Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Zikes

Pages: [1] 2
1
Offtopic / TeamSpeak 3
« on: June 14, 2016, 22:04:53 »
Witam,

No po małych zmianach dalej prowadzę ts3 pod adresem:
night-hunters.tk

Info dla ekipy ;)

2
Mechaniki Podróżowania / Karawany
« on: January 24, 2016, 21:32:39 »
Był już temat opisany w innym wątku co po wylogowaniu.

zakładając że niejedna osoba nie będzie miała czasu prowadzić osobiście karawany z rożnych powodów a zarazem bedzie na tyle majętna by opłacić npc sugestią moją jest umożliwienie takiej osobie utworzenie szlaku.

Co będzie nam potrzebne by utworzyć szlak mianowicie 2 rzeczy
-mapa
-npc z odpowiednimi umiejętnościami

Tworzenie szlaku zaczynamy od rozmowy z danym npc i wręczenia mu mapy następnie wytaczamy trasę.

Oznaczamy jednostki jakie mają z danym npc podróżować.

Wyznaczamy godzinę wyruszenia a następnie czekamy i możemy mieć nadzieje że konwój dotrze do celu.

3
Mechaniki Postaci / Inventory Ekwipunek
« on: December 20, 2015, 16:00:52 »
GŁOWA & SZYJA:
1. Hełm / maska
2. Kaptur kolczy
3. Czepiec pikowana / czapka(kapelusz)
4. Obojczyk /szal / kaptur

5. Peleryna
5.A Brosza (jeśli mamy założoną pelerynę możemy założyć broszę)

6 Naszyjnik / Łańcuszek
6.A Zawieszka (do łańcuszka możemy założyć zawieszkę)

Obostrzenia:
-jeśli założysz kaptur kolczy bez czepca pikowanego doznasz dyskomfort wbijania się kolczugi w głowę



KOŃCZYNA GÓRNA:
1. Rękawice
2. Zarękawice
3. Nałokcniak
4. Opacha
5. Naramiennik

6. Pierścienie (max 5 szt. na rękę)
7. Bransoleta(max 3 szt. na rękę)
8. Obręcze na rękę {ozdoba ręki} (max 2 szt. na rękę) nie wiemy jak się to nazywa...

Obostrzenia:
-nie założysz rękawiczek jeśli masz założone pierścienie (wyjątek stanowią obrączki)
-nie założysz Opacha jeśli masz założone obręcze.
-nie założysz Zarękawic jeśli masz założone bransoletę.



TUŁÓW
1. Koszula
2. Przeszywanica
3. Kolczuga

4. Napierśnik
4N. Naplecznik (tylko wtedy gdy jest kompatybilny z napierśnikiem)
5. Fartuch
6. Tunika

7. Płaszcz
8. (4-6) strój wierzchni(ubranie) ubranie można założyć tylko wtedy gdy nie mamy założonej zbroi i tuniki.

Obostrzenia:
-nie założysz strój wierzchni jeśli masz założone Napierśnik Naplecznik Fartuch Tunika.
-jeśli założysz kolczugę bez koszuli doznasz dyskomfort wbijania się kolczugi.



NOGA:
1. Bielizna
2. Nogawice / Nogawice pikowane

3. Nogawice kolcze
LUB
3.A Nabiodrniki
3.B Nakolanki
3.C Nagoleniki
4. trzewiki(buty)
5. Taszka

6. Bransoleta na nogę
7. Ozdoba nogi

Obostrzenia:
-nie założysz jednocześnie (Nogawice kolcze) i (Nabiodrniki Nakolanki Nagoleniki)
-nie założysz Bransoleta na nogę jeśli masz założone Nogawice kolcze lub Nagoleniki.
-nie założysz Ozdoba nogi na nogę jeśli masz założone Nogawice kolcze lub  Nabiodrniki.
-jeśli założysz Nogawice kolcze bez Nogawice pikowane lub Nogawice doznasz dyskomfort wbijania się kolczugi.



