Official ENIDUST Forum

Projekt => Pytania od twórców => Topic started by: Mistrz Ignis on October 06, 2013, 03:15:32

Title: Pierwszy log-in
Post by: Mistrz Ignis on October 06, 2013, 03:15:32
Interesuje nas pewna kwestia. Wyobraźcie sobie, że zalogowaliście się do gry po raz pierwszy. Ustawienia wstępne oraz samouczek są już za Wami, zaczyna się właściwa część rozgrywki. Co byłoby Waszym pierwszym działaniem od rozpoczęcia faktycznej gry?
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: TimiTim on October 06, 2013, 10:08:39
Ja to bym kombinował z kowalstwem jakieś receptury, kuźnia, surowce. Może potrzebował bym narzędzia to szukał bym miasta. Chyba, że byłby quest do zrobienia na start albo poszukał bym  questu do kowalstwa coś takiego.   
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: GorkyFactory on October 06, 2013, 10:36:58
Dobrze by było aby gracz został lekko przymuszony do znalezienia sobie miejsca w świecie. Samemu nic kompletnie nie zwojuje, chyba, że ma więcej szczęścia niż rozumu. Musi być jakiś powód, aby gracze chcieli iść do danych frakcji i muszą zacząć zdobywać swoje pierwsze monety. No i musieliby zdobyć obywatelstwo w danym mieście, prawda.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: FireKRN on October 06, 2013, 11:05:43
Moim zdaniem.. hm inaczej,ja zaprojektowałbym jakiś quest na początku ,bardzo prosty.Po jego wykonaniu dostalibyśmy proste narzędzia,jakiś grosz także.Pozwoliłoby to na start rozwijania postaci,zdobycie surowców,zakup stuffu itd..
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: GorkyFactory on October 06, 2013, 11:32:10
Takie wyposażenie postaci we wszystko na starcie zatrze możliwość kreatywnego sposobu pozyskania. Co innego stać się pomocnikiem kowala, rybaka, łuczarza, czy cokolwiek innego i dostać zasłużony, powiedzmy młotek, niż na starcie znaleźć narzędzia. Wówczas, gdybyśmy mieli dostać młotek, wędkę, kilof, kilka monet i żywność, nie zapakujemy tego na sznury na plecy. Każdy latałby z powozem za sobą i wyglądałoby to co najmniej komicznie. Kilka monet i drobne ilości pożywienia, zmuszą gracza do szybkiego zainteresowania się pracą jako rzemieślnik w mieście.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: maricn1998 on October 06, 2013, 12:07:03
Ja osobiście , gdy tylko się zaloguje zacznę od zwiedzania okolicy , następni dopiero postaram się o zarobek . Czemu ? Bo jeśli będe chciał znaleźć jakieś rudy tu już będe wiedział gdzie są .
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Rahl on October 06, 2013, 12:40:32
A ja sądzę że pierwszą rzeczą jaką zrobię to zaprzyjaźnię się z paroma graczami i będziemy trzymać się razem. Coś jakby zaczątek gildii. Poza tym, razem raźniej, razem bezpieczniej. Potem ... Zaczniemy razem myśleć nad zarobkiem. Na początek jakieś proste prace: Otworzenie drewutni, polowania w lesie, tworzenie jakiejś broni albo nawet połączenie tych kilku zawodów i stworzenie własnej małej gospodarki. No a potem posiadając jakieś pieniążki i doświadczenie można myśleć nad podbojem serwera. Założenie osady (Chociaż już ta sama drewutnia może zamienić się w wioskę), parę farm i z paru szałasów zrobi się z czasem poważne miasto. To raczej trochę bardziej rozbudowane ale chyba można uznać, prawda ?
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Satan on October 06, 2013, 13:33:47
Ja nauczony, przykładem z Fonline(kto grał ten wie) bym startował by jak najszybciej złożyć team PK lub jak kto woli zabijaków oraz (dosłownie ) z kalkulatorem i kartka w ręku zaczął bym wyliczać jak najlepiej przygotować postać pod zabijanie. Szkolenie postaci, szkolenie postaci aż do skutku oraz gromadzenie dóbr wszelakich. Moja/nasza rolą byli by bandyci oraz wszelakiego rodzaju kryminaliści ew później pojawiły by się z czasem jakieś osady spod naszego szyldu. Ogólnie celował bym co do współpracy z polakami oraz rosjanami ew inne grupy za wschodniej granicy.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: lukash3k1 on October 06, 2013, 13:42:42
Ja to sobie wyobrażam tak logujemy się mamy tam "marne parę groszy" No i jak wiadomo npc jakieś będą z podstawowymi narzędziami, możemy coś kupić ale nie wszystko... :) Np. Toporek i do lasu narobić hałasu.
Ja osobiście zaloguję się ekipą (na ten czas 7 osobową). Zaczniemy działać, jak w każdym MMORPG podzielimy się na zawody, i zaczniemy coś robić aby pieniążki wpadały do rączki. Ja to widzę tak że, albo dostaniemy coś na start, coś nikłego ewentualnie idziemy do lasu zbierać patyki.... (to sensu by nie miało), To tak jak napisałem na samym początku parę groszy na start i mamy wybór.

Pozdrawiam :)
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Camisama on October 06, 2013, 13:51:42
Wydaje mi się, że ciężko udzielić prostej odpowiedzi. Przede wszystkim należało by sprawdzić co mamy pod ręką (czyli w ekwipunku). Potem można by wytyczyć priorytety czy nie ma tam nic i potrzebuję zadbać o zapasy żywności, czy "spiżarnia" jest zaopatrzona nie najgorzej i mogę skupić się na innych rzeczach. Wiele również zależeć będzie od początkowej lokacji czy będzie to niewielka wioska w której będę mógł skupić się na pracy zarobkowej, czy może jednak zostanę umieszczony gdzieś w dziczy z której należy się wydostać, wtedy starał bym się zadbać o jakąś broń.
Jednak pomijając wymienione wcześniej dylematy moim głównym celem było by dostanie się do większego miasta, tym sposobem czy innym, aby kontynuować rozwój swojej postaci jak najszybciej to tylko możliwe.
 
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: DrNikt on October 06, 2013, 14:06:48
Nuda! Prawie wszystko już było.

Przede wszystkim żadnych ale to żadnych przymusów, żadnych "questów startowych".  To ma być otwarty świat pełen możliwości. Więc niech od gracz w pełni zależy co ze sobą zrobi, a jak nie ma pomysłu albo ma kiepski to rynsztok!

Myślałem jeszcze nad jedna rzeczą, wybór miejsca rozpoczęcia. Mam co do tego dwa pomysły.

1 Prosty:
No cóż wybieramy miasto/miejsce (zależy co tam uważacie za słuszne) i jedziemy dalej. Dodam tylko że nasza postać nie urwała się z choinki, więc ma przy sobie nieco oszczędności które pozwolą jej przeżyć powiedzmy pierwszy tydzień. Wynajmując pokoje gdzieś po karczmach i tam się stołując. Przy czym podkreślę są to pieniądze niezbędne do przeżycia, jeśli ktoś postanowi kupić sobie Kozik do morderstw, to powinien expresem biec do lasu polować na grzyby żeby nie umrzeć z głodu.

2 Skomplikowany - rodzinny:
Celem tego pomysłu jest osadzenie nowo tworzonych postaci w świecie.
Gracz wybiera sobie losowo lub z listy (dowolność wyboru gracza) rodziców lub startuje w drzwiach sierocińca (w wybranym przez siebie mieście). Drugi przypadek jest całkiem jasny, drugi postaram się rozwinąć. Chodzi o to że npc lub gracze tworząc pary mogą starać się o dziecko, gdy takie się pojawi  trzeba je odchować do nastoletniego wieku (jako npc) potem miejsce tego npc będzie mógł zająć miejsce dowolny gracz. Gracze na liście dostępnych rodziców będą mieli dostępne tylko i wyłącznie imiona pozwoli to nowym graczom odnaleźć znajomych, lecz reszta będzie elementem losowym. Nie wiemy przecież czy wybierzemy rodzinę z obornika czy szlachetna. Pomysł oczywiście w mojej głowie jest bardziej dopracowany, i jeżeli wzbudzi zainteresowanie a nie zostanie skwitowany zdaniem "bez przesady z realizmem". Chętnie rozwinę go w osobnej dyskusji na forum.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Lich555 on October 06, 2013, 14:16:32
Powtarzający się w wielu grach pomysł, ale dobry. Idziemy do miasta i na pierwszych questach (typu: wykop 5kg ziemniaków) zarabiamy pierwsze grosze.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Ratharr on October 06, 2013, 18:52:48
Myślę, że pierwszą rzeczą byłoby znalezienia jakiejkolwiek pracy. W mieście, na farmie czy w kopalni. Po uzbieraniu odpowiedniej ilości funduszy znalazłbym nauczycieli łucznictwa i alchemii, zamieszkałbym w lesie. Fajny byłby też pomysł, że karczmy dają np. 7 dni darmowego spania(jak było w Gothic II). Pomysły przedstawione przez DrNikt również są fajne :)
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Pan_Lemur on October 06, 2013, 21:51:15
zbiórka kilku ludzi, zgromadzenie podstawowego rynsztunku narzędzi nauka podstawowych umiejętności takich jak uprawa pola i budownictwo. i grupą emigracja w góry zakładać pod ziemią miasto(mam nadzieje że będzie się dało)typu krasnoludzka kopalnia.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Dagrog on October 06, 2013, 21:53:15
Ja na początku zwiedził bym trochę okolice, aby niedaleko siebie znaleźć minerały, drewno i zwierzynę. Wykopał bym dziurę w ziemi zabezpieczył np kamieniem i na początku tak bym żył, miasto mi na początku nie potrzebne (chyba że nie miał bym możliwości nic zrobić np drewnianą łopatę i kilof). Mieć własne jedzenie. Zbierać nasiona roślin, posadzić małe pole np pszenicą, zrobić się samowystarczalnym. Rozglądać się po okolicy szukając miasta żeby pohandlować, zdobyć pieniądze na naukę zawodów (na początek drwal, farmer, górnik, kowal, myśliwy i inne w miarę bogacenia się). Założyć farmę niedaleko przyjaznego małego miasteczka....
To jedna z setek opcji którymi można podążyć, jednak farma to mój prior...


