Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Cinek West

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Pytania od twórców / Re: Pierwszy log-in
« on: September 04, 2014, 19:14:05 »
Jeśli będziecie płacić podatki to nie widzę powodu do konfliktu.
Ale działalność niezależnego świetnie prosperującego miasta-państwa które nie jest podporządkowane, to jak plucie w twarz cesarstwu.
1. Można taką osadę uzupełnić ludźmi cesarza, może to zmniejszy wydajność, ale dalej to ciężka do zdobycia osada dająca duże zyski które zaczynają płynąć do kieszeni władcy.
2. Jeśli cesarstwo pozwoli komuś niezależnemu od niego rosnąć w siłę, to może to być krokiem ku jego upadkowi. Bo inni mogą zobaczyć że da się żyć bez patronatu cesarstwa i czerpie się z tego korzyści.

2
Pytania od twórców / Re: Pierwszy log-in
« on: September 04, 2014, 18:43:01 »
Oczywiście osada będzie się znajdowała pod patronatem miłościwie nam panującego cesarza, bo jeśli nie to prędzej czy później sam was podbije.
Długotrwały atak wykrwawił by was, grupa której tylko część specjalizuje się w walce musząca sama zadbać o swoje zaopatrzenie,
na przeciwko oddziałom wojskowym które nie muszą obawiać się o linię zaopatrzenia.

3
Księga czarów / Re: Zaklęcie autodestrukcji
« on: August 05, 2014, 18:47:19 »

To dobry pomysł, lecz obawiam się, że zaklęcie to było by zbyt silnie. Postacie otaczające maga mogłyby powalczyć o swoje życie, choć wątpię aby przeżyli potyczkę z takim wrogiem...


I tu pojawia się niedoceniane przez epickość innych produkcji (zawsze ze zgranym teamem można pokonać absolutnie każdego dowolnie potężnego oponenta) "Ratuj się kto może!"


....i raczej ten stwór rozpanoszyłby się gęsto w pobliżu słabych potworów, ponieważ byłby to świetny pomysł na farmienie przedmiotów ze słabych graczy ( jeśli potwór się pojawił to przecież nie wyparuje, a jeśli nie wyparuje to będzie krążył w pobliżu i zabijał, a za nim będą biegały hieny cmentarne ).


Elastyczne strefy, wokół takiego oponenta roztacza się strefa DEZINTEGRACJI (Akurat w filmiku o strefach, przy tej strefie ukazany jest demon pyłu.), wiadomo że słabe potworki znikną  stamtąd szybko, tak samo pobliskie osady opustoszeją.


Oczywiście sytuacja którą opisałem jest ewenementem, wydarzeniem na skalę światową.
To tak jak wspomniane w pierwszej prezentacji otwarcie wrót do świata demonów.
Czy taka moc może przypaść w udziale każdemu zgłębiającemu mroczną magię? Na pewno nie.
Do stworzenia takiego eventu na skalę światową potrzebny byłby prawdziwy mistrz posiadający potężny artefakt.
Chodzi tu o wydarzenie które nie zostanie prawdopodobnie przyćmione przez kilka miesięcy, a jego skutki mogą oddziaływać przez długi okres na świat.


A wracając do koncepcji rozpoczynającej ten wątek, to taki poważny wybuch, powinien być możliwy do wytworzenia tylko przez zaawansowanego mrocznego maga, aby uniknąć procederu szybkiego wytwarzania żywych bomb.

Podejrzewam że przed wytworzeniem ogromnej siły magicznej, takiej armii magów, będzie nas bronił mechanizm powstawania demonów chaosu, które pojawiały by się w momencie pierwszej salwy magów ("pojawiają się tam gdzie moc płynąca z natury pyłu została nadużyta"), ale na takie punktowe bomby to nie jest żadna odpowiedź, bo jest za małe zużycie magii aby wybuch przywołał demona, a jeśli by go jednak przywołał to zadziałał by tylko na korzyść zamachowca.
Miejmy nadzieję że magia inkwizycyjna (było coś takiego w opisie magii na starej stronie) poradzi coś na takich magów samobójców.

