Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Walki => Topic started by: Mrocznyelfik on September 11, 2013, 17:33:53

Title: Mechanizmy obrony
Post by: Mrocznyelfik on September 11, 2013, 17:33:53
Nie znalazłem takiego tematu, więc go zakładam ;) Jednak zaznaczam, że nie przeszukałem forum pod wszystkimi możliwymi hasłami, tylko pod tymi najbardziej prawdopodobnymi ;)
A więc do rzeczy:

Twórcy pozwolą w grze tworzyć nowe obiekty itp. Bardzo fajnie, ale co dalej? Przydałoby się je jakoś zabezpieczyć. Dla przykładu zbudowałem twierdzę, ale nie życzę sobie aby na terenie mojej fortecy noszono broń. Zatrudniam więc straż(graczy). Mogą oni wypatrywać czy ktoś nie ma broni, ale taka osoba zawsze może mieć ją ukrytą w plecaku.

Przydałyby się jakieś mechanizmy pozwalające takim strażnikom na przeszukanie takiego gracza.
Co o tym myślicie? Jakie inne czynności powinni móc robić gracze będący strażnikami?

Zapraszam do dyskusji.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Gniazdu on September 11, 2013, 17:48:27
Ja proponuje ręczne wykrywacze metali i bramki.
A tak poważnie to jak w DayZ każdy powinien mieć możliwość zajrzeć ci do plecaka tylko na terenie sanktuarium to by nie działało i może jakieś kłódki do plecaków? Oczywiście nam po takim upgradzie plecaka zajmie więcej czasu otwieranie go a złodziej musi otworzyć zamek.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Pan_Lemur on September 11, 2013, 17:51:30
po pierwsze myślę że nikt nie będzie chciał być zwykłym strażnikiem to po prostu skrajnie nudne będzie. raczej rolę takowych strażników będą miały npc a gracz bedzie ewentualnie naczelnikiem albo grupą reakcyjną.... a "mechanizmy obronne kojarzy mi sie bardziej z kłódkami i tego typu przedmiotami. a po kontekście nie wiem czy chodzi ci o przedmioty czy umiejętności postaci... więc wyjaśnij dokładnie
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Colack on September 11, 2013, 17:55:24
To chyba normalne, że jak ktoś wchodzi do miasta to broń ma ukrytą czy tam gdzieś schowaną :D jeśli ją weźmie do ręki, wtedy w cesarskim mieście straż się do niego przyczepi, gdyż ten ktoś prawdopodobnie nie ma najlepszych zamiarów. Po co taki mechanizm, skoro każdy w plecaku będzie miał broń?
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Pan_Lemur on September 11, 2013, 18:02:18
no ale jak jesteś bogaty i włazi do ciebie banda ludzi ? sam wszystkich nie ubijesz szczególnie że nie koniecznie musisz być wojownikiem. a jak cię zabiją to po ptakach, straż nie koniecznie zdąży. więc rozbrojenie na dzień dobry i rewizja osobista nie są głupie
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Mrocznyelfik on September 11, 2013, 18:05:18
Z tą fortecą podałem taki przykład. Podam może bardziej praktyczny, połączony z dyskusją z tematu o AH. Jakaś gildia, lub osoba otworzyła dom aukcyjny. Wiadomo, jest to świetna okazja dla bandytów, chcących przejąć wszystkie towary za darmo. Nie powierzyłbym tutaj ochrony tych towarów NPC, a jak bandyci dostaną się do środka to w zamieszaniu powstałym z zdezorientowanych z początku graczy może być ciężko się połapać... dlatego najlepiej w ogóle zabronić graczom wnosić jakąkolwiek broń na ten rejon, za wyjątkiem tej, która ma iść na sprzedaż.

