Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Matiis

Pages: [1]
1
Newsy / Enidust 2019-? Status Update
« on: October 16, 2019, 23:40:55 »
Od ostatniej wiadomości minęło niemało czasu. Pozwólcie zatem, że przybliżymy Wam, co  działo się za kulisami projektu przez ten okres oraz aktualną  sytuację. Choć nie było to dla nas łatwe, to pora na zmiany! Zmiany, które są potrzebne, by dalej podążać za wizją tworzenia wyjątkowych gier w zgranym zespole. Enidust z racji swojej wielkości potrzebuje zdecydowanie więcej, dlatego zdecydowaliśmy się na czasowe wstrzymanie prac. Z ostateczną decyzją czekaliśmy dość długo, bowiem chcieliśmy mieć pewność, że sprawdziliśmy wszystkie możliwości. O szczegółach dowiesz się w poniższym filmie podsumowującym.


2
Newsy / Enidust na PGA 2014
« on: November 29, 2014, 17:56:07 »
    Gdyby ktoś zapytał mnie, czym dla naszego zespołu było PGA, bez zastanowienia odpowiedziałbym: „kamieniem milowym”. Nie mówię tutaj o prestiżu, jaki płynie z tego, że posiadaliśmy własne stoisko na jednych z największych targów gier komputerowych w Polsce. Nie chodzi mi nawet  o ilość kontaktów, jakie udało się nam zebrać, ani o ilość wywiadów, jakich udzieliliśmy. To wszystko jest ważne i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni, bo były to wymierne korzyści z naszej pracy, jednak myślę, że na tych targach nie było to najistotniejsze. Uważam bowiem, że najważniejszą rzeczą, jaką wynieśliśmy z targów, jest doświadczenie i bardzo silne przeświadczenie, że to, co robimy, idzie w dobrym kierunku.


    Niesamowita szansa i niepowtarzalna okazja by udowodnić, że Polak rzeczywiście potrafi – oto jak postrzegam wydarzenie, jakim były dla nas tegoroczne targi PGA. Wbrew wszystkim przeciwnościom, zewnętrznym i wewnętrznym, osiągnęliśmy nasz pierwszy cel w drodze do stworzenia naszej wymarzonej gry: autorski, pisany od pierwszej linijki silnik gry POWSTAŁ – Enidust.exe oficjalnie istnieje.
    Były to nasze pierwsze targi, pierwsze tak duże przedsięwzięcie. Ba! Powiem więcej! Było to pierwsze spotkanie tak licznych członków naszej ekipy. Pierwszy raz spotkaliśmy ludzi, z którymi na co dzień pracujemy, dzielimy się pomysłami i żartujemy jedynie za pośrednictwem Internetu. Było to bardzo dziwne, ale i ciekawe doświadczenie.
    Nie trwało ono jednak długo, ponieważ szybko musieliśmy zacząć działać jak drużyna, jak dobrze naoliwiona maszyna. Choć nie obyło się bez małego poślizgu, to mimo początkowych trudności, dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu, nieprzespanej nocy ( ;P ) i odpowiedniemu podziałowi pracy całkiem sprawnie udało nam się rozstawić na naszym stoisku. To dzięki fanom naszego projektu mogliśmy być na PGA i właśnie to uczucie dodawało nam skrzydeł.
    Wbrew temu, co może się wydawać, przygotowanie własnego stoiska nie jest kwestią pięciu minut. Każdego dnia stawialiśmy się na miejscu na godzinę przed czasem, by móc spokojnie zaaranżować naszą prezentację i rozstawić sprzęt. Nieocenioną pomocą w tym przypadku okazało się wsparcie ze strony LG, które użyczyło nam monitorów na czas targów.



