged

Sonerf

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Bossy
« Reply #2 on: June 24, 2013, 22:39:29 »

Zgadzam się a użytkownikiem remixir bossy powinny rzadko występować i być w trudno dostępnych miejscach tak aby wyprawy na nie trwały po parę godzin a co do ich siły to powinny być w stanie niszczyć miasta  ;D. Po nieudanej wyprawie na bossa taki w odwecie mógłby atakować jakieś miasto  ::)
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Bossy
« Reply #3 on: June 25, 2013, 08:20:16 »

Też myślę że to nie taki zły pomysł ale dobrze by było jakby te bossy były dynamiczne, to znaczy by miały kilka swoich kryjówek oraz by były związane z jakimś eventami bardziej i mniej planowanymi (przypadkowe otwarcie bram do świata demonów).
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

radekggr

  • User
  • Posts: 18
    • View Profile
Odp: Bossy
« Reply #4 on: June 25, 2013, 10:55:53 »

Czy wy naprawdę nie rozumiecie, że ta gra ma na celu realizm, a bossy wielkie jak drzewa i możliwość ich pokonania jest bardzo dziwnym pomysłem
Logged

Kaquadu

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Bossy
« Reply #5 on: June 25, 2013, 12:22:02 »

Moim zdaniem w grze 'bossy' nie powinny być jakoś epicko wielkie. Powinny raczej być normalnych rozmiarów (do 2-4x większe od gracza max, zależy co, wiadomo, że coś w deseń króla entów będzie giganyczne).

Co do ich występowania w grze, to powinny być raczej strasznie rzadkie i pojawiać się tylko w wypadku jakiegoś 'dynamicznego eventu'. Np: jest szansa 1/10 000 000, że drwal ścinając drzewo rozjuszy jakiegoś demona lasu, który zacznie wybijać ludzi z okolicznych wiosek, przy okazji je dosyć mocno niszcząc wraz ze swoją armią.

Armia owa składałaby się z rozjuszonych wilków, niedźwiedzi, jadowitych wielkich żuków oraz potężnych węży. Wybijałaby okoliczne wioski, a gracze w tym czasie mieliby za zadanie ich bronić.

Przy demonie zawsze krążyłaby jego gwardia przyboczna składająca się z gigantycznych jadowitych żuków oraz rozjuszonych wilków, sam pan lasu władałby potężną kosą wykonaną przez pradawnych mistrzów kowalstwa z drewna najstarszego dębu w lesie oraz ludzkich kości. Po zabiciu go możliwe by było podniesienie z niego ('loot' przypisany do gracza) owej kosy, wyłamanie jego pazurów oraz rogów. Kosa mogłaby być potężnym artefaktem, który dawałby możliwość 'tworzenia' 2/3 dorosłych drzew dziennie, możliwość szybszego leczenia się poprzez wysysanie sił witalnych z okolicznej roślinności oraz spory zasięg w starciu z innym graczem.

Opisałem tylko jeden przykładowy 'dynamiczny event' związany z bossem, a takich mogłoby być kilkanaście i mam nawet kilka pomysłów :) Może jak znajdę czas, to coś naskrobię jeszcze.
Logged
Ten zły człowiek... ;-)

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Bossy
« Reply #6 on: June 25, 2013, 16:22:58 »

Gratuluję Kaquadu wyprzedzenia mnie :) miałem wrzucić podobny post ale nie zdążyłem.
Dodałbym tylko ewentualne event'owe bossy które miały by swoje charakterystyczne kryjówki gdzieś głęboko w puszczach, lasach etc. ale były by bardzo rzadkie przez co po godzinnym przebijaniu się do danego miejsca okazywało by się że jest puste :)
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Kaquadu

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Bossy
« Reply #7 on: June 25, 2013, 18:01:06 »

Tak pisząc ten wcześniejszy post wpadło mi do głowy jeszcze kilka pomysłów odnośnie bossów itp :) Ale już bardziej opisowych, czyli 'jakie' bossy.

