Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 10
 1 
 on: September 26, 2017, 16:06:08 
Started by Kamko - Last post by enea90
Ja również zgadzam się z @Kamko
Postać po wylogowaniu powinna znikać tak samo z przechodzeniem na innych.
I też mi to chodziło po głowie jak grałam

 2 
 on: August 16, 2017, 21:06:33 
Started by Kamko - Last post by Kamko
Wybacz, źe nie odpowiedziałem prędzej, wcześniej nie miałem za bardzo możliwości odpisania.

O przypadku z EVE Online słyszałem. Jest to naprawdę ciekawe, tym bardziej, że właśnie minęły dwa lata od wylogowania tamtego gościa.
W Eniduście wiadomo, takie coś również się pojawi, może niekoniecznie dwa lata czekania ale takie "kampienie" będzie. Ale to za zgodne z systemem gry uznać raczej można. Po prosty musimy jak najbardziej uważać, gdzie się wylogowujemy i czy nie byliśmy śledzeni (choć równie dobrze mógłbym to samo powiedzieć właśnie do tych skrajnych przypadków, które opisywałem wcześniej). Wróćmy do głównego tematu.

Napisałeś o czymś bardzo podobnym co Schept. Schronienie, hmm... Choć sam pomysł z zakupem na przykład pokoju w karczmie jest ok, tak definicja innego schronienia może się już w różnych przypadkach bardzo różnić. Dla jednych będzie to właśnie pokój w karczmie, domek w mieście albo wybudowany gdzieś przez nas poza nim, a nawet i choćby namiot. Stworzenie systemu wykrywającego owe schronienie byłoby trochę trudne.
Teleportacja do tego miejsca. Wiadomo nie jest to nic realistycznego, ale ostatecznie myślę, że nie jest to aż taki zły pomysł. Doszedłem do takiego wniosku po przeczytaniu całego tematu. Niestety nic innego w takim przypadku wymyślić nie idzie. A przynajmniej ja aktualnie na nic takiego nie wpadłem.
Po spełnieniu wymogów co do owego schronienia, po zalogowaniu możemy się do niego teleportować, ale tylko wtedy, gdy nasz grunt zostanie uznany za niebezpieczny (nasza postać stoi w ogniu) bądź  znajdujemy się w teksturach. Gdy nie mamy schronienia, to teleportuje nas do najbliższej bezpiecznej strefy. Myślę, że jest to najlepszy pomysł, podsumowując wszystko.
Chociaż mimo wszystko napastnicy mogą to wykorzystać i zawalić wszelkie budynki mieszkalne aby ułatwić sobie podbój.
To w takim razie może do tego "systemu schronienia" byśmy dodali jeszcze opcję pojawienia się w niedużej odległości od tego miejsca? Czekam na wasze opinie.

I jak pisałem poprzednio, według mnie jak i nie tylko, postać po wylogowaniu powinna po prostu znikać. Żaden gracz-zombie sterowany przez system nie powinien istnieć. I moim zdaniem nie powinno być możliwości przechodzenia przez innych (chyba że za pomocą jakiejś magii). Gdy ktoś stoi w drzwiach to właśnie powinien być jakiś strażnik bądź sam system by na to nie zezwalał (w sensie dłuższe posiedzenie w przejściu). Ale ten temat to już trochę off topic jest.

 3 
 on: August 13, 2017, 22:28:40 
Started by Kamko - Last post by Devires
W realnym życiu nikt przecież nie będzie stał w jakimś randomowym miejscu w nieskończoność.

