Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Mistrz Ignis

Pages: [1] 2
1
Wasze pytania / Temat: przemieszczanie się.
« on: November 12, 2013, 18:39:42 »
Zespół zdecydował się spróbować innego sposobu omawiania kolejnych tematów z Wami, dlatego też tym razem wątek na pytania pojawia się PRZED samym filmem z omówieniem tego zagadnienia - pozwoli to nam od razu nagrać materiał rozpraszający większość wątpliwości. Tak jak i poprzednio, proszę tu zamieszczać wszelkie zapytania dotyczące wyłącznie tematyki przemieszczania się w świecie gry.
Zdublowane pytania nie będą tutaj postrzegane negatywnie, wolałbym jednak uniknąć jakichkolwiek dyskusji, propozycji, pomysłów i dywagacji.

2
Pytania od twórców / Pierwszy log-in
« on: October 06, 2013, 03:15:32 »
Interesuje nas pewna kwestia. Wyobraźcie sobie, że zalogowaliście się do gry po raz pierwszy. Ustawienia wstępne oraz samouczek są już za Wami, zaczyna się właściwa część rozgrywki. Co byłoby Waszym pierwszym działaniem od rozpoczęcia faktycznej gry?

3
Wasze pytania / Odp: Temat: trwała śmierć
« on: August 29, 2013, 00:55:45 »
Jeśli jeszcze raz zobaczę jakieś gdybania lub sprzeczki w pytaniach, przyznam ostrzeżenia. Po to tworzę osobny temat, żebym nie musiał się bawić z selekcjonowaniem, a tego typu wypowiedziami NIE ułatwiacie mi tego.

4
Offtopic / Odp: Kawał
« on: August 27, 2013, 14:27:54 »
Przypominam, iż regulamin forum obowiązuje na całym forum. Jakiekolwiek przejawy rasizmu i antysemityzmu, również w tego typu żartach, jakie miały tu miejsce, będą karane.

5
Pomysły: Mechanika / Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« on: August 11, 2013, 02:12:20 »
Jeśli w temacie pojawi się jeszcze jedna wiadomość w której występuje skrajny offtop, reklama kanałów telewizyjnych, skakanie sobie do gardeł zamiast faktycznej dyskusji albo cokolwiek, co wskazuje na Waszą niechęć do rozważań na temat rekrutowania wojsko w postaci NPC, zamknę wątek.

6
Wasze pytania / Temat: trwała śmierć
« on: August 10, 2013, 09:58:45 »
W związku z faktem, iż chcemy zakończyć omawianie kwestii trwałej śmierci w grze, tworzę ten wątek. Prosiłbym zamieszczać tutaj wszelkie pytania dotyczące wyłącznie kwestii trwałej śmierci. W tym konkretnym wypadku daję Wam wolną rękę - możecie skopiować istniejące już pytania dotyczącego tego tematu; nie będę też zwracał uwagi jeśli ktoś zdubluje tu pytanie które już padło.

7
Mechaniki Magii / Odp: Magia
« on: August 08, 2013, 10:05:42 »
Przypominam: pył, nie proszek. Magowie nie będą posługiwać się żadnym proszkiem z woreczka.

8
Mechaniki Postaci / Odp: Śmierć gracza
« on: August 06, 2013, 23:24:25 »
Naprawdę wolałbym, aby moja wypowiedź nie zamykała dyskusji.

9
Mechaniki Postaci / Odp: Śmierć gracza
« on: August 06, 2013, 21:59:55 »
Z okazji przekroczenia granicy 4000 postów na forum, pozwolę sobie na nieco samowolki i jednorazowo udzielę się nieco w dyskusji.

Pomysł podziału na dwa tryby - bezpieczny i realny - jest po prostu musem. Gdyby zabrakło pierwszego, serwery gry wkrótce świeciłyby pustkami; gdyby uniemożliwić drugi, realizm gry bardzo by na tym ucierpiał. Choć zapewniam, że chciałbym tego jak mało kto, nie da się niestety osiągnąć idealnie złotego środka który satysfakcjonowałby wszystkich. Pełen realizm z kolei jest po prostu niedopuszczalny - produkcja ma być grą, nie symulatorem. Nasz stan rzeczy z kolei jest w miarę rozsądny - zgodnie z zasadami karmy, jeśli chcesz zadać innym śmierć, musisz być gotowym na jej otrzymanie; analogicznie, gdy chcesz żyć i pozwalasz żyć innym.

