Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Topic started by: Zaran on August 07, 2013, 04:03:31

Title: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zaran on August 07, 2013, 04:03:31
Czytając zamknięty post świeżaka018:

Quote
1. obejrzałem wasz film w którym było powiedziane iż można będzie zakładać i grabić miasta.
Ale jak to będzie wyglądało w praktyce?
np założę miasto(wioskę etc) wraz z kumplami i się wylogujemy. Podczas naszej nieobecności ktoś będzie mógł je zgrabić czy jak ?

Wpadłem na pomysł. Fajnym rozwiązaniem obrony miasta byłaby rekrutacja wojsk NPC. Oczywiście im lepiej wyszkoleni tym drożsi i droższe utrzymanie. Na rekrutacje składałoby się mnóstwo czynników. Mam w głowie obraz wsi skyrim lub podgrodzia w Wiedźminie 1. Bardziej szczegółowo i rzeczowo. Masz wieś, mały handel, mała gospodarka, w sumie mały obrót kasą. Złazi się parę NPC, którzy zasiedlają wieś, zwykli chłopi. Takim chłopom oczywiście rodzą się dziecki. Gdy dorosną, takie dziecki w wieku parunastu lat można by rekrutować do straży (jeżeli chce). Im większe miasto tym więcej ludzi i więcej straży jest potrzebne by ogarnąć motłoch. To miałoby wpływ na nasze miasteczko, jeżeli zaciągniemy do woja za dużo ludzi, zabraknie ich do innych zawodów i zrobi nam się twierdza bez gospodarstw, handlu i ekonomii a nie bezpieczne miasto. Po prostu nie będzie kogo bronić.

Mistrz Ignis: nazwa tematu zmieniona; na przyszłość radzę też unikać karykaturowania fragmentów liturgii, na forum mogą być osoby wierzące którym ma prawo się to nie podobać.

edit: wybacz, nie będzie
Title: Odp: Miasta
Post by: Sekker on August 07, 2013, 07:36:51
Rola NPC w grze ma być ograniczona do koniecznego minimum, także raczej nie przejdzie. Tutaj NPC mieliby ogromny wpływ bo zarówno wpływaliby na rozwój wiochy i jej ochronę.
Title: Odp: Miasta
Post by: Lich555 on August 07, 2013, 09:47:33
Wy naprawdę dużo czynności, dodatkowych atrakcji chcecie by robili za Was NPC. Ten pomysł myślę że nie przejdzie, jeżeli chcesz wojsko to załóż bądź dołącz do jakiejś gildii i już będzie Was trochę więcej.
Title: Odp: Miasta
Post by: Rahl on August 07, 2013, 09:52:47
@UP
@UP 2

Ja: Zgadzam się bo tak ma być... (???) Rola NPC ma być ograniczona do minimum więc nie widzę możliwości robienia armii NPC. Raczej musisz wymyślić inny pomysł. I najlepiej też obejrzeć prezentację gry i Q&A. Zajmie ci to jakieś 30-40 minut a jako że masz dużo czasu...I dobrze będzie jak posłuchasz uważnie.
Title: Odp: Miasta
Post by: Lich555 on August 07, 2013, 09:59:51
Słuchanie prezentacji to sama przyjemność ;D
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: MrUszasty on August 07, 2013, 10:32:27
Jeśli dobrze pamiętam to temat o rekrutowaniu NPC zarówno do wojska jak i na farmę był już poruszony w innym wątku ale co do pomysłu to zgadzam się z przedmówcami :P
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 07, 2013, 11:30:32
Witajcie
A ja się z tymi wypowiedziami kategorycznie NIE ZGADZAM,dlaczego otóż z prostego Logicznego stwierdzenia  może tego nie wiecie ale np ktoś nie miałby ochoty np napracować się a potem to stracić na drugi dzień  bo jakiś tam kolo lat np 16 wszedł se o tej nawet 2 nad ranem i se splądrował wogóle nie bronione miasto/wieś  która nie była chroniona rzecz jasna żadnym murem ni bramą bo to przypuśćmy  chcieli zrobić na drugi dzień czy tam na trzeci nawet
Resumując Wojska Obronne NPC mogły by zastępować graczy tylko np w godzinach od 24-7 rano
potem znikały by a faktyczną władze przejmowali by gracze bez tego raczej zrozumcie że większośc jeżeli by takie coś zaistniało jak wyżej napisałem poprostu by nie było komu ani sensu zakładać osade/miasto/wieś jak zwał tak zwał a to dlatego,że i tak by sie cały dorobek się straciło w ciągu np nocy lub na drugi dzień
Tyle odemnie sugeruje raz jeszcze się nad tym zastanowić bo komu jak komu ale wądpie czy komu kolwiek będzie się chciało tak odbudowywać swoje mienie w nieskończoność ??

PS(Pozdrawiam moderatora jaki w poprzednim temacie (Bogowie) zarzucał mi tzw literówki Prosze aby jeśli już są podkreślić je na czerwono Nie Nawidze i NIE Cierpie jak mi się zarzuca że, coś jest jak przeglądłem 1000 kroć odp. jaką napisałem i jakoś dziwne żadnych literówek nie znalazłem !! jak już dajecie upomnienia to prosze o Fakty !! nie chce się tu z nikim kłócić bo to nie oto tu chodzi  a jak ktoś nie wie co to literówka to moge zademonstrowac i wtedy bedziemy się wykłócać co do tego) ( z góry Przepraszam za Ton ale wkurzyło mnie to mimo że mam lat 22 a nie 12 niestety )

pozdrawiam

Mistrz Ignis: kolejny podobny "PS" uznam za próbę spamowania i odpowiednio nagrodzę, co uczynię również jeśli zaraz nie poprawisz błędów w tym poście. Jeśli nie wiesz, gdzie są, odsyłam do jakiejkolwiek aplikacji sprawdzającej błędy, np przeglądarki Firefox. Administracja ma dość własnej pracy na głowie, żeby jeszcze bawić się w podkreślanie Ci błędów jak na dyktandzie w podstawówce.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 07, 2013, 11:34:52
Z pewnością administratorzy jakoś rozwiążą problem z nocnymi atakami albo raczej. Atakami gdy nikogo nie ma. No cóż, mnie osobiście nie podoba się sytuacja gdy jest na serwerze np: 4 moich żołnierzy + ja i atakuje mnie armia złożona z 50 ludzi. To chore. Oni wiedzą że nas tak mało jest no i co...Jedynym wyjściem dla mnie w takiej sytuacji to zrobienie twierdzy ala Termopile gdzie 5 ludzi było by w stanie bez większego trudu bronić bramy/przejścia. I z pewnością coś takiego zrobię jeśli założę gildię bądź dołączę do jakiejś.
Title: Odp: Miasta
Post by: pawixis on August 07, 2013, 12:31:20
Słuchanie prezentacji to sama przyjemność ;D

