Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Topic started by: DQ on June 21, 2013, 08:23:59

Title: Czat głosowy.
Post by: DQ on June 21, 2013, 08:23:59
To naprawdę byłaby wisienka na torcie tylko czy wszyscy się zgodzą?
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: AAAron on June 21, 2013, 08:27:31
zalezy tez jak kto do tej gry podejdzie, enidust nie bedzie gra w ktora zagrasz polazisz i sobie pozbierasz surowce jak w minecrafcie w eniduscie bedzie trzba wymagac od gracza kreatywnosci, pomyslowosci i pracy :) ale tez troche obawiam sie dzieci ktore zniszcza klimat ale no zobaczy sie czas okaze :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: DQ on June 21, 2013, 08:30:18
A po za tym łatwiej by się grało, jest jakaś powiedzmy akcja wyskoczyli ci bandyci z lasu i grożą że musisz oddać sakiewkę to nie lepiej przytrzymać powierzmy klawisz 'K' i włączyć na chwilę czat głosowy. Niż stać i pisać co jest stratą czasu a dymki pojawiające się nad głowami innych graczy naprawdę mogą popsuć klimat.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: AAAron on June 21, 2013, 08:33:01
ale taki globalny chat glosowy w grze gdzie bedzie multum osob to moze byc troche za duzo np w miascie 200 osob stoi na rynku kazdy gada i walczy o nizsze ceny dlatego mysle ze pomysl dobry ale ciezki do wprowadzenia :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Scypio on June 21, 2013, 10:10:17
Ciężki ale możliwy, można przerobić pomysł z WoW'a a mianowicie małe chaty, jak z kimś handlujesz, napadasz etc. tworzycie na swój mini chat na zasadzie rozmowy telefonicznej i jest klimat :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: MrKoksu on June 21, 2013, 12:28:24
1. Można unikać chaosu na czacie, poprzez zrobienie go w taki sposób, że jeśli będziemy dostatecznie blisko danej osoby, to dopiero wtedy będziemy mogli z nią porozmawiać, a przy okazji realistyczne.  :)

2. Dzieci na czacie można pozbyć się w taki sposób, że przy rejestracji trzeba będzie podać swoją datę urodzenie. Nie masz min. 16 lat = Brak możliwości używania czatu głosowego  :D
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: AAAron on June 21, 2013, 12:32:59
Nie no ograniczenia wiekowe zniecheca wielu graczy tym bardziej ze ta gra aby zrobic sukces potrzebuje wielu graczy wiec kazdy bedzie potrzebny :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Scypio on June 21, 2013, 12:36:20
Dokładnie a że dzieci potrafią często dużo wydać na grę.... będą potrzebni. A do tego niektóre dzieciaki lepiej do tego podejdą niż starsi :) a jak nie to będzie się takich ignorować aż się nie uspokoją :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: MrKoksu on June 21, 2013, 12:38:16
Albo jeszcze lepiej  :D