Nie chciał bym samouczka który mówi wszystko a najważniejsze podstawy tak aby można było samodzielnie przeżyć, jak zrobić pierwsze narzędzie...
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Zikes on October 06, 2013, 22:17:01
Hmm ja poszukał bym baku lub jakiegoś lichwiarza pożyczył bym trochę pieniędzy dowiedział bym się od graczy co jest gdzie potrzebne i zaczął bym handel.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Radh on October 07, 2013, 16:40:26
Ruszyłbym przed siebie by zobaczyć co jest przede mną;) Tak zrobiłem w grze Xsyon, szedłem przed siebie nie oddalając się za daleko od źródeł wody i po drodze zbierałem jagody.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Natanael on October 08, 2013, 11:55:29
Najpierw chciałbym od twórców dowiedzieć się jak będzie wyglądać Magia, Rzemiosło, i wiele innych aspektów gry ;]
dopiero wówczas zacząłbym się zastanawiać jaka droga będzie najefektywniejsza do uzyskania założonego celu ;]
no i tak do końca nie zdecydowałem jeszcze jak pokierować swoją postać ;] ale początek pewnie będzie standardowy
czyli drobne prace, zbieractwo i treningi pożądanych umiejętności, w grupie lub solo zobaczymy ;]
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Colack on October 08, 2013, 12:38:24
Nie chcę dawać pomysłów co będzie mnie czekało po pierwszym zalogowaniu :P właśnie po to chciałbym zagrać w tą grę, żeby się tego dowiedzieć i zostać mile zaskoczony.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: maricn1998 on October 08, 2013, 18:13:11
Ja znalazł bym Pana_Lemura, Rahla lub Zikesa i zaproponowałbym wspólną gre . Ci stali bywalcy forum na pewno byliby miłymi towarzyszami w świecie Enidust .
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: iMati on October 08, 2013, 18:55:03
Ja zacznę ćwiczyć (walki) i zaciągnę się do wojska.Następnie z czasem jako hobby rzemieślnictwo i szukanie gildii,z którą stworzę miasto ^^ Za dużo,miałem tylko napisać o początku.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Detroj on October 08, 2013, 20:34:59
To pewnie zależy gdzie bym był po samouczku. Jeżeli to by było miasto to zapewne bym chodził i zwiedzał. Później bym gadał z NPCami i pewnie zwiedził najbliższe tereny wokół miasta. Jeżeli by to była dzicz to kierowałbym się do najbliższego miasta.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: 2001sebek on October 08, 2013, 22:54:48
Moim zdaniem,przydał by się na początku quest od którego postać dostanie podstawowy ekwipunek i ma za zadanie zabić określoną liczbę NPC znajdujących się w jakimś np. opuszczonym obozie                                                                                                                                                           a potem nakazuje zasiedlić tymczasowo obóz dopuki nie znajdzie się lepszego miejsca
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: DJBDM on October 11, 2013, 00:39:13
Zwiedziłbym okolice w nadziei że znajdę coś pożytecznego. Np. tak jak w takim Gothicu znajdowało się jakiś kilof w pobliżu opuszczonej kopalni czy stary, zardzewiały miecz. Oczywiście wiem, że w MMO takie coś mogłoby się nie udać, bo prędzej czy później gracze znajdą już wszystkie przedmioty, i nic nie zostanie dla nowych graczy. Dlatego też moim zdaniem ciekawie by było, gdyby NPC nie chcieli od nas kupić zużytych lub starych rzeczy, które miałyby obniżone parametry. Wtedy gracze wyrzucali by takie przedmioty, a Ci którzy dopiero by zaczynali grę mieliby coś na start. Nie wiem czemu ale wolałbym zdobyć te bardzo podstawowe wyposażenie właśnie w taki sposób, niż poprzez wykonywanie jakiegoś pseudo-questa u NPC.

Później wypadałoby ogarnąć sytuację na świecie/kontynencie, dowiedzieć się kto z kim walczy i opowiedzieć się po którejś ze stron. Oczywiście przedtem zarabiając w jakiś sposób nieco hajsu na trening oraz wyposażenie. Ewentualnie zawsze można założyć jakąś mini-osadę z kolegami, która z biegiem czasu zamieni się w jakieś duże miasto, lub nawet zostanie stolicą jakiegoś potężnego państwa, lub po prostu zostanie złupiona i zrównana z ziemią...

Aha i wypadałoby też otworzyć portal do świata demonów, najlepiej w środku jakiegoś miasta, gdy tylko dowiem się jak to uczynić...
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: RuskiBigosPL on October 11, 2013, 21:38:30
Poszedłbym przed siebie podziwiając to arcydzieło, a potem wypróbował mój mieczyk :D Może zdobył trochę grosza i zajął się jakąś prawie uczciwą pracą...
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Youhei on October 13, 2013, 16:10:39
Ja grę rozpoczynam zazwyczaj ogarniając ekipe tak z 3-6 osób dzielimy się zadaniami (szczególnie skupiłbym się na założeniu gildii kupieckiej) gdy zdobyli byśmy jakiś tam ,,majątek'' pomyślał bym o założeniu małego obozu dla nas i rozwijanie się. Na koniec celowałbym w panowanie na serwerze   8)
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Ximos on October 13, 2013, 20:51:48
Po samouczku? Zależy co samouczek zaoferuje poza pokazaniem jak poruszać się i walczyć w świecie. Ja osobiście na początek zwiedzę okolice, zobaczę co oferują boty, gdzie jest główny plac handlowy. Sprawdzę parę dróg rozwoju bohatera. Jeśli będę należał do jakieś gildii(grupy) to zapewne zaczniemy od zebrania ekwipunku na wyprawę do założenia miasta/wsi gdzieś w oddali.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Ratharr on October 13, 2013, 21:00:45
Ja stanowczo protestuję, by gra mówiła nam co mamy robić. Można to zrobić tak, jak w Gothicu(za piwko czy rudę można dostać informacje)
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: apx18 on October 14, 2013, 20:46:45
Iść rozejżeć się po okolicy, sprawdzić czy nie ma jakiegoś jedzenia oraz znaleźć schron przed nocą.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Okocim on October 24, 2013, 22:02:46
Moim pierwszym działaniem? Z pewnością zaczął bym szukać odpowiedzi. Przed aktualnym działaniem w świecie gry chciał bym się dowiedzieć na czym stoję. Stworzył bym listę mniejszych(zdobyć pożywienie, zaopatrzyć moją postać w podstawowy ekwipunek, etc) i większych(dostać się do bogatej dzielnicy miasta, ruszyć w celu założenia/pomocy przy zakładaniu miasta, etc) celów do których zrealizowania będę dążył podczas gry. Zastanowił bym się co muszę zrobić by te cele osiągnąć i ustalił bym priorytet wykonywania narzuconych sobie zadań w taki sposób by jak najszybciej osiągnąć cel.

Nie chciał bym "jedynej słusznej drogi" w postaci serii zadań. Sporo czasu spędziłem przy Haven and Hearth(2D sandbox mmorpg) w którym nie ma ani zadań ani nawet NPC, mimo to gracze dobrze wiedzieli co ze sobą zrobić, a każdy z nich osiągał swój cel na własny sposób.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: wantoch123 on October 27, 2013, 09:54:47
znalazł bym jakieś spokojne , odludnione bardzo dalekie miejsce w lesie gdzie jest niska prawopodobnosc ze ktos sie tam zapusci a jednoczessnie nie brakuje surowcow wody i jedzienia dlatego las :) wybudował małe schronienie i zajoł tworzeniem trucizn itp by moc zwinnie i szybko napadac na karawanny potem rozbudował bym swoje schronienie nie potrzebuje miasta bo jest za wielkie 1000 ludzi bo jest ich za duzo sadze ze dobrze zorganizowana grupa 15 systematycznie grających skrytobujcow wystarczy by pokonac nawet armie do wszystie tylko trzeba podejsc z pomyslem i planem :)
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: miki121208 on October 27, 2013, 20:39:07
Hmm... zakładając, że "urwałem się z choinki" i nie mam przy sobie ani grosza jak i żadnych przedmiotów w ekwipunku (oprócz założonych na siebie zwyczajnych ubrań nie dających żadnych profitów), zacząłbym rozmawiać z najbliższymi NPC w celu zobaczenia otrzymania jakiegoś zadania/informacji, gdyż wydaje mi się niemożliwe by gra zaczynała się na jakimś odludziu. W wypadku gdyby tak jednak było, poszukałbym w okolicy jedzenia/picia by zapewnić sobie prowiant na pewien czas. Później, szukałbym okazji na zarobek/zdobycie podstawowych przedmiotów, ale tego już nie wiem, gdyż jest to zależne od sytuacji w jakiej się będę znajdować (sytuacji politycznej w okolicy, bezpieczeństwa, możliwości pracy na tym terenie, itp.). Myślę, że to tyle na ten moment, gdyż nie znając jeszcze możliwości jakie będzie dawała mi ta gra (jak mniemam będą ogromne i na to liczę) nie mogę być pewny tego co zrobię jak już ją pierwszy raz odpalę.

Dziękuję za uwagę :P
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Revar on October 27, 2013, 23:55:10
Poszukał miejsca w lesie, przy rzece, jeziorze, w górach. Wziął się za budowę schronienia, szkolenia umiejętności, później zrobił kopalnię i gromadził surowce na budowę, narzędzia i ekwipunek. Co najważniejsze, chciałbym żeby to wszystko trwało baaaardzo wolno a nie 1-2 dni i gotowe. Później znalezienie wody, żywności, jakieś polowania itd. Ważne aby w pobliżu były jakieś agresywne stworzenia aby był dreszczyk emocji i niepewności. Później wiadomo, rozwijanie umiejętności, szkolenie się w swoim fachu, wyruszanie na rynek w celu sprzedania/nabycia przedmiotów. W przyszłości dołączenie do jakiejś wioski lub wybudowanie własnej.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: miki121208 on October 28, 2013, 16:36:54
Polecam większości jeszcze raz przeczytać pytanie i wtedy odpowiedzieć gdyż większość postów nie jest odpowiedzią na pytanie zadane przez założyciela tematu...
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: ptaszo on October 28, 2013, 20:54:54
Ja bym zebrał pewną grupkę ludzi, ze podstawowymi umiejętnościami i uzbrojeniem, wybudował bym łódź popłynął gdzieś i założył port, ew. bym został korsarzem na usługach cesarstwa ^^
a potem założył małe księstwo gdzieś na innym kontynencie ,taka jakby kolonie uzależnioną od kraju macierzystego ^^
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: addios on October 29, 2013, 12:40:03
ja bym napisał co zrobie ale po co żeby każdy mógł mnie powstrzymać przed dominacją nad całym Enidust nie, nie powiem wam jaki mam plan. Już i tak za dużo wiecie.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: addios on October 29, 2013, 12:44:07
dobra dominacja nad całym enidust troche przesadziłem, ale i tak nie powiem.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Cinek West on October 31, 2013, 13:20:06
Jak dla mnie start całkowicie czysty, tylko ubranie które nic nie dające (poza początkowym wyglądem), którego nie można wyrzucić.
I oprócz tego możliwość wypracowania sobie "chleba", kiedy zaczynamy grę możemy przez dzień/kilka dni wykonywać zadania które sprawiają że nie musimy jeść.
Chodzi mi o brak jakichkolwiek profitów podczas tworzenia postaci, aby nie było tak że ktoś na start złoży kasę z kilku kont na jedną postać, a w przyszłości uniemożliwi inflację startowych produktów przez tworzenie nowych postaci, Enidust będzie grą bardziej wymagającą od innych produkcji, a więc znajdą znajdą się też tacy którzy będą chcieli zyskać profit w taki sposób.

A teraz wrócę do pytania które zostało zadane w tym wątku :).

