Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Podróżowania => Topic started by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:37:21

Title: System nawigacji
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:37:21
Witam, podszedł mi pomysł na system nawigacji. Oczywiście mapy, drogowskazy i kompasy będą, tylko takowa mapa, czy dostaniemy ją, czy może ktoś będzie musiał ją sporządzić? Jak myślicie, jakie by było najlepsze rozwiązanie? Osoba która zwiedza świat i na czystej kartce 'rysuje' się mapa?
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Malin on June 23, 2013, 15:43:04
Tak,Teren powinien się rysować, ale nie w jakiś dokładny sposób, najlepiej byłoby gdyby takie mapy były niedokładne,szare i w rodzaju kopczykowej. Można byłoby kupić mapę kogoś innego który np. zwiedził świat ale chce się osiedlić i mapa mu niepotrzebna.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: remixir on June 23, 2013, 15:45:06
Tworzenia mapy z odpowiednimi umiejętnościami i podróżą co by powodowało że cena mapy była by odpowiednia na początku do wysiłku jej utworzenia a więc kartograf byłby następnym rzemieślnikiem który musiałby podróżować
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Alistair on June 23, 2013, 15:47:23
Nie no bez przesady, mapa na samym początku powinna być już dodana ^^
Title: Odp: System nawigacji
Post by: remixir on June 23, 2013, 15:48:27
nie nie może być nie zgadzam się to będzie załatwie ja chce iść w nieznane 
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:48:53
Dokładnie, lub też zwiadowcy którzy rysowali by takową mapę dla swoich dowódców celem zasadzki, czy też ataku :)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:50:13
No dokładnie, dodanie mapy na początku to duże ułatwienie, można określić gdzie się wybudować by czerpać największe korzyść :)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Cinek West on June 23, 2013, 17:47:34
Ja jestem za tym żeby mapa startowego miasta była znana albo rysowała by się samoistnie bardzo szybko, natomiast dalsze tereny trzeba by było eksplorować i korzystając z odpowiednich umiejętność i przyborów (np. papier i coś do rysowania) aby sporządzić ich mapę.

Ale jeśli kręcimy się gdzieś codziennie albo przechodzimy któryś raz ten sam szlak, powinniśmy zapamiętywać mapę, ale zapominać ją ponownie jeśli dawno się nią nie poruszaliśmy (zależy od umiejętności i doświadczenia w podroży).

Samo rysowanie zależało by od aktualnych umiejętności(jak często rysujesz mapy) oraz od tego co pamiętamy (zaznaczamy fragment z mapy którą zapamiętaliśmy, może to być np. tylko szlak bez terenów pobocznych).

Do map można  zawsze coś dorysowywać (teren), ale jeśli się na tym nie znamy może to tylko zepsuć mapę (obniżyć dokładność  jej fragmentu a także wartośćmapy).

Jeśli ktoś oddalił by się za bardzo od terenu ukazanego przez mapę, po powrocie można by utracić z nią kontakt na pewien czas.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: remixir on June 23, 2013, 18:30:28
Ale jeśli mamy oddać realizm to rysowaniem map powinien zająć się kartograf bo do tego są potrzebne nie małe umiejętności ^^
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Alistair on June 23, 2013, 18:43:54
Dokładnie j/w
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Kaquadu on June 23, 2013, 20:13:03
Quote
Witam
Przyszedł mi do głowy dosyć ciekawy pomysł. Otóż coś w deseń 'dynamicznej mapy'. Na start nikt by jej nie posiadał, a po kliknięciu na nią, pojawia się czarne tło. U pierwszego NPC dostajemy kawalątek mapy, z najbliższymi kilkoma sklepikami i kawałkiem lasu.

Mapa odkrywałaby się wtedy, kiedy byśmy zdobyli mapę danego terenu do eq i jej użyli. (sami byśmy narysowali biegając dookoła z kartką i szkicując, kupili od kogoś, ewentualnie jakieś małe skrawki ważniejszych miast i ich okolic kupili od NPC).

Dalej, każdy gracz musiałby dbać o swój stan map, aktualizować je (nanosić poprawki), kupować od innych.

