Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - IAmBoskiM

Pages: [1] 2 3 ... 24
1
@iMati Ta kwestia była już omawiana w paru tematach i pomysł ten raczej nikomu nie przypadł do gustu, choćby dlatego, że zrobiłoby się miasto graczy-zombie, w sensie postaci, którymi nikt nie gra, ale że gracz jej nie usunął to dalej stoi w ostatnim miejscu logowania. Jest też taki argument, że z czymś takim nową postać byś musiał tworzyć codziennie, co raczej przyjaźnie nie przemawia.

@Topic Powinniśmy raczej podzielić te skrajne przypadki na dwie grupy:
  • zmiany strefy bezpieczeństwa - czyli jeżeli nawiedzi nas nagle jakiś boss
  • zmiany podłoża naszej postaci - czyli jak nas przykładowo zasypią
W pierwszym wypadku można założyć taką możliwość, że jeżeli nasza postać znajdzie się po wylogowaniu w strefie niebezpieczniejszej od tej w momencie opuszczenia gry to ma do wyboru zostanie w niej albo teleportację do najbliższej bezpieczniejszej strefy. W ten sposób jeżeli twoja spokojna chatka na łowy przeistoczy się w legowisko smoka to nie obudzisz się w jego jamie.

System ten ma jednak wady, albowiem oblężenie jakiegokolwiek miasta może się okazać lekko bezsensowne, jeżeli agresorowie zaczną wygrywać. Wtedy obrońcy, którzy dopiero zalogowali się do gry widzący rzeź swego domu postanowią raczej stamtąd uciec. Wtedy takie totalne zniszczenie pewnej nacji jest mało możliwe, albowiem zawsze znajdą się jacyś uciekinierzy.

Co do drugiej sprawy to system przestawiający postać, że tak to ujmę, o jedną kratkę dalej byłby raczej odpowiedni. Mogłyby jednak być z tym związane jakieś nadużycia, które raczej ciężko udowodnić. Ewentualnie gdyby gra zawiodła i dalej bylibyśmy zablokowani to kontakt z GM'em wydaje się być już ostateczną możliwością.

2
Interesujące zagadnienie. Kiedyś o tym myślałem, ale nie na poważnie. Też się zastanawiałem co się stanie jak miasto, w którym mieszkam zostanie zdobyte, a ja się w nim zaloguję. Wtedy akurat już prawdopodobnie miałbym pecha.

Ogółem rozwiązanie Schepta nie uważam za złe i w sumie nie mam nic przeciwko. Po długim czasie coś takiego mogłoby nastąpić.

Jednak co jeżeli z dnia na dzień nas tak zasypano... Możliwe, że kontakt z GM'em w grze (w końcu od tego są) byłby najlepszym rozwiązaniem. Jako iż GM to człowiek to rozsądnie zadecyduje gdzie ustawić utkwionego.

Aczkolwiek jest to tylko rozwiązanie gdy mamy dużo czasu. Natomiast gdy zaleje kopalnię, w której się znajdujemy to już raczej nie będziemy myśleli o spokojnym czekaniu na odpowiedź od GM'a. Zakładając, że istnieje możliwość swobodnego wylogowania się podczas pływania czy też nurkowania można po prostu wyjść z gry i skomunikować się z nim w inny sposób.

Natomiast w przypadkach, w których nasze podłoże bądź po prostu miejsce, w którym stoimy się nie zmienia, tylko zwyczajnie nagle ze strefy niebezpiecznej przechodzimy w dezintegrację (będąc wylogowanym) to system cofa nas do tej strefy, w której byliśmy w momencie wylogowania.

Myślę, że jest jeszcze więcej zastosowań, a jest to kwestia raczej dosyć ważna, więc twórcy będą musieli podjąć dobrą decyzję.

3
Wątek został przesunięty do działu Mechaniki Podróżowania          .

Powód: ze starych działów już nie korzystamy.

http://forum.enidust.com/index.php?topic=3056.0

4
Pomysły: Leksykon / Kociołek alchemika — szablon nr 2
« on: April 22, 2017, 20:59:03 »
Kociołek alchemika — szablon nr 2

Poniższy szablon jest wskazany do używania tylko w przypadku składników alchemicznych, które nie pochodzą od roślin. Przykładami mogą być róg nosorożca, łuski czarnego smoka, krew warana, węgiel z lodowej wyspy...

Quote
Legenda: patrz na dół.

