Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Magii => Topic started by: Izuel on June 19, 2013, 21:52:08

Title: Magia
Post by: Izuel on June 19, 2013, 21:52:08
Witam :)

Po obejrzeniu waszego materiału prezentującego tą grę , postanowiłem dowiedzieć się o niej trochę więcej i czytałem jej opis. Mówiąc całkiem szczere gra wydaje się bardzo miodzio ;D , lecz opis Magii ( tak wiem że jest to dopiero zarys  :P ); jakby troszkę się rozczarowałem. :-\

MAGIA - czytając opis tej funkcji zrozumiałem coś o jakimś pyle i że nie zawsze będzie można używać jej , np zależnie od klimatu czy pogody. Jak sama nazwa wskazuje ; magia- chciałbym aby w tej grze również była czymś niezwykłym , ale nie przypominała iluzjonistycznych sztuczek. Rozumiem , że ta gra stawia na realizm , jednak miło było by zobaczyć maga który wyczarowuje kule ognia w deszczu lub w zimie. To właśnie czyni go kimś niezwykłym - magiem. Przedstawię teraz mój pomysł , wiem, może być trudny do zrealizowania.

Zaczynając, bardzo lubię w grach wszystko co z magią związane. Ale nie chciałbym by nosić ze sobą jakiś "proszek" i stale się w niego zaopatrywać, wolałbym przykładowo z niczego wyczarować coś. Lecz skoro ta gra stawia na realizm odwołując się do powyższego przykładu  początkujący mag nie mógłby wyczarować wspaniałej kuli ognia w mroźnym klimacie lub podczas deszczu, wymagało by to trochę treningu. Tego teoretycznego jak czytanie jakiś książek np , "O efektownym rzucaniu zaklęć podczas nie korzystnych warunków"  lub "Jak wytworzyć wielką i efektowną kulę ognia" 8). Również praktyczny polegający na używaniu zaklęć. Dodatkowo bardziej doświadczony mag nieco łatwiej opanowuje zaklęcia niż "żółtodziób". Zamiast "proszku" dobrze by było pozostać przy oklepanej manie lub czegoś w rodzaju siły umysłu oczywiście używanie zaklęć nie tylko wymagałoby tego lecz także wyczerpywało trochę naszą postać.

Jeśli zastosować się do tego pomysłu dobrze by wszystko byłoby proporcjonalne. Raczej chodzi mi o to że im więcej czasu temu poświęcasz tym jesteś w tym lepszy i sprawia ci to mniej wysiłku.

Do tych bardziej epickich czarów ( chyba jakieś będą  ??? ) , Wymagałoby specjalnych przygotowań które  mogłyby być opisane w księdze. Jednak nie chce by było to tak jak w większości grach. Gdzie różne epickie rzeczy można zdobyć zabijając parę stworków i płacąc trochę złota  :( .Idealnie by było gdyby owe legendarne czary można było zdobyć tylko samemu je znajdując . Ukryte gdzieś wysoko w górach , w opuszczonych ruinach, dokąd prowadzi stara ,ledwo widoczna dróżka , następnie musisz przedzierać się przez pułapki wymagające twojej zręczności gdzie na końcu znajdujesz upragnioną księgę.

Myślę , że podsunąłem parę pomysłów . Oczywiście to wy jesteście twórcami tej gry i to do was należy wybór. Wiem , że może to wymagać również dużo pracy. :)

EDIT#1:
Również nie jestem zwolennikiem bezsensownego spamowania zaklęciami byle gdzie i byle jak.

PS: Mam nadziej , że dobrze zinterpretowałem opis  :o , jeśli nie całe moje wypociny szlag trafił. :'(
Title: Odp: Magia
Post by: remixir on June 19, 2013, 22:00:30
Zawsze byłem za wszystkim co epickie i słowo unikalne powinno być dosłowne w odniesieniu czarów czy zbroi/broni a więc jest przede wszystkim za, używanie magii powinno być dostępne ale nie w ten sposób że jest mag i fire ball fire ball fire ball fire ball ... tylko używania czarów z głową a co klimatu zgadzam się powinien wpływać na siłę lub możliwość używania poszczególnych umiejętności ^^
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 12:43:10
Według mnie "te" legendarne oraz "epickie" czary powinny być dostępne dla osób, które w jakiś sposób natrudziły się przy szukaniu dajmy na to "księgi czarów" z której możemy wyuczyć się jednego zaklęcia. Dzięki temu taki oto czas byłby rzecz jasna epicki bądź unikalny. Troszkę trudności powinno zostać przyjętej w tej grze.
Title: Odp: Magia
Post by: Scypio on June 20, 2013, 12:55:51
Można również odpuścić sobie szukanie ksiąg magicznych gdyż jeśli stawiamy na realizm to wątpię by jakaś księga przetrwała w wilgotnej jaskini albo na jakimś ołtarzu w środku lasu a chyba lepiej by było zamienić je na szukanie artefaktów które będą powiązane ściśle związanych z danym zaklęciem na taki przykład artefakt zaklęciem "fire ball" znaleźli byśmy w jakimś chociażby wulkanie.
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 13:13:26
To jest właśnie kwestia do przedyskutowania biorąc pod uwagę kilka aspektów, choćby właśnie stawiając na realizm i biorąc pod uwagę tutaj już pogodę i inne anomalie.
Póki co jestem za tym, aby epickie, unikalne, legendarne zaklęcia zdobywać właśnie poprzez trudne eksploatacje terenu. Z resztą jak sami wiecie niektóre zaklęcia będą anulowane oraz trudne do użycia w czasie warunków pogodowych. Biorąc pod uwagę deszcz, fire ball już niestety nie wypali ^^ I tutaj zaczyna się cała zabawa z gry. Mimo iż mamy unikalne zaklęcie, w czasie deszczu nie możemy go użyć, także przy 1vs1 PvP gracz, który skupia się głównie na żywiole wody ma znaczną przewagę nad żywiołem ognia, który posiada o wiele lepsze zaklęcia od niego. Dobrze się zapowiada Enidust
Title: Odp: Magia
Post by: Benasz on June 20, 2013, 15:12:44
A ja uważam że pomysł z pogodą i całą jej otoczką to marny pomysł... Dlaczego? A bo np dlatego że jedna z "profesji" weźmy na to maga który bd stawiał na żywioł lodu/wody automatycznie wyklucza jego podróż na pustynie i ten etapy gry, dana frakcja staje się dla niego niedostępna. Rozumiem że to wprowadza taki klimat gry ale w starciu z innym graczem nie ma on szans gdy jego agresor stawiać np na ogień gdzie faktyczne większe szanse ma gracz 1. Tutaj oczywiście można odbić piłeczkę i powiedzieć że w obie strony bd tak samo .. Tym gorzej dla obu stron. Jedni z drugimi tak na prawdę nie bd mieli na siebie żadnego wpływu gdyż trzymali się z dala od terenów na których ich "magia" traci na wartości. Myle się ?
Title: Odp: Magia
Post by: DQ on June 20, 2013, 15:15:30
Na tym właśnie ma polegać cały bajer a mianowicie wiadomo że mag wody gdy spotka maga ognia na pustyni to będzie mu ciężej i też nie wydaje mi się że magowie mają taki charakter że jak spotkają innego maga z innej "frakcji" od razu zacznie się bitka na czary.
Title: Odp: Magia
Post by: Benasz on June 20, 2013, 15:22:27
To chyba Ty nie :D A tak serio to uważam że PVP będzie napewno na porządku dziennym i właśnie tak bd rozwiązywane problemy, skoro przecież ilość zabójstw nie bd w żadne sposób ograniczona ? Oczywiście tam wiadomo... listy gończe itp. itd ale co po mi po tym ? Nowi graczne NAPEWNO na początku nie bd mieli nic a nic do stracenia .
Title: Odp: Magia
Post by: DQ on June 20, 2013, 15:31:44
Nie rozumiesz że wszystko co zrobisz będzie związane z konsekwencjami nie możesz sobie od tak iść do miasta zabić kilku drwali w lesie magią ognia przy okazji podpalając las. I zrobiłeś to ponieważ "ilość zabójstw jest ograniczona". Znaczy możesz ale nie wydaje mi się że szanujący się mag zabija każdego kto popadnie.
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 15:32:13
@UP
To już jest ustalone, że w czasie deszczu mag ognia będzie miał niskie szanse z magiem wody itd.
Przynajmniej tak wynika z prezentacji autorów, zapewne coś ulegnie zmianie i będzie nadal coś ulegało dzięki naszym opiniom, ale skoro realizm ma się trzymać porządku dziennego to przynajmniej racjonalnie to obmyślmy przed dodaniem naszej koncepcji czy sugestii.
Title: Odp: Magia
Post by: Koper on June 20, 2013, 15:58:05
Oczywiście że nie powinniśmy rzucać czarami na lewo i prawo, było by to po prostu głupie i znając życie tragicznym skutkiem dla rywala np. zwykłego rycerza. Uważam że czary powinno się uczyc dopiero po jakimś queście w którym odnajdujemy księgę z daną ilością czarów. Nauka ich nie była by taka prosta, to nie zwykłe kliknięcie i voilà! Oj nie, nie. Nauka powinna opierać się na pewnym uszczerbku na zdrowiu, długimi przygotowaniami i oczywiście wszelkimi efektami ubocznymi, np: używając mocy ognia jesteśmy narażeni na to że skrzywdzimy niewinną osobę obok, budynek, las czy siebie samego. Musi być jakieś ryzyko, bez tego było by to zbyt proste.
Title: Odp: Magia
Post by: Kaquadu on June 20, 2013, 16:18:33
A moim zdaniem dostęp do magii powinien mieć każdy, niezależnie od hmm.. 'ścieżki rozwoju', lecz powinno się to wiązać raczej z późniejszymi etapami gry. Oczywiście jak kolega wspomniał wcześniej powinno to nieść za sobą jakieś konsekwencje.

Dajmy na to, jesteśmy już 'koks' kowalem, zarobiliśmy wystarczająco kasy na podróżowanie po świecie. Zainteresowało nas jakieś zaklinanie przedmiotów. Teraz zacznie się dopiero nasza zabawa z magią, czyli szukanie ksiąg po bibliotekach, domach zamożnych NPC, handlu księgami z graczami itd. Księgi będą się generowały losowo np: co godzinę, dodatkowo będziemy mieli np: widok całego regału z książkami, każdą będzie można wyciągnąć, ale maksymalnie dziennie można zaczynać 3. Po wyjęciu książki pojawi nam się jej tytuł i autor. Można odrzucić ją z regału i brać następną lub zacząć czytać (~15 minut, nie trzeba być zalogowanym). Po lekturze wyświetli nam się komunikat o tym, czy książka ma szansę zawierać coś związanego z magią i będzie ją można nabyć za odpowiednią sumę u NPC / z biblioteki. A że księgi były przepisywane ręcznie, będą one oczywiście bajecznie drogie :) Teraz wracamy do naszego przytulnego domku z miłą lekturką do przeczytania (12h czytania, nie trzeba być logniętym) i po tym czasie uczymy się losowego 'skilla' zawartego w książce. Oczywiście w księdze o danym tytule, danego autora będzie zawarty dany czar. Czyli możemy trafić na klasycznego fire ball'a, albo na deszcz żab z nieba lub interesujące nas w tym wypadku zaklinanie broni albo pancerz. Dodatkowo księgi będą się zużywać podczas czytania (np: 1 przeczytanie = 33,(3)% księgi, czyli księga może być czytana maksymalnie przez 3 graczy).