    Nasze stoisko od strony wizualnej prezentowało się raczej skromnie, a jego centralnym punktem były dwa monitory prezentujące nasz autorski silnik. Mimo to podczas wszystkich trzech dni cieszyło się niemałym zainteresowaniem.
    „Słyszeliście już projekcie Enidust? Gra ma być MMORPG’iem stawiającym na realizm i sandbox. To nasz autorski silnik – z lewej widzicie nagrany w nim film, z prawej pokaz realtime. Matiis, poruszaj Słońcem…”
    Mniej więcej tak zaczynała się większość rozmów z ludźmi, którzy zatrzymywali się przy naszym stoisku. Jak wspomniałem wcześniej, było raczej skromnie urządzone, jednak poziom graficzny jaki udało się nam osiągnąć przyciągał ludzi - byli zaskoczeni, że to faktycznie dzieło niezależnego zespołu. Często padały również komentarze w stylu „Mój RAM mówi nie”. Uspokoję was jednak - gra już teraz nie ma aż tak wielkich wymagań, a ponadto wciąż pracujemy nad optymalizacją.
    Znaczą większość czasu spędzonego na targach poświęciliśmy na omawianie szczegółów samej gry – ciekawych jej mechaniki było bardzo wielu. Równie wiele osób zainteresowanych było samą genezą pomysłu, projektu, zespołu i tego, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. I każdemu z nich odpowiadałem to samo: "naszym marzeniem nie jest po prostu stworzyć tę grę, ale również zagrać w nią".
    Byliśmy jednym z nielicznych niezależnych studiów, które zaprezentowało swój autorski silnik, które działało na swojej własnej technologii. Ludzie to docenili i bardzo chętnie rozmawiali z nami, a nawet pytali czy mogą przeprowadzić wywiad lub oferowali swoją pomoc w inny sposób. Przez nasze stoisko przewinęło się wiele mniej lub bardziej znanych person; dostrzegali oni potencjał w Enidust – doceniali sposób w jaki dążymy do celu. Opowiadaliśmy o naszym projekcie, o naszych pomysłach i ambicjach. Odpowiadaliśmy na pytania i słuchaliśmy opinii.



    Miłym wyróżnieniem dla nas była możliwość wzięcia udziału w debacie dotyczącej crowdfundingu oraz zaprezentowania swojego projektu na małej scenie.
    Niemałą okazją dla nas była też możliwość porozmawiania z innymi twórcami i przedyskutowania z nimi ewentualnych pomysłów czy rozwiązań, zarówno ze studiami, jak i z podobnymi do nas niezależnymi zespołami. Pomimo faktu, iż z pewnej perspektywy konkurujemy ze sobą, trudno było doszukiwać się w tych rozmowach choćby cienia rywalizacji – wszyscy starali się być jak najbardziej pomocni, dzielili się uwagami oraz doświadczeniami. Najlepszym tego przykładem mogą być wykłady prowadzone w ramach ZTG. W kilku mieliśmy okazję uczestniczyć.



    Podsumowując, były to trzy pracowite dni, które naprawdę dobrze wspominamy. Nie umknęło nam przy tym z pamięci, że to właśnie Wy byliście tymi, dzięki którym mieliśmy szansę w ogóle pojawić się na targach. Serdecznie zatem jeszcze raz dziękujemy wszystkim, którzy wsparli nasz projekt – naszemu wspaniałemu community, naszym sponsorom oraz portalowi PolakPotrafi.pl. Tymczasem, zapraszamy do przejrzenia naszej galerii z targów.


Do zobaczenia!
Relacjonowali: Mistrz Ignis & Dawro.
Z podziękowaniem dla wszystkich wspierających, zarówno tych niewymienionych, jak i wymienionych.


Wyrazy wdzięczności za pomoc podczas uczestnictwa w targach dla LG, PolakPotrafi.pl oraz organizatorów PGA 2014

3
Newsy / Koniec zbiórki, początek odliczania
« on: July 20, 2014, 18:05:46 »
Udało się!
Jakiś czas temu mówiliśmy o akcji organizowanej przy współpracy serwisu Polakpotrafi.pl oraz organizatorów targów Poznań Game Arena. Ich celem było uzbieranie 12 000zł – kwoty, która pozwoliłaby na sfinansowanie stoisk dla dwunastu niezależnych studiów. Dzisiaj możemy powiedzieć, iż akcja zakończyła się sukcesem! Enidust będzie miało okazję zaprezentować się na targach!
Nikt w zespole nie ma złudzeń, iż bez Waszej pomocy i ogromnego wkładu z Waszej strony, nic z tego nie udałoby się osiągnąć. Chcemy gorąco podziękować wszystkim tym, którzy nas wspierali i którzy wzięli udział w zbiórce. Nasze pakiety cieszył się największym zainteresowaniem. Wasza inicjatywa z całą pewnością nie zostanie zapomniana.
Tymczasem, podczas gdy my bierzemy się za przygotowywanie naszego występu na targi, zachęcamy do wysłuchania bonusowego nagrania z naszej ścieżki dźwiękowej.
Do zobaczenia!

