Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - ToTamir

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Sprawy Techniczne / Re: Podwójne zalogowanie?
« on: February 21, 2016, 18:38:34 »
Najprawdopodobniej jest to błąd silnika forum. Jako, że jest to zewnętrzny silnik pozostało oczekiwanie do wydania nowej wersji.

2
Konta forumowe tworzone przez rejestrację z panelu użytkownika na stronie głównej nie są uwzględnione w statystykach forum. Nie jest to błąd zagrażający bezpieczeństwu, a statystki te można odtworzyć więc ma najniższy priorytet I jest on na mojej liście task'ów co chwilę przesuwany.

3
Sala treningowa / Re: Zimna Krew
« on: August 13, 2015, 14:55:27 »
Z tego co wiem to poziomów doświadczenia ma nie być.

Jeśli dobrze pamiętam to faktycznie było mówione w filmie na Youtube, że nie będzie poziomów doświadczenia.

To takie małe utrudnienie - jeśli umiejętność nie będzie rozwinięta boimy się przeciwników na większym poziomie doświadczenia, zadając tym samym obrażenia mniejsze o, dla przykładu, 25 %.
Jeżeli natomiast będzie to umiejętność, którą można rozwijać, będzie to np. tak : wydany 1 PN (czy co tam tworzycie) = boimy się osoby nie o 1 poz. doświadczenia, lecz o 2. Albo zadajemy po prostu większe obrażenia : 10 PN = 20 % mniej, 20 PN = 15 % mniej, itd.

A co do proponowanej umiejętności to moim zdaniem jest skrajnie zła. Jak było mówione w filmie na Youtube gra ma się opierać na treningu, a dodakowo weterani będą posiadać bardzo dobre uzbronienie, ponieważ najzwyczajniej w świecie poświęcili dużo czasu na wzbogacenie się, a jak było także mówione w filmie na Youtube gra ma opierać się na realizmie, a więc raczej jest mała sansa, aby początkujący w podartych szmatach zabił w pojedynku weterana przy pomocy kozika przez zbroję płytową. Więc jak widać to wszystko da wystarczającą przewagę weteranom nad początkującymi, a jakiekolwiek dodatkowe bonusy mogłyby zniechęcić nowcyh graczy do gry, ponieważ zbyt silna pozycja weteranów uniemożliwiłaby wybicie się początkującym.

4
Offtopic / Re: Cytaty
« on: August 08, 2015, 22:57:23 »
"Wiem, że tam jesteście. Czuję was. Wiem, że się boicie. Boicie się nas. Boicie się zmian. Nie znam przyszłości. Nie powiem wam, jak to się skończy. Ale powiem wam, jak się zacznie. Odłożę słuchawkę i pokażę ludziom to, co przed nimi ukrywaliście. Świat bez was. Świat nie kontrolowany, bez granic i nakazów. Świat, w którym wszystko jest możliwe. Co się stanie potem, to już zależy od was."
NEO  w Matrix ( 1999 )
Szkoda tylko,  że tak niewiele osób zrozumiała o co scenarzystom filmu chodziło.

5
Sprawy Techniczne / Re: Niebezpieczny link?
« on: February 17, 2015, 12:28:43 »
Mogę was zapewnić, że domena enidust.com jak i jej subdomeny są uznawane za bezpiecznie przez ogranizacje zajmujące się bezpieczeństwem w internecie:
McAffe Site Advisor dla strony głównej: http://www.siteadvisor.com/sites/enidust.com
McAffe Site Advisor dla forum: http://www.siteadvisor.com/sites/forum.enidust.com
Norton Safe Web dla całej domeny ( wraz z subdomenami ): http://safeweb.norton.com/report/show?url=enidust.com
GOOGLE SAFE BROWSING dla strony głównej: https://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=enidust.com
GOOGLE SAFE BROWSING dla forum: https://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=forum.enidust.com

Dodatkowo strona jest pozytywnie zweryfikowana przez YANDEX SAFETY.

6
Mechaniki Handlu / Re: Rodzaje podatków
« on: January 06, 2015, 20:06:28 »
Ale lecicie w politykę.
Tu raczej chodzi o dyskusję jakie podatki mają być wprowadzone do gry przez twórców, a nie o politykę. Moim zdaniem nie ma się co oszukiwać - jeśli podatki nie będą pobierane przez system z automatu  to wcale nie będą odprowadzane. Wiecie o co mi chodzi? ;-)

7
Mechaniki Handlu / Re: Rodzaje podatków
« on: September 29, 2014, 16:39:53 »
Quote from: SorenII
Może tylko trzeba by jeszcze wprowadzić coś jak zameldowanie w danym mieście czy królestwie co dałoby możliwość wprowadzenia takich podatków.
Uważam, że opcja zameldowania w danym mieście to bardzo dobry pomysł, ale opcja zameldowania w królestwie / państwie dobrym pomysłem już nie jest. Zamiast opcji zameldowania w królestwie / państwie powinna być opcja obywatelstwa.

