Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Walki => Topic started by: Pan_Lemur on February 22, 2014, 19:35:09

Title: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on February 22, 2014, 19:35:09
Proponuję żeby zamienić standardowe i utarte wszędzie statystki Atk i Def na bardziej rozbudowana i realistyczną wersję która zmusi nas do planowania ekwipunku nie tylko pod względem ilości pkt ataku czy obrony

Statystyki  były by następujące

Thrust  - T- pchnięcia, rany kłute
Slash    - S- cięcia
Hack     - H- rany rąbane
Impact - I - obrażenia obuchowe
Mobility-M- statystyka tylko pancerza mówiąca o ograniczaniu naszych ruchów. im wyższa liczba tym bardziej.


podczas ataku system dodaje do statystyki ataku siłę fizyczną jaką wkłada w to postać, jest to ważne w przypadku szybkich, normalnych i ciężkich ataków. przyjmuję siłę ataku normalnego jako 10.
ponadto ważny by był również typ ataku więc np cięcie mieczem miało by T-0 natomiast pchnięcie wyzerowało by S i H


każda statystyka która przebije wartość ochrony pancerza zadawała by ranę

dla młota i miecza była by to statystyka I ( miecz 5+10 = 15 młot 15+10=25 w porównaniu do I pancerza czyli 13)
dla topora H i I(13+10=23 6+10=16 do H i I pancerza 20, 16

dla strzały zamiast siły postaci dodawany był by naciąg łuku. (przyjmuję naciąg normalny za 25 czyli 4+20= 24 do T 22)

siła naciągu miała by wpływ na celność, a siła ataku na prędkość jego zadania.

Jeżeli wartość ataku jest równa jak wartość ochrony pancerza zadajemy ranę. każdy punkt ataku ponad pkt oborony powoduje że rana jest poważniejsza. (od lekkiego zranienia w przypadku równej wartości po atak krytyczny w wypadku przekroczenia pkt obrony o 15 pkt)

ponadto obrażenia typu T,S,H, powodowały by krwawieniem.

długi miecz:
T-5
S-3
H-5
I-5

młot bojowy (taki bez szpica):
T-1
S-1
H-1
I-15

Topór bojowy:
T-2
S-3
H-13
I- 6

maca
T- 4
S-1
H-2
I- 8

strzała szpicowa (popraw mnie ktoś kto wie... chodzi mi o strzałę do przebijania pancerza a nie pamiętam nazwy)
T-4
S-0
H-0
I-3

Pancerz płytowy:
T-22
S-23
H-20
I-13
M-10

Kolczuga
T-15
S-21
H-19
I-11
M-1

pkt statystyk są przykładami na potrzeby prezentacji systemu.

z takich statystyk wynika że miecz jest skuteczny przeciwko przeciwnikowi w kolczudze, a w zbroi płytowej już nie bardzo.
Natomiast młot będzie wyjątkowo skuteczny przeciwko ociężałemu rycerzowi w płytówce a przeciwnik w kolczudze będzie trudny do trafienia. statystyki te obejmowały by również naturalną broń i ochronę potworów.

Oczywiście wszystkie statystyki są ukryte dla naszych oczu. ale postać może nam powiedzieć czy dany typ obrażeń jest skuteczny. może wiec obejrzeć broń i trzasnąć taki np monolog:
Ten [tu nazwa broni] [wartość słowna np dobrze. kiepsko, w ogóle] tnie,  [...] rąbie, [...] przebija, [...] uderza.
Np:
ten miecz dobrze tnie, nieźle rąbie, wspaniale przebija, w ogóle nie uderza.

Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gremlin on February 22, 2014, 20:13:17
Wydawało mi się, że miało nie być matematyki w takie formie. Czy to możliwe, że źle zrozumiałem prezentacje?

Edit
Nie doczytałem, że statystyki będą nie widoczne, jak tak ma być to ok.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on February 22, 2014, 20:22:07
a jak miało by to działać bez matematyki? atakujesz i co ? losuje ci czy twoja broń coś zrobiła? jakaś matematyka musi być.
myślę że autorom w prezentacji chodziło o to byśmy jako gracze nie biegali z kalkulatorem i nie obliczali wszystkiego. bo w większości gier masz napisane jak byk że masz 1000 pkt ataku i zkalęcie które zwiększa twoje pkt ataku o 1050% a przeciwnik ma 10000000000000 obrony i siedzisz i liczysz ile razy musisz zaatakować by go zabić.

matematyki nie da się uniknąć bo przecież cały system i gra to matematyka i na jakiejś podstawie musi stwierdzić czy zadasz obrażenia i jak one poważne będą...

wiec proponuję ukryte statystyki które nie dość że zróżnicują broń między sobą, to dlatego że są ukryte nie będziemy mieli jak ich policzyć. tylko będziemy oceniać czy nasza broń jest skuteczna przeciwko takiemu pancerzowi.

Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gremlin on February 22, 2014, 22:59:14
Oczywiście, że matematyka musi być i zdaje sobie z tego sprawę, pisząc słowa "nie miało być matematyki w takiej formie" miałem na myśli tych gości z kalkulatorami, których tak dobrze opisałeś.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Colack on February 23, 2014, 16:18:27
rany rąbane i obuchowe to przypadkiem nie to samo?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on February 23, 2014, 18:48:56
A jak przywalisz w rękę siekierą a młotkiem to to samo?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Natanael on February 24, 2014, 08:21:11
Pewnie jest to oczywista oczywistość ;] ale nie ująłeś w pomyśle takiej statystyki jak "wytrzymałość" zarówno broni jak i pancerza ;]
Jak by miała działać, oczywiście im mniejsza wytrzymałość tym gorsze statystyki danego oręża ;] ,a w pewnym momencie możliwe
byłoby nawet zniszczenie broni lub pancerza.
Co do ran ciętych i rąbanych to raczej wielkiej różnicy między nimi nie ma, wiec wydaje mi się iż powinny one być raczej
ujmowane jako cięte.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on February 24, 2014, 12:18:58
Wytrzymałość zależy od materiału.
A rąbane rany to połączenie ciętych i obuchowych.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Colack on February 24, 2014, 17:32:20
to po co dodatkowo łączyć cięte i obuchowe w rąbane, skoro te statystyki tak czy siak będą się łączyć. a myślę, że jak siekiera ta cięte, no ale ok.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gremlin on February 24, 2014, 18:02:28
Cytat z Wikipedii "Rana rąbana – rana powstała w wyniku działania ciężkiego narzędzia o ostrej krawędzi (siekiera, tasak), godzącego z dużą siłą – prostopadle lub skośnie do krawędzi ciała. Ma charakter rany ciętej, ale jest od niej większa i głębsza. Powoduje rozległe uszkodzenia tkanek głębiej położonych." Myślę, że możemy dołączyć rany rąbane pod rany cięte.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on February 24, 2014, 18:43:02
uwzględniłem "obrażenia" rąbane z powodu innego działania na pancerz bo zbroje płytową np łatwiej przerąbać niż przeciąć.

spróbuj zrobić dziurę w kawałku blachy rąbiąc go prostopadle tasakiem a potem tnąc nożem o łukowy ostrzu, albo spróbuj przerąbać chustkę powiewającą na wietrze. zauważysz różnicę. twardy materiał łatwiej przerąbać niż przeciąć zaś miękki łatwiej przeciąć niż przerąbać.

cięcie polega na przeciągnięciu ostrą krawędzią po materiale jednocześnie ją dociskając. rany cięte są zwykle płytsze za to o wiele bardziej rozległe niż rany rąbane.

to sie szczególnie odnosi do porównania broni typu europejski miecz a szabla czy katana.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: RuskiBigosPL on February 24, 2014, 19:23:52
Mnie się podoba ;) Masz mój miecz Lemurze!