Podział graczy na dwa serwery - realistyczny i uproszczony - uważam za co najmniej niewłaściwy, z jednego prostego powodu: większość graczy zechce zacząć od bezpiecznego trybu i dopiero po czasie poczuje chęć zaznania prawdziwego ryzyka. Nie widzę powodu, by w takiej chwili (która może nastąpić po paru miesiącach rozgrywki) kazać im rozpocząć grę zupełnie od nowa.

Na "otarcie łez" mogę dodać trzy istotne fakty. Po pierwsze, gracze w trybie realistycznym będą silniejsi od tych grających bezpiecznie - zamierzamy nagrodzić odważne decyzje. Po drugie, choć nie będziecie mogli usunąć ze świata postaci "bezpiecznych", będziecie w stanie osłabić ich pozycję wystarczająco mocno, by zabijanie ich nie było Wam potrzebne; nawet postać w trybie bezpiecznym można "dobić", co daje możliwość odebrania jej wszystkiego co ma przy sobie, włącznie z aktywnym ekwipunkiem, oraz trwale bardzo osłabia postać. Wreszcie, po trzecie, będą istnieć sposoby na trwałe uśmiercenie również postaci grających "bezpiecznie" - o tym wkrótce opowiem w kolejnym materiale na Youtube. Przekonam Was wówczas, że nawet bez trybu realistycznego będzie trzeba na poważnie brać konsekwencje swoich działań. Nawet bawi mnie nieco, Tomsky, że przywołałeś właśnie przykład z jaskinią na odludziu...

Co do tego, kto odważy się od razu przejść na hardmode, znam odpowiedź: nikt. Nikt, ponieważ grę przymusowo zaczniecie na trybie bezpieczniejszym. Pozwoli to nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji w których to stado "trollujących" graczy zakłada masę kont wyłącznie w celu zabicia kogoś.

Nieco paradoksalne jest, że chcecie realizmu w grze, a jednocześnie zapominacie myśleć o niej jak o alternatywnym, ale nadal realnym świecie. gebaftw, powiedz mi szczerze: czy gdybyś miał przy sobie dorobek roku pracy, był osobistością zamożną i będącą łakomym kąskiem dla bandytów, pozwoliłbyś sobie na podróż kompletnie niestrzeżonym traktem bez jakiejkolwiek ochrony? Ja wierzę, że nie. I dlatego właśnie powstawały karawany, dlatego podróżowało się w drużynach - tylko naprawdę odważni, biedni, spieszący się lub głupi ludzie pójdą w pojedynkę z miasta do miasta. Z drugiej strony, jeśli jesteś osobistością tak ważną, że dziesięć osób zaryzykuje permanentny zaoczny wyrok śmierci by tylko Cię powalić, uważam, że ich "wysiłek", jakkolwiek nieprawy, zasługuje na nagrodę. Ostatecznie, nikt nie zmusi Cię do hardmoda.

Rahl, odnosząc się do Twojego przykładu: jeśli tych kilku imbecyli, o których wspomniałeś, dla zabawy Cię napadnie, a Ty ich pokonasz - możesz nadal każdego dobić. W efekcie ich postacie nie znikną, co prawda, jednak nie skończy się na "paru połamanych żebrach" a bardzo dużych, trwałych minusach do umiejętności. O kompletniej utracie ekwipunku nie wspominam. Moim zdaniem utrata wszystkiego co się miało przy sobie oraz efektów co najmniej kilku godzin gry to wystarczająca nauczka na przyszłość.

Patrząc też na wielokrotnie wspominaną przez Was możliwość: nie widzę opcji, by któremukolwiek z graczy pozwolić na zdobycie wysokiego stanowiska w grze bez aktywowania trybu realistycznego. Sytuacja w której cesarz przeżyłby zamach na siebie ze względu na bezpieczniejszy tryb gry jest oczywiście niedopuszczalna.