Ja prezentację oglądałem już 4 razy xD

A co do tematu, to jest w ty jednak trochę racji, całe wojsko się wyloguje i co wtedy?
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 07, 2013, 12:50:49
Z tym powerem to nawet wydaje mi się dobre, tylko takie jedno pytanie. Co jeśli przeciwnik używa sprzętu oblężniczego ? Z reguły katapulta po paru uderzeniach niszczy mur a tu będzie tak że jeśli gracz nie zginie to budowa trebuszy i innych sprzętów nie będzie miała większego sensu. Mimo wszystko to jeden z lepszych pomysłów, przynajmniej tymczasowo. Może ktoś inny wymyśli lepszy bo ja chwilowo mam pustkę w głowie ale raczej to sobie przemyślę.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zaran on August 07, 2013, 13:05:13
Rahl, myślałem tutaj o rekrutowaniu straży, nie elitarnych wojsk które pomagałyby szturmować. Patrząc na historię, ludźmi ze straży byli ludzie bądź chłopy z danej wsi, gdzie mieszkają a żołnierze, którzy atakowali miasta, toczyli wojny, byli to szlachcice, baronowie itd, którzy mieli swoje wsie, w tych wsiach byli jacyś ludzie i oni właśnie służyli im za wojsko. Odpowiedź sama się nasuwa, żeby zaatakować miasto, musisz do takiego przedsięwzięcia zaangażować część swojego kraju, jednak by posiadać straże, wystarczy paru rekrutów z lokalnych domostw. Nie chcę tutaj uzależniać gry od NPC, też bym chciał żeby było ich najmniej. Mechanikę rekrutacji można by było zrobić inaczej, niekoniecznie musieliby to być właściciele farm czy czegoś tam ze swojej wsi. Chodzi mi o to, że kiepsko by było stracić swoją nawet wieś przez grupkę napaleńców podczas naszej nieobecności, chciałbym mieć na bramie chociaż dwóch chłopów z widłami żeby jakikolwiek opór stawili. Ewentualnie rozwiązaniem może być brak możliwości atakowania gdy wewnątrz nie ma wystarczająco graczy, co by mogli stawić chociaż słaby opór. Wiem że realizm, ale nie można przesadzać, nie będę ze znajomymi ustalał wart przed komputerem i ustawiał moje prawdziwe życie tak, żeby nie zniszczyli mojego domu w jakiejś grze.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 07, 2013, 13:13:22
Dwóch chłopów z widłami nie stawi szczególnego oporu ale wiem o co ci chodzi i mi coś takiego też by się nie uśmiechało. Wchodząc do gry liczę na fajną zabawę (Np: Odgrywanie rycerza w średniowieczu) ale bez przesady żebym musiał ustalać warty w nocy i w dzień itp. Będę musiał sobie to wszystko właśnie w między czasie przemyśleć bo problem jest dość duży moim zdaniem. A rozwiązania dobrego póki co brak.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: melvin on August 07, 2013, 13:21:50
Co do wypowiedzi rahla: realizm gry powinien zadziałać tu właśnie na korzyść miast, jak wiadomo każdy sprzęt oblężniczy trzeba najpierw zbudować, to tego potrzebne są trzy rzeczy 1. czas 2. surowce 3. wykwalifikowana kadra (inżynierowie), ponadto trzeba taki sprzęt zacząć budować w pobliżu miasta co od razu ostrzegłoby przed oblężeniem albo taki sprzęt przetransportować co wiązałoby się z dodatkowym czasem wymaganym do oblężenia.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 07, 2013, 13:28:04
Melivn tylko wyobraź sobie że jest np: Noc (W realnym świecie a nie wirtualnym) i w tym momencie wróg podchodzi pod miasto i zaczyna budować drabiny itp. Obrońców brak więc wystarczy nawet 6 ludzi i jedna drabina którzy po prostu wejdą z tobą drabiną do miasta i wszystko spalą. Nie muszą się nawet wysilać na niszczenie murów. Ja nie mam zamiaru grać po nocach (Bo i takiej możliwości zbytnio nie mam) i tu jest pies pogrzebany. Co zrobić żeby nie było sytuacji że wróg atakuje miasto a obrońców nie ma albo jest 4-5 obrońców a wroga np: 50
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: melvin on August 07, 2013, 13:34:38
Punkt dla Ciebie, formułując wypowiedź myślałem o cięższym sprzęcie oblężniczym (katapulty, tarany, wieże) a nie wziąłem pod uwagę drabin czy nawet lin z hakami.
Nasunął mi się pewien pomysł - czy gracze którzy zatrudnieni są do obrony miast, i tylko do tego nie mogliby mieć opcji włączenia swojego hmm.. cienia??? na czas nocny. Cień (kopia lub inna nazwa) miałby działać według jakiegoś schematu np. ataku najbliższego wroga itp.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zaran on August 07, 2013, 16:38:09
To już chyba wymaga tylko i wyłącznie przetestowania przez twórców. Jest mnóstwo pomysłów, a oni muszą je jakoś ze sobą spleść żeby było mądrze, fair i stabilnie. Myślałem i myślałem i na nic więcej wpaść nie mogłem.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Lukus666 on August 07, 2013, 16:55:36
Osobiście był bym za rekrutacja wojsk NPC TYLKO DO OBRONY.
Takich NPC ustalała by np liczba wież w mieście czy skarbiec danego miasta. Można by też ustalić wówczas jacy to maja być wojownicy-w stolicy powinni być lepiej wyszkoleni niż w jakiejś prowincjonalnej mieścinie,oczywiście odpowiednio różniący się cena za dzień/rekrutacje. Pilnowali by oni miasta cały czas przez co atak wymagałby długich przygotowań i planów, nie ot tak 5 osób w środku nocy sami zdobywają stolice bo straż by ich szybko wypędziła.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 07, 2013, 17:45:03
dobrze że wkońcu jedna osoba jest za tym aby NPC-ty były wyłącznie do obrony i to wylacznie w nocy Ja też nie jestem za tym abym NPC-tów było no nie wiem wyżej niż graczy nic w tym stylu
ale tak jak Powiedział kolega Rahl i tu cytuje ( nie może być tak, że wróg atakuje w nocy miasto a obrońców nie ma albo jest 5vs50) wierzcie albo i nie ale NPC=armi obronnej to jedyne wyjście

