Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Ajamaharis

Pages: 1 [2] 3 4 ... 6
16
Mechaniki Natury / Re: Bossy
« on: May 19, 2015, 19:54:11 »
Czytałem temat Gniazdu.
W poście opisałem jak ja to widzę i z czym chciałbym się spotkać w czasie gry. Wydaje mi się, że dodałem kilka nowych kwestii do tematu, a jeżeli uważasz inaczej to udowodnij mi, że powtarzam co do joty wpisy poprzedników.
nie uważam że powtarzasz jakieś kwestie, ale też nic nowego o tematu nie wnosisz. zwłaszcza że nie wiadomo dokładnie jak ma być określona magia oraz nie znamy zarysu historycznego świata w któym ma być osadzony projekt

17
Mechaniki Natury / Re: Bossy
« on: May 18, 2015, 20:48:06 »
. przesłaniem mojego postu jest zamysł o udostępnieniu całości społeczeństwa gry możliwości spróbowania swoich sił z danym martwym już bossem bez możliwości otrzymania za niego nagrody, doświadczeia, umiejętności. w skrócie niczego. jedyną nagrodą ma być satysfakcja z pokonania danego przeciwnika (bo jaki jest sens farmienia czegoś za co nawet nie dostanie się złamanego grosza ani punktu doświadczenia/umiejętności?)

@Zikes: skoro już piszę post... są realne możliwości stworzenia takich eventów z walką z martwym bossem. iluzje, sny, wizje, objawienia... whatever co łatwiejsze do wykonania. W sumie to nawet byłby ciekawy pomysł na wprowadzenie "Areny iluzji" dającej możliwość walki z przeciwnikiem dla tego kto chce. dawałoby to możliwość tworzenia turnieju dla uciechy widzów i śmiałków pragnących spróbować swoich sił w takich potyczkach.

Rozumiem zamysł walki z bosem po jego śmierci, ale ty nie widzisz że boss ma być bossem. Za podjęcie walki z nim ma być ryzyko permanentnej śmierci. Pojawienie się możliwości walki z bosem już raz pokonanym sprawi tylko to że gracze będą na nim trenować. Zdobywając umiejętności do pokonania innych bosów które wcześniej czy później będą mieć podobne skille, zachowanie. Dlatego moim zdaniem Bossa powinno się tylko raz i nikt potem nawet bez lota nie powinien mieć do niego dostępu. Może się pojawić w innej części świata podobny ale nie ten sam.
skoro chcesz to rozpiszę ci zamysł mniej lub bardziej kompletny, bo chyba nie rozumiesz koncepcji. w mieście A jest arena do walk, treningu i dla uciechy ludzi. Znajduje się też tam mag iluzjonista który po otrzymaniu przedmiotu zawierającego esencję bossa pozwala przyzwać jego iluzję. (zależy czy twórcy przyjmą pomysł i jak go wykorzystają)

zróbmy mały eksperyment. weź do ręki dezodorant i rozpyl go w pokoju. co możesz z zaobserwować w ciągu paru kolejnych minut?

po chwili zastanowienia -> zapach się rozrzedza. jeśli założymy że mag jest w stanie spowolnić ten proces lub nawet go zatrzymać to daje nam to niezły materiał do eksperymentów z "esencją bossa". przechowywanie zapachu czy innych mniej trwałych substancji jest trudna i trzeba to robić w odpowieni sposób lub przez odpowiendie osoby. możesz pozyskać taką substancję, ale sam nic z nią nie zdziałasz...  będziesz musiał porzetransportować ją do odpowiedniej osoby, więc do tego czasu iluzja będzie stawała się coraz słabsza -> nie będziemy walczyć z bossem jak z prawdziwym.

nie czytałeś też chyba pierwszego postu który pisałem
Quote
możliwości spróbowania swoich sił z danym martwym już bossem bez możliwości otrzymania za niego nagrody, doświadczenia, umiejętności. w skrócie niczego. jedyną nagrodą ma być satysfakcja z pokonania danego przeciwnika

jeżeli chodzi o obrażenia skoro to wywlekasz: przy dajmy na to złamaniu ręki, poza uszkodzeniem ciała i kości dochodzi jeszcze fizyczny ból oraz szok przy urazie. Przy walce z iluzją można ro rozwiązać na dwa sposoby:
- pełne obrażenia -> otrzymanie trafienia powoduje obrażenia fizyczne i psychiczne.
- iluzja -> obrażenia od trafienia są tylko iluzją powodującą ból, ale nie naruszającą tkanki.

