Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Magia - In progress  (Read 576 times)

Dralor

  • User
  • Posts: 6
    • View Profile
Magia - In progress
« on: February 01, 2015, 04:52:41 »

Hi,
   Realistyczna gra i magia - ciekawe i trudne. No cóż. To nic w porównaniu z farmerem, który przyjmuję kulę ognistą na twarz znienacka. Jak to zbalansować? Otóż jest masa narzędzi, które można wykorzystać:

 - Czas nauki zaklęcia - Dlaczego zaklęcia można się nauczyć jednym kliknięciem? Być może potrzeba masy prób i wrodzonych umiejętności, aby móc opanować zaklęcia. (Można tutaj zastosować reinkarnacje. Jeśli w poprzednim życiu mieliśmy umiejętności na odpowiednim poziomie to nasza następna inkarnacja będzie miała odpowiedni talent magiczny. Przydałoby się tutaj ukrycie umiejętności).

 - Czas rzucania zaklęcia - Ciskanie kulami ognistymi z częstotliwością 3k/z (kule na sekundę) jest raczej niedorzeczne. Zbieranie mocy trwa i czas ten jest z pewnością zależny od mocy maga. Najpotężniejsze i najbardziej epickie rytuały trzeba z pewnością odprawiać wiele dni.

 - Koszt zaklęcia - Jakoś nie widzę tego proszku. Takie coś jest dobre do zaklinania przedmiotów. Pytanie brzmi co jest źródłem mocy maga. Czy są to bóstwa, którym trzeba złożyć ofiarę? Może miksturami wprowadza się w trans? Może musi złożyć ofiarę z własnej krwi (lub całej ręki celem rzucania potężnego zaklęcia) najmroczniejszym demonom? Może jest to jego własna siła? Może ludzie przypisujący pewnym przedmiotom magiczne właściwości mają racje i czterolistna koniczyna pozwala rzucić czar powodzenia? Może trzeba chwytać dusze pokonanych stworzeń? (btw. To tworzy opcje permanentnej, ostatecznej śmierci nawet w przypadku wprowadzenia opcji reinkarnacji. Nie wku**iaj magów!)

 - Moc maga - Ucząc się zaklęć młody adept próbuję wytworzyć ognistą kulę. No cóż... Nie dość, że efektu zdecydowanie nie można nazwać kulą to nie wiem, czy odpaliłbym od tego papierosa...

 - Niepowodzenie zaklęcia - Może i niedoświadczony mag potrafi wytworzyć kulę ognia, ale raczej sam się nią poparzy niż zrobi komuś krzywdę. Próba rzutu niestabilną kulą może sprawić, że wybuchnie mu w twarz.

 - Odporność na zaklęcia - Więc jednak nasz mag nauczył się ciskać swoją wspaniałą kulą. Ignorując nadpalone rękawy swojej szaty dumnie patrzy jak jego zaklęcie mknie w stronę śmiałego wojownika i... Moc zaklęcia zostaje wchłonięta przez miecz, a sama kula znika.


Późno jest. Jutro w oparciu o wymienione narzędzia rozpiszę magię jaką ją widzę - bez żadnego proszku, poważnie zbalansowaną, a przy tym epicką. Brakuje mi tutaj opcji: Kopia robocza.
« Last Edit: February 01, 2015, 04:58:55 by Dralor »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Re: Magia - In progress
« Reply #1 on: February 01, 2015, 14:38:26 »

Na dywagacje nad magią poczekam aż twórcy coś o niej powiedzą... nie wiem jak będzie uzywany pył nie wiem jak będzie wyglądała magia. jak wejdąpierwsze informacje o magii bardzo chętnie przedyskutuję wady i zalety i ewentualną zmianę.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Dalekiii

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia - In progress
« Reply #2 on: February 26, 2015, 19:27:55 »

Hm.. Magia Pyłu (w końcu EniDUST cytując kogoś, kogo już nie pamiętam[wybacz]). Wiem, że na temat magii nie ma jeszcze żadnych dokładniejszych informacji i możemy tylko spekulować.
Założę się, że każdy ma swój wymarzony system używania magii, zresztą ja też, jak i sami twórcy.

Na podstawie znanych mi informacji na ten moment, tzn. Magia opierająca się na pyle + możliwość naukowej interpretacji zachodzących zjawisk.
Co za tym idzie, nie jest możliwością dokonania czegoś, czego nie da się wytłumaczyć na poziomie fizycznym.
Oczywiście mamy tu do czynienia ze światem fantastycznym, gdzie dodatkowym czynnikiem wpływającym na zachowanie elementów fizycznych jest wspomniany wcześniej pył.

Jeśli chodzi o sam pył, to widzę dwa (trzy) rozwiązania, albo pył będzie czymś wytwarzanym i mag będzie musiał się w niego zaopatrywać, albo będzie znajdował się w ciele maga czy w samym powietrzu (ten 1% innych), wtedy też będzie możliwa ekstrakcja pyłu z powietrza. Więcej pyłu - większa moc zaklęć oraz dostępność do tych potężniejszych.

Jak miałoby wyglądać używanie magii? Nie jest to do końca oryginalny pomysł, ale uważam, iż skuteczny.
Mam tu na myśli nawiązanie do filmu "Uczeń Czarnoksiężnika", gdzie moc wewnętrzną (mentalną) czarnoksiężnika była konwertowana na energie fizyczną w realnym świecie. Pył byłby takim swoistym katalizatorem; pośrednikiem.
Przykład: Aby w mojej ręce pojawił się płomień muszę użyć pyłu, przenieść swoją energię w drobiny pyłu i spowodować, aby zaczęły drgać. Wtedy albo sam pył przemienił się w plazmę albo oddziaływał na powietrze pomiędzy drobinami, które by przeszło w plazmę.
Wszystko opierało by się na oddziaływaniu siły międzycząsteczkowej.

Kolejną nasuwającą się konkluzją jest to, iż postać będzie posiadała energię mentalną. Jeśli twórcy na to pozwolą, to lata praktyki nad ogniem pozwoli nam go wywołać bez użycia pyłu, albo jeśli początkujący będzie musiał używać czystego proszku, to profesjonaliście wystarczy ten znajdujący się w powietrzu.

Tak przynajmniej ja widzę "realność" magii w świecie Enidust. Szczerze, jeśli tak to będzie wyglądać, to nie będę się czuł zawiedziony.
Logged