Gracz będzie mógł sobie wybrać w opcjach na czacie głosowym, czy chce słyszeć wszystkich, czy osoby z danej kategorii wiekowej.  :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: robaczywy on June 21, 2013, 12:39:44
albo możliwość wyciszenia tylko jednego użytkownika 
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: DQ on June 21, 2013, 12:40:16
Scypio szatański plan z tymi dziećmi :D
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Malin on June 21, 2013, 12:41:03
to raczej by się nie sprawdziło bo większość dzieci i tak zaznaczy czy wybierze rok +18
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Scypio on June 21, 2013, 12:49:39
Dokładnie. Dlatego nie da się tego sprawdzić dokładnie najwyżej jakby była możliwość logowania przez FB ale tu wchodzą w gre fikcyjne konta... więc w/g najlepszym mnie najlepiej sprawdzać to już w samej grze :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Koper on June 21, 2013, 12:50:53
Oczywiście że się przyda, genialne i szybkie porozumiewanie się między sobą  :D
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: robaczywy on June 21, 2013, 12:54:34
czat głosowy będzie bardzo pomocny np podczas wspomnianych napadów albo podczas bitew lub handlu 
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Alistair on June 21, 2013, 15:55:39
Zzat głosowy to dobra rzecz, ale wyobraźcie sobie jak stoicie gdzieś po środku bazaru i każdy woła co ma na sprzedaż itd.
Nie wiem czy się to uda, może by tak po swojemu jakieś propozycje dać i jakoś to skumulować do siebie, aby pod każdym względem to działało i nikomu nie przeszkadzało.
Od siebie mogę dodać iż można by było dać opcję włączana oraz wyłączania czatu.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: AAAron on June 21, 2013, 15:59:46
Pisalem juz o tym :) ale mam tez takie male rozwiazanie jak np idziemy na bazar to wybieramy dana postac i wybieramy z menu kontekstowego rozmowa glosowa i mozna rozmawiac z kim sie chce mozna by tez dodawac innych do rozmowy itp :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Alistair on June 21, 2013, 16:07:43
Wiem, że pisałeś, ale wolałem też dodać to od siebie ^^
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: AAAron on June 21, 2013, 16:30:25
no spoko spoko :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Chemik on June 21, 2013, 20:06:06
Dobrze by było aby można było do kogoś "dzwonić". Wtedy tylko ktoś się zgadza albo odrzuca prawda? Hmm ograniczenia wiekowe można by było zrobić lecz tylko i wyłącznie do kilku cyfr z peselu :P Może wtedy dzieci by było mniej ;)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Alistair on June 22, 2013, 10:35:41
Albo wyciszyć, albo nie dobierać. Coś jak skype
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: AAAron on June 22, 2013, 10:41:20
no tak mniej wiecej jak skype badz ts, beda kanaly i uzytkownicy moga rozmawiac na jakims dystansie
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Scheikh on June 22, 2013, 14:53:21
Chciałbym tutaj też przywołać pewien plugin do gry Arma2, którego nazwy nie pamiętam niestety. Był potrzebny do niego oczywiście TS a całość polegała ogólnie na tym, że gracz który był od nas odwrócony bądź oddalony to słyczeliśmy go ciszej. oczywiście nie jest to całość potrzebna do dobrego cztu w grze, ale zawsze taki drobiazg stworzy nieco bardziej realistyczną rozgrywkę.
Pozdrawiam ^.^
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Vesnito on June 23, 2013, 01:13:58
Witam,jestem nowym użytkownikiem ,lecz przejdę do tematu.Może tak zrobić ze naszym kursorem najeżdżamy na daną postać i ona nas słyszy o 60% lepiej.ew Pole naszego wzroku wyznaczało by kąt w ,którym nas lepiej słychać.Albo jakieś 30 stopni od kursora postacie nas słyszą.Odnośnie tego ograniczenia dla młodszych nie sprawdzi się poza tym sam nie mam dużo latek a Sandboxy ze szczyptą RP to ja kocham i to by strasznie ograniczało. 
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: SZELMAN on June 23, 2013, 01:58:39
Co do wprowadzenia czatu głosowego dobrym pomysłem byłoby stworzenie 2 rodzajów czatu:
pierwszy w trakcie grania- i tu przydałoby się wprowadzić opcje w której wybrany gracz usłyszy nas, dopiero po kliknięciu na niego i dodatkowo limit odległości w której możemy usłyszeć danego gracza
i drugi- serwer, który każdy mógłby stworzyć i zaprosić tam dowolną ilość osób, czyli taka komunikacja klanowa, coś jak team speak, tylko od razu w grze.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: AAAron on June 23, 2013, 10:22:38
zgadzam sie z Scheikh i z tym drugim SZELMAN, ja aktua;lnie mam juz ts zalozony co prawda nie specjalnie dla enidust ale jak juz enidust wyjdzie to zwieksze sloty do 50 i mozna bedzie robic juz grupy i razem cos budowac :)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Tetlanesh on June 24, 2013, 15:10:37
Wg mnie lokalny chat głosowy to ciekawy pomysł, jednak musiał by być on mocno ograniczony.

Np - jeśli mozliwe jest używanie w miastach to nie opędzimy się od zadymiarzy.

Musiał by być on ograniczony do szeroko pojętej dziczy.

Jednakże rodzi to całą gamę problemów (w tym też prawnych) związanych z griefingiem i obrażaniem graczy (graczy a nie ich postaci).

Może więc wprowadzić czat głosowy dla drużyn / gildii / etc... a dla sytuacji typu wezwanie o pomoc czy do poddania się wprowadzić predefiniowane Shouty?

Wybór głosu podczas tworzenia, i takim głosem postać będzie krzyczała - do wyboru krótka lista najczęstrzych krzyków (pomocy, poddaj się, etc...)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Malin on June 24, 2013, 15:16:47
Ja przed chwilą pomyślałem o Skype, co sądzicie o tym systemie?
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Tetlanesh on June 24, 2013, 15:27:49
Ja przed chwilą pomyślałem o Skype, co sądzicie o tym systemie?

Każda forma zewnętrznego systemu voip - czy to Skype, czy Mumble, TS, Vent będzie używany niezależnie od jakiegokolwiek systemu wprowadzonego w grze.

