Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Natury => Topic started by: najDee on September 09, 2013, 17:52:39

Title: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: najDee on September 09, 2013, 17:52:39
Może temat jest tak oczywisty, że nie warty opisywania ale co tam.

Jak to w większości grach bywa, każdy rodzaj zwierzyny jest...
a) w równym wieku(dorosłym),
b) po zabiciu po pewnym czasie się respi
c) kręci się po z góry określonym terenie (resp zone)
d) są przewidywalne(nie działają zespołowo, instynktownie jak np. wilki)
e) nie atakują innych zwierząt(nie zdobywaja pożywienia, nie walczą o terytorium)
f) walczą do śmierci(zazwyczaj swojej)

wszystkie te argumenty zdecydowanie negatywnie wpływają na klimat gry.

Proponuje, żeby ich zachowanie i cykl życia były bardziej naturalne/realne.
a)3 cykle dorastania(młode, dorosłe, stare) na koniec żywotu umierają i stają się padlina. "NP. pełen żywot zająca 40 dni(10,30,10), konia 120(25,70,25)"
b) resp tylko gdy dorosłe osobniki mają możliwość i warunki do rozrodu.
c) możliwość ucieczki z niebezpiecznych terenów(przed osadnikami lub groźniejszą zwierzyną)
d) specjalne umiejętności zwierząt, wilki potrafią swoim wyciem zwołać towarzystwo(pod warunkiem, że jakieś jest w pobliżu)
e) mięsożercy muszą polować np. na zające jeśli niebedzie dla nich pożywienia w okolicy będą umierać z głodu lub zdobywac nowe tereny.
f) jeśli drapieżnik czuje się zagrożony lub został ranny zazwyczaj ucieka od napastnika.

Takie zachowania nie będą dla potężnych bossów, a dla pospolitych, bardziej neutralnych zwierząt jak Wilki, zające, dziki, jeleniowate i też dla zwierząt domowych jak psy, koty; gospodarczych owce, kozy, krowy itd.

Zainspirował mnie temat o oswajaniu gdzie największym problemem jest to, że każdy po pewnym czasie chodziłby z jakimś wilkiem przy nodze. Kto jest wstanie oswoić dzikiego dorosłego wilka? no raczej nikt, co innego jeśli mamy takiego zwierzaka od małego, no i pupil będzie umierał, jak nie od ran to w naturalny sposób, więc problem w jakimś stopniu sam bedzie się rozwiązywał.
Proszę się wypowiadać na temat zachowań, żywotu i naturalnośći zwierząt.
Na oswajanie jest osobny temat ;-)

ps. ptaki, gady ryby składają jaja... 3 cykle życia(jajo, młode, dorosły) bez starego lub 4 cykle. Kwestia omówienia... zapraszam no dyskusji.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: onti90 on September 09, 2013, 21:14:55
według mnie jest to wspaniały pomysł, który warto, żeby twórcy przemyśleli
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on September 09, 2013, 21:34:56
Tak jak powiedziałeś zwierzęta powinny mieć jakiś tam okres życia ale koń żyjący 120 dni z których tylko mogłem go używać np 30 (ze względu na szkolenie czy odkupienie go na targu i to że średnio gram max 3h w tygodniu i 4-5 w weekend)to trochę za mało biorąc pod uwagę ile żyją na prawdę i to że jego koszty mi się nie zwrócą tak samo z krowami na których mam zamiar zarobić nie grając 12h/7.
Nie wiem czy ten system udźwignie silnik ale to nie nasz problem ;)
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: najDee on September 09, 2013, 23:10:27
Długość żywotu jest podany w postaci przykładu, ktory ma pomoc w zrozumieniu ogolnej koncepcji :) 120 było wyssne z palca  ;D
Każde zwierzę trzeba przeskalować w zależności od realii, tworcy będą mieli co robić.
Bydło będzie się w jakimś stopniu rozmnażać, więc i co jakiś czas pare sztuk w naturalny sposob zdechnie, koło się zatoczy.