Quote from: Azariusz
A może podatek wojenny, co wy na to? Byłby pobierany gdy cesarstwo jest zagrożone rebelią lub wojną z innym państwem. To coś w stylu wysokiego jednorazowego podatku w złocie lub procentowo od całkowitego stanu majątkowego np. 25% pieniędzy posiadanych w chwili wydania rozkazu o zebranie tego podatku. Wydusiło to by kasę z najbogatszych i pomogło w obronię państwa.
Uważam to za bardzo zły pomysł i wpływa na to kilka czynników:
1. Władca musiałby posiadać narzędzia do sprawdzania stanu majątkowego mieszkańców.
2. Taki podatek uderzył by w biednych zamiast bogatych, ponieważ biedni całe swoje bogactwo mają na sobie i chodzi mi tu głównie o walutę( bardzo duży procent swojego majątku posiadają w walucie ), a bogaci wszystko co mają inwestują np. w budynki, ziemię, uzbrojenie( bardzo mały procent swojego majątku posiadają w walucie ).
3. Jednorazowy zastrzyk gotówki nic nie da, ponieważ za zebrane pieniądze zostanie wyszkolona wielka armia z utrzymaniem której pojawią się później problemy co najprawdopodobniej doprowadzi do bankructwa.
Quote from: Sztuka wojenna Sun Zi
Szczytem umiejętności jest pokonanie przeciwnika bez walki.
4. Zaprezentowana opcja "podatku" nie jest podatkiem lecz kradzieżą...

Quote from: Azariusz
Hmmm... podatki to coś co każdy lubi. Najbardziej lubi je państwo bo przez nie zarabia.
Państwo na podatkach nie zarabia, a jedynie przenosi pieniądze z jednego sektora w drugi.
Przykład:
Król pobiera podatek za miejsca straganowe na bazarze i za pieniądze zebrane z podatku szkoli wojsko.
Wnioski:
Król przeniósł pieniądze z sektora handlowego do sektora wojskowego, a handlarze odkują się zwiększając cenę towarów...

Moim zdaniem jedyny słuszny podatek to VAT ( podatek od wartości dodanej ), ponieważ chyba jako jedyny uderza bardziej w bogatych niż w biednych i jest łatwy do egzekwowania. Jeśli przy podatku VAT +25% ( 20% ceny brutto ) biedny kupi zardzewiały miecz za 5 monet to tym samym odprowadzi 1 monetę podatku, a jeśli bogaty kupi jedną z najlepszych broni w grze za 1000 monet to odprowadzi 200 monet podatku.

8
Wersja 1.1 ( 2014.08.16 10:45:01 )
- aktualizacja listy opisanych wtyczek oraz przeglądarek o przeglądarkę Opera ( wtyczka AdBlock oraz Adblock Plus )
- aktualizacja grafik dotyczących przeglądarki Google Chrome ( wtyczka AdBlock )
- aktualizacja grafik dotyczących przeglądarki Mozilla Firefox ( wtyczka AdBlock Plus )
- instrukcja dodania domeny enidust.com do listy wyjątków w przeglądarce Opera ( wtyczka AdBlock oraz Adblock Plus )

9
Wersja 1.0 ( 2014.05.20 15:01:03 )
- wstęp opisujący cel powstania poradnika
- kompletna lista opisanych wtyczek oraz przeglądarek
- instrukcja dodania domeny enidust.com do listy wyjątków w przeglądarce Google Chrome ( wtyczka AdBlock oraz Adblock Plus )
- instrukcja dodania domeny enidust.com do listy wyjątków w przeglądarce Mozilla Firefox ( wtyczka Adblock Plus )

10
Księga czarów / Re: Zaklęcie autodestrukcji
« on: August 05, 2014, 17:34:02 »
Podoba mi się, ale czy ten czar nie będzie przypadkiem tak silny, aby zniszczyć miasto? Jeśli będzie na tyle silny to w grze będzie problem z terroryzmem. Władca wydał na mnie wyrok śmierci, dostaje focha i wysadzam całe jego miasto xD
Znowu takiej siły mieć nie powinien, ja myślałem raczej o tym by unieszkodliwiał cele w odległości maksymalnie 5m. Ma to być potężne zaklęcie, ale nie tak potężne, aby zachwiać balans w grze.