Co do konsekwencji to mogą być to np:
- zmęczenie (im więcej broni wykujemy danego dnia, każda następna będzie słabsza, aż w końcu nie będą nam wychodziły, powinno być tak ze wszystkim)
- gdy za dużo będziemy zaklinać (np: 5-8 razy dziennie), to konsekwencją, nie licząc zmęczenia, będą omamy dźwiękowe, później wzrokowe
- omdlenie postaci do czasu ocucenia (inny player) lub na 2-3h poprzez zmęczenie psychiczne i fizyczne
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 16:20:22
Na tym właśnie polega realizm gry, trzeba wszystko po kolei zinterpretować, racjonalnie obmyślić to i owo z czego pierwszym element gry byłby doskonale dokończony.

Quote
15 minut, nie trzeba być zalogowanym
Tutaj troszkę nieprzemyślane to jest, już tłumaczę dlaczego.
Każdy czytający miałby ułatwienie, wchodzisz do gry, czytasz, jesteś afk, wchodzisz z powrotem, nagle wszystko masz podane na tacy.
Gdyby jednak się tak zdarzyło, zapewne trzeba by było odnajdywać takie księgi gdzieś na uboczach, wulkanach, jaskiniach, podziemiach itd. Czytając książkę czy księgę i będąc afk, każdy gracz może cię zajść od tyłu i już po tobie. Księga leży w jego dłoniach, nie natrudził się zbytnio zabijając ciebie i dropiąc ci ją, kiedy to ty jej szukałeś kilka godzin dajmy na to. A zapewne wiesz o tym, że bibiotekę mógłby założyć dany gracz, ale na to też potrzeba drwala i tak dalej łancuch idzie ku górze. Aby z drewna otrzymać surowiec papierniczy trzeba pozbyć się ligniny i hemicelulozy. Najstarszym procesem przerobu drewna jest jego rozdrabnianie mechaniczne. W wyniku tego otrzymuje się ścier drzewny, z którego kiedyś wyrabiano właśnie oto ten nasz papier.

Inaczej ma się sprawa, jeżeli już książki i inne rzeczy z tym związane będziemy mieli podane na tacy. Gra ma nie być prosta, każdy musi się natrudzić i iść naprawdę wolnymi krokami, by coś zyskać, także to co napisałem wyżej odnośnie papieru i ksiąg nie jest wcale śmieszne. Długi proces, co racja to racja, ale niestety oficjalnych informacji jeszcze nie ma co do surowców, rzeczy znalezionych itd. ^^ Można tylko spekulować.
Title: Odp: Magia
Post by: Izuel on June 20, 2013, 17:50:34
To jest właśnie kwestia do przedyskutowania biorąc pod uwagę kilka aspektów, choćby właśnie stawiając na realizm i biorąc pod uwagę tutaj już pogodę i inne anomalie.
Póki co jestem za tym, aby epickie, unikalne, legendarne zaklęcia zdobywać właśnie poprzez trudne eksploatacje terenu. Z resztą jak sami wiecie niektóre zaklęcia będą anulowane oraz trudne do użycia w czasie warunków pogodowych. Biorąc pod uwagę deszcz, fire ball już niestety nie wypali ^^ I tutaj zaczyna się cała zabawa z gry. Mimo iż mamy unikalne zaklęcie, w czasie deszczu nie możemy go użyć, także przy 1vs1 PvP gracz, który skupia się głównie na żywiole wody ma znaczną przewagę nad żywiołem ognia, który posiada o wiele lepsze zaklęcia od niego. Dobrze się zapowiada Enidust


Ja także za tym jestem jak napisałem na początku by zdobyć lepsze zaklęcie , trzeba  się natrudzić a nie żeby było podane na tacy. Jednak uważam tak jak użytkownik Benasz że zbytni nacisk na warunki klimatyczne to przesada. Nie mam nic przeciwko temu że w deszczową pogodę zaklęcia ognia będą trochę słabsze i że mag wody ma przewagę nad magiem ognia tak jak ognia nad lodem. Stawiając w tej grze na realizm , jednak jeśli ta przewaga byłaby bardzo widoczna i zbyt duża , nie miało by to sensu. Dlaczego ?

W przypadku magów każdy unikałby walki na niekorzystnym teranie co może i jest plusem. Jednak załóżmy , że mamy dwie gildie. Siedziba jednej znajduje się na pustyni , drugiej na wilgotnym terenie. Gildie rozpoczęły ze sobą wojnę . Ta znajdująca się na pustyni m posiada w swoich szeregach silnych magów ognia bo sprawdzają się na tym terenie ale podczas ataku na stronę przeciwną , gdzie teren jest wilgotny i przeciwnik ma paru silnych magów wody, magowie ognia są słabsi i łatwiej ich pokonać. Tak samo działa to w drugą stronę . W tym przypadku magowie stają się bezużyteczni.  :-\

EDIT #1:
Co do zaklęć gdzie mają się znajdować , czy artefakty czy księgi nie robi mi to wielkiej różnicy, jak i bez przesady z tym realizmem. Napisałem o księgach bo to takie klasyczne i dobrze by było gdy odnośnie jakiegoś zaklęcia w księdze były napisane jakieś wskazówki jak efektywniej je używać.

Odnośnie postu DQ w przypadku spotkania maga wody na pustyni przez maga ognia pewne jest że wywiąże się walka. Powody :
Title: Odp: Magia
Post by: Koper on June 20, 2013, 18:01:41
Ciężko każdemu będzie dogodzić. Jeden woli aby każdy używał magii, drugi aby tylko wybrańcy, znowu kolejny woli aby tylko po zdobyciu księgi.
Title: Odp: Magia
Post by: Izuel on June 20, 2013, 18:20:45
Zgadzam się , i to jest największy problem twórców czy dany wybór będzie właściwy
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 18:29:43
Zauważyłem, że ostatnio rozmawiamy o każdym magu oddzielnie, jak by to były oficjalne klasy. Mag ognia, a to mag wody i mag lodu. Przecież gracz nie musi się skupiać na jednym żywiole tylko i wyłącznie. Każdy mógłby korzystać z każdego rodzaju magii, ale nie muszą być one wszystkie profesjonalnie wyuczone, czyż nie tak ?
Jeżeli natrafimy na masowe PvP jak już wcześniej wspomniano czyli GvsG na danym terenie np. na pustyni magowie mogą posiadać dobrze wyuczone czary. Jeden będzie posiadać profesjonalną inteligencję na używanie lodu, aczkolwiek z wodą i ogniem będzie mu już trudniej. Czyli przy drugiej walce na innym terenie już będzie miał mniejsze szanse. Nie wiem jakim krokiem chcą iść twórcy, ale tutaj trzeba to dobrze zbilansować, chyba, że to już kwestia indywidualna każdego gracza jak sobie poradzi na polu walki.

Title: Odp: Magia
Post by: DQ on June 20, 2013, 18:51:02
To już znam ranking najczęstszych zajęć w Enidust:

1. Magowie/Pustelnicy/Tajemnicy Ludzie.

2. Poszukiwacze przygód/"Koksy"/One Man Army.

3. Banda złodziei/rabusie/mordercy.
Title: Odp: Magia
Post by: Matiis on June 20, 2013, 18:51:46
Gracz musi przemyśleć w jaki sposób chce działać. Jeżeli ma zamiar zostać mistrzem magii wody - zostanie nim. Ale musi się liczyć z niedogodnościami podczas owej walki na pustyni. Jako, że nie ma ograniczeń w postaci klas, jeżeli ma zamiar samemu działać na owej pustyni, musi ustąpić kilka punktów do innego drzewka. ALBO to do czego dążymy - współpracować z innymi graczami, aby RAZEM móc działać na owej pustyni. O ile ten jeden mag, jeżeli zainwestuje punkty tylko w magię wody, nadal może wspierać swoją drużynę - w krytycznych sytuacjach woda od takiego maga może być bezcenna. Gracze muszą się wspierać przy takich niedogodnościach, w ramach współpracy, podczas ulewy właśnie ten mag będzie wspierać maga ognia. Gra poprzez swoją mechanikę bardzo mocno zachęca do współpracy graczy na każdym kroku.
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 19:04:41
No i mamy oficjalne mini info. Czyli nasze spekulacje się potwierdziły po części ^^
Title: Odp: Magia
Post by: Izuel on June 20, 2013, 19:06:43
Dzięki za wyjaśnienie, rozwiałeś wiele wątpliwości :)
Title: Odp: Magia
Post by: Chemik on June 20, 2013, 20:22:38
Jeżeli to ma być realizm dlaczego by nie zrobić tego aby żywioł był przypisywany losowo? Nie każdy będzie miał talent do magii wody i nauczy się magi ognia na takim samym poziomie. To by było zbyt op. Można też by dodać że mag po wielu godzinnych treningach traci na sile i wytrzymałości. Nie będzie taki sam jak dajmy na przykład łotrzyk który będzie biegał i polował na zwierzynę.
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 21:35:30
No coś tracić zapewne będzie w czasie wykonywania akcji, ale siłę i wytrzymałość ? W czasie czytania ? To nie realizm już niestety.
Title: Odp: Magia
Post by: Chemik on June 20, 2013, 21:37:38
Naprawdę? Gdybyś czytał cały czas książki ucząc się nowych zaklęć nie miał byś takiej dobrej kondycji :)
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 20, 2013, 21:41:04
Ale weź pod uwagę, że mag ma jednak tą swoją siłę wewnętrzną, więc jakby to się miało ze sobą kumulować ? Wytrzymałość może nie, siła też nie, prędzej jego energia.
Title: Odp: Magia
Post by: Chemik on June 20, 2013, 21:49:52
Energia powinna być wykorzystywana tylko i wyłącznie do czarów, oczywiście może będą jakieś czary które dajmy na to wspomagają regenerację wytrzymałości lub wzmocnią mięśnie aby mogły wytrzymać więcej, lecz mag nie będzie posiadał tyle samo siły co normalny człowiek który pracuje na roli. Nie ćwiczony mięsień zanika.
Title: Odp: Magia
Post by: Getraj on June 20, 2013, 21:58:09
Moim zdaniem z magia w tej grze powinna być zróżnicowana.Czyli jednym z rodzajów magii może być ten proszek innym np.coś podobnego do magii run z serii gothic.Kolejnymi rodzajami magii może być na przykład magia pochodząca z własnej "duszy".Jeszcze innym magia związana z "demonami","aniołami","wróżkami" itp.Magia może być powiązana z bóstwami że np od "boga zła" będzie można stosować czarną magię i odwrotnie. Inne rodzaje magii mogą być powiązane z naturą,księżycem,gwiazdami,krwią itp. Te wszystkie rodzaje nie muszą być od razu w grze wręcz przeciwnie, fajnie by było jakby różne rodzaje magii dochodziły by w czasie i nawet nie musimy ich od razu odkrywać.Może to wyglądać że np. zostaniemy "szczęściarzem" i wpadniemy do powiedzmy pana księżyca i tam jedna osoba się jej nauczy i potem będzie mogła uczyć innych.To naprawdę da zajebisty klimat grze i będzie to wyglądało jak prawdziwy "real fantasy world".