Plecaki paski torby bandoliery:
zakładając że mamy do dyspozycji 2 ramiona i pas

PASEK:
to podstawowe miejsce gdzie możemy przypiąć sobie torbę pochwę sakiewkę:

Na pasku ogólnie jest do 13 zaczepów.
4 po prawej stronie
4 po lewej stronie
3 z tyłu
2 z przodu
lecz wykorzystanie wszystkich raczej nie będzie korzystne dla naszego obcieczenia.

Do paska mona przyczepić
-torbę (w zależności od jej rozmiarów zamie odpowiednią ilość zaczepów od 1-4)
-lubia (pochwa na łuk)(zajmie od 2 zaczepy)
-kołczan (zamie od 2 zaczepów)
-pochwa (zajmuje od 2 zaczepów)
-sakiewka (złamuje 1 zaczep)
-keyring (zajmuje 1 zaczep)


bandoliera:
zawiera z przodu 3 zaczepy i z tyłu 5
jest możliwość założenia 2 bandolier co skutkuje że 2 ma 2 zaczepy z przodu i 4 z tyłu
umożliwia podczepienie tak jak pasek rożnych przedmiotów.
które są za duże by trzymać je przy pasie ale na plecach czemu nie można mieć miecza tarczy czy kuszy.

plecak:
co tu się rozpisywać ;)

Obostrzenia:
-jeśli mamy założony plecak nie możemy przyczepić do bandoliery i paska przedmiotów z tyłu.



Pojemność & Waga

4
Bestiariusz / Topielc(UTOPIEC)
« on: December 13, 2015, 13:14:08 »
Topielce to rodzina nieumarłych. Człowiek, który utopił się i pod wpływem magii zamienił się w bezmyślne stworzenie.




UTOPIEC

Człowiek, który utopił się i pod wpływem magii zamienił się w bezmyślne stworzenie gardzące wszystkim, co żywe i jedzące ludzkie mięso. Napuchnięte od wody ciała topielców wypełniają trujące gazy, zdolne zranić bądź sparaliżować śmiałków, którzy odważą się zaatakować owe stworzenia.

Występuje w okolicach wód i bagien.

Styl życia od zmroku do świtu. O zmroku utopcie wychodzą z wody by zapolować na brzegu i ściągnąć swoją ofiarę do wody by ją utopić. Nie pogardzą psem człowiekiem czy innym zwierzęciem lub padliną, po udanym polaniu wracają pod wodę. Mimo że są zwierzętami nocnymi, nie oznacza że w dzień gdy się nadarzy okazja, są wstanie zapolować na nieuważnego śmiałka pływającego w wodzie. Są znane przypadki gdzie utopcie wywracały całe łodzie.

Cechy:
raczej słaby i mało inteligentny przeciwnik chce tylko dorwać się do mięsa.

Walka:
Utopce do walki używają pazurów zębów nasączonych trupim jadem stąd nawet niegroźne rany mogą okazać się śmiertelne na dodatek ich ciała są wypełnione trującymi gazami które mogą prowadzić do omdlenia paraliżu czy śmierci.

Sposób wali przeciw utopcą z powodu że ich ciała są wypełnione trupim jadem i innymi trującymi gazami czy składnikami należy być ostrożnym jedna z opracowanych strategi mówi by łapać utopce w klatki i zostawiać je na dzień słońce dosłownie wysusza topielca lecz ten sposób jest niezbyt popularny z powodu że niemożna potem pozyskać wielu składników potrzebnych do alchemii.

Inny sposób polega na od cieciu kończyn lub głowy utopca tam nie znajdują się gazy czy płyny które mogły by nas zabić pod żadnym pozorem niemożna rozciąć utopcowi brzucha. A następne dobija się utopca przebijając jego mózg.


Dialog: NIE
Oswojenie: niemożliwe
Agresywne: Tak

loot:
czasami pierścionki naszyjniki i kolczugi hełm dosłownie wszystko co mógł mieć człowiek w chwili swojej śmierci.

trupi jad, kości człowieka, krew utopca (niezwykle trująca (składnik alchemiczny)), gałki oczne utopca (składnik alchemiczny), serce utopca(składnik do magi), zęby utopca (stosowane jako zatrute groty czy wrzucone do trunku powodują śmierć), mózg (składnik alchemiczny jedyna część ciała nie trująca).
Paznokcie (składnik alchemiczny).