Byleby obrażenia zależały od rodzaju ataku. Jeśli pcham to zadaję obrażenia od pchnięć, a cięcia itd nie mają nic do tego. Jeśli to napisałeś, a ja nie doczytałem to wybacz ;)
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Natanael on February 25, 2014, 08:26:52
Wytrzymałość zależy od materiału.

Oczywiście zgadzam się ;), ale każdy materiał ma jakąś wartość wytrzymałości, i taki stalowy miecz dobrze zadbany,
załóżmy ma wytrzymałość 50 więc jego statystyki będą wyglądały: T-5, S-3, H-5, I-5, natomiast ten sam
miecz zapuszczony, zardzewiały będzie mieć wartość wytrzymałości powiedzmy 15 wiec jego statystyki będą odpowiednio niższe:
T-2, S-1, H-2, I-2 ;) natomiast rodzaj materiału powinien wpływać zarówno na wartość wytrzymałości jak i szybkość jej utraty
no ale jak już wspominałem to oczywista oczywistość :D

Mam trochę inne pytanie nie pamiętam czy było to omawiane a zasadniczo pasuje to tego tematu.
Jakie widzielibyście właściwości broni i pancerzy i co miałyby one dawać?

np. broń:
wyważona - szybsze wykonywanie ciosów,
przebicie - wiadomo :P szansa na przebicie pancerza,
pancerz:
odporny - zwiększona odporność na przebicia
"elastyczny" - zwiększa mobilność postaci

czy uważacie że powinny być takie statystyki jak np. zwiększa życie, kradnie życie itp?
 
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gremlin on February 25, 2014, 14:45:51
Jeżeli mag pomoże w przygotowaniu broni to z całą pewnością mogą być takie bonusy.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: kowalmaster on February 27, 2014, 18:58:04
http://store.steampowered.com/app/219640/ (http://store.steampowered.com/app/219640/)
Jak byłby silnik walki taki lub podobny jak w tej grze byłbym szczerze zadowolony :)
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: IAmBoskiM on March 03, 2014, 20:03:08
Zapomniałeś o czymś. Broń też ma wagę. Przecież malutki nożyk nie waży tyle samo co topór czy młot.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on March 03, 2014, 20:29:04
nie zapomniałem.
Po prostu nie będąc pewnym jaki system obiorą twórcy tj czy waga będzie miała wpływ na prędkość czy raczej typ broni i ataku, postanowiłem na razie nie zagłębiać się w ten temat.
Natomiast jeżeli twórcy stwierdzą że waga będzie miała wpływ na prędkość ataku to pkt ataku miecza powinny być obliczane z uwzględnieniem wagi. wiąże się to z tym że jeżeli broń będzie "luźno" tworzona przez graczy to zapewne trzeba będzie obliczać obrażenia za każdym razem gdy tworzymy broń (jakość wykonania+materiał+kształt+waga) natomiast w wypadku jeżeli będziemy mogli tylko tworzyć odgórne narzucone schematy to waga nie będzie miała większego znaczenia bo ich pkt ataku były by określane poprzez bardzo sztywny schemat.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on March 15, 2014, 12:34:42
Lemek ja bym jeszcze dodał szybkość ataku, bo w walce rapierem tylko to się liczy ;)
I tu zacznie się zabawa w łączenie tematów :D
Edit
Szybkość- R(rate)
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on March 15, 2014, 13:01:15
myślałem raczej żeby Szybkość nie była statystyką ale była liczona z z wagi broni i siły postaci. bo jeżeli zrobisz 2 kilowy rapier.... no cóż
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on March 15, 2014, 13:06:41
Ale to nie zależy tylko od tego, jeśli pierwszy raz walczysz jakąś bronią twoje ataki są... tragicznie wolne, a jak już się wprawisz to machasz szybciej, fakt siła jak i zwinność są składowymi ale nie tylko od tego zależy szybkość.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on March 16, 2014, 08:05:55
To w takim wypadku dalej nie statystyka a "skill". bo rzeczywiście szybkość ataku zależy od twoich umiejętności i wagi broni... a żeby było realistycznej to można dodać statystykę nie R(rate)a B (balance/wyważenie).
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on March 19, 2014, 10:03:32
Co do szybkości wymachiwania to mógłby być stosunek naszej siły,zręczności i zwinnośći do wagi i jej bazowego czasu wyprowadzenia ataku. Co do typu obrażeń, to powinniśmy z czasem zadawać większe obrażenia im więcej z danego typu korzystamy jak i samej broni (np. za uzyskanie większych obrażeń w typie siecznym o 1 (czysto teoretyczny) punkt uzyskamy 0.1 punkta w innych dziedzinach obrażeń danej broni (oczywiście liczba punktów byłaby uwarunkowana bazową różnicą pomiędzy typami obrażeń broni). Opisałem sam stosunek pomiędzy typami obrażeń a jeszcze zostały kwestie umiejętności posługiwania się danym typem broni i używaniem "tej jedynej".
Jeszcze pozostaje kwestia tarcz. Jako iż myślę że po przekroczeniu pewnego progu stosunku siły do wagi broni, wzrost obrażeń przestanie być proporcjonalny i będziemy potrzebowali jeszcze więcej siły na 1(teoretyczny) punkt obrażeń to w przypadku tarcz stosunek siły do obrony będzie przez dużo dłuższy czas proporcjonalny w którym próg również będzie zależał od wagi jak i materiału. Przed rozpisywaniem się na ten temat chciałbym więcej od Was usłyszeć na ten temat.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Natanael on March 19, 2014, 10:58:10
@up
Nie wiem, ale wydaje mi się, że za bardzo kombinujesz, za dużo tych zależności jak dla mnie.
Prosta zasada, broń ma swoją bazową szybkość ataku, wzrost umiejętności np "broń jednoręczna" powoduje zarówno wzrost
szybkość ataku jak i wzrost zadawanych obrażeń, oczywiście w jakiś zbalansowany sposób ;]
Można to również połączyć z tematem (Broń) Nawyki Postaci (http://forum.enidust.com/index.php/topic,397.30.html) gdzie ująłem pewien pomysł odnośnie używania "ulubionej broni".
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on March 19, 2014, 11:56:47
@Kahetabi
Jest dosłownie odwrotnie im dłużej trenujesz szermierkę tym twoje ruchy są płynniejsze, celniejsze i szybsze. Obrażenia zależą od rodzaju broni jej ostrości skuteczności przeciw wybranemu pancerzu. Od siły się niezgodzie bo niema różnicy czy przywalę tobie z miecza z całej siły w podbrzusze, czy też nie jeśli mam ostry miecz i tak rozetnie podbrzusze przy lekkim dotknięciu. Inna sprawa nikt nie używał całej siły by przywalić komuś wystarczyło rozciąć go tak by był niezdolny do walki i po zdrowaśce umarł. Bandyci tylko dobijali. Dobijanie leżącego przeciwnika w chrześcijaństwie było też zabronione.(początkowo dotyczyło wszystkich potem zaczęto dobijać muzułmanów którzy najeżdżali na Europe obcinając głowy mężczyzn gwałcąc kobiety biorąc je do niewoli. Gwałt na kobiecie w średniowieczu największe przestępstwo karane według uznania pogwałconej i jej rodziny).