Zaczynamy wielką masą, a więc mało prawdopodobne że robiąc to co inni będzie łatwo się wybić.
Będzie to wiek "złotych interesów", pierwsi bogacze zbiją majątki na sprzedaży "magicznych mikstur" zrobionych z błota.
Moim planem na rozpoczęcie przygody jest zbadanie okolicy i przygotowanie się do wyprawy, wyprawy w poszukiwaniu jakiegoś egzotycznego surowca.
Jeśli poszukiwania nic nie przyniosą powrócę tworzyć swoje imperium w bardziej konwencjonalny sposób :) , choć prawdopodobnie będę przy okazji próbował stworzyć wyjątkowe mikstury alchemiczne czy coś w tym rodzaju i nie chodzi mi tu o buteleczki z błotem reklamowane jako cudowne panaceum :P .
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Kahetabi on November 06, 2013, 12:19:14
Ja bym spróbował nakłonić kilku kumpli do gry, kilku już jest chętnych, skupiłbym się na przyłączeniu do jakiejś grupki ludzi, w kupie siła.Mam troszkę wiedzy, grałem wcześniej w haven&hearth i w salem, z zebranych informacji wnioskuję że nie będzie się dało łatwo żyć samemu a dodatkowo system to utrudni.Pierwszym celem jaki sobie postawię to zapoznanie się z systemem a szczególnie z umiejętnościami i atrybutami.Później wyznaczę sobie drogę jaką będę się kierować.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Moonred on November 13, 2013, 05:51:13
Główną kwestią jest to, w jaki sposób pojawiamy się w grze.
Zawsze wyobrażałem sobie początek w porcie. I mówiąc port mam na myśli port miejski, duży i zatłoczony. Punkty rekrutacyjne do choćby wojska "Join the Army, Travel to Exotic Lands, Meet Unusual People, Kill Them", słupy ogłoszeniowe pełne "przerzuć gnój a nagroda Cię nie ominie!" (stary dobry fallout), "Szanowany naukowiec poszukuje ochotników do badań", heroldzi itd.. Miło wkroczyć w tętniący życiem świat, bez sztucznych lokacji początkowych. Coś na miarę wielkiej fali imigracyjnej do USA w poszukiwaniu szansy na lepsze życie.

Jeżeli moja dobra lecz krótka pamięć mnie nie myli, było wspomniane o tym, że samotny wilk wiele nie zdziała. A gdzież nie szukać towarzyszy jak nie w wojsku czy gildi magów/wojowników/najemników. W ten sposób całkiem łatwo można było by spotkać przyszłych towarzyszy broni.

#edit
Trudno odpowiedzieć na postawione pytanie nie wiedząc zbyt wiele o mechanice gry, oraz możliwościach które zaoferują nam twórcy.
Nie mam pojęcia czy będę mógł już na wstępnie zapisać się do jakiejś gildii, czy będę mógł przerzucić obornik za miedziaka czy dwa.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Paszczmen on November 13, 2013, 12:42:02
Główną kwestią jest to, w jaki sposób pojawiamy się w grze.
Zawsze wyobrażałem sobie początek w porcie. I mówiąc port mam na myśli port miejski, duży i zatłoczony. Punkty rekrutacyjne do choćby wojska "Join the Army, Travel to Exotic Lands, Meet Unusual People, Kill Them", słupy ogłoszeniowe pełne "przerzuć gnój a nagroda Cię nie ominie!" (stary dobry fallout), "Szanowany naukowiec poszukuje ochotników do badań", heroldzi itd.. Miło wkroczyć w tętniący życiem świat, bez sztucznych lokacji początkowych. Coś na miarę wielkiej fali imigracyjnej do USA w poszukiwaniu szansy na lepsze życie.

Jeżeli moja dobra lecz krótka pamięć mnie nie myli, było wspomniane o tym, że samotny wilk wiele nie zdziała. A gdzież nie szukać towarzyszy jak nie w wojsku czy gildi magów/wojowników/najemników. W ten sposób całkiem łatwo można było by spotkać przyszłych towarzyszy broni.

Mylę, że to był by najlepszy początek gry :D popieram całkowicie
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Olej21 on November 13, 2013, 22:48:24
Moje pierwsze działanie zależało by od tego gdzie bym się znajdował po pierwszym zalogowaniu się no ale powiedzmy że to będzie gdzieś w mieście/wiosce najpierw bym sprawdził okolice oraz poradniki gdzie są ciekawe lokacje oraz potrzebne informacje na temat gry co i jak robić oraz gdzie również sprawdzenie tematu " Zabijanie każdego" to znaczy gdzie można bezkarnie kogoś zabić po spełnieniu jakich warunków później mógł bym spokojnie wziąć się za ulepszanie oraz wyposarzenia się postaci i bym rozwijał się w grze żeby być coraz bardzie znaną osobą oraz bardziej szanowaną jak w grze. Bo czy na tym gry nie polegają ?  Żeby oderwać nas od realnego życia i spędzić miło czas w innym świecie ? :D
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: mZr on November 14, 2013, 20:49:54
Moją pierwszą czynnością byłoby...hmm idem tłuc potworka czy cos takiego, chciałbym sprawdzić system wali, oraz jak sie wgl poruszać i posługiwać :) Przy okazji poszukałbym ciekawych miejsc :D
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Mashi on November 15, 2013, 23:25:01
Biorąc pod uwagę jak ciężką grą będzie Enidust, aby się tym nie przejmować, wydałbym miedziaka na kufel piwa w jakimś przydrożnym barze. Po siódmej, czy ósmej kolejce, gdy wzrok byłby nieco przymglony, ruszyłbym eksplorować świat.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Spore51 on November 18, 2013, 22:35:12
Poszukałbym miejsca które mi się podoba, i ustatkowałbym się tam.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: DragonusPL on November 23, 2013, 17:27:08
Ja hmm... Zaraz po loginie poszedłbym do jakiejś dobrej tawerny kupił miód/piwo pił i na chacie ( Jeśli byłaby możliwość chatu) śpiewał jakąś piosenkę że w końcu się doczekaliśmy  8)
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Czerstwy on November 28, 2013, 01:34:42
Zależy gdzie i z czym wystartujemy. Niezależnie od tego, postarałbym się wystartować z jakąś grupą i wtedy zależnie od funkcji w grupie, robiłbym co mam do zrobienia lub nakazał znalezienie jakiejś rzeki, wyszukanie żarcia na jak najdłużej dla całej drużyny i zacząć budować, choćby lepianki. Chyba że będziemy mieć jakieś narzędzia (wpadam w niekontrolowany śmiech kiedy słyszę o przedmiotach typu "drewniany kilof", poważnie, kto to wymyślił? xD), to wtedy z drewna czy kamienia.
A jeśli w jakimś mieście czy jakimś zaczątku cywilizacji, znaleźć przyjaciół (forever alone:P) i coś tam z nimi robić, ja chętnie bym się zajął magią czy pewnymi rodzajami rzemiosła (dokładniej to zaklinanie, alchemia, kowalstwo, zależy co i w jakiej formie dostaniemy). Ewentualnie znaleźć robotę przy przerzucaniu gruzu, zaciągnąć się do jakiejś gildii czy faktorii.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Ciasteczkowy on November 28, 2013, 14:47:45
Gdy tylko produkt dostanie jakąś datę wydania czy coś w ten gust postaram się stworzyć jakąś drużynę i początkowe struktury Gildii/Nowego Królestwa. Gdy będzie już troszkę osób i dostaniemy możliwość wejścia do świata będziemy musieli sprawdzić rynek , jak on się rządzi i co się opłaca produkować. Potem kilka domków dalej od cywilizacji , handel z najbliższym miastem i rozwój od farmy do miasta. Potem to kto wie , może nawet wielkie armie i nowe Cesarstwo ;)?
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: LemonGnom on November 28, 2013, 18:35:42
Razem z 14 ludźmi założymy rebelię i obalimy Cesarstwo, a po wszystkim pójdziemy się napić to karczmy.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Adriantus on November 30, 2013, 12:59:42
Ja tuż po zalogowaniu, chciałbym zobaczyć dzicz, żeby było od pierwszej chwili niebezpiecznie. Dopiero wywalczyć sobie drogę do bezpiecznego rozpoczęcia gry. Albo fajnie by było zobaczyć scenkę jak spadamy ze skały do jakiegoś jeziora, a później woda wyrzuca nas w jakimś całkiem losowym miejscu na mapie w okolicy rzeki i wtedy zaczynamy od zera.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Skierus on December 01, 2013, 16:38:28
Tuż po zalogowaniu poszedłbym do lasu zabił ok. 5 wilków.
Później kupiłbym kilof i poszukał złota  :D
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Bill on December 08, 2013, 19:50:47
Przede wszystkim spawn w jakimś mieście/osadzie lub zaraz przy nim. Na początku powinny być questy w postaci zatrudnienia się u kogoś, aby trochę zarobić np. posadzić nasiona, zebrać plony itp. Jak już zarobimy to idziemy do sklepu kupujemy siekierę i idziemy rąbać drzewo. Na samym początku gry (przez około miesiąc po premierze) w mieście mógłby być kupiec, który skupuje drewno dla króla, który chce coś zbudować. To pozwoli pierwszym graczom zarobić i rozkręcić grę. Za zarobioną gotówkę kupujemy sobie tanią działkę na obrzeżach miasta, gdzie nic nam nie grozi ze względu na straż i budujemy chatkę z drewna, które zdobędziemy z lasu. Tak moim zdaniem powinien wyglądać początek gracza w Enidust. Jak ktoś ma już dom to potem ma już z górki. Rąbie drewno, wydobywa surowce, sprzedaje je, zatrudnia się gdzieś na jakiś okres i zbiera pieniądze, aby móc wynieść się z miasta i rozpocząć swoją przygodę.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Vargazz on December 15, 2013, 22:02:06
Zauważyłem, że duża część z Was pragnie "zatrudnić się gdzieś". Wobec tego ja będę dążył do tego aby zostać pracodawcą ;]
Zaczynacie życie od początku i już planujecie "robić na kogoś"? Nie ma problemu. Możecie pracować dla mnie :P

A jeśli chodzi o sam początek, to ja proponuję olać "standardowe questy początkowe" typu - przynieś 5 grzybów to dostaniesz 2 sztuki złota. Ja bym zrobił survival:
Ja tuż po zalogowaniu, chciałbym zobaczyć dzicz, żeby było od pierwszej chwili niebezpiecznie. (...)  woda wyrzuca nas w jakimś całkiem losowym miejscu na mapie w okolicy rzeki i wtedy zaczynamy od zera.
Tak! Ja podobnie myślę... Wyobrażam sobie survival, który ma nowemu graczowi pokazać możliwości gry, oraz to, że Enidust nie jest typowym MMORPG (dlatego nie może być starting questów). Kto powiedział, że złoto jest ważne na początku i że mamy po rozpoczęciu gry szukać sposobów na jego zdobycie  :o
 Na początku trzeba przeżyć pierwsze dni, potem ustabilizować nasz stan, osiąść gdzieś, spotkać sprzymierzeńców, założyć plemię i zwalczać bądź współpracować z innymi plemionami. Dopiero później powstaną miasta, zorganizowane gospodarczo wioski, które będą napadane przez samotników z wyboru... itp.
 Moim zdaniem gra na początku powinna przyjąć formę właśnie takich dzikich plemion (amazońskie/europejskie - co kto woli). Ma to być naturalne i ma pokazać, że każdy startuje z niczym i to od niego zależy jak rozwinie się gra i świat. To my mamy mieć wpływ na ten świat. Po co mi istniejące już miasto. Ja sam chcę je zbudować. Jak już pisałem - każdy powinien zacząć od survivalu, by połączyć się w grupę. Mógłbym polować, łowić ryby, być kowalem, alchemikiem i wszystkim na raz czym tylko zechcę. Problem w tym, że gra byłaby tak skonstruowana, iż nie da się osiągnąć sukcesu we wszystkich aspektach z prostej przyczyny: 1. Nie da rady być mistrzem we wszystkim; 2. Po prostu nie byłoby czasu aby jedna osoba była w pełni samowystarczalna.   Taki stan rzeczy powodowałby, że łączylibyśmy się w plemiona koczownicze (na początku). Z czasem plemiona te odkrywałyby surowce typu złoto/węgiel, ale do jego pozyskania przymierzają się także inne plemiona... Czy będą z nami współpracować? Czy może zgładzimy ich i spalimy im wioskę, bo to złoto jest nasze?!

