Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Kamko

Pages: [1] 2 3 4
1
Witam. Ostatnio zaczęła mnie zastanawiać pewna kwestia. Szukałem na forum i nie znalazłem podobnego tematu, więc postanowiłem sam go założyć.
Tak jak w tytule, nieoczekiwane okoliczności, skrajne przypadki jak i problemy, które mogą wystąpić po naszym ponownym wejściu do gry.
Na przykład, po ponownym zalogowaniu się nasza postać znajduje się: w miejscu zasypanym ziemią; w drzewie, gdyż ono wyrosło akurat w miejscu wylogowania się (a my sami się przez pewien czas nie logowaliśmy); w miejscu zabitym deskami; zawalonym budynku; miejscu zalanym wodą, bądź podpalonym.
To wszystko to pośrednie sposoby zabicia kogoś innego nawet nie zmieniając trybu. A nawet jeśli to kogoś nie zabije (bo znajduje się w trybie bezpiecznym) to będzie wiecznie w stanie agonalnym niezdolnym nawet do poruszenia się i udzielenia sobie jakiejkolwiek pomocy. I choć śmierć dotyczy bardziej dwóch ostatnich przypadków (a więc utopienia bądź spalenia), tak poprzednie przypadki wymagają już trochę głębszego zastanowienia się. Wiadomym jest, że postać nie może znajdować się od tak w ścianie. W niektórych grach skutkowało to po prostu śmiercią postaci, a jeśli w Eniduście byłoby podobnie to byłby to idealny sposób na pewne skrytobójstwo. W końcu nikt nie będzie wiedział, kto nas zasypał podczas naszej nieobecności. Myślałem o kilku sposobach uniknięcia takich sytuacji.
Gdy nasza postać po zalogowaniu znajduje się w ścianie, to pojawia się:
- poza ścianą, jak najbliżej miejsca zalogowania się,
- na samej górze budynku bądź góry czy czegoś jeszcze innego,
- w pustej przestrzeni, to znaczy, nadal jest to samo miejsce, gdzie się wylogowaliśmy, ale powstała tam dziura, aby uniknąć utknięcia w ścianie,
- w pewnej (niedużej) losowej odległości od miejsca zalogowania się.

Ale tutaj pojawiają się kolejne problemy, a są nimi nadużycia. Mam dokładniej na myśli to, że (odnosząc się do dwóch pierwszych opisanych przeze mnie przypadków) takie osoby naumyślnie mogłyby się zasypywać, aby wejść na sam szczyt góry bądź jakiegoś innego budynku, albo przebyć jakiś duży dystans zasypując za sobą tunel (a przechodziły przez dajmy na to właśnie górę).
Co do trzeciego przypadku, to nasza postać musi oddychać. Nie wiem czy w tym aspekcie realizm będzie w pełni oddany. Mam na myśli to, że musi być stały dopływ tlenu, a jeśli powstanie sztuczna pusta sfera wokół nas, to powietrza będzie stosunkowo niewiele jak na to, abyśmy się stamtąd wydostali. I właśnie, tu jest kolejny problem. Nawet jeśli nasza postać nie umrze, bo będzie znajdować się "w dziurze", to jednak możemy nie być w stanie się wydostać. I co wtedy? Najpewniej będziemy musieli czekać na wsparcie, a jeśli takowego nie będzie, to... mamy problem.
Ostatni przypadek wydaje się według mnie najbardziej sensowny, lecz co jeśli znajdowaliśmy się na przykład w kopalni, a ona pod naszą nieobecność się całkowicie zawaliła? Wtedy pojawiamy się na powierzchni?

A wy co o tym myślicie? Zapraszam do dyskusji.

2
Wasze pytania / Re: Pozostałe pytania
« on: March 20, 2017, 22:29:03 »
A ja mam takie inne pytanie. Nie było was na PGA od dwóch lat- planujecie może w tym roku? Myślę, że tym razem będziecie mieć więcej do pokazania, więc może to wcale nie będzie taki zły pomysł? A może jakaś inna impreza, niekoniecznie PGA?

3
Mechaniki Postaci / Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
« on: January 09, 2017, 11:25:29 »
Tak to prawda, zaczynanie w ruinach nie byłoby zbyt przyjemne, lecz punkt startowy mógłby być po prostu niezniszczalny i nie do przejęcia przez graczy. Może to brzmieć dziwnie i trochę tego realizmu zabiera, lecz w ten sposób każdy gracz bezpiecznie by mógł zacząć swoją przygodę.