chyba, że ktoś inny ma lepszy pomysł to prosze słuchamy  ;D a szczeże wądpie czy komuś chciało by się siedzieć 24/7 przed kompem albo jak to ktoś powiedział ustawiać życie realne do gry
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Eisenhaim on August 08, 2013, 00:13:53
czemu npc tylko w nocy? duzo osób pracuje i znajdą się godziny gdzie nie będzie nikogo nawet w dzień więc npc powinny się pojawiać kiedy liczba gracze offline w wiosce spadnie do jakiegoś stopnia
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zaran on August 08, 2013, 00:38:39
podoba mi się pomysł :) jeżeli istniało by coś na rodzaj populacji wsi/miasta, wtedy limit by w jakiś sposób określała liczba populacji. np strażników może być max 1/10 w stosunku do populacji. wtedy na 100 osadników wypadałoby 10 strażników a na 1000 - 100. chyba w miarę spoko. Do tego dochodziłby fakt, co się tam znajduje. Jeżeli jest w mieście coś na zasadzie banku czy coś, zwiększałoby to limit.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: melvin on August 08, 2013, 01:47:00
Ja dalej jestem za robieniem z graczy - rycerzy/strażników, nocnego bota strzegącego.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rethemorn on August 08, 2013, 06:09:54
A ja powiem coś, za co może mnie zlinczujecie - naprawdę liczę na to, co (chyba) Ignis mówił podczas prezentacji.
Parafrazując, gra ma mieć solidnego kopa. Wchodzisz i zonk. Myślę, że podbicie miasta to nie będzie takie w kij pierdział, jednak nie widzę problemu, jeżeli dokona tego dziesiątka bardzo dobrze zgranych i sprytnych graczy. Wejść na mury - nic prostszego. Pokonać kilku sterowanych przez AI strażników? Betka.
I nawet jeżeli będzie gromada strażników pilnujących porządku - combo płonąca strzała + strzecha kryjąca dach gdzieś na drugim końcu atakowanego miejsca. Wszyscy się tam rzucają (czynnik psychologiczny pożaru, jeden z najsilniejszych w społeczeństwie), w tym samym czasie po drugiej stronie muru owe haki z linami idą w ruch, tadam, nasi już są wewnątrz.

Za każdym razem snując w poście taki mini-plan uświadamiam sobie na nowo jak bardzo jaram się Enidust i jak mocno na tę produkcję czekam.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Lukus666 on August 08, 2013, 07:37:18
To Arcanum upadł sie na ,,tylko nocne" straże. Osobiście myślę ze lepiej by było by ktoś wioski pilnował 24/7, w końcu to ma być bezpieczna przystań dla każdego podróżnika w każdym czasie a nie tylko gdy inni sie zaloguja.
I jak pisał Rathemorn zorganizowana grupa osób poradzi sobie z podbiciem mniejszej wioski w środku nocy-dalej ich przeciwnikami są boty które same nie myślą- lecz nie będzie to takie łatwe i na pewno stworzy swoiste wyzwanie dla nich.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 08, 2013, 10:24:12
a ja się nadal nie zgadzam  i będe obstawiał przy swoim  zresztą nie wiem jak Ty Rethemorn ale ja tam zgadzam się z kolegą powyżej że to ma być tzw bezpieczna przystań dla każdego podróżnika a nie tylko od tak bezpiecznie jak sa gracze a jak ich nie ma to co Chaos tak ??

zobaczcie za to druga strone medalu  tak jak już wspominałem ktoś się napracował  przez powiedzmy 1 tydzień  a tu przylezie para np tych dajmy na to 10 sprytnych graczy jak to ujołeś Rethemorn i co ?? traci się wioske bo nie ma jej kto bronić
zresztą po co se utrudniać  wzglendem budowy i ochrony miast a utrudniać mam na mysli hm Brak NPC=Armi obronnej  a ułatwiać tym samym barbarzyńcom zniszczenie jak i ograbienie  osady
pomysł ten jak już wcześniej pisałem to chyba najprostrzy a poza tym jakoś nikt się nie znalazł co by wymyślił jak to lepiej rozwiązać bez NPC-tów
wierzcie możemy się spierać za /przeciw NPC-tom ale bez tego gra wypali jedynie w 50 % tak przypuszczam  bo budownictwo bedzie leżeć bo po co zakładać miasta jak i tak je ograbią i to nie trza będzie jakiejś specjalnie wyszkolonej i liczebnej armi  a co za tym idzie bedzie  pare domostw i tyle pewnie tak to będzie z grubsza wygladało a szkoda ja np chciałbym mieć swoje miasto a nie jedynie jeden domek i tyle
chyba,że twórcy gry jakimś cudem wpadną na jakiś wybuchowy pomysł jak to rozwiązać aby obleganym dogodzić i nie utrudnić ataku oblegającym   daną osade
a Wy co o tym myślicie ??
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 08, 2013, 10:34:55
Zdecydowanie nie takie jest moje zdanie ale zapraszam do przeczytania mojej propozycji alternatywy do npc broniących miasta "Co po wylogowywanie sie z gry"
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 08, 2013, 10:38:05
hm chętnie zerkne coś tam wymyślił   :) choć wądpie czy będzie to tak trafny pomysł jaki już ktoś tu dał w tym dziale o tej samej nazwie rzecz jasna ;)
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 08, 2013, 10:47:29
szczeże Zikes przeczytałem go od deski do deski i powiem Ci,że wybacz ale nic tam nie ma o NPC=armi obronnej  o nocy  i grabierzach na wioski nocą przez grupki osób kożystających z tego,że nie ma kto bronić osady

Co nadal daje do myślenia, że nie znalazła się jednak jeszcze taka osoba mogąca zaproponować lepsze rozwiązanie niż NPC=armia obronna
co do organizacji prac podczas nieobecności hm ujdzie  ale to wszystko
a problem został jak wiadomo bez rozwiązania :(

Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 08, 2013, 10:54:55
Eh...Arcanum ty uważasz że twój pomysł jest super, my twierdzimy że nie a ty nadal swoje a my nadal swoje. A może zamiast twierdzić jaki twój pomysł jest super itp pomyślisz nad czymś innym, nad czymś co nie będzie wymagało NPC ? Jeden użytkownik napisał coś o Powerze gildii i moim zdaniem to już jest lepszy pomysł niż twój ale nadal ma kilka szczegółów których trzeba poprawić. Poza tym NPC to nie gracz, jeśli nawet będą i wróg zaatakuje to wróg zaatakuje tam gdzie nie ma NPC. NPC będzie bronił odcinka który mu każesz a jedna z zasad sztuk wojny brzmi "Jeśli wróg będzie starał się dobrze przygotować całą linię obrony, wtedy na całej linii będzie osłabiony" (Sztuka Wojenna Sun Zi) I sądzę że w tym wypadku się sprawdza. A gracz ? Graczem można "Kierować" dobry dowódca będzie przerzucał siły z jednego odcinka do drugiego, ot i tyle. I nadal sądzę że twój pomysł nie jest dobry.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 08, 2013, 11:14:09
w istocie Tu przyznam racje ale mysle mysle nad innym sposobem i ehh nic lepszego nie przychodzi mi do głowy
a co do powera Gildi hm ujdzie jestem jak najbardziej za
ale wiesz Rahl to musi być bombowy pomysł jak pisałem wczesniej
a z tym jest nie lada kłopot aby takowy dać i by wszystkim dogodzić jednocześnie