Sam moment startowy to ja wyobrażam sobie tak, że budzę się na brzegu rzeki w lesie, wpuszczony na "głęboką wodę" i muszę sobie poradzić. Rozpalam ognisko, buduję szałas/ziemiankę, konstruuję pierwsze narzędzia a potem broń do polowania itd. Jeśli chcę się rozwijać w szybszym tempie to należałoby pomyśleć o poszukaniu sprzymierzeńców. A jeśli do gry jednocześnie zaloguje się już zorganizowana ekipa, to należałoby ją rozdzielić, aby każdy przebrnął przez survival i niech się odnajdą aby się zorganizować. To spowodowałoby, iż po odnalezieniu w grze okazałoby się, że nie są świetnymi zabójcami jak sobie zaplanowali z góry. Przez pierwsze dni survivalu każdy z nich starał się przeżyć i dzięki temu jeden nabrał skilla w polowaniu, inny w budowaniu z drewna a jeszcze inny doskonale lepi garnki. Jeśli zaplanowali być zabójcami to dopiero muszą nabrać w tym doświadczenia - napadali by zorganizowane wioski gospodarcze. A wioski musiałby by się bronić. Maszyna działa. Wszystko jak we wczesnym średniowieczu. Wieki ciemnoty. Uważam, że taki stan rzeczy wymusi naturalny bieg historii w grze. Tak jak to było z naszym światem...

P.S. Poza tym, kto by chciał po raz osiemdziesiąty siódmy  rozpoczynać grę nieopodal wioski questem zabicia kilku wilków, albo szalenie ciekawą misją zebrania grzybów dla nagrody od zleceniodawcy. Błagam Was - trochę fantazji! Mamy zbierać grzyby aby przeżyć. To daje znacznie większą satysfakcję, niż gdy te grzyby wymienimy na te durne metalowe krążki z nabitą pieczęcią mennicy...
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Nekrosathanick on December 28, 2013, 23:15:46
Liczyłbym na jakiś porządny roleplay, żeby gra przypominała życie.

Wstąpić do wojska, złożyć przysięgę, chodzić na treningi, maszerować, robić musztrę, wykonywać rozkazy, salutować dowódcom, ulegać koceniu i fali by potem zyskiwać szacunek. Niech to przypomina prawdziwe życie, a nie "farmić golda, craftować itemy i iść się bić".

Na pewno chciałbym roleplay. I będę też grał z kolegą. Nie wiem, co chciałbym robić dokładnie i kim być, ale wiem jedno - chciałbym roleplayować.

Bardzo chętnie bym się bawił magią, a najlepiej by było jakoś połączyć magię z walką i zrobić maga bitewnego. Taki wojskowy mag bojowy, który w wolnym czasie robi jeszcze za kapłana i przeprowadza obrzędy i rytuały. Coś fajnego.

A co, gdyby zostać filozofem? Chodzić po mieście, zaczepiać wszystkich i mówić o sensie istnienia? Albo robić za proroka i głosić wolę jakiegoś bóstwa?

Jednego tylko oczekuję - gdy widzę wrogów, nie chcę od razu dostać strzała i zginąć. Niech któryś zagada "O, co ja widzę!? Kolejne brudne ścierwo z frakcji XYZ. Giń, smieciu!", a zabiją mnie dopiero potem. Naprawdę wpływa to na feeling gry. Roleplaying to wspaniała rzecz. I to właśnie chciałbym robić - odgrywać rolę. Nieważne, czy jestem królem czy służącym, chcę się przy tym dobrze bawić i naprawdę czuć się jak ten król czy służący.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Verhest on January 04, 2014, 13:29:06
Gra powinna umieszczać nowo powstałe postaci w losowych miejscach na mapie o zbliżonej topografii terenu. Najlepiej jeśli przed "spawnem" gracza otrzyma on notkę dot. aktualnej fabuły świata, co to znaczy? Już tłumaczę, skoro to my, gracze mamy kreować ten świat niech nowi gracze będą zaznajomieni z tym co osiągnęła reszta. Będzie to na pewno o wiele bardziej ciekawe niż wymyślona na sztywno historia.
Co do samego początku gry. Fabuła powinna opierać się na czymś jak najmniej skomplikowanym aby dać graczom możliwość edycji "surowego" świata. Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem byłaby rewolta, skierowana przeciwko jednemu z możnowładców. Gra sama zaczęłaby się nakręcać.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: haber on January 05, 2014, 14:33:16
Witam wszystkich wyczekujących! Chciałbym dorzucić swój grosz, jak Ja to widzę.

Enidust czyli Tam i z powrotem

Loguję się i... rozpoczynam enigmatyczną, mistyczną i porywającą przygodę. Nie chcę, nie popieram, nie lubię! Po prostu odrzucają mnie  już "questy początkowe", niech tym, można rzec już archetypicznym "questem początkowym" będzie, jak padło uprzednio, właśnie - survival! Skoro świat zapowiada otwartość, weźmy kamień do ręki i obrońmy się przed atakującym wilkiem, skorzystajmy ze znalezionego w pobliżu drzewa, mamy rozpocząć własną przygodę, niepowtarzalną, jednostkową - ekskluzywną, a nie wyryć kolejny schemat. Niech będzie mistycznie, momentami mrocznie, wzloty i upadki, tym jest życie! Wyobrażam sobie wielki świat indywidualizmu, niech postać zdobędzie charakter i oczywiście podobieństwo charakterów się zdarza, ale niech charyzma gracza - będzie charyzmą postaci! Będzie ich wiele, różnych, każdy będzie niepowtarzalny i silny na swój sposób! Bądźmy demiurgami kreującymi wokół siebie nowy świat, to my mamy wpływ na fabułę, nie fabuła na nas, mamy naturę dziecka - eksploracyjną, odkrywczą. Ludźmi targają różne nieszczęścia, różne namiętności, pokusy rodzące nieokiełznane pomysły. Jeden, będzie dążył do nieskończonej władzy: tworząc zamki, podbijając w wojnach, zasadzkach i nieprawości kolejne miasta, ciemiężąc wieśniaków i społeczność klasy robotniczej. Ktoś inny okaże się banitą, mieszkającym pośród gigantycznego lasu, rozwijając swoje umiejętności poza miastem, stanie się doskonałym wojownikiem-najemnikiem, ktoś inny to mistrz survivalu, który sporo podróżuje, natrafiając na jaskinię śpiącego potwora (dowolnej rasy), który pilnuje swego skarbu. W ten sposób uderzy się w fantazję i niepowtarzalność, totalną kontrolę, każdy gracz będzie miał o czym opowiadać, bo przeżyje coś innego, nie będzie rozprawiał nieustannie o tym jakie magiczne, wędrujące grzyby znalazł i jak to siedem tysięcy dwieście trzy osoby znalazły te same, magiczne, piękne, biegające nago przypominające do złudzenia... (sic!) grzyby . Oto jak wyobrażam sobie początek: Idź w nieznane... tworzenie postaci to coś więcej niż prolog do gry, tworzenie postaci to proces i niech ten proces skończy się w lesie, jaskini czy na wojnie... albo niech tam dopiero naprawdę zacznie. 

P.S. Wyobraziłem sobie, żeby pojawiły się pewne przedmioty "extremely-rare" i nie chodzi tu   o przedmioty, które może wyprodukować zwykły kowal, ale o te niesamowitości pozostawione przez poprzednie cywilizacje, mam na myśli pewną spuściznę, majątek. Pomyślcie, gdyby ktoś z nas "huntując" w lesie; przypadkiem natknął się -  podczas zabijania wilka, kopania nory czy śledzenia sarny po odchodach - na świecący przedmiot, który okazałby się zagubionym... czymś. (odsyłam do klasycznej lektury Tolkiena) nie musi to być pierścień, ale niech tak rozpocznie się quest, wyprawa,  coś do czego potrzebowalibyśmy pomocy kilku/kilkunastu graczy, a zysk z podróży przypadł by nam w nastej części i tylko my mielibyśmy takie zadanie. Jaka jest wartość przedmiotu? Nie musimy od razu się o tym dowiadywać, przecież to my kreujemy, możemy porzucić tę złotą  gumkę do włosów, lub wziąć i w przyszłości dowiedzieć się jak bardzo jest potrzebna/ważna. Możemy trafić na nią nawet na początku, może gdzieś w trakcie trwania podróży albo rozwinięci już do potęg monarchii. Pójdźmy dalej, jeśli pierścień trzeba wrzucić do ognia, aby zniszczyć jego zło (pierścień to symbol - wstawcie na jego miejsce szyszkę, karton po soku czy oko wieloryba - nie ważne) to niech góra ma więcej historii, żebyśmy mogli spotkać tam innych graczy i albo szczęśliwie natrafić na wsparcie w podróży, albo usłyszeć o konflikcie interesów, który nakazałby stoczyć walkę, a przetrwa silniejszy. A w przyszłości może dojdzie do gigantycznej wojny, która dotknie niemal wszystkich? I skończy się tylko po to, żeby za kilka miesięcy znów się rozpoczęła. A może w trakcie definiowania siebie, poznawania świata i swojej postaci, dowiemy się o jej więzach krwi ze starożytnym rodem królów, może jesteśmy jedynymi spadkobiercami tronu, który okupuje inna potwarz, ale czy zechcemy się upomnieć o swoje? Czy nasza przeszłość rodu wielkich magów ma wpływ na dziedziczenie umiejętności magicznych szybciej niż inni?

W tym leży duch survivalu, rywalizacji, walki o pozycję, zdobywania umiejętności i przeżycia swojej przygody, swojej historii, żebyśmy wyruszyli gdzieś tam... słabi, nadzy, ubodzy, a wrócili silni, doświadczeni i niepokonani... jak dotąd


 




Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: olek2601 on January 05, 2014, 14:39:41
Zapewne na początku wezmę questa z wątkiem głównym(może dostaniemy wtedy trochę strawy i pare miedziaków), następnie poszedłbym na lokalny cmentarz i ograbiłbym go, a ciała zaniusł do necromanty(czy jak tam się nazywał ten, którzy przywracał zmarłym życie), ciekawe też by było, żeby można było wynająć miejsce do spanie nie tylko w karczmie, a np. w stodole(jak Maryja i Józef ;)). Na końcu podpaliłbym tą wioskę i zebrał wszystkie wartościowe rzeczy jakie znajdę w zgliszczach domost. :)