Cokolwiek więc zostanie wprowadzone w grze musi skupiać się na konkretnych sytuacjach i rozmowach miedzy graczami nie będącymi w jednej drużynie/gildii/grupie znajomych
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Malin on June 24, 2013, 15:39:17
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem ale chodzi ci jak byśmy mieli się porozumiewać?Jeżeli tak to wystarczyłoby najechać celownikiem lub czymś co będzie w grze i wybrać opcje voicechat.Aczkolwiek jeżeli chodzi ci o bluzganie przez mikrofon wystarczy się rozłączyć.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Tetlanesh on June 24, 2013, 15:51:47
Takie szeptanie, z pominięciem innych graczy na około jest troche antyklimatyczne :P
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Malin on June 24, 2013, 15:53:30
A dlaczego chat głosowy nie miałby opcji rozmowy grupowej.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Tetlanesh on June 24, 2013, 16:27:54
Generalnie wszystkie zorganizowane grupy graczy będą używać zewnętrznych programów. Jakkolwiek idealny system nie zostałby wprowadzony do gry nadal wiekszość będzie miała swój serwer TS'a czy mumbla.

Więc wprowadzenie takiego systemu do gry który miałby je tylko zastąpić jest czymś co może poczekać na wersję 7.123342 (czytaj: jak już wszystko będzie chulać to teraz możemy się wziąść za pierdoły).

To co ewentualnie widziałbym w grze to jakaś forma lokalnego (czytaj ograniczonego obszarem X metrów / lokacją / ukszatałtowaniem terenu) mówienia do wszystkich w okolicy (poddajcie sie, ratunku, zlodziej, etc...) ale po namysle wywaliłbym i taką opcję i zastapił wspomnianym wczesniej predefiniowanymi okrzykami. (jednoczesnie wprowadzony by byl limit okrzykow - im czesciej bys krzyczal tym dluzsze przerwy przed nastepnym lub inna forma ochorny biednych uszu pozostalych graczy)

Pozostaje ew. czat drużynowy który byłby używany głównie przez PUG'i nie mające wspólnego voice'a.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: EmanuelVega on July 27, 2013, 19:02:26
Chciałbym tutaj też przywołać pewien plugin do gry Arma2, którego nazwy nie pamiętam niestety. Był potrzebny do niego oczywiście TS a całość polegała ogólnie na tym, że gracz który był od nas odwrócony bądź oddalony to słyczeliśmy go ciszej. oczywiście nie jest to całość potrzebna do dobrego cztu w grze, ale zawsze taki drobiazg stworzy nieco bardziej realistyczną rozgrywkę.
Pozdrawiam ^.^

tutaj kolega(lub koleżanka) dobrze pisze. Mi mianowicie chodzi mi o system rozmów w grze jak z DayZ, ale nie do końca. Mianowicie zmniejszyć zasięg, Wyłączyć ten tryb rozmów w mieście, szczególnie w centrum. Gdyby ktoś przypadkowo miał jakąś sprawę do omówienia z kimś w tym systemie, w mieście gdzie ten czat by nie działał, daje się np. liścik z prośbą o przejście gdzieś dalej, lub po prostu interakcja do wybrania pod ppm czy jakąś kombinacją klawiszy. Zapobiegło by to pękani bębenków w centrum, a poza miastem można by normalnie w miarę rozmawiać podczas napadów czy coś.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: czarny on August 10, 2013, 23:42:37
Czat wydaje mi się niezbędny w takiej grze. Rynek w centrum miasta przecież powinien być głośnym miejscem, pełnym wrzeszczących kupców itp. Jeśli ktoś chce porozmawiać w ciszy to wybierze inne miejsce. Rozwiązanie jak w WarZ gdzie chat głosowy ma określony zasięg to prosty i logiczny pomysł.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Bill on August 10, 2013, 23:58:54
Wiadomo że czatu głosowy nie zastąpi TeamSpeaka czy innego programu tego typu, ale nie każdy ma taki program i nie każdy ma kolegę do gry. Jeśli ten czat by istniał to o wiele łatwiej było by znaleźć partnera do gry. Na moje oko powinno to wyglądać tak, że słyszalność rozmów spada wraz z odległością.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Zikes on August 11, 2013, 00:15:08
Wiadomo że czatu głosowy nie zastąpi TeamSpeaka czy innego programu tego typu, ale nie każdy ma taki program i nie każdy ma kolegę do gry. Jeśli ten czat by istniał to o wiele łatwiej było by znaleźć partnera do gry. Na moje oko powinno to wyglądać tak, że słyszalność rozmów spada wraz z odległością.

Nie będę pisał tylko poprę osobę wyżej która wyraziła moje zdanie na temat ;)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Rohnar on August 11, 2013, 11:16:26
Co do wprowadzenia czatu głosowego dobrym pomysłem byłoby stworzenie 2 rodzajów czatu:
pierwszy w trakcie grania- i tu przydałoby się wprowadzić opcje w której wybrany gracz usłyszy nas, dopiero po kliknięciu na niego i dodatkowo limit odległości w której możemy usłyszeć danego gracza
i drugi- serwer, który każdy mógłby stworzyć i zaprosić tam dowolną ilość osób, czyli taka komunikacja klanowa, coś jak team speak, tylko od razu w grze.