W Polsce to prawo brzmiało tak:
Ustawiamy też, iż którykole dziewicę, którejkole czci abo stadła by była, przez wolej porodzicielów jej ułapił, a ją gwałtem usilił, to jest dziewstwa zbawił, żywot jego bądź na miłosić tak osilonej dziewki i przyjacół jej (…).

Przepis ten wskazuje, ze w wypadku zgwałcenia kobiety, życie przestępcy zależało od łaski poszkodowanej i jej przyjaciół (czyli zapewne jej krewnych lub opiekunów). Mogli oni nawet bezkarnie zabić sprawcę przestępstwa, choć pewnie często sprawca się wykupywał, ewentualnie zawierał także ze zgwałconą panną związek małżeński. Taka osoba była na łasce poszkodowanej do końca życia koleś stawał się niewolnikiem. Nikt by chyba nie zgwałcił w takiej sytuacji. xD
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: RhinoRace on March 19, 2014, 13:42:57
@Ziles zależy od używanej broni: miecz, szabla czy rapier to siła była potrzebna tylko po to, aby utrzymać broń i szybko nią wymachiwać (włączając w to zmiany kierunku ciosu w momencie zadawania go) ewentualnie do obrony przy blokach, zaś w przypadku młota czy nawet topora (w niektórych ciosach) miała już znacznie większe znaczenie.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on March 19, 2014, 22:17:57
@RhinoRace
 
widzę że ćwiczysz szermierkę średniowieczną i do bardzo dobrze ci idzie, ale powiem ci żadną bronią nie uderzano mocno bo nikomu nie zależało by broń została w ciele przeciwnika lub co gorsze w jego tarczy ;) na forum nie jestem wstanie ci tego wytłumaczyć jak wygląda walka tego typu bronią ale rożni się od fantazji filmowych i z gier gdzie uderza się w podbrzusze bo wtedy to jest twoja śmierć.

http://www.youtube.com/user/Rilsir
pogadaj sobie jak wyglądała walka długim mieczem tam siły niema sama technika to samo tyczy się innego rodzaju broni.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on March 19, 2014, 23:21:04
Jeśli spojrzeć logicznie to siła ciosu ma wpływ na "ilość obrażeń". półtuszki nie rozetniesz jeżeli w to siły nie włożysz. ale faktem jest że prędkość ma większe znaczenie w walce z inteligentnym przeciwnikiem. zwierze nie wykorzysta celowo twojej utraty równowagi po "silnym" ataku a człowiek tak.

w walce z inteligentnymi rasami prędkość + technika( nie zależnie od broni) z bestiami jak kto woli.

nawet jak walczysz młotem bojowym to spróbujesz najpierw wytrącić przeciwnika z równowagi zanim przywalisz mu młotem z całej siły. a i wtedy nie gwarantuje że ci nie odda.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on March 20, 2014, 00:43:42
@lemek
"ilość obrażeń" w realnym życiu ?? Krwotok, leżysz jesteś niezdolny do walki zgon albo ktoś cie ratuje. Trafiasz do niewoli lub wracasz do domu. ilość obrażeń to system wymyślony dla cyferkowych gier przypominam. A enidust chce od tego systemu odbiec? walka będzie kończyła się na pierwszym trafieniu? Jeśli ma być realistycznie?

Półtusz hmm kto walczy z martwym mięsem w rzeźni ;) i to raczej rola rzeźnika.

Co do zwierząt to na polowanie brało się włócznie itp. bądź broń dystansową. Rany kłute wywołują obrażenia wewnętrzne które prowadzą do krwawienia wenerycznego co prowadzi do zgonu.

Daj komuś postury Brunejki topór i zobaczymy jak poradzi sobie w pojedynku np ze mną powiem szczerze nie jestem zbyt silny a na pewno nie dorównuje temu panu ale znam wynik. Odsunięcie uderzenia przeciwnika w lewo, uderzenie trzonkiem w bok głowy od strony lewej, zjechanie do poziomu szui, letkie szarpnięcie do mnie, szyja przecięta (może kręgi rozerwane) zgon prawie natychmiastowy. Tak wyglądają prawdziwe pojedynki sry nie jest to naparzanie broni o broń przez 2 godziny ;/

uważam że siła nie miała znaczenia na zadane obrażenia ponieważ powyżej pewnego poziomu siły wszystkie uderzenia kończą się tak naprawdę zgonem a ten poziom siły to samo wyprowadzenie ataku ;/ czyli jeśli nie jesteś wstanie podnieść broni to nie jesteś wstanie zadać ataku ale teraz pytanie co z tobą jest nie tak że nie umiesz podnieść 2 kg xD.

siła ma znaczenie w innych czynnościach podczas walki np przy odbiciu, walka często z dystansu 2 długich mieczy przechodziła do zwarcia (zapasów z wszystkimi ruchami dozwolonymi) przy wspinaczce/pływaniu w zbroi płytowej, by ktoś cię nie przewrócił pchnięciem, podniesieniu się w zbroi płytowej jeśli jeszcze żyłeś itd siła ma znaczenie w walce ale nie w obrażeniach.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on March 20, 2014, 01:26:55
wiesz Zikes... nie atakowałem twojego punktu widzenia. chciałem tylko zauważyć że kolczugi nie przetniesz nie wkładając w to siły.

czytałem o pojedynkach czytałem o broni i widziałem pojedynki. i wiem że to nie ilość siły decyduje a wprawa i technika.

jednak tu mam problem że to  gra. z jednej strony stawiamy na realizm z drugiej strony mamy cyferki...

więc jednak fakt siły trzeba na coś przełożyć.

ma byc 6 stref i prawdopodobnie większość ataków możliwych do wykonania będzie po porostu uderzała w strefę bez wyrafinowanych sekwencji (jak w filmach) czy "zapasów" jak w rzeczywistości.