I chodzi mi tutaj o możliwość nadania takim graczom szeregu praw przez właścicieli danej ziemi, mających na celu zwiększenia bezpieczeństwa na tym rejonie. Wiem, że praca strażnika jest dosyć nudna, ale przy odpowiednim wynagrodzeniu, ktoś na pewno się znajdzie :P
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Zikes on September 14, 2013, 09:37:55
@up3
ahh strażnicy miasta w średniowieczu to zwykli obywatele ubodzy rzemieślnicy kupcy słabo wyszkoleni w władaniu bronią zostali strażnikami bo brakowało im pieniędzy...
to samo toczy się wojska...
Wyjątki stanowi szlachta/rycerstwo której rzemiosłem jest walka.
Jedyna profesjonalna armia w średniowieczu to polska husaria.(można też dodać kilka zakonów rycerskich)

@up
rozwiązanie podałem w id grup id postaci i id terytorium oraz panelu premission.
kto jest kim gdzie może co. Takim panelem dało by się ustawić wszystko.
Pomysł skopiowany z teamspeak3
(grup premision client premission channel premission)
oczywiście ta premissia nie zabraniał by komuś przejść do pokoju gdzie niema uprawnień lecz poinformowała by npc/off bot ze ta osoba niemrze tu wejść.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Lich555 on September 14, 2013, 11:23:07
Czy Wy przyjmujecie, że strażnicy są nieśmiertelni? Bo czytając niektóre posty, właśnie takie wnioski można wysunąć.
Jak ktoś nie będzie mieć złych zamiarów, po prostu chce wejść do miasta - po to by kupić jakieś rzeczy, wejść do karczmy lub inne czynności jakie można robić w mieście - to zostawi wszelaką broń w skrytce. Dawałoby mu się broń i on wchodziłby do niej i składowałby tam nasz oręż. Tylko musiałaby się ona znajdować w najgłębszej części miasta z kilku powodów.
1. Gdyby takowy strażnik (co automatycznie robi ciekawszą tą pracę) był zdrajcą i chciałby taką skrytkę okraść, to od razu pojawiłby się nam komunikat - gdybyśmy byli zalogowani, jak nie to po wejściu do gry pisałoby, że nasz oręż został skradziony i albo został odzyskany i zaniesiony na pierwotne miejsce, albo nie udało się go uratować. Taka skrytka miałaby opcje by zapłacić za schowanie w niej broni, lub nie zapłacić. Ale jak się zapłaci i bezpowrotnie nasza broń zostanie skradziona to zostanie oddana nam jej dwukrotna wartość rynkowa - że skradziono nasz oręż.
2. Gdyby jakaś grupa złodziejaszków, rzezimieszków chciała okraść skład broni to musiałaby się niemało wysilić. Po pierwsze musiałaby albo wyeliminować strażników którzy chcieliby zabrać im broń, albo coś innego wykombinować. Po drugie wszyscy gracze zostaliby natychmiastowo poinformowani o kradzieży ich rynsztunku i - najprawdopodobniej - ruszyliby natychmiastowo by ją odebrać. I złodzieje mieliby daleką drogę do wyjścia.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Tomsky on September 14, 2013, 11:28:29
Pomysły fajne, ale z tym oddaniem kosztów za oręż który został skradziony to raczej nie zadziała, bo znajdą się tacy którzy będą robić pozorowane kradzieże, czyli np. Bedzie dwóch gości w zmowie,pierwszy gościu zostawi broń,drugi strażnik ukradnie, uda mu sie uciec i będą mieli taki miecz plus kasę. I tak na okrągło. Taki jakby glitch gry w tym wypadku :)
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Lich555 on September 14, 2013, 11:40:20
