Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Rzemiosła => Topic started by: Resuzeku on August 10, 2013, 15:29:58

Title: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 10, 2013, 15:29:58
Ciekwym pomysłem byłoby skupienie się właśnie na tych postaciach (zwrazam się do tych co bedą mieli ochotę zostać złodziejem czy cichym zabójcą itp.) Czego oczekujecie jeśli chodzi o te postacie?
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Zikes on August 10, 2013, 16:20:28
Skradanie się
Możliwość maskowania twarzy i nicku
możliwość kradzieży kieszonkowej
używanie wytrychów żeby włamać się do domu magazynu kufra
trucizna
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Ratharr on August 10, 2013, 20:21:58
Wspinaczka(nie jak w Assassin's Creed) po wystających kamieniach kamieniach
Zaawansowane fizyka(przerwanie pościgu przez zablokowanie drogi przez kamienie czy belki)

I to, co kolega wyżej
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 10, 2013, 21:19:44
Ja bym osobiście dodał:

- wspomniane w innym wątku bomby dymne (siano nasączone smołą)
- możliwość zastraszenia, okłamania bądź przekupienie np. strażnika przy bramie (oczywiście wiązało by się to z ryzykiem wpadki)
- ciekawa byłaby opcja a'la Hitman, czyli wszelkiego typu przebieranki (oczywiście zrealizowane realistycznie, zajmowało by to sporo czasu, można by nas na tym przyłapać itp.)
- w kwestii uzbrojenia, na pewno noże do rzucania, zwłaszcza zatrute, którymi można wyeliminować nieopancerzony cel ze średniej odległości (oczywiście tu też ważny jest realizm, nóż, którym nie trafimy w cel spada na ziemie robiąc hałas i wszczynając alarm)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Ratharr on August 10, 2013, 21:23:27
Zatrute strzałki i kraj stylizowany na Japonię(trening ninja i te sprawy :P)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 10, 2013, 21:33:37
Niekoniecznie aż tak orientalnie, ale pójść do alchemika i poprosić o zatrucie ostrza noża do rzucania zawsze można (o ile nas na to stać, ufamy, że alchemik nas nie wyda oraz umiemy się z takim ostrzem obchodzić, coby sobie krzywdy nie zrobić) :)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 08:59:00
Jeśli należałoby się do gildii, to mozna by bylo mieć w szeregach alchemika, kowala czy innych rzemieślników.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Zikes on August 12, 2013, 15:22:36
Jeśli należałoby się do gildii, to mozna by bylo mieć w szeregach alchemika, kowala czy innych rzemieślników.

a kto powiedział że nie możesz być kowalem i wojownikiem, alchemikiem i zabójca, złodziejem i kupcem ;)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Rahl on August 12, 2013, 15:28:54
Bycie alchemikiem i asasynem idzie w parze tak samo jak bycie asasynem i wędrownym kupcem. Alchemik-asasyn sam może sobie robić trucizny i zatruwać broń a wędrowny handlarz ? No cóż, z pewnością to że jesteś handlarzem i handlujesz różnymi i dziwnymi rzeczami działa na twoją korzyść jako że chcesz kupić truciznę. Poza tym jako wędrowny handlarz jesteś ... Nie wiem jak to powiedzieć. Mniej podejrzewany o to że jesteś asasynem ? No coś takiego.

