Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Leksykon => Sala treningowa => Topic started by: Gniazdu on August 12, 2013, 01:10:23

Title: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Gniazdu on August 12, 2013, 01:10:23
Przed chwilą wpadłem na pomysł bardzo nietypowy a mianowicie związany z nawykami bohatera.
Chodzi o to że w każdej grze bohater ,który walczył długo jednym mieczem nigdy nie miał premii za to że jest niezwykle wprawiony tą konkretną bronią ,premie od długiego użytkowania jednej broni były by czymś nowym i dobrym ,ale tylko jeśli chodzi o konkretny miecz a nie o "model" pomysły i opinie z tym związane podajcie poniżej  :D
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Bill on August 12, 2013, 07:30:12
Pomysł dobry, ale czy to oznacza że jeśli ktoś danej broni nie używa to jego umiejętność posługiwanie się tą bronią spada?
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: mortaksPL on August 12, 2013, 08:26:08
Pomysł dobry, ale czy to oznacza że jeśli ktoś danej broni nie używa to jego umiejętność posługiwanie się tą bronią spada?

Myślę, że dla utrzymania realizmu tak powinno być. W swoim pierwszym filmie twórcy zapowiedzieli to w systemie profesji. Nie ćwiczony mięsień zanika. Dlaczego, więc nie powinno być tak samo z umiejętnościami bojowymi.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Bill on August 12, 2013, 09:13:10
W sumie racja. Powinno być też miejsce do ćwiczeń np. strzelanie do manekinów czy wypchanych lalek
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Rohnar on August 12, 2013, 11:55:20
 Czyli w takim razie ograniczanie się do konkretnej broni powinno skutkować też pogorszeniem wprawy w posługiwaniu się, w tym przypadku, innym mieczem? Na ten przykład, postać jest wprawiona do walki rapierem, ale gdy przyjdzie mu do walki jakimkolwiek cięższym mieczem, bastardowym, czy choćby zwykłym, typowym jednoręcznym mieczem, który i tak innej, cięższej konstrukcji, niż rapier, to tutaj już to wpływa ujemnie? Dla realizmu powinno takie coś zachodzić, oczywiście debuff przy korzystaniu z innych mieczy nie byłby jakiś wielki, znaczący, ale jednakże musi być zachowana zasada coś za coś.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Rahl on August 12, 2013, 12:00:48
Chyba na samym początku trzeba podzielić broń na kategorie. Np: Trzy
1. Broń do walki wręcz
2. Broń dystansowa.
3. Broń ciężka. (Różne balisty, katapulty itp)

Potem bronie dzieliły by się na rodzaje. W broni jednoręczne były by to Miecz jednoręczny, Miecz dwuręczny itp. Jeśli np: Rozwijamy rapier to jest to broń jednoręczna więc rośnie nam umiejętność walki bronią jednoręczną ale powinna też rosnąć ogólna statystyka walki bronią wręcz. Np: Jeśli długo walczymy bronią białą i nagle przerzucimy się na inny typ tej broni. Np: Miecz dwuręczny to łatwiej nam będzie go opanować i szybciej niżbyśmy mieli uczyć się walki łukiem. Oczywiście powinien być pewien debug z powodu nowej broni ale nie powinien być on długi. No chyba że jest to broń z innej kategorii. Np: Dystansowej.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Gniazdu on August 12, 2013, 12:07:30
Rahl trochę wybiegłeś za temat ale z tego co pamiętam to co napisałeś było stosowane w innych grach poza debuffem , mi chodziło raczej o jeden miecz którym walczymy od bardzo dawna , przez co dostajemy jakiś bonus ,który z czasem użytkowania rośnie i daje lepsze premie ale chodzi o jeden jedyny miecz w twoim ręku .
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Rahl on August 12, 2013, 12:12:35
No cóż... Może i rzeczywiście trochę wybiegłem :P Tak się rozpisałem i zapomniałem napisać jednej rzeczy. A w zasadzie dwóch.

