Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Matiis

Pages: [1] 2 3
1
Newsy / Re: Enidust 2019-? Status Update
« on: Today at 20:57:15 »
A powtarzając za jednym z pytań na YT skoro "crowdfunding był brany pod uwagę wielokrotnie"
to "co Was skłoniło aby z niego nie skorzystać?"

Crowdfunding to nie taka prosta sprawa jak się często wydaje. Jest naprawdę niewiele projektów, które podbijają takie zbiórki bez bardzo dużego zaplecza (zazwyczaj niewidocznego), tym bardziej dla kwoty, która była by potrzebna by bezpiecznie zrealizować projekt zgodnie z obietnicami.
Nie mamy również wystarczająco dużych zasięgów zagranicznych, które są niezbędne przy zbiórkach tej wielkości. Ich budowa wymagałaby ogromnej ilości kolejnych kroków, a nadal nie gwarantuje to sukcesu zbiórki.
Wszelkie symulacje jakie prowadziliśmy wskazywały, że ten kierunek na obecnym etapie po prostu nie ma sensu.

Uznaliśmy, że budowa kolejnych, mniejszych tytułów będzie aktualnie lepszym rozwiązaniem.

2
Newsy / Re: Enidust 2019-? Status Update
« on: October 17, 2019, 00:42:06 »
a on nie chciał jeszcze tego przyznawać.

Takie ogłoszenie nie było by fair w formie one-linera na shoutbox.

3
Newsy / Enidust 2019-? Status Update
« on: October 16, 2019, 23:40:55 »
Od ostatniej wiadomości minęło niemało czasu. Pozwólcie zatem, że przybliżymy Wam, co  działo się za kulisami projektu przez ten okres oraz aktualną  sytuację. Choć nie było to dla nas łatwe, to pora na zmiany! Zmiany, które są potrzebne, by dalej podążać za wizją tworzenia wyjątkowych gier w zgranym zespole. Enidust z racji swojej wielkości potrzebuje zdecydowanie więcej, dlatego zdecydowaliśmy się na czasowe wstrzymanie prac. Z ostateczną decyzją czekaliśmy dość długo, bowiem chcieliśmy mieć pewność, że sprawdziliśmy wszystkie możliwości. O szczegółach dowiesz się w poniższym filmie podsumowującym.


4
Newsy / Re: “Z życia projektu”- artykuł o postępach
« on: December 31, 2016, 14:44:50 »
Tak naprawdę jedynym mankamentem grafiki jest brak SSAO( czy innego efektu AO ). Myślę, że ten efekt znacznie upiększyłby grafikę gry. Ale jestem w stanie zrozumieć, że go nie ma. To tylko efekt graficzny i nie jest wymagany do dalszej pracy nad grą, stąd nawet jeśli pojawił się na liście TODO, to otrzymał raczej niski priorytet.
Jakby ktoś nie wiedział czym jest AO( Ambient Occlusion ), załączam obrazek:


Dzięki za feedback. SSAO mimo, że mało widoczne - jest aktywne. Bez niego jego brak byłby jeszcze bardziej odczuwalny. Prawdą jednak jest, że można je bardziej dotweakować, w tej chwili w wielu miejscach jest rzeczywiście za lekkie. Cały postprocess pipeline jest robiony w HDR przez co część starszych ustawień wymaga korekt. SSGI (Approx) Również w aktualnej wersji zdaje się nieco maskować AO. Na pewno coś w tym zakresie usprawnimy ;)

5
Sprawy Techniczne / Re: Podwójne zalogowanie?
« on: February 21, 2016, 19:57:44 »
Możliwe, że miałeś akurat w tym momencie zmianę adresu ip, lub konflikty z sesjami, co mogło powodować chwilowe pokazanie dwóch różnych sesji. Gdzie druga prawdopodobnie po 15 min zniknęłaby z listy. Jeżeli zaś obie utrzymywały się przez dłuższy okres czasu - może to być rzeczywiście issue silnika forum. W takim wypadku tak jak pisał ToTamir - prędzej czy później pojawi się patch ;)

6
Bardzo możliwe, że nie są zliczane konta powstałe poprzez rejestrację na głównym portalu.

7
Strona główna pokazuje jedynie wątki publicznie dostępne. Część flag z nowych działów była nieprawidłowo ustawiona. Powinno być poprawione.