Czekam na opinie & pozdrawiam, Kaqu

Z mojego tematu, napisałem zanim przeczytałemten. Czyli myślę podobnie do Cinka :)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: DQ on June 23, 2013, 22:59:14
Zgadzam się z Kaquadu na prawdę dobry pomysł. Popieram!
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Tetlanesh on June 24, 2013, 14:42:57
Quote
Witam
Przyszedł mi do głowy dosyć ciekawy pomysł. Otóż coś w deseń 'dynamicznej mapy'. Na start nikt by jej nie posiadał, a po kliknięciu na nią, pojawia się czarne tło. U pierwszego NPC dostajemy kawalątek mapy, z najbliższymi kilkoma sklepikami i kawałkiem lasu.

Mapa odkrywałaby się wtedy, kiedy byśmy zdobyli mapę danego terenu do eq i jej użyli. (sami byśmy narysowali biegając dookoła z kartką i szkicując, kupili od kogoś, ewentualnie jakieś małe skrawki ważniejszych miast i ich okolic kupili od NPC).

Dalej, każdy gracz musiałby dbać o swój stan map, aktualizować je (nanosić poprawki), kupować od innych.

Czekam na opinie & pozdrawiam, Kaqu

Z mojego tematu, napisałem zanim przeczytałemten. Czyli myślę podobnie do Cinka :)

Właśnie sam chciałem coś takiego zaproponować :)

Mozna to jeszcze rozwinąć i wprowadzić mozliwość kopiowania map - również od umiejki by zalezało na ile dokładnie była by kopia.

Na mapach koniecznie musi być mkozliwośc nanoszenia adnotacji (tu byłem - Tonny Halik) i poprawek (korygowanie bledow kopiowania / kiepskiego skilla kartografa)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: remixir on June 24, 2013, 16:15:59
Tutaj mogę się zgodzić bo utworzenie mapy całego świata przez jednego kartografa jest nie możliwe a więc łączenie map różnych kartografów powinno nam umożliwić stworzenie całej mapy
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Alistair on June 24, 2013, 19:32:41
Kolejny temat pod nazwą "Profesje" kartograf mógłby w ten sposób zarobić niezłe pieniądze, ale wyobraźcie sobie ile by mu takie coś czasu zajęło. Każdy by się przyzwyczaił chodzić bez mapy, dobre by to było dla początkujących graczy.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: remixir on June 24, 2013, 19:36:26
To zależy bo niebezpieczne rejony będą mogły być zrobione tylko przez doświadczonych i silnych kartografów lub kartografów z mocną obstawą bo np ja bym wolałbym nie wyruszać w jakieś epickie i niebezpieczne ziemie bez żadnych informacji,mapy i kompasu ^^
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Tetlanesh on June 24, 2013, 20:41:40
To zależy bo niebezpieczne rejony będą mogły być zrobione tylko przez doświadczonych i silnych kartografów lub kartografów z mocną obstawą bo np ja bym wolałbym nie wyruszać w jakieś epickie i niebezpieczne ziemie bez żadnych informacji,mapy i kompasu ^^

Właśnie sobie uświadomiłem że taka mapa była by zaraz w rękach bandydtów :P

Jak sądzicie - jak to powinno funcjonować... czy mapa to item, który mam w cargo i się rysuje, czy też bardziej wirtualny item przypisany do postaci?

Chodzi mi o konsekwencje śmierci z mapą:
Czy taka postać musi sobie przed każdą podróżą robić kopie mapy głównej żeby jej nie stracić a po udanej wyprawie scalasz mapy?
Czy też może mapa jest takim metafizycznym obiektem z którego dopiero można zrobić kopie i z kopii załadować na swoją mapę?
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Liwosz2 on June 24, 2013, 20:50:27
Mapa ogólnie to item który tak jak wszystko wazy i zabiera miejsce w ekwipunku :)
Takową mapę pewnie będzie można ukraść, ale tylko jeżeli sie kogoś zabije.
I cieżkie będzie to zadanie, bo naprawdę trudno będzie uniknąć śmierci :)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: remixir on June 24, 2013, 20:52:37
Ale myślę że mapa będzie można kopiować ale to będzie wymagać czasu zależnie od wielkości mapy i umiejętności kartografa
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Liwosz2 on June 24, 2013, 20:55:35
No będzie można dać graczowi który się w tym specjalizuje, żeby takową kopie zrobił.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: AAAron on June 24, 2013, 21:06:03
Taki kartograf musie też mieć swoich informatorów o terenie żeby wiedzieć co narysować to po pierwsze :D albo sam będzie podróżował żeby zaoszczędzić :D ale jak dla mnie to mapa powinna być cała odkryta ale nie do końca chodzi mi o tak zwaną "mgłę wojny" wiec musi podróżować żeby wiedzieć co się dzieje w świecie i kto rządzi na danym terenie więc taka praca kartografa będzie opłacalna do końca gry :D bo zawsze będą wojny :D i nowe państwa, władcy :)