1. Twój pomysł jest dobry.
2. Można go rozbudować o inne rzeczy.

No..Teraz chyba jest okej.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Gniazdu on August 12, 2013, 13:01:28
Czyli w takim razie ograniczanie się do konkretnej broni powinno skutkować też pogorszeniem wprawy w posługiwaniu się, w tym przypadku, innym mieczem? Na ten przykład, postać jest wprawiona do walki rapierem, ale gdy przyjdzie mu do walki jakimkolwiek cięższym mieczem, bastardowym, czy choćby zwykłym, typowym jednoręcznym mieczem, który i tak innej, cięższej konstrukcji, niż rapier, to tutaj już to wpływa ujemnie? Dla realizmu powinno takie coś zachodzić, oczywiście debuff przy korzystaniu z innych mieczy nie byłby jakiś wielki, znaczący, ale jednakże musi być zachowana zasada coś za coś.
Źle to odebrałeś ogólna zdolność walki bronią też rośnie , umiejętności walki danym rodzajem broni także ,ale mi chodzi o ten jeden egzemplarz ,który masz w ręce od dawien dawna .
Co do kary za zmianę z np ciężkiego ,długiego ,dwuręcznego miecza na krótki jednoręczny powinna polegać na praktyce ,walce tą nową bronią z mobami np wilkami (od teraz zawsze jako przykład będzie to wilk :P) w tedy kara z praktyką schodzi i zaczynamy zdobywać debuff za długotrwałe użytkowanie od początku , choć zdolność zdobyta na poprzednim wysłużonym mieczu nie powinna schodzić ponieważ "walka jest jak jazda na rowerze tego się nie zapomina" , ale to powinno się tyczyć tylko broni a nie zdolności walki .

@Edit
Czy nikt nie wyrazi opinii na ten temat ?
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: kowalmaster on August 15, 2013, 00:54:01
bohater ,który walczył długo jednym mieczem nigdy nie miał premii za to że jest niezwykle wprawiony tą konkretną bronią ,premie od długiego użytkowania jednej broni ...
a czy przypadkiem takiego systemu nie było w kultowej tibji ? ;)
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Gniazdu on August 16, 2013, 10:59:52
@Uo

Naprawdę nie wiem grałem, miałem bardzo krótko styczność z tą grą.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Kirito on August 16, 2013, 19:15:14
System grup zmniejszających się jest chyba najlepszy sam ostatnio nad nim rozmyślałem ale nie wiedziałem że ktoś go opisze :D Jest najbardziej elastycznym systemem bo wiadomo że jak ktoś walczy danym mieczem to po nagłej przesiadce na inny nie jest totalnym newbie bo już miecz kiedyś w ręce miał ;) Mogłoby być coś w stylu że gdy walczymy rapierem rośnie walka wręcz i z niej dostajemy jakiegoś małego buffa w stylu 5% do dmg i schodząc coraz niżej grupy te buffy byłyby większe ale bardziej wyspecjalizowane czyli na końcu właśnie buff tylko do rapierów. Stworzyłoby to różne rodzaje wojowników z różnymi specjalizacjami a nie armie takich samych xP
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Gniazdu on August 22, 2013, 10:00:53
Wpadłem na pomysł jak by to mogło wyglądać

(http://imageshack.us/a/img35/3847/qxgb.png)

(http://imageshack.us/a/img542/1161/qy6n.png)

To w wersji uproszczonej wygląda tak ,że załóżmy jedno połączenie od naszej broni daje nam np. 10% więcej umiejętności na broni która jest częściowo zależna ,dwa dają 5% ,a trzy 0% ,powyżej trzeciego połączenia są kary itp.
Postaram się jeszcze rozwinąć ten pomysł.

@Edit
Kary widzę w postaci np. zmniejszonej o 5% szybkości miecza ,celności czy obrażeń.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Kirito on August 22, 2013, 16:03:29
Up
Wydaje mi sie ze troche przekombinowane :d
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Pan_Lemur on January 06, 2014, 13:18:12
Hmmm czemu się tu nie wypowiedziałem?

podoba mi się to że "przyzwyczajamy" i "przywiązujemy się" do danej broni... ale rozszerzmy temat o słowo "narzędzie".

to tak Jak główny bohater Książki "Ołowiany świt" miał swoją ukochaną strzelbę "zbawiciela".