A to co ja bym chciał zobaczyć, a raczej czego bym nie chciał.... Ukrytych ostrzy i innego tego typu zabawek rodem z Assasin Creed. Ale fajne by były różnorakie ciemne płaszcze które pozwalały by zlewać się z otoczeniem itp
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Ratharr on August 12, 2013, 15:40:12
Swoją drogą nigdy nie pojmowałem jak te ostrza się same wysuwają bez ruchu ręką  :o  Dodam linę z hakiem i pałkę do ogłuszania(jeszcze można zaczerpnąć parę pomysłów z czterech części Thiefa). Jeszcze jedno(co może być trudne do zrealizowania)-system ukrywania się w krzakach i cieniu.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Gremlin on August 12, 2013, 16:00:03
Dlaczego miało by to być trudne? Po prostu wchodzisz w cień bądź krzak i modlisz się oto by cię nikt nie zauważył.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Ratharr on August 12, 2013, 16:17:28
Inteligencja przeciwników w Thiefie-''O nie, widziałem coś w cieniu 15 razy! To pewnie zwidy'';''Nie widzę gościa od 15 sekund, chyba już pije w karczmie''. Mniej więcej o to mi chodziło. Gracze zawsze będą sądzić, że to coś  w cieniu to przeciwnik. Zresztą można podkręcić jasność i ma przewagę nad złodziejem
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Rahl on August 12, 2013, 16:21:43
Rathar, ciemny płaszcz powinien pomagać krycie się w ciemnościach. Tak samo jak zielony w lesie. (Albo zielony w różnorakie cętki kolorów liści) Po prostu jak się wtopisz w tło strojem to powinno cię nie być widać. (Oczywiście pewnie ktoś cię zobaczy) Ale też jest taka dziwna zasada: Jeśli nie spodziewają się ciebie ujrzeć to cię nie zobaczą.

Ale fakt faktem z tym podkręcaniem jasności. Po prostu zostanie asasynem bądź złodziejem to nie będzie zabawa i trochę umiejętności. A bardzo dużo umiejętności, staranne planowanie i szczęście. Zawód dla elity.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 16:53:29
Jak działały ukryte ostrza? Mechanizm działał na odpowiednie napięcie mięśni,  dlatego podczas wspinania nie wysuwał się.  Taki mechanizm raczej nie posiada odzwierciedlenia w rzeczywistosci ale tak to bylo prawdopodobnie w 2.części gry wyjaśnione, znaczy tylko to ze mechanizm działa na napiecie mięśni.  A co do profesji to myślę że macie rację taki skrytobojójca mógłby za dnia pracowac jako alhemik, kowal czy handlarz,  a w nocy wy wykonywać profesję skrytobojójcy.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Ratharr on August 12, 2013, 16:57:55
I tu wkraczają akcje prowadzone po 5 graczy-jeden zakrada się od podziemi, drugi od góry, itd. Albo wytrawny łucznik likwiduje z daleka straże.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Gniazdu on August 12, 2013, 17:01:52
Zwiększa nagrodę za swoją głowę aby coś ukraść? Zawód złodziej polega na unikaniu konfrontacji i na tym aby nikt się za szybko nie kapnął .
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 12, 2013, 17:18:25
Sądzę, że koledzy wyżej mówili bardziej o skrytobójcy niż złodzieju, a w tym fachu czasem (rzadko, ale jednak) eliminacja straży jest koniecznością. A co do ukrytych ostrzy to rzeczywiście, nie jest to realistyczny pomysł, ale już dobrze ukryty sztylet, jak najbardziej tak :)

Co do jasności, to niestety jest problem, bo znacznie utrudnia to lub uniemożliwia wykonywanie tego zawodu. Co z tego, że mamy umiejętności, że wszystko zaplanowaliśmy, skoro ktoś postanowił sobie "pomóc" i cała noc biega z gammą na max. Sądzę, że powinno to być rozwiązane w jakiś w miarę realistyczny, ale też grywalny sposób.