Quote
Np: jest szansa 1/10 000 000, że drwal ścinając drzewo rozjuszy jakiegoś demona lasu, który zacznie wybijać ludzi z okolicznych wiosek, przy okazji je dosyć mocno niszcząc wraz ze swoją armią.

Armia owa składałaby się z rozjuszonych wilków, niedźwiedzi, jadowitych wielkich żuków oraz potężnych węży. Wybijałaby okoliczne wioski, a gracze w tym czasie mieliby za zadanie ich bronić.

Przy demonie zawsze krążyłaby jego gwardia przyboczna składająca się z gigantycznych jadowitych żuków oraz rozjuszonych wilków, sam pan lasu władałby potężną kosą wykonaną przez pradawnych mistrzów kowalstwa z drewna najstarszego dębu w lesie oraz ludzkich kości. Po zabiciu go możliwe by było podniesienie z niego ('loot' przypisany do gracza) owej kosy, wyłamanie jego pazurów oraz rogów. Kosa mogłaby być potężnym artefaktem, który dawałby możliwość 'tworzenia' 2/3 dorosłych drzew dziennie, możliwość szybszego leczenia się poprzez wysysanie sił witalnych z okolicznej roślinności oraz spory zasięg w starciu z innym graczem.

Opisałem tylko jeden przykładowy 'dynamiczny event' związany z bossem, a takich mogłoby być kilkanaście i mam nawet kilka pomysłów  Może jak znajdę czas, to coś naskrobię jeszcze.

Nie licząc tego, czyli demona lasu, mam jeszcze pomysł na:

Władcę Podziemia:
Szansa na przyzwanie podobna jak w w/w wypadku demona lasu, czyli cholernie rzadko ;)

Lore:
Słysząc stukot kroków nad sobą oraz dźwięk uderzającego o skały kilofa pan podziemia zdziwił się. Od zamierzchłych czasów żadna istota spoza jego królestwa nie przybyła tutaj. Powinien wezwać gwardię, żeby to sprawdziła... Po co mu oni? Czasem trzeba rozruszać swe spopielone kości. Nagle coś zaczęło kopać tuż nad nim. Słyszał ich rozmowę, o tym co zrobią z jego bogactwami. Skałami, diamentami, złotem i żelazem. Chcą mu wszystko zabrać, dla siebie. Władca poczuł w sobie wściekłość, nie był w stanie jej opanować. Zanim górnicy zdążyli się zorientować co się dzieje, zostali rozcięci na pół. Czuł ich krew, zapach, który przesiąknięty był chciwością. Nie może na to pozwolić, nikt nie odbierze mu jego królestwa!

Oddział stacjonujący przy najbliższym wyjściu z kopalni od miejsca zaczęcia się eventu składałby się z +/- 30 utopców, kilkunastu demonicznych psów, kilku nieumarłych wojowników oraz jednego mini-bossa: Generała Podziemia ('loot': miecz generała podziemia, zbroja generała podziemia, kilka diamentów). Do ubicia ich trzeba kilkunastu zgranych i zaprawionych w boju wojowników ;) Samemu nie ma szans się przebić nawet przez utopce.

Sam Władca Podziemia podróżowałby wraz ze swoją gwardią przyboczną składającą się z ~20 nieumarłych wojowników oraz kilku demonicznych psów, plądrowałby okoliczne wioski zabijając ludzi oraz burząc część budynków. Zabicie go byłoby heroicznym czynem, a rzeczy, które posiada byłyby bezcenne. Potężny przeklęty miecz władcy podziemi, który uderzając podpalałby przeciwnika. Jego rękojeść byłaby zrobiona z najtwardszej litej skały oraz zdobiona diamentami chłonącymi dusze zabitych (efekt wizualny). Czarne ostrze z nieznanej substancji, chłonące okoliczne światło, jeśli miecz jest dobyty. Dodatkowo, jeśli nasza postać jest w zagrożeniu (jakakolwiek kreatura będąca w naszej okolicy) ostrze zaczyna delikatnie połyskiwać, jakby miało w sobie ogień. Do tego dochodzi jeszcze lekka tunika mrocznego pana, którą ma zawsze na sobie, dawałaby nam bonus do możliwej ilości rzuconych dziennie czarów bez negatywnych następstw oraz w sytuacji zagrożenia życia (prawie umierający) ochraniałaby nas potężną, tworzącą swoisty kokon, barierą ze skały.