Zapomniałem też dopisać, że w tym wszystkim powinno być miejsce na dwie płci. Tylko że to już by była przesada. Wg. mnie do rozrodu wystarczyłyby dwa dorosłe osobniki.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on September 09, 2013, 23:21:26
Ja w dwóch odmianach nie widzę problemu tylko różnica techniczna typ 1 może dać młode z typem 0, to nic takiego gorzej z AI mobów i ich współpracy jak i całą resztą.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on September 10, 2013, 02:15:22
Pomysł fajny. bardziej niż skomplikowany to czasochłonny... najgorzej z brakiem resp zona, nie wiem jak to zrobić nie obciążając dodatkowa silnika... A poza tym ? Fajnie by było gdyby gracze mogli wyniszczyć przyrodę  wokoło siebie xD tylko se to wyobraź ktoś wybił takie np lisy króliki się rozmnożyły zeżarły wszystko i same zdechły.... wyobrażasz to sobie ??
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Natanael on September 10, 2013, 10:57:33
Obawiam się, że tzw "spown zone" nie da się całkowicie zlikwidować. Jak pisze Pan_Lemur, co w przypadku kiedy
wybije się populację jakiegoś gatunku, a taka sytuacja może mieć miejsce już na samym początku gry kiedy
masowo ludzie wyemigrują w lasy i inne łąki ;] myślę, że może należało by jakoś połączyć oba rozwiązania
i np jeśli część populacji znacząco maleje wówczas w większym stopniu odgrywa rolę "spown zone",
a w pozostałych przypadkach pomysł opisany przez autora ;] (choć jest on chyba ciężki do zrealizowania)
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on September 10, 2013, 21:08:49
tak naprawdę myślę że nie da się tu utworzyć ekosystemu który byłby wystarczająco odporny na graczy by się nie załamał niemalże od razu... poza tym oznacza to że moby będą musiały mieć "pasek głodu" tak jak nasza postać nie wiem czy aż taki realizm jest dobry. myślę że to "spawn zone" powinien mieć taki pasek głodu oraz poczucia bezpieczeństwa. Dodatkowo powinien się przesuwać z trenu wyniszczonego przez graczy, na teren "zdrowy". jeśli weźmiemy na przykład watahę wilków: gracze w okolicy zaczną polować na sarny i ich spawn odnotuje to więc przesunie się dalej od graczy(stado ucieka od niebezpieczeństwa) a co za tym idzie i wilki się przesuną za sarnami bo "spawn będzie głodny" (będzie to też bardzie realistyczne i łatwiejsze do wykonania niż tworzyć tak skomplikowane AI dla zwykłych mobów) oczywiście sarny nie uciekną za daleko bo będą żywić się roślinami które ruszyć się nie mogą więc co za tym idzie zostaną w obszarze ich występowania. a taki królik mysz czy lis to pewnie prawie wszędzie wyżyją. wtedy tez ekosytem by się nie mógł całkiem załamać ale mógłby poważnie utrudnić graczom życie bo by się po prostu od nich odsunął i wrócił kiedy tereny znowu by były bezpieczne.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on September 10, 2013, 21:53:36
Pamiętajcie chłopaki że w średniowieczu watachy wilków mordowały ludzi dziesiątkami i były za ich głowy nagrody tak jak i za złodziei.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on September 11, 2013, 00:09:05
pamiętamy pamiętamy... Najwięcej było podczas wojny... tez by się jakoś uwzględniło... ale jak myślicie przeszły by takie respzony??
 