Myślę że walka będzie wyglądała podobnie do tego co mamy w M&B więc Siła jednak będzie wciąż miała znaczenie.
zbudowałem system statystyk tak by jak najbardziej odpowiadał rzeczywistości ( rąbiąc mieczem w hełm zbroi płytowej go nie przetniemy ale możemy kogoś tym ogłuszyć) zauważ że dalej będą Hp bo nie możemy zrobić tego na  zasadzie traf i po wszystkim.

więc system który tak kalkuluje obrażenia powinien oddać realia w miarę dobrze. jakby nie patrzeć jak gracz zechce wykonać "silny"atak to go nie powstrzymasz prawda? daj mu tą możliwość niech się cieszy a ty za ten czas możesz sobie go pokroić na plasterki :) bo spokojnie system ci na to pozwoli
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on March 21, 2014, 22:14:06
@Zikes
A czy ja powiedziałem że im mniej się trenuje tym lepiej władamy bronią?
Quote
@Kahetabi
Jest dosłownie odwrotnie im dłużej trenujesz szermierkę tym twoje ruchy są płynniejsze, celniejsze i szybsze.
Wytłumacz proszę bo nie wiem jak odpowiedzieć.

Co do siły, nie miałem na myśli tylko siły fizycznej a.k.a "bajcepsy" ale i kondycję i koordynację ruchową. Żeby wyprowadzić jakiś cios musisz mieć jakiś podstawowy "poziom" siły aby był skuteczny a jego wzrost przyspieszyłby czas wyprowadzenia ataku jak i manewrowanie resztą ciała. Można być silnym na wiele sposobów ale myślę że braliście tylko pod uwagę tylko czystą siłę fizyczną. Moim zdaniem w pewnym momencie nasza "siła" będzie zależna od umiejętnego zdeponowania naszej energii (trening w danym kierunku) i jej póżniejszego wykorzystania. Właśnie ta zdeponowana energia stanie się naszą siłą która stanie się atrybutem ukazującym się podczas wykonywanych czynności. Szkoda że twórcy podają tak mało informacji, to jak będzie wyglądał rozwój fizyczny postaci ma chyba wpływ na każdą koncepcję prowadzenia walk (których będzie mało pomiędzy graczami, moim zdaniem będą występowały tylko w postaci morderstw, wojen, więcej w czasie zawodów w których nikt nie zginie i w sparingach).

PS. Osoba postury Burneiki nie wyszedłaby do walki bez ciężkiej zbroii, i co teraz?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on March 21, 2014, 22:58:33
żeby nie było jest siła i siła. pudzian vs bruce lee.

Bruce lee nie podniesie tyle ile pódzian, a pudzian nie przyewali z takąsiłą jak bruce lee.

do zadania skutecznego ciosu potrzeba siły. ale nie siły ala pudzian tylko bruce lee.
 niestety same umiejętności nie starczą jeżeli za ciosem nie jesteśmy wstanie dać siły. natomiast inną sprawą jest ile tego potrzebujemy.

Zikes tak sobie myślę... nie wiesz ile siły trzeba wkładać za cios... raczej nigdy nie walczyłeś ostrą bronią po to by kogoś w kolczudze zranić. Myślę ze wrażenie z treningów gdzie używa się mieczy ćwiczebnych jest znacząco różne od tego gdzie używamy ostrej broni po to by zabić. więc sądzenie nas tu wszystkich trochę przerasta więc pozostańmy przy takim stwierdzeniu:

Potrzeba wyrobić sobie sprawny cios na tyle silny by przeciąć kolczugę na manekinie. bo jak tego nie zrobisz to zapomnij że w walce przetniesz kogokolwiek.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on March 22, 2014, 00:50:16
Pan_Lemur
tak sobie myślę że miecz widziałeś za gablotą w muzeum i pisząc o przecięciu kolczugi co jest możliwe tylko w filmie oświadczasz że wypowiadasz się na temat nie mając zielonego pojęcia  -.-  miecza w ręku nie trzymałeś i mówisz jak walczyć mieczem?? sory coś tu jest nie tak i nie mów mi czym ja walczę bo ja wiem czym ja walczę i jak...
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on March 22, 2014, 23:49:10
Według mnie jest możliwe przecięcie kolczugi, ale skoro wiesz lepiej wytłumacz mi czym według Ciebie jest "przecięcie kolczugi". I odpowiedz na ostatnio zadane pytanie.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on March 23, 2014, 01:52:06
których będzie mało pomiędzy graczami, moim zdaniem będą występowały tylko w postaci morderstw, wojen, więcej w czasie zawodów w których nikt nie zginie i w sparingach(...)
Złodziejskie rzemiosło, bandyci, najemnicy czy poszukiwacze jakiejkolwiek maści od leśnych szperaczy po osoby penetrujące "nieznane lądy" czy groty to zadania w których możesz paść na każdym kroku, zam grupę co najmniej 10 osób co zastaną hh lub bandytami ;)
PS. Osoba postury Burneiki nie wyszedłaby do walki bez ciężkiej zbroi, i co teraz?
Zbroję płytową robi się na miarę, jeśli uważasz że nie zbroja płytowa to kolczuga z przeszywańcem i na to zbroja lamelkowa wraz z ciężką dużą tarczą (hardkorowy koksu ma udźwig prawda :D ) i toporem na metrowym drzewcu robią z niego boga wojny i tanka dla zespołu :D
Według mnie jest możliwe przecięcie kolczugi, ale skoro wiesz lepiej wytłumacz mi czym według Ciebie jest "przecięcie kolczugi".
Zacznijmy od podstaw Zikes wie lepiej bo jest członkiem bractwa rycerskiego, więc w stali i broni siedzi już od dłuższego czasu,
cięcie kolczugi jest głupie bo miecz się po prostu ześliźnie albo odbije, poza tym nikt nie nosił samej kolczugi zwykle była z przeszywańcem co blokował skuteczne metody, czyli broń penetrującą, taką jak włócznie i strzały z łuku, w teorii topór nie tnie tylko rozrywa, przyłożona siła i ostre "końce" ostrza topora pozwalają rozedrzeć kolczugę, choć przeszywaniec sobie z tym czasami radził. Radzę poczytać trochę książek o historii oręża czy rzemiosła wojennego są ciekawe i czasem się przydają.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on March 23, 2014, 17:12:42
Wiem że kolczuga to doskonała odpowiedź na bronie sieczne, bez włożenia odpowiedniej siły nie bedzie żadnych efektów ale nie zapominajcie że kolczuga też ma swoją wytrzymałość a ekwipunek waży i powoduje zmęczenie, co jest bardzo ważne podczas walki, jak i również ogranicza swobodę ruchu czyniąc takiego opancerzonego osobnika bardziej podatnego na ataki. Zawsze można zastosować sabotaż.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on March 23, 2014, 22:27:57
Moja kolczuga waży ok 10 kg i po zwinięciu jest wielkości piłki nożnej xD po ubraniu prawie wcale jej nieczuci gorsza jest przestawnica która uwiera jak wełniany sweter. Co do penetracji klczugę można penetrować tylko w jedne sposób pchnięciami i to nie zawsze ale to nie jest rozcięcie kolczugi. Przeciwko kolczudze były dobre bronie które miały wąski kolec cieńszy do oczka kolczugi . Mimo kolczugi i przeszywnicy po cięciu miecza masz sporego siniaka ale mogło by być gorzej bez kolczugi jesteś przecięty a przeszywnicy połamane kości. Ograniczenie ruchu niemało nigdy miejsca nawet przy pełnej zbroi płytowej zbroja płytowa ma więcej ruchomych części niż auto i umożliwiała każdy ruch przy 99% ochronie oczywiście pełna zbroja płytowa z przesuwnicą ważyła 20kg do 30kg był to ciężar niemały ale nie odczuwa się go z powodu że każda kolejna część zbroi płytowej opiera się na sobie w zbroi idzie biegać skakać i nie widzę w tym nic dziwnego oczywiście jest to męczące ale rycerze trenowali jak obecni wojskowi a nawet lepiej umieli łamać podkowy rękoma, biegali 5 mil w pełnym rynsztunku, targać liny,wspinać się po drabinie od dołu lub pływać w pełnej zbroi płytowej. Po prostu zamiast ważąc 80 kg ważyłeś 100 kg  czy człowiek ważący 100kg nie umie podskoczyć czy pływać?