Pozdrawiam
Getraj
Title: Odp: Magia
Post by: Ratharr on June 21, 2013, 21:16:13
Magia powinna być bardzo wymagająca, jeśli mają być realistyczne obrażenia. Człowiek jakby dostał z kuli ognia spłonąłby na miejscu, jakby został zamrożony byłby niesprawny (odmrożenia). Nawet głupie rzucanie kamieniami może trafić w głowę i ... zgon
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 22, 2013, 10:29:58
@UP
Z tym się zgadzam, o tym nawet nie pomyślałem, dziwne, ale przez jakiś czas o tym rozmawiamy, nikt o tym nawet nie pomyślał. W tym miejscu stawiam kropkę i proponuję poczekać na odpowiedź ze strony administracji na jakiej zasadzie będzie to działało.
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 22, 2013, 10:35:07
Chciałem tylko zapytać, czy taki mag ognia dajmy na to, rzuca w kogoś tą kulę ognia i ta osoba ginie w jakim mniej więcej odstępie czasowym może rzucać kolejną?
Title: Odp: Magia
Post by: AAAron on June 22, 2013, 10:36:35
to juz powinno zalezeod od jego mocy umiejetsnosci, poziomu rzucania kula ognia jak i many(jesli ja wprowadza)
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 22, 2013, 10:41:16
No tak, ale też ciężko by było z takowym magiem wygrać, gdyby np. rzucał tą kulę co 10-20 sec :)
Title: Odp: Magia
Post by: AAAron on June 22, 2013, 10:45:15
no niby tak ale przeciez pomyslmy i tak na poczatku to mag nie ma duzo many i mocy aby rzucac nie wiadomo ile tych kul nie ? dlatego jakies gildie badz miasta beda prosic magow aby im pomogli w bitwie badz przy probie pokonania jakiegos demona taka nawet jedna kula ognia rzucona w armie przeciwnika pokona nawet 5 wojow :)
magowie bada na wage zlota :D
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 22, 2013, 10:48:52
No i w ten sposób inne klasy mogą być lekko zapomniane, aż w końcu po świecie będą chodzili tylko magowie. Ja tam skupię sięna łotrzyku, czy też woju :)
Title: Odp: Magia
Post by: DQ on June 22, 2013, 13:44:32
Na maga trzeba będzie zasłużyć. Na pewno trzeba będzie mieć dużo czasów, ciężko się obsługuje stalowy miecz a co dopiero zaklęcia! Także nie wydaje mi się że każdy będzie chciał wybrać tą cięższą ścieżkę.
Title: Odp: Magia
Post by: Eylif on June 22, 2013, 22:30:22
Co myślicie o magach:
1.mag wody(mocny ale nie zawsze ma wodę chyba że jest taki mocny że wysysa wodę z powietrza)
2.mag powietrza(włada powietrzem)
3.mag krwi(nekromanta zombie i wysysanie krwi i wskrzeszania)
4.mag ognia(firebolle, podpalenie i wogule)
5.mag ziemi(rozstępianie ziemi i rzucanie kamyczkami)
6.mag piasku(ruchome piaski burza piaskowa)
7.mag metalu(niszczenie broni ale nie za mocno lub wyrzucenie danemu graczowi miecz lub tarczy)

Co o tym myślicie?? który się wam naj podoba??
Title: Odp: Magia
Post by: Malin on June 22, 2013, 22:33:49
Maga piasku można byłoby wykreślić,reszta ok, ale i ten mag metalu no niewiem.
Title: Odp: Magia
Post by: Malin on June 22, 2013, 22:38:07
Mógł bybyć jeszcze mag ciemności władałby cieniami i "czarną mocą".To już pomysł z anime,mag magnetyzmu niczym Toki Fujiwara z Code Breaker i mag swiatła jak Masaomi Heike.
Title: Odp: Magia
Post by: Scheikh on June 22, 2013, 22:43:24
1. Mogłeś zrobić ankietę, to dałoby naprawdę przejrzysty widok na to, co kto chciałby zobaczyć
2. Czy pomysł wybierania rodzaju operowanej magii nie wydaje ci się zbyt liniowy jak na grę tego pokroju? Ja bym tu proponował system z gry Magicka: zamiast urzywać gotowych zestawów czarów tworzymy je sami, używając do tego odpowiednich, znanych nam aspektów, np. ogień + elektryczność. Do tego dodać jeszcze odpowiedni system umiejętności i sama śmietanka :D
Title: Odp: Magia
Post by: DQ on June 23, 2013, 11:32:51
Odnośnie magii zrobiłbym tylko 4 podstawowe żywioły wzorując się na bajce (tak bajce) Avatar: ostatni władca wiatru.
(http://magewars.com/jsite/images/whatis/mages/wizard/WizardSpellSchools.jpg)

Mag wody.
Mag ognia.
Mag ziemi.
Mag wiatru.

Jednak oni dzielili by się na inne podrzędne magie.

np. ziemia jest związana z roślinami ponieważ nigdzie indziej drzewo nie wyrośnie niż w ziemi. albo woda może panować nad lodem ponieważ lód to tak naprawdę woda.

I wszystko musi być w pobliżu. Oni tak jakby władają nad tym. Mag wody będzie musiał iść z butlą wody żeby móc jej później umyć. A co do maga piasku i metalu to  :-X nad piaskiem może władać mag ziemi lub wiatru nad metalem hmm. Miecz może wytrącić każdy nawet nie musi być magiem.
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 23, 2013, 11:44:23
Jeżeli chodzi o magów to sam nawet nie wiem jacy pojawią się w enidust. Mi osobiście podobałby się mag wody
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 11:56:08
A mi osobiście Mag Ziemi :) Ciężkie kamienie, piachy i tak dalej był by przydatny w oblężeniach
Title: Odp: Magia
Post by: DQ on June 23, 2013, 11:57:12
Liwosz dokładnie mag ziemi <3
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 12:00:34
No Mag ziemi (jak jakimś cudem bym się na maga zdecydował) jest dobrym i potężnym magiem :D
Title: Odp: Magia
Post by: Eylif on June 23, 2013, 12:02:22
Dziękuję że podoba wam się mój post.
Title: Odp: Magia
Post by: AAAron on June 23, 2013, 12:21:27
Ja tam wole maga ognia jest burst :D ogien z dupy :D i nie masz za co Eylif dziekowac :)
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 12:32:20
Jak ognień będzie się rozprzestrzeniał, to już widzę maga na lekko wysuszonych lasach, czy też trawach :d Będzie nieźle się jarało hah :D
Title: Odp: Magia
Post by: AAAron on June 23, 2013, 12:35:53
jak bede wojem to z lekka domieszka magii :D
Title: Odp: Magia
Post by: kikox on June 23, 2013, 13:51:10
dajmy na to się gram magiem i mam jakis  skill na +3 czy coś fajnie gdybym mógł go spisać i sprzedac wojownikowy jak o mi bron czy coś 
Title: Odp: Magia
Post by: AAAron on June 23, 2013, 14:33:47
nie wiem czy jestem jakis ulomny czy co ale sprecyzuj pytanie i ogolnie o co ci dokladniej chodzi :)
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 14:46:17
Ja tak samo nic nei rozumiem :D
Title: Odp: Magia
Post by: Alistair on June 23, 2013, 15:21:26
Wątpię, by gra postawiona na realizm miała włączony taki system odnośnie spisywania swojego skilla na jakiś scroll.
Title: Odp: Magia
Post by: remixir on June 23, 2013, 15:21:51
Chyba chodzi mu oto że jeśli będzie miał już wyuczone jakieś zaklęcie to będzie możliwość utworzenia runy lub scrollu które umożliwią korzystanie z czarów postaciom które tego nie potrafią :) i na tym zarabiać