Edit: Ogólnie się z tobą haber zgadzam, tylko, że "quest początkowy" mógłby wyjaśniać ogólną sytuację na świecie(która dzięki nam będzie się cały czas zmianiać), dzięki czemu, będziemy mogli szybciej się zdecydować jak i co zrobimy, więc wyrzucanie go, to moim zdaniem zły pomysł.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Vargazz on January 10, 2014, 13:16:53
Ogólnie się z tobą haber zgadzam, tylko, że "quest początkowy" mógłby wyjaśniać ogólną sytuację na świecie(która dzięki nam będzie się cały czas zmianiać), dzięki czemu, będziemy mogli szybciej się zdecydować jak i co zrobimy, więc wyrzucanie go, to moim zdaniem zły pomysł.
Moim zdaniem po prostu nie czujesz blues'a. Poczytaj trochę książek, to ogarniesz klimat jaki zaprezentował Haber. (Tak BTW - ja przedkładam Sapkowskiego nad Tolkiena. Sapkowski poza tym bardziej pasuje do tego, co napisał Haber, gdyż nie ma w nim Dobrych i Złych, Czarnych i Białych. Frakcji jest wiele, ale nie są one sztywne; a każda postać pomimo iż stoi po jednej ze stron to i tak ma jakiś tam swój własny plan na życie i pogląd na świat. To bardziej pasuje do Enidust. )
Wracając do tematu to uważam, że main-quest zniszczyłby cały sens gry. I ja wiem, że większość graczy w Polsce nie wyobraża sobie sytuacji, w której jest brak "questów do wzięcia". To niestety wiąże się z tym, że dzisiaj produkuje się gry, które same się przechodzą. Gry, które prowadzą za rączkę gracza i tylko pokazują kolejne "check pointy" które musi zaliczyć aby przejść. Porównajcie chociażby Skyrim do Morrowinda - obie gry świetne, ale Skyrim jest dla dzieci, a Morrowind dla prawdziwych graczy, dla miłośników RolePlay'a. Założę się Olek, że grając w gry, wybierasz poziom "easy". Ok, Twoja sprawa. Jednak wyobraź sobie przyjacielu jedną rzecz. Mianowicie fakt, że 10-15 lat temu, gry produkowane były zupełnie inaczej. Wtedy gra miała być świetna i stanowić wyzwanie. Chodziło o budowanie marki producenta. Dziś rynek już się ukształtował i niestety gry produkowane są po to aby sprzedać ich jak najwięcej. Producenci wymagają od twórców takiego sposobu wykonania gier, aby dzieci nie zraziły się ich trudnością. Przez to większość produkcji to gry śmiesznie łatwe; napisane tak, aby nawet szympans wiedział co ma robić. Wyobraź sobie, że w większości dzisiejszych gier poziom "hard" jest łatwiejszy niż 10 lat temu poziom "easy". Dlaczego o tym piszę? Ponieważ wyobrażam sobie Enidust, jako grę dla graczy ceniących wyzwania a nie drogę na skróty. Sukces w życiu odnoszą Ci, których nikt nie prowadzi za rączkę, którym nikt nie pokazuje drogi - sami ja znaleźli. Tacy ludzie nie potrzebują "brać questa", oni sami są questem i ten quest emanuje dookoła nich. Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli. I zmartwię Cię, ale wydaje mi się, że Enidust nie będzie dla każdego. Jeśli gra będzie taka jak na prezentacji, to wydaje mi się, że dzieciaki, co grają w gry na easy/medium, będą ją hejtować, gdyż nie będą potrafiły się w tym świecie odnaleźć. Prawdziwi gracze* natomiast będą Enidust wprost kochać. Przynajmniej tak to sobie wyobrażam.

Mainquest na początku odpada! Zamiast tego, aby rozruszać społeczeństwo zrobiłbym system "intryg", jakie rzucają GM'i w papierowych grach RPG. Przykładowo. Jest gdzieś wielki skarb i rywalizują o niego różne nacje. A tu nagle GM rzuca, że każda nacja ma jakiś "przedmiot klucz/osobę wybrańca itp" który pozwoli otworzyć skarb. Ale, aby to uczynić, należy połączyć owe przedmioty w jeden i dopiero wtedy uzyska sie możliwość dotarcia do korony władzy, niekończącej się żyły złota, pól makowych, czy co tam sobie ktoś wymyśli (czyli chwilowa współpraca z wrogiem).  Albo wprost przeciwnie - intryga, która wprowadza zamęt w społeczeństwie i wystawia na próbę przyjaźń i lojalność wobec pobratymców. CO z tego wyniknie? To już zależeć będzie od samych graczy. Opcji tutaj mamy miliony.

P.S. Sądzę, że tę grę zaczęliśmy tworzyć już teraz. Wspólnie.  Twórcy rzucają hasła "ogólniki", a my wymyślamy. Po czym obserwują reakcje graczy; czytają i wyłapują co lepsze pomysły, aby je potem wykorzystać. IMO taki jest biznesplan pomysłodawcy. I dobrze. Chętnie podzielę się swoimi pomysłami... Niech projekt wypali i niech będzie ciężkostrawny, dla graczy "idących na skróty", rzucających na lewo i prawo "Ty noobie".



Krótko mówiąc - po pierwszym loginie, niech każdy zapozna się z możliwościami gry i niech zostanie wrzucony na głęboka wodę. Żadnych mainquestów ani wyskakujących okienek z informacją co, kto osiągnął. Po co to? Jeśli zacząłeś grę kilka miesięcy później i chcesz się dowiedzieć na czym stoisz, to idź do wiochy, znajdź wodza i zagadaj. Usiądźcie przy ogniu, zjedzcie dziczyznę i niech Ci opowie co się dzieje wokół. A jeśli Ci nie odpowiada sytuacja w tej wiosce, to weź swój bagaż i udaj się na wyprawę. Zobacz co znajduje się po drugiej stronie pasma górskiego, które widzisz na horyzoncie. Być może panują tam inne warunki, tamtejsza wioska może bardziej Ci przypadnie do gustu, a tamtejszy wódz będzie właśnie tym, za którym pójdziesz do najciemniejszej jaskini. A może zabijesz go w tej jaskini i Ty sam zostaniesz wodzem? 

Żadnych syntetycznych questów. Żadnych informacji o aktualnym statusie świata O_o. Nie wyobrażam sobie niczego takiego w tej grze! A już tym bardziej na początku. Jeśli po pierwszym loginie wyskoczą mi tym podobne duperele, to zrobię szybki logout.

Pozdrawiam



* - prawdziwi gracze to wg mnie tacy, którzy cenią trudność i wyzwanie w grach; nie to ile i jak szybko przyjdą grę do końca. Dla Prawdziwego Gracza liczy się samo granie i radość z tego grania, nawet gdy inni są dużo silniejsi od niego. Gracz taki ma w nosie grindowanie, levelowanie i to jaki niesamowity sprzęt nosi. Owszem, on chce być co raz lepszy, ale najważniejsza dla niego jest przygoda i wyzwanie. Taki gracz, jest najczęściej esencją RPG, gdyż RPG bez niego nie istnieje.

Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Mimetka on January 11, 2014, 06:06:36
Survival już tak na starcie? Nie wiem jak wy, ale ja zrozumiałam, że gra opiera się na nauczeniu się posługiwania mieczem, trenowaniem itp... Więc jak mam przetrwać w lesie/dżungli czy innym zapomnianym miejscu z kamieniem w ręku? Bo podejrzewam, że moje wyposażenie jest minimalne a umiejętności niewiele lepsze, więc jak mam tym kamieniem (jak ktoś pisał parę postów wcześniej) zabić wilka/niedźwiedzia czy inne dzikie i żadne mojego mięsa zwierze, co najwyżej to królika sobie mogę zakatrupić.
Pomysł jest fajny, nawet bardzo ale trochę przeczy sam w sobie w logice. Nawet jak na start dostanę jakieś minimalne staty i drewniany miecz to i tak cudów nie zdziałam mając przed sobą rozwścieczone wilki.

Ja proponuję takie coś.
Znajdujemy się w jakiejś karczmie (nie musi być to karczma) przy tablicy ogłoszeń (trochę jak questy) I tam możemy sobie wybrać nasze pierwsze zadanie, które odrobinę nakieruję nas na naszą ścieżkę. Mamy np ogłoszenie: Zatrudnię strażnika przy ochronie wozu z mąką. I pracodawca oferuje nam za zadanie jakieś marne ale podstawowe wyposażenie. Albo że ktoś najmie pomocnika do kowala, bierzemy to, idziemy sobie i zatrudniamy się właśnie jako pomocnik i nabywamy wiedzę, która pokaże nam jak wygląda to rzemiosło, lub też jako pomoc na stragan wtedy poznamy mechanikę działania kupiectwa. Może też do nas podejść jakiś podejrzany typ i zaproponować napad na wóz z mąką, lub jakiś stragan itp.

Trochę opiera się na queście mimo wszystko, ale nie jest typowym qustem a czymś w rodzaju samouczka. Bo do tej tablicy będzie można podchodzić ile się chcę i najmować się do tego co nam się podoba, co doprowadzi do tego, że w końcu odnajdziemy dla nas najlepszą ścieżkę rozwoju postaci.

Nie wiem czy to dość zrozumiale napisałam, ale mam nadzieję, że tak.

A tak po za tym to witam. (pierwszy post)
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Vargazz on January 11, 2014, 10:14:09
Survival już tak na starcie? Nie wiem jak wy, ale ja zrozumiałam, że gra opiera się na nauczeniu się posługiwania mieczem, trenowaniem itp... Więc jak mam przetrwać w lesie/dżungli czy innym zapomnianym miejscu z kamieniem w ręku? Bo podejrzewam, że moje wyposażenie jest minimalne a umiejętności niewiele lepsze, więc jak mam tym kamieniem (jak ktoś pisał parę postów wcześniej) zabić wilka/niedźwiedzia czy inne dzikie i żadne mojego mięsa zwierze, co najwyżej to królika sobie mogę zakatrupić.
Pomysł jest fajny, nawet bardzo ale trochę przeczy sam w sobie w logice. Nawet jak na start dostanę jakieś minimalne staty i drewniany miecz to i tak cudów nie zdziałam mając przed sobą rozwścieczone wilki.

Martwisz się na zapas. Przecież to tylko szkic, projekt, propozycja. Oczywistym jest, że twórcy gry nie każą Ci bić wilka kamieniem. Ktoś tak napisał, a Ty od razu się tego przestraszyłaś, bo wyimaginowałaś sobie problem z tym kamieniem. Mowgli rzucał bumerangiem a wilki były jego sprzymierzeńcami. Zrozum - w tej grze nie ma ograniczeń - to od Ciebie zależy co zrobisz...  Jeśli zapragniesz to wystrugaj sobie ten śmieszny drewniany miecz. Tak na marginesie: w epoce starożytnej nikt nie walczył za pomocą drewnianych mieczy (służyły one jedynie do treningów). Z drewna wykonywano broń drzewcową oraz łuki. I może zaskoczę Cię, ale kamienie też służyły jako broń. W zależności od sposobu walki: strzelano z procy, rzucano nimi za pomocą dźwigni wykonanej z rzemienia oraz w obronie, kamienie wielkości głowy rzucano z wysokości na przeciwnika. To jeśli chodzi o bezpośrednią walkę kamieniem. Naturalnie krzemień służył tez jako ostrze czy grot.
Bradzo proszę: http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82%C3%B3cznia

Pamiętaj - od Ciebie zależy co chcesz zrobić, a jedynym ograniczeniem jest Twoja pomysłowość i wiedza.


Ja proponuję takie coś.
Znajdujemy się w jakiejś karczmie (nie musi być to karczma) przy tablicy ogłoszeń (trochę jak questy) I tam możemy sobie wybrać nasze pierwsze zadanie, które odrobinę nakieruję nas na naszą ścieżkę. Mamy np ogłoszenie: Zatrudnię strażnika przy ochronie wozu z mąką. I pracodawca oferuje nam za zadanie jakieś marne ale podstawowe wyposażenie. Albo że ktoś najmie pomocnika do kowala, bierzemy to, idziemy sobie i zatrudniamy się właśnie jako pomocnik i nabywamy wiedzę, która pokaże nam jak wygląda to rzemiosło, lub też jako pomoc na stragan wtedy poznamy mechanikę działania kupiectwa. Może też do nas podejść jakiś podejrzany typ i zaproponować napad na wóz z mąką, lub jakiś stragan itp.