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gremlin on September 11, 2013, 15:38:20
Byle żeby to nie było tak jak w metinie, że potworki tak po prostu się respawnują znikąd.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on September 11, 2013, 15:48:36
oczywiście założenie z różnym stadium rozwoju mobów powinno pozostać i myślę że również Podział na płcie. ale tak będą się respić znikąd pod warunkiem że gracza nie będzie w resp zonie i mówimy tu tylko o nie udomowionych. a ilość będzie zależna od tego ile jest pożywienia na terenie okupowanym przesz taki resp zone. nie wyobrażam sobie np takich goblinów i animacji porodu... :o albo kopulacji... chociaż było by ciekawe dla takich przyrodników... potem będą pisać książki pt: "Goblinsutra"
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on September 11, 2013, 17:17:15
Chciałbym poruszyć kwestie tego jak silne będą zwierzęta, nie mam zamiaru oglądać wioski powalającej smoka (Skyrim), 30 wilków zkładanych jednym lewym (Metiny) czy atakujących w linii prostej węży, skorpionów czy innych walczących taktycznie i silnych w stosunku do człowieka zwierząt.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on September 11, 2013, 17:56:37
jak twórcy mówili to nie ma być hack&slash więc raczej będą walczyły taktycznie. i stawiamy na realizm czyli będziesz mógł zabić wilka jedną strzał w łeb albo serce itd ale jak trafisz w zad to ucieknie albo wróci z watahą
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on September 11, 2013, 18:15:29
I pamiętaj że jak leżysz na ziemi to wilk cię rozszarpie, to nie mysz że ci nic nie zrobi.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on September 11, 2013, 18:23:58
no nie wiem czy tak po prostu za atakuje jak nie jest głodny albo niepokojony. Suka z młodymi za atakuje jak się zbliżysz. ale nażarty wilk cię nie ruszy bo po co? na ludzi normalnie też ie polują bo wolą sarny a ludzie się bronią. a w książkach jest to wyolbrzymiane po prostu. dzikie zwierze unika człowieka chyba że człowiek się sam pcha w paszcze. co do dużych kiciusiów nie jestem pewien. ale wilk nie atakuje dla rozrywki...
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on September 11, 2013, 18:38:24
Kot to zła kreatura, wilk w okresie zimowym nie ma nic do jedzenia a człowiek jest wolny i w miarę słaby, jeśli zabijesz jednego wilka cała reszta stada będzie się mścić.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: najDee on September 11, 2013, 18:49:16
Na wstępie powiem, że tzw ruchomy resp zone to nawet niezły pomysł. Tylko, że ten zone(stado) będzie się przemieszczał względem czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych czyli zagrożeń, pożywienia, źródła wody itp. Jeśli ten resp zone, zostanie totalnie wyparty przez graczy w np. śnieżne góry, wtedy stado zaatakuje graczy lub naturalnie wyginie.
Inaczej jeśli gracze wybija wszystkie osobniki ze resp zone'a.
W tym wypadku niestety powinno to nam graczom trochę trudnic życie, ponieważ musimy szukać innego źródła pożywienia.
Po paru dniach, jeśli są warunki, typu łąki, lasy, a gracze przychodzą rzadziej w To miejsce, może się parę sztuk zwierzyny zrespic w "cudowny" sposób:-)

Temat dotyczy neutralnych "zwierząt" nie gnomo podobnych, smoko podobnych i innych tego typu stworach i bosach. Animacje? tego też tu nikt wcześniej nie napisał ale głodnemu chleb na myśli;-)
Nikomu chyba nic się Nie stanie i Nie zacznie krytykować od braku realizmu jeśli nagle "zrespi" się z samego powietrza młode. Pod warunkiem, że obok będzie samica(skoro chcecie podział na płci) :p
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on September 11, 2013, 18:56:36
dzięki za dobre podsumowanie i streszczenie dokładnie tak to sobie wyobrażam :D
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: TheBeard on September 14, 2013, 15:20:38
@up2 Według mnie nie powinno być czegoś takiego jak "cudowne" respy. To grace powinni brać odpowiedzialność za świat w którym żyją (tak wiem brzmi to jak ekologiczna propaganda), ale takie są realia i sądzę, że wpłynęło by to pozytywnie na klimat gry.

Wytniesz cały las? Proszę bardzo, ale tym samym załamiesz lokalny ekosystem, tracąc sporo pożywienia, składników alchemicznych, skór itp. Taki ekosystem nie powinien się "cudownie" odradzać, ale mogli by to robić gracze, np. przez sadzenie na danym terenie drzew, roślin cy w końcu sprowadzając wymarłe już gatunki z innych rejonów. Co o tym sądzicie? 
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Rahl on September 14, 2013, 17:03:59
Brodacz ma rację jak sądzę. I tyle w moim zdaniu.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on September 14, 2013, 20:48:03
Brodaczu, Twój dobry pomysł (to nie sarkazm, piszę to bo może tak brzmieć) niesie złe ziarna, nimi są tzw. trolle. Musieliby być leśnicy, a jego praca musiałaby być ciekawa, żeby takowi w ogóle byli. Oni kontrolowali by czy jakiś troll nie ciska kulami ognia na prawo i lewo w lesie i wezwać straż/kolegów/samemu go zabić (co ciągnie za sobą wysoką umiejętność walki). Mam kilka pomysłów, jakie prace powierzyć leśnikowi, a oto one:

