Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 10
 1 
 on: March 23, 2019, 20:34:33 
Started by Kahetabi - Last post by Kahetabi
Czym jest Chronicles of Elyria?
To sandbox MMORPG osadzony w średniowieczu z elementami fantasy. Gra jest nastawiona na realizm, zawierając takie elementy jak starzenie się postaci czy dynamiczną pogodę. Świat ma być dynamiczny dzięki kontroli świata przez graczy, pełniących role od zwykłych rzemieślników aż po królów. Świat jest złożony z wielu regionów, zawierających różną florę, faunę i surowce, w różnych ilościach, motywując do handlu między regionami. Poza wyborem miast, można również wybrać ród dla swojej postaci, szkołę, gildię, organizację, religię, bądź stworzyć własne (własne religie funkcjonują jako kulty i będą inaczej postrzegane). Jest 12 ras, różniących się psychologią, budową ciała, językiem, kulturą, architekturą, przystosowaniem do klimatu, religią (nie we wszystkich przypadkach), dietą oraz umiejętnościami.

Vesethyr
To pierwsza polska wioska/społeczność w świecie Chronicles of Elyria na europejskim serwerze Selene, utworzona przez Roegner'a aka Leśnika a zarządzana obecnie przez Chilli przy moim aktywnym wsparciu. Vesethyr znajduje się na mokradłach zaludnionych głównie przez rasę To'Resk w hrabstwie Dore, księstwa Turadh, królestwa Tryggr.

Królestwo Tryggr
Królestwo Tryggr znajduje się w południowo-zachodniej części świata, obejmując 4 różne biomy 4 różnych ras- moczary To'resk, bagna Dras, pustynie Waerd oraz stepy Neran.
Rządy są sprawowane przez najwyższego monarchę mającego do dyspozycji starszych ministrów którzy zajmują się jedną powierzoną dziedziną oraz królewską radą.
Głównymi celami Tryggr'u są: zapewnienie swobody gry oraz przeszkolenie z zakresu walki pvp. Ekonomia będzie skupiała się wokół militari i zapewnienia bezpieczeństwa poddanym.

Księstwo Turadh
Nadbrzeżne księstwo Turadh znajduje się na samym południu królestwa, granicząc z królestwem Arkadii po wschodniej stronie. Zarządzaniem zajmuje się ród Vánagandr mający do dyspozycji zarówno militarne jak i ekonomiczne gildie strzegące bezpieczeństwa i wspomagające rozwój ekonomii. Hrabstwo zaś skupi swoje środki nad rozwojem metod eksploatacji zarówno wód śródlądowych jak i morskich z gildią *W-Anchors* na czele.

Dzięki wszechstronności księstwa możemy jako wioska skupić się na organizacji środowiska sprzyjającemu rozwojowi niezależnie od obranego stylu gry czy ścieżki rozwoju, pomagając każdemu na znalezienie swojego miejsca w świecie Chronicles of Elyria. Wraz ze wzrostem populacji będą powstawać nowe role z zakresu organizacji zarówno serwera discord jak i wioski. Zależy nam bardzo na tym aby wszystko płynnie przebiegało i każda osoba mogła coś wnieść do naszej społeczności. Większa ilość osób przekłada się na to jak wielki otrzymamy obszar pod zarządzanie więc im szybciej ludzie do nas dołączą tym łatwiej nam będzie się dostosować do powierzonej przez hrabstwo przestrzeni. Najważniejszymi dla nas kwestiami są: organizacja, płynność i ciągły rozwój.
Nie ma wymogów dotyczących dołączenia do serwera, jednakże korzystanie z niego w optymalnym stopniu wymaga uzyskanie ranki gościa dzięki któremu będziecie mieli dostęp do publicznych kanałów komunikacyjnych z których możecie pozyskiwać najświeższe informacje czy to o CoE czy grupach do których należymy. Uzyskanie statusu członka wymaga spełnienie warunków zamieszczonych na naszym kanale informacyjnym.
Kanał discord Vesethyr- https://discord.gg/mUxJ27Z

 2 
 on: January 20, 2019, 13:52:59 
Started by DawroM - Last post by IstvanPL
Pierwszy post w 2019 - niestety zero wiadomości :(

 3 
 on: July 27, 2018, 10:53:39 
Started by DawroM - Last post by Ajamaharis
z życia projektu można napisac że RODO skutecznie wybiło duża liczbę pozostałych tu ludzi i została garstka (w liczbie ok 5) które jeszcze wchodzą i sprawdzają co się dzieje.
może jakiś news na głównej/facebooku o tym że forum znowu działa po uporaniu się z problemem rodo i że cokolwiek się dzieje w projekcie?

 4 
 on: April 11, 2018, 17:07:23 
Started by DawroM - Last post by Avaloz
I znowu cisza? Wam by się chyba przydał jednak ktoś skupiający tylko i wyłącznie na pisaniu newsów :P Nie trzymajcie ludzi w niepewności, przynajmniej zróbcie jako zapchajdziurę w kalendarzu jakiś giveaway z tymi kluczami do alfy albo bety

Ja tam klucz do alfy mam. Czekajcie, czekajcie!