PS:Ali myślę że utworzenie magicznego przedmiotu poprzez przelanie magii w niego i zapisanie rekonstrukcji nie odbiegało by od realizmu jeśli magia miała by w ogóle istnieć więc dla mnie by to pasowało
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:24:43
Ahaa rozumiem, no ale przecież jak jedna osoba zostanie dajmy na to magiem ognia, to może się nauczyć takich samych zaklęć co inny mag ognia. No chyba że taki scroll z kulą ognia powędruje do maga ziemi, lecz on ucząc się magii ognia, będzie tracił umiejętności we władaniu ziemią imo.
Title: Odp: Magia
Post by: remixir on June 23, 2013, 15:29:20
Myślę że powinno to działa trochę winny sposób że scroll np będzie mógł być użyty maksymalnie raz a użycie jego będzie wymagało dużo energii od użytkownika a utworzenia czasu i krwi twórcy tak aby zredukować ilość takich scrolli więc np rycerz musiałby ćwiczyć dużo swoją siłę duchowa a mag który chciałby użyć miecz musiałby ćwiczyć dużo fizycznie jaki i popracować nad umiejętnościami szermierki :)
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:31:13
Ahh chodzi Ci o takie jednorazowe zwoje magiczne? No takie cośby było przydatne, np. zwój który leczył by kilka osób na około i noszony on przez jakiegoś dowódcę, który jest inteligentny nabrał by dużej 'mocy' i wspomógł jednostki na froncie :)
Title: Odp: Magia
Post by: remixir on June 23, 2013, 15:36:02
dokładnie a np tarcza ziemi która użyta w odpowiedniej chwili jakiegoś rycerza by uratowała :) poprzez poświęcenie jakiejś energii w zamian za zredukowanie obrażeń
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:37:51
No to jest świetny pomysł, bardzo by wspomógł świat wojny :)
Title: Odp: Magia
Post by: kikox on June 23, 2013, 15:39:38
o to mi chodziło
Title: Odp: Magia
Post by: Liwosz2 on June 23, 2013, 15:41:41
Więc na następny raz, trzeba wyjaśnić sprawe bardziej rozlegle :)
Title: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Azariusz on June 28, 2013, 12:39:14
Wiadomo, że skoro gracze będą władcami to będą mogli wydawać edykty i inne rozporządzenia. Jeśli powstaną takie ciemne i mroczne dziedziny magii jak nekromancja czy kontrola umysłu to z pewnością będą zbyt groźne dla mieszkańców i władcy postanowią zakazać ich praktykowanie. Oczywiście zwykła straż miejska nie poradzi sobie z wyszkolonym nekromantom.
Dla tego ciekawym rozwiązaniem byłoby wprowadzonej tak zwanej "Inkwizycji". Zajmowałaby się ona walką z magami posiadając specjalne artefakty zakłócające działanie magii.
W wolnym czasie mogłaby się zajmować infiltracją gildii przestępczych i zorganizowanych przestępców. To jest oczywiście pomysł na bardzo daleką przyszłość, ale tę drugą funkcję wykonywaliby już wcześniej.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: SorenII on June 28, 2013, 13:24:51
Jeśli się nie mylę to jest to już w opracowaniu gry  ma być kilka dziedzin magi i można by być  nekromantom,inkwizytorem itd. A kto i jak to będzie wykorzystywać to już zależy od graczy. :)
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Azariusz on June 28, 2013, 13:39:14
To wspaniała wiadomość ;D Ciekawe jak to będzie wyglądać.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Maniex on June 28, 2013, 13:50:48
Jakoś mi się nie widzi łapanie nekromantów.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Azariusz on June 28, 2013, 13:56:13
Czemu nie? Inkwizycja miałaby też inne zajęcia. Mogliby szpiegować gildie i sprawdzać czy postępują zgodnie z prawem.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Maniex on June 28, 2013, 14:02:03
Ale zobacz nowy gracz widzi klasę nekromanta i mówi "O fajnie zagram sobie nim". Wchodzi do gry i po chwili podchodzi do niego gościu i wsadza do paki a on nie wie o co kaman.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Azariusz on June 28, 2013, 14:16:28
http://enidust.pl/index.php?id=details W rozwoju postaci jest napisane cytuję
Quote
Wybór gotowego schematu, jakim jest "klasa postaci", jest po prostu nielogiczny
Więc pewnie od samego początku gry nie będzie można zostać magiem, a co dopiero nekromantą.
Title: Odp: Magia
Post by: Scheikh on June 29, 2013, 09:57:16
Witam! Większość gier fantasy z elementami magii reprezentuje dość nieciekawy system używania czarów oraz tzw. Potków. Otóż dla przykładu
przez miasto przechodzi sobie zwykły biedak, kiedy nagle, nie wiadomo z kąd wyczarowuje gigantycznego mutanta wysokiego na 3 piętra. Jego twór siedzi potem w takim mieście i zabija potem połowę populacji. Powód? Nasz biedak miał akurat pełny pasek many i jednym kliknięciem zabił multum zwykłych graczy serwera. Po jakimś czasie owa postać wypija "potion of indestructibility" (mikstura niezniszczalności) i przez następne 10 minut jest całkowicie nietykalny dla setek nacierających na niego strażników, po czym ucieka z miasta i wylogowuje się z gry. Okazuje się że na serwerze nie było w tm momencie żadnego admina i rzecz może się powtórzyć następnego dnia.
Mówiąc krótko, nie można dopuścić do nadmiernie mocnej magii i mikstur, a jeśli mają takie być, to niech wymagają kilku dni przygotowania. A czary nie powinny brać się z niczego - dobry byłby tu swego rodzaju magiczny proszek lub coś w ten deseń. Każdy rodzaj proszku miałby odpowiednią właściwość, np. Ogień, woda, pioruny, itp. Podobnie jak w grze Magicka różne ich kombinacje wywoływały by odpowiednie efekty. Co sądzicie o tym pomyśle? Może macie własne koncepcje? Zapraszam do wyrażenia swej opinii! ;P
Title: Odp: Magia
Post by: Billu on June 29, 2013, 10:28:29
Hmm... Ciekawiłoby mnie z jakiego połączenia można by było kogoś uleczyć... No cóż zobaczymy. Ale z tymi połączeniami to całkiem dobry pomysł. Na przykład moglibyśmy kogoś oblać wodą, a potem potraktować piorunami :P
Title: Odp: Magia
Post by: Scheikh on June 29, 2013, 10:45:03
W Magice do leczenia graczy był oddzielny aspekt.Tworzenie czarów wyglądało tak, że z 8 żywiołów wybieraliśmy max. 5 (kolejność też była ważna!). Nowe czary odkrywało się głównie za pomocą własnych doświadczeń, bardzo rzadko w bonusowych lokalizacjach dostawaliśmy gotowe wzory. Żywioły to: woda, zdrowie, tarcza, mróz, błyskawica, arcana (magia), ziemia i ogień ^^
Title: Odp: Magia
Post by: Kacperosxd on June 29, 2013, 11:38:20
Nigdy nie bawiłem się w grach w maga ale magia powinna być moim zdaniem bardzo trudna żeby najsłabszy skill mimo wszystko jednak wymagał trochę od gracza aby go użyć. Może i dużo osób by tego nie chciało ale to by było realne ponieważ jeżeli magia kiedykolwiek istniała to nie była taka prosta i wymagała tego i owego od osoby jej używającej ;_; Chodzi mi tu o jakąś kombinacje żeby rzucić głupi płomyczek lub chmurkę dymu :)
Title: Odp: Magia
Post by: Scheikh on June 29, 2013, 11:43:33
Ja proponuję, by aby stworzyć ogień będziemy potrzebować np. Paprykę, Czarny proch, Grafit i Siarkę. Przemielone na proch odpowiadały by wyżej przeze mnie wymienionym żywiołom. Dodatkowo byłyby zróżnicowane ze względu na proporcje użytych składników i ich świeżość.
Title: Odp: Magia
Post by: Kacperosxd on June 29, 2013, 11:52:51
Dobry pomysł, ale żeby kombinacje trzeba było samemu tworzyć metodą prób i błędów gdy ktoś doda co innego to dostanie całkiem inny efekt od zamierzonego. Oczywiście jeśli to stworzy to nie na zawsze będzie miał tego skilla tylko dopóki skończą mu się składniki ;] Chyba się pobawię w alchemię  8)
Title: Odp: Magia
Post by: Malin on June 29, 2013, 11:58:54
Magia będzie bazowała na prochu http://enidust.com/index.php?id=details
Title: Odp: Magia
Post by: Billu on June 29, 2013, 12:01:49
No co ty?! o.O
Title: Odp: Magia
Post by: Scheikh on June 29, 2013, 12:06:44
To wiemy, ale myślimy nad tym, jak ten system powinien szczegółowo wyglądać :P
Title: Odp: Magia
Post by: Malin on June 29, 2013, 12:15:48
cyt. "dobry byłby tu swego rodzaju magiczny proszek lub coś w ten deseń. Każdy rodzaj proszku miałby odpowiednią właściwość, np. Ogień, woda, pioruny, itp. Podobnie jak w grze Magicka różne ich kombinacje wywoływały by odpowiednie efekty. Co sądzicie o tym pomyśle? Może macie własne koncepcje? Zapraszam do wyrażenia swej opinii! ;P" napisałeś to jakbyś tego nie wiedział,więc napisałem :P Tworzyć można byłoby łącząc minerały tak jak wyżej napisałeś ,ale trzeba byłoby wpierw je zmielić. Nie zapominajmy że chociaż ma być to świat "realny" to będziemy w grze no i na innej "planecie" więc mogłyby być inne minerały inne złoża metali.Więc nie wiadomo jakie by były może takowy proszek można byłoby uprawiać lub wydobywać.
Title: Odp: Magia
Post by: Scheikh on June 29, 2013, 12:17:29
Tak, oczywiście, ale mi głównie chodziło o właściwości tych substancji
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Matiis on June 30, 2013, 20:28:43
Od tak nekromanta nie będzie mógł sobie hasać po mieście. Każda z frakcji może być inaczej traktowana przez otoczenie. Jeżeli coś jest zakazane to ujawnianie się - nie jest wskazane.

Dołączenie do dowolnego ugrupowania nie będzie takie proste, wymaga sporo nakładu pracy, a przez ten czas gracz będzie w stanie poznać realia świata gry. Stąd sytuacja, gdzie ktoś nie wie za co go ścigają - nie będzie miała miejsca.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Cinek West on July 01, 2013, 03:25:15
Już widzę grupę poszukującą heretyków, postacie w czerwonych strojach wpadają do domów i krzyczą "Nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji!"  ;D
Ciekawe jak szybko w grze powstanie Hiszpańska Inkwizycja (Pozbawiona ograniczeń prawnych organizacja mająca pozbywać się "heretyków"), bo skoro starujemy w cesarstwie, które może upaść lub w którym można samemu zasiąść na tronie, cesarz powinien posiadać odpowiednią organizację, która pomogła by mu utrzymać się przy władzy jak najdłużej.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Billu on July 01, 2013, 09:30:17
Dałeś mi pomysł na gildie! :D
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Colack on July 01, 2013, 11:42:49
Na początku oczywiście nie będzie można od razu być nekromantą. Trzeba wcześniej się nauczyć odpowiednich rzeczy :P Zresztą później niekoniecznie możesz pokazywać że jesteś nekromantą, możesz to ukrywać mówiąc że jesteś kupcem mikstur czy jakieś takie
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Scheikh on July 01, 2013, 11:48:28
Tylko pamiętaj że żaden nekromanta "Nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji" ;D Inkwizytorzy mogą udawać klientów, i pod tą przykrywką udowodnić osobie posługiwanie się czarną magią...
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Colack on July 01, 2013, 11:49:04
To już swoją drogą :p
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Azariusz on July 01, 2013, 13:57:27
Quote
Tylko pamiętaj że żaden nekromanta "Nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji"

Uważaj bo wyważą twoje drzwi z zawiasów, powalą Cię na ziemię i powiedzą spokojnym głosem, sorki nie ta chata ;D
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Cinek West on July 01, 2013, 14:07:11
Hiszpańska Inkwizycja nie mówi "sorki nie ta chata", to by mogło podważyć jej autorytet.
Nie jest istotne czy jesteś winny czy niewinny.
Hiszpańska Inkwizycja będzie cię torturowała, aż w końcu się przyznasz ;D.
Title: Odp: Inkwizycja i zakazane dziedziny magii
Post by: Azariusz on July 01, 2013, 14:17:02
A jak już się przyznasz to na stosik :D I palimy ognicho 8)
Title: Odp: Magia
Post by: Merlin on July 08, 2013, 00:31:30
Magia - widzę że to słowo kojarzy Wam się z kulami ognia, wielkimi świetlnymi efektami, wielkimi wybuchami i zabawą żywiołami

Twórcy Enidust wypowiedzieli się jasno: Magia pochodzi z proszku i że wierzą iż nic nie powstanie z niczego
Przez to ogień, nie posiadający paliwa, pojawiający się nad ręką osoby, lewitujący i w jakiś niewyjaśniony sposób ta osoba nie wrzeszczy "AŁA! PARZY!", moim zdaniem złamałby te "zasady".