8
Sprawy Techniczne / Re: 0 postów
« on: December 11, 2015, 23:23:22 »
fixed
Statystyki forum zostały ponownie przeliczone. W przypadku stwierdzenia jakiś innych nieprawidłowości - proszę o notkę w tym dziale.

9
Wasze pytania / Re: Pozostałe pytania
« on: May 04, 2015, 23:40:41 »

Ja mam proste pytanie. Czy ten projekt w ogóle jest w ruchu? Czy coś tu się dzieje? Śledzę Enidust od naprawdę długiego czasu, ale Wy zdajecie się zwalniać raczej niż przyspieszać.

Mogę zapewnić, że projekt dalej się rozwija, co wielokrotnie sygnalizowaliśmy na forum. Wszelkie "przecieki" na SB, streamy z tworzenia czy dodatkowe materiały dla dotychczasowych wspierających to sygnały, które jasno można interpretować tylko w jeden sposób. Projekt dalej powstaje.

Ja ze swojej strony, jak pewnie wiele innych osób, jestem w stanie przekazywać jakieś środki na rozwój (jeśli taki byłby widoczny), ale jakoś nie czuje się zachęcany do tego.

W tej chwili nie zbieramy darowizn. Nigdzie nie znajdziesz "donate button" czy numeru konta bankowego. Również nie bez powodu. To nie jest jeszcze moment na coś takiego. Musimy jeszcze dopiąć kilka rzeczy, aby uznać stan produkcji na gotowy do czegoś takiego.

Od siebie dodam, że w tej chwili projekt jest na etapie w pełni niezależnego tworzenia. Wiele projektów niezależnych (w tym my) ma duże ograniczenia właśnie przed (udanym) etapem monetyzacji. Nie bez powodu. Każdy z nas ma swoje obowiązki: pracuje, studiuje czy ma do utrzymania rodzinę, przez co projekt powstaje "po godzinach".
Jeżeli szukasz developmentu rodem Assassin's Creed czy Call of Duty, gdzie kolejna część powstaje co roku (pomijając wielkości różnic pomiędzy częściami czy pracę kilku studiów na raz) z racji wielkich korporacji sprawujących nad tym pieczę to tutaj tego nie znajdziesz, a już na pewno nie na tym etapie.
Scena niezależna to inna bajka, ma swoje uroki jak i ograniczenia. Zdecydowanie nie jest dla wszystkich, tym bardziej niecierpliwych.

10
Sprawy Techniczne / Re: Niebezpieczny link?
« on: February 17, 2015, 01:29:32 »
Już kiedyś występował ten problem, widać wrócił.  Domena może nie jest dość znana dla facebooka. . Mogą to być cookies, mogą statystki od google.  Ciężko powiedzieć co dokładnie jest przyczyną. Ostrzeżenie w swojej treści nie sugeruje, że niebezpieczeństwo dotyczące tej strony jest pewne. To raczej mechanizm "na wszelki wypadek"
W tej chwili można oflagować naszą stronę jako "bardziej zaufaną". Odpowiedni link jest poniżej captchy. "Powiadom nas"

11
Newsy / Re: Enidust na PGA 2014
« on: December 05, 2014, 23:58:22 »
<...>
Takie małe pytanko - dałoby zamieścić wspomniany filmik z prezentacji oraz filmik z "poruszaniem słońcem"?