Trochę opiera się na queście mimo wszystko, ale nie jest typowym qustem a czymś w rodzaju samouczka. Bo do tej tablicy będzie można podchodzić ile się chcę i najmować się do tego co nam się podoba, co doprowadzi do tego, że w końcu odnajdziemy dla nas najlepszą ścieżkę rozwoju postaci.
A powiedz mi taką rzecz: dlaczego Ty nie zostaniesz pracodawcą? Ludzie w Polsce (to nie Wasza wina, tylko historii) nie widzą innej alternatywy jak iść i dać sobą pomiatać. Znakomita część nie ma w umyśle wykształconego zmysłu samorealizacji. Nikt Ci nie musi "pomagać i prowadzić za rączkę". Sama zostań tym młynarzem i zaopatruj wioskę w mąkę do pieczenia chleba. Niech wieśniacy Tobie płacą i organizują ochronę transportu. Jeśli tego nie zrobią, to nie będą mieli mąki na chleb i nastąpi głód. Ty powinnaś rozdawać karty. Gdyby każdy tak myślał - do dziś zarabialibyśmy wszyscy 2x albo 3x więcej. Wygrywają Ci, którzy sami pragną przejąć stery. (wybaczcie, że w powyższym wątku przeplatam real z wirtualem, co może być trudne w odbiorze, lecz uważam, że doskonale nakreśla to, co mam na mysli).

Poza tym questyquestuquestuquesty... Ludzie, czy Wy macie jakąkolwiek wyobraźnię?

Zobaczcie:

Quote

Ile razy słyszy się o przełomowych grach MMORPG? Zaryzykuję stwierdzenie, że co drugi tytuł promujący się takim właśnie hasłem nie wnosi najmniejszego choćby powiewu świeżości. My staramy się wyjść poza ramy zwykłej gry sieciowej i stworzyć świat, w którym gracz będzie wyraźnie egzystował i koegzystował! Naszymi głównymi założeniami są pełna swoboda w każdej dziedzinie oraz jak najwyraźniejszy wpływ gracza na otaczający go świat. Możesz być, kim chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz – dosłownie!

Twojego rozwoju nie hamują uschematyzowane klasy postaci – wybierasz i rozwijasz te cechy, które sam chcesz. Lub, jeśli uznasz, że popełniłeś błąd – wycofujesz te umiejętności, które ci nie odpowiadają. Sam awans postaci na kolejne poziomy również odbiega od tego znanego z innych gier – powiedzmy, że jest nieco bardziej logiczny.

Ile razy słyszy się o przełomowych grach MMORPG? Zaryzykuję stwierdzenie, że co drugi tytuł promujący się takim właśnie hasłem nie wnosi najmniejszego choćby powiewu świeżości. My staramy się wyjść poza ramy zwykłej gry sieciowej i stworzyć świat, w którym gracz będzie wyraźnie egzystował i koegzystował! Naszymi głównymi założeniami są pełna swoboda w każdej dziedzinie oraz jak najwyraźniejszy wpływ gracza na otaczający go świat. Możesz być, kim chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz – dosłownie!


Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Mimetka on January 11, 2014, 18:23:37
Ja mam podstawowe pytanie.
Jak chcesz zostać pracodawcą, skoro Twoje doświadczenie jest praktycznie zerowe, nie znasz świata, twoje wyposażenie to np bochenek chleba i drewniany miecz? Nie posiadasz konia/wozu/pomieszczenia/innych dóbr, więc co chcesz zaoferować swojemu pracownikowi za wykonanie pracy? Jak chcesz zostać młynarzem jak nie masz młynu? Jak chcesz zatrudniać wieśniaków do ochrony twojego transportu jak nie masz nawet wozu?
Chyba całkowicie logiczne jest to, że najpierw musisz zdobyć coś aby komuś też coś zaproponować innego wyjścia nie widzę.
Wydaję mi się, że żeby samemu zatrudniać innych graczy to najpierw właśnie (wg założeń gry) musisz się rozwinąć, trenować, zdobyć wyposażenie i chociażby ten młyn, a na starcie to Ty tego nie masz.
I to nie wina Polskości jak sądzisz a jednak twardej rzeczywistości, że żeby coś dać komuś jako pracodawca najpierw musisz coś mieć.

A druga sprawa, nie przestraszyłam się tego kamienia i wilków tylko jako przykład podałam to za nielogiczne. Bo jeżeli twórcy stawiają na realistyczny klimat to wydaje mi się, że w realnym świecie, nie jesteś w stanie kamieniem ukatrupić wilków, wystrugać sobie tego drewnianego miecza (bo jak? nie masz nic ostrego co by ci pomogło go wystrugać) itd. Bardzo łatwo podważyć Twoje argumenty. Bo ty całkowicie odlatujesz w swojej wyobraźni a zapominasz, właśnie o tej realistyczności w grze.
Fajnie jest sobie powyobrażać coś kompletnie podważającego standardowe MMO, ale jednak kołata się w głowie ta realistyczność, a co za tym idzie jakieś logiczne zachowania bohaterów w grze a nie ,,wymarzona prosta choć niestandardowa'' droga. Bo nie powiesz, zostanie pracodawcą na start w grze to moce ułatwienie.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on January 11, 2014, 22:56:24
@Mimetka
Masz częściowo rację, ale częściowo, bo dobrze zorgwnizowany gracz może coś zaoferować.
Questy są zbędne, może coś na poczotku o sterowaniu czy systemie działania gry, ale tylko o tym i na tym kończąc. Spojrzałaś na zawody w których coś musisz mieć, ale górnictwo, wycinka czy polowanie (np. za pomocą wilczych dołów) nie wymagają wiele, faktycznie coś trzeba mieć ale proste przedmioty dadzą w nich rade.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Mimetka on January 11, 2014, 23:26:57
Proste przedmioty to tak, ale co rozumiemy poprzez te proste przedmioty? Nóż, kawałek sznurka, łopatka itp, bo kilof już nie jest prostym przedmiotem, który ot tak sobie stworzymy prawda. Ale już odpuszczając takie szczegóły, to dobrze zorganizowany gracz, chcąc czy nie chcąc na początku musi dla kogoś popracować, żeby mógł zdobyć te proste przedmioty lub pieniądze na nie (dobra wykopiesz dołek na wilka, ale co dalej?  Zabić jakoś zabijesz, ale gołymi rękoma go nie oskórujesz xD)

A wracając do mojej propozycji odnośnie tej tablicy z ogłoszeniami. Ona nie działała by jak typowy quest, tylko jak właśnie Twoja pierwsza praca a i przy okazji samouczek który wprowadza i pokazuje mechanikę zawodów, craftingów i przy okazji pozwoli zdobyć pierwsze doświadczenie i podstawowe wyposażenie.
Chcemy uniknąć standardowych questów, ale nie da się tego całkowicie wyeliminować, gracz przecież wchodząc do gry nie ma praktycznie nic, a zdobycie czegoś bez niczego jest też niemożliwe.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Vargazz on January 12, 2014, 13:09:20
Mimetko. Z całym szacunkiem do Ciebie, ale obawiam się, że nie osiągniemy porozumienia, gdyż myślimy zupełnie innymi kategoriami.
Różnica pomiędzy mną a Tobą polega na tym, że ja szukam "szansy", szukam rozwiązania. Po Twoich wypowiedziach widzę, że Ty stawiasz przed sobą wiele problemów. Wiele rzeczy jest dla Ciebie nieosiągalnych i trudnych do rozwiązania. Sądzę, że nie potrafisz się zaadaptować do nowych nieznanych Tobie sytuacji, a w momencie zaskoczenia panikujesz zamiast starać się na chłodno rozwiązać problem. Pamiętaj też, że to o czym mówimy to są tylko przykłady. Kto Ci każe rzucać kamieniami w wilki? W ogóle cóż to za durny pomysł. Wyrzuć kamień i weź włócznię aby trzymać napastnika na dystans. Whatever...
Przeczytaj moje wcześniejsze posty jeśli pragniesz się odnieść do mojej postawy. W żadnym momencie nie napisałem o tym, że mamy dostać na start skrzynię narzędzi oraz budynek gospodarczy. Przeciwnie; jeśli przeczytasz ze zrozumieniem moje wcześniejsze wypowiedzi, dojdziesz do wniosku, że mówię o dwóch istotnych sprawach: o tym, że do osiągnięcia sukcesu konieczny jest samorozwój i poszukiwanie rozwiązań oraz współpraca z innymi ludźmi, którzy pragną coś osiągnąć. Na sukces trzeba sobie zapracować, lecz nie każdemu będzie dane rozkoszować się jego smakiem. To jest tak jak w życiu - są osoby, którym brakuje kreatywności w działaniu; mają problem z najprostszymi zadaniami, gdyż nie potrafią samodzielnie rozwiązywać problemów. Czekają, aż ktoś im podsunie gotowe rozwiązanie. Niestety nie ma handicapów... Obok nich żyją ludzie, którzy przeciwności losu traktują jako kolejne doświadczenie. Pędzą na najwyższej fali w poszukiwaniu kolejnych wyzwań, bo wiedzą, że tylko w ten sposób można osiągnąć wiele. Rozumiesz...
Franek i Zbyszek startują w tym samym miejscu. W ręku mają po jednym kiju i po jednym kamieniu. Wpuszczasz ich w wir wydarzeń i obserwujesz co się będzie działo. Po miesiącu okazuje się, że Franek został kowalem i wspaniale jeździ konno, a zaczynał od kija i kamienia. Co słychać u Zbyszka? Cóż. Zbyszek próbuje łowić ryby kamieniem i patykiem (bo przecież to dostał od losu, więc sądzi, że tym ma się posługiwać aż do śmierci).

 ;)

Zaskakujące ile taka rozmowa o stylu życia może mieć wspólnego z pierwszymi działaniami w "nowym świecie". To tylko pierwszy log-in a tyle emocji wzbudza :) 
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Mimetka on January 12, 2014, 19:37:56
Nie wiem coś się tak uczepił moich wypowiedzi skoro ja najzupełniej w świecie dyskutuję i przedstawiam sprawę z innego punku widzenia a nie braku zobaczenia szansy czy stawiania sobie problemów. Co jak co, ale to właśnie ja na chłodno podchodzę do problemu stawiając na najczystszą logikę a nie odpływanie w świat wyobraźni.
I póki co chyba Ty nie rozumiesz co ja piszę, bo najzwyczajniej po prostu postawiłam inne rozwiązanie do Twojego, co jak widać Tobie się nie podoba i starasz się mi wręcz wmówić brak umiejętności rozumianego tekstu który czytam i stawianie sobie problemów.
Unosisz się tym, że ktoś nie podniecił się szansą jaką ty zaoferowałeś i tyle.
Ja ma swój punkt widzenia i uważam, że Twój punkt ma wiele dziur, Ty natomiast uważasz, że ja nic nie rozumiem bo mam takie podejście a  nie inne.
I to nie ja stawiam problemy przed Twoją szansą, tylko mówię o ewentualnych problemach jakie może dać Twoja szansa.
Ale faktycznie, nie dojdziemy do żadnego porozumienia bo myślimy w innych kategoriach: Ja zbyt twardo stąpam po ziemi, gdzie ty natomiast zbyt lekko się unosisz nad nią.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on January 12, 2014, 19:49:57
A ja biegam po łące z różowym kucykiem, koniec tej dyskusji, Mimetka widze że myślisz, więc wypowiadaj się w dziale "Pomysły i dyskusje", tu taka dyskusja nic nie wniesie.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Islin on January 15, 2014, 19:32:09
Pomijając to co powiedzieli moi poprzednicy i samouczek, którego nigdy nie czytam xD. Mój pierwszy dzień będzie wyglądał następująco.