Moim pomysłem jest to, żeby np w nocy znacznie ograniczyć pole widzenia, np. podczas ciemnej nocy postać widzi tylko w promieniu 30m, reszta jest po prostu niewidoczna, tak, że nawet podkręcenie jasności nic tutaj nie da. Oczywiście wszystkie oświetlone rzeczy byłyby w miarę widoczne nawet z daleka. Nie wiem na ile takie rozwiązanie jest możliwe z programistycznego punktu widzenia, ale z punktu widzenia rozgrywki i realizmu powinno działać.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 18:28:51
Stworzyłem wątek o nocy., by była ona podobna do nocy w dayZ. Czyli jest naprawdę ciemno, wtedy podkręcenie gammy nic by nie dało,  dopiero pochodnia rozświetliła by ciemność.  I kolejna zagwozdka, no dobra jestem złodziejem/skrytobojójcą i sam tak naprawdę nic nie widzę a pochodni nie bedę zapalał.  Nie mam pomysłu na ten problem.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Bill on August 12, 2013, 18:47:43
Nie przesadzajcie z tymi dodatkami dla złodziei. W grze musi być balans. Zaraz ktoś wyskoczy z magiczną kuszą którą mogą nosić tylko złodzieje i zdejmuje wszystkich na 1 strzał
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 12, 2013, 18:50:06
Czyli jest naprawdę ciemno, wtedy podkręcenie gammy nic by nie dało,  dopiero pochodnia rozświetliła by ciemność. 

Hmm, powiem Ci tak, osobiście jeszcze nie spotkałem się z grą, w której rozjaśnienie na max ustawień w grze + rozjaśnienie na max monitora nie dawało by realnej przewagi, jak dla mnie jedyną opcją jest całkowity brak wizji.

Co do braku wizji na Twojej postaci, to właśnie o to w tym chodzi, siedzisz w ciemnym zaułku, czekając na swoją ofiarę, widzisz tylko poblask pochodni zza rogu i musisz prawidłowo ocenić sytuację, wybrać ce i przeprowadzić akcję. Takie rzeczy dodają smaczku grze, jaka jest przyjemność z przeprowadzenia udanego zamachu, jeśli nawet w środku nocy widzisz swój cel z pół kilometra? :P
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Bill on August 12, 2013, 18:54:15
A może zrobić tak, aby na maksymalnej gammie grało się normalnie. Tak aby nie dało się rozjaśnić bardziej monitora. Wystarczy, żeby twórcy stworzyli grę z niskim poziomem gammy
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 19:28:41
Wystarczy dać na maxa jasność w Thief. Wtedy ta gra wyglada tak paskudnie, że trzeba dać ciemniej.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 12, 2013, 19:35:11
Nie wiem jak kolega wyżej, ale ja grając na trybie hardcore i każdorazowo ryzykując utratę postaci, byłbym w stanie pogodzić się z gorszą oprawą wizualną w nocy, jeżeli tylko dawało by mi to choć minimalnie większe szanse na przeżycie. A właśnie tego typu sytuacji trzeba uniknąć i jest to dużo ważniejsze ze względu na obecność trybu perma death.

Pytanie czy ktoś z obecnych w tym wątku interlokutorów widzi jakieś znaczące minusy mojego pomysłu z całkowitym brakiem widoczności poza pewnym dystansem?

EDIT

@up Nie do końca się zgodzę. Jak ustalić taki poziom, jedni wolą grać jaśniej, drudzy ciemniej, dlatego domyślny poziom gammy jest ustawiony mniej więcej na środku, zaburzając tą proporcję, wielu graczy będzie odczuwało dyskomfort, po prostu nie będą w stanie ustawić żądanej jasności.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 19:37:53
Oprócz tego że się nie do końca wie gdzie się idzie bo po prostu nie widać to jie ma to minusów
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Bill on August 12, 2013, 19:41:54
A może po prostu w nocy będzie widać wszystko do odległosci 50-100 metrów, a dalej będzie mgła
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 19:44:25
Ja to bym to jeszcze berdziej ograniczył
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Bill on August 12, 2013, 19:45:57
No to powiedzmy że od 25 metrów zaczyna się mgła, jest jeszcze rzadka a wraz z odległością staje się bardziej gęsta
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 12, 2013, 19:48:47
@up Mgła nie jest złym rozwiązaniem, ale troszkę nudnym jak dla mnie. Troszkę nierealistycznie to wygląda, że każdej nocy jest mgła i to w tej samej odległości. To o czym mówię jest dużo bardziej realistyczne, standardowo ustawiamy widoczność w lekko zachmurzoną noc na jakieś 30m, a potem w zależności od fazy księżyca, zachmurzenia czy właśnie mgły, zwiększamy bądź zmniejszamy pole widzenia.