4
Newsy / Podsumowanie 03.07.2014
« on: July 03, 2014, 16:06:11 »
Małe podsumowanie dużego projektu
Projekt Enidust istnieje już od kilku lat i choć może nie tempem błyskawicy, to jednak prze naprzód. Patrząc wstecz, czasem ciężko jest uwierzyć, że kiedyś był jedynie plikiem TXT w którym zapisane było kilka ogólnych idei, jakiej gry chcielibyśmy dla siebie. Niektórzy z Was również mogą już nie pamiętać tych początków (lub, jeśli dołączyliście niedawno, w ogóle nie mieliście okazji ich poznać).
Wiemy, jak bardzo wszyscy wolimy video ponad ścianami tekstu ( ;D ) dlatego też oddajemy wam kilkuminutowy materiał. Przyjemnego oglądania!


5
Newsy / Kolejne nagranie z naszego soundtracku
« on: May 30, 2014, 18:56:02 »
Witajcie!
Mamy nadzieję, że odwiedziliście już naszą nową stronę. Jak Wam się ona podoba? Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zachęcamy gorąco do zapoznania się z ostatnim newsem, w którym wspominamy o kilku niespodziankach dla Was. Znajdziecie go TUTAJ.
W międzyczasie chcemy zaprezentować czwarty już utwór z liczącej kilkadziesiąt dzieł ścieżki dźwiękowej gry. Zachęcamy przy tym, byście nam napisali w komentarzach, jakie skojarzenia i obrazy powstają w Waszej wyobraźni, gdy słuchacie Boarders aboard autorstwa Michała Niteckiego.

Wkrótce będziecie też mieli okazję obejrzeć kolejny materiał z informacjami o projekcie i o tym, jak mają się prace nad nim. Pozostańcie z nami!

6
Newsy / Enidust, PGA i Polak Potrafi
« on: May 22, 2014, 18:11:21 »


Wiele działo się ostatnio w świecie projektu. Enidust dawno nie miał się lepiej!
Jak widać, od dziś strona naszego projektu może poszczycić się nową funkcjonalnością oraz szatą graficzną. Zapraszamy do zapoznania się z panelem gracza i nową, wciąż rozbudowywaną galerią.
Nie jest to jednak najważniejsza wiadomość jaką chcieliśmy się z wami podzielić. Bardzo możliwe, iż uda się nam zakwalifikować do udziału w evencie jakim jest Poznań Game Arena - największe targi gier w Polsce. Aby tak się jednak stało, będziemy potrzebowali pomocy ze strony naszych fanów. PGA oferuje bowiem stoiska dla 12 projektów Indie, pod warunkiem, iż uda się znaleźć dla nich sponsorów.
Kampania crowdfundingowa będzie przeprowadzana przy udziale portalu PolakPotrafi. PGA będzie pierwszą tego typu okazją, by spotkać się z zespołem i twarzą w twarz porozmawiać na temat całego projektu; ponadto będzie można zdobyć związane z grą gadżety, klucze do alpha-testów, a być może również...  ;)
Więcej informacji odnośnie akcji znajdziecie pod tymi adresami:
- Strona główna akcji
- Fragment o nas oraz nagrody, które oferujemy


W ciągu paru najbliższych dni możecie się też spodziewać niewielkiej niespodzianki z naszej strony...

Następne pół roku zapowiada się bardzo obiecująco - nie sądzicie? :)

7
Wasze pytania / Informacje ogólne
« on: June 24, 2013, 21:26:56 »
Otrzymujemy bardzo dużo pytań poprzez:
  • Forum
  • Maile
  • Wiadomości prywatne
  • Komentarze
  • Shoutbox
Wysłanie odpowiedzi do każdego na wszystkie te pytania byłoby wyjątkowo czasochłonne (nie ułatwia tego także fakt, że większość z nich to tematy na tyle obszerne, że przeciętna odpowiedź, aby była rzetelna musiałaby zająć kilka dobrych stron bitego tekstu) - wolimy go poświęcić na tworzenie gry.
Nie znaczy to jednak, że wcale nie będziemy na nie odpowiadać. Pytania zawarte w tym dziale będą systematycznie zbierane, po czym odpowiedź na takowe będzie publikowana w formie materiału ogólnodostępnego dla wszystkich. (czy to FAQ czy to wideo)

Krótki regulamin działu:
  • Dział służy wyłącznie do zadawania pytań.
  • Dobrze, aby poszczególne pytania były od siebie oddzielone, np. poprzez użycie nowego wiersza.
  • Wszelkie domysły i sugestie będą usuwane lub przenoszone do innych wątków.
Dziękujemy za wyrozumiałość!

Pages: [1]