jakie te rozwiązania nam dają możliwości? otóż przy pełnych obrażeniach dochodzi to co chcesz, czyli możliwość śmierci od złamanych kości czy bezpośrednich trafień śmiertelnych. natomiast obrażenia otrzymane od iluzji powodują ból. ból pozwól że cię uświadomię: powoduje stany szoku, może powodować utratę przytomności, powodować uszkodzenia mózgu, zaburzać pracę narządów lub w rzadkich przypadkach powodować śmierć.
czyli w wyciągając wnioski: taka walka (przypomnę że nie daje możliwości nam ćwiczyć własne umiejętności czy zdobywać doświadczenie/nagrody) poza tym iż może nas zabić lub poważnie poranić nie daje nam prawie nic. jedyne bonusy jakie daje to możliwość przetestowania siebie oraz naszej drużyny, daje nam satysfakcję w przypadku pokonania takiego przeciwnika.
zważ też że koncepcja może nie być dostepna dla każdego w każdym momencie tylko publikowana na większych wydarzeniach takich jak turnieje. spowoduje to że nie będzie można ćwiczyć walk z bossami na co dzień tylko w niezbyt częstych wydarzeniach. zależy od tego jak twórcy wykorzystają pomysł, jeśli już go wykorzystają.

@gniazdu:
wszystko zależy od wyposażenia graczy którzy chcą się na takiego bossa porwać. jaki jest sens iść z patykiem na czołg? ale mając granat mozna już więcej zdziałać ^^

18
Mechaniki Natury / Re: Bossy
« on: May 15, 2015, 03:13:46 »
@up

Respawn bossów nie jest konieczny i zbytnio nie obciąży twórców jeśli bossami są smoki to wszystkie wyglądają tak samo ale mogą się różnic parametrami jedne mogą być silniejsze inne słabsze mogą mieć inny lot inna nazwę lecz miło by było też zobaczyć bosy które są jedyne w swoim rodzaju i po pokonaniu nigdy ich juz nie zobaczymy co może sprawić trochę kłopotu i dać prace jak już gra wyjdzie.
I doda to grze smaczku którym brakuje innym grą pokonywanie bossów będzie rywalizacja kto pierwszy a nie grindowaniem kto więcej razy.

przed grindem mozna uchronić to w kilka sposobów. tylko pierwszy kill daje loot (opcja ciekawa bo pozwala innym zmierzyć się z danym przeciwnikiem), loot warunkowy (po spełnieniu określonego warunku jakim moze być quest lub czas od ostatniej śmierci bossa, "pozom" postaci, umiejętności itp.), nagroda od npc za misje, skrzynia ze skarbem (kolejna ciekawa opcja. jeżeli boss broni skrzyni to silniejszi gracze mogą organizować konkursy polegające na pokonaniu danego bossa). opcji jest wiele, niekoniecznie pojedyncze życie bossa

Raczej nie będzie normalnego lota jak w innych grach. Jestem bardziej przekonany że po ubiciu bossa/moba/gracza będziemy mieć dostęp tylko do jego zwłok(wszyscy). I tylko ci co będą mieć odpowiedni poziom umiejętności będą mogli coś wydobyć z truchłą(po za martwym graczem). Przykładowo z ciała smoka można wydobyć rzeczy do zrobienia stroju z skóry, broń z kości, jak i surowce do alchemii. Ale nie będzie to ograniczone tym kto ostatni zabił bosa, tylko tym kto może takie surowce wydobywać.