Właściwie to by się trochę tego znalazło ;)
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: saru2324 on September 18, 2013, 20:02:33
no w sumie dobry pomysł ale z tymi zakazami na polowania i wycinkę to mi się nie podoba
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on September 18, 2013, 20:06:02
Jak Ci się nie podoba, to będziesz kłusownikiem ;)
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: TheBeard on September 18, 2013, 22:24:47
A my będziemy na Ciebie polować za pieniądze :P
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on September 19, 2013, 17:08:54
Naślę na Was moją gildię cichych zabójców.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Detroj on September 19, 2013, 18:43:49
Jak czytam już od jakiegoś czasu co ludzie wymyślają to jestem pod wrażeniem, tylko ile z tego wszystkiego można zrobić tak żeby wydać grę jeszcze jakoś sensownie. Bo sądze, że wszystko jest do zrobienia, ale to będzie trwało cholernie dużo czasu.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on September 19, 2013, 18:52:59
O tym twórcy zadecydują, my dajemy pomysły tak jak nas o to proszono. Do nich należy decyzja który pomysł wejdzie w życie.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: RuskiBigosPL on January 24, 2014, 23:46:11
Ja bym nieco zmienił idee growych zwierząt. Zazwyczaj ich jedynym celem jest czekanie, aż ktoś się napatoczy i zarżnie ich dla zabawy, bądź surowców. Jeśli zwierze jest stadne, niech żyje w stadzie (niektóre mogą być niechciane i wygnane). Niech nie atakują nas, bo przechodzimy, ale z konieczności jak szukanie pożywienia, obrona potomstwa lub terytorium. Zrobiłbym podział:

Pasywne - nigdy nas nie zaatakują. Uciekają, gdy się zbliżymy.
Neutralne - zaatakują sprowokowane. Gdy się zanadto zbliżymy, zaatakujemy je lub ich pobratymców.
Agresywne - atakują zawsze, gdy znajdziemy się na ich terytorium.

Ponadto, jeśli wilk jest najedzony, to po kiego grzyba ma ryzykować futro, atakując nas? Oczywiście może zabić nas, by potem zaciągnąć w zaciszne miejsce, gdzie spokojnie zgnijemy, a gdy kiedy zgłodnieje, zajmie się nami. Ale nie zawsze.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Rahl on January 25, 2014, 10:36:15
W Gothicu było to całkiem fajnie rozwiązane. Z tego co poniekąd pamiętam większość zwierząt jak podeszliśmy (Jak nie wszystkie) na początku się denerwowała i wysyłała nam znaki ostrzegawcze. Warczały, skrzeczały itp. Jeżeli się nie odsunęliśmy w tym momencie lub co gorsza, podeszliśmy bliżej to zwierzę się na nas rzucało. Czasem nawet całym stadem.(Jak zębacze :P)
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on January 25, 2014, 13:05:22
Było, było. Jak odeszliśmy to wszystko w porządku. Lecz jak byśmy drażnili zwierzę i podchodzili, odchodzili, podchodzili itd. to by w końcu zaatakowało bez znaków ostrzegawczych.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: RuskiBigosPL on January 25, 2014, 21:04:47
W III dziki były tymi agresywnymi. Dobre rozwiązanie.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on January 25, 2014, 22:16:53
Właśnie nie do końca dobre bo sarny, dziki, wilki itp. raczej uciekają no chyba że taki wilk jest głodny, jak idziesz na polowanie to ty ganiasz za dzikiem a nie on za tobą prawda?
Poza tym będe płakał skulony w kącie jak ktoś powie coś o gniazdach koni, sarn czy dzików (tak mówie o tobie Liszu, masz manie wciskania biedaków do gniazd).
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on January 26, 2014, 09:10:05
Nie, nie. Sarny śpią po prostu na ziemi ;D Nie raz widziałem takie legowisko, ugnieciona trawa, tyle. Nie gniazdo ;D
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: addios on January 26, 2014, 11:42:55
Powiedział bym jeszcze, że dzika zwierzyna boi sie ognia.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on January 26, 2014, 13:37:33
Ooo. To jest bardzo ważne, by rozpalić ognisko jak będziemy spać w namiocie w środku puszczy. To jest ważne, one boją się ognia. Oczywiście, jak ogień będzie się palił przez 8h, jakieś wyjątkowo uparte zwierze będzie czyhało, to w końcu zobaczy, że ogień jej nic nie robi. Takie coś jak system Nemesis w Middle-Earth Shadow of Mordor. Ten wilk boi się ognia bo się kiedyś sparzył, ale ten nie bo zauważył, że nie ma się czego bać.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: addios on January 26, 2014, 16:52:57
Instynktu nie zwyciężysz a strach przed ogniem to instynkt.
Tak jak tak jak czlowiek tonie to nawet innego utopi by przetrwać
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: DragonusPL on January 26, 2014, 21:07:55
(tak mówie o tobie Liszu, masz manie wciskania biedaków do gniazd).
Gniazdu na prawdę ciekawe dlaczego tak się denerwujesz na manie wciskania do Gniazd :D
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Gniazdu on January 26, 2014, 21:15:15
Bo Lisz ma manie pisania głupot jeśli chodzi o zwierzęta, nie to że zawsze pisze głupoty tylko od dawien dawna katuje zwierzaki konie w gniazdach czy sarny i jelenie to nie jeden gatunek, było kilka takich sytuacji a ty chyba szukasz zaczepki bo nikt się ciebie nie czepia a bardzo tego pragniesz. xD
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: RuskiBigosPL on January 26, 2014, 21:56:58
Ale zwierzęta też się uczą. Jeśli ogień ma mu coś zrobić, to czemu nic się nie stało, a czeka już od dwóch godzin?
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: addios on January 26, 2014, 22:53:09
to i tak nie podejdzie podejdą tylko dzikie psy albo krzyżówki z zwierzętami domowymi bo jak tak było to za każdym razem by rozszarpywała zwierzyna podróżnych i nawet by nie rozpalali ognia i nie miało by to sensu. Pomyślcie ja od 4 latka oglądałem filmy przyrodnicze zamiast głupich bajek choć i czasami sie zdarzyło zobaczyć bajke ale wolałem filmy przyrodnicze więc troche sie na tym znam
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Lich555 on January 27, 2014, 17:06:17
@Gniazdu
Powiem Ci, że się interesuję zwierzętami ;D Jeden raz upchałem konia do gniazda! Uczepiłeś się! Było to spowodowane chwilowym brakiem słów!