To co przychodzi mi na myśl, to to że skoro magia to proszek, to skąd się on znalazł w zasięgu ręki gracza/npc. Może ten proszek pochodzi z wnętrza Ziemi, w końcu nawet dzisiaj nie mamy 100% pewności co się dzieje głęboko pod powierzchnią :).
Skoro pochodziła by z wnętrza Ziemi, to pojawiała by się w kamieniach. Jak dobrze wiemy, żadna ruda nie jest czysta w 100%, zawsze posiada domieszki innych surowców, może właśnie jednym z nich będzie nasz proszek? W takim razie, w węglu wykopanym w kopalni węglą będzie domieszka pyłu.

Pył pyłem, ale co z kulami ognia i zaklęciami?

Cóż, ja nie jestem sobie wyobrazić żeby z czegoś co wygląda np. jak cukier wyszło jakieś zaklęcie, albo nie daj boże, pojawi się lewitująca kula ognia która nie ma prawa się tam znajdować bo po 1 grawitacja :) a po 2 nie ma co się palić (jest powietrze, ale to wystarczy na sekundę, może mniej :) ).
Dlatego też, ten proszek może być raczej używany raczej do ulepszania zbroi, strzał, narzędzi i innych pierdół. Dzięki temu miecz będzie np. mocniejszy, albo ostrzejszy. Zbroja posiadająca dużą domieszkę rudy będzie lżejsza, nie osłabiając jej.
Wada tego pomysłu jest taka, że nie pozwala na rzucanie kuli ognia, ani rzucanie wodą pojawiającą się z nikąd.
Title: Odp: Magia
Post by: Heviro on July 08, 2013, 02:08:35
Jeżeli magia  pochodzi z proszku to proszek może znajdować się na rękawicach.  Wtedy pstrykamy  palcem a nasza  rękawica zajmuje się ogniem.  Magia wody  to rękawice  zamoczone w oleju. Ziemia  to rękawice z alchemicznymi kamieniami . Błiskawice to kamenie z krzemieniowe stworzone z piasku itd itd .  Mamy jednocześnie realizm i łatwy przekaźniki. Bo magia proszkowa  może być przetrzymywana w przekaźnikach jak laska maga czy  pas alchemika:). Wtedy  trzeba  tylko wprowadzić wartość  przyjęcia piasku( jak wiele piasku może  dany przedmiot skumulować) i siłę wylotową ( z jak wielką mocą dany przedmiot potrafi emitować magę / jak bardzo zużywa proszek) Do tego  fajną  rzeczą byłaby  magiczna predyspozycja losowana  podczas tworzenia postaci bez wiedzy  gracza i tylko od gracza zależy czy znajdzie swoją  dziedzinę magii czy będzie się  uczył  innej dziedziny magii .
 A co do nekromacji mam pomysł aby była ona magią poziomu wyższego  np  ognia i ziemi . Znając te dwie arkany magii  możemy   zglębyć arkanę wyższą : nekromancje  .
Title: Odp: Magia
Post by: Merlin on July 08, 2013, 10:55:12
Skoro rękawice mają zająć się ogniem, to co ten ogień będzie podtrzymywać?
Żeby powstał ogień, który będzie się palił dłużej niż sekunda, potrzebuje on 3 podstawowych rzeczy. Coś co go zainicjuje(iskra przykładowo), coś co go będzie podtrzymywać(rozpałka, drewno itp.) i tlen. Gdy chociaż jednego z nich zabraknie, ogień nie powstanie, albo pojawi się na sekundę.
Nie wiem czy dokładnie TAKI realizm chcieli zastosować Twórcy co do magii. Jeżeli nie, to dobrym pomysłem byłoby to co podałeś. Jeżeli tak, no to magia w znaczeniu zabawy żywiołami i kulami ognia, wody itp nie wchodzi w rachubę. Tu już Twórcy powinni się wypowiedzieć, aby uściślić to, jak Oni widzą magię w proszku.
Title: Odp: Magia
Post by: Lich555 on July 08, 2013, 10:55:22
Bardzo nam (myślę że mogę śmiało wypowiedzieć się za wszystkich) miło, że administracja wypowiada się w tematach i prowadzi z nami dyskusje :)
Title: Odp: Magia
Post by: Mistrz Ignis on July 08, 2013, 19:11:12
Cała przyjemność po naszej stronie. Niemniej, projekt jest duży, zaś zespół stosunkowo niewielki, dlatego czas na przyjemności (czytaj: dyskusje) mamy bardzo ograniczony i musimy prosić o wybaczenie.
Prawdopodobnie w tym miesiącu pojawią się dwa materiały, z których jeden będzie szczegółowiej opisywał podstawowe założenia magii, w tym również magii pyłu (nie proszku; dust, nie powder).
Title: Odp: Magia
Post by: Tetlanesh on July 08, 2013, 19:20:27
Cała przyjemność po naszej stronie. Niemniej, projekt jest duży, zaś zespół stosunkowo niewielki, dlatego czas na przyjemności (czytaj: dyskusje) mamy bardzo ograniczony i musimy prosić o wybaczenie.
Prawdopodobnie w tym miesiącu pojawią się dwa materiały, z których jeden będzie szczegółowiej opisywał podstawowe założenia magii, w tym również magii pyłu (nie proszku; dust, nie powder).

No i popsułeś chłopakom całą kilku stronicową dyskusje klarując jedno słowo :P Dlatego własnie jesteście nam potrzebni na forum :D

Ale tak na poważnie to pracujcie spokojnie, jak będziecie gotowi to będziecie gotowi coś pokazać i obgadać. Niemniej na tę chwilę forum pełne jest czasem bardzo szczegółowych dywagacji o niczym, skoro nie wiemy czego się spodziewać. Myślę że zebrało by się tego tekstu którego nikt nigdy nie wykorzysta już na kolejny tom Gry o Tron :P
Title: Odp: Magia
Post by: Colack on July 08, 2013, 21:28:52
Forum nie powstało chyba po to, żeby twórcy czerpali z niego wszystko co się da :P zauważą jakiś pomysł w czasie dyskusji o niczym i akurat wykorzystają go.
Title: Odp: Magia
Post by: Mistrz Ignis on July 08, 2013, 23:42:32
Nadmienię tylko, że niemal każdy post, który nie został wyłączony z tematu, jest w stanie wnieść przynajmniej minimalną dawkę informacji. To, co postrzegasz jako "dywagacje nad niczym" my widzimy jako bardzo cenne i obszerne źródło informacji, opinii, czasem nawet pre-bug-finding. Nie ukrywam również, że wciąż istnieją kwestie wymagające uzgodnienia wewnątrz zespołu, choćby ze względu na różnice poglądów. Wasze dyskusje pozwalają nam przyjrzeć się problemem z innej perspektywy - ot chociażby ze względu na to, iż wpadniecie na skutek o którym nikt z nas dotąd nie pomyślał. To z kolei ułatwia nam zatwierdzenie ostatecznego kształtu danego zagadnienia. Zatem powtórzę jeszcze raz - wszelkie dyskusje, jak długo prowadzone są w obrębie właściwego tematu, są dla nas wielce użyteczne.

Teraz jednakże prosiłbym, by mój post był ostatnim odbiegającym od tematu magii.
Title: Odp: Magia
Post by: Armox on July 15, 2013, 13:36:39
Jadąc sobie 2 dni temu autokarem, dyskutowałem z kolegą właśnie o Enidust. Przedstawialiśmy sobie nasze pomysły i podniecaliśmy się jak by to było wspaniale takie a nie inne rozwiązania zobaczyć w tej produkcji.

Jednym z takich rozwiązań, które nie będzie proste, jest rzucanie zaklęć przy użyciu znaków. Już tłumaczę: chcąc rzucić jakieś zaklęcie, musiał bym trzymać "przycisk magii" (do ustalenia który) i rysować kursorem odpowiedni znak. Na przykład początkowe skille miały by proste, nieskomplikowane znaki takie jak kółko, kwadrat, trójkąt itp. Ale nie sposób przecież pamiętać wszystkich skilli i ich znaków, prawda? Więc ustawiając sobie np. fireballa pod 1 wystarczy kliknąć, by szlaczek nam się wyświetlił. Dodatkowo im dokładniej byśmy go odwzorowali tym silniejszy był by czar. Dodatkowo im trudniejszy czar, tym ścieżka znaku była by węższa i bardziej skomplikowana.

To pociąga za sobą problemy podczas walki. Przecież nie będę mógł się rozglądać kreśląc znak, jednak łącząc to z "face to face" targetingiem mogło by to przejść. A co rozumiem przez "face to face": walcząc np z wilkiem chcę go porazić piorunem, a więc przytrzymuje "przycisk magii" i kreślę znak czaru pioruna, a w tym czasie moja postać cały czas patrzy na przeciwnika, w tym przypadku wilka. Oczywiście w chodzeniu nam nic nie przeszkadza: ) Następnie po wykonaniu znaku mamy czar gotowy do rzucenia i teraz właśnie jest czas na wycelowanie i strzelenie w wilka. Najlepiej było by nie spudłować, ponieważ naładowanie kolejnego czaru wymaga kolejnego znaku :)


Osobiście coś podobnego widziałem w Black & White ale w troszkę innej wersji i bardzo chętnie bym się z takim systemem zmierzył.

Pozdrawiam :) I piszcie co sądzicie o tego typu castingu. Wyeliminowało by to problem cooldownów tak myślę: )
Title: Odp: Magia
Post by: Lich555 on July 15, 2013, 14:57:14
Moim zdaniem bardzo ciekawy pomysł :) Ale podłącze się tutaj i dopowiem coś od siebie. Ile to ja się nagadałem o tych zwojach? Hohohoho i jeszcze więcej. Ale nie fajnie by było gdyby tak narysować te znaki na zwoju (max np. 5 znaków na zwój), wyciągałbyś ten zwój i każdy z 5 czarów narysowanych na nim, miałby inny klawisz pod sobą. Oczywiście mogliby to rysować wszyscy magowie z pdst. umiejętnościami, lecz magowi z większymi umiejętnościami łatwiej by było narysować czar na zwój (np. poprzez trzęsącą się rękę, lub coś innego) i jak powiedział kolega wyżej, im lepiej narysowany znak danego czaru, tym lepszy on będzie w praktyce.
Idziesz przez las i nagle wyskakuje stado wilków, zamiast rysować tyle znaków (one za ten czas by Cię zabiły) to wyciągasz zwój i tylko przytrzymujesz dane klawisze.
Title: Odp: Magia
Post by: Armox on July 16, 2013, 00:43:56
Ale wtedy eliminujesz to, o co mi najbardziej chodziło, czyli właśnie walkę na znaki. Wyobraź sobie PVP. Mógł bym wygrać mając nawet słabsze czary, ale lepiej je opanowując.