a co wy na to żeby połączyć  wszystkie 3 pomysł
Tj
-występował by power Gildi
-byli by NPC ale tylko gdyby power Gildi oraz liczba obrońców była by mniejsza niż powiecmy 50% całej populacji obrońców w mieście czyli załóżmy
wróg atakuje miasto 
obrońców jest np 250/250  a miasto liczy 500 osób w populacji
ale tego dnia zamiast 250 zbrojnych miasto może wystawić np 125 zbrojnych czyli 2x mniej niż mozliwych do wystawienia zbrojnych
wtedy mozna by było zatrudnić owych NPC w roli nie tyle armi obronnej co najemników
oczywiście zależy ile by było monet w skarbcu miasta
powiecmy że stawiał bym odrazu na 50/100 max  najemników tego typu (tylko do obrony)
wiem ktoś to już  o tym pisał ale zbieram all do kupy może sie zrodzi jakiś dobry pomysł mający wszystkie 3 naraz w sobie
co do eq NPC poległych hm był by to poprostu łup atakującego chyba,że obrońcy wytłukli by atakujących co do Joty wtedy nic by się nie traciło to Logiczne no nie ;)
atakujący natomisat mógłby uciec z łupem chyba,że był by na tyle glupi czy zachłanny żeby wrócić po więcej  po dajmy na to tej symbolicznej 1 h ponowił by szturm
sądze że ten zlepek 3 pomysłów powinien jakos przejść
Co Wy na to ??
chyba,że ktoś ma lepsza wizje to niech się wypowie
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Armox on August 08, 2013, 12:06:29
Moim zdaniem NPC powinni być tylko, powiedzmy, obserwatorami. Postaciami, które by wzniosły alarm, na który pobudzili by się gracze i stanęli do obrony(oczywiście sztucznie sterowani).

Możemy się tutaj upierać, żeby nie było żadnego wpływu NPC, ale tak się nie da, mimo, że gra ma być maksymalnie realistyczna, dalej zostanie grą! A wątpię, żeby znalazły się tłumy ludzi, którzy będą koczować w nocy i pilnować swoich domów. Bo czy nawet 2-3 graczy, którzy pilnują w nocy osady, da radę tą osadę obronić?
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Lukus666 on August 08, 2013, 13:24:49
Ludzie, piszecie że chcecie aby wasza postać w środku naszej nocy została nagle obudzona przez gre i zmuszona do walki?-,-
Załóżmy że moją postacią jest kowal którym pracowałem przez 6h-jest skrajnie wyczerpany przez co w walce nie stanowi większego zagrożenia i jedynie ucierpi -,- Dodatkowo skoro gra ma mieć ciekawy system walki nie polegający tylko na skillach i spamowaniu LPM wątpię że bot będzie w stanie oddać to co my byśmy byli w stanie pokazać nasza postacią -,- Doprowadziło by to do tego że po pewnym czasie nasze postacie nie były by zdolne do dalszej gdy gdyż bot mógł by w całej walce tylko ja osłabiać za każdym razem -,- A poza tym taka ,,obudzona" postać była by sterowana przez grę czyli NPCkiem -,- Co wtedy za różnica czy walczy nasza postać czy specjalnie stworzona jednostka do tego by utrudniać przejecie miasta?
Nie wiem jak dokładnie waszym zdaniem miało by to wyglądać,lecz dla mnie system NPCków stworzonych do obrony jest jedynym wyjściem które zapewniło by w miarę normalne szanse obrony -,- Mogą być zależni od ,,powera gildi" czy skarbca ale dalej to boty -,- 
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 08, 2013, 13:35:33
szczeże Zikes przeczytałem go od deski do deski i powiem Ci,że wybacz ale nic tam nie ma o NPC=armi obronnej  o nocy  i grabierzach na wioski nocą przez grupki osób kożystających z tego,że nie ma kto bronić osady

gracze offline=obrona miasta
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Armox on August 08, 2013, 14:03:38
No tak Lukus, wybacz, nie mam zamiaru wyciągać Cie z domu na siłę. Tylko podczas napadu raczej nikt się nie patrzy, że akurat ten kowal się naharował, tylko palą i plądrują wszystko. Równie dobrze możesz więc zginąć w łóżku.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Lukus666 on August 08, 2013, 14:14:09
Jeszcze nie wiadomo jak to ma wyglądać, może w ,,safe zone" nasza postać będzie znikała? W normalnym życiu jak ktoś nas atakuje w nocy to nas to budzi- tutaj postać która my mamy kierować staje sie wówczas zwykłym NPC -,- Szczerze to nie bardzo mi sie to właśnie z tego powodu uśmiecha-,-
Wyłączam grę idę spać- rano się budzę i moja postać nie ma reki/nogi czy jest w stanie agonalnym bo jakiś bot nie potrafi walczyć i użył jej do obrony miasta?... I załóżmy będąc tym kowalem nie jestem w stanie już nic robić bo bez tej ręki nie mam jak wykonywać swojego zawodu -,-
Jeśli tak miało by to wyglądać to raczej nie zamieszkam w żadnym mieście -,-
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 08, 2013, 14:37:47
Nie wiem jak dokładnie waszym zdaniem miało by to wyglądać,lecz dla mnie system NPCków stworzonych do obrony jest jedynym wyjściem które zapewniło by w miarę normalne szanse obrony

Już ci tłumacze po wyjściu z gry twoja postać dalej zostaje w grze i funkcjonuje w mieście przez co niema opustoszałych ulic lub npc.
Podczas ataku postać chwyta za bron i rusza w obronie swojego domu mimo że postać zostanie pokonana nie umrze ale będzie w trybie agonalnym mimo trybu niebezpiecznego.
realnie jak najbardziej?
Jak ktoś okrada cie w nocy jest nieostrzony możesz się obudzić zakatować go i wezwać straże.

Jeśli tak miało by to wyglądać to raczej nie zamieszkam w żadnym mieście -,-

A co wolisz zalogować się i zobaczyć że niema twojej kuźni sam popiół a ty cały i szczęśliwy sobie skaczesz bez zadraśnięci nierealne...
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Lukus666 on August 08, 2013, 14:43:45
Chodzi mi raczej o to że nasze postacie jeśli już miały by walczyć to jako ostatnia linia obrony, na pierwszy front niech rusza NPCki których zadaniem było by osłabić wroga. Żaden bot nie ma szans w starciu z normalnym graczem który myśli
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 08, 2013, 14:58:43
pierwsza sprawa:
wystarczy ustawić bota żeby celował w najsłabszy punk witalny tu nie będzie matematyki wiec boty będą bardziej zabójcze niż myślisz lecz priorytetem bota  powinna być ochrona i parowanie bot powinien założyć też zbroje jeśli taka posiada żeby jak najmniej uszkodzić postać.