Tamten filmik raczej nie ujrzy światła dziennego. (przynajmniej w dokładnie tej formie) Póki co stanowi ekskluzywny materiał targowy. Coś podobnego, a nawet więcej będzie dopiero za jakiś czas ;)

12
Newsy / Re: Enidust na PGA 2014
« on: November 29, 2014, 18:54:51 »
Ah, w końcu się doczekałem relacji z PGA :D Mam nadzieję, że za rok też będziecie ;)

Wszystko na to wskazuje ;)

13
Newsy / Enidust na PGA 2014
« on: November 29, 2014, 17:56:07 »
    Gdyby ktoś zapytał mnie, czym dla naszego zespołu było PGA, bez zastanowienia odpowiedziałbym: „kamieniem milowym”. Nie mówię tutaj o prestiżu, jaki płynie z tego, że posiadaliśmy własne stoisko na jednych z największych targów gier komputerowych w Polsce. Nie chodzi mi nawet  o ilość kontaktów, jakie udało się nam zebrać, ani o ilość wywiadów, jakich udzieliliśmy. To wszystko jest ważne i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni, bo były to wymierne korzyści z naszej pracy, jednak myślę, że na tych targach nie było to najistotniejsze. Uważam bowiem, że najważniejszą rzeczą, jaką wynieśliśmy z targów, jest doświadczenie i bardzo silne przeświadczenie, że to, co robimy, idzie w dobrym kierunku.


    Niesamowita szansa i niepowtarzalna okazja by udowodnić, że Polak rzeczywiście potrafi – oto jak postrzegam wydarzenie, jakim były dla nas tegoroczne targi PGA. Wbrew wszystkim przeciwnościom, zewnętrznym i wewnętrznym, osiągnęliśmy nasz pierwszy cel w drodze do stworzenia naszej wymarzonej gry: autorski, pisany od pierwszej linijki silnik gry POWSTAŁ – Enidust.exe oficjalnie istnieje.
    Były to nasze pierwsze targi, pierwsze tak duże przedsięwzięcie. Ba! Powiem więcej! Było to pierwsze spotkanie tak licznych członków naszej ekipy. Pierwszy raz spotkaliśmy ludzi, z którymi na co dzień pracujemy, dzielimy się pomysłami i żartujemy jedynie za pośrednictwem Internetu. Było to bardzo dziwne, ale i ciekawe doświadczenie.
    Nie trwało ono jednak długo, ponieważ szybko musieliśmy zacząć działać jak drużyna, jak dobrze naoliwiona maszyna. Choć nie obyło się bez małego poślizgu, to mimo początkowych trudności, dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu, nieprzespanej nocy ( ;P ) i odpowiedniemu podziałowi pracy całkiem sprawnie udało nam się rozstawić na naszym stoisku. To dzięki fanom naszego projektu mogliśmy być na PGA i właśnie to uczucie dodawało nam skrzydeł.
    Wbrew temu, co może się wydawać, przygotowanie własnego stoiska nie jest kwestią pięciu minut. Każdego dnia stawialiśmy się na miejscu na godzinę przed czasem, by móc spokojnie zaaranżować naszą prezentację i rozstawić sprzęt. Nieocenioną pomocą w tym przypadku okazało się wsparcie ze strony LG, które użyczyło nam monitorów na czas targów.



    Nasze stoisko od strony wizualnej prezentowało się raczej skromnie, a jego centralnym punktem były dwa monitory prezentujące nasz autorski silnik. Mimo to podczas wszystkich trzech dni cieszyło się niemałym zainteresowaniem.
    „Słyszeliście już projekcie Enidust? Gra ma być MMORPG’iem stawiającym na realizm i sandbox. To nasz autorski silnik – z lewej widzicie nagrany w nim film, z prawej pokaz realtime. Matiis, poruszaj Słońcem…”
    Mniej więcej tak zaczynała się większość rozmów z ludźmi, którzy zatrzymywali się przy naszym stoisku. Jak wspomniałem wcześniej, było raczej skromnie urządzone, jednak poziom graficzny jaki udało się nam osiągnąć przyciągał ludzi - byli zaskoczeni, że to faktycznie dzieło niezależnego zespołu. Często padały również komentarze w stylu „Mój RAM mówi nie”. Uspokoję was jednak - gra już teraz nie ma aż tak wielkich wymagań, a ponadto wciąż pracujemy nad optymalizacją.
    Znaczą większość czasu spędzonego na targach poświęciliśmy na omawianie szczegółów samej gry – ciekawych jej mechaniki było bardzo wielu. Równie wiele osób zainteresowanych było samą genezą pomysłu, projektu, zespołu i tego, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. I każdemu z nich odpowiadałem to samo: "naszym marzeniem nie jest po prostu stworzyć tę grę, ale również zagrać w nią".
    Byliśmy jednym z nielicznych niezależnych studiów, które zaprezentowało swój autorski silnik, które działało na swojej własnej technologii. Ludzie to docenili i bardzo chętnie rozmawiali z nami, a nawet pytali czy mogą przeprowadzić wywiad lub oferowali swoją pomoc w inny sposób. Przez nasze stoisko przewinęło się wiele mniej lub bardziej znanych person; dostrzegali oni potencjał w Enidust – doceniali sposób w jaki dążymy do celu. Opowiadaliśmy o naszym projekcie, o naszych pomysłach i ambicjach. Odpowiadaliśmy na pytania i słuchaliśmy opinii.



