Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Natanael

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
Mechaniki Walki / Odp: Rozwój i przypadkowość "skilli"
« on: January 28, 2014, 22:07:02 »
@Gniazdu
Tak daje NPC ważną rolę bo są oni potrzebni przynajmniej do czasu kiedy ktoś nie przejmie ich roli jak to zapowiedzieli twórcy ;]
I nie mówię tu o zwykłym kupowaniu "skili" ale treningu np tak jak to przedstawił Skierus ;]

32
Mechaniki Walki / Odp: Rozwój i przypadkowość "skilli"
« on: January 28, 2014, 21:43:55 »
Przecież podałem przykład :P walczysz, zdobywasz doświadczenie w danym orężu, idziesz albo do trenera, albo uczysz się od innej postaci ;] wszystko ;]

33
Mechaniki Walki / Odp: Rozwój i przypadkowość "skilli"
« on: January 28, 2014, 21:29:57 »
@Bigos
No tak tylko takie olśnienie musi objawić Ci się w postaci kombinacji klawiszy i ruchów myszką czy czegokolwiek
bo jak miałbyś wykonać to uderzenie głownią ;]

34
Mechaniki Walki / Odp: Rozwój i przypadkowość "skilli"
« on: January 28, 2014, 21:02:13 »
A ja mam mieszane uczucia co do pomysłu, bo ok jeśli chodzi o typowe "skile" jakie mamy w większości mmo to popieram,
natomiast przypadkowe odkrycie jakiegoś nazwijmy to "specjalnego ataku" daną bronią, no nie wiem czy to aż takie realistyczne.
Bo jak to by miało wyglądać? Walczymy jakiś czas mieczem i nagle "ping" zapala się żaróweczka i wyświetla kombinacja klawiszy aby wykonać np trzy szybkie pchnięcia?
Nie wiem, jakoś nie do końca mi to pasuje. Co innego jeśli uczymy się tego ciosu od innej osoby, to jak najbardziej popieram.

Kojarzycie taką grę jak Revenant (hmm czy ja już o tym nie wspominałem? Deja Vu :D) Tam aby nauczyć się jakiejś nowej kombinacji ciosów
należało najpierw zdobyć odpowiedni poziom, potem iść do trenera, on nam pokazywał i tłumaczył jak wygląda dana kombinacja a następnie my musieliśmy powtórzyć.
(i powiem, że początkowo wcale nie było to takie łatwe do opanowania :) szczególnie te bardziej zaawansowane kombinacje) Było to naprawdę ciekawe rozwiązanie.

PS. Z ogromną przyjemnością zobaczyłbym ten tytuł odnowiony ;]

35
Mechaniki Walki / Odp: Formacje/szyki wojskowe
« on: January 27, 2014, 13:29:55 »
Owszem sam jestem takim graczem ;] i zarówno w DIII jak i np PoE gram w trybie Hardcore, ale to są H&S
zupełnie inny gatunek, gdzie zasadniczo maksymalny poziom można zdobyć w naprawdę krótkim czasie,
i gdzie zasadniczo liczy się farma, a dodatkowo nie grasz przeciwko innym graczom a przeciwko grze ;]
Jasne, że znajdą się gracze, którzy będą ryzykować i brać udział w takich bitwach o ile do nich będzie dochodzić :P,
i jest to jeden z powodów, przez który zamierzam grać kimś w rodzaju kapłana bitewnego, który będzie potrafił nieźle przyłożyć
ale i jeśli będzie trzeba wyleczyć lub wzmocnić sojusznika przy pomocy alchemii bądź magii ;)

Ale wracając do tematu uważam, że specjalne zasady dla formacji itp, odzwierciedlone w mechanice są zbędne.
Osobiście jakoś tego nie widzę aby jakiś dowódca sterował podwładnymi graczami ustawiając ich w jakichś
formacjach przy pomocy jakiejś zdolności czy jak to zwać.

