Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Ajamaharis

Pages: [1] 2 3 ... 6
1
Newsy / Re: “Z życia projektu”- artykuł o postępach
« on: July 27, 2018, 10:53:39 »
z życia projektu można napisac że RODO skutecznie wybiło duża liczbę pozostałych tu ludzi i została garstka (w liczbie ok 5) które jeszcze wchodzą i sprawdzają co się dzieje.
może jakiś news na głównej/facebooku o tym że forum znowu działa po uporaniu się z problemem rodo i że cokolwiek się dzieje w projekcie?

2
Offtopic / Re: Prace nad Enidust
« on: March 31, 2016, 21:19:08 »
bo dla ciebie jest to wiedza tak oczywista jak to że słońce świeci.

przedstawię ci zabawę starą jak świat: "uznaj że jesteś podróżnikiem w czasie i przeniosłeś się do czasów starożytnych. spotykasz greka z którym możesz się dogadać. twoje zadanie polega na wytłumaczeniu czym jest tlen. masz na to 5 minut, czas start. "
bardzo fajna gra i bardzo twórcza dla uczniów podstawówki oraz gimnazjum. wnioski z zabawy (nie z tego gdzie się ją stosuje) wyciągnij sam ^^

3
Offtopic / Re: Prace nad Enidust
« on: March 31, 2016, 11:00:20 »
to że nie widzisz czegoś nie znaczy że tego nie ma. tlen czy powietrze widzisz? a ich istnienia zaprzeczyć nie możesz

podpowiem: http://forum.enidust.com/index.php/topic,1585.0.html

4
Mechaniki Podróżowania / Re: Astronawigacja
« on: March 18, 2016, 16:46:36 »
a dobra, whatever.
zmyliło pewnie to że częściej się słyszy Sekstant niż Kwadrant

5
Mechaniki Podróżowania / Re: Astronawigacja
« on: March 17, 2016, 14:41:59 »
jak z kwadratu obliczyć inne kąty niż 90?

Code: [Select]
potrzebne: linijka, cyrkiel, ołówek, papier
i wiedza czym jest dwusieczna kąta, umiejętność dzielenia, dodawania, odejmowania

90/2=45
90+45=135
90+90=180
45/2~=22
22/2 ~=11
11/2~= 5
135/2=67
67/2~=33

trzeba tylko brać pod uwagę że z każdym przybliżeniem pojawia sie pewien błąd więc dokładnie nie idzie tego policzyć
~67+~33=100
67,5+33,75=101,25
(101,25-100)/100 daje nam 2% przy drugim rzędzie dzielenia kąta

może nie każdemu by się chciało, ale zawsze będzie ktoś kto może się tym pobawić dla własnego zysku lub za opłatą dla kogoś

6
Offtopic / Re: Spambot na fb
« on: January 24, 2016, 18:18:43 »
druga sprawa: nie wchodź na żadne strony podobne do demotów gdyż one tez często w linkach mają autopublikacje takich treści

7
Offtopic / Re: Potrzebna pomoc :(
« on: January 20, 2016, 22:44:56 »
gdrive jako poczte, i skan z użyciem malvarebytes lub czegoś innego niż avast, avira

8
Offtopic / Re: C++
« on: January 17, 2016, 10:43:08 »
biblioteki są to już gotowe skrypty ułatwiające pracę. dla przykładu: by pobierać dane z klawiatury czy wiświetlać je na ekranie potrzebna ci biblioteka STDIO, do obsługi pliów FSTREAM. zapewne korzystałeś z bibliotek nie wiedząc że to są biblioteki ^^

firmy na pewno robią swoje biblioteki gdyż by nie było problemów wszyscy powinni programować w podobny sposób (te same biblioteki, podobne formatowanie kodu)

formatowanie... mniej więcej coś takiego:
Code: [Select]
#include <stdio.h>
#include <stdlib>
 
int main(void)
{
    int mantysad,mantysaf;
    double dx, dxp1;
    float dy, dyp1;
   
    mantysad = 0; dx = 1.0; dxp1 = 2.0;
    mantysaf = 0; dy = 1.0; dyp1 = 2.0;
   
while(dxp1 > 1.0)
    {
        dx *= 0.5;
        dxp1 = 1.0 + dx;
        mantysad++;
    printf("%d\tDouble Epsylon maszynowy (double) = %g\n",mantysad,dxp1);

        if(dyp1 > 1.0)
        {
             dy *= 0.5;
            dyp1 = 1.0 + dy;
            mantysaf++;
        }       
    }
        system("CLS");
    printf("Double\nEpsylon maszynowy (double) = %g. \nLiczba bitow mantysy = %d\n", 2*dx, mantysad-1);
    printf("\nFloat\nEpsylon maszynowy (float) = %g. \nLiczba bitow mantysy = %d\n", 2*dy, mantysaf-1);
        getchar();
}
nie przejmuj się że cześci nie rozumiesz bo to C a nie C++ ^^

generalnie chodzi o wcięcia i przejrzystość kodu. ułatwiają czytanie oraz analizę kodu