 5 
 on: November 11, 2017, 23:37:05 
Started by DawroM - Last post by XeruX
Właśnie sobie przypomniałem o tym projekcie i również czekam na info z zaciekawieniem i oczywiście na alfę :D

 6 
 on: September 26, 2017, 16:06:08 
Started by Kamko - Last post by enea90
Ja również zgadzam się z @Kamko
Postać po wylogowaniu powinna znikać tak samo z przechodzeniem na innych.
I też mi to chodziło po głowie jak grałam

 7 
 on: August 16, 2017, 21:06:33 
Started by Kamko - Last post by Kamko
Wybacz, źe nie odpowiedziałem prędzej, wcześniej nie miałem za bardzo możliwości odpisania.

O przypadku z EVE Online słyszałem. Jest to naprawdę ciekawe, tym bardziej, że właśnie minęły dwa lata od wylogowania tamtego gościa.
W Eniduście wiadomo, takie coś również się pojawi, może niekoniecznie dwa lata czekania ale takie "kampienie" będzie. Ale to za zgodne z systemem gry uznać raczej można. Po prosty musimy jak najbardziej uważać, gdzie się wylogowujemy i czy nie byliśmy śledzeni (choć równie dobrze mógłbym to samo powiedzieć właśnie do tych skrajnych przypadków, które opisywałem wcześniej). Wróćmy do głównego tematu.

Napisałeś o czymś bardzo podobnym co Schept. Schronienie, hmm... Choć sam pomysł z zakupem na przykład pokoju w karczmie jest ok, tak definicja innego schronienia może się już w różnych przypadkach bardzo różnić. Dla jednych będzie to właśnie pokój w karczmie, domek w mieście albo wybudowany gdzieś przez nas poza nim, a nawet i choćby namiot. Stworzenie systemu wykrywającego owe schronienie byłoby trochę trudne.
Teleportacja do tego miejsca. Wiadomo nie jest to nic realistycznego, ale ostatecznie myślę, że nie jest to aż taki zły pomysł. Doszedłem do takiego wniosku po przeczytaniu całego tematu. Niestety nic innego w takim przypadku wymyślić nie idzie. A przynajmniej ja aktualnie na nic takiego nie wpadłem.
Po spełnieniu wymogów co do owego schronienia, po zalogowaniu możemy się do niego teleportować, ale tylko wtedy, gdy nasz grunt zostanie uznany za niebezpieczny (nasza postać stoi w ogniu) bądź  znajdujemy się w teksturach. Gdy nie mamy schronienia, to teleportuje nas do najbliższej bezpiecznej strefy. Myślę, że jest to najlepszy pomysł, podsumowując wszystko.
Chociaż mimo wszystko napastnicy mogą to wykorzystać i zawalić wszelkie budynki mieszkalne aby ułatwić sobie podbój.
To w takim razie może do tego "systemu schronienia" byśmy dodali jeszcze opcję pojawienia się w niedużej odległości od tego miejsca? Czekam na wasze opinie.

I jak pisałem poprzednio, według mnie jak i nie tylko, postać po wylogowaniu powinna po prostu znikać. Żaden gracz-zombie sterowany przez system nie powinien istnieć. I moim zdaniem nie powinno być możliwości przechodzenia przez innych (chyba że za pomocą jakiejś magii). Gdy ktoś stoi w drzwiach to właśnie powinien być jakiś strażnik bądź sam system by na to nie zezwalał (w sensie dłuższe posiedzenie w przejściu). Ale ten temat to już trochę off topic jest.

 8 
 on: August 13, 2017, 22:28:40 
Started by Kamko - Last post by Devires
W realnym życiu nikt przecież nie będzie stał w jakimś randomowym miejscu w nieskończoność.

W realnym nie, ale w grze już tak!
Była przecież taka sytuacja w EVE Online, gdzie gracze polowali na innego gracza, który się zdążył wylogować, po czym czekali ok. 2 lata zanim uciekinier się zalogował, a mimo to gra wciąż jest mega realistyczna.
To tylko taka ciekawostka, żeby dać twórcom Enidust do myślenia, żeby nie popadać w skrajność i pójść na kompromis kiedy jest to potrzebne.
Według mnie dobrym pomysłem byłoby wprowadzenia takiego systemu, które określałoby nasze "schronienie" i mogłoby to być zarówno gospoda, gdzie za odpowiednią opłatą moglibyśmy opłacić noclegi, jak i stały dom, w którym jesteśmy zakwaterowani. I dzięki tej strefie "schronienia" moglibyśmy skorzystać z niestety mało realistycznego systemu teleportacji, gdzie wylogowanie się i zostawienie postaci, która stoi w miejscu, gdzie opuściło się grę, po jakimś czasie teleportowało się do strefy "schronienia"(np. po 4h), a po zalogowaniu wracało do miejsca gdzie się wylogowało. Najlepiej jakby każdy gracz miałby w opcjach dostęp do ustalenia czy tego chce.
Jeśli chodzi o potencjalne problemy z tym związane jak:
-atak innego gracza kiedy jest się jeszcze w miejscu wylogowania, bądź w strefie domu
fajnym rozwiązaniem byłoby zostawienia średniozaawansowanego bota, który by nie był wyzwaniem, ale płoszyłby graczy, którzy są o wiele gorzej rozwinięci i normalnie nie stanowiłby wyzwania dla AFK'a
-nie posiadanie "schronienia"
oznacza to niemożność skorzystania z systemu, czyli postać zostaje tam gdzie się wylogujemy
-wylogowanie się w miejscu przeszkadzający innym graczom
zależnie od sytuacji, gdyby ktoś np.: wylogowałby się w mieście/wiosce blokując drzwi do gospody, to strażnik miałby uprawnienia do "popychania graczy", a w innych sytuacjach można wzywać GM'a, bądź po prostu wyłączyć kolizje jeśli nie jest atakowany