Co do strefy bezpieczeństwa to wydaje mi się, iż pole bitwy (oczywiście mam tu na myśli jakąś poważną bitwę a nie potyczki 5v5)
powinno zaliczać się do przedostatniej strefy jeśli dobrze pamiętam samobójstwo ;]

36
Mechaniki Walki / Odp: Formacje/szyki wojskowe
« on: January 23, 2014, 13:09:12 »
Arma II (coś jak BF tak?) słyszałem ale nie miałem styczności. Czy tam jest system trwałej śmierci? lub też poważnych osłabień postaci w przypadku stanu agonalnego, utraty ekwipunku itp.? Pewnie nie, poza tym wydaje mi się, iż dowodzenie to zupełnie inna sprawa niż stosowanie formacji/szyku itp. Do dowodzenia wystarczy jakiś komunikator głosowy, czat, omawiasz sposób działania, "taktykę" "strategię" i jazda, ;] do tego nie trzeba jakichś specjalnych systemów.

Wydaje mi się, iż gracze łatwiej dogadają się co do tworzenia miast, gildii i innych form nie militarnych, niż w przypadku tworzenia armii do podboju innego miasta, inną sprawą są wyprawy na potwory i inne gady, dlaczego? bo przeciwnikiem jest system, a nie człowiek ;] system jest bardziej przewidywalny :D

Gracz jeśli wie, że może coś zrobić lub dostać, ale ryzykując tym samym utratę postaci, bądź poważne jej osłabienie, zastanowi się kilka razy czy warto ryzykować tak wiele ;]

Po prostu jestem sceptyczny w tej kwestii, ale na szczęście nie wszyscy maja takie podejście jak ja ;]

37
Identyfikacja na podstawie wiedzy jak najbardziej jestem za.

Przeklęte przedmioty czemu nie ;] ale trochę inaczej bym widział ich posiadanie i działanie,
bo czemu nie mógłbym takiego przedmiotu wyrzucić, zniszczyć czy sprzedać?

Aktywowanie klątwy powinno zależeć od jej rodzaju, jedne powinny aktywować się już po samym podniesieniu przedmiotu,
inne po użyciu, a kolejne po spełnieniu jakichś konkretnych warunków.

Podobnie działanie klątwy powinno zależeć od jej rodzaju, i tak jedne działałyby przez jakiś określony czas,
inne do momentu jej "wyleczenia", kolejne tylko przy określonych warunkach np w trakcie walki, a niektóre może nawet na stałe?

38
Mechaniki Walki / Odp: Formacje/szyki wojskowe
« on: January 23, 2014, 08:51:26 »
Nawet w niewielkiej grupie przyjaciół dochodzi do nieporozumień i działania nie zawsze wyglądają tak jak sobie wymyśliliśmy,
a wy chcecie w jakiś sposób utrzymać w ryzach powiedzmy 100 osób (jestem ciekawy czy da się w ogóle zebrać taką grupę
w jednym czasie) Dlatego jakiekolwiek formacje moim zdaniem są nierealne, nie w tego typu mmo.

Nie dość, że do takich wielkich potyczek może nawet nie dochodzić z tego względu, że mamy system trwałej śmierci
co skutecznie odstraszy graczy od takiego ryzyka jak jedna wielka bitwa, gdzie panuje chaos i śmierć ;] to również
taki aspekt jak to, iż nie lubimy jak nam się rozkazuje :D przecież ja wiem lepiej, co będzie mi tam jakiś gościu,
którego widzę pierwszy raz na oczy, mówił co ja mam robić :), dalej co z "friendly fire"? gdzieś uznaliśmy,
iż powinien być, kolejny aspekt przemawiający za tym aby nie wybierać się na pole bitwy ;].