No zwykle "czarni" magowie nie działają dla "dobra sprawy", bardziej widzę użycie taj potęgi w momencie klęski.
Właśnie chodzi o to aby użyć autodestrukcji w momencie uświadomienia sobie klęski, ale nie podczas wyzionięcia ducha. Myśląc nad tym zaklęciem doszedłem do wniosku, że potrzeba na nie tak dużo energii, że ranna lub konajaca postać nie będzie w stanie tego dokonać. Dlatego siła zaklęcia zależałaby od stanu zdrowia.

znajduje się awatar chaosu, demon pyłu,
wezwany potężną magią czarnoksiężnika.
To dobry pomysł, lecz obawiam się, że zaklęcie to było by zbyt silnie. Postacie otaczające maga mogłyby powalczyć o swoje życie, choć wątpię aby przeżyli potyczkę z takim wrogiem i raczej ten stwór rozpanoszyłby się gęsto w pobliżu słabych potworów, ponieważ byłby to świetny pomysł na farmienie przedmiotów ze słabych graczy ( jeśli potwór się pojawił to przecież nie wyparuje, a jeśli nie wyparuje to będzie krążył w pobliżu i zabijał, a za nim będą biegały hieny cmentarne ).

11
Księga czarów / Zaklęcie autodestrukcji
« on: August 05, 2014, 14:01:11 »
Uważam, że dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie zaklęcia autodestrukcji. Zaklęcie to mogło by zostać użyte tylko w trybie realistycznym i tylko raz, ponieważ jak nazwa wskazuje, po użyciu tego zaklęcia postać ginęłaby śmiercią permanentną. Byłby to rodzaj jakiegoś typu czarnej magii i byłoby to najsilniejsze zaklęcie w grze ( z powodu jednokrotnego użycia ;D ). Zaklęcie to niszczyłoby także przedmioty postaci rzucającej czar. Obrażenia tego zaklęcia oraz ilość zniszczonych przedmiotów byłaby zależna od aktualnego stanu zdrowia gracza rzucającego ten czar ( tak aby użycie tego czaru było aktem bohaterstwa, a nie wynikiem desperacji konającego gracza ).

Ilość użyć tego czaru byłaby minimalna ( szkoda czasu poświęconego na stworzenie postaci ), ponieważ przejście na tryb realistyczny nie jest możliwe od razu, a "dopiero po odpowiednim rozwinięciu swojej postaci" ( Enidust - trwała śmierć ).
Co o tym sądzicie?

PS: I to zawsze dobry sposób na efektywne zakończenie gry:

No może z tym wybuchem trochę przesadziłem ;)

12
Mechaniki Handlu / Re: Waga monety (Innych rzeczy też)
« on: July 08, 2014, 14:11:47 »
Może cię to zaskoczy ale kiedyś złoto było warte więcej jak teraz bo:
-potrzebny jako pieniądz
-jako biżuteria
-jest go mało

Teraz powiesz że złoto jest więcej warte przez uwolnienie rynku, u pospolicenie innych dawniej drogich surowców jak sól, ale powiem ci że nie bo złota było wiele mniej przez brak geologii, zaawansowanego sprzętu czy chociaż jakiejkolwiek kopalni głębinowej.

Moim zdaniem wartość złota wciąż utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie. To prawda, że techniki wydobywcze znacznie się poprawiły, lecz musisz uwzględnić wzrost liczby ludności ( czynnik ten powoduje znaczne zmniejszenie ilości złota na osobę ) oraz to, że liczba złota na planecie jest stała, a więc z każdą wydobytą toną kruszcu znalezienie oraz wydobycie kolejnej tony jest trudniejsze i droższe ( trudniejszy dostęp, gorszej jakości złoża ).

a do tego miedzy Złotymi monetami a Miedziakami pewnie będą i srebrne. zakładając przelicznik z tibii(który mało oddaje różnice wartości, która jest znacznie większa) to:

 100 miedziaków= 1 srebrnik
 100 srebrników = 1 złota
 a więc 1 złota = 10000 miedziaków

Uważam, że wartość ta nie powinna być stała, a zmienna w zależności od popytu i podaży na złoto srebro oraz miedź. Jeśli popyt na któryś z tych surowców wzrośnie to wzrośnie jego cena, a więc jego wydobycie ( nie wyobrażam sobie aby Enidust mógł istnieć bez górnictwa oraz metalurgii - w końcu z czegoś trzeba wytwarzać miecze w craftngu, a bicie godzinami mobków dla rudy to nie frajda, a przynajmniej dla mnie ) będzie bardziej opłacalne w wyniku czego wprowadzą więcej tego surowca do obiegu, a więc i jego cena znów spadnie. W ten sposób równowaga pomiędzy tymi trzema środami płatniczymi powinna być mniej więcej zachowana, a dodatkowo pojawi się możliwość handlu walutą w celu zarobkowym ;)

Czemu wszyscy chcą stworzyć sztuczny problem że monety będą ważyć?? Naprawdę też ważą chowano monety w skrzyniach, a je transportowano statkami/wozami.