4
Mechaniki Postaci / Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
« on: January 09, 2017, 10:41:32 »
Uważam pomysł za naprawdę ciekawy. Serwer będzie jeden wielki, podział na lokalizację IP jest interesujący, lecz niesie ze sobą trochę minusów:
- po pierwsze, co jeśli nie będzie zbyt duża populacja graczy? Wtedy każdy byłby rozsiany po kontynencie co by źle wpłynęło początkowo na kooperację. Ewentualnie widziałbym na początku takie jakby dwa punkty startowe: polski i angielski
- punkt startowy jest w imperium, cesarstwie, więc szczerze bardziej widziałbym podział na miasta różnojęzykowe niż same spawny w różnych miejscach na kontynencie

Ale pomysłu nie neguję. Uważam go za ciekawy, ale byłby dopiero możliwy po jakimś czasie z powodu liczby graczy.

5
Przecież twórcy mówili, że nie ma żadnych testamentów. Jak zginiesz to tracisz ekwipunek, który masz przy sobie, a reszta, czyli załóżmy, jakiś domek stoi dalej, lecz nie ma właściciela. Jeśli masz kogoś (kolegę na przykład), kto może się tym zająć, to w porządku, ale nie ma żadnego immunitetu.

Jeszcze było mówione, że niektóre przedmioty (bardziej chyba z item shopu) będą po prostu przypisane do konta. Więc jak zginiesz, robisz nową postać i przedmioty masz dalej.

A jeśli ktoś chce się zupełnie uchronić od śmierci, to nie powinien najlepiej wchodzić w tryb hardcore i nie narażać się władzy panującej w mieście, o ile w takowym mieszka.

6
Mechaniki Handlu / Re: O systemach handlu
« on: January 02, 2017, 14:02:05 »
Nie chcę być niemiły, ale... Szczerze to nic sensownego nie zaproponowałeś. Gra ma mieć jak najwięcej wspólnego z realizmem, więc kilka rozwiązań, które wymieniłeś według mnie są nawet wymogiem w grze.
  • Ustawienie swojego straganu z przedmiotami w mieście to raczej rzecz standardowa (oczywiście uwarunkowana z panującą władzą).
  • Ilość złota w grze jak sami twórcy się wypowiedzieli, ma być ograniczona.
  • Co do gildii, to są to po prostu stowarzyszenia, prawda? Nie widzę problemu, aby nie było jakichś gildii kupieckich, tyle że jeśli twórcy nie zamierzają jakiegoś systemu "pomagającego" takim stowarzyszeniom (gildiom) sterować, bądź "oficjalnie" ich stworzyć, to wszystko to będzie umowne.
  • Co do wynajmowania NPC, również nie widzę z tym żadnego problemu, aby można było to robić, pod warunkiem, że twórcy to wprowadzą i każdy będzie mógł to zrobić. Oczywiście za opłatą. Nikt przecież nie pracowałby za darmo.
  • Tablice informacyjne to według mnie jedna z kolejnych rzeczy, jakie powinny się znaleźć w grze i nie powinno się to ograniczać tylko do handlu.
  • Każdy może handlować w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. To chyba również oczywista oczywistość.
  • Co do aukcji, zgadzam się z IAmBoskiM. Innego rozwiązania w grze po prostu nie widzę.
  • Chat powinien mieć ograniczony obszar "słyszenia"(?). Nie powinno być tak, że widzę, jak ktoś coś napisał z odległej wyspy, a ja sobie siedzę w moim domku w mieście i uprawiam ogródek. To chyba również jedna z rzeczy, z którą zgadzają się raczej wszyscy. Po prostu źle by to wpłynęło na realizm, a do niego twórcy w końcu chcą dążyć.
  • Co do poczty, to chyba nic na ten temat nie wiadomo. Według mnie powinno się to ograniczać do czegoś w stylu gołębi pocztowych, które wysyłają wiadomość tekstową oraz graczy jako kurierów, którzy dostarczaliby już większe paczki.
  • Magazyn gildii... Również tak samo uważam jak Boski. Zbudujesz taki magazyn i ewentualnie co, to sam mógłbyś takie dzienne zadania zlecać ludziom.

W końcu ta gra ma żyć własnym życiem, gracze mają mieć największą władzę, a nie jakieś NPC czy inne systemy wyręczające graczy.

7
Offtopic / Re: Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
« on: December 24, 2016, 13:31:29 »
Wesołych, spokojnych świąt, zdrowia, szczęścia i abyśmy się doczekali w końcu jakiegoś newsa :D

8
Offtopic / Re: Avatar Kuloka - pies
« on: November 03, 2016, 22:53:06 »
Szczerze uważam, że to czysty przypadek z tym psem. Choć sam pomysł, aby pokazać psa przy błędzie 404 mógł być pomysłem kogoś z grupy, czy nawet Kuloka, sugerując się jego avatarem, tak wątpię, żeby miało to jakiekolwiek znaczenie w grze. Generalnie dużo stron przy owym błędzie wkleja jakiś smutny obrazek, tutaj było tak samo.