Mistrz Ignis: proszę zastosować się do zasad poprawnej pisowni - CAŁY post został napisany KOMPLETNIE bez zwrócenia jakiejkolwiek uwagi na poprawną polszczyznę.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: remixir on June 24, 2013, 21:18:15
z jednym się nie zgadzam mapa nie może być znana od początku ale w czasie gry politycznie będzie się zmieniać oraz będą pojawiać się nowe miasta
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Liwosz2 on June 24, 2013, 21:30:27
Czyli taka dynamiczna mapa, wiem o co chodzi :)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: softenik on July 09, 2013, 19:14:43
Bardzo fajnie by było, gdyby dokładność, z jaką została wykonana mapa zależała od poziomu jakiegoś atrybutu.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: SorenII on July 09, 2013, 22:47:48
Taajjuż widzę miasto ale ja mam tylko 10 punktów umiejętności  a miasto ma ponad 200 mieszkańców i żeby je zaznaczyć na mapie potrzeba 15 punktów lekko bez sensu... i co wy się tak lubujecie  w tych atrybutach to nie wow gdzie się grinduje noc i dzień bez sensu. -,-
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on July 10, 2013, 07:12:40
Zgadzam się z kolegą wyżej, mapy które będą posiadały więcej szczegółów będą droższe i mogą zawierać dodatkowe lokacje, miejsca zamieszkiwane przez smoka itp.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on September 27, 2013, 14:24:41
Najlepiej nie dawać mapy. Taki klimacik... Podróżnicy odkryli nowy świat (jak Kolumb) i co mieli mapę? Nie, kreślili je z tego co pamiętam Ameico Vespucci nakreśli linię brzegową Ameryki i skapował się, że to nie są Indie :D

Można wsiąść pergamin i pióro i jako podróżnik kreślić i zaznaczać różne miejsca, a potem sprzedać to dla kartografa, który przerobi te bohomazy na dzieło sztuki :D
Title: Odp: System nawigacji
Post by: DrNikt on September 27, 2013, 21:26:03
Mapy powinny stanowić oddzielny element ekwipunku. W dodatku uważam że powinny być drogie i trudno dostępne. Przeciętniakom spokojnie wystarcza drogowskazy i pytanie się innych o trasę z miasta do miasta... Zresztą co innego miały by łączyć drogi ?:D Mapy nie są niezbędnym elementem ekwipunku.

Ponadto uważam że w żadnym wypadku nie powinien być umieszczany na mapie symbol gracza wskazujący kierunek patrzenia i pozycje. Dlaczego? A co nie wiecie w która stronę patrzycie ?:D Wymusi to od graczy myślenia, a mapa nie będzie GPSem, i jak ktoś jest głupi i się zgubi mapa go nie ocali jeśli nie potrafi się nie posługiwać :)  To także zróżnicuje wartość w złocie takich map, te proste będą nieco tańsze.... Te najlepsze będą warte swojej wagi w złocie ;]
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on September 27, 2013, 22:03:51
Zgadzam się z doktorkiem, dokładne mapy muszą być warte swojej ceny, bo kto by się nimi zajął ?
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 21, 2014, 14:12:40
Nie czytałem całości, we łbie mi się miesza jak na literki patrzę...