"Link Start!" Spojrzenie w prawo, spojrzenie w lewo. Hmmm no to zobaczymy co kryje ten świat.
Na początku trzeba się zapoznać z opcjami. Sprawdzam wszystkie klawisze, żeby wiedzieć co który robi. Gdy już ogarnę ekwipunek zabieram się za zwiedzanie. Mnie najbardziej interesuje las dlatego będzie to pierwsze miejsce jakie odwiedzę. Początkowo zapoznaje się z terenem i poruszaniem. Na jakimś słabszym mobie uczę się walczyć. Ruszam dalej i jeśli się da zaznaczam sobie na mapie ważne miejsca lub lokalizacje różnych surowców. Jeśli będę miała szczęście to znajdę miasto. Zapoznam się co gdzie i jak. Powinnam też zdobyć jakiś ekwipunek. W późniejszym czasie uczę się budować dom i zagnieżdżam się gdzieś w głębi lasu. Z dala od wszystkich :D
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: McMaster9 on February 01, 2014, 17:20:13
Uważam że powinien być jakiś NPC który przedstawi nam np Frakcje/Królestwa i co mniej więcej można tan robić.Chodzi mi tu że w górach można łatwo wydobywać surowce choć nad morzem też można to robić.A jak gra będzie już rozwinięta i będą ranki najlepszych gildii itp to dorzucić że np.w ty i tym królestwie jest taka i taka gildia.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Dawidoss on February 16, 2014, 11:28:07
Ja bym napierw  zbudował sobie gdzieś w lesie, na odludziu jakiś prowizoryczny schron, oraz zacząłbym się uczyc tworzenia eliksirów, później bym sprzedawał różnym postacią te eliksiry, a zarobione pieniadze przeznaczałbym na moje badania alchemiczne.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Masakrus on February 19, 2014, 11:54:32
Zakładając że ewentualny samouczek mam już za sobą zdobyłem podstawowe umiejętności czyli prawdopodobnie stałem się dość mobilny , wiem już co posiadam i co jest konieczne do egzystencji. Prawdopodobnie w danym samouczku była też wzmianka co jest niezbędne do egzystencji oraz ewentualnie gdzie, bądź też jak zdobyć dane elementy np. jedzenie/picie logicznym będzie że jak by to zrobił każdy człowiek będę się starał skombinować niewielki zapas danych rzeczy co by nie zeżarły mnie mrówki w wyniku straty mobilności przez głód / pragnienie czy zwyczajnie wyczerpanie.

Czyli zasadniczo podstawową zasadą dla każdego czy to marzyciela już w tej chwili rządzącego swoim imperium czy twardo stojącego na ziemi przyszłego najemnika i tak będzie zapewnienie sobie środków do przetrwania.

Jak już będzie coś na ząb w kieszeni wtedy pomyśle zęby ogarnąć jak wygląda moja siła względem świata czyli czy mogę za pomocą przysłowiowego kamienia ubić tego wilka lub też jeśli okaże się że nie sprawdzę definitywnie jak szybko biegam. To właśnie czyli weryfikacja przeżywalności mojej postaci będzie kolejnym krokiem w świecie. Jeśli i tu okaże się że jakoś ocalałem to kolejno postaram się sprawdzić jak nabywać umiejętności mi najbardziej niezbędne a zaraz po ich względnym opanowaniu te kierunkowe w moim przypadku prawdopodobnie (alchemia/mikstury, nekromancja, leczenie) lecz to już daleko idący i tylko w jakimś procencie prawdopodobny scenariusz bo może się okazać równie dobrze że coś ciekawszego po drodze się trafi ale to już się okaże.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Niorgi on May 26, 2014, 14:20:38
Mhhhm zakładając ,że każdy nowy gracz miałby na początek jakieś podstawowe narzędzia ( siekiera kilof może jakaś łopata ) to wraz z kolegami zebrałbym się do budowy jakiejś bazy wypadowej ( jakiś obóz albo coś w tym stylu)  niedaleko jakiegoś miasteczka żeby na handel było blisko . Uzbierawszy jakąś konkretną kwotę uzbroilibyśmy się i wyruszylibyśmy w nieznane .
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: gloobuss on May 26, 2014, 17:38:52
a jak nie ma miasteczka ,pieniedzy ,handlu itp. ? zaczynasz w koncu "od początku"
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on May 26, 2014, 17:55:09
Globus źle to widzisz, jest już świat, Cesarstwo i drugi cesarz.
Oraz nondustowa inkwizycja.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: GrimPumpkin on May 27, 2014, 21:07:07
Jak dla mnie po samouczku gracz powinien zostać wprowadzony do lekko politycznej strony świata. Dajmy na to, że samouczek i wprowadzenie odbywa się na wyspie. Ostatnim miejscem, w którym opuszcza się wyspę (i samouczek) jest port morski. Przedstawiony zostaje tam podział kontynentu na Nacje/Królestwa (co tam kto lubi :P). Wiadomo, szybka opisówka regionu (bogaty w wyspy, górski teren pełen kosztowności i banitów, itd itd). Gracz miałby za zadanie wybrać port w którym miałby wylądować i w razie czego rozwijać swoją postać i gildię ze znajomymi w tym właśnie kraju (co nie znaczy że musi tam za wszelką cenę zostać! taka opcja miałaby za zadanie tylko wybrać miejsce startowe dla graczy, żeby uniknąć przeludnienia na starcie).

Dla fanów szybkiego rozwoju postaci już w samouczku powinno być szybkie wprowadzenie do profesji i stylów walki postaci. Więc na wybranym regionie jedyne czego szukalibyśmy to specjalnych sklepów, gdzie moglibyśmy zaopatrzyć się w odpowiednia wyposażenie.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Zikes on June 01, 2014, 00:47:29
@GrimPumpkin

harcore czyli trudne samouczek nie powinien wystąpić w takiej formie jak innych grach chcąc uniknąć wiki ten samouczek będzie potrzebny na każdym poziomie gry więc najłatwiej wrzucić go w rozmowę npc(potem graczy) i indywidualną sprawę graczy. Chcesz się czegoś dowiedzieć o kowalstwie szukasz kowala i u niego się dopytujesz a nie nakaz pójścia do kowala jak wygląda to w innych grach.
Mnie osobiście samouczki denerwują....
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Tiwaz on July 06, 2014, 22:07:50
Ja zawsze zwiedzam świat tam gdzie mogę iść i co mogę dokładniej robić. Najlepiej jakby gra na początku jakoś uwydatniła możliwości poza samouczkiem bardziej żeby gracz mógł się uczyć na własną rękę.
Title: Odp: Pierwszy log-in
Post by: Vino_Feras on July 07, 2014, 10:10:06
Osobiście pierwszą rzeczą którą robię w grze sandboxowej, fabularnej, hack&slash (pokroju diablo), cRPG, RPG akcji jest poznanie mechaniki gry i zasad na jakich się ona opiera. Najlepszym sposobem jest trzymanie się linii fabularnej we w miarę relatywnym stopniu i eksplorowanie świata na własną rękę. Jedna próba tak, druga próba inaczej, potem przerzucam się na tryb hardcore w grze (nie toleruję "normalnego" stylu. Jeżeli mam mieć satysfakcję z gry to albo na trudniejszym poziomie albo na zwykłym który oferuje jakieś wyzwanie. Nie mówię tutaj o ultra trudnej rozgrywce dla super ekstra wypasionych hardkorowców bo to też może zabić większość przyjemności z gry. Nie zmienia to faktu że wyzwanie zawsze stawiam duże żeby czerpać adekwatną ilość satysfakcji)

DLA LENIWYCH niżej!

Po poznaniu zasad gry (jak działa) i pobawieniu się trochę urozmaiceniami przerzucam się na tryb dla prawdziwych graczy i czerpię garściami w eksplorowaniu i poznawaniu świata i fabuły.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: arti on July 18, 2014, 18:04:30
     na pewno nie powinniście dawać graczowi przymusu explorowania świata na własną rękę zaraz po tutorialu. z tego co słyszałem i czytałem gra ma być dość rozbudowana, czyli co za tym idzie, może być dość skomplikowana, szczególnie dla nowych graczy. takie "teraz umiesz chodzić i skakać - idź se gdzie chcesz" nie zawsze jest dobre, bo nie wiadomo gdzie iść, po co itp co może zniechęcić kogoś, kto dopiero zaczął przygodę z Enidust. pamiętam jak odpaliłem morrowinda po raz pierwszy, nie mając jeszcze doświadczenia z grami z otwartym światem, by po "tutorialu", zrobieniu postaci i napaleniu się na emocjonującą rozgrywkę, zrobić parę kroków i wyłączyć grę zdezorientowanym o co tam kurde chodzi.

    rozumiem, że samouczek polega na klikaniu tu i tam, by nowy gracz zaznajomił się ze sterowaniem, zobaczył jak wyciągać broń, atakować, rozglądać się naokoło, czyli taki fpsowo-rpegowy standard. do tego może dojść jakiś quest pokroju zabij szczury w piwnicy, lub gobliny napadają karawanę weź je zabij. tylko co dalej...

    dobrze by było pokazać graczowi, że ma wybór, oraz zaznajomić go z mechaniką, chociażby "eat, drink, sleep". co za tym idzie - po tutku, gracz dostaje questa [głównego dajmy na to, albo związanego z fabułą] w którym musi zanieść paczkę z miejsca a do miejsca b [ gracz odkrywa mapę, zaznajamia się z mechaniką podróżowania itp]. miejsce a od b jest dość daleko więc przed podróżą gracz musi się przygotować w odpowiedni sposób - dowiedzieć o trasie podróży (co tam żyje i czym to zabić), odpowiednio się uzbroić ( w zależności od rodzaju walki, kupujemy strzały/ zwoje z czarami/ dodatkowy miecz/ mikstury itp), przygotować prowiant na drogę (kanapeczki zawinięte w folę aluminiową i baton proteinowy) oraz przede wszystkim - ZAROBIĆ na to wszystko.

gracz ma oczywiście możliwość wyboru trasy - przez niebezpieczne bagna (na skróty), lub też może tradycyjnym szlakiem handlowym (dłuższa droga)

in conclusion:

    po wstępie, wychodzimy z jaskini i oślepieni światłem otwartości świata, otrzymujemy pierwsze poważne zadanie i wskazówki. następnie udajemy się do tablicy ogłoszeń i zrywamy karteczki z napisem "idź tam, ubij trolla, wróć tu - 100 golda". wykonujemy jeszcze parę różnorodnych zleceń (wykuj sztylet, przyrządź miksturę, upiecz ciasteczka) i za zarobione pieniądze uzupełniamy paski "amciu", "piciu" i "Zzz" które niebezpiecznie zbliżają się do zera. za całą resztę kupujemy to co potrzebne i w drogę!

    po skończeniu takiego zadania, gracz powinien być już nieco obeznany z rozgrywką w tym wirtualnym świecie. mając za sobą 2-3 godziny gry, jesteśmy już w nowym mieście pełnym kolejnych zleceń i wyzwań na nas czekających. od tej pory dajemy graczowi wolną rękę i niech se robi co chce - w końcu wie jak to działa.

przykładowe krótkie zadania dla noobów:
- gracz może nauczyć się o co chodzi z jedzeniem przez zebranie kilku korzonków, dodaniu proszka do pieczenia i przyrządzeniu dzięki temu pysznej strawy -10 do głodu
- zaznajomienie z polityką świata - idziemy do biblioteki, czytamy książki (krótkie opowiadania) i odpowiadamy na pytania npc ( stary motyw z różnych rpg )


Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Zaafiel on September 01, 2014, 13:33:17
Oto moja odpowiedź

Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Pan_Lemur on September 01, 2014, 21:58:08
@Zaafiel

zasmucę cie takiej sceny nie znajdziesz... gdyż twórcy odcinają się od gatunku hack'n'slash w efekcie czego takie "przedzieranie się" przez straż wymagać będzie towarzyszy i sporej ilości czasu.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Zaafiel on September 03, 2014, 22:26:44
@Pan_Lemur


Idziesz na pierwszy ogień >:(
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Avaloz on September 04, 2014, 15:21:54
@Pan_Lemur


Idziesz na pierwszy ogień >:(

Pomogę Ci z nim.

