Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 on: July 29, 2017, 23:14:38 
Started by Kamko - Last post by Kamko
Choć to może mieć też negatywne skutki. Co prawda pomysł mi się już bardziej podoba, jak go trochę mi wyjaśniłeś, ale dajmy na to co jeśli właśnie nasza wioska została zaatakowana? To znaczy, teoretycznie nie powinniśmy się w niej pojawić, ponieważ została ona uznana już za strefę niebezpieczną i na przykład pojawiamy się w jakiejś innej, która znajduje się najbliżej nas. Niby ok, ale co jeśli chcielibyśmy tamtą zaatakowaną bronić? Stracilibyśmy za dużo czasu przez sam powrót i wtedy już by mogło być za późno. Oczywiście nie mówię tutaj o wielkich oddziałach, gdyż jedna osoba pewnie dużo by nie zmieniła, jeśli nas byłoby dwudziestu. Ale jeśli cała grupa znajdowała się we wiosce, a ona została zaatakowana (i nikt wtedy nie był zalogowany) to oznacza to łatwy podbój. No bo w końcu nikt oporu stawiać nie będzie, a ci mieszkańcy wioski wrócą tutaj na przykład dopiero za godzinę a wtedy już będzie za późno. Za godzinę, jeśli momentalnie by się zalogowali podczas ataku.
Oczywiście był to tylko przykład, wioski mogą przecież znajdować się bliżej, ale mieszkając na odludziu można mieć trochę przerąbane ;)

 12 
 on: July 29, 2017, 17:04:45 
Started by Kamko - Last post by Schept
Można po prostu rozwiązać to tak, że jeżeli dane miejsce staje się dla gracza niebezpieczne, podczas gdy gracz jest offline, to jest to jeden z warunków w których gra przenosi gracza w miejsce bezpieczne. Poza tym, nie myślałem tutaj o daniu możliwości wyboru takiego miejsca. Po prostu gra sama wybiera takie miejsce i jest to najbliższe miejsce uznane przez grę jako bezpieczne. Przykład domu gracza rzeczywiście może być tutaj ciężki do zrealizowania. Ale może to być to zrealizowane na przykład tak, że jest to miasto albo wieś. Takie miejsca powinny mieć status jednej z dwóch pierwszych stref bezpieczeństwa. A myślę, że każdy z możliwych przypadków losowych(tych bardziej drastycznych) powinien zmienić status takiej strefy.

 13 
 on: July 28, 2017, 23:04:28 
Started by Kamko - Last post by Kamko
@Schept
Cóż, nie miałem do końca na myśli dokładnej zawartości tlenu w powietrzu, tylko bardziej o sam jego dostęp. Choć to w sumie nie ma wielkiego znaczenia, gdyż mimo wszystko to taki system i tak niepotrzebnie tylko komplikowałby grę.

Co do transportowania postaci do bezpiecznego miejsca po dłuższym czasie nielogowania się. Nie brzmi to aż tak źle, ale... Osobiście myślałem, że wylogowanie się postaci polegałoby tylko na tym, że po pewnym czasie nasza postać znika z mapy, a po ponownym zalogowaniu się wraca z powrotem w to samo miejsce. Choć nie zrozum tego źle, nie neguję twojego pomysłu, gdyż nie uważam go za złego. Ale też, jeśli miałby on działać dopiero po dłuższym czasie to fakt, uniknęlibyśmy wszystkich problemów, które przytoczyłem, ale co jeśli byśmy zalogowali się ponownie na przykład po kilku godzinach? Bylibyśmy przysypani/podtopieni, gdyż nie minęło odpowiednio dużo czasu.
I w ogóle w jaki sposób definiowalibyśmy bezpieczne miejsce? Fakt, może to być nasz dom, lecz sam system musiałby jakoś to sprawdzać, a oznaczenie takiej lokalizacji własnoręcznie przez gracza również prowadzi do nadużyć. Choć z pewnością nie musiałyby być takie poważne, to jednak mogłyby.
No i co jeśli nasze miejsce, które uważaliśmy za nasz dom również zostało ruiną? Wtedy możemy się pojawić obok tego miejsca bądź w innym takim bezpiecznym miejscu, jak na przykład mieście, ale co jeśli takie miejsce znajduje się daleko od nas?

@IAmBoskiM
A co do kontaktu z GM'em. Faktem jest, że w alfie czy becie nie byłby to pewnie AŻ taki problem, ale co jeśli gra by wystartowała na dobre i na serwerze byłaby naprawdę spora ilość graczy? Nie wydaje mi się, aby GM miał czas, aby odpowiadać na każdą prośbę czy błahostkę graczy. Na pewno będzie istnieć coś takiego jak support (a przynajmniej ja tak myślę), do którego będzie można pisać, lecz takie problemy powinny być rozwiązywane przez sam system, a nie przez interwencję adminów.

