Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Kamko

Pages: [1]
1
Witam. Zauważyłem błąd w działaniu wyświetlania postów z forum  na stronie głównej, w których została napisana nowa wiadomość. Przykładowo (aby bardziej wytłumaczyć problem), na głównej stronie pisze "Sugestie (forum)", gdzie wiadomość została napisana 14 grudnia (ten temat jest uważany za "ostatni", w którym odpowiedziano), a w temacie "Szablony" odpowiedział RhinoRace 24 grudnia, a więc to on powinien być wyświetlany na miejscu Sugestii. Są jeszcze inne tematy z tym problemem, widziałem kilka, ale myślę, że było ich więcej, ludzie w nich odpowiadają, lecz one nie pokazują się na stronie głównej, tylko nad shoutboxem w "Ostatnio wysłane".

2
Mechaniki Postaci / Chat i jego funkcje
« on: December 11, 2014, 23:17:31 »
Witam. Tak jak w temacie, mam kilka pomysłów odnoście chatu, jego funkcji itp. Na początku zaznaczę jeszcze, że niektóre opcje, które wymienię będą naprawdę banalne i oczywiste, ale oczywiście
też są ważne i potrzebne. Swoją wypowiedź podzieliłem na punkty.

1) Dostęp do pisania prywatnych wiadomości

Myślę, że opcja blokowania wiadomości prywatnych od nieznajomych by była dość ważną opcją, gdy stoi się na np. czele miasta/gildii. W ten sposób można powstrzymać niepotrzebny spam płynący do
nas. Co do tego punktu, wpadłem na 4 możliwe opcje do prywatnych wiadomości:

- zezwalaj każdemu na pisanie do mnie prywatnych wiadomości
- zezwalaj tylko osobom z listy przyjaciół na pisanie do mnie prywatnych wiadomości
- zezwalaj na pisanie prywatnych wiadomości tylko określonym osobom: (i tutaj się wymienia)
- nie zezwalaj nikomu na pisanie do mnie prywatnych wiadomości

Pomyślałem sobie jeszcze, że opcje drugą i trzecią można byłoby zaznaczyć naraz, z tego względu, że np. jak chcemy się dogadać z innym przywódcą gildii to nie musimy specjalnie go
dodawać do listy znajomych, żeby móc pisać z tą osobą. Tak, wiem, przykład jest okropny ;d

Osoba, która chciałaby napisać do innej osoby, która ma zablokowaną możliwość odbierania prywatnych wiadomości od nieznajomych, mogłaby wysłać wiadomość lecz zawsze by pokazywał się komunikat
"Ta osoba ma wyłączone odbieranie wiadomości prywatnych" lub coś w tym stylu.


2) Opcja karania graczy

Jak wiadomo, w praktycznie każdej grze dochodzi do łamania regulaminów przez chat, choćby przez niedozwoloną pisownię (przekleństwa), promowanie czegoś czy choćby nawet najzwyklejszy spam.
Dlatego dodałbym opcję, że jak się kliknie PPM na nick gracza w prywatnej wiadomości, to wyświetla się nam lista działań (dodaj do znajomych, drużyny, zablokuj, zgłoś itp)
Jeśli się kliknie "zgłoś", to pierw się pokazuje okno z wybraniem powodu za co osoba ma być zgłoszona, a później ewentualnie dodatkowe uwagi. Równie dobrze mogłyby się tam znajdować inne powody
do zgłoszenia, nie tylko związane z chatem. Ja tych innych opcji nie będę tutaj wymieniać, zostawiam je twórcom ;)

Dodatkowo jak pewnie wiadomo, wielkość kary by zależała od wielkości złamania regulaminu. Na przykład, osoba, która by dostała karę za spam miałaby ograniczone pisanie na chacie, a inna, która
używa np. niedozwolonych programów (cheatów) oczywiście dostawałaby bana na zawsze.

Przykłady powodów, za które można zgłosić gracza

- obelga
- wulgaryzm
- spam
- cheatowanie

3) Chat głosowy

O tym pisałem już w moim poprzednim poście, lecz tutaj się bardziej rozpiszę i postaram się to lepiej wyjaśnić.