@up4 :P Przecież właśnie o to chodzi, twórcy stawiają na realizm i to według mnie jest jeden z największych atutów tej gry. Przecież jak wyjdziesz w środku nocy, gdzieś poza miastem na zewnątrz, a jeszcze w dodatku jest 100% zachmurzenie, to prawda jest taka że widzisz wielkie... nic. Dla mnie to jest właśnie niesamowicie klimatyczne, będąc zwykłym obywatelem chodzisz po ulicach z pochodnią, rozglądając się z trwogą dookoła i starając się przebić wzrokiem mrok, żeby w porę spostrzec ewentualnych rabusiów, będąc asasynem, stoisz ukryty w jakiejś uliczce i starasz się przypatrzeć przechodzącym osobom oświetlonym tylko pochodnią, tak żeby zamiast swojego celu nie zabić jakiegoś niewinnego przechodnia.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 19:50:37
O i od razu lepiej :).  Właśnie ograniczona widoczność dodała by smaczku :)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 12, 2013, 20:49:20
Z jednej strony tak, ale z drugiej strony, no kurczę, jest tyle casualowych gier MMO i nie tylko, że jeśli ktoś się boi ciemności, albo uważa, że będzie mu za trudno, to naprawdę ma w co grać. Ta gra jest wyjątkowym i genialnym projektem właśnie ze względu na realizm i podejście do gry (np. tryb perma deth). Szkoda byłoby porzucać takie pomysły bo "będzie za trudno i ludzie nie będą grać", ja osobiście wierzę, że znajdzie się masa graczy, którzy docenią realizm i takie podejście do gameplay-u. A jeśli nie, to cóż... nie warto już tworzyć gier :P
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 12, 2013, 21:33:28
Masz całkowitą rację.  Lepiej żeby bylo kilkadziesiąt graczy którzy docenią ten realizm niż kilkaset ktore bedą jojczeć że za trudne. Jeju sam sobie zaprzeczam ale no rozjaśnienje sytuacji zmienia poglądy :)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 13, 2013, 00:11:36
i prosze niech mi ktoś powie czym ja tu spamuje bo nie wiem, a otrzymałem email że spamuje na tym wątku. .....
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Gniazdu on August 13, 2013, 00:13:33
kolego dublujesz ;) ,ale spamu nie widzę
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Zikes on August 13, 2013, 00:51:28
Czemu jesteście przeciw ukrytym ostrzą podobne idzie stworzyć na zasadzie mechanik sprężyna i spust ostrze się wysuwa i blokuje lub cięciwa i spust zatruty bełt wylatuje i to może nie jeden wprost z uradzenia na ręku lecz takie cacka to już wyższa szkoła dla rzemieślników

Co do słabej widoczności w nocy był już temat gdzie się wypowiedziałem temat noc.