Dlaczego ma być inaczej niż w innych grach? Bo gra ma iść na współprace. Nie tylko współpracą będzie trzeba zabić bosa ale skorzystać na nim będzie można tylko dzięki temu że masz w gildii/grupie lub nająłeś specjalistów do obróbki. No i ewentualna współpraca do obrony swojej zdobyczy.
o ruchu posuwisto-zwrotnym wszyscy słyszeli więc nie mów jak się dzieci robi ^^
napisnie loot czy drop czy whatevah nie zmienia w tym przypadku niczego. chodzi o kontekst wypowiedzi i zamysł. dostęp do zwłok będą mieć wszyscy którzy w danym czasie będą na obszarze. zważ że w naturze truchło psa, kota, lisa, wilka nie leży w nieskończoność tylko gnije i zmienia zastosowanie. czyli nie każdy będzie miał możliwość oprawić zwierzę/bossa.
mój post miał rpzekazać coś zupełnie innego (czego pewnie nie zrozumiałeś). zamysłem twórców mają pojawiać się eventowe bossy za których zabicie raz przyznawana jest nagroda (żyją tylko raz do śmierci (prawda że logiczne?)). przesłaniem mojego postu jest zamysł o udostępnieniu całości społeczeństwa gry możliwości spróbowania swoich sił z danym martwym już bossem bez możliwości otrzymania za niego nagrody, doświadczeia, umiejętności. w skrócie niczego. jedyną nagrodą ma być satysfakcja z pokonania danego przeciwnika (bo jaki jest sens farmienia czegoś za co nawet nie dostanie się złamanego grosza ani punktu doświadczenia/umiejętności?)

@Zikes: skoro już piszę post... są realne możliwości stworzenia takich eventów z walką z martwym bossem. iluzje, sny, wizje, objawienia... whatever co łatwiejsze do wykonania. W sumie to nawet byłby ciekawy pomysł na wprowadzenie "Areny iluzji" dającej możliwość walki z przeciwnikiem dla tego kto chce. dawałoby to możliwość tworzenia turnieju dla uciechy widzów i śmiałków pragnących spróbować swoich sił w takich potyczkach.

19
Mechaniki Natury / Re: Bossy
« on: May 10, 2015, 23:29:16 »
@up

Respawn bossów nie jest konieczny i zbytnio nie obciąży twórców jeśli bossami są smoki to wszystkie wyglądają tak samo ale mogą się różnic parametrami jedne mogą być silniejsze inne słabsze mogą mieć inny lot inna nazwę lecz miło by było też zobaczyć bosy które są jedyne w swoim rodzaju i po pokonaniu nigdy ich juz nie zobaczymy co może sprawić trochę kłopotu i dać prace jak już gra wyjdzie.
I doda to grze smaczku którym brakuje innym grą pokonywanie bossów będzie rywalizacja kto pierwszy a nie grindowaniem kto więcej razy.

przed grindem mozna uchronić to w kilka sposobów. tylko pierwszy kill daje loot (opcja ciekawa bo pozwala innym zmierzyć się z danym przeciwnikiem), loot warunkowy (po spełnieniu określonego warunku jakim moze być quest lub czas od ostatniej śmierci bossa, "pozom" postaci, umiejętności itp.), nagroda od npc za misje, skrzynia ze skarbem (kolejna ciekawa opcja. jeżeli boss broni skrzyni to silniejszi gracze mogą organizować konkursy polegające na pokonaniu danego bossa). opcji jest wiele, niekoniecznie pojedyncze życie bossa

20
Mechaniki Postaci / Re: Chat i jego funkcje
« on: December 12, 2014, 05:19:34 »
ja mam parę pytań

2)
jeśli chcesz karać ludzi którzy używają wulgaryzmów to nawet cała armia moderatorów czatu tego by nie ogarnęła. raportowć można za wszystko, a nie wszystko jest zgodne z opcją raportu. tak czy siak będzie burdel
spam? zależy co chcesz uznawać za spam. wątpię by do tego projektu dało się szybko zrobić boty zarabiające pieniądze a i pewnie szybko będą takowe kasowane

3)
Czat głosowy moim zdaniem odpada kompletnie. Argumenty które przytoczyłeś są bezsensowne. co do sprzedaży to jest forum i powinien być swojego rodzaju targ, mają być kupcy. do co drogi... mapa albo drogowskaz? czy idąc przez miasto wchodzić na ts by spytać się o drogę czy pytasz pierwszą spotkaną osobę?
od strony technicznej: programy zewnętrzne takie jak TS posiadają kodeki dźwiękowe do ustalania jakości dźwięku. do tego dochodzi opcja kanałów do rozmów, prawa dostępu do nich, itp... czy chcesz by interfejs wyglądał odpychająco dla nowych graczy?