    Miłym wyróżnieniem dla nas była możliwość wzięcia udziału w debacie dotyczącej crowdfundingu oraz zaprezentowania swojego projektu na małej scenie.
    Niemałą okazją dla nas była też możliwość porozmawiania z innymi twórcami i przedyskutowania z nimi ewentualnych pomysłów czy rozwiązań, zarówno ze studiami, jak i z podobnymi do nas niezależnymi zespołami. Pomimo faktu, iż z pewnej perspektywy konkurujemy ze sobą, trudno było doszukiwać się w tych rozmowach choćby cienia rywalizacji – wszyscy starali się być jak najbardziej pomocni, dzielili się uwagami oraz doświadczeniami. Najlepszym tego przykładem mogą być wykłady prowadzone w ramach ZTG. W kilku mieliśmy okazję uczestniczyć.



    Podsumowując, były to trzy pracowite dni, które naprawdę dobrze wspominamy. Nie umknęło nam przy tym z pamięci, że to właśnie Wy byliście tymi, dzięki którym mieliśmy szansę w ogóle pojawić się na targach. Serdecznie zatem jeszcze raz dziękujemy wszystkim, którzy wsparli nasz projekt – naszemu wspaniałemu community, naszym sponsorom oraz portalowi PolakPotrafi.pl. Tymczasem, zapraszamy do przejrzenia naszej galerii z targów.


Do zobaczenia!
Relacjonowali: Mistrz Ignis & Dawro.
Z podziękowaniem dla wszystkich wspierających, zarówno tych niewymienionych, jak i wymienionych.


Wyrazy wdzięczności za pomoc podczas uczestnictwa w targach dla LG, PolakPotrafi.pl oraz organizatorów PGA 2014

14
Sprawy Techniczne / Re: Sugestie (forum)
« on: November 21, 2014, 21:42:59 »
Niestety, ale przeszukałem wszystkie opcje, ustawienia w profilu nawet po kilka razy i nigdzie nie znalazłem zmiany języka :/

Powinno już śmigać.

15
Sprawy Techniczne / Re: Sugestie (forum)
« on: November 20, 2014, 17:04:23 »
Mi się w tej chwili najbardziej nasuwa pomysł na "spolszczenie" tego forum. Kilka osób już pewnie przede mną to pisało, ale nie chcę mi się teraz tego wszystkiego czytać :P A więc, skoro forum teraz funkcjonuje i piszą w nim sami Polacy, to czemu by nie zrobić go po polsku? Nie ukrywam, że czasami te angielskie komunikaty itp mnie denerwują. Oczywiście słaby z angielskiego nie jestem i umiem się we wszystkim odnaleźć, ale chciałem tylko powiedzieć to, że spolszczenie forum byłoby dość ważne. Albo wystarczyłoby dodać opcję, czy forum chce się przeglądać w języku polskim, czy angielskim, tak jak na głównej stronie Enidusta.

Profil->Modyfikuj profil->Ustawienia konta->Preferowany język

@Edit: Ewentualny brak takiego ustawienia jest przez nas sprawdzany
@Edit2: Zakładka już powinna być widoczna.

Pages: [1] 2 3