Rzucę EDITA gdy napiszę następne, bo nad tym myślałem z 1h :P
« Last Edit: June 25, 2013, 18:10:30 by Kaquadu »
Logged
Ten zły człowiek... ;-)

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Bossy
« Reply #8 on: March 04, 2015, 20:09:57 »

Gdyby bossy wychodziły ze swoich kryjówek, to wszędzie panowałaby strefa Dezintegracji... Nie wiem jak wy, ale ja nie chcę co chwilę umierać jeżeli nie znajdą się śmiałkowie (jednym z nich mógłbym być ja, ale bądźmy rozsądni; sam się na bossa nie rzucę...).

Bossy według mnie powinny cały czas siedzieć w swojej strefie...
Prawdopodobnie wokół strefy Dezintegracji znajdowałaby się strefa Samobójcza, więc boss mógłby np. maksymalnie tam pójść.
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Bossy
« Reply #9 on: March 05, 2015, 20:47:09 »

O ile dobrze zrozumiałem zamiary twórców opisane w filmie o śmierci i 1 filmie to strefy będą podlegać przesunięciom. Niektóre strefy permanentnej śmierci będą się przemieszczać, a inne mogą istnieć w środku miasta(więzienie może posiadać taką strefę). Inne mogą nagle zaistnieć w strefie sanktuarium gdy złośliwy gracz na wysokim poziomie otworzy portal do świata demonów w centrum cesarskiego miasta.

Co do samych boosów nie będzie ich dużo. Mają być na tyle wymagającymi przeciwnikami że bez 100 graczy będą małe szanse na pokonanie, no i (to chyba tylko mój domysł) wszystkie postacie stworzone przez twórców mają mieć zintegrowaną funkcje permanentnej śmierci. Raz zabitego bosa nie pokona żadna inna drużyna.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Bossy
« Reply #10 on: April 28, 2015, 20:10:51 »

Co do respawnu bossów to mam mieszane uczucia... Powinny się respić co jakiś czas (np. kilka dni, miesiąc), znikać na zawsze, czy może znikać z miejsca swojej śmierci, ale respić się gdzie indziej czy może coś innego?
Realistyczne byłoby, gdyby znikały na zawsze i nigdy by już takiego bossa nie było, lecz prawdopodobnie mogłoby to kosztować wtedy twórców dużo czasu nad pracą nad nowymi bossami, które zostały wytępione. Chociaż też może być coś takiego, że np. z siedliska bossa Wielki Demon uciekł jeden z jego poddanych w inne strony i rośnie. Będzie rósł aż wyrośnie na swojego poprzednika.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Re: Bossy
« Reply #11 on: May 09, 2015, 00:48:19 »

@up

Respawn bossów nie jest konieczny i zbytnio nie obciąży twórców jeśli bossami są smoki to wszystkie wyglądają tak samo ale mogą się różnic parametrami jedne mogą być silniejsze inne słabsze mogą mieć inny lot inna nazwę lecz miło by było też zobaczyć bosy które są jedyne w swoim rodzaju i po pokonaniu nigdy ich juz nie zobaczymy co może sprawić trochę kłopotu i dać prace jak już gra wyjdzie.
I doda to grze smaczku którym brakuje innym grą pokonywanie bossów będzie rywalizacja kto pierwszy a nie grindowaniem kto więcej razy.
Logged

