Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Kahetabi

Pages: [1]
1
Czym jest Chronicles of Elyria?
To sandbox MMORPG osadzony w średniowieczu z elementami fantasy. Gra jest nastawiona na realizm, zawierając takie elementy jak starzenie się postaci czy dynamiczną pogodę. Świat ma być dynamiczny dzięki kontroli świata przez graczy, pełniących role od zwykłych rzemieślników aż po królów. Świat jest złożony z wielu regionów, zawierających różną florę, faunę i surowce, w różnych ilościach, motywując do handlu między regionami. Poza wyborem miast, można również wybrać ród dla swojej postaci, szkołę, gildię, organizację, religię, bądź stworzyć własne (własne religie funkcjonują jako kulty i będą inaczej postrzegane). Jest 12 ras, różniących się psychologią, budową ciała, językiem, kulturą, architekturą, przystosowaniem do klimatu, religią (nie we wszystkich przypadkach), dietą oraz umiejętnościami.

Vesethyr
To pierwsza polska wioska/społeczność w świecie Chronicles of Elyria na europejskim serwerze Selene, utworzona przez Roegner'a aka Leśnika a zarządzana obecnie przez Chilli przy moim aktywnym wsparciu. Vesethyr znajduje się na mokradłach zaludnionych głównie przez rasę To'Resk w hrabstwie Dore, księstwa Turadh, królestwa Tryggr.

Królestwo Tryggr
Królestwo Tryggr znajduje się w południowo-zachodniej części świata, obejmując 4 różne biomy 4 różnych ras- moczary To'resk, bagna Dras, pustynie Waerd oraz stepy Neran.
Rządy są sprawowane przez najwyższego monarchę mającego do dyspozycji starszych ministrów którzy zajmują się jedną powierzoną dziedziną oraz królewską radą.
Głównymi celami Tryggr'u są: zapewnienie swobody gry oraz przeszkolenie z zakresu walki pvp. Ekonomia będzie skupiała się wokół militari i zapewnienia bezpieczeństwa poddanym.

Księstwo Turadh
Nadbrzeżne księstwo Turadh znajduje się na samym południu królestwa, granicząc z królestwem Arkadii po wschodniej stronie. Zarządzaniem zajmuje się ród Vánagandr mający do dyspozycji zarówno militarne jak i ekonomiczne gildie strzegące bezpieczeństwa i wspomagające rozwój ekonomii. Hrabstwo zaś skupi swoje środki nad rozwojem metod eksploatacji zarówno wód śródlądowych jak i morskich z gildią *W-Anchors* na czele.

Dzięki wszechstronności księstwa możemy jako wioska skupić się na organizacji środowiska sprzyjającemu rozwojowi niezależnie od obranego stylu gry czy ścieżki rozwoju, pomagając każdemu na znalezienie swojego miejsca w świecie Chronicles of Elyria. Wraz ze wzrostem populacji będą powstawać nowe role z zakresu organizacji zarówno serwera discord jak i wioski. Zależy nam bardzo na tym aby wszystko płynnie przebiegało i każda osoba mogła coś wnieść do naszej społeczności. Większa ilość osób przekłada się na to jak wielki otrzymamy obszar pod zarządzanie więc im szybciej ludzie do nas dołączą tym łatwiej nam będzie się dostosować do powierzonej przez hrabstwo przestrzeni. Najważniejszymi dla nas kwestiami są: organizacja, płynność i ciągły rozwój.
Nie ma wymogów dotyczących dołączenia do serwera, jednakże korzystanie z niego w optymalnym stopniu wymaga uzyskanie ranki gościa dzięki któremu będziecie mieli dostęp do publicznych kanałów komunikacyjnych z których możecie pozyskiwać najświeższe informacje czy to o CoE czy grupach do których należymy. Uzyskanie statusu członka wymaga spełnienie warunków zamieszczonych na naszym kanale informacyjnym.
Kanał discord Vesethyr- https://discord.gg/mUxJ27Z

2
Dziwię się że nie znalazłem takiego tematu.
Niby coś tak rzeczywistego a nigdzie się z tym nie spotkałem. Jeśli serwer gry utrzyma masę graczy (i ta masa się znajdzie do grania) wtedy świeżość jako tako zachowa sens. Oczywiście i tak znajdzie się prowiant o długim czasie przydatności do spożycia ale czy to będzie miało sens bez masówki? Jeśli tak to za wskaźnik świeżości użył bym prefix'ów, np. "świeże" produkty dostarczały by więcej energii itp. zaś "stare" czy tam "przeterminowane" owocowały by choróbskami (jak w wielu tematach wspomniano). Oczywiście co innego ze "starym" winem.