5
Bestiariusz / Topielec(Rusałka Wodna)
« on: December 13, 2015, 11:31:26 »


RUSAŁKA

rusałki są przedstawiane jako piękne i młode dziewczęta o jasnej karnacji i długich ciemnych włosach, które po bliższym przyjrzeniu okazują się być zielone. Ubiór stanowią białe, powłóczyste suknie. Spotykano wszelako osobniki przyobleczone w królewskie szaty, srebrne lub złote, których blasku ludzkie oczy nie mogły znieść. Bardzo często preferują jednak zupełną nagość. Charakterystyczny jest także wieniec z kwiatów lub ziół, który noszą na głowie.

Występuje w okolicach głębokich wód i bagien.

Styl życia letni całodobowy 24/7.
Zwykle przebywały w okolicach rzeki, w której zamieszkiwały. W okresie cieplejszym bawiły się w przybrzeżnych zaroślach, zimę natomiast spędzały w wodzie.

Stosunek rusałek do rodzaju ludzkiego jest bardzo napięty. Ich piękny śpiew wabił młodych i przystojnych mężczyzn, którzy niepomni niebezpieczeństwa zbliżali się do czarujących dziewcząt. Kiedy taka osoba znalazła się w ich władaniu nie miała zbyt wielkich szans na przeżycie. Rusałki łaskotały nieszczęśnika, który od spazmatycznego śmiechu umierał. Mogły także tańczyć z ofiarą tak długo, aż padła ze zmęczenia.
Istniał jednak jeden sposób na ocalenie swojego żywota. W rzadkich okazjach boginki zadawały przeróżne zagadki, a ten kto znalazł na nie odpowiedź uwalniał się od złego czaru. Jednak nie tylko męska część populacji była zagrożona. Czasem wabione były także młode kobiety, które zostały wciągane w głębiny i tam się topiły.
Rusałką mogła się stać kobieta, która jeszcze w nikim się nie zdążyła zakochać. Jeśli natknęła się w nocy na korowód nimf, zostawała przyłączana do grupy. Nie mogła potem wrócić do domu, a następnego ranka jej rodzina znajdowała porzucony niedaleko domu wianek. Według niektórych wierzeń są to dusze młodych dziewcząt lub mężatek, które zmarły nienaturalną śmiercią, poprzez utonięcie.
Choć jest to trochę nieprawdopodobne ze względu na ich w części boską krew, ale ich życie nie trwa wiecznie. Każda rusałka może zginąć od uderzenia pioruna. Boją się także piołunu i nigdy nie zbliżają się do kogoś kto ma zioło przy sobie.

Cechy
Posiadają słabe a zarazem piękne kobiece ciała inteligentne istoty, które raczej nie walczą z napastnikami lecz uciekają i to bardzo szybko(są szybkie i zwinne) w głębiny jeśli nie uda im się złapać przeciwnika w pułapkę.

Walka:
Rusałka bawi swoją ofiarę w iluzje ponoć jednym sposobem by zerwać się z iluzji wystarczy zapach piołunu inni znów mówią że wywar z piounu wypala dziury w skórze rusałek znów jeszcze inni mówią że trzeba nałożyć na miecz truciznę z wywaru piołunu. Wiele wersji lecz która prawdziwa nikt nie wie.

Dialog: TAK
Oswojenie: niemożliwe
Agresywne: Nie i Tak sama nie zabija swoich ofiar lecz doprowadza je do wycieczenia a następnie prowadzi w głębiny. A przed odpornymi na jej magie ucieka.

Loot:
Często ubrane w drogie przewiewne szaty często pozłacane posiadają srebrne pierścienie i złoto swych ofiar bo przecież jaka kobieta nie lubi się stroić

Zielone włosy rusałki rzadki i ekskluzywny towar posiada też zastosowanie alchemiczne.
Krew rusałki jest składnikiem leczniczym wielu formuł alchemicznych przyśpiesza gojenie i leczy wiele dolegliwości.