Podczas tajnego posiedzenia ;D pomyślałem, że jest jedna rzecz, która mnie dziwi. W wielu grach miejsca takie jak góry, przełęcze, zatoki, łąki, lasy itd... Nie posiadały nazw, które nadałyby im wyjątkowości (nie podkreśliło więc chyba jest takie słowo xD)

Raczej nie wymyślane przez graczy... Każdy miałby swoją wersję i wyszłoby na to, że miejsce ów i tak konkretnej nazwy nie posiada. Poza tym nie moglibyśmy się dogadać...
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RhinoRace on January 21, 2014, 14:50:46
Nazwy miejsc - super pomysł.
Ja właśnie dałbym graczom możliwość nazywania z wyjątkiem wyspy początkowej, gdzie nazwy powinny być naleciałościami historycznymi.
Nadawanie nazw powinno być wedle uznania, ale z ograniczeniami np. nie wolno używać słów wulgarnych etc. Każdy gracz może sobie nazwać daną górę jak chce, a i tak w kontaktach z innymi będą korzystać z nazwy z posiadanej mapy, przy czym na każdej mapie dana góra może się nazywać inaczej w zależności jak wpisał kartograf, na kogo zlecenie pracował etc.
Przykład ciekawej sytuacji: królestwo A i B mają przy granicach pasmo górskie z przełęczami, każda z nich ma własną nazwę, ale w obu królestwach są to inne nazwy. Dochodzi między nimi do wojny i królestwo A dowiaduje się, że B chce przeprowadzić wojska przez "Przełęcz Maga" - tylko niestety nikt w A nie wie, która z tych przełęczy to "Przełęcz Maga" i ma problem. Jeszcze gorzej jeżeli oba królestwa nadały tą samą nazwę tylko na inne przełęcze. W tym wypadku rola wywiadu mocno rośnie i wymusza na szpiegach znajomość zarówno własnego królestwa jak i królestwa, w którym szpiegują.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 21, 2014, 15:16:08
Ja jednak jestem bardziej przekonany do nazw wymyślonych przez twórców.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 21, 2014, 21:30:04
Jednak wtedy ominie nas zabawa...

Rhino mnie przekonał :D Kiedy nie możemy się dogadać, pokazujemy na mapie (o ile posiadamy).

I jeszcze taka jedna sprawa. Dobrze byłoby móc rozłożyć mapę, tak, by mogli patrzeć na nią wszyscy towarzysze jednocześnie. Ułatwi to planowanie, gdy jest
osób więcej niż dwie i przekazywanie sobie mapy staje się uciążliwe (jeśli gracze będą je robić, każda będzie się mniej lub bardziej różniła). Położyć ją na stole, czy ziemi...
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Rahl on January 21, 2014, 21:40:20
Świetny pomysł! Już widzę wielką mapę rozłożoną na stole w wielkim namiocie w którym jest oddział rycerzy ustawiających na niej chorągiewki :P

A właśnie...Dobrze by było można ustawiać takowe chorągiewki. Coś jak w Skyrim gdzie były pokazane forty i miasta zajęte przez Cesarskich i Gromowładnych :D
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 21, 2014, 22:02:47
Widziałem mniej więcej to samo. :D Knuli ściszając głosy...

Dobry pomysł :D. I rysować na niej, kiedy tak leży.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 22, 2014, 17:26:33
W Grze o Tron jak Robb Stark szedł dumnie ze swoją armią (do czasu) to co jakiś czas siedzieli w namiocie i mieli taką epicką mapę i figurki wilka, lwa itd. I jeszcze Stannis Baratheon miał taką. On miał nawet większą. Takie byłyby super :)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Rahl on January 22, 2014, 18:24:10
Lich, ta mapa Stanisa to jest stół :) Znajduje się on na Smoczej Skale na najwyższym poziomie Kamiennego Bębna. Swoją drogą bardzo ciekawy ten stół.


"Sala Rzeźbionego Stołu znajduje się na najwyższym piętrze Kamiennego Bębna i jest okrągłym pokojem z czterema wysokimi oknami oraz widokiem na północ, południe, wschód i zachód. Znajduje się w niej duży stół, wyrzeźbiony i pomalowany w formę szczegółowej mapy Westeros. Tutaj Aegon Zdobywca planował inwazję na kontynent. Rzeźbiony Stół ma ponad pięćdziesiąt stóp długości, około dwudziestu pięciu stóp szerokości w najszerszym miejscu i czterech stóp w najcieńszym. Przy lokalizacji Smoczej Skały znajduje się tron z którego widać całą mapę."

Co nie zmienia faktu że takie mapy bądź stoły były by istnym dziełem sztuki które by nie tylko kosztowały, ale przepięknie się komponowały z wystrojem. Albo: - Co idziesz ukraść ?  (Stół) Stół idioto!?