Owszem mogą być bugi że będą skakać po dachach albo będą miały problem z wejściem na dach gdzie jest wróg ale też są łuki więc niewidzie problemu gdzie miasto liczące 50 osób walczy może przeciw 10 najeźdźców

druga:
w sumie ciekawie że poruszyłeś to w sumie kowal powinien walczyć w 2 linii walki a w 1 strażnicy miasta ale też to będą postacie.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Lukus666 on August 08, 2013, 15:06:29
Cóż, dalej to są tylko nasze pomysły i gdybania, jak gra będzie wyglądać nie wiemy :D
Jednak jeśli patrzeć na realizm- każda, nawet najmniejsza osada miała swoich strażników którzy walczyli jako pierwsi, wsparcie ze strony ludności było druga i ostateczna formą ochrony miasta/wsi/osady.
Podatki po to były płacone (po cześci xD)by było za co owych ,,obrońców miasta" wyszkolić, uzbroić i utrzymać w mieście by zwykły szary obywatel mógł się położyć spać bez obawy że jakiś osobnik przyjdzie w środku nocy i mu spali cały dobytek :) Atak na miasto zawsze należał do najbardziej ryzykownych gdyż zawsze starano się je ufortyfikować, więc tutaj tez nie powinno pójść gładko, obrona miasta powinna sama dać sobie rade z nielicznym przeciwnikiem bez zmuszania obywateli do pomocy :P
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 08, 2013, 17:34:20
A ja wpadłem na inny pomysł niż wykorzystanie NPC. Czasem wystarczy się trochę pogłowić. Jak mój pomysł się przedstawia ? Podzielę to na kilka punktów i przedstawię pokrótce. Można modyfikować, zmieniać, łączyć etc.

1. Zakaz walk o charakterze terytorialnym między dwoma frakcjami pod nieobecność dowódcy. (Czyli innymi słowy jak nie ma dowódcy frakcji B to frakcja A nie może zdobyć miasta frakcji B. Ale jeśli dowódca frakcji B jest obecny to frakcja A nawet bez dowódcy może próbować zdobyć miasto frakcji B) Oczywiście tyczy się to też mniejszych miejscowości takich jak wsie itp których nie będzie można zniszczyć.
2. Obrona nocna. Czyli zastosowanie coś w stylu Plemion. Podczas godzin nocnych. Przyjmijmy 23/24 do 7/8 nie będzie możliwości zaatakowania miasta. No po prostu. Nie.
3. Licznik frakcyjny. 2/5 Czyli jeśli chcesz zdobyć miasto nawet jeśli dowódca jest na serwerze to siły gildii przeciwnej nie mogą być mniejsze niż 2/5 ich głównego stanu. Gildia ma 50 graczy ? To minimum musi być 20 online. Oczywiście można to wziąć do np: 3/5 Liczy się jednak też pewne zgranie wśród graczy i zaskoczenie. Mam przewagę to atakuję i nie będę czekał aż ją stracę.


To moje takie trzy pomysły które jak sądzę można dobrze zastosować razem łącząc je w jeden. Poza tym nie będzie trzeba bawić się w rekrutację wojsk NPC. Co wy na to ?
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 08, 2013, 18:10:29
hm 1 pomysł dobrze zgadzam się , 2 też ujdzie jak najbardziej za
ale 3 hm srednio mi się to usmiecha wiesz Rahl wróg nie bedzie czekał aż ktoś się zbieże i
ruszy do boju tylko zatakuje i klapa  i tu jest problem
sami więc widzicie że NPC=obrona to wcale nie tak głupi pomysł
a i oczywiście popieram aby 1 linię stawili właśnie NPC-ty
no 2 linię  gracze rycerze a
3 linię  ostatnią zwykli mieszkańcy 
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rethemorn on August 08, 2013, 18:38:26
Rahlu, słuchaj no.

>>gra ma być maksymalnie realistyczna
>>zakaz atakowania miast w nocy.

Wybierz JEDNO. Bo z tego co wiem twórcy Enidust wybrali opcję pierwszą. Nocne ataki na miasta są praktykowane od... właściwie od kiedy tylko istnieją miasta. Licznik frakcyjny nawet mi się podoba, choć nie wiem czy nie zachęcałoby to gildii do tworzenia masówek. Wiadomo, im więcej graczy tym ciężej przegrać, bo licznik frakcyjny.

To jest naprawdę trudna kwestia. Ja mam kilka pomysłów, ale sam jestem w stanie wytknąć w nich karygodne błędy i niedokładności, przez co nawet nie będę się nimi dzielił.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 08, 2013, 18:43:06
1 Tworze konto dostaje ono dworce frakcji nigdy się nie loguje 1 odpada (dla wioski kilku znajomych to najlepszy patent)
2 są osoby które pracują cały dzień a w nocy mogą sobie pozwolić na grę ten limit dyskryminuje ich plemiona z tego powodu otworzyły nocny serwer Enicust nie może pozwolić sobie na podział.
3 Wątpię żeby ktoś zakładał masówki jak gildia będzie miała 50 to wszyscy będą z kilkoma wyjątkami.
3 A gdzie dywersja 10osób udaje atak na miasto a żeby z miasta b przyszły posiłki wtedy zajmuje się miasto b.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 08, 2013, 18:44:26
hm czasem lepiej jak się ktos pochwali pomysłami nawet gdy on sam widzi w nich luki
bo wierzcie mi problem jak jest tak pozostał
i szczeże w to wądpie czy uda sie to korzystnie rozwiązać
bo skoro nam jako przyszłym grającym w Enidust  to się nie udało to ciekawe czy twórcą sie uda
Liczę na ich sukces bo bez tego sami wiecie będzie mulit małych domków bez miast jak już pisałem i bedzie lipa :( 
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 08, 2013, 18:48:36
Retho, zdaję sobie że mój plan jest niedoskonały ale chodzi mi o to że większość graczy w nocy śpi. Chodzi mi o realny dzień a nie wirtualny i ja nie wyobrażam sobie że miałbym grać w nocy bo to by było niewykonalne. No ale ja dałem, jak mi się zdaje, nieco lepszy bądź porównywalny pomysł. A co do masówek...rzeczywiście o tym nie pomyślałem. Ciężko by było coś z tym zrobić. Ale skoro pojedynczy gracz nic nie może zrobić a w grupie siła to coś z budynkami ? Nie wiem, jakieś koszary, budynki które będą zwiększały limit mieszkańców. W każdym bądź razie ja na NPC się nie zgadzam ot i tyle. Ale czekam na dalsze pomysły nie związane z NPC.

@UP:
1.Nie wiem co to dworca frakcji. A jeśli ten "dworca" się nie loguje to frakcja nie funkcjonuje poprawnie toteż gracze z niej odejdą.
2.Owszem są takie osoby ale czy ja mówię że jakiś podział robić? Nikogo nie dyskryminuje. Limit czasowy można zwiększyć, poza tym jak osoby pracują w dzień to nie sądzę żeby miały też dużo czasu na grę w nocy. Plemiona to gra przeglądarkowa więc można na nią poświęcić parę minut.
3.Możliwe. Chociaż są i tacy ludzie...
4.A co, zabroniłem ? Powiedziałem: Gracze Online. Nie idzie już o to gdzie oni będą, ważne że są i że nie było że: Nas było mało, nie far itp. Macie miasto to je pilnujcie.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 08, 2013, 18:52:40
Retho minuta w grze to minuta w realnym świecie ;)
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 08, 2013, 18:54:24
Ops...To się wkopałem. O tym zapomniałem...No i rzeczywiście mój plan teraz ma dość dużą lukę. Hm. Nie będzie łatwo coś takiego zastąpić.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 08, 2013, 19:27:56
Na razie jak najbardziej realnym sposobem jest pozostanie w świecie po wylogowaniu się zęby nasz postać przeją tak zwany npc bot
owszem wymaga ulepszenia warunków co i jak.