9
Offtopic / Re: Objawienie Kamienia!
« on: January 16, 2016, 01:59:23 »
na co ci gameplay skoro masz kamień?

10
Offtopic / Re: C++
« on: January 14, 2016, 20:20:06 »
zmienia ci się jedynie kompilator. język jest ten sam.
przykładowo: różnica między kompilatorem borland c++ a  visual studio jest taka że visual umożliwia ci podglądanie zawartości danych zmiennych w trakcie działania programu co ułatwia debugowanie, za to borland jest bardziej user friendly i bardzo dobry do nauki ze względu na prostotę.
w porównaniu do dev c++ to borland jest o wiele bardziej rozbudowany (dev ma niekiedy problemy z wskazaniem błędów i ich położenia ^^)

różnic jest o wiele więcej, ale nie chce mi się sprawdzać wszystkiego, więc wymieniłem jedynie przykładowe i bardzo oczywiste. z innych kompilatorów nie korzystałem jeżeli pomijamy kompilator pod fedorą czy debianem

11
Offtopic / Re: C++
« on: January 10, 2016, 20:07:53 »
jak mogę polecić to Borland C++ albo visual c++ od microsoftu
dwa dość potężne i rozbudowane kompilatory często polecane na uczelniach

12
Offtopic / Re: Objawienie Kamienia!
« on: January 07, 2016, 07:04:24 »

13
Wasze pytania / Re: Pozostałe pytania
« on: August 13, 2015, 21:13:56 »
10. Ile (mniej więcej) osób mogłoby stworzyć miasto ?
i ile mi wiadomo miasto będzie mogła stworzyć nawet jedna osoba tylko pojawia się problem natury technicznej. potrzeba będzie murarzy, stolarzy, dekarzy i wiele więcej osób do machnięcia miasta nie mówiąc już o czasie i pieniądzach (coś było wspominane w którymś filmie)

14
Mechaniki Postaci / Re: Start game
« on: June 04, 2015, 12:07:49 »
Czemu by nie zacząć od końca epoki kamienia i pisać historie całkowicie nową, recepty i konstrukcje nowe...
Gra będzie miała także fabułę, a będzie ona powiązana z Cesarstwem, a ono będzie już posiadało dość rozwiniętą technologie, więc to raczej nie przejdzie : P

Popieram pomysł Ajamaharisa. Mogłoby to wpływać na historię naszej postaci np. gracz typek10 pochodzi z Krakowa (przykładowa nazwa miasta).
Tak, to jest dobry pomysł. Użytkownik Ajamaharis mówił jeszcze o 10 punktach startowych. Ja bym to widział tak - w każdym punkcie znajduje się co innego np. karczma, kaplica, tartak. Podczas tworzenia postaci wybieramy to miejsce. Nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby zrobić wybór swojej przeszłości, czyli - "do tej pory byłem pielgrzymem", nasz pierwszy spawn zatem będzie przy kaplicy. Początkowy ekwipunek także może zależeć od miejsca spawnu (pisałem o tym w innym temacie), np. jeśli spawnujemy się przy kaplicy, dostajemy kostur i jakąś obdartą szatę.
liczby zawsze można dostosować w zależności od ilości graczy, można zacząć od 2-5 (miejsca-punkty) rozwinąć do 4-10 a zakończyć na 10-15 na ten przykład. liczby zawsze można zmienić i dostosować więc podawałem to czysto teoretycznie. a mając do dyspozycji podane 40 miejsc startowych czy nawet 150 można wymyślić dość unikalne rozpoczęcie dla każdego z graczy zwłaszcza że teren jak i historia mają się zmieniać z czasem. nie będzie też sytuacji że dany teren zostanie przeludniony w skutek nadmiernego spawnu nowych graczy. jedyna trudność jest taka by utworzyć takie miejsca, choć tu może zajść pełna dowolność czasu i przestrzeni: górskie szlaki, lasy, jeziora, rzeki, pokoje w karczmie, ścieżki przez pola.... czy bardziej rozwinięte jak kaplice, tartaki, farmy albo też mniejsze miasteczka lub okolice podmiejskie.

trzeba pamiętać że ma być to okres wczesnośredniowieczny gdzie każda farma była otoczona polami i sporą przestrzenią

15
Mechaniki Natury / Re: Bossy
« on: May 21, 2015, 19:51:01 »
Mógłby być to dobry pomysł.

Tylko jeżeli dobrze rozumiem to taki boss-iluzja może nas zabić, więc nie sądzę, aby ludzie wykorzystywali to tylko na turnieje itp. Może się znaleźć jakiś wariat, który w jakiś niewiadomy sposób wszedł w posiadanie takie lampy bossa i otworzył ją w środku miasta. Wtedy miasto miałoby problem.
dać dziecku zapałki, którymi się może poparzyć, a dać dziecku materiał z którego może zrobić zapałki którymi się będzie mogło poparzyć to spora różnica. poza samym posiadaniem przedmiotu wymagana byłaby wiedza jak go użyć.

dla porównania: czy małpa mając w ręce żarówkę domyśli się jak ona działa?

Pages: [1] 2 3 ... 6