5)
hmmm, coś mi tu śmiedzi Metinem... będziemy krzyczeć na parę kilometrów i szeptać(wiadomości prywatne) na pół świata?

21
Mechaniki Postaci / Re: Wierzenia i przekonania
« on: October 28, 2014, 05:06:28 »
ja mam takie pytanie do twórcy tematu:
Quote
ateistą albo wierzyć w jednego z bogów, czy też w słońce.
dlaczego zakładamy tylko ateizm i monoteizm? gdzie miejsce na wielobóstwo? kto mi zabroni wyznawać dwu bogów jednocześnie?

22
Mechaniki Rzemiosła / Re: Profesje czyli umiejętności
« on: September 19, 2014, 02:24:34 »
wydaje mi się by chodziłoby tu bardziej o szeroko pojętą logistykę czy terenoznawstwo (w HoMM 3 podobną umiejętnością było "Pathfinding - Reduces the movement penalty when moving over rough terrains")

23
Newsy / Re: Koniec zbiórki, początek odliczania
« on: July 23, 2014, 02:09:32 »
Piękna melodia... Pogratulować talentu autorowi owego nagrania:D
Enidust powolutku zbliża się ku końcowi jak widzę, kiedyś niepozorne, spokojne... Teraz już niemal pewne ze uda wam się:)
Gratulacje! (Przyznam się ze już prawie zwątpiłem)
Pozdrawiam cala ekipę Enidust i osoby które wspomagają rozwój.
Pozdrawiam DeluX

do końca? ja bym raczej stwierdził że do początku. wątpić nie ma powodu. porzucenie projektu i tak kiedyś nastąpi, lecz nie widzę by zaszło to w przeciągu najbliższych 2 lat i nie zapowiada się na kolejne 5. może po siedmiu umrze śmiercią nagłą i tragiczną jak wiele gier, ale nie mnie dane jest oglądać bramy czasu :D

24
Offtopic / Re: Czy wziąłbyś udział w forumowym PBFie?
« on: July 15, 2014, 17:45:09 »
"Chodząca pośród mgły" też się zgłasza. dajcie znać co, gdzie jak i kiedy (jakieś zasady dla zielonych też bym prosił)

jeśli o mnie chodzi to pare razy grałem w jakieś rpg z znajomymi, ale wiecznie kończyło się to brakiem czasu :D

25
Newsy / Odp: Podsumowanie 03.07.2014
« on: July 07, 2014, 06:02:41 »
kolejna dobra wiadomość w tym kwartale. wiele osób ucieszy sam fakt że nasz drogi i uwielbiany głos z nieb... filmów jeszcze żyje i ma się dobrze taks amo jak projekt. Mistrzu, nie wiem czy jestem godzien służyć ci jako stolik do kawy, ale powiedz tylko słowo, a spełnię każdą twą zachciankę.

Poza chlebem, igrzyskami i pożądanymi przez wszystkich gameplayem, ja się domagam angielskiego tłumaczenia strony głównej! Jest to coś czego osobiście wyczekuję od momentu odświeżenia głównej strony

P.S. miło by było gdybyście mieli czas na zrobienie małego rzutu historycznego z projektu, ale wszystkiego mieć nie można, co nie?

26
Mechaniki Handlu / Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« on: July 01, 2014, 04:57:33 »
nie musi tu chodzić o banknoty. wszelkiego rodzaju kwity, weksle i inne papiery wartościowe

przykładowo ty udzielasz mi kredytu na budowę kuźni, a ja daję ci kwit na prawo do pierwokupu wszelkich zrobionych przeze mnie przedmiotów lub weksel spłaty należności w późniejszym terminie

27
Mechaniki Postaci / Odp: Start game
« on: June 16, 2014, 13:02:54 »
czemu od razu całkiem losowe miejsca? jako że wiemy iż start ma odbywać się w cesarstwie to co za problem zrobić 10 punktów startowych w okolicach stolicy czy jakiegoś miasta oddalonego o dzień drogi od stolicy? posiadając 4 takie miasta mamy do dyspozycji 40 punktów i dość szeroką gamę miejsc startowych

28
Mechaniki Handlu / Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« on: June 13, 2014, 20:09:36 »
zamiast tworzyć monety dla bogatych z jakimiś kamieniami szlachetnymi, lepszym wyjściem zrobić monety z różnym procentem złota. im więcej kruszcu w monecie tym jest ona cenniejsza.