Nazwa składnika (może być kilka)1: Nazwa składnika

Wygląd zewnętrzny: Czarna ruda? Złota łuska? Zielony proch?

Pochodzenie: Pochodzi z wnętrzności górskiego trolla? Można wydobyć tą rudę w kopalniach koło wulkanu?

Właściwości: Śmierdzi? Ciężki? Twardy?

Zastosowanie: Do leczenia ran? Warzenia mikstur? Przyprawa do potraw?

Wartość: Czy dużo kosztuje?

Inne:

Legenda:
  • 1 - Można podać kilka nazw. Trzeba jednak podać także, gdzie w taki sposób ów składnik jest tak nazywany np. tak na wsi, tak w kopalni itp. Jeżeli składnik jest nazywany na kilka sposobów tak po prostu to nie trzeba o tym pisać.
  • Tekst pogrubiony i podkreślony jednocześnie - informacje konieczne
  • Tekst pochylony - są to tylko przykłady tego, co trzeba wpisać. Można go usunąć.

Aby przerzucić do swojego posta ten szablon wraz z BBCode (formatowaniem tekstu) bez cytatu należy wkleić tam poniższą zawartość:

Code: [Select]
[b][u]Nazwa składnika (może być kilka):[/u][/b] [i]Nazwa składnika[/i]

[b][u]Wygląd zewnętrzny:[/u][/b] [i]Czarna ruda? Złota łuska? Zielony proch?[/i]

[b][u]Pochodzenie:[/u][/b] [i]Pochodzi z wnętrzności górskiego trolla? Można wydobyć tą rudę w kopalniach koło wulkanu?[/i]

[b][u]Właściwości:[/u][/b] [i]Śmierdzi? Ciężki? Twardy?[/i]

[b][u]Zastosowanie:[/u][/b] [i]Do leczenia ran? Warzenia mikstur? Przyprawa do potraw?[/i]

[b][u]Wartość:[/u][/b] [i]Czy dużo kosztuje?[/i]

[b]Inne:[/b]

5
Mechaniki Postaci / Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
« on: January 09, 2017, 10:58:17 »
Jak już wcześniej pisałem, gdyby cesarstwo upadło to można by było to wprowadzić, bo zaczynanie gry w ruinach nie za bardzo mi się widzi.

6
Mechaniki Postaci / Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
« on: January 08, 2017, 22:22:00 »
Będzie jeden wielki serwer, chyba już o tym mówiono.

Ogółem koncepcja dosyć interesująca nawet, aczkolwiek raczej nie na start gry. Zapowiadano iż będziemy startowali w cesarstwie. Co jednak jeżeli po jakimś czasie imperium upadnie?

Wtedy można by to zastosować, ale może to być niebezpieczne. Granice mogą się zmieniać, mam na myśli możliwe wojny, a my moglibyśmy się pojawić w samym ich środku, jeżeli by nam tak doradził system na podstawie języków.

Ogółem gdzieś już dyskutowano na temat spawnu postaci, ale ten temat gdzieś przepadł. Szukałem z 20 minut i nie znalazłem.

Aczkolwiek pamiętam, że była idea aby ludzie pojawiali się w losowych miastach. A gdyby jakiś przykładowo Hiszpan chciał zamieszkać w hiszpańskiej osadzie to musiałby się po prostu o takową wypytywać.

7
Testamenty miały istnieć, ale jeżeli dobrze zrozumiałem w postaci umownej między graczami. Mówiono, że będzie można coś przepisać koledze po śmierci. Nie miałem na myśli czegoś takiego, że umierasz i wszystko co miałeś przy sobie nagle wędruje do osoby, której to przepisałeś.

Ale nie rozwódźmy się nad offtopem.

8
Z pewnością nie ekwipunek będzie najcenniejszą rzeczą jaką będziesz posiadał, a skille. I na pewno zajmie ci to więcej niż dwa dni aby odrobić wszystko. Co do majątku to mogą istnieć testamenty, więc nie będzie płaczu o to, ale skilli nie można sobie ot tak zostawić po śmierci.

9
Mechaniki Postaci / Re: Niewolnictwo.
« on: January 06, 2017, 15:37:40 »
Zapewne większość z nas jest przeciw niewolnictwu. Ale popatrzmy teraz na takiego typowego Kowalskiego, który popełnił jakieś przestępstwo i musi iść do więzienia. A zatem, jest zniewolony. Większości z nas raczej to pasuje. No bo co zrobić z taką osobą, jeżeli przykładowo nie ma sędzi online? Oczywiście można zrobić samosąd, no ale bądźmy trochę cywilizowani.

