Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Cinek West

Pages: [1]
1
Mechaniki Natury / Event na start świata
« on: October 31, 2013, 18:19:41 »
Nie spotkałem się z tym, aby przy starcie MMO było w jakiś ciekawy sposób wytłumaczone skąd wzięli się ci wszyscy ludzi, którzy nagle pojawili się w świecie gry.
Pojawia się masa ludzi i każdy słucha tych samych NPC i wykonuje dla nich zadania zwykle nie mające nic wspólnego z sytuacją gospodarczą świata.

Pomyślałem że można by było dać odczuć fabułę graczom przez nacisk gospodarczy.
Konkretnie chodzi mi o brak żywności:


W cesarstwie zapanował kryzys, wielu sądzi że to wina złych rządów władcy, grupa anarchistów stale się powiększa.
Wydaje się że rozłam i wojna są nieuniknione, jednak jeszcze dzisiaj nie wiesz po której stronie się opowiesz.
Nie przybyłeś do stolicy aby chronić cesarza przed spiskowcami, twoim celem nie jest także wspieranie rebeliantów.
Przybyłeś tu jak wielu, prowadził was wola przetrwania, jednak spichlerze w mieście okazały są niemal puste.
To właśnie początek historii twojej, tobie podobnych, jak i całego cesarstwa.
Jednak teraz nie myślisz o sprawach cesarstwa, teraz potrzebujesz jedzenia...
Co zrobisz by przeżyć?



Serwer startuje, pojawiamy się w cesarskiej stolicy, nie mamy już niczego co można wymienić na jedzenie, a głód znowu powrócił.
Wyjaśnia to czemu nagle w mieście pojawiło się tyle osób i wszystko co jest z tym związane (ogólnie mówiąc chaos :D).

Mechanicznie to po prostu strasznie mało żywności w każdym miejscu z jakiego można ją kupić i jej wysokie ceny.
Zamiast standardowego ulepszania postaci będziemy zmuszeni walczyć o żywność (a to jak ją będziemy próbowali zdobyć ograniczy tylko nasza kreatywność),
dopiero najedzeni będziemy w stanie skutecznie poprawiać swoje umiejętności i oczywiście przestaniemy być narażeni na śmierć głodową :) .

Można zadać pytanie, kiedy event się skończy?
Otóż nie będzie to event, który zakończy się po dniu/tygodniu/roku, gracze sami go zakończą, kiedy przez ich działalność ceny pożywienia spadną do takiego poziomu,
że żywność przestanie być towarem luksusowym.
Jedyna różnica jest taka, że komunikat dla nowych graczy będzie wyglądał inaczej (zależnie od sytuacji w jakiej będzie znajdywał się na ten czas świat).

Porusza to kwestię jedzenia, miało być ono przymusowe ale nie w natarczywy sposób.
Wydaje mi się jedna że w postaci takiego eventu można by od razu przekazać graczom jak ciężko było by przetrwać bez jedzenia.
Można by to nawet nazwać samouczkiem, bo gracze uczyli by się przetrwania, które może się przydać stronie która przegra wojnę (niedobitki miałyby szanse przetrwać).



Dawno mnie tu nie było więc na forum jest jeszcze sporo pomysłów których nie znam, ale to bardzo mało prawdopodobne aby ten pomysł już się pojawił.
Przed następną fazą kreatywną jednak zamierzam przeczytać wszystkie tematy z tego działu, a widzę że ich tutaj sporo namnożyliście  ;D.

2
Atlas / Kolonia Karna
« on: July 09, 2013, 11:54:57 »
System pozwalający odseparowywać tych złych od tych dobrych.
(jest sporo tematów które traktują o bandytach i karach, ale wydaje mi się że temat jako osobny koncept ma bardziej racje bytu jako osobny wątek)

Sądzę że większość wie jak wyglądała Górnicza Dolina w Khorinis, gdyby stworzyć taki system w tym świecie, jeśli zwykłe kary nie działały by na tych złych, to można by ich zupełnie odciąć od zwykłego świata (pomijając tworzenie nowych kont, ale po prostu zawód bandyty/złodzieja mógłby być trudny), nie odcinając ich od gry.

Jeśli wrzucać by cały ten "element" za magiczną barierę zza której nie da się wrócić.
Istniał by osobny świat dla bandytów i złodziei, odcinając ich od "ludzi dobrej roboty".

Oczywiście nie musi to być spektakularna magiczna bariera, może być to wyspa z której nie da się wrócić wpław, odległa dżungla w której wyrzuca się złoczyńce (kiedy się obudzisz nie wiesz w którą stronę udać się aby dotrzeć do cywilizacji) albo obcy kontynent.

Magiczna bariera - świat z którego nie można wrócić, ale można tam żyć, albo ktoś tworzy nowe konto, albo stawia czoło nowym wyzwaniom. A co by się stało jeśli bariera by upadła(zawsze znajdzie się sposób, nikt nie mówi że łatwy), ten chaos i masy bandytów grabiące wszystko co napotkają :).

Wyspa - miejsce gdzie odseparowani są złoczyńcy, jednak wspólnym nakładem pracy mogą wybudować statek i się z niej wydostać, to były by piękne początki dla piratów ;D.

Dżungla - jesteś sam, to od ciebie zależy czy osiedlisz się czy spróbujesz wrócić do cywilizacji.

Kontynent - albo się osiedlamy, albo próbujemy wrócić (o wiele dłuższa droga niż z wyspy, więc trzeba by było zrobić naprawdę porządny statek).

Co sądzicie o tej koncepcji?

Pages: [1]