Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Walki => Topic started by: onti90 on September 06, 2013, 22:30:22

Title: Niekonwencjonalne bronie
Post by: onti90 on September 06, 2013, 22:30:22
Nie znalazłem, o tym żadnego tematu, ale pewnie ktoś znajdzie. temat dotyczy oczywiście niekonwencjonalnych broni. Już piszę o co mi chodzi. Otóż dla urealistycznienia gry można dodać takie coś, że w grze broń może nam zostać wybita, bądź wogóle jej nie posiadamy. I można byłoby wtedy wziąść jakąś skrzynkę na warzywa i zasłonić się nią przed ciosem, bądź zdzielić nią przeciwnika po głowie w próbie ogłuszenia go. Gra byłaby wtedy bardziej dynamiczna, moglibyśmy wykorzystać wszystko co nas otacza, do obrony bądź ataku. Oczywiście takie przedmioty byłyby tymczasowe, ze względu na ich nietrwałość w walce.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Pan_Lemur on September 06, 2013, 22:38:40
Już się nie mogę doczekać przyłożenia komuś szpadlem :D
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: onti90 on September 06, 2013, 22:42:09
ale wykorzystanie otoczenia według mnie nie jest złym pomysłem, dlatego o tym napisałem
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Pan_Lemur on September 06, 2013, 23:04:34
A ja mówiłem poważnie :D szpadlem w łeb i pod ziemię xD A pomysł zły nie jest
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: onti90 on September 06, 2013, 23:05:31
cieszę się że komuś się podoba
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Gniazdu on September 06, 2013, 23:31:07
Jeśli to by wyglądało jak w Dead Rising 2 to jestem za ;D
Każdy przedmiot jest do użytku są setki (jak nie tysiące ;) ) zombie ultra czarny humor i zabawna przyjemna oprawa gry.
Może wyszedłem poza temat ale gra pokazała fachowy poziom Capcom'u i optymalizacje która pokazała że naprawdę epickie produkcje z masą możliwości mogą chodzić na już w tedy przestarzałym sprzęcie.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Colack on September 07, 2013, 00:22:56
Ciekawy pomysł, podoba mi się. Denerwuje mnie czasami właśnie brak interakcji z otaczającym światem w grach. leżą sobie różne, ciekawe przedmioty, których nawet nie można podnieść.. irytujące.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Pan_Lemur on September 07, 2013, 01:04:13
będzie ciekawie zrzucić na kogoś wiaderko z murów...albo obrzucać jajkami :D ewentualnie zgniłym burakiem
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: mrksiedzu on September 07, 2013, 07:39:17
Pomysł bardzo ciekawy. W Half-Life 2 napoczątku gry była taka sytuacja, że Metro Police zrzucił z kosza puszkę i kazał nam ją podnieść i wyrzucić(albo pocisnąć nią w kombinatową policję). Jeżeli skończyła nam się amunicja, to mogliśmy walczyć całym otoczeniem. Polegało to na podniesieniu przez gravity guna(Zero Point Energy Manipulator) przedmiotu i ciśnięcie nim w przeciwnika. Bardzo fajny motyw był w Ravenholm gdzie można było przeciąć zombie na pół(rzucając ostrzem), bądź spalić rzucając butlą z gazem.Tak to wygląda (http://youtu.be/L65frfH4JSI)

Jest jednak kilka problemów. Oto one:
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Rahl on September 07, 2013, 10:17:30
Pomysł sam w sobie jest bardzo dobry, jednak Ksiądz powiedział właśnie te kilka problemów. Sądzę jednak że pomysł ten jest wart do wprowadzenia (Nawet w późniejszym czasie) i twórcy powinni się tu zastanowić nad tym. O ile już sami nie wpadli na taki pomysł.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Robhar on September 07, 2013, 12:42:44
W niektórych grach MMORPG jest coś takiego i to działa więc czemu mieliby nie wprowadzić tego w Enidust.

