Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Rahl

Pages: [1]
1
Mechaniki Postaci / Sens alkoholu i innych używek
« on: July 19, 2015, 11:47:22 »
Witajcie użytkownicy po dłuższej bądź krótszej przerwie z mojej strony. Dziś, wchodząc na forum moją uwagę zwrócił temat użytkownika IAmBoskiM, pod tytułem "Bagienne ziele z Gothica" (http://forum.enidust.com/index.php/topic,1129.msg16933.html#new) Swoją drogą ten temat zwrócił moją uwagę na pewien ważny aspekt gry, który w zasadzie będzie wpływał na nasze postrzeganie świata przedstawionego, czyli o sens alkoholu i innych używek. O co mi dokładnie chodzi? Cóż, zapraszam do lektury i dyskusji.

Na samym wstępie, nie neguję tego, że alkohol i inne używki powinny istnieć, ale jednak o ich sens się rozchodzi, bo powiedzmy sobie szczerze, że to będzie miało duże znaczenie dla świata gry. Przede wszystkim rozchodzi się tu o:
- Klimat
- Gospodarkę
- Przestępczość

Jednak o co wciąż mi się dokładnie rozchodzi? Ano o to, że większość graczy, jak to graczy, nie będzie miało zamiaru marnować kasy, a przynajmniej tak sądzę, na coś, co nie da im żadnej wymiernej korzyści. Bo powiedzmy sobie szczerze, dla ilu ludzi będzie liczył się prawdziwy klimat i będą gotowi po długiej podróży z miasta A, do miasta B, wejść do karczmy i upić się do nieprzytomności?

Jasno można zauważyć, że gracze, jeżeli coś kupują, to oczekują jakiś korzyści. Wiemy oczywiście, że mają być tu takie czynniki jak głód, pragnienie itp. Jednak, czy wyżej wymienione rzeczy nie powinny mieć jakiś większych funkcji, które zachęcałyby do ich spożywania w karczmach (klimat), nakręcania gospodarki i przestępczości? Wszak na alkoholu się to nie kończy, a rozprowadzanie nowo powstałego narkotyku po cesarskim mieście to ciekawa sprawa, nie sądzicie?

W takim razie, można postawić pytanie nad rolą i sensem alkoholu i używek. Co o tym myślicie? Zapraszam do dyskusji.

2
Offtopic / Role Play vs MMO
« on: January 12, 2015, 21:59:03 »
Witam was drodzy, kochani, mili, uparci, etc.etc.etc użytkownicy forum i fanów, którzy wciąż czekają z wielką niecierpliwością na to, co może nigdy nie wyjść (ODPUKAĆ I ODPLUĆ) , Enidust.

W tym wątku, a właściwie w nieco innym, a dokładnie tutaj macie link, http://forum.enidust.com/index.php/topic,30.msg16535.html#new , poruszyłem nieco wątek Role Play, czyli odgrywania roli. Ciekawi mnie wasza opinia na to, jak będzie wyglądał Enidust. Czy będzie on typowym MMO, gdzie zdobycie kolejnego miecza, domku, podbicie gildii, będzie celem samym w sobie, czy może czymś więcej, a mianowicie na pewnym kreowaniu postaci, przynajmniej przez niektórych graczy, którzy nadadzą im osobowość i inne cechy sprawiając, że interakcja z nimi może być dla wielu ludzi szokiem, że ten ktoś to gracz, a nie bot, czy też będące miłym zaskoczeniem i impulsem; też tak chcę!

Zapraszam do dyskusji, o ile ktoś tu jeszcze żyje i chce dyskutować.

PS: Nie wiem czy nie powinno pójść to do działu pomysłów w zakładce Inne, ale to raczej luźna dyskusja i tu nie będzie nikomu to wadzić ;)

3
Offtopic / Bractwo rycerskie - Jak to wszystko wygląda ?
« on: July 08, 2014, 16:45:23 »
Witam, otóż powstaje serwer Role-Play na Gothicu, tak zwanym Gothic Multiplayer. Nie ma co się bać, że reklama czy coś i tak graczy jest mało, bo sięgają najczęściej koło setki, ale zabawa jest całkiem całkiem. Pytanie u mnie pojawia się następujące. Serwer ma być o tematyce średniowiecza, a z tego co się orientuję chyba (!) mamy tu ludzi z bractw rycerskich, którzy mam nadzieję, będą mieli ochotę przybliżyć mi nieco, jak to w średniowieczu, a przynajmniej według ich inscenizacji, było. Interesuje mnie tu wszystko, nawet jakieś głupoty. Od pasowania na rycerza po turnieje i inne rzeczy. Można też podawać różne inne źródła prócz własnej wiedzy. Najlepiej strony internetowe itp.