Co do zwojów, to nie powinny być one łatwe do wykonania i na pewno nie 5 czarów na zwój. No i nie wiem, czy do końca dobrze Cie zrozumiałem, bo podchodzi mi to trochę pod zaklinanie. Skoro mogę umieścić czar w zwoju, to czemu akurat nie mógł bym sobie nakreślić znaku pioruna na mieczu? :)
Title: Odp: Magia
Post by: Lich555 on July 16, 2013, 07:38:33
Masz rację, nie zwróciłem na to uwagi ;) Można i tak, a z racji iż ciężko jest narysować coś na metalu to pierw rysowałoby się to na zwoju, a potem za pomocą jakiegoś pdst. (tutaj zależnie ile chcesz umieścić czarów, jakiego te czary będą poziomu) zaklęcia jakoś wszczepić zwój do miecza, połączyć go jakoś z nim.
Title: Odp: Magia
Post by: Armox on July 16, 2013, 10:00:10
Też tak można :) Do tego np. skoro metal jest twardszy to trzeba by było rysować kilka razy, żeby go utrwalić.

Już kurcze chciał bym pograć ;P
Title: Odp: Magia
Post by: Merlin on July 16, 2013, 13:24:21
Bardzo fajny pomysł, chciałbym go zobaczyć gdyby wszedł w życie :)
Jednak po internecie krąży wiele programów które są w stanie odwzorować ruch myszki, przez to wystarczy że raz, prawie doskonale, wykonamy czar, nagramy go i mamy swoje zaklęcie pod przyciskiem tak czy siak. To oczywiście da się śledzić, wystarczy że twórcy dodadzą sobie do log'a możliwość rejestrowania jak dobrze czar został wykonany. Jak zobaczą że ktoś macha myszką tak samo co do pixela kilka razy, to już trawia na listę podejrzanych :D (chyba nikt nie ma tak wprawnej ręki żeby doskonale odwzorować taki sam ruch myszką)
Title: Odp: Magia
Post by: Paszczmen on July 21, 2013, 20:19:03
łatwo się pisze szkoda tylko, że nie tak łatwo robi :-((
Title: Odp: Magia
Post by: Ratharr on July 21, 2013, 20:52:43
Ja uważam, że system pyłu mógłby być podobny jak w Magicka. Mieliśmy bodajże 8 żywiołów i pięć slotów zaklęcia. ''Wytwarzaliśmy'' zaklęcia łącząc różne żywioły. Tak samo z pyłem-pył leczniczy, pył ognia, lodu, et cetera
Title: Odp: Magia
Post by: NapalonyMurzyn on July 21, 2013, 22:23:36
Tak czytając te posty uznałem że zaprezentuję własną wizję.

Na początek poruszę temat tego pyłu, iż nie jest on złym pomysłem, lecz powinien być on łatwo dostępny, a jego zawartość w naszym ekwipunku powinna być podana w gramach. Do tego nie powinno być różnych rodzai pyłu, lecz jeden uniwersalny. Także  magia nie powinna być zależna jedynie od pyłu. aby dodać jak najwięcej realizmu powinien być dodany wskaźnik odpowiedzialny za naszą głowę, chyba każdy wie że czary wyczerpują psychikę. Spadek tego wskaźnika powinien powodować zwidy, choroby, ogólne osłabienie i omdlenia, przy krytycznym poziomie. Magowie z upływem czasu trenowali by psychikę dzięki czemu mogli by częściej używać czarów bez strachu o głowę. 

Z czasem wygląd naszego maga powinien się zmieniać, zależnie od typu używanej magi. Dzięki takim zmianą gracze mogli by określić na jakim stopniu zaawansowania jest dany mag. Magowie nie powinni nosić żadnych szat lecz specjalnie zmodernizowane zbroje, które automatycznie dostosowywały by się do naszego maga np. Jesteśmy średnio zaawansowanym magiem światła - nasza zbroja powinna się zmienić na bardziej anielski wygląd a gdy osiągniemy mistrzostwo będziemy wyglądać niczym archanioł. Podobnie będzie się dziać gdy specjalizacją naszego maga będzie ogień lub śmierć. 



Mam nadzieję że zainteresowałem was swoją wizją i liczę na miły odzew.

Pozdrawiam.
Title: Odp: Magia
Post by: Nezyt on July 24, 2013, 04:00:12
Cóż, nie mogę obok tematu przejść obojętnie, bo sam planuję stworzyć epickiego maga. Jak dla mnie pył jest rozwiązaniem dla postaci, które o magii nie mają zielonego pojęcia, zamiast samemu przy użyciu swoich umiejętności stworzyć zaklęcie, używają po prostu pyłu i w zależności od jego rodzaju, wyszedłby dany czar, oczywiście nie byłyby zbyt potężne.
Ale jeżeli postać zaczęła by pogłębiać się w temat jakim jest magia, czytać księgi, dużo trenować rzucanie "własnych" zaklęć (czyli bez potrzeby pyłu, a many) to po prostu pył dla takiej persony stałby się bezużyteczny, bo po co, skoro sam umie rzucać zaklęcia i to o wiele potężniejsze. I tu już mamy magię nieograniczoną, to znaczy która może pójść w wiele kierunków, magia śmierci tudzież zła, czyli podstawy tej dziedziny, czyli, przywoływanie szkieletów, przeróżne klątwy, później już średnio-potężna magia czyli np. choroby itd... Aż w końcu magia śmierci zostałaby aż tak rozwinięta, że użytkownik byłby w stanie przywołać na chwilę samego boga śmierci, ale wiązałoby się to z kilkudniową, trwałą utratą całej many, co sprowadza się do przymusowego używania pyłu na jakiś czas. Tak samo, jeżeli ktoś obierze ścieżkę magii ognia, od prostej kuli ognia, aż po stworzenie trwałego wulkanu. No i po prostu żeby ta magia serio mogła być epicko potężna, jak i strasznie słaba. Później dochodziłyby możliwości tworzenia kombinacji dziedzin magii, czyli woda + powietrze = lód itd... No i ciało maga mogłoby zmieniać się zależnie od dziedziny magii uprawianej przez niego, jeżeli specjalizował by się w magii śmierci, to jego ciało byłoby bardziej zepsute, skóra robiłaby się bardziej blada, sine powieki, zmarszczki, całkowicie białe tęczówki itd... Zaś ciało maga, który uprawiałby zaklęcia związane ze światłem, dobrem, uzdrawianiem, byłoby zdrowe, silne  i wgl. Co do pancerza jaki miałby nosić mag, można stworzyć wiele rodzajów takowych, od prostych szat, aż po lekkie zbroje z kapturami. 
Title: Odp: Magia
Post by: gasdq on July 25, 2013, 16:38:52
Chciałbym i ja wtrącić się w opowieści o magii w grze, bo jestem ciekawy jak administracja rozwiąże czytanie książek o magi(Jeśli wprowadzą)bo, jeśli będzie polegało to na tym, iż otwiera się książka i dostajemy jakiś czar lub ulepsza nam magię, to by był trochę dziwne, bo nikt, by tego nie czytał, chyba że fanatyk książek :P.Może wprowadzić do książek jakąś instrukcję jak używać tej magii ??(chodzi mi tu o jakąś kombinację klawiszy, która wywoływała czar).
Title: Efekty czarów w zależności gdzie jesteśmy
Post by: Bhaal on July 26, 2013, 02:01:36
Mimo, że tak naprawdę nie wiele wiemy o czarach to mam pewien pomysł - w zależności od warunków pogodowych zmieniały by się trochę ich efekty - np nie możemy rzucać kul ognia w deszczu, bo by zgasły (chyba, że jesteśmy naprawdę silnymi magami), albo rzucanie czarów elektrycznych w jakimś wilgotnym miejscu (np bagno) mogłoby powodować, że ten czar raziłby w jakimś stopniu wszystko do okoła. Albo w trakcie silnego wiatru rzucanie jakiś czarów zatruwających powietrze na danym obszarze z powodu tego wiatru rozniosło by się w niepożądane miejsca. Tego typu zjawisko spowodowałoby, że każdy pomyślałby przed rzucaniem zaklęć i jakie ewentualne konsekwencje mogłyby mieć takie czary.

Po przeczytaniu tego myślę, że to chyba niemożliwe/ mega trudne do zrealizowania, ale to tylko pomysł...

Mistrz Ignis: wątek scalony z magią - tematy są dość zbieżne i wkrótce doszłoby do dublowania treści.
Title: Odp: Magia
Post by: Rinaruk on July 26, 2013, 16:49:15
Uważam że dobrym pomysłem na uczenie się zaklęć z ksiąg/zwojów byłoby bardziej ciekawe gdyby w danym tekście były pogrubione jakieś literki i gracz musiałby je zapamiętać i na końcu gra prosiłaby abyśmy wpisali poprawne hasło, dopiero wtedy poznalibyśmy podstawy np. kuli wiatru.

Chciałbym również poruszyć temat odporności na dane zaklęcia np. amulet +1 obrony przed ogniem zmniejsza obrażenia o x% oraz skróca czas podpalenia(jeśli takie będzie) o x sekund. A gdy już gracz zdobędzie kilka przedmiotów/jeden potężny i ma np. +5 obrony to wtedy ledwo by poczuł skutki zaklęcia.

Nie wiem czy ktoś już wpadł na coś podobnego bo jestem tutaj dość świeży, jeśli tak to przerpaszam :)
Title: Odp: Magia
Post by: Bhaal on July 26, 2013, 16:55:48
Co do danych liczbowych to chyba w grze nie będzie chłodnych kalkulacji.

Jeśli dobrze rozumiem chodzi o to, że np jeśli chcemy rzucić kulę ognia, to oprócz nauki zaklęcia musimy mieć przedmiot z odpornością na dane zaklęcie? Żeby podczas rzucania tego zaklęcia samemu nie będąc nią porażonym?
Title: Odp: Magia
Post by: Natanael on July 29, 2013, 09:45:17
Witam, to może i ja podzielę się swoim pomysłem ;]
Skoro magia ma się opierać na Pyle - mam tutaj dwie koncepcje,
 
Pierwsza - to przedstawiana już wcześniej substancja w postaci sproszkowanych minerałów przechowywana w jakichś woreczkach i noszona przez postać przy sobie, w zależności od rodzaju minerału - inny rodzaj magii, ewentualnie jeden rodzaj pyłu a dodatkowo jakieś składniki potrzebne do odpowiedniego rodzaju zaklęcia.