3
Mechaniki Rzemiosła / Wykorzystanie zasobów- moby i jakość
« on: March 09, 2014, 18:46:22 »
Czasami czytając posty wydaje mi się iż ludzie zapominają że gra ma być jak najbardziej realistyczna (oprócz rzeczy wspomnianych w prezentacjach- bossy, magia).Z racji tego iż twórcy dążą do realizmu chciałbym przedstawić system wykorzystania zasobów z mobów. Wydawało mi się to oczywiste ale po przeczytaniu kilku postów zmieniłem zdanie.
Nie będzie tzw. "one-click-doing", więc typowe "lootowanie" przedmiotów odpada. Zamiast tego będziemy ręcznie zajmowali się naszymi zdobyczami. Jeśli chodzi o zwierzęta to jakość (czy nawet ilość) nie będzie zależała od jakiegoś wpisanego w system procentu tylko od naszego zaangażowania i umiejętności, chyba że uszkodziliśmy daną część ciała np. rozpłataliśmy dzikowi czaszkę, wtedy logicznie nie będziemy mogli otrzymać całej czaszki (lub po prostu zostanie usunięta z listy przedmiotów możliwych do otrzymania). Co innego z humanoidalnymi potworami które prawdopodobnie będą nosiły zbroje, mam nadzieję że będzie ich bardzo mało, albo będą biegały w szmatach chyba że rzeczy z nich mogłyby zostać rozebrane na części pierwsze i wykorzystane w ludzkich planach. Jeszcze jest jedna rzecz którą chciałbym poruszyć, a mianowicie jakość otrzymywanych przedmiotów. Myślę że na pewno będzie możliwość hodowania zwierząt, więc dzięki lepszemu żarełku  będziemy mogli otrzymać lepszą jakość np. jajek z kur, ale sprawa jakości przedmiotów z potworów byłaby bardziej skomplikowana (przynajmniej mnie się tak wydaje) z powodu tego iż nie będziemy mieli na to wpływu. Problem polegałby na tym iż istnieje duża ilość pomysłów (przynajmniej tak mi się wydaje) a nie wszystkie można by było wykorzystać. Uniwersalnym pomysłem byłoby wykluczenie jakości przedmiotów.

4
Mechaniki Postaci / Dźwięki, muzyka, sygnały.
« on: January 28, 2014, 22:43:04 »
Przepraszam za zlewanie wątków do kupy ale we wszystkich czegoś według mnie brakuje.
Czytałem wątki
o muzyce ptaszo "http://forum.enidust.com/index.php/topic,614.msg9468.html#msg9468"
o byciu bardem DragonusPL'a "http://forum.enidust.com/index.php/topic,680.msg10905.html#msg10905"
o wyczerpującej funkcji informacyjnej Rahl'a  "http://forum.enidust.com/index.php/topic,282.0.html"
i alarmach Bill'a "http://forum.enidust.com/index.php/topic,379.0.html"
Jeśli czegoś nie przeczytałem a powinienem proszę o wklejenie linku w tym temacie.

1.Dźwięki
Według mnie każda postać powinna wydawać jakieś odgłosy chociaż taka funkcja mogłaby znacznie skomplikować system więc lepiej by było ograniczyć taką funkcję. Owa funkcja by działała w ten sposób że moglibyśmy określić położenie czy oddalenie danego źródła dźwięku (np. dźwięku wyciąganego miecza) od siebie, pomogłoby to w obserwacji otoczenia, szczególnie w polowaniach, jednakże to, jakby działała, zależna była od interfejsu, czy jego braku. Zgaduję że nie będzie mini-mapki ale takie coś wymagałoby częstego patrzenia więc wpadłem na pomysł radaru. Różne źródła dźwięków oznaczone różnymi symbolami, ale z opcją ignorowania danych źródeł. Myślę też nad taką czynnością jak skupienie, czyli wyostrzenie zmysłów co pozwoliłoby na zwiększenie zasięgu czy wrażliwości naszych "radarów". Ważne jest również to, jak będą wyglądały rozmowy,w końcu to najbardziej rozpoznawalny dźwięk jaki można usłyszeć.

2.Muyzka
Po pierwsze chciałbym poruszyć wpływy muzyki. Nie tylko wprowadzałby klimat, ale być może obiło Wam się o uszy oddziaływanie na kogoś muzyką, manipulowanie lub kontrolowanie czy nawet przyzywanie demonów i rzucanie przekleństw poprzez granie na przeklętych czy stworzonych przez diabły instrumentach. Jak zauważyłem wątek ten nie został dostatecznie rozwinięty a mógłby mieć znaczący wpływ w grze.
Po drugie - tworzenie. Tworzenie można podzielić na 2 różne sekcje. W pierwszej- łączylibyśmy poznane już melodie łącząc lub wzmacniając jej/ich efekty. W drugiej sekcji tworzylibyśmy własne melodie jednakże prawdopodobnie sekcja ta szybko by upadła. Dlaczego? Każdy kto grał w Mabinogi może o tym wiedzieć. Otóż największy problem stanowią prawa autorskie. W Mabinogi istniała opcja tworzenia własnych melodii za pomocą MML (Music Macro Language) i wiele osób starało się odtworzyć te melodie które znamy, z tego powodu powstawały problemy dotyczące praw autorskich i stało się to przyczyną usunięcia tej opcji.