Ten pomysł został wymyślony na szybko, ale jestem ciekawy co o tym sądzicie :D Według mnie jest całkiem ciekawy, bo pozwala pozostać postaci na stałe w grze aż do śmierci :v

 9 
 on: August 11, 2017, 01:25:45 
Started by Kamko - Last post by Kamko
@iMati Wypowiedziałeś się w taki sposób, jak to Ty byś tworzył grę... :P Nie jest to dobry pomysł. Poza tym nie każdy wybierze tryb niebezpieczny, więc niekoniecznie by to skutkowało śmiercią. Bardziej innymi nieprzyjemnościami (obrabowanie z dobytku, debuffy przez stan agonalny)

@IAmBoskiM
Co do zmian stref to mam w sumie lekkie kontrowersje. To znaczy, w sumie w ten sposób idziemy zbyt na rękę graczowi, według mnie sam system powinien ograniczać się wyłącznie do problemów z usytuowaniem postaci w grze właśnie przez zasypanie bądź coś podobnego.
I właśnie co do drugiej sprawy, to "system przestawiający postać" wydaje się mimo wszystko najlepszą opcją. Powinien on przestawić gracza jak najbliżej wolnej/bezpiecznej przestrzeni.
Choć teraz wpadłem na kolejny przypadek. Jeśli sam system by przestawiał naszą postać jak najbliżej pustej przestrzeni/powierzchni (zależnie gdzie byśmy się znajdowali, na przykład jak w kopalni to nie wyrzuci nas na samą górę, tylko jak najbliżej "ściany") to w ten sposób możemy też utknąć pod ziemią. Mam na myśli to, że fakt, pojawimy się poza ścianą, ale na przykład w niewielkiej pustej przestrzeni, tak jakby dziurze między zasypanymi drogami. Albo sami nasi napastnicy by mogli taką szczelinę wykonać i wtedy byśmy bez pomocy się nie wydostali.

 10 
 on: August 10, 2017, 20:18:37 
Started by Kamko - Last post by IAmBoskiM
@iMati Ta kwestia była już omawiana w paru tematach i pomysł ten raczej nikomu nie przypadł do gustu, choćby dlatego, że zrobiłoby się miasto graczy-zombie, w sensie postaci, którymi nikt nie gra, ale że gracz jej nie usunął to dalej stoi w ostatnim miejscu logowania. Jest też taki argument, że z czymś takim nową postać byś musiał tworzyć codziennie, co raczej przyjaźnie nie przemawia.

@Topic Powinniśmy raczej podzielić te skrajne przypadki na dwie grupy:
  • zmiany strefy bezpieczeństwa - czyli jeżeli nawiedzi nas nagle jakiś boss
  • zmiany podłoża naszej postaci - czyli jak nas przykładowo zasypie
W pierwszym wypadku można założyć taką możliwość, że jeżeli nasza postać znajdzie się po wylogowaniu w strefie niebezpieczniejszej od tej w momencie opuszczenia gry to ma do wyboru zostanie w niej albo teleportację do najbliższej bezpieczniejszej strefy. W ten sposób jeżeli twoja spokojna chatka na łowy przeistoczy się w legowisko smoka to nie obudzisz się w jego jamie.

System ten ma jednak wady, albowiem oblężenie jakiegokolwiek miasta może się okazać lekko bezsensowne, jeżeli agresorowie zaczną wygrywać. Wtedy obrońcy, którzy dopiero zalogowali się do gry widzący rzeź swego domu postanowią raczej stamtąd uciec. Wtedy takie totalne zniszczenie pewnej nacji jest mało możliwe, albowiem zawsze znajdą się jacyś uciekinierzy.

Co do drugiej sprawy to system przestawiający postać, że tak to ujmę, o jedną kratkę dalej byłby raczej odpowiedni. Mogłyby jednak być z tym związane jakieś nadużycia, które raczej ciężko udowodnić. Ewentualnie gdyby gra zawiodła i dalej bylibyśmy zablokowani to kontakt z GM'em wydaje się być już ostateczną możliwością.

Pages: [1] 2 3 ... 10