29
Mechaniki Handlu / Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« on: June 13, 2014, 13:10:30 »
monety dla bogatych... moim zdaniem trochę słaby pomysł. za dużo roboty nad wytworzeniem chyba że ktoś się uprze że chce mieć takie, ale ja osobiście nie widzę tego w obiegu.

inflacja inflacją. to wszystko zależy do graczy. zważ też na to że ilość środka płatniczego będzie ograniczona więc problem ekonomiczny będzie częściowo rozwiązany.
w średniowieczu jak się nie mylę nie płacono tylko i wyłącznie złotem i monetami. biżuteria, klejnoty, a także praca na rzecz osoby której jesteśmy dłużni, oddanie części swoich plonów/majątku... środków jest wiele. nikt nie mówi że musimy płacić pieniędzmi. można zawsze stosować handel wymienny.

jeśli chodzi o banki to moim zdaniem powinny być początkowo prowadzone przez npc i wymienione później przez zwykłych graczy

30
Mechaniki Handlu / Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« on: June 13, 2014, 05:19:38 »
jeśli chodzi o transport złota i owy "numer konta" to początkowo może to robić tylko problemy.
Jeśli ktoś w miarę dobrze zna historię średniowiecza to będzie wiedzieć do czego zmierzam, jeśli nie... to pozostaje wam czytanie moich marnych i nie wartych złamanego grosza wypocin  :-*

Dawno dawno temu, w starożytnej jeszcze europie (a mianowicie gdzieś ok. roku 300 (pobawcie się na wikipedii :D)), pewien cesarz rzymski Licyniusz, przez przyjaciół zwany Lickiem, będąc w Mediolanie na wakacjach złożył podpis pod pewnym edyktem będąc przekonanym że jest to karta dań na wieczorną imprezę. Jako że słowo cesarskie (jak i podpis) są święte, przystąpiono od razu do działania. Impreza, którą 1700 lat później odtworzono pod nazwą "projekt x" w słabszej wersji, ogarnęła cały kraj, a przede wszystkim chrześcijan którzy po 300 latach prześladowań wreszcie uzyskali wolność wyznania.
700 lat szybkiego rozwoju sprawiło jednak że coraz to bardziej chrześcijańska Europa zaczęła obawiać się szatańskich pomiotów i działań samego Diabła. Stworzono więc świętą inkwizycję mającą na celu pogłębiania wiary oraz organizację ognisk ku uciesze zgromadzonych (mimo paru wyjątków). Później zaczęto też tworzyć zakony mające na celu organicację kółek gospodyń wiejskich, chórków kościelnych oraz walki zbrojnej z heretykami w co wliczały się zbrojne wyprawy do Jerozolimy. W tym okresie powstawało wiele takich ugrupowań, choć jedno wyróżniało się ponad wszystkie. Pod bardzo chwytliwą nazwą "Zakon Ubogich Rycerzy Chrystusa Świątyni Salomona" zwanych też potocznie Templariuszami, koledzy w białych pelerynach z stylowym szkarłatnym plusem na plecach (pewnie od tego wzięła się polska służba zdrowia) wpadli na genialny pomysł: skoro ich państwo przesłało istnieć to czemu by nie zrobić sobie wycieczki do Francji, Stolicy wszelkiego średniowiecznego przepychu oraz chamstwa i drobnomieszczaństwa? Rabując piratów i wszelkiej maści bandytów, nasz zakon uzbierał sobie trochę grosza i postanowili założyć bank. działało to na bardzo prostej zasadzie: Jeśli jesteś kupcem, rycerzem czy nawet przydupasem krowy ostatniego menela w mieście to mając pieniądze możesz je u nas przechować. w zamian za nie dostaniesz papier toaletowy z naszym znakiem oraz pieczątkę oraz możliwość realizacji tego kwitu w każdej siedzibie klasztornej w państwie.

C.D.N. (może kiedyś :D)

Pages: 1 [2] 3 4 ... 6