Druga - to pył jako rozproszona magia w świecie i kwestia umiejętności jej koncentracji i wykorzystania do wykonania zaklęcia, można wówczas wykorzystywać różnego rodzaju wspomniane minerały (lub też inne materiały) do jej koncentracji, im wyższy poziom tej umiejętności tym silniejsze zaklęcie.

Kolejna kwestia to sama nauka zaklęć można by zastosować dodatkowe umiejętności jak np wiedza tajemna (z podziałam lub bez na konkretny rodzaj magii) która umożliwiała by nam uczenie się silniejszych zaklęć w zależności od jej poziomu, np stworzenie płomienia, kula ognia, ściana ognia itp (oczywiście samych zaklęć można by się uczyć zarówno z ksiąg, zwojów jak i od innych magów)
Title: Odp: Magia
Post by: Sarril on July 29, 2013, 22:11:30
Mi nawet trochę podoba się pomysł z magią podobną do "Magicki" ale twórcy zapowiedzieli że postarają się zrobić magię bardziej "naukową" czyli trochę jak w filmie "uczeń czarnoksiężnika" w którym żeby coś zapalić trzeba było "skupić się" na przyspieszeniu ruchów cząsteczek danej substancji i w ten sposób zapalić powiedzmy drzewo lub czyjąś chatę. Ja sam nie wiem jak będzie najlepiej ale mam nadzieję że magia będzie czymś naprawdę "fajnym" i dobrze wymyślonym bo sam chciałbym być magiem a nie wojownikiem czy łucznikiem ;) .
Title: Odp: Magia
Post by: Rinaruk on August 02, 2013, 09:19:02
Domyślam się że zamiast wydawać x pkt. many będziemy wydawać x odpowiedniego proszku. Zatem wpadłem na pomysł aby magowie mogli by przywoływać potwory jak szkielet czy zombie, a działałoby to tak:

Gracz może stworzyć/kupić przedmiot jednorazowego użytku który po użyciu na obszarze o promieniu x sprawdza czy zginął jakiś gracz i jeśli tak to czy został na nim użyty wcześniej ten przedmiot. Jeśli nie, to dostajemy za każdego trupa(tylko za graczy!), w zależności od jakiś jego statystyk, proszek lub główny składnik do niego za pomocą którego po poznaniu odpowiedniego zaklęcia mag może przyzwać stwora (w zależności od zaklęć i poświęconego proszku, może to być szkielet dzika przez początkującego maga ale może to być demon czy magiczny golem przywołany przez arcymistrza przywoływania.)

Oraz krótka krótka mechanika takiego pomocnika: Posiada on 3(tu do uzgodnienia) stany, oto główne z nich:

Stan 1: Podąża za magiem, atakuje wszystko co zobaczy, nawet sojuszników w party! (bazowe statystki)
[Jeśli celi jest kilka, atakuje najbliższego jeśli w odległość między jego celem a innym potworem jest mniejsza niż np. 100 wtedy gra sprawdza ich levele, nasz pomocnik wybiera tego który ma wyższy.]

Stan 2: Podąża za magiem, atakuje tego kogo mag zaatakował(większy atak kosztem odporności)
[Jeśli mag uderzył kilka celi również sprawdzany jest ich level a stwór atakuje tego z wyższym]

Stan 3: Podąża za magiem, atakuje tego kto zaatakował maga(mniejszy atak kosztem odporności).
[Jeśli maga atakuje kilka przeciwników sprawdzane są ich levele a stwór atakuje tego który ma największą siłę atakuje, jeśli nie będzie można tego ustalić atakuje z większym levelem.]

Title: Odp: Magia
Post by: pawixis on August 02, 2013, 10:52:32
A może tak czary poprzez mikrofon, a mianowicie wypowiadanie zaklęć? hmm? Można wykorzystać jakoś ten system od googla, fajnie by było aby zaklęcia zapamiętywał gracz a nie wirtualna postać.
Title: Odp: Magia
Post by: Rinaruk on August 02, 2013, 10:54:43
Według mnie kiepski pomysł, raz że byłoby to trudne do wprowadzenia a dwa, że nie każdy ma mikrofon i nie każdy może gadać o np. 2 w nocy albo poprostu się nie chce.
Title: Odp: Magia
Post by: Mistrz Ignis on August 03, 2013, 00:24:30
Pomysł głosowego wywoływania zaklęć był omawiany przez zespół i został odrzucony.
Title: Odp: Magia
Post by: Robaczysko on August 04, 2013, 14:05:49
A gdyby stworzyć łączenie magii? Na przykład jeden mag uderzałby pociskiem wodnym, a następny by go zamroził, a trzeci naładował
go elektrycznością. W ten sposób zorganizowane grupy mogłyby tworzyć bardzie zaawansowane, łączone zaklęcia. Dzięki temu bitwy między graczami/gildiami/frakcjami mogłyby się stać bardziej taktyczne i widowiskowe.
Title: Odp: Magia
Post by: Rinaruk on August 04, 2013, 14:40:41
Lepiej jeśli mag sam z siebie może coś takiego zrobić, co to za mag jeśli bez 2 innych nic nie może zrobić. Sama mechanika wydaje się skomplikowana.
Title: Odp: Magia
Post by: pawixis on August 04, 2013, 15:59:46
Skoro bez głosowego wywoływania zaklęć to może chociaż bindowanie?
Do skilla przypisujemy nasz głos, żeby nie trzeba było cyferkować? (Dla chętnych)
Title: Odp: Magia
Post by: Rinaruk on August 04, 2013, 16:14:54
Ja wiem że sprawa z głosem jest fajna, zwłaszcza tylko dla chętnych tylko jest jeden duży problem a mianowicie: kto to ma zrobić? w grupie jest chyba 18osób, pewnie nie wszyscy to programiści bo jeszcze dochodzą osoby odpowiedzialne za grafike itp. W google pracują tysiące osób za miliardy dolarów i tam wprowadzili aktywacje głosową która nie działa tak jak by każdy chciał. Tutaj może nie ma wyszukiwarki ale trzeba wziąć pod uwagę że głos zawsze brzmi inaczej, zbindujesz jako zwykły, łagodny głos a powiesz ciszej/głośniej to już tego nie wykryje, i wtedy się okaże że cała praca na marne :/

Edit. Źle przeczytałem, mój błąd.
Title: Odp: Magia
Post by: pawixis on August 04, 2013, 18:35:48
Powtórzę: Bindowanie, tak jak w telefonach.

Mistrz Ignis: Powtórzę: pomysł głosowego wywoływania zaklęć był omawiany przez zespół i został odrzucony. W każdej postaci.
Title: Odp: Magia
Post by: Robaczysko on August 06, 2013, 19:05:09
@Rinaruk Miałem na myśli to, że jeżeli dwóch lub trzech magów łączyłoby swoje czary byłby one o wiele potężniejsze (co wymagałoby dużej synchronizacji) oraz mogłyby dać dodatkowy efekt.
Title: Odp: Magia
Post by: Rinaruk on August 06, 2013, 19:13:00
Hmm, chociaż jak tak pomyśle to nie byłby głupi pomysł ale nie gdyby łączyć tylko razem castować np. mag postawia ołtarz(nazwa skilla) i gdy podejdzie x magów to mogą zrobić albo czar który może rzucić potężny arcymag albo jeszcze coś większego. Można by tak w trakcie bitew zrobić np. debuff widzenia/prędkości chodze na danym terenie lub meteor który jak uderzy to wyrządzi duże obrażenia.
Title: Odp: Magia
Post by: Sarril on August 07, 2013, 15:23:33
Ja także wszędzie lubię magię i praktycznie wszystko co z nią związane. Lecz w tej chwili bardzo zastanawiam się na tym całym proszkiem/pyłem, mi średnio podoba się pomysł z tym... Ale skoro ma być realnie to znana wszystkim "mana" raczej też nie powinna wejść w życie. Ale jakiś czas temu czytałem pewną książkę fantasy i tam magia była pokazana jak jakaś... siła wewnętrzna/siły witalne/zasób mocy. Tam każdy człowiek posiadał tylko trochę tej mocy lecz żeby zwiększyć jej zasób trzeba było zużyć prawie całą (powiedzmy 85%) po czym gdy cała się odzyskała było jej trochę więcej... mniej więcej jak w bateriach do np laptopa. Ale nie za bardzo można było zużyć 100% bo jak to było w książce po zużyciu prawie całości (powiedziałbym jakieś 93%) postać nie miała siły  chodzić. Był też sposób umożliwiający posiadanie np 2000% tej energii. Była to czarna magia polegająca na wyssaniu ze swojej ofiary całej jej mocy uśmiercając ją, bądź też kraść jedynie jej część bardzo ją osłabiając. I tam nie było czegoś takiego jak potion many czy chociaż by zioła. O nie. Tam kiedy zużyłeś część swej mocy musiałeś czekać na jej zregenerowanie które było bardzo wolne powiedzmy zużyłeś 60% musisz czekać do następnego dnia aby do ciebie powróciła.  zostawała też czarna magia lecz była ona zakazana. To jak używało się tej zakazanej sztuki to mało ważne teraz skoro chwilowo mamy dopiero szkielet gry. Mechanizm magii w tamtej książce według mnie był NAPRAWDĘ dobry. I gdyby nie fakt że raczej nie będziecie mieli czasu i ochoty na przeczytanie 3 ksiąg po około0 490 str każda ale jeśli wasz Zespół lub ktoś tu obecny ma ochotę na czytanie to polecam( nie przepadam za czytaniem a to mnie nawet wciągnęło. Książki te mają tytuły "Gildia magów", "Nowicjuszka", "wielki mistrz" Autorka: Trudi Canavan         ( Trylogia czarnego maga ) Pozdrawiam i powodzenia.
Title: Odp: Magia
Post by: Lukus666 on August 07, 2013, 15:44:46
Idąc pomysłami Canavanki można by stworzyć specjalne kamienie które nawet postacie nie magiczne mogły by używać np do stworzenia kuli światła(nic specjalnego ale ułatwia grę). Tworzeniem zajmowali by się odpowiednio wyszkoleni magowie i były by one drogie :D (jak by ktoś pytał- trylogia Zdrajcy)