Jak już mówiłem, to będzie bardzo ciężkie. 1 strażnik nie będzie bronił całego skarbca. Jak jeden strażnik tak zrobi... to inni go zabiją, małe szanse są, by udało mu się uciec. I jeszcze można dołożyć coś takiego. Strażnik danego miasta miałby pewne ordery. Owe ordery byłyby różne, np. możliwość wyjścia poza miasto w stroju strażnika, lub przeciwnie, niemożność wyjścia poza miasto (dla początkujących, jeszcze niezaufanych strażników). Ordery dawałby król, lub jakiś dowódca straży. Strażnicy skarbca mieliby order niemożności wyjścia poza miasto w stroju strażnika (który trzeba odłożyć w przebieralni na dworze króla). Jakby wyszli poza miasto to płacono by za ich głowę. Jakby nie wyszli poza miasto to inni gracze, dowódca straży lub ktokolwiek inny (na pewno w całym królestwie znajdzie się duża grupa ludzi, którzy nie będą w zmowie o której wspomniałeś) zabiłby ich za okradnięcie.
Co wy na takie rozwiązanie?
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Gniazdu on September 14, 2013, 13:46:51
Twórcy mówili że straż to boty, poza tym zkładowanie prywatnej broni w skarbcu jest troche podjerzdżające pod dyktature poza tym pozwala nam to na obserwowanie gildii i łowców bo gildia X wyciągnęła broń to wiemy że idą na rzeź, a czepiając się faktów każdy kto miał broń nie był proszony o jej zostawienie bo była jego.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Lich555 on September 14, 2013, 14:03:21
Jak ten pomysł nie wejdzie w życie, to jakoś szczególnie nie będę płakać.
Nie lepiej by było po prostu mieć ją schowaną, a jak ją wyciągniesz i jakiś strażnik Cię zobaczy to poprosi Cię o jej schowanie, jeśli tego nie zrobisz to powie to mniej grzecznie, następnie będzie chciał Ci ją odebrać i wsadzić do więzienia, a jak jej nie dasz lub "anulujesz rozmowę" to spowodujesz najazd na siebie? Tutaj znów fajne by było chowanie sztyletów do rękawa i ciche zabijanie ;)
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Zikes on September 29, 2013, 13:01:18
myślę że problem jest rozwiązany wyciągnięciem broni wyciągasz masz złe intencje atakujemy.
rozwiązanie prosto z g1-g3 najlepsze.
W średniowieczu nie było takiego zakazu a ludzie się nie bili bo wiedzieli że mają za to pewna śmierć.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Radh on October 04, 2013, 21:18:11
Dokladnie, wyciagniecie broni uznawac za akt agresji. Zrobienie tego w zasiegu wzroku straznika grozi jego nieprzychylna reakcja (delikatnie mowiac). A w "ciemnej uliczce" moze sie udac. To by dalo mozliwosc skrytobojstwa. Jest i skutecznie i ciekawie.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: FireKRN on October 05, 2013, 15:34:52
dla mnie ta opcja ze skrytkami jest dobra ,ale przy bramie do miasta.Wchodzisz>oddajesz?wychodzisz>bierzesz i tyle
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Zikes on October 06, 2013, 22:04:09
dla mnie ta opcja ze skrytkami jest dobra ,ale przy bramie do miasta.Wchodzisz>oddajesz?wychodzisz>bierzesz i tyle

Głupie nie było czegoś takiego nigdy. Tylko w bajkach czemu nie było bo miecz był warty domu konia ;) wiec mało kto miał miecz. więc ten kto miał miecz był wyżej postawiony od strażnika ;)
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Lich555 on October 07, 2013, 16:16:00
Będzie można spisać różne przepisy itd. (w serii Tropico były takie werdykty, np. niemożność picia alkoholu na wyspie). Jak cesarz zarządzi by w mieście nie można było nosić broni, to WIDOCZNĄ broń strażnik przed miastem ma konieczność ściągnięcia z gracza broni. Lecz gdy gracz zostawi sztylet w rękawie, to strażnik go nie weźmie.
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: iMati on October 08, 2013, 19:15:58
Broń można chować, a nie zostawiać przed bramą. Ale jeśli przed przypadek wyciągniesz broń albo chcesz obierać ziemniaki nożem to co?  ;D ( To z ziemniakami to żart)
Title: Odp: Mechanizmy obrony
Post by: Lich555 on October 08, 2013, 19:54:16
Że też na do nie wpadłem ;D
Wyciągniesz broń - strażnik poprosi Cię o jej schowanie.
Nie posłuchasz/zaatakujesz kogoś - będziesz ścigany.