Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Moonred

Pages: [1]
1
Newsy / A kto umarł...
« on: April 20, 2019, 10:40:17 »
Sprawdzając na szybko:
Kulok - administrator forum - data ostatniego logowania - Maj 19, 2017
Mistrz Ignis - administrator forum - data ostatniego logowania - Lipiec 12, 2018
Michał Nitecki - Muzyk - data ostatniego logowania - Grudzień 17, 2018\
DawroM - community manager - data ostatniego logowania - Lipiec 16, 2018

Wychodzi na to że jedyną jeszcze aktywną (przynajmniej na forum) osobą z projektu jest Matiis
Matiis - administrator forum - data ostatniego logowania Kwiecień 16, 2019

Nie chcę i nie będę wnikał w to co się stało. Mam tylko nadzieję, że po raz kolejny nie zostaniemy zostawieni bez odzewu.
Jak projekt zdechł - a wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują (od lat) to wiele czasu i wysiłku nie kosztuje napisanie takiej informacji.




2
Mechaniki Postaci / Równi równiejsi i najrówniejsi
« on: November 13, 2013, 17:40:51 »
Co zawsze bolało mnie w grach mmorpg?
Równość i brak możliwości zostania kimś wyjątkowym. No oprócz bycia pierwszym w dobiciu danego lv/skill cap'a.
Gra w pewnym stopniu stawia na realizm.

I tak mnie naszło:
Czy rodzimy się równi? Czy wszyscy mamy talent w danej dziedzinie?
Każdy zna odpowiedź na to pytanie.
Zdaję sobie sprawę że mój pomysł ma marginalną szansę na realizację, jednak wciąż korci mnie by o nim powiedzieć.
Dlaczego by nie zainplementować narzędzia które będzie losowo przydzielało statystyki.

Tutaj ktoś może stwierdzić: Oj, Moon, ale ja chce być magiem, po kiego grzyba mi talent w szermierce?
Otóż odpowiadam: Ja bardzo chcę dobrze rysować, jednak talentu nie mam, więc picasso byłby ze mnie dumny.
Za to mam niebywały talent w nic nierobieniu. I muszę z tym żyć (rób próbować to zmienić)

Przy "narodzinach" postaci dostajemy losowo przydzielony bonus do szkolenia się w danej dziedzinie, jednocześnie tracąc na innym polu.
Bycie dobrym w skrytobójstwach wciąż byłoby osiągalne dla osoby która naprawdę ma problemy z przyswajaniem wiedzy w tej dziedzinie gdyż urodziła się z naturalnym talentem do
bicia ludzi po głowach tępymi przedmiotami, jednak nie było by nieosiągalne. (czytaj: do mistrzostwa ciężką pracą w pocie, krwi i łzach)

Ba! To nie koniec! Posunąłbym się o krok dalej. Co pewien czas/liczbę nowych graczy ktoś dostawałby TALENT w danej dziedzinie. To znaczy: przyswajałby wiedzę w danej dziedzinie
szybciej niż inni, lub też zadawałby większe obrażenia lub też pracował wydajniej (Pewien spartanin zawsze chciał być piekarzem, jednak wylądował w niekończących się igrzyskach śmierci
mając bitewne rzemiosło we krwi)

Moon, ale gdzie tu balans! Gdzie sprawiedliwość! To jest mmorpg a nie życie!
W realnym życiu raczej nie wynajmujesz trzech zbirów by upewnić się że niezwykle utalentowany szermierz stanie się niezwykle utalentowanym szermierzem z połamanymi rękoma.

To samo mogło by tyczyć się takiego miecza, topora czy łuku. Wielki mistrz w danym rzemiośle pewnego dnia "popełni" swoje magnum opus. Taki przedmiot może następnie wylądować
w rękach mistrza zaklinania przedmiotów który nada mu jeszcze lepsze właściwości. Tak rodziły by się artefakty.

Myślę że można byłoby dalej zagłębiać się w temat dorzucając kolejne cegiełki i posuwając się dalej aż do granic absurdu (ostrze armagedonu itd.)
Tymczasem jednak ten temat zostawiam by spotkał się z siłą racjonalnych argumentów i miażdżącą krytyką ;)



3
Fan art / W oczekiwaniu na przygodę
« on: November 13, 2013, 02:52:02 »
Idea projektu (to znaczy Enidust) ruszyła mną do tego stopnia iż stwierdziłem że "popełnię" scenkę w stylu fantasy.
Niby nic wielkiego, ale dla mnie to krok naprzód - jak człowiek przez całą przygodę z 3d robi statki kosmiczne i nagle nachodzi go chęć na zrobienie czegoś takiego to wiedz że coś się dzieje.
W tym temacie będę zapewne wrzucał dalsze updaty, o ile ktoś wyrazi taką chęć oczywiście ;)
Scenka zrobiona w Wings 3D i wyrenderowana w Blenderze (Cycles)
Do poprawy (co by nie było że ślepy):
- puklerz (jak na razie przypomina bardziej właz od czołgu)
- nogi od stołu
- skrzynia (podejrzewam że po prostu wymodeluje deski, potem ramę i jakoś to "zlepię")
- ustawienie kamery (jeszcze nie odkryłem tej magicznej funkcji)
- dodanie różnych pierdółek, żeby scena nie była tak pusta
- materiały/textury/oświetlenie, ale jako że blender i ja znamy się od niedawna, to będzie wyższa szkoła jazdy

- generalnie wszystko, toć to early wip ("dzieło" popełnione pod wpływem impulsu w 2 godziny)


Pages: [1]