Na zakończenie proszę Was o zastanowienie się nad tymi wszystkimi grami, w które graliście dotąd (raczej nie MMO). Mam na myśli gry, które ukończyliście - fabuła została rozwiązana, pojawiają się napisy końcowe i wracamy do głównego menu. Być może jest to tylko moje podejście (i ono będzie sprawiać, że się nie zrozumiemy), jednak jest to moment w którym postać tak naprawdę faktycznie "umiera". Jest to też moment, kiedy czuję się w pewien sposób "spełniony" w świecie owej gry. Szczerze powiedziawszy, ukończenie Planescape: Torment poprzez samobójstwo postaci którą budowałem kilka miesięcy (tyle zajęło mi przejście owej gry) było dla mnie jednym z głębszych, silniejszych i pozytywnych przeżyć jakie dostarczyły mi kiedykolwiek gry.

10
Mechaniki Postaci / Odp: Śmierć gracza
« on: August 06, 2013, 16:37:04 »
Tutaj znajduje się film z omówieniem tematu trwałej śmierci. Zapraszam do zapoznania się z nim oraz do dalszej dyskusji w wątku.

11
Mechaniki Magii / Odp: Magia
« on: August 03, 2013, 00:24:30 »
Pomysł głosowego wywoływania zaklęć był omawiany przez zespół i został odrzucony.

12
Choć staram się utrzymywać swoje wypowiedzi w poważniejszym tonie, pozwolę sobie tutaj na pewien żart sytuacyjny. Na tę chwilę użytkownicy zadeklarowali, iż chcieliby w najbliższym Q&A usłyszeć coś na temat trwałej śmierci . Zgodnie z zapisanymi przewidywaniami niektórych z Was, ów film miałby wyglądać w ten sposób:

"Witam. A więc tematem na dziś jest trwała śmierć postaci. Nie ma jej. Dziękuje, do zobaczenia za tydzień."

Mam nadzieję, że zostałem zrozumiany.

13
Mechaniki Natury / Odp: Ruiny pod wodą
« on: July 25, 2013, 16:47:46 »
Pavolvo - pisanie "offtop / off offtop" jest ciekawym pomysłem, jednak naszym (administracji) skromnym zdaniem wpisywanie treści dotyczących działu A do działu B nadal jest niewłaściwym zachowaniem.

Cała treść nie dotycząca wątku została zarchiwizowana, a jej uczestnicy dostają ostrzeżenia. Częściowy skok myślowy jest jak najbardziej dopuszczalny, ale w granicach rozsądku - to jest wtedy, gdy nadal jest związany z tematem, a nie gdy są to rozważania o czymś kompletnie innym.

14
Mechaniki Handlu / Odp: Obieg pieniędzy
« on: July 23, 2013, 10:45:46 »
Uściślę tylko jedną rzecz, zanim rozumowanie pójdzie niewłaściwym tokiem.

Ilość środka płatniczego w grze nie będzie określona raz na zawsze. Złota i owszem, będzie przybywać, jednak będziemy unikać sytuacji w której dosłownie "przybywa znikąd". Oznacza to tyle, iż kupiec ma w swojej sakiewce konkretną ilość złota - nie zaś to, iż w całym universum znajduje się na przykład 10 000 sztuk złota i kwota ta nigdy nie ulegnie zmianie.

15
Mechaniki Magii / Odp: Magia
« on: July 08, 2013, 23:42:32 »
Nadmienię tylko, że niemal każdy post, który nie został wyłączony z tematu, jest w stanie wnieść przynajmniej minimalną dawkę informacji. To, co postrzegasz jako "dywagacje nad niczym" my widzimy jako bardzo cenne i obszerne źródło informacji, opinii, czasem nawet pre-bug-finding. Nie ukrywam również, że wciąż istnieją kwestie wymagające uzgodnienia wewnątrz zespołu, choćby ze względu na różnice poglądów. Wasze dyskusje pozwalają nam przyjrzeć się problemem z innej perspektywy - ot chociażby ze względu na to, iż wpadniecie na skutek o którym nikt z nas dotąd nie pomyślał. To z kolei ułatwia nam zatwierdzenie ostatecznego kształtu danego zagadnienia. Zatem powtórzę jeszcze raz - wszelkie dyskusje, jak długo prowadzone są w obrębie właściwego tematu, są dla nas wielce użyteczne.

Teraz jednakże prosiłbym, by mój post był ostatnim odbiegającym od tematu magii.

Pages: [1] 2