Popieram system że wraz z długością użytkowania brań staje się wydajniejsza w naszych dłoniach (egzemplarz).
ale co gdy np nasz ukochany miecz stracimy i kupimy na taki sam model? powinniśmy zachować część "naszego nawyku"
ale jeżeli kupimy zupełnie inny model miecza to zaczynamy od początku.

także narzędzia będą miały pewien "potencjał" który będzie się uwalniał wraz z długością użytkowania.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Ajamaharis on January 06, 2014, 15:05:14
jeśli chodzi o pomysł z całością bronii jednoręcznych to metody walki piką, korbaczem i mieczem jednoręcznym troszkę inne, więc dla mnie to nie ma sensu. ale jeśli chodzi o przyzwyczajenie do danej broni to zgadzam się że to jest nawet ciekawy pomysł
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 08, 2014, 18:59:14
Moje doświadczenie z mieczami ogranicza się do kiepsko ociosanych, drewnianych drągów z krzywo przybitym jelcem i rękojeścią owiniętą taśmą zakupioną u ruskich za złotówkę. Ale kiedy walczyłem jednym i przerzuciłem się na inny (bo się złamał!  :'() czegoś mi brakowało i tęskniłem za starym kijem :D Twój pomysł 
Gniazdu, to taki mój must have :D
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Gniazdu on January 08, 2014, 20:16:04
@Ajamaharis
To był przykład, ale mi chodziło o samą zależność.
@Bigosowy
Właśnie miałem tak samo z wiatrówką, nożem czy takim jak twój drewniakiem, po prostu źle leży i to już nie jest to samo. Właśnie z tąd wiąłem ten pomysł ;)
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 08, 2014, 20:25:50
I dobrze się złożyło :D Nie musi być to wcale rozbudowane. Wystarczy przyzwyczajenie i mały debuff w przypadku użycia innej broni. Małe, lecz dość znaczny, który znika po kilku dniach użytkowania.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Pan_Lemur on January 08, 2014, 20:38:53
eee żadnego debuffa! raczej buff kiedy używamy danej broni. a taki buff rósł by z czasem, oczywiście do ograniczonego poziomu.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 08, 2014, 21:02:33
Oj buff też może być :D Lubisz sprzątać? Pewnie nie. Przychodzi ci to trudniej niż czytanie, prawda? Uznajmy, że do czytania masz buffa, a do sprzatania debuffa i masz pięknie zobrazowaną sytuację :D
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Mimetka on January 13, 2014, 03:24:10
Mnie się wydaję czy w którymś z filmików było powiedziane, że nie ważne jaka broń rare, epicka czy jakaś jeszcze bardziej legendarna się zużywa i w końcu dochodzi do momentu jak ją trzeba wymienić.
Mamy taki przykład, używamy toporka i się do niego przyzwyczajamy, udało nam się zdobyć epicki miecz więc trenujemy miecz aby się do niego przyzwyczaić i go używać po czym ten miecz nam się psuje i wracamy do toporka i co wtedy? Znowu trenowanie go od początku?

Sam pomysł nie jest zły, ale to kolejne dodawanie epickości postaci jak dla mnie. Choć parę punktów nie zaszkodzi nigdy, np w Wowie jak jesteś worriorem to wiadomo, że szycie plecaków czy innych sukieneczek nic ci nie da, tylko bierzesz kilof i idziesz kopać skałki i d tego często bierze się wyrabianie zbroi a to przekłada się na dodanie paru punktów do siły co woriorowi jest potrzebne.

Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 13, 2014, 10:39:08
Nie będzie trzeba trenować. Po prostu używać przez kilka dni i debuff znika, a po jeszcze kilku dniach, może pojawić się buff, który doda nam kilka współczynników. A broń nie zepsuje się szybko, jeśli właściciel o nią dba.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Krzyzew on January 14, 2014, 10:57:52
Fajny pomysł. Tylko musi być to prosto ukazane i zrobione bez kombinacji. Gdzieś w statystykach powinna być po prostu informacja
mówiąca o tym że postać specjalizuje się w mieczu jednoręcznym.
Tylko teraz nie wiadomo ile ma być egzemplarzy miecza krótkiego, jak często postać będzie mogła natrafić na taki sam miecz, czy postać po zmianie na inny krótki miecz powinna szybciej się do niego przyzwyczaić.
W grze natrafimy na taki sam przedmiot, w realu każdy miecz się trochę różnił.

Można zrobić to na kilka sposobów:
1.) Prosty- przecież każdy krótki miecz jest do siebie podobny, więc postać tak szybko się przyzwyczai że nie ma sensu tego uwzględniać.
2.) Trudny- każda zmiana oznacza przyzwyczajanie się od nowa.
3.) Pomiędzy- przy zmianie z krótkiego miecza na inny krótki miecz nie dostajemy debuffa i od tego momentu zaczynamy przyzwyczajanie się. Przy zmianie na inny typ dostajemy debuffa.

Pozdrawiam.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 14, 2014, 16:14:26
Chodzi o jeden konkretny miecz :D Gnizdu pisał o tym wcześniej. Jest tysiąc niemal identycznych egzemplarzy, a buffa masz tylko do jednego z nich, tego którego używasz cały czas.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Mimetka on January 14, 2014, 20:27:33
Chodzi o jeden konkretny miecz :D Gnizdu pisał o tym wcześniej. Jest tysiąc niemal identycznych egzemplarzy, a buffa masz tylko do jednego z nich, tego którego używasz cały czas.

No tak, ale ludzie nie popadli by w jakąś monotonie? Pewnie niektórzy by się bali zmieniać sprzęt właśnie przez to przyzwyczajenie. A z drugiej strony zmienisz broń do której musisz się przyzwyczaić bo najzwyczajniej w świecie lamisz a stary mieć się zepsuł... I nagle gildia chce iść na raid a ty przypuszczalnie byłeś tankiem (jedynym w tym momencie online) i co dupa? bo nie masz już swojego ukochanego miecza a jakiś lepszy toporek i nie masz jak iść bo lamisz, topór ci leci z rąk i przez to nie utrzymasz agra...
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Pan_Lemur on January 14, 2014, 20:56:16
po prostu bigosik źle podchodzi...

chodzi w pomyśle o niewielki buf który dostajemy z czasem za użytkowanie tego samego narzędzia.

każdym mieczem posługujemy się tak samo dobrze ale to właśnie tym jednym machamy trochę szybciej i zręczniej...
i podkreślam zmiana miecza nie wpływa na naszą umiejętność posługiwania się bronią, wpływa natomiast delikatnie na niektóre statystyki( np lepszy balans broni, większa poręczność, trudniej na m wytrącić szybciej wbijmy gwoździe w wypadku młotka) i mówimy to o premii rzędu no nie wiem max 5% ?
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 14, 2014, 21:10:41
Oj Lemurze, ja dokładnie tak do tego podchodzę :D Kilka punkcików wystarczy. A co do monotonii... Jeśli ci się znudzi to zwyczajnie zmieniasz, z czasem ten buff przejdzie na nowy oręż. Wybierzesz broń odpowiednią do stylu walki. W każdej grze w pewien sposób przywiązuję się do danego miecza. W M&B zawsze używam półtoraka pod nazwą Bękarci miecz.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Samael on January 14, 2014, 21:31:43
Poza tym Lemurze, jeśli grałeś w jakieś rpg, to wiesz, że zwykle, jeśli znajdowałeś jakiś epicki miecz, to praktycznie używałeś go już do końca, więc co to za różnica.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Pan_Lemur on January 14, 2014, 21:55:18
taka że to nie jakieś Rpg i raczej tu "epickie itemy" nie będą klonami znajdowanymi codziennie w liczbie 5 na danej instancji a samo trafienie epickiego itemu to nie będzie kwestia grnidowania dungeona 5 razy bo to nie ma być hack&slash. poza tym sam personalnie przyzwyczajam się najczęściej do zwykłej broni niż do epickich itemów. przejdz całego skyrima ze stalowym mieczem tylko dlatego że zatłukłeś strażnika na początku gry... gołymi pięściami...
i tak ten ów stalowy miecz ulepszony i za "enczantowany" na kradzież życia służył mi do 65lvl kiedy to sie znudziłem i misjami pobocznymi i dlc..