4
Mechaniki Handlu / Waga monety (Innych rzeczy też)
« on: June 12, 2014, 15:40:02 »
Od razu mówię, że nie wiem czy temat należy dodać do mechaniki gry, a może do czegoś innego, więc daję tutaj.

Rozchodzi mi się tutaj o "fizyczna" wagę monety, czyli pieniążków, którymi będziemy płacić, jak też innych rzeczy. Podam tu bardzo prosty przykład, Skyrim w którego większość z nas grało i mogliśmy spokojnie przenosić ze sobą po 10000 tysięcy monet i strzał, czy wytrychów, bo te nic nie ważyły. Można powiedzieć, że taka drobna rzecz, to po co się z tym męczyć...Acz nie uważacie, że to byłoby dziwne, gdyby złodziej wszedł do skarbca, upchał złoto które teoretycznie nic nie waży i wyszedł jakby nigdy nic, nie będąc spowolniony ciężarem ?

Może sam przesadzam, dodając wagę takich drobnostek, ale może to mieć wpływ na grę. Po co chociażby robić dobrze uzbrojoną karawanę ze złotem, skoro jeden człowiek z monetami rzuci się mniej w oczy i szybciej się przemieści...Wypowiadajcie się.

5
Offtopic / Dyskutujemy o ...
« on: January 03, 2014, 14:19:25 »
Czyli "Forumowe teorie spiskowe". Pierwszy użytkownik jaki tu wejdzie ma za zadanie napisać temat o jakim będziemy pisać, potem, jak temat się znudzi wybieramy kolejny. Kto zacznie ?

Dyskutujemy o ...

6
Offtopic / Cytaty
« on: December 22, 2013, 15:10:42 »
Taka mała zabawa. Każdy z nas może dać cytat, bądź cytaty znanych, bądź i mniej znanych osób. Nie trzeba ograniczać się do jednych. Miło by było gdyby coś wnosiły do życia :P Można komentować ;)

Łapcie pierwszy.

"Najwięksi wodzowie historyczni i współcześni też mieli wielkie marzenia. Tylko z wiekiem nie zdegradowali ich do siedzenia na wygodnych fotelach w cieple, tylko urzeczywistnili." - Gdzieś w internecie.

7
Mechaniki Postaci / Zbroje
« on: August 05, 2013, 15:31:05 »
Witajcie użytkownicy forum Enidust i zapraszam do przeczytania mojego skromnego pomysłu którym jest...Najogólniej uzbrojenie ochronne. Chciałbym zacząć od ogólnego zastawienia realizmu który w zbrojach powinien odzwierciedlać się (Prócz różnorakiej wagi która jest wiadoma) elementami zbroi. W wielu grach RPG można zauważyć kupowanie "całych zbroi" (Co mnie czasem mniej lub bardziej denerwuje) podczas których nie mamy możliwości wyboru czy w miejscu naramiennika chcemy naramiennik A, B lub C. Na czym ma polegać mój pomysł ? Otóż zamiast tworzenia na sprzedaż całych zbroi podzielmy je na kilka elementów. Chociażby biorąc coś z tego obrazka:



Elementów jest tu dość dużo (Ogólem 13) jednak moim zdaniem będzie o wiele ciekawsze dobieranie sobie ekwipunku niż kupowanie gotowych zbroi. Poza tym dla gracza może to okazać się na dłuższą metę tańsze bądź wygodniejsze. Po prostu nie stać nas na samym początku gry na pełną zbroję płytową, o ale tu widzę ładną kolczugę. A to sobie ją wezmę i wstawię jako napierśnik. O i stać mnie na ładne płytowe naramienniki. To wezmę jeszcze je. I tak na oknie ekwipunku (O ile takie będzie) zamiast jednej zbroi na którą wstawiamy ta właśnie jedną zbroję podzielić ją na właśnie takie kilka elementów. Jak napierśnik, hełm, ręce itp aż do np: tych 13 elementów. (Oczywiście nie musi być ich aż tyle)

Dodatkowym pomysłem jaki mi wpadł do głowy z gry War of the Roses są hełmy, a dokładnie ruchome przyłbice. Taka mała rzecz a cieszy. Z reguły w większości gier nie mamy takich możliwości ale tam miło mnie to zaskoczyło. Oczywiście jeżeli taką przyłbicę narzucimy sobie na twarz ograniczy to nasze pole widzenia i szybciej nas zmęczy (Problemy z tlenem) ale będzie można czuć się bezpieczniej.