6
Offtopic / Team Speak 3
« on: May 03, 2015, 16:21:17 »
Ogólnie po tym jak padł server byliśmy zmuszeni do przeprowadzki i zmieniliśmy ip podaje nowy adres tawerny.

adres: Tawerna-RPG.pl
adres alternatywny: 92.222.14.208

Wiadomość da osób wtajemniczonych xD

7
Mechaniki Postaci / Terytorium Państwa
« on: November 05, 2014, 14:26:34 »
Terytorium Państwa

Jak każdy wie każde państwo posiada swoje terytorium a nieudzielna jego częścią jest flaga. Stad mój skromny pomysł jak przy pomocy flagi rozwiązać problem terytorium państwa i jego założenie.

Mój system zakłada że budując stanowiska flag tworzymy i później powiększamy terytorium państwa.
Z założeniem pierwszej flagi zakładamy nasze państwo oczywiście pierwsza flaga będzie wymagała najwięcej pracy raz zasobów surowców a dwa zasobów ludzkich czyli obywateli. Gdy podołamy temu wyzwaniu najlepiej by było powiększyć nasze terytorium.
Teraz pytanie jak osobiście widzę dwa rozwiązania.
1 Poprzez zwiększenie poziomu flagi co zwiększyło by jej zasięg a przez to granice państwa.
2 Poprzez postawienie kolejnej flagi tak by jej zasięg stykał się z granicami państwa.

Oczywiście powinno występować kilka rodzajów flag z rożnym zasięgiem.
Jedne które będą obejmowały całe krainy inne które można postawić wzdłuż rzeki by nie przekraczały jej drugiego brzegu.
Jak i też flagi pośrednie miedzy tymi dwoma rodzajami.

System zapobiegający ziemi niczyjej w państwie.
Jak wiecie są też miejsca w środku państwach gdzie się nie buduje bo się nie opłaca i nikt nie będzie tam latał specjalnie z flaga
lub zabraknie minimalnie terytorium by objąć czyjaś farmę w środku państwa tez nie opłaca tam się stawiać znów flagi.
Wiec jeśli taki teren będzie otoczony naszym terytorium by nie było pustej plamy zostanie wcielony w nasze terytorium.

To by było na tyle mojej wypowiedzi zachęcam do komentowania i rozwijania wątku.

8
Mechaniki Postaci / Nauka postaci
« on: July 02, 2014, 17:50:49 »
Zazwyczaj w grach spotykanym system jest banalnie prosty podchodzisz do npc wybierasz umiejętność płacisz golda i już umiesz dana umiejętność. Nie pasuje do enidust padało na forum wiele propozycji nauki rożnymi sposobami ale o ile dobrze pamiętam nie było nigdy tematu poświęconego jak by to miało wyglądać mam kilka propozycji w zależności od umiejętności jakiej będziemy się chcieli nauczyć i sposobu. 

sposoby nauki
1 od innej osoby (gracz/npc)
2 z książki
3 z rozmowy
4 z praktyki(eksperymentowania)

1 od innej osoby
Moja najbardziej rozwinięta koncepcja (która może być użyta praktycznie do nauki każdej rzeczy dzieli się na naukę magi/walki/craftu)
-Magi co do magi jeszcze nie wiemy jak będzie ta magia wyglądała ale pomysł jest prosty uczeń powtarza po swoim nauczycielu zaklęcie (nie wiemy jak wygląda system rzucania zaklęć wiec na razie sie nie rozpisuje) ale nie ukrywam ze najbardziej przypadł mi do gustu pomysł z wybraniem skila 1-0 a następnie narysowanie myszka runy tego zaklęcia by je wezwać a następnie rzucić.
-Walki jeśli użycie umiejętności walki miało by wyglądać klikniecie 1-0 wybranie umiejętności a następnie użycie kombinacji np.(wsad). To moja propozycja jest mini gierka znana najbardziej z gta taniec (taniec autem)  i strzałki góra dół prawo lewo(chyba każdy kojarzy). Z ta różnica ze w grę będzie grał uczeń i nauczyciel obaj musza wykonać na perfekt ta mini gierkę by umiejętność została nauczona trudność takiej gry będzie zależeć od poziomu walki bronią(obu graczy) i danej umiejętności(nauczyciel) wiec im lepszy nauczyciel tym łatwiej im lepszy uczeń też będzie łatwej.
-Craft jesli w grze zostanie zastosowany system mini gierek. to propozycja jest taka że w mini gierki można grac w 2 nauczyciel zaczyna taka mini gierkę po czym uczeń powtarza po nim każda rzecz wykonana w tej mini gierce. np młotek mistrza jest pół przeźroczysty a ucznia jest całkowicie widoczny pierwszy uderza młotek nauczyciela a następnie uczeń musi uderzyć w to samo miejsce i tak do wykonania przedmiotu.