Te pomysły zostały już przedstawione w temacie.

A jedna sprawa to komunikacja, a druga, to wszechobecne rozdrażnienie spowodowane głupimi dziećmi (czasem niekoniecznie) denerwującym ludzi za pomocą voice chatu. Podam tu przykład Xbox Live Chatu, może z faktu, że jest to chat ogólny, to drażnienie przez innych graczy jest bardziej odczuwalne, jednak, od dawna go nie używam i całkowicie wyciszyłem.
Drugi przykład do ARMA II, tamtejszy wbudowany komunikator głosowy miał opcję głosową rozdzielaną na ogół, strefy oraz dystans.
Z czasem w pewnej modyfikacji, na większości serwerów istniała tylko możliwość używania czatu pozwalającego toczyć dostatecznie słyszalną rozmowę do kilku-kilkunastu metrów. Uwierzcie lub nie, ale i tak bardzo często trafiali się ludzie, którzy niesamowicie denerwowali puszczaniem muzyki, wydawaniem głupich dźwięków, śpiewaniem, klnięciem, itd. A zauważmy, że to gra nastawiona na survival, gdzie rzadko można się z graczami spotkać, to nawet nie chce wiedzieć co by działo się w świecie, gdzie blisko 100 osób spotka się na rynku w jednym mieście.
Jeżeli czat głosowy miałby być dostępny w Enidust, to wolałbym, aby miał tylko i wyłącznie dystansowy zasięg, możliwość "ignorowania", czyli wyciszania konkretnych graczy, no i powinien być włączony tylko poza obszarami miast. Ostatni pomysł może być całkowicie sprzeczny z odtworzeniem klimatu typowego rynku.. nie mniej jednak, na rynkach kręci się zawsze pełno debili z śmietnikiem we łbie.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Colack on August 11, 2013, 21:51:34
Osobiście jestem przeciwko chatu głosowego właśnie z powodu wszystkich tych, którzy mają zamiar przeszkadzać i psuć klimat gry, puszczanie muzyki itd. Jeśli już ten chat ma powstać to mój pomysł to rozmawianie z ludźmi w grupie, po dodaniu członków do tej właśnie grupy, gdzie moglibyśmy rozmawiać tylko z kim sobie chcemy
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Bill on August 11, 2013, 21:55:09
W takim wypadku powinna być możliwość wyciszenie danego gracza, lub wyciszenia wszystkich i stworzeniu grupy, gdzie będziemy słyszeć ludzi.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Resuzeku on August 11, 2013, 22:10:55
Można zrobić tak , jak tu kilka osób już napisało, czyli było by nas słychać na pewną odległość.  Siła głosu- krzyk to bym odpuścił bo jeśli ktos jest nocnym markiem i zostałby ciężko ranny i zacza by krzyczeć"POMOCY!!!!!" To mógłby (jesli nie mieszka sam) pobudzić domowników,  jesli gracz mówi normalnie to go słychać na 7-8m, jeśli zaś ciszej to zależnie od tego jak cicho mówi ta odległość by malała do niewielkich odległości np.30 cm.

 Oczywiście krzym mógłby być dostępny pod jakimś klawiszem.

A co do neonow którzy nie potrafią w odpowiedni sposób rozmawiać,  można zgłosić do adminów, a ci taką osobę by banowali albo wyłączyli możliwość czatu głodowego.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Lavolten on October 19, 2013, 13:26:44
Można zrobić tak , jak tu kilka osób już napisało, czyli było by nas słychać na pewną odległość.  Siła głosu- krzyk to bym odpuścił bo jeśli ktos jest nocnym markiem i zostałby ciężko ranny i zacza by krzyczeć"POMOCY!!!!!" To mógłby (jesli nie mieszka sam) pobudzić domowników,  jesli gracz mówi normalnie to go słychać na 7-8m, jeśli zaś ciszej to zależnie od tego jak cicho mówi ta odległość by malała do niewielkich odległości np.30 cm.

 Oczywiście krzym mógłby być dostępny pod jakimś klawiszem.

A co do neonow którzy nie potrafią w odpowiedni sposób rozmawiać,  można zgłosić do adminów, a ci taką osobę by banowali albo wyłączyli możliwość czatu głodowego.