Heh Już sobie wyobrażam te walki na stoły krzesła kufle itp na burdach w karczmie.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: mrksiedzu on September 07, 2013, 13:32:03
W niektórych grach MMORPG jest coś takiego i to działa więc czemu mieliby nie wprowadzić tego w Enidust.

Heh Już sobie wyobrażam te walki na stoły krzesła kufle itp na burdach w karczmie.

Masz na myśli Tibię i bicie krzesłem? Powiedz jakie gry masz na myśli, bo ja nie znam żadnego MMORPG'a z tak rozwiniętą interakcją.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Robhar on September 07, 2013, 13:41:08
Jeden z przykładów. Vindictus
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: mrksiedzu on September 07, 2013, 14:09:17
Jeden z przykładów. Vindictus

1. Porównaj wielkość świata z twojego przykładu z Enidustem(tamta gra nie ma nawet otwartego świata, a same proste lokacje).
2.Gdybyś tylko wiedział ile kosztuje utrzymanie takiego serwera... Dla mnie ciskanie czym popadnie nie jest potrzebne.
3.Już sobie wyobrażam ludzi rzucających propami po mieście.
Pomysł fajny, ale niezbyt realny
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Robhar on September 07, 2013, 14:24:32
Tez myślałem że ludzie biegający ze stołami po mieście będą nieco nierealni ale po głębszych przemyśleniach to jeżeli uderzysz kogos np krzesłem to jest użyte jako broń czyli w takim wypadku interwencja straży. Ale jednak księciuniu wyżej ma racje i maszyna tego nie uciągnie


PS: chyba że twórcy się wypowiedzą i napiszą czy uciągnie .
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Colack on September 07, 2013, 16:03:06
na forum nie mamy myśleć czy nie myśleć czy serwer pociągnie, tylko dawać jak najwięcej pomysłów i dyskutować na ich temat
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: RuskiBigosPL on September 14, 2013, 00:46:02
Nie trzeba od razu wszystkiego. Złapać co większego kamienia i grzmotnąć w zardzewiały hełm bandyty. Czy chociaż zalać się w trupa w obskurnej karczmie i rzucić kuflem w głowę napakowanego tępaka by potem wylecieć z niej na pysk... Taa To było by genialne. Chodzi mi o to by udostępnić niewielką game przedmiotów, które będą pełniły taką funkcję. Dla mnie wystarczy krzesło, kije i kamienie. Ooo, albo jak w AC piachem w twarz. Powodzenia
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Lich555 on September 14, 2013, 07:16:34
Tak, racja. My mamy dawać pomysły, a dopiero twórcy mają się zastanawiać co można zrobić, a co nie.
Moim zdaniem nie jest to bardzo potrzebne. Ale jak zostanie wprowadzone do gry to bronienie/atakowanie czym popadnie jest ok. Ale nie wiem czy dobrym pomysłem jest wypychanie broni z ręki, ja uważam, że nie.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: TheBeard on September 14, 2013, 14:56:52
@up Dla mnie opcja rozbrojenia to podstawa, jak można mówić o realizmie przy braku możliwości rozbrojenia oponenta?