2z ksiąg możemy nauczyć się receptur i umiejętności które potem sami będziemy musieli przetestować wyżej wymienionymi sposobami tylko z ta różnica że na poziomie hard.

3z rozmowy możemy nauczyć się w ten sposób tylko receptur.

4 eksperymentowanie odkrywanie nieznanego a może coś przypadkiem wmyślimy jakąś miksturę, danie lub zabójczy czar ;)

9
Offtopic / Walka z wiatrakami xD
« on: April 18, 2014, 11:01:54 »
Walka z wiatrakami xD
Masakra 50 % tematów to duplikaty gniazdu szykuj się do zamykania i wysyłania do archiwum ;)

Może jakieś kary za duplikaty za to że nie chce się sprawdzić 1 rzeczy?

10
Mechaniki Postaci / Rodzina
« on: March 31, 2014, 18:16:41 »
Rodzina

Za przykład posłużą mi gry jak Simsy i The Guild 2
1. uświadomienie że śmierć jest rzeczą normalną - są to gry w których permded jest rzeczą naturalną i oczywistą jesteśmy świadomi tego że nasza postać wcześniej czy później zginie uświadomienie tego graczowi jest kwestią priorytetową że jego postać i tak zginie z po upływie jakiegoś czasu.
2. brak przywiązania do postaci - te gry umożliwiają rozgrywkę kilkoma postaciami naraz co powoduje że w grze nie troszczysz się o jedną postać lecz całą rodzinę.
3. brak utraty wszystkiego mimo śmierci postaci - gdy jakaś postać zginie oczywiście jest to jakaś strata ale inna postać zastępuje jej miejsce inna postać zaś dorówna jej umiejętnością lub je przewyższy a cały dobytek zostaje bez zmian.

11
Mechaniki Rzemiosła / Mini Gierki
« on: March 27, 2014, 21:58:01 »
Mini Gierki

Jakie jest wasze zdanie na temat dodania do Enidust mini gierek które zastąpiły by system 1 kliku w grach czy jesteście za czy przeciw. I tu prośba do Matiis'a co sami twórcy myślą nad tym rozwiązaniem jakiś przeciek? ;)

12
Fan art / takie tam z nudów ;)
« on: March 21, 2014, 17:47:16 »
takie tam z nudów ;)




13
Mechaniki Rzemiosła / Profesje czyli umiejętności
« on: March 02, 2014, 17:43:52 »
Profesje czyli umiejętności
Jak wiemy nie będzie w grze jako takich profesji lecz skile które będą się na to przekładały. Chciałem poświęcić ten temat na zebranie wszystkich profesji jakie chcieli byście znaleźć w grze w komentarzach proszę was o umieszczanie nazwy profesji wraz z krótkim opisem a jak będę dodawał to do pierwszego wątku bo znam życie i kilka osób na pewno za-spamuje więc nie będzie dało się tego fajnie przeglądać.
Więc pozwolę sobie zacząć:

Umiejętności rzemiosła

Alchemia - umiejętność tworzenia mikstur trucizn wywarów leczniczych i wzmacniających rzadziej magicznych - im wyższa umiejętność tym wyższej jakości produkt co skutkuje wyższym bonusem oraz alchemik jest wstanie rozpoznać skład gotowej mikstury(jeśli w butelce jest jakaś mikstura alchemik może powiedzieć z czego jest zrobiona może się to przydać gdy znajdziemy jakąś miksturę bez etykiety)

Ciesielstwo - umiejętność która polega na wykonywaniu elementów konstrukcji części wyposażenia oraz detali z drewna - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Ceglarstwo - umiejętność wytwarzania cegieł z gliny.