Strategie, taktyki, formacje itp.? Nie w Enidust, ale to moje zdanie, może się mylę ;]




39
Mechaniki Postaci / Odp: Początek gry
« on: January 21, 2014, 10:33:22 »
Pere to chyba nie jest tak, że nas nie rozumiesz tylko raczej nie chcesz nas zrozumieć. Każda z osób wypowiadających się tutaj
nie odpowiedziała Ci zwykłego "Tak/Nie" tylko poparła swoje wypowiedzi konkretnymi argumentami, jeśli to nie jest dyskusją to nie wiem co jest.

Co do pomysłu to zgadzam się z przedmówcami, nie jest on najlepszy, większość z nas po prostu nie chce grać dziećmi, ale gdybyś
uznał swój pomysł za nietrafiony i nie odpowiadał tak agresywnie innym forumowiczom, być może inaczej zostałbyś potraktowany,
jak to mówią kto mieczem wojuje, od miecza ginie, wystarczyło zmodyfikować swój pomysł np tak aby była taka możliwość
jak wybór wieku postaci, i jeśli masz ochotę grać 10-cio latkiem to proszę bardzo masz taką opcję, a nie narzucać obligatoryjnie,
że wszyscy muszą tak zaczynać, może niektórzy chcieliby zagrać np 60-cio latkiem, z siwą brodą i doświadczeniem na twarzy ;]
Lub też tak jak pisał Rhino potraktować wiek dziecięcy jako tutorial, chociaż dalej jakoś te 10 lat wydaje mi się zdecydowanie zbyt niskim wiekiem nawet jak na tutorial.

40
Sala treningowa / Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« on: January 16, 2014, 09:49:59 »
@Up.
Doskonale wiem, iż temat dotyczy konkretnej broni, tej której używam i uwielbiamy, bo to pamiątka po starym pustelniku
który pokutował za wyprawy wojenne, gdzie mordował, gwałcił i plądrował ;] a w obliczu śmierci postanowił swój oręż przekazać nam,
bo akurat przechodziliśmy obok jego pustelni ;] I właśnie do tej jednej jedynej broni spośród wszystkich milionów (jak i zresztą każdej
z nich) odniosłem się w swoim pomyśle ;]

W końcu chodziło wam o to, że używając jednej broni przez długi czas jesteśmy w niej lepiej wyszkoleni, a im lepsze wyszkolenie
to chcieliście jakieś plusy, i ewentualne minusy po zmianie na inną broń ;] więc przedstawiłem koncepcję tak jak ja bym to widział.

Może niejasno to przedstawiłem, bardziej od strony technicznej, więc teraz inaczej, przykład:
 
Posiadamy umiejętność "miecze jednoręczne"  która standardowo rośnie 1 jednostkę przez x czasu wojaczki tym rodzajem broni,
mamy standardowy mieczyk na wyposażeniu, którym walczymy, po pewnym czasie walczy nam się nim lepiej co skutkuje tym,
iż nasza umiejętność "miecze jednoręczne" rośnie o 2 jednostki przez x czasu wojaczki itd., następnie znajdujemy piękny zdobiony miecz,
świetnie wyważony który idealnie leży nam w ręce, walczy się nim równie dobrze jak poprzednim, jednak z racji tego,
iż jest to nowa broń, do której jednak musimy się przyzwyczaić, nasz współczynnik wzrostu umiejętności "miecze jednoręczne"
wraca do standardowej jednostki czyli 1. Aby osiągnąć taki efekt to nasza bron musi posiadać jakiś odrębny system, który będzie
wpływał na nasze umiejętności, stąd mój pomysł z "poziomami" broni.

@Rahl
Masz rację, nie musimy tego widzieć jako numerki czy nawet wogóle widzieć ;] Ciągle obracamy się w grach gdzie widzimy co?, ile?, jak?,
więc czasem trudno się przestawić i pisać bez tego typu zobrazowania sytuacji ;] szczególnie kiedy mówimy o mechanice gry.