4
Księga czarów / Re: Zaklęcie autodestrukcji
« on: August 05, 2014, 16:10:30 »
Przeglądając dziś inny wątek, napotkałem na "żywiołaka" z galerii projektu, do którego odwoływał się ToTamir, zdziwiłem się że pierwszy raz zauważyłem komentarz do grafiki. (Przedwstęp do mojego spojrzenia na koncepcję.)

"Tam gdzie panuje harmonia musi pojawić się i chaos. Tym właśnie są demony pyłu. Istoty, które powstały z chaosu, pojawiają się tam gdzie moc płynąca z natury pyłu została nadużyta lub w miejscach gdzie przelano ludzką krew aby uzyskać potęgę. Są wysłannikami zniszczenia, których nigdy nie tknie ostrze pozbawione uczuć."

Skoro autodestrukcja ma być aktem ostatecznym wywołanym przez "czarnego" maga władającego najpotężniejszymi zaklęciami...
No zwykle "czarni" magowie nie działają dla "dobra sprawy", bardziej widzę użycie taj potęgi w momencie klęski.

Czarny władca otoczony przez wojska nieprzyjaciela, już wie że nie uda mu się tego przeżyć, jednak nie ugnie się pod naporem tych prostaków, zniszczy ich!!!

Zbiera całą swą potęgę by wyprowadzić zaklęcie ostateczne.
Wybuch odrzuca pobliskich wrogów raniąc ich i zabijając.
Jednak po chwili żyjący spostrzegli jego bardziej katastrofalne skutki,
w miejscu w którym stał ścigany przez nich oprawca,
który jeszcze niedawno terroryzował imperium,
znajduje się awatar chaosu, demon pyłu,
wezwany potężną magią czarnoksiężnika.

5
Mechaniki Postaci / Re: Interakcja z otoczeniem
« on: July 12, 2014, 23:58:04 »
Witam ponownie (jako aktywny "pisarz" forum).


Koncepcja:
Mini-gry podczas wykonywania praktycznie każdej interakcji ze światem.
Możliwość pomijania ich po pewnym czasie, zdeterminowana przez ilość powtórzeń danej czynności. (Pomijanie nawet zalecane.)

Opis:
Postać wszystkiego musi się nauczyć, gdy dostanie pierwszy raz miotłę żeby pozamiatać, to może i wie jak wygląda osoba która zamiata, wie że należy trzymać miotłę za trzonek i "machać rękoma", ale nie wie że jeśli złapie ową miotłę inaczej i będzie wykonywać inne ruchy to posprząta szybciej/dokładniej.
Doświadczenie przyjdzie z praktyką. (Wiem że powyższy przykład może wydawać się dziwny, dlatego dopiszę kolejny :) )

Wykuwamy broń, pierwszy egzemplarz jest zwykle daleki od ideału, ale na błędach uczymy się jak powinno się wykonywać dany oręż i dopiero po dłuższej nauce jesteśmy w stanie tworzyć broń powtarzalnie. Kucie broni staje się dla nas rutyną, nie musimy kombinować co należy zrobić żeby wykuć dany rodzaj broni, lecz robimy to automatycznie.
Tak jak z jazdą na rowerze, z początku nie wiemy jak opanować trudną technikę utrzymania równowagi, ale dziś, czy ktokolwiek zastanawia się co zrobić żeby utrzymać równowagę, czy po prostu siada i jedzie?


Mini-gry nie są zbyt trudne. (Po prostu są elementem wizualizacji tego że się edukujemy.)
Mini-gry różnią się (w ramach mini-gry tyczącej się tej samej czynności, chociażby przesunięciem elementów), żeby uniknąć botów.

Cel:
-Bariera przeciwko zmasowanym atakom troli (Wymuszone mini-gry opóźniają takie grupy i mogą je zniechęcić do ataku.)
-Zabezpieczenie przed multikontem opierających się na tworzeniu nowych postaci do zabijania innych i przesyłania przedmiotów na główne konto. (Nie można puścić bota na 10 kontach do szybkiego wyskilowania postaci itd.)
-Mini-gry to bardziej tarcza przeciw wyżej wymienionymi niż uatrakcyjnienie rozgrywki.
-Mechanika daje dodatkowo potencjał np. na łamigłówki pradawnych.