Nie jedna osoba boi się że postać może zostać zabita podczas trybu off ale ma być to uniemożliwione. najgorsza kara ma być tryb agonalny.
A czemu to jest kara za to że nie mieszkasz w większym mieście lub mieście bez ochrony.

Jest to w rzeczywistości realne mieszkańcy(strażnicy głównie) walczą w obronie miasta przed złodziejaszkami i bandytami przed wrogim wojskiem będzie broniło nas prawdopodobnie nasze wojsko jak będziemy takowe mieli.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 08, 2013, 22:31:04
właśnie a powie mi ktoś co jeżeli Nie bedziemy go mieli ?? (wojska) hm ?

nie będe sie powtarzać bo to było by nudne wszystkie pomysły oprócz tego mojego maja luke dużą taką,że nadal nie daliście tzw regół jak miało by wygladać to co opisujecie
ja dałem  proste regóły lub jak kto woli zasady pod jakimi NPC-ty by funkcjonowały
i nadal będe przy nich obstawiał poprostu zdania nie zmienie.
Zresztą jak miałbym wybrać NPC-tów mnóstwo a tzw śmierć czy stan agonalny i to tylko dlatego,że nie bedzie komu bronić osady  to już wole to pierwsze zdecydowanie bo przy tym Drugim hm jakoś nie specjalnie mi się to usmiecha odnośnie tego 2 planu/pomysłu
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 09, 2013, 02:42:48
@Arcanum
Jak wspomniałem mieszkaj w mieście z porządnymi murami i liczba straży z 100 lub w małym miasteczku z 50 mieszkańcami gdzie bezpieczniej???
Twój wybór gdzie mieszkasz już rozumiesz.
Karą za mieszkanie w słabym mieście za mniejsze podatki jest większa możliwość najazdu.

jeśli nie masz wojska jesteś w słabej frakcji najlepiej zmień ja.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Ximos on August 09, 2013, 03:06:00
Rozważacie nocną obronę i sposoby jak nie obudzić się w palącym się lub spalonym mieście. Przeczytałem to i co pomysł to tym bardziej głupi lub tym bardziej nierealny albo psujący rozgrywkę. Wymienię wam w punktach dlaczego ten temat jest bezsensu.

1. Do miasta nie da się dostać po drabinie, co wy ludzie najpierw fosa(pusta, pełna wody, naostrzonych palików) potem mury, a drabina z drewna to może mieć z 4 metry wysokości, większej nie zrobisz bo pod ciężarem będzie zbyt chybotliwa i łamliwa(i pewnie twórcy ograniczą do jakiejś standardowej wielkości).
2. W zadnym mieście domy nie miały i mieć nie będą strzechowego dachu. Dlaczego? Bo trzeba go zrobić z siana i wymieniać co roku(co dwa lata). To może taki dach mieć chłop co wyhoduje sobie słomę. Więc dachy będą kamienne jak i drewniane no i z gliny, tylko jeden z tych materiałów jest ąłtwopalny. Jak na razie pokazano tylko kamienną budowle na filmiku więc o podpalanie budynku w mieście raczej możecie zapomnieć.
3. Atak na miasto większą siłą. Mur wysoki, brama zamknięta, most zwodzony podniesiony, krata opuszczona. Fosa za głęboką by się kąpać w pancerzu. Jedyne rozwiązanie to budować machiny oblężnicze, a to nie będzie 6h by postawić wierze oblężnicza. Katapult jak i trebuczetu to nie pociągną z sobą z daleka. Zbyt duża liczba cieśli do budowy takich machin też może tylko spowolnić ich budowę.
4. Jeśli ktoś podpali jakaś wioskę to jest to jak najbardziej realne, a gra ma być zbliżona do realizmu. Więc czy chcecie tego czy nie przygotujcie się że po nocy możecie się obudzić w stanie agonalnym. Tak jak u nas w realu nigdy nie dowiecie się wcześniej czy za oknem jakiś szaleniec nie zamierza się włamać do was po 2 w nocy i poderznąć wam gardła. Można mieć tylko nadzieję że nie trafi na nas.
5. Nie chcecie podejmować ryzyka utraty wszystkiego w 1 noc nie opuszczajcie cesarstwa. NPC w cesarstwie was uratują, ale to jest pójście na łatwiznę.

Nie martwcie się, wszystkie miasta będą wystarczająco solidnie obwarowane murami by złośliwi gracze je nie zniszczyli. No chyba że chcecie odwalać fuszerkę przy budowie i lecieć na szybcika. Po za tym prędzej podpali miasto jakiś mieszkaniec bo zapomni wyłączyć ognia pod warzoną miksturą niż zgraja bandytów(najemników, wrogów królestwa) którzy podejmują ryzyko śmierci dla zysków. Po co spalić bogactwa i teoretycznych niewolników? Nie wiem jak wy, ale ja będąc zwycięskim obrońcom jakiegoś miasta zebrał bym nieprzytomne zwłoki agresorów i umieścił w takim miejscu gdzie nie będą w stanie po ustąpieniu stanu agonalnego wrócić do normalnej rozgrywki, bądź wrzucić ich w miejsce gdzie śmierć jest natychmiastowa, a takie miejsca będą.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 09, 2013, 12:55:24
Tak Tak wszystko fajnie i dobrze wyjaśnione jednak popatrz z drugiej strony,że to Ty jesteś pokonanym i co ?? wierz mi nie jednemu po 3 takiej bez sensowniej bitwie której nie da się wygrać bo co się odbudują to i tak przylezą Ci sami i łup i nima wioski to już nie jednemu by się grać odechciało bo na co budować/odbudowywać się jak i tak przylezą i zniszczą/spalą pa licho o ograbienie