Popieram kolegę wyżej, a także innych którzy wcześniej wysuwali podobny pomysł. Jednak chciałbym też dodać coś od siebie. Co do samego rynku to byłoby całkiem klimatycznie słyszeć tam taki gwar, a ewentualne rozmowy prywatne możnaby toczyć w innym miejscu w ciszy, lub powyciszać poszczególnych graczy, powinien też być dostępny tak jakby tryb "szeptania" w którym np. dwie postacie słyszą tylko siebie. Oddzielną sprawą jest coś takiego jak przemówienia. Załóżmy, że władca chce wygłosić przemówienie do swoich poddanych, ale oni wszyscy się nie mieszczą w jego zasięgu mowy. No i co teraz? Albo jacyś heroldowie którzy ogłaszają dekrety królewskie, też by się przydali. Otóż mam taki pomysł, że mowę można by rozwijać jako umiejętność i np. po odpowiednim rozwinięciu zwiększa się nasz zasięg mowy i jesteśmy słyszalni na dalszą odległość. Oczywiście to byłaby włączana lub wyłączana opcja, żebyśmy za każdym razem jak chcemy coś powiedzieć, nie darli sięna pół miasta. Mogłyby być też możliwe do zbudowania jakieś podwyższenia czy coś takiego które zwiększałyby zasięg naszej mowy, a komuś kto ma rozwiniętą umiejętność z mową dawały jeszcze większy bonus w tym zakresie. Jak dla mnie to byłoby całkiem dobre rozwiązanie kiedy trzeba przemówić do większej liczby osób.

Co do dzieci i takich tam rzeczy to rzeczywiście jest to poważny problem, ale można go rozwiązywać przez możliwość wyciszania poszczególnych osób lub w wypadku wyjątkowo natarczywych typów zgłaszać to adminom.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 19, 2013, 15:35:52
OPCJA czatu głosowego byłaby serio genialna. Oczywiście działający jak normalny chat. Tzn na odległość kilku metrów. I problem przeludnionych miast rozwiązany!
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Xevereth on October 19, 2013, 19:23:16
czat głosowy jest dobrym rozwiązaniem ale powinien być pogrupowany coś w stylu
krzyk >50metrów
rozmowa około 7m
szept metr ewentualnie mniej
ba moim zdaniem nawet jeśli czatu głosowego nie będzie to pisany powinien działać na podobnych zasadach bo w jaki inny sposób będę mógł podsłuchać co cesarz ma na obiad i jaką truciznę zastosować 8) a takie zatłoczone targowisko było by sposobem na zdobycie informacji oczywiście trzeba by umieć wyłowić je z tego całego zamieszania, a opcję wyciszania miałby tylko ten co słucha.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 19, 2013, 19:26:26
Hmm wyostrzanie słuchu przy podsłuchiwaniu? Umiejętność wychwytywania poszczególnych informacji mimo tłumu na targu? Genialne!
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Lich555 on October 20, 2013, 16:51:47
Szkoda, że TS wszystko zepsuje ;D
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 20, 2013, 18:27:57
Nie koniecznie. Niektórzy owszem polecą na te esy i skajpaje, ale sądzę, że duża grupa ludzi wykorzysta ten element. :D
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Youhei on October 20, 2013, 19:03:52
Miło by było zobaczyć czat głosowy ale problem stanowią wspomniane dzieci które niszczył by klimat. :/ Jeżeli jednak takowy będzie to dobrze było by gdyby było coś w stylu gdy mówi coś ktoś ważny (burmistrz itp) to inni się automatycznie powinni wyciszać. I jeszcze powinna być granica słyszenia tak do 20m.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 20, 2013, 19:23:29
Burmistrz prosi o ciszę, a jeśli ktoś będzie gadał inni go uciszą lub strażnicy grzecznie wyproszą. A takich dzieci da się unikać. Kiedy będzie nas ganiał dać strzał w pysk i się uspokoi :D
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: SeriousJokerPL on October 20, 2013, 21:56:26
Czat głosowy. Dobry pomysł, ale jednak są wady
bo faktycznie w tą grę będzie grało bardzo dużo osób. I zamieszanie może być duże, ale jeśli tylko będzie zrobione tak, aby nikomu nie przeszkadzało to jak najbardziej, no bo można założyć ze wielu osobom nie chce się tak ciągle pisać i pisać bo to się robi nudne a jeśli będzie czat głosowy to będzie dużo więcej możliwości.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: addios on October 21, 2013, 13:43:58
Tak jak wspomniał MrKoksu zeby nas było słychac musimy byc w odpowiedniej odległości. To jest dobry pomysł, ale do zmodyfikowania.

Można wprowadzic 4 opcje rozmowy np. szept odlefłość do 1m; rozmowa do 4m; głośna rozmowa do 6m;
oraz krzyk załóżmy do 15-25 m. Oczywiscie krzyk miał by ograniczenie co do dlugości przekazu i do czenstotliwości w czasie np. 1 krzyk w ciągu 5 min zeby takie dzieciaki nie spamiły. Krzyk służył by zazwyczaj do wzywania pomocy a nie do spamu.