Kolczuga jest tak samo wytrzymała jak łańcuch jak jej najsłabsze ogniwo tylko że kolczuga ma oczko na oczku więc rzadko kiedy zdarzało się że oczka był uszkodzone a żeby przeciąć całą kolczugę tych oczek musiało by być uszkodzonych z 100 obok siebie ;/

PS
Ja pisałem że siła niema wielkiego znaczenia przy obrażeniach ale ma znaczenie przy innych rzeczach jak penetracja pancerza udźwig bieganie pływanie dźwiganie itd

A co obrażeń nie zmienię zdania liczy się tylko umiejętność walki i broń.

gniazdu
bogiem wojny był ten kto miał odpowiedni herb do niego się nie zbliżałeś na polu walki chyba że chciałeś zająć jego miejsce xD nie musiał być wysoki byś wiedział że cię zabije a rycerze walczyli tylko czystą bronią którą jest miecz.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on March 23, 2014, 22:38:45
Zikes to jest gra, a gracz walczy tym co mu się bardziej podoba lub wykona większe szkody.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Rahl on April 04, 2014, 21:00:34
Nie zgodzę się z tobą Zikes. A mianowicie z czystą bronią jaką jest miecz. Walcząc mieczem nie masz szans zranić wrogiego rycerza, który tylko od biedy ma przeszywnicę i kolczugę. (Jak sam stwierdziłeś, większość ciosów się raczej ześlizgnie) Słyszałem też opinie że miecz dla rycerza podczas bitwy był "bronią ostatniej szansy". Lepiej było lać morgerszternem zakutych w płyty rycerzy niż biegać z dwuręcznym mieczem jak idiota.

Tyle w temacie. Ale skoro przy zbroi jesteśmy. To jak twórcy rozwiążą problem zbroi ? Skoro taka zwykła kolczuga może ochronić przed sporą ilością ciosów, to co dopiero zbroja płytowa. Zapewne balans zostanie przesunięty na korzyść miecza, albo zrobienie zwykłej kolczugi zajmie ogromną ilość czasu kowala.

Z ciekawości jeszcze do Zikesa, skoro jest w Bractwie. Czy bełt z kuszy przebijał kolczugę i przeszywnicę by następnie zranić oponenta ?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on April 04, 2014, 21:07:11
Zamiast Zikesa odpowiem ja, oczywiście że tak, kusza została nawet zakazana w pewnym okresie ze względów na potężną moc przebicia, dziurawiła zbroje płytowe i czasami przebijała tarcze na wylot, raniąc osobnika za nią. Aktualnie można nimi dziurawić drzwi od auta ;)
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 04, 2014, 21:55:31
Co do zbroi płytowych i mieczy. Jak byś uważnie przeczytał zaproponowany system to byś wiedział że tu ma znaczenie rodzaj ataku.
z resztą rycerza powalasz i wbijasz mu sztylet pod pachę.

Pytanie czy chcemy aż taki realizm? to może już zepsuć zabawę.

pchnięcie długim mieczem nie będzie miało większych problemów z przedziurawieniem kolczugi czy przeszywnicy.

z kolei były też miecze tworzone specjalnie po to by walczyć z pancerzami płytowymi tj tasaki bojowy znane też jako falchion.
Były inaczej wyważone i jednosieczne, zaprojektowane do tego by  przebijać się przez kolczugę i płytę.

Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on April 04, 2014, 23:37:08
@Rahl
Za dużo filmów się naoglądałeś rycerze się nie zabijali nawzajem bo to haniebny czyn zabijano chłopów mieszczan albo dlatego że jak pojmie innego rycerza to weźmie za niego okup czyli jak zarabiali rycerze. ;) Walka mieczem często zamieniała się w walkę na pięści podczas walki 2 rycerzy i była taka anegdota jeśli na polu bitwy spotka się dwóch rycerzy z podobnymi umiejętnościami walki mieczem wygra ten kto jest lepszym zapaśnikiem.  Co do cięcia kolczugi powiem że nie przetnie kolczugi ale pchnięcie ją spenetruje.
Morgensztern to broń chłopska kij nabity gwoździami 60cm długości miecz 120cm ostry jak brzytwa. ;)  Zbroje płytową miało tylko 5% na polu bitwy może dlatego że była warta całej wioski ;).

Kolczuga nie broni przed wszystkim tylko przed cieciami, ale są też rany kłute i wewnętrzne. przeszywanica broni przed obrażeń wewnętrznymi. Segmentata przed kłutymi. A często te 3 zbroje noszono razem waga ~30kg ;)

Gniazdu nawet średniowieczna kusza przebije auto ciężkie kusze średniowieczne miały większy naciąg niż kusze współczesne, które naciąga się ręką. (http://muzea.malopolska.pl/documents/26855/2009610/_0003_IMG_6798.jpg/3f31538a-7d08-4f9a-aca5-01fe44da0fc5)
ta kusza to zabójca ^^ ale nie ukrywam dużo zależy od bełtu a je często robiono z żelaza a nie stali.