Czekam na waszą opinię. (Szczególnie na negatywną, bo pozytywna nie wymusza udoskonalania projektów. :) )

6
Mechaniki Natury / Odp: Event na start świata
« on: November 01, 2013, 10:43:49 »
Koncepcja jest dosyć płynna, jeśli chodzi o wioski to wystarczy przedstawić sytuację z drugiej strony:

W cesarstwie zapanował kryzys, rośnie niezadowolenie społeczne, wielu obarcza winą władcę, grupa anarchistów stale się powiększa.
Wydaje się że rozłam i wojna są nieuniknione, jednak jeszcze dzisiaj nie wiesz po której stronie się opowiesz.
Nie przybyłeś do tej wsi aby utrzymać strefę wpływów cesarza,
twoim celem nie jest także szarzenie idei wolności z dala od posterunków straży.
Pola uprawne w tym rejonie kojarzone zawsze były z dostatkiem i jako jedne z niewielu przyniosły tego lata obfity plon.
Przybyłeś tu jak wielu, prowadziła was wola przetrwania, jednak w wiosce nie ma spodziewanej żywności,
armia cesarska kilka dni temu skonfiskowała ją na potrzeby stolicy cesarskiej.
To właśnie początek historii twojej, tobie podobnych, jak i całego cesarstwa.
Jednak teraz nie myślisz o sprawach cesarstwa, teraz potrzebujesz jedzenia...
Co zrobisz by przeżyć?

7
Mechaniki Natury / Odp: Event na start świata
« on: October 31, 2013, 19:55:09 »
Elementy fabularne jakie tu zawarłem to:
Rebelia - tło fabularne opisana przez twórców
Kryzys - tło fabularne na podstawie którego mogła by powstać owa rebelia
Przybywam z... - tło odnoszące się do mas ludzkich, wiesz skąd się nagle tyle ludzi wzięło. Historia każdego z osobna może być niezwiązana, ale jeśli się ktoś zapyta: "Skąd tu tylu ludzi?" To można mu odpowiedzieć że sprowadził ich głód. - taki myk

Sandbox polega na tym, że to my sami obmyślamy fabułę dla nas samych (indywidualną). Wątpię, by pojawiła się jakakolwiek.

Jak już wspomniałem rebelia jest faktem wymienionym przez twórców.
Druga rzecz to że z połączenia MMORPG z Sandboxem to nie minecraft, przez wpływ graczy fabuła stworzy się sama.
Nie mówię że nie możesz mieć swojej indywidualnej wymyślonej fabuły, ale może ona szybko zostać zweryfikowana przez świat (głównie innych graczy  ;D).



A mnie taki event się nie podoba. Mógłbym w tym czasie zrobić mnóstwo ciekawszych rzeczy, a jeść i tak będę musiał.

Czy ja (event który wymyśliłem) każe ci coś robić? Nie mówię ci żebyś cały dzień lepił pączki z błota, a wieczorem je jadł  :D.
Możesz robić co chcesz, dostajesz ogólną fabułę możesz się do niej podłączyć albo robić co chcesz po swojemu.
Co zajmie ci tak wiele czasu? Zdobycie pożywienia? Będą tam o wiele bardziej czasochłonne zajęcia :) .

8
Mechaniki Natury / Event na start świata
« on: October 31, 2013, 18:19:41 »
Nie spotkałem się z tym, aby przy starcie MMO było w jakiś ciekawy sposób wytłumaczone skąd wzięli się ci wszyscy ludzi, którzy nagle pojawili się w świecie gry.
Pojawia się masa ludzi i każdy słucha tych samych NPC i wykonuje dla nich zadania zwykle nie mające nic wspólnego z sytuacją gospodarczą świata.

Pomyślałem że można by było dać odczuć fabułę graczom przez nacisk gospodarczy.
Konkretnie chodzi mi o brak żywności:


W cesarstwie zapanował kryzys, wielu sądzi że to wina złych rządów władcy, grupa anarchistów stale się powiększa.
Wydaje się że rozłam i wojna są nieuniknione, jednak jeszcze dzisiaj nie wiesz po której stronie się opowiesz.
Nie przybyłeś do stolicy aby chronić cesarza przed spiskowcami, twoim celem nie jest także wspieranie rebeliantów.
Przybyłeś tu jak wielu, prowadził was wola przetrwania, jednak spichlerze w mieście okazały są niemal puste.
To właśnie początek historii twojej, tobie podobnych, jak i całego cesarstwa.
Jednak teraz nie myślisz o sprawach cesarstwa, teraz potrzebujesz jedzenia...
Co zrobisz by przeżyć?