Oczywiście morzna by przy temu wprowadzic kręgi o przerywanej lini żeby zobaczyć czy dana osoba jest w zasięgu naszego głosu lub czy w zasięgu niema delikwenta który prubuje nas podsłuchac.

A co do tworzenia prywatnych czatów głosowych to lipa bo niszczy to autentyczność. Nie będziemy mogli przykładowo wysłać szpiega, że by podsłuchał czyjąś rozmowe na temat wysyłki np. broni, do tego może słżyć sept. Można rozpatrzyć wprowadzenie 5 obcji kontaktu, telepatycznej rozmowy do której będzie potrzebny ten proszek do czarowania niepamiętam jak sie nazywa ten proch ale napewno każdy ronumie o co mi chodzi.

Niewiem czy ktoś coś takiego napisał ponieważ skończyłem czytanie tego tematu w połowie 2 strony.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 21, 2013, 15:35:17
O dystansie było.

Kręgi? Nie to będzie beznadziejne.

Proszę cię patrz na podkreślenia, bo ciężko się czyta :D
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Lich555 on October 21, 2013, 16:11:14
Dokładnie, to nie pierwszy jaki widzę Twój post w którym jest tyle błędów.
Również myślę, że kręgi są bezsensowne.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: addios on October 22, 2013, 13:05:55
A co myślicie o tej opcji telepati?
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 22, 2013, 13:49:05
dla zaawansowanych magów.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Lich555 on October 22, 2013, 17:57:49
Czy tylko dla zaawansowanych magów? W końcu zrobicie z nich OP i tyle z tego wyjdzie. To by się bardzo przydało cichym zabójcom.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 22, 2013, 19:28:41
to zabierze przyjemnosc z podsluchiwana. a zabojca z planowania kazdego kroku ataku :P
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Gniazdu on October 22, 2013, 19:50:54
Telepatia za pomocą dwóch przedmiotów połączonych za pomocą zaklęcia przez zaklinacza na dużym poziomie umiejętności.
A po śmierci blokada czatu bo to było by głupie jak zwłoki by gadały.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: addios on October 23, 2013, 11:50:02
telepatia za pomocą prochu do magi i może czegoś jeszcze. Ale to by był fajny bonus na ciche misje skryto bujców
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 23, 2013, 13:30:21
Taki czat głosowy przez myśli? Mnie się to nie podoba. Jeśli zostanę zabójcą to jeśli będą planował atak z kimś w drużynie, najpierw wolę po kroczku zaplanować cały atak, a nie zdobyć kilka informacji i zaatakować ze spontana, bo mogę wszystko ustalić w czasie akcji.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: addios on October 23, 2013, 16:45:11
ale jest cos takiego jak zmienne.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Pan_Lemur on October 23, 2013, 16:58:32
zmienne? owszem są. ale dodają one tylko smaczku. musisz mieć zgrany i elastyczny zespół. i to wszystko. a jak masz taki "czat" to znowu mniej wymagasz od zespołu.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 23, 2013, 19:29:03
Telepatia to za dużo wg. (z kropką, a co!) mnie.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: addios on October 24, 2013, 15:46:06
To najlepiej zostać przy czacie z daną odległością słyszalności. Chyba.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Lich555 on October 24, 2013, 17:00:44
Również tak uważam ;)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 24, 2013, 17:18:11
Dokładnie.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: SeriousJokerPL on October 24, 2013, 18:16:27
Tak by było najlepiej  ;)
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Okocim on October 24, 2013, 23:44:43
Zacznę od telepatii, czemu nie? moim zdaniem powinna być dostępna dla każdego i bez ograniczeń odległości. Po co utrudniać coś co gracze osiągną jeśli nie w ten to w inny sposób. Mamy dwa wyjścia: albo wyszukujemy danego delikwenta na liście znajomych i rozpoczynamy z nim rozmowę telepatyczną albo zapraszamy go na skype/mumble/ts co za różnica skoro efekt dokładnie ten sam?

Co do czatu głosowego jako takiego jak najbardziej tak. Gdy zaatakują nas bandyci o naszym życiu może zadecydować sekunda, ciekawe czy któryś z was zdoła wyklikać jakieś zdanie podczas walki w której jeden błąd może zakończyć się śmiercią. W zatłoczonych miastach panował by harmider, a dzieci psuły by klimat? bardziej niż na ograniczeniu czatu lepiej skupić się na ograniczeniu trolli.