W realnym nie, ale w grze już tak!
Była przecież taka sytuacja w EVE Online, gdzie gracze polowali na innego gracza, który się zdążył wylogować, po czym czekali ok. 2 lata zanim uciekinier się zalogował, a mimo to gra wciąż jest mega realistyczna.
To tylko taka ciekawostka, żeby dać twórcom Enidust do myślenia, żeby nie popadać w skrajność i pójść na kompromis kiedy jest to potrzebne.
Według mnie dobrym pomysłem byłoby wprowadzenia takiego systemu, które określałoby nasze "schronienie" i mogłoby to być zarówno gospoda, gdzie za odpowiednią opłatą moglibyśmy opłacić noclegi, jak i stały dom, w którym jesteśmy zakwaterowani. I dzięki tej strefie "schronienia" moglibyśmy skorzystać z niestety mało realistycznego systemu teleportacji, gdzie wylogowanie się i zostawienie postaci, która stoi w miejscu, gdzie opuściło się grę, po jakimś czasie teleportowało się do strefy "schronienia"(np. po 4h), a po zalogowaniu wracało do miejsca gdzie się wylogowało. Najlepiej jakby każdy gracz miałby w opcjach dostęp do ustalenia czy tego chce.
Jeśli chodzi o potencjalne problemy z tym związane jak:
-atak innego gracza kiedy jest się jeszcze w miejscu wylogowania, bądź w strefie domu
fajnym rozwiązaniem byłoby zostawienia średniozaawansowanego bota, który by nie był wyzwaniem, ale płoszyłby graczy, którzy są o wiele gorzej rozwinięci i normalnie nie stanowiłby wyzwania dla AFK'a
-nie posiadanie "schronienia"
oznacza to niemożność skorzystania z systemu, czyli postać zostaje tam gdzie się wylogujemy
-wylogowanie się w miejscu przeszkadzający innym graczom
zależnie od sytuacji, gdyby ktoś np.: wylogowałby się w mieście/wiosce blokując drzwi do gospody, to strażnik miałby uprawnienia do "popychania graczy", a w innych sytuacjach można wzywać GM'a, bądź po prostu wyłączyć kolizje jeśli nie jest atakowany

Ten pomysł został wymyślony na szybko, ale jestem ciekawy co o tym sądzicie :D Według mnie jest całkiem ciekawy, bo pozwala pozostać postaci na stałe w grze aż do śmierci :v

 4 
 on: August 11, 2017, 01:25:45 
Started by Kamko - Last post by Kamko
@iMati Wypowiedziałeś się w taki sposób, jak to Ty byś tworzył grę... :P Nie jest to dobry pomysł. Poza tym nie każdy wybierze tryb niebezpieczny, więc niekoniecznie by to skutkowało śmiercią. Bardziej innymi nieprzyjemnościami (obrabowanie z dobytku, debuffy przez stan agonalny)

@IAmBoskiM
Co do zmian stref to mam w sumie lekkie kontrowersje. To znaczy, w sumie w ten sposób idziemy zbyt na rękę graczowi, według mnie sam system powinien ograniczać się wyłącznie do problemów z usytuowaniem postaci w grze właśnie przez zasypanie bądź coś podobnego.
I właśnie co do drugiej sprawy, to "system przestawiający postać" wydaje się mimo wszystko najlepszą opcją. Powinien on przestawić gracza jak najbliżej wolnej/bezpiecznej przestrzeni.
Choć teraz wpadłem na kolejny przypadek. Jeśli sam system by przestawiał naszą postać jak najbliżej pustej przestrzeni/powierzchni (zależnie gdzie byśmy się znajdowali, na przykład jak w kopalni to nie wyrzuci nas na samą górę, tylko jak najbliżej "ściany") to w ten sposób możemy też utknąć pod ziemią. Mam na myśli to, że fakt, pojawimy się poza ścianą, ale na przykład w niewielkiej pustej przestrzeni, tak jakby dziurze między zasypanymi drogami. Albo sami nasi napastnicy by mogli taką szczelinę wykonać i wtedy byśmy bez pomocy się nie wydostali.

 5 
 on: August 10, 2017, 20:18:37 
Started by Kamko - Last post by IAmBoskiM
@iMati Ta kwestia była już omawiana w paru tematach i pomysł ten raczej nikomu nie przypadł do gustu, choćby dlatego, że zrobiłoby się miasto graczy-zombie, w sensie postaci, którymi nikt nie gra, ale że gracz jej nie usunął to dalej stoi w ostatnim miejscu logowania. Jest też taki argument, że z czymś takim nową postać byś musiał tworzyć codziennie, co raczej przyjaźnie nie przemawia.