A co byście powiedzieli na takie właśnie figurki które były by tworzone wraz z robieniem herbu państwa ? Lub takie chorągiewki były by miniaturami herbu.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 22, 2014, 20:58:39
No dokładnie o to mi chodziło. Dzięki, właśnie o to mi chodziło. A to co miał Robb Stark to też był stół? Bo o ile się nie mylę to oni podróżowali z tym. Więc to raczej stół nie był. Ale jak to była mapa taka składana no to fajnie mieli.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Rahl on January 22, 2014, 22:05:32
Robb miał raczej zwykłą mapę lecz figurki były wspaniałe. Cudownie to wymyślono. Wieże Freyów, Wilk Starków, lew Lanisterów :)
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 23, 2014, 19:26:08
No więc coś takiego można by wprowadzić.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 25, 2014, 11:59:05
Dobro pomysł z tymi figurkami można by to zrobić na rodzaj aplikacji, kiedy naciśniemy ppm na mape to zrobi sie zbliżenie i będziemy widzieć mape z figurkami i będziemy mogli ingerować w to gdy mamy pozwolenie dowódcy.
A co do rysowania map zrobił bym tak że każdy bendzie mógł sie nauczyć tego u NPC na poziom 1, a rozwijać to będziemy w miarę rysowania mapy. Polegało by to na tym że mamy kartke i ołówek i trzymając to w ręku rysowało by sie mapę, ale trwało by to dłużej niż zwykła podróż.
Po prostu kto więcej podróżuje ten lepiej rysuje.
Wszyscy wiemy że teren będzie sie zmieniał więc jak przejdziemy przez ten teren jeszcze raz to mapa sie nadpisze.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 25, 2014, 13:03:04
Moim zdaniem nie powinno to być bardzo skomplikowane i nie powinno być powiedzmy 2 map na cały świat. No bo bez przesady zaś. Rozumiem, że dawniej było to trudne, ale to jest gra, a mapa jest bardzo przydatna.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 25, 2014, 14:30:50
więc mój pomysł jest odpowiedni bo każdy może stworzyć swoją mape. Ato czy jest mniej czy bardziej dokładna to pikuś.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 25, 2014, 22:16:06
Co tu do uczenia się? Łapiemy kawałek papieru, węgiel i tworzymy... Po kiego ograniczać się do nauki u NPC, tak prostej rzeczy ;D
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 25, 2014, 22:22:18
Żeby było ciekawiej. Kartografia to jest nauka a tego trzeba sie nauczyć a mi chodzi tylko o jedno razowe zapłacenie Npc 5 monetami i z głowy reszte sam rozwijasz.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Gniazdu on January 25, 2014, 22:22:46
Czyli mam zrozumieć że chcecie mapy w grze rysowane ręcznie? Równie dobrze moglę to zrobić ręcznie na kartce i będzie o wiele lepsza, rysowanie myszką jest strasznie niewygodne i odstrasza, łatwiej przy pomocy cartografów (programy do robienia map rpg) zrobić niż molestować myszke.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 25, 2014, 22:33:05
Nigdy nie używałem takich programów. Cóż, gdybyśmy rysowali je myszką, mielibyśmy nieograniczone możliwości. Fortele z mapami, czy notatki.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Gniazdu on January 25, 2014, 22:38:02
Czy powiesz mi jak widzisz ich rysowanie czy nie? Bo ten post nic nie wniósł.
Bo ja myślałem o podobny dokartografa lub o rysowaniu przez postać tego co ma w widnokręgu.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 25, 2014, 22:43:52
Oj takie to niema zabawy ;D Coś jak panitcie.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Pan_Lemur on January 25, 2014, 22:47:08
to ja podziękuję i będę chodził na czuja xD taką orientacyjną mapkę to i ja sobie mogę zrobić. tu raczej potrzebny by był człowiek o odpowiednim wykształceniu żeby takie mapki robić "ręcznie". niech to będzie wbudowane w system ok gangreny wy moje ???
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 25, 2014, 22:52:04
A to jak tam chcecie... Już planowałem przerabianie map.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 26, 2014, 09:08:25
Gniazdu, to jak sobie wyobrażasz tworzenie map w grze? Tak jak w Gothicu, czyli kupowanie ich u NPC?
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 26, 2014, 11:25:58