Serwer startuje, pojawiamy się w cesarskiej stolicy, nie mamy już niczego co można wymienić na jedzenie, a głód znowu powrócił.
Wyjaśnia to czemu nagle w mieście pojawiło się tyle osób i wszystko co jest z tym związane (ogólnie mówiąc chaos :D).

Mechanicznie to po prostu strasznie mało żywności w każdym miejscu z jakiego można ją kupić i jej wysokie ceny.
Zamiast standardowego ulepszania postaci będziemy zmuszeni walczyć o żywność (a to jak ją będziemy próbowali zdobyć ograniczy tylko nasza kreatywność),
dopiero najedzeni będziemy w stanie skutecznie poprawiać swoje umiejętności i oczywiście przestaniemy być narażeni na śmierć głodową :) .

Można zadać pytanie, kiedy event się skończy?
Otóż nie będzie to event, który zakończy się po dniu/tygodniu/roku, gracze sami go zakończą, kiedy przez ich działalność ceny pożywienia spadną do takiego poziomu,
że żywność przestanie być towarem luksusowym.
Jedyna różnica jest taka, że komunikat dla nowych graczy będzie wyglądał inaczej (zależnie od sytuacji w jakiej będzie znajdywał się na ten czas świat).

Porusza to kwestię jedzenia, miało być ono przymusowe ale nie w natarczywy sposób.
Wydaje mi się jedna że w postaci takiego eventu można by od razu przekazać graczom jak ciężko było by przetrwać bez jedzenia.
Można by to nawet nazwać samouczkiem, bo gracze uczyli by się przetrwania, które może się przydać stronie która przegra wojnę (niedobitki miałyby szanse przetrwać).



Dawno mnie tu nie było więc na forum jest jeszcze sporo pomysłów których nie znam, ale to bardzo mało prawdopodobne aby ten pomysł już się pojawił.
Przed następną fazą kreatywną jednak zamierzam przeczytać wszystkie tematy z tego działu, a widzę że ich tutaj sporo namnożyliście  ;D.

9
Pytania od twórców / Odp: Pierwszy log-in
« on: October 31, 2013, 13:20:06 »
Jak dla mnie start całkowicie czysty, tylko ubranie które nic nie dające (poza początkowym wyglądem), którego nie można wyrzucić.
I oprócz tego możliwość wypracowania sobie "chleba", kiedy zaczynamy grę możemy przez dzień/kilka dni wykonywać zadania które sprawiają że nie musimy jeść.
Chodzi mi o brak jakichkolwiek profitów podczas tworzenia postaci, aby nie było tak że ktoś na start złoży kasę z kilku kont na jedną postać, a w przyszłości uniemożliwi inflację startowych produktów przez tworzenie nowych postaci, Enidust będzie grą bardziej wymagającą od innych produkcji, a więc znajdą znajdą się też tacy którzy będą chcieli zyskać profit w taki sposób.

A teraz wrócę do pytania które zostało zadane w tym wątku :).

Zaczynamy wielką masą, a więc mało prawdopodobne że robiąc to co inni będzie łatwo się wybić.
Będzie to wiek "złotych interesów", pierwsi bogacze zbiją majątki na sprzedaży "magicznych mikstur" zrobionych z błota.
Moim planem na rozpoczęcie przygody jest zbadanie okolicy i przygotowanie się do wyprawy, wyprawy w poszukiwaniu jakiegoś egzotycznego surowca.
Jeśli poszukiwania nic nie przyniosą powrócę tworzyć swoje imperium w bardziej konwencjonalny sposób :) , choć prawdopodobnie będę przy okazji próbował stworzyć wyjątkowe mikstury alchemiczne czy coś w tym rodzaju i nie chodzi mi tu o buteleczki z błotem reklamowane jako cudowne panaceum :P .