A co do tematu to pewnie poszukałbym sojuszników bo samemu nic się nie wskóra i zaczął rozkopywać jakiś kawał góry w poszukiwaniu surowców. Jeden z sojuszników szkoliłby się w sztuce kowalstwa i tak by jakoś ubrać się w podstawowy sposób by nie napadli nas niezbyt dojrzali nowi gracze. Stawiać farmę i zarabiać na jedzeniu. Jakiś młyn przy wodzie postawić i jak marzenie, okiełznać siłę natury :D
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on September 04, 2014, 16:01:48
Nie podskakujcie tak wysoko bo i tak go nie sięgniecie ;D

Dziwię się że nigdy nie powiedziałem co zrobię więc:
W ciągu pierwszych dni zbieram ludzi i zaczynamy zarabianie przez rzemiosło, kradzież czy też handel. Po jakimś czasie zaczynamy szukanie miejsca dobrze osłoniętego dość wysoko z jedną drogą dojazdu aby założyć wieś która z czasem dostanie mury, kopalnie i tak dalej.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Avaloz on September 04, 2014, 17:37:59
Nie podskakujcie tak wysoko bo i tak go nie sięgniecie ;D

Dziwię się że nigdy nie powiedziałem co zrobię więc:
W ciągu pierwszych dni zbieram ludzi i zaczynamy zarabianie przez rzemiosło, kradzież czy też handel. Po jakimś czasie zaczynamy szukanie miejsca dobrze osłoniętego dość wysoko z jedną drogą dojazdu aby założyć wieś która z czasem dostanie mury, kopalnie i tak dalej.

Czyli jak mniemam masz ochotę odciąć się od istniejącego już miasta? Ja myślałem raczej by być w jego obrzeżach i handlować z nim, uzależnić się od handlu z nim i mieć ochronę z strony miasta.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on September 04, 2014, 17:45:41
Tylko nie tak jak większość w 3-6 osób bo to mija się z celem tak co najmniej 20 w porywach do 30. Jeśli mam dobre miejsce do obrony to po co mi miasto? Jeśli wszyscy będą dobrze skoordynowani to szybko zaczniemy produkcję stali i wydobycie żelaza. Jeśli jest jedna droga dojazdu to jest to miejsce które praktycznie się samo broni, wrogowie w wąskim gardle są jak szczury w rurze z wodą.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Avaloz on September 04, 2014, 18:02:49
Tylko nie tak jak większość w 3-6 osób bo to mija się z celem tak co najmniej 20 w porywach do 30. Jeśli mam dobre miejsce do obrony to po co mi miasto? Jeśli wszyscy będą dobrze skoordynowani to szybko zaczniemy produkcję stali i wydobycie żelaza. Jeśli jest jedna droga dojazdu to jest to miejsce które praktycznie się samo broni, wrogowie w wąskim gardle są jak szczury w rurze z wodą.

Grupy 3-6 osobowe będą szybkim łupem dla własnie większych grup zorganizowanych którym nudzi się walnie kilofami. Jednak tak wiele ludzi ma swoje potrzeby, a wątpię byście mieli miejsce w kotlinie na pole lub inne niezbędne rzeczy. Możecie wysyłać karawany z towarem do miast, a na to będą tylko czekać bandyci. Idzie za tym strata w ludziach lub większe koszty. Z kolei możecie przyjmować kupców z karawanami z obstawą to też wiąże się z niebezpieczeństwem napadu/kradzieży.
Dlatego ja wolę na początku posiedzieć w ochronie miasta i mieć pewnych kupców niż wystawiać się od razu na niebezpieczeństwo.
Kto wie... jak rozbuduje farmę może będę przygotowywał karawany (dla was do ochrony) dla was w zamian za narzędzia w polu i części do wiatraka.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on September 04, 2014, 18:21:41
Chyba nie rozumiesz jak ta "magia" działa, jeśli chcesz mogę tłumaczyć zasady rynku, marketingu i organizacji pracy. Granie w tej grupie to będzie prawdziwa kooperacja a nie zabawa owieczek w wilki, są to ludzie doświadczeni gotowi marnować czas w kopalni aby sprzedać za fortunę. (Tak, metale zawsze będą strasznie drogie, na początku to będzie może tanie ale z czasem zapotrzebowanie wzrośnie).
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Cinek West on September 04, 2014, 18:43:01
Oczywiście osada będzie się znajdowała pod patronatem miłościwie nam panującego cesarza, bo jeśli nie to prędzej czy później sam was podbije.
Długotrwały atak wykrwawił by was, grupa której tylko część specjalizuje się w walce musząca sama zadbać o swoje zaopatrzenie,
na przeciwko oddziałom wojskowym które nie muszą obawiać się o linię zaopatrzenia.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on September 04, 2014, 18:56:21
Jeśli masz pieniądze czy surowce z czegoś to po co to niszczyć? Podbiją to my to olejemy i zabierzemy co chcemy idąc w swoją stronę. Podbijanie nie ma sensu bo to pokazanie braku zdolności i charyzmy. A to że postaci nie potrafią walczyć nie znaczy że gracz też nie, gracze są ważniejsi od postaci.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Cinek West on September 04, 2014, 19:14:05
Jeśli będziecie płacić podatki to nie widzę powodu do konfliktu.
Ale działalność niezależnego świetnie prosperującego miasta-państwa które nie jest podporządkowane, to jak plucie w twarz cesarstwu.
1. Można taką osadę uzupełnić ludźmi cesarza, może to zmniejszy wydajność, ale dalej to ciężka do zdobycia osada dająca duże zyski które zaczynają płynąć do kieszeni władcy.
2. Jeśli cesarstwo pozwoli komuś niezależnemu od niego rosnąć w siłę, to może to być krokiem ku jego upadkowi. Bo inni mogą zobaczyć że da się żyć bez patronatu cesarstwa i czerpie się z tego korzyści.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Avaloz on September 04, 2014, 19:21:16
Chyba nie rozumiesz jak ta "magia" działa, jeśli chcesz mogę tłumaczyć zasady rynku, marketingu i organizacji pracy. Granie w tej grupie to będzie prawdziwa kooperacja a nie zabawa owieczek w wilki, są to ludzie doświadczeni gotowi marnować czas w kopalni aby sprzedać za fortunę. (Tak, metale zawsze będą strasznie drogie, na początku to będzie może tanie ale z czasem zapotrzebowanie wzrośnie).

Znam zasady rynku spokojnie. Własnie o tym mówię, mając tylko żelazo musicie wymieniać ten towar na inne by jeść i pić. Mając kopalnie trzeba liczyć się własnie z tym, że inni też by chcieli mieć i mogą napadać w celu rabunkowych. Jednak to byłoby zbyt kolorowe. Grając w MMO widać, że ludzi cieszy niszczenie czyjeś ciężkiej pracy tak wiec... Trzeba solidnie bronić.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Gniazdu on September 04, 2014, 20:00:48
Możecie mówić co chcecie ale to my będziemy tymi co sieją chaos, tak to są ludzie grający zawodowo lub "normalni" w stopniu mistrzowskim. Tu chodzi o mentalność, czy też to że wszyscy to topki rankingów pvp ;)
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Ramirez on November 12, 2014, 23:01:52
Co ja bym zrobił w punktach.

1.zlokalizował bym szlak
2. wybrał bym kierunek formie losowej
3. ruszył bym wybranym kierunku
4. miałbym nadzieje że po drodze spotkam kogoś miłego
5. Po prosił bym o pomoc w dostaniu się do miasta. (jakbym nikogo nie spotkał miałbym nadzieje że znajdę jakąś osadę )
6. Poszedł bym do karczmy w celu zebrania informacji o mieście
7. poszukał bym pracy,poprosił bym o jedzenie i miejsce do spania w formie wypłaty.
8. szukał bym pracy dodatkowej z której czerpał bym już jakiś zysk
9. odkładał bym pieniądze
10. Kupił bym za odłożone pieniądze odpowiednią rzecz zależną do sytuacji na serwerze

no to chyba będzie na tyle co do początku rozgrywki :)
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Kamko on November 18, 2014, 15:45:05
BYLE PRZETRWAĆ :D
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: mentosy666 on January 23, 2015, 19:16:59
Zabiłbym się. Gdybym miał grać od początku na serio, po jakimś czasie strasznie byłbym ciekawy jak wygląda śmierć. Więc zanim będę się starał, chciałbym spaść z jakiegoś klifu nim będzie mi szkoda postaci
:)
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Nalewa on January 23, 2015, 19:48:59
Skoro samuczek już za mną, pora poszukać kompanów do przygód. W kupie raźniej, oraz bez tejże kupy nic się nie zdziała. Ewentualnie spróbuję się przydupasić do jakiejś frakcji, która pozwoli mi na rozwój dwóch moich zajęć: alchemii i magii. W swym lokum szukałbym mikstur wszelakich, próbowałbym stworzyć przeróżne trutki i odtrurki, wieczoram, podczas pełni przyzywałbym demony zapieczętowe przez starożytnych (kto wie, może będą xd) i przede wszystkim zajmowałbym się znalezieniem portalu do świata demonów. Moim hobby by była piromancja. Kocham ogień, po prostu tak go kocham, że nim jestem.

W razie niepowodzeń lub braku środków na mój ezoteryczny rozwój, stałbym się może jakimś gospodażem gospody, do którego można śmiało gnać z informacjami.. O ile kogoś stać.

W najgorszym wypadku będę samotnikiem mieszkający jako buszmen w lesie.
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Meltrox on February 14, 2015, 10:56:11
Ja generalnie rozejrzałbym się za jakąś pracą, a z zarobionych pieniędzy szkoliłbym się na czarodzieja :D
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: Dalekiii on February 23, 2015, 04:27:07
Jeżeli miałbym opierać się na tym co wiem teraz, (bo w grze się jeszcze nie jedno zmieni) to na pewno starałbym się zaznajomić całkowicie z mechaniką gry i jej wszelkimi smaczkami. Jak tylko bym się ustawił z jakimś wystarczającym ekwipunkiem, to wyruszyłbym z pierwszą lepszą grupą, ewentualnie sam, ale z tego co wiem to istne samobójstwo. Na pewno nie po to, aby się gdzieś osiedlić. Chciałbym zwiedzić całą mapę, zobaczyć każdy zakątek, bo moim zdaniem to właśnie jest najlepsze w otwartym świecie. Na samym starcie gry jak i serwerów to raczej nie najlepszy pomysł, mało ludzi na świecie jak i miast, i wsi. Z czasem to się zmieni, a wtedy będzie można spokojniej planować tego typu życie. Wieczny wędrowiec; Obieżyświat - brzmi dumnie ^^
Title: Re: Pierwszy log-in
Post by: hubi on May 15, 2017, 20:30:53
Chciałbym zająć się alchemią/zielarstwem, dobrze by było, gdyby można samemu hodować niektóre rośliny.
Zbudować pod miastem jakiś mały domek, pokój alchemiczny i ogromny ogród. Zrobiłbym nawet taka część otwartą, którą można zwiedzać, oczywiście za opłatą.

I skoro już tutaj piszę to mam pytanie, które jest trochę połączone z tym ogrodem :D czy będą możliwe związki, tak jak w "metin" jakieś śluby itd?