Nie mówiłem że myszką, program by to robił ale od poziomu by zależało jak dokładnie.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Gniazdu on January 26, 2014, 11:35:20
lub o rysowaniu przez postać tego co ma w widnokręgu.
tak widzę, czytanie nie boli.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 26, 2014, 11:47:47
sorry zła interpretacja.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 26, 2014, 13:35:12
Przepraszam, nie zapamiętałem każdego posta, a nie czytam wszystkich postów za każdym razem gdy wchodzę do tematu.
Masz na myśli coś jak w Minecrafcie?
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Gniazdu on January 26, 2014, 13:39:06
mniej więcej, ale mniej, bo góry i drzewa ograniczają widok przez co nie rysujesz tego co jest a tym.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: TimiTim on January 26, 2014, 13:45:34
takie okrojone micraftowe mapy były by najlepsze albo pomysł jaki opisał addios też jest świetny
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 27, 2014, 17:07:32
Takie mapy jak w Minecrafcie byłyby fajne. Tylko jeszcze dodać, że rysuje się to, co widzimy. Tak jak Gniazdu napisał. Za górą nie widzimy co jest.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 27, 2014, 18:34:21
ale mapy kiedyś były cenne a tym bardziej jak były dokładne więc lepiej dodać skila tak jak do innych zajęć.
Oczywiście były by takie jak piszą wyżej a o takie jak okrojome mapy z minecrafta mi tez chodziło, ale może źle to opisałem.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Lich555 on January 28, 2014, 16:17:16
Jak lepiej byśmy umieli rysować to bardziej szczegółowa mapa by nam się rysowała.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 28, 2014, 16:20:49
no a o czym mówie cały czas
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RhinoRace on January 28, 2014, 17:05:47
Jeżeli dobrze rozumiem to wg Was mapy mają być rysowanie przez system poprzez samo przebywanie na danym obszarze?
Jeżeli tak to jestem przeciw - powinno być traktowane jak rzemiosło czyli wymagać trochę myślenia i zaangażowanie ze strony gracza.
Nie mam pojęcia jak to wygląda w minecraft. Wprowadzacie jakiś pomysł z innej gry to przynajmniej pobieżnie go opiszcie.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Gniazdu on January 28, 2014, 17:31:27
To powiem w skrócie jak to widzę:
Idziemy z dużym kawałem papieru i piórem/węglem zatrzymujemy się w wąwozie i nasza postać jest w stanie zamieścić tylko to co widzi, czyli wnętrze wąwozu, stojąc na górze rysujesz cały widnokrąg, jak bardzo masz rozwiniętą umiejętność tak dobrze i dokładnie rysujesz mape.
Oczywiście wszystko kosztem czasu.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Rahl on January 28, 2014, 18:13:24
Czyli innymi słowy, stoisz i nic nie robisz, a twoja postać rysuje ? Średnio mi się jakoś to podoba.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: addios on January 28, 2014, 18:19:46
może dodać coś na rodzaj żręcznościówki przy rysowaniu że mamy naciskać myszą jakieś punkty na kartce i w ten sposób powstaje mapa
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 28, 2014, 18:22:02
@2up, Jak i mnie...
@up, nie przemawia to do mnie xD

Poza tym, ten pomysł ma jedną sporą wadę. Co kiedy chcę narysować mapę danej lokacji? Chcę oznaczyć konkretne drzewo w konkretnym lesie. No to stoję i czekam, aż las się narysuje. I co? Widzę dużo drzew, albo ciemniejszą plamę. Gdybym rysował to ręcznie, narysowałbym, las (tak pobieżnie, oznaczyłbym punkty orientacyjne i tyle). Na tej samej mapie narysowałbym okolicę drzewa w powiększeniu (oddzieliłbym to) na niej umieściłbym osobno drzewa, kamienie, strumienie i wyraźnie oznaczył ów drzewo.

Takie mapy nie byłyby doskonałe, ale moim zdaniem lepsze.
Title: Odp: System nawigacji
Post by: Gniazdu on January 28, 2014, 18:26:10
Bigos a teraz powiedz mi co jak chce narysować mape całego miasta czy państwa?
Czemu by nie dodać ręcznego rysowania do automatycznego?
Title: Odp: System nawigacji
Post by: RuskiBigosPL on January 28, 2014, 18:27:48
I jest kompromis ;D