Pytanie czemu falchion nazwano tasakiem tas i po ręce xD  ja osobiście na zbroje płytową wolał bym nadziaka lub halabardę z młotem hakiem i szpicem ;).
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 05, 2014, 00:12:38
w grach głównie prezentuje się 3 typy broni do wali w zwarciu.
miecz, topór, i młot. już pomijając fakt że strasznie zakłamuje się walkę nimi. bo wcale nie używano toporów i młotów tylko jako broni dwuręcznej. np topory i młoty tworzone dla wojska ważyły do 3 kg... podobnie jak miecze.

więc można używać topora razem z tarczą w przeciwieństwie do tego co nam wmawia skyrim. inną rzeczą jest że jest go trudniej tak używać ze względu na wyważenie.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Rahl on April 05, 2014, 13:21:36
Zikes, nie naoglądałem się. (Ale możesz polecić jakiś film) Nie napisałem nigdzie żeby zabić rycerza (Chyba), a tyle że lepszy morgersztern czy młot do pokonania rycerza w zbroi płytowej skoro mieczem nawet jak ma kolczugę nie wiele zrobisz.

Tyle że co do zabicia innego gracza jest też pewna sprawa. Kto sobie powiedzmy szczerze, będzie zaprzątał sobie głowę żeby kogoś zabrać do niewoli podczas rzeźni gdzie walczy, powiedzmy 1000 rycerzy i z 3000 innych chłopów ? Każdy będzie siekał i rąbał byle przeżyć, a nie: Poddajesz się ?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on April 05, 2014, 22:17:04
Sprostowanie miecz zadaje obrażenia kute cięcia rąbane i wewnętrzne czyli wszystkie rodzaje więc może zrobić wszystko oczywiście penetracja zbroi płytowej mało podobna ale możliwa. Miecz był taki dobry bo umiał zrobić wszystko w porównaniu do innych broni.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on April 08, 2014, 16:22:33
Miecze, zbroje, miecze, zbroje... kusze... A co z broniami niekonwencjonalnymi? no, może jednak konwencjonalne, środki zapalające, płonące strzały, środki wybuchowe, trucizny. No i jeszcze bomby dymne. Magia. Nie wiadomo jak magia będzie wyglądać, ale myslę że mogłaby zbalansować grę przeciwko ludzkim czołgom. Do tego dochodzą pułapki, uniemożliwiające poruszanie się, raniące, zabijające lub spowalniające ruch. W trakcie niespodziewanej walki ciężko będzie o jakąkolwiek pułapkę, ale o planowanej zasadzce już inna mowa. Bomby dymne i zatrute sztylety, hit&run, stopniowe unieszkodliwianie celu, skrytobójstwo. Powalić, oblać i podpalić. płonące bełty? chyba trochę nieporęcznie. Co robił rycerz jak został trafiony płonącął strzałą?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 08, 2014, 21:28:09
Nic bo się nie wbijała.... a co do tych pytań... jaki ma to związek z systemem statystyk broni i pancerzy?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on April 08, 2014, 21:54:15
Kahatabi, płonący bełt? płonące strzały stosowano w łuku i tylko by podpalić coś łatwopalnego, od człowieka to się po prostu odbije.
Kusza jest bronią na okutych w stal wojaków, penetruje ją:
 Anna Komnena w swej Aleksjadzie tak pisze o kuszy (nazywanej cangrą): jest to łuk barbarzyński (...) Strzały wypuszczane gwałtownie mocą cięciwy, napiętej z wielkim wysiłkiem, przebijają na wylot tarczę czy pancerz z grubego żelaza i lecą dalej. Cangra działa tak, jakby strzelał sam diabeł. Kogo dosięgnie pocisk, ten pada nieszczęsny.
A teraz powiedz no mi co to za pułapka co spowalnia? Po za grami nigdy takich nie spotkałem, pułapki zawsze raniły ale nie zawsze zabijały (z biegiem czasu tak czy siak wykańczały).
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on April 09, 2014, 17:57:57
O pułapce, nie chodzi mi o dosłowne spowolnienie ruchu tylko o wydłużenie podróży, kopanie dołów itp. Co do tego co wczesniej napisałem, każda część ekwipunku ma swój "efekt charakterystyczny", bronie mają swoje typy obrażeń, zbroje swoje kontry na typy obrażeń, ale co z bardziej finezyjnym wyposażeniem? pancerzem trucizny nie powstrzymamy, a wątpię że bossowie będą polegali na konwencjonalnej broni. Co do płonącej strzały zacytuję wikipedię "Sulfur- and oil-soaked materials were sometimes ignited and thrown at the enemy, or attached to spears, arrows and bolts and fired by hand or machine." z czego wynika że płonące strzały były wykorzystywane przeciwko ludziom (nie chodzi mi o pochodnię, tylko o płonącą strzałę). Chociaż wiem że zabawa z ogniem to za dużo, to patrzenie na armię tkwiącą w ogniu byłoby przezabawne. One man army.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 09, 2014, 19:56:58
Zacznijmy od tego że wikipedia to ostatnie źródło któremu możemy zawierzać.

a jak chcesz Podyskutować o tych bardziej "finezyjnych" środkach to nie tu. Nie róbmy bałaganu to są statystyki broni i pancerzy.

To  po prostu nie ten temat i tyle. załóż nowy w którym omówisz takie sprawy jak masz pomysł.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on April 10, 2014, 15:35:16
Przecież temat dotyczy statystyk broni i pancerzy. Jeśli nie chcecie kontynuować tematu w kierunku fikuśnego ekwipunku którego szansa na pojawienie się w grze nie wynosi 100% wystarczy powiedzieć.
Wiem że Wikipedia to ostatnie źródło informacji lecz nie wiem co tu nielogicznego w stosowaniu płonących strzał przeciwko ludziom.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 10, 2014, 18:09:29
nie tyle nie chcemy, co trucizna nijak ma się do pancerza. pułapki? swego rodzaju ostrza, obuchy czy co tam więc można wciągnąć na listę. płonące strzały się nie wbijały bo albo były to kosze z węgielkami zbyt szerokie by się wbić albo strzały owinięte szmatą nasączone oliwą. gdzie w wypadku strzały ze szmatą strzelano z niezwykle słabych łuków by tego dziadostwa nie zgasić.
jaki związek ze statystykami broni i pancerzy mają bomby dymne?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Natanael on April 11, 2014, 07:52:44
Hmm tak prawicie o tym co było możliwe w średniowieczu, a co nie, ale nie zapominajcie, iż jednak w Enidust mają być elementy fantasy, magii, itd. Co powiecie na pomysł aby tworzenie takich "płonących" itp. strzał, polegało na "zaklinaniu" ich przy pomocy magii? Podobnie można by zastanawiać się nad innym orężem, pytanie tylko jak daleko miałoby to iść. Co prawda nie chcę aby wyglądało to tak, że nagle tworzone będą strzały zamrażające, wybuchowe itp. Poddaję tylko pomysł dyskusji jako możliwość dodania i zróżnicowania obrażeń, co mogłoby zostać wykorzystane do walki z różnymi potworami, na zasadzie, potworek ma jakąś odporność np. na ogień więc, strzały zaklęte elementem lodu zadają mu większe obrażenia.