Moim zdaniem podejdą. Na przykład małpy, które są mądre i inteligentne. Nauczą się.
Title: Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Pan_Lemur on January 27, 2014, 17:30:49
nauczą się by wiać gdzie pieprz rośnie jeżeli w tamtych rejonach będą na nie polować... a jeżeli nie to będą kradły ci plecak  jak pewien smarkaty cygan mój plecak ostatnio próbował... powoli i cicho a potem z rabanem ucieka...
Title: Re: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Dagrog on May 12, 2015, 12:53:41
Nawet jeleń zaatakuje gdy chroni swoje stado, nie mówiąc o dzikach...
Jestem za eksplorowaniem przez człowieka lasów i wybijanie zwierząt, potem trzeba będzie sprowadzać skóry z innych królestw i wiosek.
Oczywiste jest to że nawet królestwa mają swoje granice i już poza granicą nie ma kłusownictwa a nawet może powstać kolejna wioska, która będzie dalej tępiła ekosystem.

Niektóre gatunki mają leża jak wilki, które za zwyczaj obierają jedno spore terytorium i obchodzą jego granice każdej nocy, a nowe pokolenia powiększają stado (np u lwów młode samce odchodzą od grupy i zakładają swoje stada).
Inne śpią w zaroślach jak sarny i dziki, rzadko w tych samych miejscach żeby nie wywęszyły ich zbyt łatwo drapieżniki.
Jeszcze inne śpią w jamach i tym podobnych np lisy, borsuki... one nie zmieniają swoich terenów do puki las nie zostanie wykarczowany bo przecież małe gryzonie są wszędzie a ludzie będą mieć kury :)

Jelenie migrują po całym kraju całymi stadami dzięki czemu nie jest ich łatwo dostrzec i polować na nie.

Już gdzieś pisałem o powiększaniu się stad i rozchodzeniu młodych watach po nowych terenach.
Bardzo fajna opcja z dorastaniem, w sumie wystarczyły by nawet 2 stadia rozwoju a gdy wejdzie pach mogło by wejść 3.

Zwierzęta z natury boją się ognia, jest to ich odruch bezwarunkowy jak nasz chwytanie się brzytwy podczas topienia. Dlatego mając pochodnie raczej nic nas nie powinno zaatakować ale oczywiście są wyjątki:
-np wilki które miały do czynienia z ludźmi i zostały okaleczone (zemsta),
-np dziki chroniące swoje młode,
-np stada wilków broniące swojego leża,
-głodne zwierzęta,
-lub przestraszone jak np dzik (wtedy nawet król Robert nie poradzi ;)

Tak na prawe zwierzęta w lasach są nam potrzebne tylko na początku o ile ktoś nie zechce mieć dzikiego zwierza na ścianie, to przecież bedą chodowle:
-krów - mleko, skóry, nowe krowy, kości, rogi, mięso i inne podroby.
-kury - jaja, pierz, kości, nowe kury mięso i inne...
-i inne zwierzęta jak osioł, koń, koza... którym będą zagrażały zwierzęta z lasu i tym bardziej chcieli byśmy je z lasu wyplenić.