A nazwałem ten miecz Rąsia....
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Natanael on January 15, 2014, 09:04:26
Przedstawię swoją koncepcję tego pomysłu :]
Mianowicie każda broń ma nazwijmy to roboczo "poziom" ;D który rośnie w miarę jego używania (oczywiście do jakiegoś określonego max).
Co dawałby taki poziom? Moim zdaniem powinien jedynie w niewielkim stopniu zwiększać/zmniejszać szybkość wzrostu/spadku umiejętności
posługiwania się danym rodzajem broni. Zastanowiłbym się jeszcze ewentualnie nad szybkością wyprowadzanych ataków.
Bo już obrażenia czy celność powinny zależeć od innych czynników, typu: jakość broni, siła czy percepcja postaci, poziom odpowiednich umiejętności itp.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 15, 2014, 15:52:00
Poziomy i tego typu pierdoły zostawmy daleko poza Enidust :D Dalej uważam, że ten system powinien być jak najprostszy.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Gniazdu on January 15, 2014, 16:04:24
Odpuście sobie "lefele" i zobaczcie sobie przykłady z życia np. idziesz do kolegi a on ma inną klawiature niż ja bo on ma głębokie klawisze a ja od kilku lat cisne na płytkich więc mi nie idzie, tak jak z mieczami czy innymi brońmi. Dodatkowo nawet jak gram na identiko klawce to mi nie idzie tak dobrze jak na mojej wyskilowanej kochanej klawce, mam nadzieje że ktoś rozumie o co mi chodzi. (Wiem że ty Bigosku rozumiesz)
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Natanael on January 15, 2014, 17:04:48
Wiecie moim zdaniem nie uniknie się czegoś pokroju "poziomów", "lefeli" czy innych punktów odniesienia. Bo jak zamierzacie określić stopień wyszkolenia w jakiejkolwiek umiejętności?
Wracając do swojego pomysłu to "poziomy" broni mogły by zachowywać się tak samo jak system umiejętności zapowiedziany przez twórców czyli, jak używasz danej broni to "poziom" wzrasta a jak nie używasz to maleje ;]
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Lich555 on January 15, 2014, 17:30:19
To nie tylko wiedza czy wyszkolenie postaci się liczy. Tutaj liczy się również Twoja wiedza i wyszkolenie. Jak zamierzasz to określić? Idź na wilka, zobaczysz czy wygrasz. Wygrasz? Idź na tygrysa. Idź na jakąś arenę.
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Rahl on January 15, 2014, 17:34:25
Może i się nie da uniknąć ale czy my musimy mieć w to wgląd ? W mechanice gry będzie coś pokroju lvl ale my nie będziemy mieli w to wglądu i może zabijając ileś tam zwierząt nabijemy ileś tam exp nie wiedząc o tym i nagle nam skill w mieczu się poprawia :D
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 15, 2014, 19:39:55
@Natanael, spadać i podnosić się będzie, ale w rodzaju broni, np miecze jednoręczne. A w tym oto temacie prawimy o jednej jedynej z miliona innych broni. :D