A co do pomysłu to jest on dobry,  ja natomiast widzę jeszcze jeden problem, a mianowicie kwestię dostępu do tychże przedmiotów. Niezbyt podoba mi się pomysł udostępnienia tylko kilku takich obiektów, a z kolei w przypadku udostępnienia wszystkich powstaje problem dostępu do nich. Nie wyobrażam sobie, żeby chudy 80-letni mag był w stanie używać w walce tych samych przedmiotów co 20-letni żołnierz, nie mówiąc o tym, że nawet używając tego samego obiektu wyrządzą diametralnie różne szkody (różnica w sile i doświadczeniu w walce). To z kolei prowadzi do tego, że każdy przedmiot trzeba by opisać dodatkowymi parametrami, nie wiem czy to nie za dużo komplikacji jak na jeden mechanizm.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Lich555 on September 14, 2013, 20:51:00
Przepraszam za moją słabą pamięć. Czy w którymś z filmów była mowa o wieku?
A wyrzucanie komuś oręża... zależy jakby to wyglądało. Jakby było to kliknięcie 1 klawisza to byłaby to bardzo irytująca rzecz.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Gniazdu on September 14, 2013, 21:03:51
Są czary rozbrojenia (przekazanie dużej energii przedmiotowi co powoduje jego wyrzucenie na daną odległość), czy nawet mocny cios tarczą w oręż przeciwnika powoduje jego wytrącenie dla mnie to coś ważnego w grze.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Lich555 on September 14, 2013, 21:16:29
Uderzasz tylko tarczą i już wygrasz na 90%? To musi być też nieprzyjemne w skutkach dla uderzającego.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Gniazdu on September 14, 2013, 21:30:18
Mocny cios tylko w tedy kiedy przeciwnik jest zmęczony czy zdezorientowany albo wzięliśmy duży rozpęd.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: TheBeard on September 18, 2013, 22:20:44
W żadnym filmie nie było mowy o wieku, ale na każdym kroku podkreślany jest aspekt realizmu, tak więc sądzę, że w ten czy inny sposób zostanie to uwzględnione w grze. A nawet jeśli nie, to sama różnica w sile jest już wystarczająca.

Co do rozbrojenia, to oczywiście, nie wyobrażam sobie, że będzie to naciśnięcie jednego przycisku, tak jak cały system walki, mam nadzieję, że będzie to oparta na umiejętnościach gracza i treningu gracza umiejętność wysokiego ryzyka (masz szanse rozbroić przeciwnika, ale w razie niepowodzenia wystawiasz się na łatwy cios przeciwnika)
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: wojtu on September 19, 2013, 18:18:41
@up Dla mnie opcja rozbrojenia to podstawa, jak można mówić o realizmie przy braku możliwości rozbrojenia oponenta?

A co do pomysłu to jest on dobry,  ja natomiast widzę jeszcze jeden problem, a mianowicie kwestię dostępu do tychże przedmiotów. Niezbyt podoba mi się pomysł udostępnienia tylko kilku takich obiektów, a z kolei w przypadku udostępnienia wszystkich powstaje problem dostępu do nich. Nie wyobrażam sobie, żeby chudy 80-letni mag był w stanie używać w walce tych samych przedmiotów co 20-letni żołnierz, nie mówiąc o tym, że nawet używając tego samego obiektu wyrządzą diametralnie różne szkody (różnica w sile i doświadczeniu w walce). To z kolei prowadzi do tego, że każdy przedmiot trzeba by opisać dodatkowymi parametrami, nie wiem czy to nie za dużo komplikacji jak na jeden mechanizm.
Według mnie jeśli w grze ma być w miarę realny crafting, to na pewno będzie każdy materiał miał swoje parametry. Np. różnica wytrzymałości i ciężkości miecza wykonanego z drewna, a metalu :P Albo w budownictwie, nie powinno dać się wybudować na 1 palu całego domu.
PS. Też nie bardzo sobie wyobrażam, jak twórcy stworzą tak skomplikowany system, ale zdaje się mają taki zamiar.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: RuskiBigosPL on October 20, 2013, 21:34:50
Jak już ktoś wspominał, byłby problem z animacją trzymania przedmiotu. Ale myślę, że da się to osiągnąć. Opracować kilka przedmiotów i umieścić je w losowych miejscach.
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: Lich555 on October 21, 2013, 16:12:55
Sprawami technicznymi mają zajmować się twórcy, nie My!
Title: Odp: Niekonwencjonalne bronie
Post by: RuskiBigosPL on October 21, 2013, 17:09:43
ale dalem taka sugestie. pisze na ekranowej bo urwalem kabel w klawiaturze. :D :D