Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Walki => Topic started by: Herin on December 29, 2013, 00:56:10

Title: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Herin on December 29, 2013, 00:56:10
Nie wiem jak wy ale ja po każdym pojedynku nie chciał bym mieć statusu ciężko okaleczony. Gracze przed pojedynkiem mogli by ustalić czy walczą do pierwszej krwi, x% HP czy na śmierć i życie. Gracze mogli by ustalać też nagrodę dla zwycięzcy, gdybyśmy nie byli pewni czy nasz przeciwnik po przegranej oda nam naszą nagrodę, czy po prostu ucieknie.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Gniazdu on December 29, 2013, 15:37:13
A nie lepiej postawić na realizm i ominąć takie syfienie iście tanie? nagroda to nagroda zawsze może uciec.
Pierwsza krew jest... nierealna, walka to walka, jak się umówisz z przeciwnikiem aby po pierwszej ranie się kończyło to mi to pasuje ale to że koniec to trochę tanie.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: IAmBoskiM on December 30, 2013, 10:58:19
Pojedynek ustalony czy ogółem walka? Zależy to od tego jeszcze jaki to pojedynek, bo może on być na turnieju, na którym jest 99%, że Ci oddadzą nagrodę po zwyciężeniu. Jeżeli jest to pojedynek poza strefą sanktuarium i bezpieczną czyli taki nieoficjalny to myślę, że jest 50% na to, że otrzymasz nagrodę. Ale przeciwnik jak Cię powali to może zabrać Ci wszystkie twoje przedmioty. Tu trzeba się zdać na uczciwość graczy.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Rahl on December 30, 2013, 11:03:47
I moim zdaniem to właśnie będzie najlepsze. Ta cała niepewność. Nie ma sensu robić dodatkowych skryptów skoro wystarczy dwóch graczy w odpowiedniej strefie. Ewentualnie można "nakładać" strefy na jakieś budynki typu arena czy pole turniejowe.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Colack on December 30, 2013, 11:35:28
niepotrzebne takie ustalanie z góry. gracze biorący udział w pojedynku mogą się umówić na coś, ale o to chodzi, że sprytniejszy wygrywa ;) w sensie nie można zabraniać oszukiwać. według mnie bliżej do realizmu.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Rahl on December 30, 2013, 12:02:20
No właśnie. Oszustwa będą moim zdaniem jedną z lepszych części tej gry. I te spiski wewnątrz frakcji i "Lannisterowie zawsze spłacają swoje długi" - Czyli inaczej: Przysługa za przysługę.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Aerot on December 31, 2013, 01:05:34
Uważam to rozwiązanie za nie potrzebne , ponieważ podczas turnieju rycerskiego najlepszą atrakcją jest sprawdzanie swoich umiejętność i ryzykowanie własnego zdrowia i honoru.Walki nabierają wtedy takiej...prawdziwość :)
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Lich555 on December 31, 2013, 10:14:48
Jak walczysz na arenie w obecności króla i innych ważnych osobowości, dziesiątki strażników to raczej zdobędziesz obiecaną nagrodę. Jak przeciwnik ją zabierze, okradnie twoją postać to raczej ktoś zainterweniuje.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: IAmBoskiM on January 04, 2014, 20:18:29
Wpadłem na pomysł. Nim ktoś wejdzie na arenę (np. podczas turnieju) to wezmą mu cały jego ekwipunek oprócz przedmiotów potrzebnych do walki takich jak np. miecz. Po walce przedmioty zostają zwrócone. A najlepiej zostawić swoje rzeczy w swoim domu. Jeżeli jest to pojedynek na śmierć i życie to testament zrobi swoje.
Przy pojedynkach nieoficjalnych to jak wcześniej pisałem - trzeba się zdać na uczciwość graczy.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Pan_Lemur on May 28, 2014, 23:00:54
Wracając do wypowiedzi twórcy.... Tak jestem za wpisaniem tego w system. A zostawianie wszystkiego graczom jest naiwne i upierdliwe... idąc tą drogą dochodzimy do momentu że najlepiej gracze sobie grę napiszą sami.
Dziękuję.

Więc Tak wybranie typu pojedynku:
 -Do pierwszej krwi
 -Na wycieńczenie (na % lub wartość pkt hp)
 -Na śmierć i życie
Dodatkowe Warunki
 -opuszczenie pola
 -rozbrojenie
 -ilość trafień

Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Gniazdu on May 28, 2014, 23:46:30
Z lemkiem doszliśmy do wniosku że:
Walcząc w mieście musisz poinformować strażnika o pojedynku, jak? Zwykłą opcją dialogową, proste, ładne i logiczne.
Walka może zostać zakazana przez władze miasta na jego terenie, straż będzie traktować to jako naruszenie prawa.
System nie chroni ci życia, po spełnieniu warunków daje komunikat "Wygrałeś/Przegrałeś", nie zmienia to faktu że możesz dalej okładać przeciwnika.
To na razie tyle w tym temacie.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Colack on May 29, 2014, 18:01:58
Myślę, że stworzy się specjalne areny w mieście, żeby legalnie walczyć.
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Gniazdu on May 29, 2014, 19:58:43
Zacznijmy od tego że areny nie będą wszędzie, będą powstawać nowe miasta a pan miasta może nie chcieć marnować kasy na budowę czy po prost jest to wioska i jej tam nie ma, walka na arenie nie ma sensu jeśli jest to barowa bujka, wybirą się na arene i zapłacą by się tłuc?
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Colack on May 30, 2014, 12:02:31
Ale mówisz o bójce barowej, to za każdym razem będziesz grzecznie informował strażnika, że zaraz będziecie się lać?
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Gniazdu on May 30, 2014, 13:06:24
Doczepiłeś się najmniej istotnej części, powiedzmy że chcesz walczyć z kumplem w ramach zakładu, zapłacicie za walkę na arenie i przejazd do innego miasta? Podałem dużo sprzeciwów aby to nie była koniecznie arena, ale dodam jaszcze coś, jaki sens ma ten system jeśli walczymy na arenie?
Title: Odp: Pojedynki pierwsza krew i nagrody
Post by: Pan_Lemur on May 30, 2014, 15:03:54
Jak masz bójkę barową to przychodzi straż każdego w łeb i grzywna.
Mówimy tu o pojedynku o cokolwiek odbywającym się w mieście.
Możesz poinformować straż ale nie musisz, jednak jeżeli tego nie zrobisz licz się z tym że straż będzie cię gonić jako pk.
I tyle proste i logiczne.