Cukiernictwo - umiejętność wypiekiem ciast i ciastek.

Garbowanie - umiejętność polegająca na obrabianiu skór - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Garncarstwo - umiejętność wyrób ceramicznych naczyń i przedmiotów codziennego użytku.

Gotowanie - umiejętność tworzenia potraw - im wyższy poziom tym wyższa jakość przedmiotów.

Grawerstwo - umiejętność grawerowania na metalach (ozdabianie rzeczy) - im wyższy poziom tym krócej trwa czynność.

Górnictwo - umiejętność do wydobywania skał rudy kamieni szlachetnych - im wyższa ta umiejętność czas wydobycia skraca się lepiej umiemy ocenić jakość rudy.

Hodowla - umiejętność hodowli zwierząt i opieki nad nimi oraz - im wyższa umiejętność hodowca jest wstanie wyrobić więcej surowców z zwierząt(więcej mleka wełny itp) i hoduje zwierzęta lepszej jakości(silniejsze szybsze bardziej utuczone lub z lepszej jakości mlekiem itp).

Hutnictwo - umiejętność do przetopu rudy w surowiec - im wyższa ta umiejętność tym wyższej jakości wytapiamy metal z mniejszą stratą rudy.

Jubilerstwo - umiejętność tworzenia przedmiotów ozdobnych jak i obróbki kamieni szlachetnych  - im wyższa umiejętność nasze produkty ją lepszej jakości lepiej potrafimy ocenić jakość i zniszczenia.

Kamieniarstwo - umiejętność wydobywania i obróbką kamienia np. tworzenie rzeźb, cegieł, kostki, żarna z kamienia.

Kowalstwo - umiejętność do wyrobów metalowych części np: uzbrojenia narzędzi - im wyższa umiejętność nasze produkty ją lepszej jakości i lepiej potrafimy ocenić jakość i zniszczenia części metalowych.

Krawiectwo - umiejętność tworzenia ubrań z tkanin - im wyższa umiejętność tym lepszej jakości przedmioty.

Kuśnierstwo - tworzenie ubrań z skóry - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Ludwisarstwo - umiejętność polegająca na odlewaniu np dzwonów posągów - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Łowiectwo - umiejętność polowania na zwierzęta oraz ich łapania w skład łowiectwa wchodzi także umiejętność zastawiania sideł oraz wabienia zwierząt. - im wyższy poziom tym mniejsze prawdopodobieństwo zauważenia przez zwierzęta i złapania zwierzyny w sidła.

Miecznikostwo - umiejętność wyrobu metalowej broni białej.

Murarstwo -  umiejętność wznoszeniem budowli kamiennych lub ceglanych oraz tworzenie zaprawy.

Ogrodnictwo - umiejętność hodowli roślin ozdobnych np. kwiatów.

Oswajanie - umiejętność oswajania zwierząt - Im wyższy poziom tym lepiej idzie oswajanie oraz można oswajać większe zwierzęta.

Piekarstwo - umiejętność wypiekania pieczywa.

Piwowarstwo - umiejętność tworzenia piwa ;)

Płatnerstwo - umiejętność tworzenia zbroi metalowych i kolczug.

Powroźnictwo - umiejętność tworzenia lin - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Rolnictwo - umiejętność hodowli roślin - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu i więcej możemy go pozyskać z rośliny.

Rybołówstwo - umiejętność połowu ryb - im wyższy poziom tym większe osobniki łowisz oraz częściej.

Skradanie - umiejętność bezszelestnego chodzenia - im wyższa umiejętność tym mniejsze prawdopodobieństwo wydania niepożądanych szumów i łatwiej zostać niezauważonym.

Skryby - umiejętność pisania tworzenia atramentu(tuszu) pieczęci glejtu i papieru - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca możliwość użycia lepszych czcionek szybsze ukończenie pracy.