Tak trudno jest się wymienić masz ten kufer złota a ja biorę miecz? Ten temat jest bez sensu -.- czy naprawdę tylko mnie tak oburza taki dość bezsensowny temat?

Zakładając, że w grze pojawi się biżuteria lub inne produkty ze złota to jest to bardzo ważny temat. Chcesz kupić złoty sygnet o wadze 10g wykonany przez miejscowego złotnika ( gracza ). Ile mu zapłacisz skoro tylko on wie ile złota ( np. przetopione złote monety ) użył aby go wykonać? Skąd wiesz czy specjalnie nie zawyżył ceny? Będziesz chodził po miastach ( narażając się na śmierć, ze strony złodziei oraz bestii ) i pytał innych złotników o cenę? A co jeśli wszyscy pobliscy złotnicy będą w zmowie cenowej ( powszechna praktyka w grach sieciowych - sam tak robiłem z kolegami i bardzo dobrze na tym wychodziłem ;) ). To samo dotyczy się sztabek złota i wszystkich innych przedmiotów z niego wykonanych ( oraz z innych surowców używanych jako środek pładniczy ), ponieważ bez wagi monety wartość sztabki złota może się zmieniać, a jak to będzie wyglądać jeśli wczoraj 1kg sztabka złota kosztowała 100 złotych monet, a dzisiaj kosztuje już 80 złotych monet?.
A więc moim zdaniem monety muszą mieć wagę, ponieważ brak tej wagi utrudni lub nawet uniemożliwi późniejszy rozwój gry ( wszelakiego rodzaju crafting biżuterii, rzeźb, itd. ), a gra straci realizm nad którym twórcy tak ciężko pracują.

Nie wydaje mi się i nie chciałbym aby piętrowy dom w centrum miasta w bogatej dzielnicy kosztował jedynie 10kg złota...
Załóżmy że ktoś będzie chciał przetopić to złoto i wybić z niego monety którymi będzie można handlować na danym terenie.
Załóżmy że jedna moneta będzie ważyła 1dag (to dużo, bo nasza złotóweczka ma około 5g, ale to w końcu złote monety więc nie ma się o co czepiać)
Więc 1000 monet będzie odpowiednikiem 10cio kilogramowej sztaby złota.
W takim razie teoretycznie za 1k złotych monet mógłbym wykupić sobie dobry dom w bogatej dzielnicy.


Teraz pytanie - Ile taka sztaba może być warta jeżeli za taki kawałek miałbym sobie wykupić dobrej jakości dom?
Myślę że takich sztabek musiałoby być odrobinę więcej, może nie będzie potrzebna karawana, ale jakiś wór powinien być chociaż trochę
Bardziej odpowiedni.

Jeśli wartość złota będzie bardzo duża ( co moim zdaniem byłoby dobrym rozwiązaniem, ponieważ np. złota biżuteria była by noszona tylko przez bogatych ) to takiego zakupu posiadłości będziesz mógł dokonać za kilka całkiem lekkich monet, a jeśli wartość złota będzie bardzo niska ( co moim zdaniem jest bardzo złym rozwiązaniem ) to aby zakupić dom musiałbyś przywieść cały wóz wypełniony złotem, a złodziej okradając cię zabierze miecz, a złoto zostawi ponieważ nie będzie opłacało mu się go taszczyć w wyniku czego gra przejdzie na handel wymienny.