@Topic Powinniśmy raczej podzielić te skrajne przypadki na dwie grupy:
  • zmiany strefy bezpieczeństwa - czyli jeżeli nawiedzi nas nagle jakiś boss
  • zmiany podłoża naszej postaci - czyli jak nas przykładowo zasypie
W pierwszym wypadku można założyć taką możliwość, że jeżeli nasza postać znajdzie się po wylogowaniu w strefie niebezpieczniejszej od tej w momencie opuszczenia gry to ma do wyboru zostanie w niej albo teleportację do najbliższej bezpieczniejszej strefy. W ten sposób jeżeli twoja spokojna chatka na łowy przeistoczy się w legowisko smoka to nie obudzisz się w jego jamie.

System ten ma jednak wady, albowiem oblężenie jakiegokolwiek miasta może się okazać lekko bezsensowne, jeżeli agresorowie zaczną wygrywać. Wtedy obrońcy, którzy dopiero zalogowali się do gry widzący rzeź swego domu postanowią raczej stamtąd uciec. Wtedy takie totalne zniszczenie pewnej nacji jest mało możliwe, albowiem zawsze znajdą się jacyś uciekinierzy.

Co do drugiej sprawy to system przestawiający postać, że tak to ujmę, o jedną kratkę dalej byłby raczej odpowiedni. Mogłyby jednak być z tym związane jakieś nadużycia, które raczej ciężko udowodnić. Ewentualnie gdyby gra zawiodła i dalej bylibyśmy zablokowani to kontakt z GM'em wydaje się być już ostateczną możliwością.

 6 
 on: August 10, 2017, 19:24:54 
Started by Kamko - Last post by Schept
@Kamko wybacz, że tak długo nie odpisywałem, ale byłem ostatnio trochę zajęty... W każdym razie Twój argument jest bardzo istotny i szczerze mówiąc nie wiem, czy nie niweczy całkowicie mojej wizji... Jedynym pomysłem jaki mam, aby zadowolić wszystkich jest po prostu zapytanie się gracza, czy w takiej sytuacji chce zostać w danym miejscu, czy też woli aby jego postać znalazła się w bezpiecznym miejscu. Ale to już nie jest zbyt klimatyczne i mi się na przykład średnio podoba.

Natomiast to co napisał @IMati już dla mnie kompletnie nie ma sensu. Jak sobie to wyobrażasz. W ten sposób pozostanie przy życiu byłoby niemal niemożliwe. Nawet jakby do wylogowania się była potrzebna chata/obozowisko aby postać sobie w tym czasie spała, to i tak nie jest możliwe abyśmy byli pilnowani cały czas. Nie mówiąc już o tym, że serwery by wybuchły jakby miały trzymać wszystkich graczy w grze cały czas.

 7 
 on: August 10, 2017, 16:48:34 
Started by Kamko - Last post by iMati
Po wylogowaniu się twoja postać nie zniknie. Będzie cały tam, gdzie ją zostawiłeś. Tak, mogą zabić Ciebie. Nie będzie żadnych teleportacji w czasie logowania się, a śmierć będzie końcem gry tą postacią.

 8 
 on: July 29, 2017, 23:14:38 
Started by Kamko - Last post by Kamko
Choć to może mieć też negatywne skutki. Co prawda pomysł mi się już bardziej podoba, jak go trochę mi wyjaśniłeś, ale dajmy na to co jeśli właśnie nasza wioska została zaatakowana? To znaczy, teoretycznie nie powinniśmy się w niej pojawić, ponieważ została ona uznana już za strefę niebezpieczną i na przykład pojawiamy się w jakiejś innej, która znajduje się najbliżej nas. Niby ok, ale co jeśli chcielibyśmy tamtą zaatakowaną bronić? Stracilibyśmy za dużo czasu przez sam powrót i wtedy już by mogło być za późno. Oczywiście nie mówię tutaj o wielkich oddziałach, gdyż jedna osoba pewnie dużo by nie zmieniła, jeśli nas byłoby dwudziestu. Ale jeśli cała grupa znajdowała się we wiosce, a ona została zaatakowana (i nikt wtedy nie był zalogowany) to oznacza to łatwy podbój. No bo w końcu nikt oporu stawiać nie będzie, a ci mieszkańcy wioski wrócą tutaj na przykład dopiero za godzinę a wtedy już będzie za późno. Za godzinę, jeśli momentalnie by się zalogowali podczas ataku.
Oczywiście był to tylko przykład, wioski mogą przecież znajdować się bliżej, ale mieszkając na odludziu można mieć trochę przerąbane ;)