i co Ty Ximos na to hm ??
a odnośnie NPC-tów nie rozumiem Was Przeciwników  skoro w Cesarstwie mogą być i nikomu to rozgrywki nie psuje czemu nie mogą być w czyimś zamku/osadzie ??
reasumując nie przekonały mnie Twoje argumenty Ximos  wręcz uświadomiły mi,że pomysł mój jest chyba jednym z najlepszych bo jak narazie powtóżę się nikt nie wymyślił lepszego bez udziału NPC-tów //Mistrz Ignis: nie, nie jest.
zresztą wole jak już pisałem 100 NPC niżeli odbudowywać się do Usranej że tak się brzydko wyrażę bo jakiejś grupie dekli zachce się bawić w Hunów  lub Wandalów jacy napadali Cesarstwo Rzymskie a te z racji kryzysu nie miało sił aby ich ataki odgonić
wybacz ale ja nie mam i nie miał bym chęci podzielenia losów Cesarstwa Rzymskiego zachodniego  jakie upadło w  476 r
co to to stanowcze Nie
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: melvin on August 09, 2013, 13:09:45
Ximos jesteś geniuszem... ale zaraz.. jednak nie..
"1. Do miasta nie da się dostać po drabinie, co wy ludzie najpierw fosa(pusta, pełna wody, naostrzonych palików) potem mury, a drabina z drewna to może mieć z 4 metry wysokości, większej nie zrobisz bo pod ciężarem będzie zbyt chybotliwa i łamliwa(i pewnie twórcy ograniczą do jakiejś standardowej wielkości). "
"3. Atak na miasto większą siłą. Mur wysoki, brama zamknięta, most zwodzony podniesiony, krata opuszczona. Fosa za głęboką by się kąpać w pancerzu. Jedyne rozwiązanie to budować machiny oblężnicze, a to nie będzie 6h by postawić wierze oblężnicza. Katapult jak i trebuczetu to nie pociągną z sobą z daleka. Zbyt duża liczba cieśli do budowy takich machin też może tylko spowolnić ich budowę. "
No prosze Cię... bo wszystkie nowo zbudowane miasta będą miały kamienny mur, oczywiście 10-metrowy, dodatkowo fosę oraz most zwodzony, nie zapomnijmy o mangonelach i balistach na basztach (no jak już szaleć to szaleć), pewnikiem są też wilcze doły oraz gorąca smoła czekająca w kotłach na wroga... taaaaaaaak.. napewno garstka ludzi którzy będą budowali wioskę/miasto z miejsca zrobią Malbork albo inny Kamieniec.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 09, 2013, 13:18:37
@Arcanum
jeśli nie podoba ci się realizm w grze to może czas zmienić tytuł
gra ma nas nie raz zaskakiwać i nie musi być to gwiazdka z nieba!!!

jak na razie jesteś jedynym przeciwnikiem na forum żeby postacie nie wylogowywały się i pozostawały w grze przejęte przez bota jakie są plusy:
+realizm
+obrona miast bez npc
+ograniczenie roli npc
+żywe miasto bez npc
podaj mi jeden minus
Jeśli uważasz to ze możesz zalogować się w stanie agonalnym to to jest plus
Bo co myślisz miasto zostało zburzone ty się logujesz do okola polegli ty bez zadrapania i ograbiasz sąsiadów??
Co jest lepsze i bardziej realne

@melvin
Tak jak mówiłem słabe miasto to większe prawdopodobieństwo napadu mieszkanie samemu w lesie jeszcze większe
mieszkanie w stolicy no to poczekaj rok nim ktoś zbierze 2000 zbrojnych powoli przejmie polowe państwa masz czas na wyprowadzkę.
sam zadecydujesz gdzie zamieszkasz ;)
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: melvin on August 09, 2013, 16:32:33
Zikes
ja doskonale rozumiem i zgadzam się z teorią bota bo o ile dobrze pamiętam byłem jednym z pierwszych którzy podawali podobne pomysły.
Chodzi mi właśnie o to żeby taki bot pozorujący/walczący FUNKCJONOWAŁ, jednak nie zgadam się z poglądem żeby siedzieć w obwarowanej stolicy do końca świata, ponieważ to ma być gra oparta na rozwoju, a rozwój to również eksploracja oraz kolonizacja nowych terenów. Szczególnie że tak jak słabe małe miasteczka tak słabe, niewyuczone oraz niezdolne do do oblężeń będą małe grupy grasantów.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 09, 2013, 17:56:36
ta jasne Zikes nie zgodze się z Toba w ani jednym szczególe
a to dlatego,że mnie się nie chce  przeprowadzać ze  stolicy jaka  powstała 1 rok temu jest silna a tu se faktycznie przylezie kolo  2000 zbrojnych i co ja miałbym tak poprostu uciec
wybacz ale całego dobytku ze sobą jak wiadomo zabrać nie da rady nawet jeżeli miało by się wozy

zresztą mnie jak już wczesniej pisałem stan agonalny nie zadowala
i będe przeciwnym i zdania nie zmienie
a skoro boty/NPC nie mogły by być w miastach/wioskach graczy to po kiego wstawiać ich do miasta czy też miast Cesarstwa hm ??
skoro tak bardzo zależy Ci na stanie agonalnym Zikes
to jak gra wyjdzie chętnie bym sprawdził Twoją teorie w praktyce Ciekawi mnie tylko fakt po ilu razach takiego  stanu agonalnego odechciało by się Ci lub innemu graczowi gry
bo ja Ci powiem,że mnie by sie już za 3 razem się odechciało
zwłaszcza,że gra ma być realna więc zbudowanie domu i odrobienie strat materialnych zajmie troche czasu to nie tak ja w Minecraft PL  dedną Ciebie a już po 10min znowu Jesteś ustawiony jak poprzednio tzn. odrobione straty poniesione kasy np masz setki milionów i tyle
wybacz ale jak już napisałem to nie ta gra
ale  powiem Ci,że poczekamy jak Twórcy gry sobie z tym problemem poradzą sam jestem zresztą ciekawy
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: melvin on August 09, 2013, 18:32:36
Zapomniałem dodać, że botem powinna być nasza postać (jeżeli została uprzednio wyznaczona przez dowódce garnizonu do obrony miasta)
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Armox on August 10, 2013, 00:16:49
Ewentualną opcją walki o miasto jest zasygnalizowanie. Do czego zmierzam: sojusz A, chce podbić miasto sojuszu B. Zbieramy armie/grupę ludzi, którzy są chętni do tego typu zabawy (oraz ryzyka) i wysyłamy zawiadomienie do zarządcy miasta. Ten ma np. 2 realne dni na utworzenie obrony. I po upłynięciu tych dwóch dni, gdzie obie strony zebrały maksymalną liczbę GRACZY zdolnych do walki, zostaje rozpoczęta bitwa jako event.

Opcja ta zaraz napotka ogromny sprzeciw, bo to przecież mało realistyczne, ale moim zdaniem jest to umiarkowany konsensus pomiędzy zwolennikami ektremistycznego realizmu, a tymi co wolą trochę ułatwień.

Trzeba również pamiętać, że co by twórcy nie wprowadzili, zawsze znajdzie się ktoś, komu i tak obrana ścieżka nie będzie odpowiadać, więc niektórych ludzi trzeba po prostu zignorować.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 10, 2013, 11:55:26
Ewentualną opcją walki o miasto jest zasygnalizowanie. Do czego zmierzam: sojusz A, chce podbić miasto sojuszu B. Zbieramy armie/grupę ludzi, którzy są chętni do tego typu zabawy (oraz ryzyka) i wysyłamy zawiadomienie do zarządcy miasta. Ten ma np. 2 realne dni na utworzenie obrony. I po upłynięciu tych dwóch dni, gdzie obie strony zebrały maksymalną liczbę GRACZY zdolnych do walki, zostaje rozpoczęta bitwa jako event.

Opcja ta zaraz napotka ogromny sprzeciw, bo to przecież mało realistyczne, ale moim zdaniem jest to umiarkowany konsensus pomiędzy zwolennikami ektremistycznego realizmu, a tymi co wolą trochę ułatwień.

Trzeba również pamiętać, że co by twórcy nie wprowadzili, zawsze znajdzie się ktoś, komu i tak obrana ścieżka nie będzie odpowiadać, więc niektórych ludzi trzeba po prostu zignorować.