Moim zdaniem głośność tego co słyszymy powinna zależeć od tego czy skupiamy się na rozmówcy. Jesteśmy na rynku i wśród wszystkich krzyków wyłapaliśmy interesującą nas informację więc jakimś łatwo dostępnym skrótem klawiszowym oznaczamy rozmówcę by skupić się na tym co mówi i lepiej go usłyszeć.(Głośność otoczenia spada o połowę a rozmówcę słyszymy 20% głośniej) Możemy oznaczyć jako rozmówców kilka osób dzięki czemu dialog może prowadzić jednocześnie grupa ludzi.
Po za tym wraz ze wzrostem ilości odgłosów, powinna wzrosnąć prędkość spadku głośności wraz z odległością a także zależnie od ustawień ogólna głośność(95-60%). Jeśli jakiś dzieciak rzeczywiście da nam w kość powinna być opcja ignorowania delikwenta co obniżyło by głośność tego co mówi.(np do 10%) Całkowite wyciszenie kogoś powinno być osobną opcją gdyż ktoś może przeklinać co nam się nie spodoba i zaczniemy go ignorować ale w pewnym momencie może nagle zwrócić naszą uwagę czymś istotnym i dobrze by było to usłyszeć.

Podsumowując, moim zdaniem czat można stworzyć tak by ludzie chętnie z niego korzystali i był bardzo przydatnym narzędziem, jednak wiąże się to z opracowaniem dość zaawansowanego systemu sterowania głosem.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 25, 2013, 13:36:46
@up

Telepatia bez ograniczeń? Ewidentnie nie. Po co w takim razie tworzyć w ogóle jakikolwiek inny czat? Może dodamy jeszcze telepatyczne konfy? Po co tworzyć Enidustową społeczność? Te esów i skejpów nie unikniemy, ale też dużo ludzi będzie korzystało z chatu. Sądzę, że w miastach będzie on bardzo żywy. Jeśli takową dodamy to kto użyje normalnego chatu, który można podsłuchać?

Tu się zgadzam.

Wyciszanie otoczenia? Nie... Tutaj wystarczy odległość. Będąc w zatłoczonym miejscu wyciszasz sobie otoczenie? Wątpię. Jeśli nie usłyszysz to prosisz o powtórzenie lub by ktoś mówił głośniej (nad tym też trzeba trochę pomyśleć), a jeśli nie usłyszysz, bo podsłuchujesz to masz problem.

A tu z kolei zaprzeczyłeś sam sobie. Mam na myśli punkt pierwszy twojej wypowiedzi. Kto użyje chatu, który można podsłuchać jeśli ma do dyspozycji telepatię?
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Okocim on October 25, 2013, 23:25:18
Bardzo bym się cieszył gdyby zwykły czat został zastąpiony komunikacją głosową. Telepatię rozumiem jako rozmowę 2 osób, coś co zastąpi powszechny w większości gier "whisper". Dlaczego skoro gra ma mieć komunikację głosową nie będę mógł porozmawiać z osobą która jest oddalona o kilka mil, a jedynie do niej napisać?

Pisząc o wyciszaniu otoczenia miałeś na myśli "(Głośność otoczenia spada o połowę a rozmówcę słyszymy 20% głośniej)"?
Jeśli tak, to masz rację, w rzeczywistym świecie nie sprawię że otoczenie wokół mnie stanie się cichsze, jednak jeśli się skupię na tym co mówi konkretna osoba dużo wyraźniej zacznę to słyszeć.
Przykłady z życia wzięte, gdy idę na targ z reguły wiem czego szukam i rozglądam się tylko za tym. Mimo, że przez głośniki rozstawione po całym targu głośno i wyraźnie słychać reklamy czy ogłoszenia, ludzie rozmawiają między sobą, a właściciele stoisk namawiają do kupna ich towaru, do mnie to co mówią nie dociera, jeśli nie chce to nie słyszę.
Często się zdarza, że w sklepie jest dwóch sprzedawców, i mimo, że mówią w tym samym czasie, tak samo głośno i są w tej samej odległości ode mnie to głośniej i wyraźniej słyszę tego który mnie obsługuje i często nie jestem w stanie określić co powiedział drugi do klienta który stoi zaraz obok mnie.

Co do podsłuchiwania to skuteczność naszego skupienia się na tym co mówi rozmówca może zależeć od umiejętności podsłuchującego oraz odległości od osób ze sobą rozmawiających, opcja ta mogła by działać efektywniej w wypadku gdy dwie osoby wzajemnie się na sobie skupiają.