No, to chyba tyle. Komentujcie, oceniajcie i palcie na stosach. Amen.

8
Mechaniki Rzemiosła / Chorągwie, bębny, trąbki.
« on: July 31, 2013, 14:49:16 »
Witam was. Na samym początku chciałbym was powitać gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum. Więc, cześć!

A teraz do rzeczy, chcę przedstawić wam mój pomysł, nie wiem czy już się pojawił na tym forum a przynajmniej go nie zauważyłem lecz można powiedzieć że były nieco podobne które natchnęły mnie do napisania tego wątku.

Otóż, z pewnością grając w Enidust nie sposób będzie uniknąć sytuacji gdzie pojawią się dwie frakcje które prędzej czy później skoczą sobie do gardeł z powodu X,Y,Z bądź nawet bez nich. Dochodzi więc do wojny a z wojną idą bitwy. Osoby które w pewnym stopniu są obeznane z historią bądź jakimś bitwami z pewnością mogą przyznać mi racje że bitwy są z reguły dość chaotyczne i nigdy nie da się ich zaplanować (Phi!) tak żeby wszystko poszło w 100% jak sobie zamierzyliśmy. Idąc dalej tym tokiem rozumowania gdzie owijam temat dość w bawełnę to w bitwie stają naprzeciw siebie dwie armie. I jeśli armia jest jako tako zdyscyplinowana bądź wymusztrowana to idąc za swoim wodzem utrzyma jakoś szyk no i...Co dalej ? Dochodzi do rzeźni wręcz a dowódca nic nie może zrobić bo po prostu nie ma czasu żeby wydawać rozkazy. Z pomocą mogą przyjść mu oficerowie którzy zastąpią go na polu bitwy jednak taki oficer też musi jakoś kontrolować oddział. I do tego właśnie będą te rzeczy które napisałem w temacie.

Dowódca idzie na czele bądź w linii ze swoim oddziałem, koło niego stoi chorąży które niesie flagę frakcji (Herb, Znak, Barwy danej nacji) z powiedzmy numerkiem oddziału. Jego zadanie jest proste. Stać koło dowódcy z oddziału i pilnować flagi. Dzięki temu żołnierze nawet w zamęcie bitwy są w stanie widzieć gdzie znajduje się ich dowódca a co więcej mogą zbierać się wokół niej. Dzięki czemu oddział w zamęcie bitwy nie rozprasza się na zbyt wielkim obszarze dzięki czemu żołnierz może wspierać swojego kolegę. Co więcej dowódca dzięki chorążemu może wykonywać manewry. Po prostu żołnierz musi wiedzieć że musi trzymać jako taki kierunek za flagą i za nią iść. Jeśli żołnierz widzi że chorągiew się cofa to sam się cofnie. Tak samo może to pomóc jeśli bitwa jest przegrana i pomaga to ogólnie zebrać żołnierzy z rozbitej formacji którzy zaczynają uciekać. Jeśli zobaczą że chorągiew cały czas jest i zobaczą że wciąż grupują się wokół niej ludzie którzy wykonują zorganizowany odwrót to jest szansa że taki żołnierz dołączy do swoich kolegów.

Bębny i trąbki mogą posłużyć tak samo jak chorągwie dla oddziałów bądź też jako sygnały na polu bitwy. Jak to by się robiło ? Przykład:
Głównodowodzący armią widzi że wróg zaczyna przedzierać się przez jego lewe skrzydło. Toteż nakazuje trębaczowi odegrania takiego sygnału: Oddział V, szybki marsz na lewe skrzydło.
I trębacz zaczyna: 5 sygnałów na określenie oddziału, przerwa, 2 sygnały na tępo i np: 1 sygnał że lewe skrzydło.

To na razie tyle. Mam nadzieję że wypowiecie się na ten temat. Słowa krytyki mile widziane.

Pages: [1]