@Lich
Pamiętaj że to gra, która ma swoją mechanikę i siłą rzeczy swoje ograniczenia, więc nie wszystko co Ty wiesz da się przenieść
na Twoją postać, nie wspomnę o wyszkoleniu ;]

41
Sala treningowa / Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« on: January 15, 2014, 17:04:48 »
Wiecie moim zdaniem nie uniknie się czegoś pokroju "poziomów", "lefeli" czy innych punktów odniesienia. Bo jak zamierzacie określić stopień wyszkolenia w jakiejkolwiek umiejętności?
Wracając do swojego pomysłu to "poziomy" broni mogły by zachowywać się tak samo jak system umiejętności zapowiedziany przez twórców czyli, jak używasz danej broni to "poziom" wzrasta a jak nie używasz to maleje ;]

42
Sala treningowa / Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« on: January 15, 2014, 09:04:26 »
Przedstawię swoją koncepcję tego pomysłu :]
Mianowicie każda broń ma nazwijmy to roboczo "poziom" ;D który rośnie w miarę jego używania (oczywiście do jakiegoś określonego max).
Co dawałby taki poziom? Moim zdaniem powinien jedynie w niewielkim stopniu zwiększać/zmniejszać szybkość wzrostu/spadku umiejętności
posługiwania się danym rodzajem broni. Zastanowiłbym się jeszcze ewentualnie nad szybkością wyprowadzanych ataków.
Bo już obrażenia czy celność powinny zależeć od innych czynników, typu: jakość broni, siła czy percepcja postaci, poziom odpowiednich umiejętności itp.

43
Mechaniki Postaci / Odp: Zwierzęcy towarzysz, chowaniec
« on: January 14, 2014, 18:42:03 »
Ale się uczepiłeś tych koni Gniazdu :D
Można zrobić tak: podzielić stworzenia na jakieś kategorie, i w zależności od nich zależałoby jak należy dane zwierzę oswoić/wytresować.
I wówczas Gniazdu miałbyś np takie koniowate które należy siłą złamać a wtedy będzie można nimi lód na rzece zaorać :)

44
Mechaniki Postaci / Odp: Zwierzęcy towarzysz, chowaniec
« on: January 13, 2014, 19:50:27 »
Czyli twierdzisz że jak będę chciał oswoić mustanga to mam patrzeć jak je trawę co da mi skilla oswajanie? Obejrzyj sobie bajkę "Mustang z dzikiej doliny" można też siłą, złamać zwierze lub hodować od małego.

Nie twierdzę, że każde zwierze będzie można oswoić tylko od małego ;] miałem na myśli te egzotyczne/fantasy, o których nie masz zielonego pojęcia, jak się zachowują, jak reagują na różne
czynniki zewnętrzne, co je denerwuje, a co uspokaja ;] itp, i podałem kilka możliwych źródeł skąd można uzyskać wiedzę na temat ich oswajania, nie musiałbyś więc jedynie siedzieć i obserwować
czy dany zwierzak wpierdziela trawę czy może inną padlinę ;D możesz równie dobrze o tym przeczytać jeśli zdobędziesz odpowiednie księgi.
A i tak trzeba będzie najpierw zacząć od jakichś podstawowych zwierzątek aby podnosić umiejętność oswajanie/tresura czy temu podobną ;]

45
Mechaniki Postaci / Odp: Zwierzęcy towarzysz, chowaniec
« on: January 13, 2014, 13:48:27 »
Przede wszystkim aby można było oswoić jakieś egzotyczne zwierzę to nie możemy łapać dorosłego
osobnika. Należałoby złapać młode i dopiero je próbować wytrenować na swojego towarzysza.
W związku z czym Mimetka i Gniazdu oboje macie rację ;] a mianowicie złapać młode to raczej nic trudnego
i wystarczy do tego jakaś prosta pułapka bądź nawet zwykły worek ;] natomiast aby móc wytrenować
dany gatunek trzeba coś o nim wiedzieć, np obserwować jego zachowania w naturze, czytać jakieś wzmianki w księgach,
walczyć z nim itp. dopiero po zdobyciu odpowiednich informacji pozwoli nam to na wytrenowanie takiego stworzenia
w prawidłowy sposób.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 9