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Bossy
« Reply #12 on: May 10, 2015, 23:29:16 »

@up

Respawn bossów nie jest konieczny i zbytnio nie obciąży twórców jeśli bossami są smoki to wszystkie wyglądają tak samo ale mogą się różnic parametrami jedne mogą być silniejsze inne słabsze mogą mieć inny lot inna nazwę lecz miło by było też zobaczyć bosy które są jedyne w swoim rodzaju i po pokonaniu nigdy ich juz nie zobaczymy co może sprawić trochę kłopotu i dać prace jak już gra wyjdzie.
I doda to grze smaczku którym brakuje innym grą pokonywanie bossów będzie rywalizacja kto pierwszy a nie grindowaniem kto więcej razy.

przed grindem mozna uchronić to w kilka sposobów. tylko pierwszy kill daje loot (opcja ciekawa bo pozwala innym zmierzyć się z danym przeciwnikiem), loot warunkowy (po spełnieniu określonego warunku jakim moze być quest lub czas od ostatniej śmierci bossa, "pozom" postaci, umiejętności itp.), nagroda od npc za misje, skrzynia ze skarbem (kolejna ciekawa opcja. jeżeli boss broni skrzyni to silniejszi gracze mogą organizować konkursy polegające na pokonaniu danego bossa). opcji jest wiele, niekoniecznie pojedyncze życie bossa
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Bossy
« Reply #13 on: May 14, 2015, 10:06:48 »

@up

Respawn bossów nie jest konieczny i zbytnio nie obciąży twórców jeśli bossami są smoki to wszystkie wyglądają tak samo ale mogą się różnic parametrami jedne mogą być silniejsze inne słabsze mogą mieć inny lot inna nazwę lecz miło by było też zobaczyć bosy które są jedyne w swoim rodzaju i po pokonaniu nigdy ich juz nie zobaczymy co może sprawić trochę kłopotu i dać prace jak już gra wyjdzie.
I doda to grze smaczku którym brakuje innym grą pokonywanie bossów będzie rywalizacja kto pierwszy a nie grindowaniem kto więcej razy.

przed grindem mozna uchronić to w kilka sposobów. tylko pierwszy kill daje loot (opcja ciekawa bo pozwala innym zmierzyć się z danym przeciwnikiem), loot warunkowy (po spełnieniu określonego warunku jakim moze być quest lub czas od ostatniej śmierci bossa, "pozom" postaci, umiejętności itp.), nagroda od npc za misje, skrzynia ze skarbem (kolejna ciekawa opcja. jeżeli boss broni skrzyni to silniejszi gracze mogą organizować konkursy polegające na pokonaniu danego bossa). opcji jest wiele, niekoniecznie pojedyncze życie bossa

Raczej nie będzie normalnego lota jak w innych grach. Jestem bardziej przekonany że po ubiciu bossa/moba/gracza będziemy mieć dostęp tylko do jego zwłok(wszyscy). I tylko ci co będą mieć odpowiedni poziom umiejętności będą mogli coś wydobyć z truchłą(po za martwym graczem). Przykładowo z ciała smoka można wydobyć rzeczy do zrobienia stroju z skóry, broń z kości, jak i surowce do alchemii. Ale nie będzie to ograniczone tym kto ostatni zabił bosa, tylko tym kto może takie surowce wydobywać.

Dlaczego ma być inaczej niż w innych grach? Bo gra ma iść na współprace. Nie tylko współpracą będzie trzeba zabić bosa ale skorzystać na nim będzie można tylko dzięki temu że masz w gildii/grupie lub nająłeś specjalistów do obróbki. No i ewentualna współpraca do obrony swojej zdobyczy.
Logged

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Bossy
« Reply #14 on: May 15, 2015, 03:13:46 »