 9 
 on: July 29, 2017, 17:04:45 
Started by Kamko - Last post by Schept
Można po prostu rozwiązać to tak, że jeżeli dane miejsce staje się dla gracza niebezpieczne, podczas gdy gracz jest offline, to jest to jeden z warunków w których gra przenosi gracza w miejsce bezpieczne. Poza tym, nie myślałem tutaj o daniu możliwości wyboru takiego miejsca. Po prostu gra sama wybiera takie miejsce i jest to najbliższe miejsce uznane przez grę jako bezpieczne. Przykład domu gracza rzeczywiście może być tutaj ciężki do zrealizowania. Ale może to być to zrealizowane na przykład tak, że jest to miasto albo wieś. Takie miejsca powinny mieć status jednej z dwóch pierwszych stref bezpieczeństwa. A myślę, że każdy z możliwych przypadków losowych(tych bardziej drastycznych) powinien zmienić status takiej strefy.

 10 
 on: July 28, 2017, 23:04:28 
Started by Kamko - Last post by Kamko
@Schept
Cóż, nie miałem do końca na myśli dokładnej zawartości tlenu w powietrzu, tylko bardziej o sam jego dostęp. Choć to w sumie nie ma wielkiego znaczenia, gdyż mimo wszystko to taki system i tak niepotrzebnie tylko komplikowałby grę.

Co do transportowania postaci do bezpiecznego miejsca po dłuższym czasie nielogowania się. Nie brzmi to aż tak źle, ale... Osobiście myślałem, że wylogowanie się postaci polegałoby tylko na tym, że po pewnym czasie nasza postać znika z mapy, a po ponownym zalogowaniu się wraca z powrotem w to samo miejsce. Choć nie zrozum tego źle, nie neguję twojego pomysłu, gdyż nie uważam go za złego. Ale też, jeśli miałby on działać dopiero po dłuższym czasie to fakt, uniknęlibyśmy wszystkich problemów, które przytoczyłem, ale co jeśli byśmy zalogowali się ponownie na przykład po kilku godzinach? Bylibyśmy przysypani/podtopieni, gdyż nie minęło odpowiednio dużo czasu.
I w ogóle w jaki sposób definiowalibyśmy bezpieczne miejsce? Fakt, może to być nasz dom, lecz sam system musiałby jakoś to sprawdzać, a oznaczenie takiej lokalizacji własnoręcznie przez gracza również prowadzi do nadużyć. Choć z pewnością nie musiałyby być takie poważne, to jednak mogłyby.
No i co jeśli nasze miejsce, które uważaliśmy za nasz dom również zostało ruiną? Wtedy możemy się pojawić obok tego miejsca bądź w innym takim bezpiecznym miejscu, jak na przykład mieście, ale co jeśli takie miejsce znajduje się daleko od nas?

@IAmBoskiM
A co do kontaktu z GM'em. Faktem jest, że w alfie czy becie nie byłby to pewnie AŻ taki problem, ale co jeśli gra by wystartowała na dobre i na serwerze byłaby naprawdę spora ilość graczy? Nie wydaje mi się, aby GM miał czas, aby odpowiadać na każdą prośbę czy błahostkę graczy. Na pewno będzie istnieć coś takiego jak support (a przynajmniej ja tak myślę), do którego będzie można pisać, lecz takie problemy powinny być rozwiązywane przez sam system, a nie przez interwencję adminów.

I faktem jest, są to skrajne przypadki. Ale występować i tak będą i sami musicie to przyznać. Wykopanie dołu pod nogami, a na dole wystawienie kolców, zasypanie, czy inne przykre rzeczy mimo wszystko będą występować. Może nie w dużych ilościach ale jednak. I lepiej zapobiegać już teraz i to dobrze przemyśleć, niż mieć problemy później, gdy gra już wystartuje.

Pages: [1] 2 3 ... 10