Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Sel'bo

Pages: [1]
1
Mechaniki Walki / Odp: Dual Wield
« on: December 14, 2013, 14:36:25 »
Czym więcej dróg rozwoju tym lepiej. Niemniej w rzeczywistości ktoś kto chciałby walczyć dwoma broniami na raz musiałby być niezwykle szybki i zręczny, by unikać ciosów.

2
Mechaniki Postaci / Odp: Twożenie Postaci a zwykła brzydota.
« on: December 14, 2013, 14:34:33 »
Mogłoby być również tak, że postura byłaby odgórnie nałożona. Moglibyśmy wybrać natomiast wysokość naszej postaci.
W zależności co byśmy jedli i jak aktywny tryb życia prowadzili - nasza postać mogłaby chudnąć lub być coraz to bardziej otyła :D.

3
Ci, którzy z literaturą fantasy czy wierzeniami ludowymi są chociażby troszkę obyci już pewnie wiedzą co mam na myśli.

Dla mandragory (znanej również pod nazwą alrauny), a raczej dla jej korzenia przypisuje się często właściwości magiczne, medyczne i mistyczne. W wielu grach, filmach i przede wszystkim książkach napotkać możemy wzmianki o tej roślinie.

Mi najbardziej spodobał się opis i wpisanie jej w fabułę, w serii książek "Saga o Ludziach Lodu" (swoją drogą serdecznie polecam, jeśli ktoś ma czas na przeczytanie 47 części).

Do rzeczy jednak! Korzeń takowy z wyglądu przypomina ludzką sylwetkę. Właściciel, który posiada taki korzeń jest jakoby "chroniony" przez ten... artefakt? To może nie do końca pasujące słowo... Nie ważne.
Niemniej roślina ta nie bez kozery nazywana jest kwiatem wisielców. Wyrasta bowiem jedynie z rzadka pod szubienicami najgorszych przestępców, których krew z ran wsiąka w ziemie, przepełniając ją ogromem emocji, uczuć i ludzkiej duszy. W takiej ziemi, przy przychylnych warunkach ma możliwość wyrośnięcia właśnie mandragora.

No dobrze, ale jakie konkretne zastosowanie miałaby ta mandragora? Jako iż byłby to przedmiot niezwykle rzadki, sądzę iż powinna pełnić rolę "blessów". Czyli, gdy ktoś chcę obrabować bohatera, który ma przy sobie takowy korzeń nie może tego zrobić, lub może w bardzo ograniczonym zakresie. Mandragory bowiem są bardzo przywiązane do swoich właścicieli i gdy ktoś obcy po nie sięga - te (jako iż są mistycznymi przedmiotami) poważnie go parzą, ranią.

Ale ale, żeby nie było tak pięknie - mandragory zwykle (choć z bardzo rzadka zdarza się inaczej) przywiązują się do ludzi o dobrym, prawym sercu. Po prostu dusza dawnego wisielca chcę jakoby wykupić w ten sposób swoje winy. Więc gdyby bohater posiadający korzeń popełnił szereg złych uczynków (zabijanie innych graczy bez powodu etc.) to roślina zaczęłaby go okaleczać, więc ten zmuszony byłby do wyrzucenia jej. Ma to ten plus, że "wysoko levelovi" gracze, mający ten rzadki przedmiot, nie robili by PA. Nie zabijaliby kogo popadnie, nie bojąc się konsekwencji. Po prostu mając swój drogocenny rynsztunek woleliby mieć nad nim patrona :).

Co do tych mandragor "złych" - wyrastałyby pod szubienicami najgorszych recydywistów i zbrodniarzy. I o ile same mandragory byłyby bardzo rzadkie to te... hmy... powiedzmy, że niewielu wierzyłoby w ogóle w ich istnienie. Przywiązywałyby się one do czarnych charakterów świata gry.

Cóż, ewentualnie przedmiot ten może dawać różne pozytywne bufy dla posiadacza. Chociażby minimalne zwiększenie szansy na zdobycie rzadkich przedmiotów lub szybsza regeneracja zdrowia.

Co więcej - korzeń jak i również kwiat tej rośliny miałyby szereg zastosowań w magii i alchemii jako składniki do najpotężniejszych wywarów i czarów. Można również powiązać szereg misji czy nawet osobny wątek fabularny.
Pomysłów mam tu wiele...

4
Mechaniki Rzemiosła / Odp: Golemy tworzone przez graczy
« on: December 14, 2013, 11:30:25 »
Bardzo podoba mi się ten pomysł!
W wytworzeniu golemów mogliby się specjalizować ludzie, którzy znają się i na magii i na rzemiośle. Takie hybrydy. Z czasem mogłaby się wyodrębnić osobna klasa tychże właśnie rzemieślników.
Golem, który w ograniczony sposób pełniłby rolę marketu wydaje mi się dobrym pomysłem.

5
Mechaniki Magii / Odp: Orb'y
« on: December 13, 2013, 21:39:58 »
Pomysł nie przypadł mi do gustu.
Zbyt bardzo przypominałby Warcrafta to po pierwsze. Po drugie nie sądzę, by idea ta pasowała do wizji gry twórców.
O ile orby w swojej "prawowitej" grze mogą mieć sens i wyglądać faktycznie widowiskowo o tyle w Enidust wyglądałyby raczej śmiesznie (w moim mniemaniu).
Takie bufy i debufy są na pewno fajne, ale wolałbym, byśmy uzyskiwali je za pomocą odpowiednich mikstur alchemicznych oraz zwykłych zaklęć czasowych.
Ewentualnie moglibyśmy zaklinać swój rynsztunek, co sprawiałoby, iż mielibyśmy dane "+", lub nasi rywale "-". Role spełniałoby taką samą a nie latałyby udziwnione kule nad naszą głową :P.

6
Mechaniki Rzemiosła / Odp: Wielozadaniowość przedmiotów
« on: December 13, 2013, 16:12:32 »
Jeśli chodzi o oręż i przedmioty z metalów - proponowałbym możliwość ich przetapiania.
W zależności od klasy naszej broni/zbroi/puklerza et cetera, moglibyśmy uzyskać sztabkę danej jakości, danego kruszcu a z kolei ją - wykorzystać do wytworzenia nowych przedmiotów.

Przedmiotami drewnianymi moglibyśmy natomiast rozpalać ogniska/palić w kominkach a to mogłoby dawać nam pewne bufy (lub też nie) ;).

Pages: [1]