I faktem jest, są to skrajne przypadki. Ale występować i tak będą i sami musicie to przyznać. Wykopanie dołu pod nogami, a na dole wystawienie kolców, zasypanie, czy inne przykre rzeczy mimo wszystko będą występować. Może nie w dużych ilościach ale jednak. I lepiej zapobiegać już teraz i to dobrze przemyśleć, niż mieć problemy później, gdy gra już wystartuje.

 14 
 on: July 28, 2017, 22:33:03 
Started by Kamko - Last post by IAmBoskiM
Interesujące zagadnienie. Kiedyś o tym myślałem, ale nie na poważnie. Też się zastanawiałem co się stanie jak miasto, w którym mieszkam zostanie zdobyte, a ja się w nim zaloguję. Wtedy akurat już prawdopodobnie miałbym pecha.

Ogółem rozwiązanie Schepta nie uważam za złe i w sumie nie mam nic przeciwko. Po długim czasie coś takiego mogłoby nastąpić.

Jednak co jeżeli z dnia na dzień nas tak zasypano... Możliwe, że kontakt z GM'em w grze (w końcu od tego są) byłby najlepszym rozwiązaniem. Jako iż GM to człowiek to rozsądnie zadecyduje gdzie ustawić utkwionego.

Aczkolwiek jest to tylko rozwiązanie gdy mamy dużo czasu. Natomiast gdy zaleje kopalnię, w której się znajdujemy to już raczej nie będziemy myśleli o spokojnym czekaniu na odpowiedź od GM'a. Zakładając, że istnieje możliwość swobodnego wylogowania się podczas pływania czy też nurkowania można po prostu wyjść z gry i skomunikować się z nim w inny sposób.

Natomiast w przypadkach, w których nasze podłoże bądź po prostu miejsce, w którym stoimy się nie zmienia, tylko zwyczajnie nagle ze strefy niebezpiecznej przechodzimy w dezintegrację (będąc wylogowanym) to system cofa nas do tej strefy, w której byliśmy w momencie wylogowania.

Myślę, że jest jeszcze więcej zastosowań, a jest to kwestia raczej dosyć ważna, więc twórcy będą musieli podjąć dobrą decyzję.

 15 
 on: July 28, 2017, 22:13:45 
Started by IAmBoskiM - Last post by IAmBoskiM
Wątek został przesunięty do działu Mechaniki Podróżowania          .

Powód: ze starych działów już nie korzystamy.

http://forum.enidust.com/index.php?topic=3056.0

 16 
 on: July 28, 2017, 15:51:01 
Started by Kamko - Last post by Schept
Ja tam uważam, że popadasz tutaj już w zbyt dużą skrajność. To jednak ma być gra a nie symulator życia, więc można sobie pozwolić na pewne uproszczenia w mechanice, aby było to możliwe do zrealizowania. Myślę, że na pewno gra nie będzie mogła sobie pozwolić na tak skomplikowane obliczenia jak sprawdzanie zawartości tlenu w powietrzu :P

Poza tym ja mam całkiem inną propozycję. W realnym życiu nikt przecież nie będzie stał w jakimś randomowym miejscu w nieskończoność. Ja uważam, że po pewnym czasie od wylogowania(wystarczająco dużym aby uniknąć nadużywania systemu jako teleportacji") postać powinna zostać automatycznie przetransportowana do bezpiecznego miejsca, czyli najbliższej gospody albo domu bohatera. Taki system pozwoliłby uniknąć wszystkich wymienionych przez Ciebie problemów, i na dodatek w moim odczuciu byłby nawet bardziej realistyczny, gdy z zakładamy że postać sama tam wróciła. Nawet jeżeli fizycznie nie byłoby tego widać, aby niepotrzebnie, nie obciążać serwera.

 17 
 on: July 28, 2017, 01:03:50 
Started by Kamko - Last post by Kamko
Witam. Ostatnio zaczęła mnie zastanawiać pewna kwestia. Szukałem na forum i nie znalazłem podobnego tematu, więc postanowiłem sam go założyć.
Tak jak w tytule, nieoczekiwane okoliczności, skrajne przypadki jak i problemy, które mogą wystąpić po naszym ponownym wejściu do gry.
Na przykład, po ponownym zalogowaniu się nasza postać znajduje się: w miejscu zasypanym ziemią; w drzewie, gdyż ono wyrosło akurat w miejscu wylogowania się (a my sami się przez pewien czas nie logowaliśmy); w miejscu zabitym deskami; zawalonym budynku; miejscu zalanym wodą, bądź podpalonym.
To wszystko to pośrednie sposoby zabicia kogoś innego nawet nie zmieniając trybu. A nawet jeśli to kogoś nie zabije (bo znajduje się w trybie bezpiecznym) to będzie wiecznie w stanie agonalnym niezdolnym nawet do poruszenia się i udzielenia sobie jakiejkolwiek pomocy. I choć śmierć dotyczy bardziej dwóch ostatnich przypadków (a więc utopienia bądź spalenia), tak poprzednie przypadki wymagają już trochę głębszego zastanowienia się. Wiadomym jest, że postać nie może znajdować się od tak w ścianie. W niektórych grach skutkowało to po prostu śmiercią postaci, a jeśli w Eniduście byłoby podobnie to byłby to idealny sposób na pewne skrytobójstwo. W końcu nikt nie będzie wiedział, kto nas zasypał podczas naszej nieobecności. Myślałem o kilku sposobach uniknięcia takich sytuacji.
Gdy nasza postać po zalogowaniu znajduje się w ścianie, to pojawia się:
- poza ścianą, jak najbliżej miejsca zalogowania się,
- na samej górze budynku bądź góry czy czegoś jeszcze innego,
- w pustej przestrzeni, to znaczy, nadal jest to samo miejsce, gdzie się wylogowaliśmy, ale powstała tam dziura, aby uniknąć utknięcia w ścianie,
- w pewnej (niedużej) losowej odległości od miejsca zalogowania się.