Po pierwsze poprawiłoby to komunikację między graczami. Zdaję sobie sprawę, że istnieją już programy, dzięki którym gracze mogą się bez problemu komunikować, np taki teamspeak, lecz myślę, że nie
każdy by raczej chciał wejść specjalnie na teamspeaka, żeby dogadać się w sprawie sprzedania czegoś, spytania o drogę czy nie wiem co tam jeszcze. Mogłoby się oczywiście normalnie spytać pisząc,
ale jeśli by to była ważniejsza i bardziej obszerna sprawa, to raczej nie każdemu by się chciało wszystko pisać ;) W grze by istniała właśnie taka opcja, wystarczyłoby tylko kliknąć jakiś guzik,
żeby zacząć mówić. Nie wiem, jakby ten chat głosowy wyglądałby od strony technicznej (niestety za bardzo na oprogramowaniu się niestety nie znam :/), jest to tylko mój pomysł i wcale nie
musi on być wcielany w życie. Dodatkowo, powiem wam jeszcze, że nie jestem do niego do końca pewien. Myślę za to, że to by było dość fajne urozmaicenie do gry i też by w pewnym stopniu wpłynęło
na realizm w grze, ale nie wiem, jak by to przyjęli inni gracze. Dodatkowo, zaoszczędzałoby to czas, oraz nie każdy patrzy zawsze na chat zwykły, więc właśnie zamiast patrzeć by po prostu wszystko
słyszał. A co do przekrzykiwania się graczy to już nie jestem pewien.


Chat ten by był uznawany jako chat ogólny, to znaczy. że każdy by słyszał wszystko co mówimy. Opcję rozmawiania tylko ze swoim kolegą czy gildią zostawiłbym już raczej dla teamspeaka czy czegoś tam
innego.


4) Chat zwykły

Umieszczony by był np. na dolnej lub górnej części ekranu (bardziej bym polecał na górnej, ponieważ jak w grze ma być widok z pierwszej osoby, to ten chat na dole obok rąk by nam na pewno przeszkadzał :P)
na środku i by były tam do wybrania cztery opcje:

- chat ogólny
- chat drużyny
- chat gildyjny
- Utwórz wiadomość prywatną

(Im więcej by się tworzyło wiadomości prywatnych tym oczywiście ilość tych opcji by się nam zwiększała, to logiczne. Ja napisałem tylko, jakby to wyglądało standardowo)

Dotyczy to głównie tego, że jakbyśmy wybrali np. opcję chatu drużyny, to my piszemy w chacie drużyny, ale całą resztę też widzimy (chat gildyjny, ogólny jak i prywatne wiadomości).
Dodałbym jeszcze opcję wyłączenia całego chatu lub jego części:
- wyłącz/włącz chat ogólny
- wyłącz/włącz chat drużyny
- wyłącz/włącz chat gildyjny
- wyłącz/włącz chat głosowy (i teraz się tylko tak zastanawiam, że jeśli osoba, która ma włączony ten chat mówi do osoby, która tego nie słyszy, bo ma wyłączony, to myślę, że gdzieś obok portretu
osoby, do której się mówi mogłaby istnieć ikonka, która by mówiła, że właśnie ta osoba ma wyłączony chat głosowy (np. przekreślony głośnik)

W sumie to można byłoby też tutaj dodać opcje prywatnych wiadomości. Wtedy by nie trzeba było robić po tysiąc odnośników od każdej opcji.

Tutaj macie jeszcze moje profesjonalne zdjęcia z painta jak taki chat by mógł wyglądać:

(pliki są w załączniku!)

[Patrz- chat1]
Taki typowy chat, na górze jest opcja zmiany chatu, w którym chce się pisać. Można tam też utworzyć prywatną wiadomość. Po kliknięciu wystarczyłoby tylko wpisać nick gracza. A to szare pole w środku
chyba najlepiej jakby było przezroczyste.

[Patrz- chat2]
Tutaj już jest no bardziej "rozbudowany" ten chat :P Jak widzimy, ten pasek na górze nam się zwężył, ponieważ jest dodanych kilka osób, z którymi piszemy prywatne wiadomości. Wrazie, gdyby gracz
utworzył zbyt dużo prywatnych wiadomości, to żeby nie skracać jakoś tych nazw chatów po prostu bym zrobił suwak gdzieś obok. W ten sposób wszystko by działało poprawnie i nic raczej by się nie
pomieszało :P
W tym szarym polu widzimy już jakąś rozmowę graczy. Została wymyślona tak na szybko, więc nie jest jakaś tam super fajna czy ciekawa. Napisałem ją tylko, żeby pokazać wam przykład jak taki
chat by wyglądał. Niezależnie, w którym chacie byśmy pisali to i tak wszystko, co piszą inni jak i my oczywiście widzimy.