@Lisz, (dla mnie zostajesz Liszem) Bardzo podoba mi się twój pomysł :D, a Rahl ładnie go rozwinął :D
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Natanael on January 16, 2014, 09:49:59
@Up.
Doskonale wiem, iż temat dotyczy konkretnej broni, tej której używam i uwielbiamy, bo to pamiątka po starym pustelniku
który pokutował za wyprawy wojenne, gdzie mordował, gwałcił i plądrował ;] a w obliczu śmierci postanowił swój oręż przekazać nam,
bo akurat przechodziliśmy obok jego pustelni ;] I właśnie do tej jednej jedynej broni spośród wszystkich milionów (jak i zresztą każdej
z nich) odniosłem się w swoim pomyśle ;]

W końcu chodziło wam o to, że używając jednej broni przez długi czas jesteśmy w niej lepiej wyszkoleni, a im lepsze wyszkolenie
to chcieliście jakieś plusy, i ewentualne minusy po zmianie na inną broń ;] więc przedstawiłem koncepcję tak jak ja bym to widział.

Może niejasno to przedstawiłem, bardziej od strony technicznej, więc teraz inaczej, przykład:
 
Posiadamy umiejętność "miecze jednoręczne"  która standardowo rośnie 1 jednostkę przez x czasu wojaczki tym rodzajem broni,
mamy standardowy mieczyk na wyposażeniu, którym walczymy, po pewnym czasie walczy nam się nim lepiej co skutkuje tym,
iż nasza umiejętność "miecze jednoręczne" rośnie o 2 jednostki przez x czasu wojaczki itd., następnie znajdujemy piękny zdobiony miecz,
świetnie wyważony który idealnie leży nam w ręce, walczy się nim równie dobrze jak poprzednim, jednak z racji tego,
iż jest to nowa broń, do której jednak musimy się przyzwyczaić, nasz współczynnik wzrostu umiejętności "miecze jednoręczne"
wraca do standardowej jednostki czyli 1. Aby osiągnąć taki efekt to nasza bron musi posiadać jakiś odrębny system, który będzie
wpływał na nasze umiejętności, stąd mój pomysł z "poziomami" broni.

@Rahl
Masz rację, nie musimy tego widzieć jako numerki czy nawet wogóle widzieć ;] Ciągle obracamy się w grach gdzie widzimy co?, ile?, jak?,
więc czasem trudno się przestawić i pisać bez tego typu zobrazowania sytuacji ;] szczególnie kiedy mówimy o mechanice gry.

@Lich
Pamiętaj że to gra, która ma swoją mechanikę i siłą rzeczy swoje ograniczenia, więc nie wszystko co Ty wiesz da się przenieść
na Twoją postać, nie wspomnę o wyszkoleniu ;]
Title: Odp: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: RuskiBigosPL on January 16, 2014, 10:03:36
@up, teraz zrozumiałem :D Mnie się podoba  ;)
Title: Re: (Broń)Nawyki Postaci
Post by: Dalekiii on February 25, 2015, 03:11:38
Tak jak innym, mi ten pomysł też się bardzo podoba. Jednakże ja sobie wyobrażam taki system, iż ogólnym wskaźnikiem będzie (przyjmując teraz umowne nazwy) "Szkolenie bojowe", które dzieli się na konkretne typy broni. W zwarciu jak "miecze, topory..", a dystansowe "łuki, kusze..". Dalej mamy konkretny rodzaj broni jak z mieczy np. "szabla", a kolejnym krokiem byłoby oswajanie się do tego, jedynego ostrza. Osiągając to, byłoby nawet możliwość nazwania broni ^^ A że oswojenie daje najmniejsze buff'y, to nawet za bardzo nie odczujemy zmiany szabli (głównie to sentyment pozostaje :) ), ale już bardziej gdy chwycimy się np. za "rapier". A zupełnie, gdy weźmiemy jakiś topór do ręki. Nie mówiąc o rozpoczynaniu treningu w strzelaniu z łuku. Wpłynie to też na prędkość uczenia się. O wiele szybciej nauczę się walczyć rapierem, niż jakimś toporem, a co dopiero strzelać z łuku. Oczywiście rozpatruje to jako jedyny przelicznik w nauce, a pewnie będzie ich o wiele więcej.