Title: Odp: Magia
Post by: Robaczysko on August 07, 2013, 16:14:50
Nie myślałem, że usłyszę tutaj o tych tytułach :) Ale tak przy okazji, magiczny pył ma być ilością energii (im więcej go masz, tym więcej czarów), czy będzie on tylko swego rodzaju katalizatorem, a my jako magowie będziemy mieli ograniczoną ilość energii?
Title: Odp: Magia
Post by: pawixis on August 07, 2013, 18:09:14
Myślę, że pył ten będzie czymś w rodzajem amunicji.
Title: Odp: Magia
Post by: Rohnar on August 07, 2013, 18:42:19
Quote
Idąc pomysłami Canavanki można by stworzyć specjalne kamienie które nawet postacie nie magiczne mogły by używać np do stworzenia kuli światła(nic specjalnego ale ułatwia grę). Tworzeniem zajmowali by się odpowiednio wyszkoleni magowie i były by one drogie :D (jak by ktoś pytał- trylogia Zdrajcy)

Jeśli dobrze pamiętam, to jest chyba prawie to samo rozwiązanie co runy/zwoje z Gothica.
Title: Odp: Magia
Post by: Lukus666 on August 07, 2013, 19:02:35
Na dobra sprawę tak- tyle że te kamienie nie zużywały by żadnej energii używającego a po pewnym czasie ulegały by zniszczeniu/wyczerpaniu :D
Title: Odp: Magia
Post by: dastro on August 07, 2013, 20:58:41
Magia to magia, ja osobiście zawsze jestem w pełni otwarty na różnorodność formy i zasad działania magi w grach jaką twórcy sobie wykombinowali, bo w końcu... to magia :D nie ma jakiegoś konkretnego schematu który wyznacza jakieś standardy, jedynie czym każdy z nas się kieruje to styl magi z konkretnych tytułów w jakie mieliśmy przyjemność grać. Jedynie co mnie interesuje, ale tak bardzo interesuje w tym powiewie świeżości jakim ma być Enidust czy będzie jakaś magia która będzie też mogła zmieniać aktualny stan pogodowy, Wyobraźcie sobie przed wielkim szturmem na zamek 25 szamanów/kapłanów w kręgu którzy przywołują za pomocą artefaktu ulewną burzę z wichurami na danym obszaże co przeszkadza łucznikom efektywnie bronić zamku, to by był klimat :D
Title: Odp: Magia
Post by: fgfgfgg0 on August 07, 2013, 23:42:11
W sumie to może być zrobione w ten sposób, że mag ma w jednej ręce woreczek z proszkiem (à la magia w dwóch dłoniach w skyrim), sypie ją na drugą, proszek się stapia i zaczyna palić (ile proszku tyle ognia) a wtedy mag rzuca tą bryłą w cel. To pomysł na czarowanie kul ognia, sopli lodu itp. magię krwi lub coś w tym rodzaju  mogło by działać tak, że mag krzywdził by się sam np. nacinając rękę i krople krwi w chwili uderzenia o ziemie wywołują jakiś tam efekt na przeciwniku lub nas samych
Title: Odp: Magia
Post by: Mistrz Ignis on August 08, 2013, 10:05:42
Przypominam: pył, nie proszek. Magowie nie będą posługiwać się żadnym proszkiem z woreczka.
Title: Odp: Magia
Post by: Rohnar on August 08, 2013, 10:27:38
Czyli jako "pył" można rozumieć coś podchodzące pod energię magiczną, zamiennik "many"?
Title: Odp: Magia
Post by: Saturas on August 09, 2013, 11:41:36
Bez przesady z tym realizmem. Bawi mnie argument że jeżeli ma być realnie to mana odpada. Jak ma być realnie to magia też ogólnie powinna odpaść bo nie ma czegoś takiego jak magia. Wydaję mi się że autorzy gry troszeczkę przesadzają z tym realizmem albo to tutaj dyskutanci też przesadzają bo jak się czyta niektóre wątki dotyczące wszelakich spraw i jak różne warunki miałby mieć wpływ na nie. Wydaję mi się że stworzenie gry z tak dużym poziomem realizmu mogłoby być niezwykle trudne zwłaszcza że to nie jest doświadczone studio za którym stoi wydawca z wielomilionowym budżetem. Nie wiem czy autorzy za dużo nie obiecali jak na swoje możliwości. Gra w teorii brzmi bardzo epicko zobaczymy jak będzie w praktyce.
Title: Odp: Magia
Post by: Bakkuren Shen on August 09, 2013, 15:53:12
Lubię i szanuję magię w grach, jednak wybranie klasy maga jest niesamowicie proste, a później wystarczy tylko klikać odpowiednie klawisze. Magia jest sztuką, którą opanowała niewielu - tak powinno być, a nie, że każdy, kto chce, robi się na maga, równie dobrze, jak każdy potrafi jakoś machać mieczem. Bo broń byle wieśniakowi można dać do ręki i coś nią zrobi, a magii się ot tak nie nauczy.

Moim pomysłem jest wprowadzenie magii do gry, która wymagałaby umiejętności od graczy do rzucenia każdego zaklęcia. Która byłaby czymś trudnym, czymś, co nie jest łatwo się nauczyć, ale jednocześnie potężnym, a dopiero zdobycie znacznie większego doświadczenia i ulepszenie odpowiednich talentów pozwoliłoby na szybkie rzucanie niektórych zaklęć.

Chciałbym, aby magia była czymś poważnym tutaj, aby była sztuką, a nie byle profesją.

Przypomnę bardzo fajne rozwiązanie z np. Wiedźmina. Tam magowie posiadali odpowiednią ilość energii do rzucania zaklęć z otoczenia, pobierali ją z wody, powietrza, ognia, ziemi, co zabierało nieco czasu, jednak zwiększało ich ilość mocy. Sam system zaklęć powinien być czymś w rodzaju gry na klawiszach, gdy wciskamy odpowiednie runy, które tworzą znaki, a następnie - jeżeli posiadamy odpowiednią ilość energii i użyliśmy dobrych słów, to zostanie rzucone zaklęcie.

Co sądzicie o takim pomyśle? Żeby trzeba było się napocić przy każdym zaklęciu, a nie rzucać je w prosty sposób. Żeby gracze musieli się naprawdę namęczyć aby grać taką klasą postaci, a Ci, którzy nią grają na poważnie potrafili być potężni.
Nie zapominajmy, że też każdy mag mógłby być potencjalnie wojownikiem, a magicznie po prostu wspomagać swoje walory fizyczne.
Title: Odp: Magia
Post by: Rohnar on August 09, 2013, 16:48:30
Pomysł wnoszący o "sekwencjach" wywołujących zaklęcia jest dla mnie nader ciekawy. Wyobrażam to sobie w stylu podobnym do technik "jutsu" w anime/mandze Naruto.
Oczywiście, proszę mnie nie linczować. W Wiedźminie znaki były dość ubogie, kombinacje były krótkie. W Enidust dla maga dobrym rozwiązaniem byłoby łączenie gestów z różnymi magicznymi sekwencjami (coś na wzór "krzyku", czy jak to się nazywało w Skyrimie?), aktywowanymi choćby na tym kawałku klawiatury U, I, O, P, H, J, K, L, B, N, M.
Sekwencje mogłyby się opierać na nie wiele znaczących inkantacjach (choćby sylabach) przywołujących jedno zaklęcie. Bądź w alternatywie było by to łączenie ze sobą podstawowych czarów. Np. w celu wytworzeniu kuli ognia potrzeba by było użyć czaru tworzącą lotną, łatwopalną bazę gazową, siły telekinetyczne, by uformować ten gaz, no i zaklęcie iskry, by to podpalić (za pomocą telekinezy miotałoby się to krótkotrwałą kulą). 
Title: Odp: Magia
Post by: Zikes on August 09, 2013, 17:00:05
pamiętacie black and white?? kultowa strategia(początkująca 3d w strategiach) w której wcielałeś się w boga czarowanie polegało na narysowaniu symbolu myszką trójkąt koła spirali jeśli źle narysowałeś to czar nie działał. podobny system czarowania był chyba w pierwszej części harego potera.

co ot tym myślicie.
Title: Odp: Magia
Post by: Armox on August 10, 2013, 00:18:19
Ja myślę, że to samo zaproponowałem już kilka ładnych stron temu :)
Title: Odp: Magia
Post by: Robaczysko on August 10, 2013, 00:35:46
Właśnie tego nie lubię na tym forum, powie się w jednym zdaniu jakiś pomysł, a kilka stron dalej ktoś się z tym obnosi jak ze swoim. To sie niestety dzieje wiele razy. Po prostu smutne.
Title: Odp: Magia
Post by: Zikes on August 10, 2013, 17:23:11
ciesze się że to zaproponowałeś więc w takim razie podzielam twoje zdanie ale nie mam ochoty czytać całości najdłuższego tematu z gry gdzie wiele postów jest po prostu nieciekawych  ^^ więc z tond taki plagiat ;)
Title: Odp: Magia
Post by: Armox on August 10, 2013, 18:15:54
W takim razie polecam Ci chociaż przejrzeć, bo jest równie wiele postów ciekawych i godnych uwagi, co tych mniej interesujących. W taki sposób właśnie robi się burdel, bo zamiast wejść w dyskusje, to każdy rzuci tylko posta z pomysłem i zamiast dialogu robi się zbieranina monologów.
Title: Odp: Magia
Post by: Robaczysko on August 10, 2013, 20:17:30
Chodziło mi o pomysł, który nawiązuje do tematu, a nie ma sensu tworzenia nowego tematu. Z resztą się zgodzę.
Title: Odp: Magia
Post by: wiczan on September 22, 2013, 19:35:33
Według mnie ten pomysł z proszkami nie za bardzo by się sprawdził :/ Rozumiem że chodzi tu o realizm no ,ale proszę,według mnie to się "kłóci" z sensem magii, przecież ona polega na robieniu czegoś z niczego. :D Wiem że gra ma wielki potencjał i powinna go wykorzystać. Można by jednak zrobić tą manę lub coś innego,liczę na to że twórcy wymyślą coś co zadowoli wszystkich,ponieważ kwesta magi to temat z wieloma możliwościami. W jednej z gier (nie pamiętam tytułu) by rzucić zaklęcie było trzeba wykreślić myszką odpowiedni znak na ekranie, dokładność z jaką by się go wykreśliło wpływała by np: na siłę, czas lub zasięg zaklęcia, wprowadziło by to troszeczkę realizmu, było by to dodatkowym wyzwaniem dla gracza, magowie nie nawalali by ciągle zaklęciami bo wykreślenie takiego znaku potrwało by chwileczkę i zwiększało by te emocje :3 Chociaż było by to trochę uciążliwe dla magów zapamiętywać 40 znaczków :p Chyba że było by coś takiego jak magiczna księga z instrukcjami jak wykonać dany wzór i jaki ma efekt. Mam nadzieję że moja wypowiedz jest w miarę zrozumiała.
Title: Odp: Magia
Post by: Lich555 on September 22, 2013, 19:43:32
Jest zrozumiała.
Obawiam się, że tego już twórcy nie zmienią.