3.Syngały
Od gwizdania aż do alarmów, głównie wykorzystanych jako rozkazy i wskazówki. Funkcja rozkazów podczas wojny została omówiona, ale myślę że wojny nie będą prowadzone na taką skalę żeby to wykorzystywać. Myślę raczej o wykorzystaniu sygnałów jako bardziej dyskretną formę wydawania rozkazów. Weźmy na przykład polowanie- Twoja grupa rozpozna Twój "śpiew ptaka" kiedy "cel" (jeleń maybe) uzna to coś za zwyczajne i będzie kontynuował swoje dotychczasowe zajęcie. Osoby które dotrą do tego samego celu mogą wydać ten sam sygnał, w końcu po otoczeniu jest mniejsza szansa na ucieczkę obiadu. Drugim przykładem byłby napad. Osoba obserwująca daną ścieżkę mogłaby zaalarmować swoją grupę bandytów gdy jakiś cel do ograbienia będzie się daną ścieżką przemieszczał, umożliwiając przygotowanie się grupy do zasadzki. Myślę że najważniejszym sygnałem byłby sygnalizujący przyjście bossa, lub jego obecność np. ryk który by wstrząsał ekranem.

Jeśli nie poruszyłem jakiejś kwestii dotyczącej dźwięku to z przyjemnością chciałbym o niej usłyszeć.




5
Tak, wiem, podobne tematy istnieją ale ten jest inny, bo chodzi mi o to abyście wymieniali i opisywali zawody i stosowane przez nich umiejętności oraz powiązania z innymi zawodami (napiszę post z zawodem dla przykładu jakby to miało wyglądać, oczywiście jak zaakceptujecie temat)
Nie jestem znawcą i wielu ludzi (mam nadzieję że nie wszyscy :D ) posiada o wiele więcej informacji o zawodach, które w danym temacie by się znajdowały.
Jeśli Wam to pasuje, to chciałbym nadać pierwszy temat (tematy będą zamieszczane tutaj), a jeśli nie to nie chcę marnować Waszego i mojego czasu.


6
Mechaniki Postaci / Zrzut wizji, rysunki.
« on: November 26, 2013, 22:53:09 »
Myślałem o wprowadzeniu czegoś w rodzaju zanikającej pamięci. Chodziłoby o to że moglibyśmy zapamiętać to co widzimy. Zapamiętane wizje moglibyśmy sobie przypomnieć za pomocą czegoś w rodzaju panelu.
Jak twórcy mówili, "nieużywany mięsień zanika".Chciałbym aby zostało wykorzystane to zjawisko w zapamiętywaniu ludzi, a raczej ich twarz. Zmusiłoby to ludzi do częstrzego patrzenia na już zapamiętane obiekty, lecz ten proces można by było pominąć stworzeniem rysunku. Oczywiście wymagało by to jakichś umumiejętności w tej dziedzinie.
Chociaż jestem przekonany ze mój pomysł odpadnie , to przynajmniej chciałbym wiedzieć czy chociaż jedna osoba by to poparła.

7
Mechaniki Rzemiosła / mistrzowie, nauczyciele, patroni
« on: November 07, 2013, 14:24:51 »
Co byście myśleli o systemie nauczania w którym można by było przyspieszyć swój rozwój?

MISTRZOWIE
Osoby które opanowały daną dziedzinę (albo osoba z największym doświadczeniem i wiedzą w danej dziedzinie)
Z tym tytułem osoba by zyskała boosta umożliwiającego szybsze nauczanie (zdobywanie doświadczenia w danej dziedzinie)swojemu uczniowi/uczniom.

NAUCZYCIELE
Osoby z że tak to nazwę "wyższym stopniem wtajemniczenia" w danej dziedzinie. Musiałyby zdać jakiś test/egzamin potwierdzający ich kwalifikacje ( myślę tu o systemie sczebli).
Przykładowy Kowalski przed szukaniem nauczyciela powinien skontaktować z kimś kto mógłby określić jego poziom i w stosunku do niego określić minimalny poziom ( szczebel) jaki  powinien mieć nauczyciel.

PATRON
Osoba, która umarła, ale na której możemy się wzorować.
Im wyższy poziom był patrona za życia tym częściejszy i większy wpływ będzie miał na swoich "wyznawców" np. randomowo występujące buffy zwiększające jakieś procentowe szanse w danej dziedzinie.

WYKŁADY
Czyli przekazanie wybranej części wiedzy teoretycznej. Można by było w ten sposób przekazać wzory/projekty czy ruchy ( zależnie od kierunku).

PRAKTYKA
Czyli nauczanie praktyczne udoskanalające konkretną czynnoś lub zdolność.

Pages: [1]