Ale tutaj pojawiają się kolejne problemy, a są nimi nadużycia. Mam dokładniej na myśli to, że (odnosząc się do dwóch pierwszych opisanych przeze mnie przypadków) takie osoby naumyślnie mogłyby się zasypywać, aby wejść na sam szczyt góry bądź jakiegoś innego budynku, albo przebyć jakiś duży dystans zasypując za sobą tunel (a przechodziły przez dajmy na to właśnie górę).
Co do trzeciego przypadku, to nasza postać musi oddychać. Nie wiem czy w tym aspekcie realizm będzie w pełni oddany. Mam na myśli to, że musi być stały dopływ tlenu, a jeśli powstanie sztuczna pusta sfera wokół nas, to powietrza będzie stosunkowo niewiele jak na to, abyśmy się stamtąd wydostali. I właśnie, tu jest kolejny problem. Nawet jeśli nasza postać nie umrze, bo będzie znajdować się "w dziurze", to jednak możemy nie być w stanie się wydostać. I co wtedy? Najpewniej będziemy musieli czekać na wsparcie, a jeśli takowego nie będzie, to... mamy problem.
Ostatni przypadek wydaje się według mnie najbardziej sensowny, lecz co jeśli znajdowaliśmy się na przykład w kopalni, a ona pod naszą nieobecność się całkowicie zawaliła? Wtedy pojawiamy się na powierzchni?

A wy co o tym myślicie? Zapraszam do dyskusji.

 18 
 on: June 26, 2017, 09:54:12 
Started by Lich555 - Last post by Bartos13
To ja też dodam coś od siebie, W sumie Trochę zal mi tych dziwczyn z Baby metal...są za młode na tego typu muzykę...w metalu jest sporo hałasu i szkodliwych częstotliwości, a w młodym wieku energetyka człowieka nie jest jeszcze dojrzała i tak wytrzymała na zewnętrzne czynniki....
W sumie słuchałem kiedyś sporo yousei teikoku. Kokou no sousei polecam bardzo kultowy juz utwór...oni mają piosenkarkę z fajnym głosem...jakże go czasami marnotrawią....szkoda...

po wielu stylach muzyki jakie mam ju za sobą jestem w stanie powiedzieć, że muzyka moze uskrzydlić i zniszczyć...dzwięk niesie ze sobą ogromne możliwości, on potrafi przenosić intencje, tylko pytanie, czy my osoby słuchające chcemy te intencje przyjmować do naszego wnętrza...
Bardzo często w dzisiejszych czasach muzyka jest pusta...wszytsko ładnie pięknie...ale czegos w niej brak....ale czego??
Polecę wam od siebie coś od czego bardzo cieżko się oderwać...niby gitara klasyczna...ale....
Coś w tej muzyce jest..głebokiego, co potrafi przyciągnać ludzi tak by przy niej trwali...
t=3s

 19 
 on: June 26, 2017, 08:43:55 
Started by Lich555 - Last post by Natanael
Mi ostatnio też wpadły w ucho japońskie klimaty a konkretnie ten utwór :)

 20 
 on: June 24, 2017, 11:05:29 
Started by Lich555 - Last post by Schept
Dawno się tutaj nic nie działo, a jeszcze się tu nie odzywałem, to właściwie czemu nie? Widzę po starych postach, że dosyć lubicie tu metale... A słyszeliście japońskie? Wrzucam kilka fajnych propozycji :)

1. BABYMETAL - mój pierwszy kontakt z japońskim metalem. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być bardzo dziwny zespół. Trzy młode dziewczyny (Su-metal ma 19 lat, Yuimetal od wtorku ma 18, a Moametal ma 17) śpiewające metal? Jak dla mnie czemu nie? Na dodatek mają w zespole świetnych instrumentalistów. Na prawdę polecam. Wciąż jest to mój ulubiony japoński zespół.



2. Unlucky Morpheus - uwielbiam wokalistkę, ma świetny głos.


3. No i trochę innych klimatów - Yousei Teikoku




Pages: 1 [2] 3 4 ... 10