Może tak, wynika to z tego iż telepatii nie chciał bym traktować jako sposobu komunikacji miedzy dwoma graczami stojącymi koło siebie a raczej czegoś co działa na duże odległości po za tym raczej miała by dotyczyć znajomych a nie obcych sobie osób.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 25, 2013, 23:58:32
Mnie telepatia się nie podoba. Wole bardziej klimatyczne gołębie pocztowe. Jeśli na odległość to czemu nie stojąc obok siebie? Jeśli telepatia będzie ogólnodostępna w miastach będzie cisza. Nie będzie spotkań w karczmach. Jeszcze może zakupy u znajomego handlarza? Wyśle nam kartofle gołębiem.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Okocim on October 26, 2013, 01:19:15
Na myśl przyszły mi właśnie osoby "rozmawiające same do siebie" w autobusie. Chodzi mi o ludzi korzystających z zestawu słuchawkowego podczas rozmowy przez telefon. Osoby rozmawiające "telepatycznie" mówiły by na głos. Wyeliminowało by to problem ciszy w mieście.
Rozumiem, że chciał byś całkowicie wyeliminować możliwość rozmowy z kimś kto aktualnie nie stoi przed nami?
Obawiam się, że to mogło by się nie sprawdzić, gdyż znalezienie znajomych mogło by się okazać trudne, biorąc pod uwagę, że większość z nas stanie się pewnie poszukiwaczami przygód po prostu będziemy się mijać.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: SeriousJokerPL on October 26, 2013, 08:18:23
Moim zdaniem telepatia nie przejdzie  :-\ faktycznie była by cisza a gołębie pocztowe to dobry pomysł. Ja nie chce telepatii. Ja jestem na RuskimBigosemPL
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 26, 2013, 09:09:28
@up2

Masz rację, chcę wyeliminować telepatię.

Gra będzie wymagała szukania znajomych. Oglądałeś wszystkie filmiki na yt? Twórcy zapewnili nas, że gra samemu będzie co najmniej bardzo wymagająca lub nawet nie możliwa. Chcą stworzyć społeczność zależną od siebie pod wieloma względami. Armia obroni farmerów, farmerzy dostarczą im pożywienia, kowale wykują broń itd.

Spotkań w każdym razie nie unikniemy, gdyż nawet samotna budowa domu nie będzie możliwa. Ktoś już dawno temu przedstawił fajny pomysł spotkań w karczmach, możliwość mini gier, np gry w karty lub siłowania na rękę. W grze będzie trzeba się nieźle ustawić. Np taki pan kowal musi mieć surowce do kucia mieczy. Jeśli zaprzyjaźni się z jakimś górnikiem lub zawrze z nim układ, górnik sprzeda mu stal taniej. A jak ma tego dokonać bez kontaktowania się z nim? O brak kontaktu nie musimy się martwić.

Btw myślę, że twórcy mają już swój plan co do komunikacji.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: Okocim on October 26, 2013, 12:50:44
Tak, oglądałem wszystkie filmiki, a to o co się martwię to fakt, że bez żadnego sposobu na komunikację na odległość ciężko będzie nam znaleźć znajomego. Rozumiem, kowal będzie sporo czasu spędzał w kuźni i dzięki czemu będziemy wiedzieli gdzie go szukać, jednak już sam kowal może mieć problem ze znalezieniem gracza którego wyśle by mu przyniósł węgla, a nawet jeśli go znajdzie bo przecież może zaczepić kogoś nowego i poprosić o pomoc to ta osoba może mieć problem ze znalezieniem górnika, kopalni może być kilka a jeśli są głębokie to znalezienie górnika w środku może graniczyć z cudem.
Jeśli się okaże, że masz sprawę do konkretnego myśliwego, który w tej chwili może być wszędzie to moim zdaniem możesz zapomnieć o odnalezieniu go.

Co do gołębi pocztowych, to jest to pewne rozwiązanie, ale wysyła się je do miejsca a nie do osoby która może być wszędzie, a nawet jeśli to co? idąc na polowanie zapakujemy sobie pergamin, inkaust i 10 gołębi do plecaka?

W świecie rzeczywistym ludzie radzili sobie bez tego, ale w świecie rzeczywistym człowiek przebywa 24 godziny, i mało jest poszukiwaczy przygód ludzie w wioskach nie starali się wybić, a raczej przeżyć następny dzień.

Zablokowanie możliwości łatwego porozumiewania wymusi na grupach graczy szukania innego sposobu porozumiewania się jak na przykład team speak i dużo skuteczniej doprowadzi do ciszy w miastach.
Title: Odp: Czat głosowy.
Post by: RuskiBigosPL on October 26, 2013, 13:30:24
Bez pożywienia w kopalni czy w lesie nie przeżyjesz. Gracze zmuszeni będą do powrotów do domu, gdzie będzie czekał na nich gołąb z listem przy łapce.

W kopalni górnik węgla nie sprzeda. Po wydobyciu trafi on do magazynu na powierzchni skąd można go zakupić.

Do człowieka w głuszy można wysłać herolda od poczty ekstremalnej :D, który ruszy jego śladem.

Ts'a i Skaypa i tak nie unikniemy.