Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Andzo

Pages: [1]
1
Mechaniki Rzemiosła / Machinarium
« on: September 08, 2014, 23:04:17 »
Jeden z poprzednich wątków zainspirował mnie do przemyślenia kwestii budowy i eksploatacji maszyn w grze. Z tego co się orientuje to takie tematy nie cieszą się zbytnim poparciem mam nadzieję jednak, że mój pomysł przypadnie do gustu.

Rozpocznę od opisu mechaniki funkcji, tworzenia i eksploatacji takich maszyn by potem przejść do przykładów.

Funkcja:
Maszyny umożliwiałyby wytwarzanie zaawansowanych receptur craftingu a czasem zastępowałyby osoby w wykonywaniu jakichś prostych czynności.

Tworzenie:
Tworzenie maszyny wymagałoby odpowiednich skilli i współpracy wielu osób. Byłyby to osoby odpowiedzialne za odpowiednie rodzaje surowców. Cieśla dodawałby elementy drewniane, ślusarz - metalowe, mag-technik - magiczne, może jeszcze jakiś hodowca zapewniający zwierzęta pociągowe jeśli to by miał być np. jakiś młyn wykorzystujący pracę mułów.

Eksploatacja:
Daną maszynę mogłaby eksploatować tylko postać o wystarczająco rozwiniętych skillach do używania danej maszyny. Byłyby to zupełnie inne skille niż potrzebne do jej wybudowania dlatego maszynami mogłyby się posługiwać tylko odpowiednio rozwinięte społeczności, w których odpowiednio bogaty alchemik bez trudu znajdzie ślusarza do wytworzenia i konserwacji jego super zaawansowanego reaktora alchemicznego. No i oczywiście - maszyny się zużywają - zarówno pod wpływem czasu jak i ich użytkowania dlatego nie wystarczy zatrudnić kogoś do ich zbudowania ale trzeba też go najmować do konserwacji takiej maszyny. Oczywiście różne maszyny zużywałyby się w różnym tempie. Młyn miałby względnie długi okres eksploatacji ale już reaktor alchemiczny wymagałby częstych i kosztownych napraw.

Pod maszynę podpiąłem wszystko co zawiera elementy ruchome bądź precyzyjne.

Przykłady maszyn:
Młyny (napędzane przez wiatr/wodę/zwierzęta) - umożliwiałyby przetwarzanie zboża w mąkę w znacznie bardziej wydajny sposób niż żarna. By go zbudować trzeba by zatrudnić cieślę i budowniczego, którzy by go też naprawiali oraz ewentualnie hodowcę, który dostarczyłby zwierzęta pociągowe oraz by o nie dbał.

Wóz - cieśla buduje/ hodowca zapewnia zwierzęta pociągowe/ ślusarz mógłby ewentalnie zapewnić jakieś elementy metalowe do wydłużenia jego okresu eksploatacji

Zaawansowany reaktor alchemiczny - bardzo skomplikowany projekt wymagałby zarówno wiedzy z zakresu obróbki metalu jak i magii. Umożliwia on kontrolę reakcji na bardzo wysokim poziomie. Miałby jednak niewielką objętość w związku z czym nie opłacałoby się go wykorzystywać do wytwarzania jakichś pospolitych mikstur, zwłaszcza że trzeba by go regularnie konserwować co wymagałoby opłacania personelu oraz dużej ilości surowców. Jego konstrukcją i naprawą zajmowaliby się: ślusarz oraz mag-technik.

Kolektor pyłu - do jego wytworzenia potrzebny by był bardzo doświadczony mag-technik. Doświadczeni alchemicy mogliby za jego pomocą zbierać pył w esencje, której koncentracja (moc) zależy od jakości kolektora oraz umiejętności alchemika. Takie esencje wzmacniałyby w potężny sposób działanie mikstur i zaklęć w związku z czym byłyby niezwykle cenne. Należy zwrócić uwagę, że kolektory pyłu zbierałyby pył z otocznia co miałoby dwie ważne konsekwencje:
- zaklęcia rzucane przez magów/zaklinaczy mogłyby być znacznie osłabione albo i wręcz nie można by było ich używać w danym terenie
- nie dałoby się zbudować nieskończonej ilości kolektorów obok siebie gdyż koncentracja pyłu znajdującego się w okolicy spadłaby do niewielkiego poziomu a w związku z tym - wydajność kolektorów też znacznie by się obniżyła gdyż nawzajem zabierają sobie surowce.

Automat - byłby wykorzystywany w miastach i dużych miastach. Wytwarzaliby go ślusarze i magowie-technicy. Automat taki mógłby posiadać możliwość rozpoznania tylko jednego typu monety (np. złotej lub srebrnej) i nie wydawałby reszty. Zapewniałby tylko jeden typ towaru o niewielkich rozmiarach - jak np. bochenek chleba czy butelka mleka. Choć automat mógłby pracować bez opieki przez 24h na dobę to jednak zaleca się zapewnić mu ciągłą opiekę w postaci strażników NPC. Nikt bowiem nie zagwarantuje, że nie znalazłby się taki, kto nie zechciałby go otworzyć wytrychem lub rozbić pałką i dobrać się do znajdujących się tam towarów. Automat wymagałby regularnej konserwacji nie mówiąc już że niektóre towary mogłyby mieć krótki termin ważności.

Zegar - bardzo doświadczony ślusarz mógłby wytwarzać zegary, które mogłyby być stosowane jako ozdoby lub dodatki do urządzeń służących do craftingu, gdzie odmierzałyby czas i umożliwiały lepszą kontrolę nad procesem. Byłyby to zegary czysto mechaniczne aczkolwiek magowie-technicy mogli by zapewnić jakieś magiczne źródło energii przez co zegar nie wymagałby tak częstego nakręcania ale jego naładowanie mógłby przeprowadzić tylko mag-technik.

Piła do desek - stosunkowo proste urządzenie jednak do wytworzenia wymaga współpracy kilku niedoświadczonych cieśli oraz ślusarza. Umożliwia wytworzenie desek.

Można oczywiście jeszcze dodawać odpowiednio zaawansowane urządzenia wspomagające pracę mieczników/ślusarzy itp. Które poprzez swoją wysoką precyzję bądź magię zwiększałyby jakość końcowego wyrobu lub nawet umożliwiałyby wytworzenie czegoś co jest niemożliwe do wytworzenia normalnymi narzędziami.








Pages: [1]