I tu dopuszczamy niewolnictwo, przynajmniej jeżeli się z tym zgadzacie. A zatem, jeżeli zamknę kogoś w klatce, bo przegrał ze mną bitwę, to czy jest w tym coś złego? Tzn. obowiązujące prawo na danym terenie może mieć inną opinię na ten temat ode mnie, ale jednak dlaczego gra miałaby ograniczać niewolnictwo, skoro jednocześnie będzie je dopuszczać (więzienie)? Czasem jest ono potrzebne, aby kogoś jak w przykładzie powyżej przytrzymać do procesu.

Ogółem też jakby nie patrzeć branie do niewoli w celu wykorzystania owej osoby jako siły roboczej nie ma zbytnio sensu. Co nam z niewolnika, który nic nie będzie chciał zrobić w większości przypadków? Zagrozimy mu śmiercią (graczom w trybie zwykłym też się da zagrozić, np. egzekucja) albo torturami, które zmniejszą jego umiejętności (co ma być bolesne w Enidust). Przez jakiś czas może go zmusimy do posłuszeństwa. Ale potem zacznie myśleć owa osoba, że bez sensu taka gra i spróbuje się wyzwolić, nie patrząc na to czy umrze albo po prostu przestanie się logować. I co nam z takiej osoby, która jeszcze będzie śmiała targnąć się na nasze życie? Ma to sens?

Też trzeba uważać gdzie się mieszka. Jak zamieszkujesz tereny, które dopuszczają niewolnictwo to kusisz los. Aczkolwiek nie sądzę, aby wiele państw do tego dopuszczało.

Jakby nie patrzeć, niewolnictwo nie ma zbyt wielkiego sensu. Jest to tylko rodzaj uśmiercenia kogoś, bo osoba zniewolona w sumie wiele nie gra i gra tą postacią nie ma dla niej sensu. Jedyny motyw aby zniewalać to przetrzymywanie kogoś w jakimś celu, np. do procesu czy po prostu jeniec wojenny, wyciąganie informacji oraz handel jeńcami. Ale jako siła robocza to to się nie sprawdzi.

10
Mechaniki Handlu / Re: O systemach handlu
« on: January 02, 2017, 12:41:25 »
7.1 Absolutna zgoda.

7.2 Wiadome, że to dosyć dziwne, że wieśniak może od ciebie kupić pół miasta i kasa mu się nie skończy. Ogółem nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądał stan finansowy NPC oraz ich życie, ale żeby też nie było tak, że NPC nie pracuje, a pieniądze ma.

7.3 To jest trochę inny temat. Nie wiemy jeszcze czy w ogóle będzie istniał system gildii, czy wszystko będzie omawiane ustnie. Wiele ludzi ma różne opinie na ten temat. Tu i tu była ta kwestia poruszana.

7.4 Wiesz, że to nie ma wiele wspólnego z realizmem? Tzn. w aktualnym świecie coś takiego istnieje oczywiście, np. allegro, ale w średniowieczu wątpię w takie cuda.

7.5 Co do miejsc handlowych w mieście to to wszystko raczej będzie ustalane przez władze. Jeżeli natomiast chodzi o wystawienie sklepu i czekanie aż ktoś to kupi to OK, ale pod warunkiem, że gra pozostaje włączona.

7.6 Dom aukcyjny... Jeżeli masz na myśli, że np. o 19:00 wszyscy tam przychodzą i ludzie licytują przedmioty rozpoczynając od danej ceny wywoławczej to OK, ale jeśli coś takiego jak w 7.4 to jestem przeciw.

7.7 Absolutny sprzeciw. Wkładasz wóz do skrzynki pocztowej, płacisz za przesyłkę i on nagle teleportuje się do skrzynki pocztowej w innym mieście? Brak realizmu.

7.8 Jak dla mnie WTB/WTS to można pisać wszędzie, wolność słowa. Ale zasięg słowa zostałby ograniczony, aby nie było czegoś takiego, że ktoś cię słyszy z drugiej półkuli ziemskiej. Wiele razy to omawiano.

7.9 Tu jeszcze raz zaznaczę, że nie znamy systemu gildii. Aczkolwiek nie sądzę aby istniało coś takiego jak doświadczenie gildii. A magazyn to zwyczajny budynek jak np. dom, więc nie widzę sensu w daily questach.