Stolarstwo - umiejętność budowy mebli i przedmiotów codziennego użytku - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Ślusarstwo - umiejętność tworzenia i otwierania zamków - im wyższa umiejętność tym sprawniej idzie otwieranie zamków i tworzymy lepsze zamki.

tkactwo/sukiennictwo - umiejętność tworzenia tkanin - im wyższa umiejętność tym lepszej jakości surowiec.

Zielarstwo - umiejętność znajdywania roślin? uprawy, zbioru, suszenia i przechowywania ziół. - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu i więcej możemy go pozyskać z rośliny.


Umiejętności walki

1-ręczne
Drzewcowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Sieczna
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Obuchowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)

Druga-ręka
Tarcza
-Umiejętność blok(B)
-Umiejętność pchnięcia(P)
-Umiejętność odbicia(O)
-umiejętność
Drzewcowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Sieczna
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Obuchowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)

2-ręczne
Drzewcowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Sieczna
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Obuchowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)


dystansowa
Miotające -->
umiejętność celnego strzału [CS]
umiejętność zasięgu strzału [ZS]
umiejętność opanowanie strzału [OS]
umiejętność siły naciągu[SN]
Miotane -->
umiejętność Celowania
umiejętność Zasięgu
umiejętność Rzutu


proszę o dodawanie komentarzy odnośnie co umiejętność robi oraz co daje nam wyższa.
Na razie mam dość ;p

14
Mechaniki Rzemiosła / Różność w item-ach
« on: February 26, 2014, 10:14:29 »
Różność w item-ach

Witam chciałem przedstawić moją propozycje która wprowadziła by do gry trochę różności w crafcie co utrudni bardzo powtarzanie się identycznych item-ów. 

W grach często spotykanym materiałem jest drewno ale praktycznie nigdy nie ma odmian i dom zbudowany z drzewa orzechowego sosny czy czereśni jest identyczny ale na prawdę w prawdziwym życiu każdy rodzaj tego drewna ma inny odcień zupełnie inny. Więc gdyby samo drewno zastąpić jego gatunkami z jednego surowca robi nam się 20 i każdy z tych surowców daje nam 20 różnych tekstur.

Teraz do życia powołam wiaderko z desek obręczy jakiś uchwyt i kilka gwoździ mamy jedno wiaderko które będzie się powtarzać miliony razy w każdym mieście to samo słabe ;/
Ale jeśli wprowadzimy mój pomysł 20 rodzajów desek X 5 rodzajów obręczy X  5 rodzajów uchwytu X 5 rodzajów gwoździ daje nam to 2500 różnych wiader? Więc prawdopodobieństwo zobaczenia takiego samego wiadra spada ale wszystkie wyglądają nadal tak samo mimo iż mają inny kolor.

Mamy już gwoździe z mosiądzu złota żelaza itd i uchwyty do wiadra drewniano żelazne z złota itd.
Ale gdyby dodać 20 różnych rodzajów gwoździ jedne okrągłe kwadratowe koniczynka jakieś ozdobne i to samo z uchwytami do naszego craftu do daje się jeszcze kilka rzeczy.

Dodatkowym czynnikiem który miał by utrudnić powtarzalność item-ów są różnego rodzaju barwniki i farby oraz dodawanie znaków szczególnych jakiś ozdobień wzorków itd.
Ostateczny wynik i prawdopodobieństwo że spotkamy taki sam item który został ozdobiony wynosi 0.00...001 łatwiej chyba wygrać w lotka. :)

15
Offtopic / Witam
« on: February 26, 2014, 09:21:01 »
Witam z powrotem. Mam takie małe usprawiedliwienie podpisałem klauzurę tajności i takie duperele z pewna firma niestety nie mogłem się udzielać na forum przez prawie rok... ;/ Ale wróciłem myślę że coś po rozkminialiście pod moja nie obecność mi też wpadło wiele dość ciekawych propozycji przez ten czas myślę że już jakąś koncepcja gry enidust jest wykreowana jeśli bym by ktoś na tyle pomocny lub nudziło by mu sie to może mi streścić.
myślę że mnie ktoś pamięta :)

Pages: [1] 2