10
Wasze pytania / Odp: Temat: trwała śmierć
« on: September 04, 2013, 16:53:29 »
Czy strefy będą twardo trzymały się swoich zasad o śmierci, tzn. czy będąc umierającym, jeśli dotrzemy do "sanktuarium" nasz stan się ustabilizuje, lub używając trybu bezpiecznego ucieczka ze stref w których możemy zginąć uchroni nas przed śmiercią? (zmieniamy strefę, ale i tak goni nas jakieś zabójcze stworzenie)

Jak będzie wyglądało odniesienie strefy sanktuarium (w której nie można zginąć) do prób zamachu na cesarza?
Wątpię aby cesarz, który nie będzie wychodził z miasta był niepodatny na ataki zabójców.
Jak to zostanie rozwiązane, oraz czy oprócz ważnych stanowisk państwowych będzie można zginąć w strefie sanktuarium przez zaplanowany atak zabójców?

11
Wasze pytania / Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« on: August 14, 2013, 20:00:09 »
Dołączając się do kwestii militarnej, czy będzie możliwość np. wchodzenia do miasta kolejnymi osobami, wylogowywania się, wypowiedzenia komuś wojny i zalogowania się za jego umocnieniami?
Byłby to bardzo nieklimatyczny problem, nagle pojawia się armia znikąd i zdobywa miasto/twierdze.

12
Wasze pytania / Odp: Temat: trwała śmierć
« on: August 14, 2013, 19:33:53 »
Wspominaliście kiedyś że gracza po zalogowaniu mogą czekać niespodzianki, nie koniecznie pozytywne...
Czy nasza postać będzie mogła zginąć kiedy będziemy wylogowani?
Chodzi mi o dwa aspekty, czy postać może zginąć czekając na wylogowanie z serwera (nas już w grze nie ma a postać jeszcze jest), czy może zginąć w każdej chwili kiedy nie gramy, nie pytam się czy będzie stała w jednym miejscu, tylko czy będzie jakiś sposób żeby zaszkodzić danej postaci (pomijając ograbienie majątków).
Jeśli występowała by jakakolwiek forma zabicia gracza w trakcie jego nieobecności, to czy występowała by także automatycznego wezwania pomocy, jeśli postać była by na granicy śmierci?

13
Wasze pytania / Odp: Temat: trwała śmierć
« on: August 10, 2013, 11:50:37 »
Kto będzie wyznaczał kare śmierci?
Czy będzie istniała swoboda odnośnie wyroków? (za te same przewinienia różne kary)
Czy władca (gracz) będzie mógł ukarać nią każdego kogo będzie chciał?
Czy władca będzie mógł zmienić prawo dotyczące kary śmierci?
Czy będzie możliwość unikania wyroku? Chodzi mi o powrót z długiej banicji (Nikt nas już nie rozpozna jeśli znowu nie będzie o nas głośno).
Czy będzie możliwe karania śmiercią wrogów wojennych?
Czy władca będzie mógł ułaskawiać skazanych na śmierć?(Np. wymiana jeńców albo w ramach reparacji wojennych)

14
Wasze pytania / Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« on: August 08, 2013, 11:47:55 »
Kara śmierci:
Kto będzie wyznaczał kare śmierci?
Czy władca (gracz) będzie mógł ukarać nią każdego kogo będzie chciał?
Czy władca będzie mógł zmienić prawo dotyczące kary śmierci?
Czy będzie możliwość unikania wyroku? Chodzi mi o powrót z długiej banicji (Nikt nas już nie rozpozna jeśli znowu nie będzie o nas głośno).

15
Mechaniki Handlu / Odp: Obieg pieniędzy
« on: July 22, 2013, 15:20:13 »
1. W siedzibie danego państwa, dajmy na to cesarstwa, będzie działać mennica, dysponująca nieograniczonymi środkami, produkująca monety.

Nieograniczone środki do produkcji monet? Brzmi to jakby cesarz mógł tworzyć nowe monety z niczego, za darmo.(Nie wiem czy o to ci chodziło.)
Chyba lepsza byłaby konieczność dostarczania danego kruszcu. Wydobywam złoto sprzedaje je mennicy, a menica produkuje nowe monety.

Pages: [1] 2 3 ... 5