Edit:
hmm tak się teraz zastanawiam czy nie pomyliłem tematów :D 
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on April 11, 2014, 14:10:18
Znalazłem temat o ognistych strzałach http://www.arcus-lucznictwo.pl/index.php?id=23
I cytat
Quote
Otóż najeźdźcy częściej posłużyliby się rzuconą pochodnią która była mniej skomplikowana i tańsza od strzały. Ale płonące strzały istniały posiadały wyspecjalizowane groty z ostrym szpikulcem i przebiciem do przełożenia, zawiązania nasączonych terpentyną lub polanych dziegciem skrawków szmat czy też lin. Przebity otwór w grocie zapewniał że po wbiciu grotu, płomień będzie znajdował się bardzo blisko celu tym samym podpalając go z łatwością w krótszym lub dłuższym czasie. Strzały takie były używane przy oblężeniach kiedy strzelano za mury miasta lub bramę o ile nie była okuta.
i zdjęcie
(http://www.arcus-lucznictwo.pl/data/forest/po_zsunieciu_1024x768.jpg)
więc nie mówcie mi że się to nie wbije, albo podajcie swoje argumenty.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 11, 2014, 14:30:17
dobrze weź łuk o standardowym naciągu na ten czas tj około 80 funtów(40 kg) i wystrzel strzałę ze szmatą namoczoną w terpentynie.
wiesz co się stanie? mogę ci odpowiedzieć, zgaśnie. owiąż sobie kija namocz podpal i porządnie pomachaj. zgaśnie. więc takich strzał używano owszem ale ze słabszym łukiem np ledwo dwadzieścia kilo naciągu.

Poza tym wciąż co ma ta głupia płonąca strzała do statystyk broni i pancerzy??  jakie ma to odniesienie? mam dodać statystykę wytrzymałość na ogień czy co? nie łapię w jakim celu to tu wpychasz
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on April 11, 2014, 16:43:36
Statystyka BRONI i pancerzy, właśnie opisałeś to jaka maksymalna siła może zostać użyta do wykorzystania ognistej strzały. Myślę że taka strzała wbita w tarczę mogłaby spowodować panikę w osobniku trzymającym tarczę, zmniejszyłaby też jej wytrzymałość bardziej niż zwykła strzała o takich samych parametrach. Oczywiście o pradopodobieństwie nie będę się wypowiadał jako iż nie mam doświadczenia. Sama dosłowna "siła ognia" zaliczała się do statystyki płonącej strzały (oczywiście jeszcze nie płonącej) podzielonej na klasy zależnej od wielkości ognia lub wykorzystanego paliwa.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on April 11, 2014, 19:18:08
Zanim zacznę pluć się o offtopic, Kahetabi umiesz czytać? Bo z tego linku co dałeś dowiadujemy się że strzały podpalające miały maksymalnie penetrację kilku centymetrów czyli nawet nie przebije przeszywańca, co oznacza że lekkie pociągnięcie wyrwie ją, i nie mów mi o panice od kilku marnych strzał co nawet nic ci nie robią, osłabianie tarczy polega na długotrwałym działania ognia na drewno/skórę, parę sekund nic nie zmieni.
A teraz oficjalnie ogłaszam że koniec z offtopic'iem temat o łucznictwie jest oddzielny, to nie ma nic wspólnego z parametrami bo ogień z strzały z surowca X zada więcej dmg od strzały Y z czego innego? (Pytanie retoryczne, niech nikt nie odpowiada).
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Kahetabi on April 11, 2014, 22:57:08
A no tak, wszyscy są nieustraszonymi berserkerami z toną pancerza  powyżej 50cm grubości na sobie 25h/7, tnącymi wszystko co mają na swojej drodze. Lepiej napiszcie od razu że strzały to nie część broni a cięciwa łuku służy do podrzynania gardeł.
Quote
ogień z strzały z surowca X zada więcej dmg od strzały Y z czego innego?
Skoro dla Ciebie promień strzały a szmata nasączona lub nie łatwopalną cieczą to to samo, to rzeczywiście konieć tematu. No bo po co brać pod uwagę amunicję jak tylko statystyki łuku się liczą. Tak, walić to że jeden ma 4 razy lepsze strzały niż ten drugi, skoro tamten ma siłę naciągu o 0.01 kg większą.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on April 11, 2014, 23:17:18
Kahetabi otrzymujesz ostrzeżenie za post
A no tak, wszyscy są nieustraszonymi berserkerami z toną pancerza  powyżej 50cm grubości na sobie 25h/7, tnącymi wszystko co mają na swojej drodze. Lepiej napiszcie od razu że strzały to nie część broni a cięciwa łuku służy do podrzynania gardeł.
Quote
ogień z strzały z surowca X zada więcej dmg od strzały Y z czego innego?
Skoro dla Ciebie promień strzały a szmata nasączona lub nie łatwopalną cieczą to to samo, to rzeczywiście konieć tematu. No bo po co brać pod uwagę amunicję jak tylko statystyki łuku się liczą. Tak, walić to że jeden ma 4 razy lepsze strzały niż ten drugi, skoro tamten ma siłę naciągu o 0.01 kg większą.
którym kontynuujesz offtopic mimo zwróconej uwagi. Drugą sprawą jest to że ogień jest zawsze taki sam, to było pytanie retoryczne...
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 11, 2014, 23:22:25
Khatebi zamknę offtopic mądrym stwierdzeniem...

efekt psychologiczny nie zalicza się do statystyk pancerza i tyle. To nie miejsce na to.

tak btw to napisałem cos takiego:
strzała szpicowa (popraw mnie ktoś kto wie... chodzi mi o strzałę do przebijania pancerza a nie pamiętam nazwy)
T-4
S-2
H-0
I-1
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on April 12, 2014, 09:43:44
szpicowa służyła do przebijania kolczugi z powodu że był to szpic cienki i ostry S bym usunął i dodał I
ale jest też listek który ma kształt trójkąta który uniemożliw wyciągnięcie strzały tam S bym zostawił.
a o tą do przebijania zbroi płytowych nie pamiętam jak się nazywała może dlatego że potem została zastąpiona bardzo skutecznie przez bełty.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 12, 2014, 10:26:52
Więc
t-4
S-0
H-0
I-3

Tak prawdę mówiąc opierając się na fakcie jaki naciag miał łuk mógłbym  podać te statystyki dokładnie jak powinny one wyglądać.