11
Offtopic / Re: Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
« on: December 31, 2016, 01:05:36 »
Zapomniałem o sylwestrze!

Szczęśliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy!!!

12
Newsy / Re: “Z życia projektu”- artykuł o postępach
« on: December 31, 2016, 00:53:17 »
Quote from: DawroM
zapewne jesteście ciekawi co działo się w trakcie ostatnich miesięcy,
Lat, nie miesięcy. xD

Hehe, aż widać na czym się wszyscy skupili:


Hmm... Nie sądziłem, że ta grafika taka ładna. Fajny kotek na ostatnim zdjęciu. Miasto Aldea... Z pewnością odwiedzę. Przy okazji chyba trzeba pomyśleć o kupnie nowego sprzętu. ;)

Jestem naprawdę zadowolony, że dotrzymaliście obietnicy, której właściwie nie składaliście. Oznajmiliście, abyśmy się spodziewali więcej newsów od następnego roku, a nie że w tym roku będzie news. ;)

Dobrze wiedzieć, co się dzieje. Oczywiście wszyscy wiemy, że nie macie dużo czasu na przekazywanie newsów, ale ponad dwa lata czekania na oficjalny news to może jednak troszku była przesada.

Dzięki. Naprawdę dzięki!

13
@Agorafobik Jedyną wadą jest to, że na bitwach będą padać szybciej niż by chcieli, no ale w sumie o to w każdej batalii chodzi.

W sumie, dziwne uczucie by to było, grając np. w CS i strzelając komuś w głowę nie zabić go. Tylko że tam nic nie tracisz, jak zginiesz, jedynie +1 do statystyk death.

Aczkolwiek jednak, gdyby moja pierwotna koncepcja zaistniała, nie byłoby nigdy żadnych zamachów, co dopiero teraz zauważyłem. Próbujesz zabić cesarza, strzalasz mu w głowę, a ten dalej chodzi ze strzałą we łbie.

Powoli się jednak przechylam na stronę 1 hit 1 death. Tryb realistyczny stawia przed nami wachlarz możliwości, ale nakazuje nam także baczyć ostrożniej na każdy nasz krok. Każdy dar ma swoją cenę.

14
Offtopic / Re: Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
« on: December 24, 2016, 11:52:11 »
Temat można odświeżyć.

Życzę wam wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz abyśmy wszyscy, nim nadejdzie 1 stycznia 2017, ujrzeli jakiegoś newsa, cokolwiek by to nie było, chociażby dwa kamienie. ;)

15
Offtopic / Avatar Kuloka - pies
« on: November 03, 2016, 21:33:17 »
Witam.

Sama nazwa wątku może brzmi śmiesznie, ale zaraz wytłumaczę o co mi chodzi, a dokładniej wrzucę ss:


Gdy spróbujemy poszukać na stronie głównej czegoś co nie istnieje, wyskoczy nam taki błąd. Ten pies jest dosyć podobny do avataru Kuloka:


Ów pies jest też podobny do Pershinga z 13 posterunku, czyli do buldoga angielskiego.

Czy sądzicie może, że ten pies może mieć jakieś znaczenie fabularne w grze? Tzn. nie do końca "fabularne", mam bardziej na myśli czy uważacie za możliwe, że może on być np. psem cesarza? Albo obiektem kultu jakiejś sekty (jeszcze nie słyszałem o wyznawaniu psa osobiście, no ale wszystko jest możliwe)?

Ogólnie pewnie się zastanawiacie skąd mi taka śmieszna idea do głowy przyszła o tym psie. Zainteresowałem się tym dlatego że na stronie głównej przy errorze 404 zamieszczono jego zdjęcie - gdyby wstawiali w to miejsce byle co to mogliby nawet zdjęcie ferrari tam wrzucić. Mam na myśli, że na stronę główną raczej byle czego się nie wstawia, a zatem może być jakiś związek pomiędzy tym psem a grą.

Przy okazji, Kulok, administrator, posiada avatar z podobizną tego psa. To też może dawać do myślenia, łącząc te dwa fakty.

Co o tym sądzicie? Uważacie to za kompletnie głupie "podejrzenia" na temat tożsamości naszego czworonożnego przyjaciela czy może jednak uważacie, że jednak istnieje jakiś związek pomiędzy grą a nim? Zapraszam do dyskusji.

Pages: [1] 2 3 ... 24