Można gadać i gadać, temat rzeka...

Pozdrawiam
Title: Re: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Zikes on May 12, 2015, 17:07:22
Wszystko ładnie pięknie lecz nie wiem czy ktoś jest wstanie napisać tak rozbudowanie AI do obsługi tylu ekosystemów które maja z sobą współpracować lub rywalizować a na dodatek te ekosystemy będą zaburzane przez graczy na co dzień. Nawet jak będzie takowe będzie miało pełno bugów czyżby stanowisko GM miało wrócić do łask?

Ktoś wcześniej napisał że respawn jest konieczny owszem jest lecz czy w takiej formie która znamy??

Wiec zacznę od początku rodzina jest najmniejszą formą więzi społecznych mało który osobnik chodzi sam(są wyjątki od każdej reguły).
Co gdyby zmienić spawn pojedynczych jednostek na całe stada, które mogły respic się w randomowych miejscach mapy.
plusy:
-usuwa to spawny określonych lokacji zwierzęta mogły by się przemieszczać. (co przybliży realizm)
-AI z góry miało by narzucone przetrwanie stada a nie jednostki. (wiec mogli byśmy ujrzeć heroiczne zachowania gdy jakaś cześć stada rzuca się do ucieczki a kilka innych osobników staje do walki)
-polowanie stało by się trudniejsze

minus
-nie da się napisać takiego AI które dało by rade to ogarnąć wiec będzie na pewno potrzebna pomoc GM nad utrzymaniem ekosystemu w porządku lub jego zaburzeniu tworząc ewent ataku orków lub spawn nowego bosa ^^


Title: Re: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: RhinoRace on May 13, 2015, 08:36:22
To jak to będzie działać w dużej mierze zależy od przyjętych założeń. W bardzo dużym uproszczeniu: można przyjąć kilka (5-10) ogólnych zasad oraz cech, nadać im opcję wagi (dla każdego gatunku byłaby inna wartość) i system w zależności od wagi oraz ogólnych warunków okolicy wymuszałby na mobku określone zachowanie. Ten sam algorytm/zestaw cech można by dodać do zwierząt hodowlanych.
Proponowane zasady/cechy:
- zasięg terytorium
- max osobników w stadzie
- płochliwość
- stosunek do ludzi: strach, niechęć, nienawiść, zainteresowanie, wierność etc
- respawn
- drapieżnik
- typ mięsa - to dla ułatwienia zarządzania drapieżnikami
- typ pożywienia/mięsa - czyli czy rożlinożerny (jak tak to jakie rośliny) czy mięsożerny (jak tak to jakie mięso) - urozmaiciłoby to trochę zajęcie rolnikom, hodowcom ;)
Title: Re: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: IAmBoskiM on May 13, 2015, 21:32:11
Co do respawnu to może być coś takiego, że podczas konserwacji serwera (która raczej od czasu do czasu będzie się zdarzała) osoba od niej odpowiedzialna doda tam jakieś zwierzęta jeżeli uzna, że gracze za bardzo je wytępili. Wtedy unikniemy sytuacji nie było, a teraz jest.

A co do respawnu bez konserwacji to niech zostanie to tak jak jest w rzeczywistości. Lecz tutaj nasuwa się pytanie czy chcemy widzieć jak zwierzęta się parzą oraz rodzą?
Title: Re: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
Post by: Ximos on May 14, 2015, 09:50:29
Co do respawnu to może być coś takiego, że podczas konserwacji serwera (która raczej od czasu do czasu będzie się zdarzała) osoba od niej odpowiedzialna doda tam jakieś zwierzęta jeżeli uzna, że gracze za bardzo je wytępili. Wtedy unikniemy sytuacji nie było, a teraz jest.

A co do respawnu bez konserwacji to niech zostanie to tak jak jest w rzeczywistości. Lecz tutaj nasuwa się pytanie czy chcemy widzieć jak zwierzęta się parzą oraz rodzą?

O ile pamiętam gdzieś była informacja że respawny mają być ruchome, możliwe do zlikwidowania jak i podobno w odpowiednich warunkach dzielące się na więcej respawnów(moby mają bardziej się zachowywać naturalnie niż w innych produkcjach). Więc nie było, a teraz jest najprawdopodobniej będzie zdarzać się często.