<edit>
Zastanawiam się czy nie powinienem zamienić
(statystyka + siła)- pkt pancerza
 na
statystyka*siła-pkt pancerza

gdzie pkt pancerza były by znacznie większe

czyli dal miecza T-5 siła przebicia przy sile 10 wynosiła by 50 nie 15, a S-3 30
więc kolczuga T miała by na poziomie 30 ale S już 42 zamiast odpowiednio 15 i 21

jeszcze dochodzi do tego jaki przedział liczbowy miała by siła gracza

Siłę łuku tutaj uznaję równoznaczna z naciągiem. czyli granice 0-100 kg a kusze i więcej.

kolejne pytanie czy w takim razie kusza nie będzie zbyt OP... i czy trzeba zrobić nerfa jeszcze przed wyjściem zamkniętej alphy...
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on April 12, 2014, 13:20:39
yy pomyliło mi się do T bo I obuch xD  do kłucia mi chodziło czyli większa penetracja kolczugi.
ehh nienawidzę równań pewnie ktoś łebski po fizyce się zajmie wszystkimi wzorami. szczerze nad tym nie mamy co gadać jakie wzory będą xD bo na pewno nie będą takie proste a+b-c tylko jakieś ułamki pierwiastki przybliżenia i procenty szkoda nad rym się głowić xD

Kusza była i będzie epicka ale kto będzie mógł sobie na początku pozwolić na dobrą kusze ;)  nerfa morze nie ale gwałtowny spadek siły uderzenia po 40m bo do tej odległości kusza jest najbardziej skuteczna. A bełt może zabić nawet z 100 metrów. inna sprawa rany kłute jeśli nie naruszą ważnych organów ani tętnic nie są groźne dla życia.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 12, 2014, 15:22:06
tak ale tu mamy tylko 5 hitzonów... Głowa, tułów, nogi, lewa ręka, prawa ręka. Więc nie wiem czy można tak powiedzieć że jeżeli nie naruszy organów...

problem że jak trafi w tułów to co? ileś % szans na zabicie na miejscu? nieee kusza by byłą zbyt op... bo ci którzy się na początku kuszy dorobili to będą biegać i polować na nowych i tak się to skończy.  powiedzmy że kusza ma zalety których łuk nie ma i vice versa.
kusza może być załadowana cały czas i jest łatwa w obsłudze ale głośna, a łuk jest cichy i szybciej strzela.

a co do równań to po co komplikować? to jest równanie na to czy przebije pancerz czy nie. jeżeli wynik jest większy niż pancerz to on zostaje przebity i tyle. skomplikowane może być równanie jak taki atak mocno uszkadza pancerz albo jak poważne rany zadaje.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on April 12, 2014, 15:35:32
nieee kusza by byłą zbyt op...
Ale jest droga, strasznie droga i jak wiadomo zawsze może się zepsuć, jak każda broń.
Balans nie ma sensu bo w prawdziwym świecie balansu też nie ma, nigdy nie było i nie będzie.
A co do chodzenia z załadowaną kuszą to muszę ci powiedzieć że tego się nie robi, łuk się psuje itd.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on April 12, 2014, 19:42:33
@gniazdu
Akurat z tą kuszą chodzono załadowaną i to specjalnie nie robiło problemu lecz nie zostawiano jej naprężonej na dłuższy czas bo było to niebezpieczne od zerwania cięciwy po złamanie łuku czy wystrzelenie bełtu itd. to jest duża siła która cały czas działa więc rożne dziwne rzeczy mogą się stać.

@Lemek
łuk prosty do 100  penetruje zbroje płytową zasięg 300m
bełt tylko do 40m penetruje zbroje płytową zasięg 200m
łuk refleksyjny do 30m penetracja zbroi zasięg 500m
to jest ten balans

Koń w ciągu 3 sekund przebywa odcinek ~60m w pełnym galopie.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 12, 2014, 20:16:44
A więc dobrze... powiedzmy że balans już mamy... Teraz pytanie czy łuk powinien zabijać od razu po trafieniu w coś innego niż głowę.

bo jeżeli łuk/kusza będzie miał aż taką potęgę jak się obawiam to bedzie to za łatwe życie dla trolli z gimbazy...

uważam że jakoż iż to jest gra powinniśmy pominąć fakt istnienia organów w tułowiu ewentualnie strzał w tułów nie mógłby zabijać.

osobiście uważam za frustrujące oberwać jedna strzałą w brzuch i umrzeć. więc może łuk mógłby wprowadzać tylko w stan agonalny?(ten przedostatni gdzie leżymy i powoli umieramy. wyjątek trafienie w głowę) a żeby zabić trzeba by było dopić wroga?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Gniazdu on April 12, 2014, 22:04:22
Lemek pamiętasz moje wypociny o progu bólu? Idealnie pasują.
Zniwelujemy w ten sposób 30 strzałowych jeży czy "one shot, one kill", po prostu po jakimś tam czasie traci przytomność, po paru strzałach i całkowitym zmęczeniu ciała pada trupem.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Zikes on April 12, 2014, 22:09:36
1 na 100 strzał zabijało a 10 na 100 się wbijało w ciało w zbroi kolczej z tarcza. Takie statystyki na oko z doświadczenia mówię.

Tak jak napisałeś strzała może doprowadzić do stanu agonalnego ale nie zabić to chyba najlepsze rozwiązanie uniemożliwi to własnie trolą jakieś wdrapanie się na dach zabicie ucieknięcie, a tak musi podejść i dobić dana osobę. Oczywiście to coś mogą ominąć trucizny które zapewnią zawód skrytobójcą ażeby posługiwać się trucizną trzeba znać alchemie więc balans załatwiony.
 
Nawet trafienie w głowę nie zawsze zabija bo strzała może ominąć mózg i tętnice.

Gniazdu są znane przypadki gdzie ludzie przezywali z 30 strzałami więc ilość niema znaczenia bardziej tutaj chodzi co zrobiły.
a też są znane gdzie 1 strzała zabijała.
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Lich555 on April 13, 2014, 09:08:46
Zdarzało się, że nawet gość po strzale z pistoletu w głowę przeżył. A jest może taka trucizna, która zabija od razu, czy tam po nie więcej niż 30s?
Title: Odp: Statystyki broni i pancerzy.
Post by: Pan_Lemur on April 13, 2014, 10:16:38
niektóre neurotoksyny zabijają w 2 sekundy. ale realia realiami a gra to gra więc nie chciałbym aby gameplay to był frustrujący ból w dupie gdzie cały czas muszę uważać czy przypadkiem nie ma gdzie trolla... chciałbym dreszczyk emocji ale w miejscach naprawdę niebezpiecznych. ale najwyżej sprawdzimy to i owo w alphah.