Kolory dobrałem w ten sposób, jak mi najbardziej pasowały. Oczywiście mogą zostać zmienione.


[Patrz- chat3]
Tutaj tak samo jak ten chat drugi, wygląda prawie że identycznie, tyle że jest odwrócony. Tak wiem, skoro pisałem już, że chat na dole by przeszkadzał to po co robiłem właśnie przykład na tym
właśnie dolnym chacie? Otóż, zanim to sobie w ogóle uświadomiłem to trochę minęło, a te chaty już były dawno zrobione... :P Nie chciało mi się tych starych usuwać, więc je po prostu zostawiłem,
a dla porównania dorobiłem jeszcze trzeci.





5) Ograniczenia na chat

Po pierwsze. Osoby z chatu ogólnego by odbierały wiadomości tylko z określonej odległości, np. 1 kilometr. Nie zrobiłbym tego globalnego, ponieważ zepsułoby też to trochę realizm w grze, a po
drugie powstałby za duży spam.

Po drugie, czas, który by musiał minąć od wysłania kolejnej wiadomości wynosiłby mniej więcej 2 sekundy. Pomagałoby to w powstrzymywaniu spamowania przez innych graczy.

A po trzecie, ograniczenie na chat głosowy też by istniało, to logiczne, Tyle że, odległość, w której słyszymy gracza byłaby o wiele mniejsza niż odległość w chacie ogólnym, to też logiczne :P

Uwaga. Ograniczenie na chat gildyjny by się nie liczyło, tzn, że niezależnie od tego, gdzie byśmy się znajdowali zawsze byśmy odbierali wiadomości od swojej gildii. Cóż, komunikacja w gildiach
na pewno jest ważna więc po co mamy ją ograniczać?


6) Pozostałe uwagi, czyli to, czego jeszcze nie napisałem

Oczywiście istniała by opcja "zablokuj użytkownika". Zrobiłbym też taką "czarną listę", gdzie byśmy mogli dodać graczy, którzy nam wyrządzili krzywdę i chcielibyśmy się na nich zemścić (możnaby
też było dać krótki opis, dlaczego ta osoba się znajduje na czarnej liście). Uwaga! Jakby się dodawało kogoś na czarną listę, to by się go nie blokowało, tylko by był "uznawany" za naszego wroga,
a jego nick wyświetlałby się u nas na czerwono. To wszystko.
Opcja zablokowania gracza zaliczałaby się też do chatu głosowego, to znaczy, że nie widzimy co zablokowana osoba pisze oraz nie słyszymy co mówi.

Opcja zgłaszania graczy. Istniałaby w grze, ale bardziej rozbudowana znajdowała by się na stronie. Jakby była taka potrzeba, to by się zgłaszało na stronie, np. z dowodami (screeny, filmy)
przeciwko innemu graczowi.

System, który by wyszukiwał przekleństwa w pisowni gracza by był dość ważny, a szczególnie przy zgłaszaniu innych graczy. Jakby ktoś je pisał, to najlepiej jakby właśnie ten system zamieniał te
wyrazy na gwiazdki, lub jakieś inne znaki, ale w systemie informacja, że takie coś napisał by zostawała. Oczywiście po pewnym czasie te informacje byłyby usuwane, tak żeby nie zaśmiecać tymi plikami
serwerów.
Dodatkowo, jakby gracz wysłał jakiś link, to zawsze by się też pokazywał komunikat, że zawartość linku może być niebezpieczna lub coś.

Zawsze na początku rozmowy prywatnej by się wyświetlał komunikat, który by zawierał coś w stylu "Pamiętaj, że pracownik Enidusta nigdy nie spyta Ciebie o hasło". Mimo, że jest to wręcz oczywiste
zawsze warto to podkreślić i przypomnieć.

A co do poprawnej pisowni, myślę, że wprowadzanie tego w grze nie byłoby najlepsze (chodzi mi o to, że jak napiszemy jakiś wyraz niepoprawnie, to go nam podkreśla). Nie umiem za bardzo wytłumaczyć
czemu, po prostu to jest tylko taka moja opinia.




Jak na razie to wszystko co do tej chwili mi wpadło do głowy ;d Wiem, że się trochę rozpisałem, brawa dla tych, którzy to wszystko przeczytali :P Mam nadzieję, że chociaż niektóre opcje, które
przedstawiłem się Wam spodobają. Zapraszam do komentowania i oceniania tego w komentarzach.













Pages: [1]