Wątpię aby pieseł był jakimś "easter eggiem", ale wykluczyć do końca tego nie możemy do czasu ukazania się gry :p

9
Cóż, masz rację ale po części. Jeśli nie włączysz trybu trwałej śmierci to wiadomo, nie zginiesz (no chyba, że wejdziesz na nieodpowiednią strefę lub będziesz mieć egzekucję), ale taki jeden strzał i tak nie powinien brać na hita.
Owszem, ci lepsi gracze na pewno będą mieć jakieś swoje grupy, ALE to nie znaczy, że non stop będą razem chodzić. Mogą się na chwilę rozdzielić, dosłownie na minutę i wtedy można zginąć. A w mieście można zginąć, dopóki strażnicy i dosłownie nikt cię nie widzi i cię nie powstrzyma. Wyjątkiem jest pierwsza strefa, sanktuarium.
Pamiętaj też, że mimo wszystko solowi gracze i tak będą istnieć, nie każdy będzie chodził w dziesięciu.

10
Też już o tym myślałem i masz rację, wzięcie kogoś na jednego hita z łuku / kuszy nawet jeśli byłoby realistyczne, to jednak na pewno byłoby nieprzyjemne w grze. Duże obrażenia, jak pisałeś, byłyby tutaj najlepszym rozwiązaniem.

Ale patrząc z drugiej strony, możesz się na takie coś przygotować, chodząc w hełmie. Wtedy na pewno obrażenia będą redukowane, a Ty swój progress w grze możesz o wiele lepiej uchronić niż chodząc bez niego.

11
Mechaniki Podróżowania / Re: Astronawigacja
« on: March 17, 2016, 13:29:58 »
Jestem również za. Jak pisał Boski, pewnie nie każdemu się będzie chciało w to bawić, ale jako taki dodatek, który zawsze pomoże w podróży, do gry można to dodać. Nie jest to wymóg udanych podróży, bo można się kierować szczęściem, ale jednak bardziej ogarnięte osoby by mogły choć chwilę czasu na to poświęcić i mieć mniej więcej pewność, że podróż się uda (czemu mniej więcej? bo nie można wszystkiego przewidzieć ;)).

12
Bestiariusz / Re: Durm
« on: January 27, 2016, 12:56:12 »
Wymyśliłeś naprawdę ciekawego stwora. Też na początku się zdziwiłem trochę, że tylko 40cm, ale po przeczytaniu całości wszystko zrozumiałem. Bardzo podoba mi się Twój pomysł i również jestem za nim. Fajnie by było go ujrzeć w grze. Chociaż jednego na pewno bym chciał udomowić, tym bardziej, że słynę w grach z takich "nietypowych" rozwiązań, czy pomysłów.

13
Mechaniki Podróżowania / Re: Karawany
« on: January 26, 2016, 20:13:37 »
Cóż to jest prawda. O ochronie zupełnie zapomniałem, a więc jest to mój błąd. Niby oczywista rzecz, ale jednak... :p

W takim razie, na chwilę obecną argumenty mi się wyczerpały... Szczerze, to jedyne minusy tego pomysłu jakie mi teraz przychodzą, to takie, że NPC nigdy nie zastąpią gracza, czy refleksem, czy walką, czymkolwiek. Jest to jednak rzecz dla każdego oczywista, o której raczej nie musiałem wspominać.

Będę się dalej przyglądać temu tematowi i udzielać jeśli mi coś jeszcze przyjdzie do głowy, na tą chwilę odpadam.

14
Mechaniki Podróżowania / Re: Karawany
« on: January 26, 2016, 18:12:30 »
Tylko czy na przykład patrząc na bardziej ekstremalne wyprawy, w sensie trudniejsze do przebycia, nie każdy by się przecież na takową zgodził. Owszem, znalazłoby się kilku śmiałków, ale patrząc na takiego NPC, to by miało mu być po prostu wszystko jedno? Po prostu by się zgadzał? Ja rozumiem, że NPC będą mniej ważne w tej grze, ale jednak jakieś tam swoje życie mieć powinni i myślę, że chcieli by przy nim zostać, a nie pójść na pewną śmierć.

15
Mechaniki Podróżowania / Re: Karawany
« on: January 26, 2016, 16:58:50 »
Cóż, to jest prawda, ale w prawdziwym życiu jakby nie patrzeć również się zdarzały takie sytuacje.
Wiem, że byłaby to tylko opcja, ale tak czy tak trochę się to kłóci z moimi założeniami.

Pages: [1] 2 3 4