@up2
co 2 wątek piszesz ktoś cie pewnie zgłosił i komuś się nie chciało przeczytać jak przejechać z góry na dół to twój awek co chwile pojawia.
Ja też zostałem upomniany za spam skomentowanie posta "Że znów piszesz to samo a ja znów mówię nie i nie mam sił ci już tłumaczyć co mi się nie podoba w twojej propozycji jeśli chcesz odpowiedz na pytanie znajdziesz je wyżej i dodanie newsa z neta " szkoda że nie przeczytano moich wcześniejszych wypowiedzi gdzie tłumaczyłem wszystko od a do z -.-.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 13, 2013, 09:13:58
Wydajec mi się, że ukryte ostrza to nie jest trafiony pomysł w tej produkcji.  W sumie to zawsze marzyłem o tym by w AC była kamera z oczu postaci ale to tam nie tu. Tu niech to będzie sztylet który no może chować sie do rękawa ale by go użyć trzeba i tak mieć go w ręce.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Lich555 on August 13, 2013, 09:23:42
@up
Zgadzam się z przedmówcą.
Moje wyobrażenie skrytobójcy to zakapturzony człowiek (często jest to też swego typu wilk, taki Worgen z WoW ;D), skryty, poruszający się z wdziękiem i ciszą trzymający zatruty sztylet w rękawie by w każdej chwili mógł podejść pod nic nie spodziewającą się grupę strażników i zabić ich bez uszczerbku za własnym zdrowiu ;D
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 13, 2013, 09:28:28
A ja to wolę blackjack :D krzywdy nie zrobi strasznej a jak pomaga :)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Zikes on August 13, 2013, 13:57:57
złe się może wyraziłem uchodzi  mi o urządzenia nie tylko na na rękę które były by pancerzem(rzeczą codziennego użytku) ale mogło się z nich wysunąć ostrze poprzez naciśniecie odpowiedniego klawisza przycisku na urządzeniu lub wystrzelenie zatrutych strzałek wszystko mogło by się opierać na mechanice oglądając naruto nie raz był tam parasol który wystrzeliwuje zatrute strzałki taki mechanizm jest realny(ale w naruto przesadzili z jego mocą) i jak najbardziej prawdziwy wykorzystywany w wczesnej Japonii jak ukryta broń obrona w parasolu. Naprawdę strzałki były ukryte w rurce bambusowej i były wystrzeliwane z zakończenia wystrzeliwano ich ok 10. co bez problemu pozwoliło się obronić przed napastnikiem.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 13, 2013, 14:24:23
Hmmm taka mini dmuchawka jest całkiem ciekawa :)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Lich555 on August 13, 2013, 14:28:21
Zgadzam się ;) Dmuchawka z zatrutymi strzałkami to jest bardzo dobry i cichy sposób zabicia oponenta.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: DJBDM on August 13, 2013, 14:30:30
Zatrute strzałki mogą być, tylko siłę penetracji powinny mieć małą. Co do wysuwanego ostrza; Moim zdaniem jest zbędne. Taki sztylet również możemy bez problemu schować...
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 13, 2013, 15:02:39
To co jak ENIDUST wyjdzie zakladamy gildię?:D
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Gniazdu on August 13, 2013, 15:05:55
Co do opcji zabójstwa sztylet jest lepszy można się szybko go pozbyć w razie kłopotów czy też można nim rzucić w przeciwnika.
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 13, 2013, 15:56:14
Coś jak w FarCry 3 jednego zabijasz wybijając mu sztylet w gardziel a 2.z dystansu :D
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Zikes on August 13, 2013, 16:11:25
Ja będę potrzebował gildie złodziei zabójców i najemników z którymi będę współpracował ;) dofinansowywał odpalał jakieś sumki za to że będę zdobywał większe sumki ;) więc już teraz przygotowane sojusz będą miały przewagę nad sojuszami które będą się tworzyły podczas gry ;)
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: TheBeard on August 13, 2013, 16:14:36
@up Uważaj, bo zawsze może się okazać, że w tym sojuszu znajdą się szpiedzy zanim jeszcze gra się zacznie, a potem od samego początku będą was ścigać łowcy głów :P
Title: Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Resuzeku on August 13, 2013, 16:24:45
 He he :). W końcu i tak trzeba bedzie zacząć się łączyć w grupy żeby bylo raźniej :D
Title: Re: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
Post by: Cichociemny on December 27, 2015, 00:00:31
Co do kitrania się:
Prawdopodobnie na mapie będzie ogrom chaszczy. Więc trudno byłoby ocenić czy ktoś siedzi w tych krzakach czy nie, nawet z rozjaśnieniem na maksa.
Jeśli się czegoś nie spodziewasz, ciężko to zobaczyć, z drugiej strony, jeśli się czegoś spodziewasz to widzisz to co chcesz - czyli morderce w krzakach.
Według mnie w kitraniem się tu i tam nie będzie większych problemów

Pozdrawiam ;)