@up

Respawn bossów nie jest konieczny i zbytnio nie obciąży twórców jeśli bossami są smoki to wszystkie wyglądają tak samo ale mogą się różnic parametrami jedne mogą być silniejsze inne słabsze mogą mieć inny lot inna nazwę lecz miło by było też zobaczyć bosy które są jedyne w swoim rodzaju i po pokonaniu nigdy ich juz nie zobaczymy co może sprawić trochę kłopotu i dać prace jak już gra wyjdzie.
I doda to grze smaczku którym brakuje innym grą pokonywanie bossów będzie rywalizacja kto pierwszy a nie grindowaniem kto więcej razy.

przed grindem mozna uchronić to w kilka sposobów. tylko pierwszy kill daje loot (opcja ciekawa bo pozwala innym zmierzyć się z danym przeciwnikiem), loot warunkowy (po spełnieniu określonego warunku jakim moze być quest lub czas od ostatniej śmierci bossa, "pozom" postaci, umiejętności itp.), nagroda od npc za misje, skrzynia ze skarbem (kolejna ciekawa opcja. jeżeli boss broni skrzyni to silniejszi gracze mogą organizować konkursy polegające na pokonaniu danego bossa). opcji jest wiele, niekoniecznie pojedyncze życie bossa

Raczej nie będzie normalnego lota jak w innych grach. Jestem bardziej przekonany że po ubiciu bossa/moba/gracza będziemy mieć dostęp tylko do jego zwłok(wszyscy). I tylko ci co będą mieć odpowiedni poziom umiejętności będą mogli coś wydobyć z truchłą(po za martwym graczem). Przykładowo z ciała smoka można wydobyć rzeczy do zrobienia stroju z skóry, broń z kości, jak i surowce do alchemii. Ale nie będzie to ograniczone tym kto ostatni zabił bosa, tylko tym kto może takie surowce wydobywać.

Dlaczego ma być inaczej niż w innych grach? Bo gra ma iść na współprace. Nie tylko współpracą będzie trzeba zabić bosa ale skorzystać na nim będzie można tylko dzięki temu że masz w gildii/grupie lub nająłeś specjalistów do obróbki. No i ewentualna współpraca do obrony swojej zdobyczy.
o ruchu posuwisto-zwrotnym wszyscy słyszeli więc nie mów jak się dzieci robi ^^
napisnie loot czy drop czy whatevah nie zmienia w tym przypadku niczego. chodzi o kontekst wypowiedzi i zamysł. dostęp do zwłok będą mieć wszyscy którzy w danym czasie będą na obszarze. zważ że w naturze truchło psa, kota, lisa, wilka nie leży w nieskończoność tylko gnije i zmienia zastosowanie. czyli nie każdy będzie miał możliwość oprawić zwierzę/bossa.
mój post miał rpzekazać coś zupełnie innego (czego pewnie nie zrozumiałeś). zamysłem twórców mają pojawiać się eventowe bossy za których zabicie raz przyznawana jest nagroda (żyją tylko raz do śmierci (prawda że logiczne?)). przesłaniem mojego postu jest zamysł o udostępnieniu całości społeczeństwa gry możliwości spróbowania swoich sił z danym martwym już bossem bez możliwości otrzymania za niego nagrody, doświadczeia, umiejętności. w skrócie niczego. jedyną nagrodą ma być satysfakcja z pokonania danego przeciwnika (bo jaki jest sens farmienia czegoś za co nawet nie dostanie się złamanego grosza ani punktu doświadczenia/umiejętności?)

@Zikes: skoro już piszę post... są realne możliwości stworzenia takich eventów z walką z martwym bossem. iluzje, sny, wizje, objawienia... whatever co łatwiejsze do wykonania. W sumie to nawet byłby ciekawy pomysł na wprowadzenie "Areny iluzji" dającej możliwość walki z przeciwnikiem dla tego kto chce. dawałoby to możliwość tworzenia turnieju dla uciechy widzów i śmiałków pragnących spróbować swoich sił w takich potyczkach.
Logged
Pages: [1] 2 3