13
Pomysły: Mechanika / Odp: Bogowie tak czy nie
« on: June 02, 2014, 11:59:13 »
A może by tak możliwość modlitwy oraz składania ofiar przed każdym posągiem? Wtedy istniałaby możliwość oddawania czci już istniejącym bogom ( stworzonym przez twórców gry ), a także możliwość tworzenia nowych bóstw przez budowanie posągów ( cesarzy, wielkich dowódców czy zwycięzców zawodów ) i oddawanie im czci. W ten sposób będzie można oddawać boską cześć nawet za życia ( chyba każdy by tak chciał ), a każde miasto będzie mogło mieć swojego lokalnego boga. Modlitwa oraz składanie ofiar dodawałoby na krótki czas trochę do statystyk ( czym bardziej wytrenowana umiejętność tym więcej zostałoby dodane ), a także odrobinę szczęścia ( większa szansa na zadanie ciosu krytycznego czy większa szansa na lepszy przedmiot z craftingu ). Kradzież z przed posągu czy zniszczenie go prowadziło by do trochę dłuższego i silniejszego debuffa ( gniew bogów ). W ten sposób gracze będą się modlić przed bitwą ( o zwycięstwo ), przed polowaniem ( o pomyślne łowy ) itd. Wpływ religii na grę były określany przez twórców ( manipulacja buffami ). Modlitwa i składanie ofiar nie zawsze było by opłacalne np. idąc do lasu na sarenki, czy zające byłoby to nieopłacalne, ale przed wyprawą na bossa już tak ( więcej drogocennej krwi z potwora czy większa szansa na stan agonalny zamiast natychmiastowej śmierci ).

14
Wasze pytania / Odp: Pozostałe pytania
« on: May 27, 2014, 13:26:26 »
Będzie jakaś możliwość wykupienia wcześniejszego dostępu do gry? Kiedy planujecie to zrobić i w jakiej cenie? Generalnie chętnie bym pograł ale nie chce mi sie pierniczyc w robienie fałszywych refów, jeżeli dacie ludzką cenę to wole po prostu kupic.
http://polakpotrafi.pl/projekt/pga?utm_source=index#enidust

Quote
Pakiet Gracza 30 zł - wcześniejszy dostęp do serii testów (klucz) gry*

15
Jednym ze sposobów na pokrycie kosztów projektu Enidust są reklamy, które wyświetlamy na naszym forum dyskusyjnym. Jak jednak dobrze wiemy, większość użytkowników Internetu posiada oprogramowanie blokujące takie reklamy. Jeśli chcielibyście wspomóc nasz projekt, a korzystacie z takiego właśnie oprogramowania, wystarczy, że dodacie naszą domenę do listy wyjątków. Dzięki temu nadal nie jesteście narażeni na atak spamu z innych portali, my zaś każde Wasze odwiedziny na portalu możemy postrzegać jako maleńką dotację z Waszej strony. Poniżej przedstawiamy instrukcję, w jaki sposób należy dodać wyjątek do oprogramowania adblock.
Poniższy poradnik przedstawia sposób dodania domeny enidust.com do listy wyjątków w przeglądarkach Google Chrome ( AdBlock i Adblock Plus ), Mozilla Firefox ( Adblock Plus ) oraz Opera ( AdBlock i Adblock Plus ).

Google Chrome AdBlock:
1. Otwieramy stronę http://forum.enidust.com/
2. W górnym prawym rogu przeglądarki klikamy na ikonę AdBlock:

3. W menu AdBlock naciskamy na przycisk "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie":

4. W okienku które się pojawiło przesuwamy suwak dotyczący domeny maksymalnie w prawo:

5. Naciskamy na przycisk wyklucz i gotowe ;D :


Google Chrome Adblock Plus:
1. W górnym prawym rogu przeglądarki klikamy na ikonę Adblock Plus:

2. W menu Adblock Plus naciskamy na przycisk "Opcje":

3. Na stronie która się pojawiła naciskamy na przycisk "Wykluczone domeny":

4. W pole tekstowe wpisujemy enidust.com następnie naciskamy na przycisk "Dodaj domenę" i gotowe  ;D :


Mozilla Firefox Adblock Plus:
1. Otwieramy stronę http://forum.enidust.com/
2. W górnym prawym rogu przeglądarki klikamy na ikonę Adblock Plus:

3. W menu Adblock Plus naciskamy na przycisk "Wyłącz blokowanie na enidust.com" i gotowe ;D :


Opera AdBlock
1. Otwieramy stronę http://forum.enidust.com/
2. W górnym prawym rogu przeglądarki klikamy na ikonę AdBlock:

3. W menu AdBlock naciskamy na przycisk "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie":

4. W okienku które się pojawiło przesuwamy suwak dotyczący domeny maksymalnie w prawo:

5. Naciskamy na przycisk wyklucz i gotowe ;D :


Opera Adblock Plus
1. W górnym prawym rogu przeglądarki klikamy na ikonę Adblock Plus:

2. W menu Adblock Plus naciskamy na przycisk "Opcje":

3. Na stronie która się pojawiła naciskamy na przycisk "Wykluczone domeny":

4. W pole tekstowe wpisujemy enidust.com następnie naciskamy na przycisk "Dodaj domenę" i gotowe  ;D :

Pages: [1] 2 3 ... 5