Twój pomysł niszczy cały realizm bandyci zawiadomią wioskę ej po jutrze zaatakujemy wasza wioskę ściągnij wojsko lub straż miejska z pobliskiego miasta.

obecny system do obrony miasta(realny i likwidujący NPC):
-Nasze postacie które się nie wylogowują będą sterowane przez bota zapełnią lukę npc miasto nie będzie puste. Arcanum nie podoba się to że mieszkając na wiosce może zostać zabity(tryb agonalny) lub jego dom może zostać spalony i nie rozumie że mieszkając w większym mieście ma większe bezpieczeństwo.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Arcanum on August 10, 2013, 16:18:38
Zikes
a powiedz mi jedno bo to mnie ciekawi
czy po 1 tyg od tak se zbudujesz silne miasto z murami etc. etc.
hm ?
bo ja Ci powiem że nawet w 100 ludzi było by to malo wykonalne
nalezy dodac jeszcze stan agonalny,grabierze nocne, strata budowli tj. ogień/pożar
i ostatnie koniecznośc odbudowywania się
będę i jestem przeciw i zdania nie zmienie
jak już wspomniałem stan agonalny srednio mi sie uśmiecha (nie karz mi się powtarzać)
co do pomysłu kolegi Armox
jest to 50/50
bo możliwe iż mały jest tu realizm
ale było by chociaż jakieś ciekawe urozmaicenie w postaci Eventów tego typu
zresztą Zikes sadzisz,że 2 dni na obrone to mało/dużo??
powiem Ci to strasznie mało czasu i szczeże wądpie w to czy komu kolwiek uda się zebrać wiecej ludzi niż  7 wspaniałych np albo wyżej niz 100 zbrojnych
a co do bandytów oczywistą sprawa jest to,że napewno nie będą się chwalić atakiem na wioske i nic nie powiedza tylko zatakują to normalne
pozatym liczyło by się odrobina tzw utrudnienia a nie se przyleza wioska sterowana przez NPC i nikt się nie broni albo robią to od tak że gracze prawdziwi tracą wszystko
a to być powinni NCP jacy nie są Graczami !
bo to się bez tego mija z celem poco wprowadzać NPC jakie sterują graczem za czasówj jego nie obecności
ja tu nie widze sensu
sens jest w tym co pisałem żeby były NPC jako ochrona ale to byli by NPC a nie gracze
chociaż nie bronie graczą aby byli np w wioskach strażnikami  wolny ich wybór i tyle

Mistrz Ignis: nie widzę najmniejszego powodu do dzielenia tekstu na tyle wierszy; nie widzę też znaków interpunkcyjnych ani ogonków, widzę za to całą masę czerwienią podkreślonych wyrazów.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Mistrz Ignis on August 11, 2013, 02:12:20
Jeśli w temacie pojawi się jeszcze jedna wiadomość w której występuje skrajny offtop, reklama kanałów telewizyjnych, skakanie sobie do gardeł zamiast faktycznej dyskusji albo cokolwiek, co wskazuje na Waszą niechęć do rozważań na temat rekrutowania wojsko w postaci NPC, zamknę wątek.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Armox on August 11, 2013, 20:17:56
Podałem mój pomysł jako złoty środek, którego jak widać nie możemy odnaleźć. Każdy z pomysłów wyżej wymienionych ma swoje wady i zalety. Najbardziej ciekawi mnie jak twórcy to rozwiążą.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: DJBDM on August 11, 2013, 21:02:25
Chyba nie koniecznie trzeba wprowadzać rekrutacje wojsk NPC, aby zwiększyć bezpieczeństwo w miastach w nocy. Myślę, że ten problem zniknie gdy gra zostanie przetłumaczona na inne języki (głównie Angielski). Nie zapominajmy, że gdy w Polsce jest noc, to w niektórych krajach na świecie, jest dzień. (np. PST = GMT -8, a więc ponad 9 godzin różnicy pomiędzy Polską.) W związku z tym zarządcy miasta będą mogli przyjąć w szeregi straży graczy którzy grają również gdy w Polsce jest noc, a to dlatego, że będzie ich znacznie więcej.
Wszystko chyba zależy od tego, jak bardzo będzie popularna gra, czy będą oddzielne serwery oraz czy zarządzający miastem będą w stanie się dogadać z graczami z różnych narodowości.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 12, 2013, 14:49:55
Wątpię żeby gracze rożnych narodowości zakładali wspólne miasta pewnie będą elitarne klany międzynarodowe i połączenie wszystkich jerzyków moim zdaniem to zły pomysł żeby tworzyć serwer wspólny dla wszystkich języków gra stworzyła zbyt dużą barierę językowa w sumie.

Francuz nie będzie ci mówił po angielsku z powodu dumy Anglicy będą się panoszyć i gnębić innych za to że piszą na globalu w swoim jerzyku ze nie rozumieją co piszą... jak ktoś napisze po niemiecku polak zacznie jechać go że jest nazistą. jedno słowo po rosyjsku jesteś rusek noob jeb*** itd. napisanie ku*** prowadzi do odzewu że jesteś złodziejem polakiem. Doprowadziło by to do wojen na tle narodowościowym(przykład tibia) być może religijnym ze względu na obecną sytuacje z muzułmanami jeszcze wprowadzą nam dżihad w grze -.-... (ta wypowiedz niema zamiaru nikogo obrazić i jest czysto teoretyczna bo chrześcijanie mogą stworzyć krucjatę)

Jak rozwiązał ten problem wow wiele serwerów z przypisanymi językami głównymi. Jak poradził sobie lol 1gracze przestali się przyznawać skąd są z powodu wstydu za rodaków. 2 regulamin ustanowił że podczas gry głównym językiem na czacie jest angielski innych języków można używać jedynie za zezwoleniem teamu jeśli nie możesz dostać bana na tydzień za brak komunikacji z drużyna.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Bill on August 12, 2013, 14:55:39
W grze nie powinno być kilka serwerów tylko jeden wielki świat, na którym będą żyli wszyscy ludzie, a głównymi językami będzie polski i angielski.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Rahl on August 12, 2013, 15:16:11
No cóż, nie wiem czy wiesz ale język niemiecki też jest dość powszechnie używany ale cóż...Z ręką na sercu kto z nas przykłada się do nauki niemieckiego w szkole ? Zresztą, schodzimy wszyscy z tematu. Temat jest o rekrutacji wojsk NPC a nie o narodowości. Chociaż nie wielu osobom przypadł tenże temat do gustu jak sądzę.

(Ps: Ja mam ledwo 2 z niemca)
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: DJBDM on August 12, 2013, 17:46:52
Wątpię żeby gracze rożnych narodowości zakładali wspólne miasta
Nie muszą. Mi chodzi o to, że będą mogli się zatrudnić w danym mieście jako strażnik.

gra stworzyła zbyt dużą barierę językowa w sumie.
Zapewne w niektórych miastach będzie nakaz komunikowania się wyłącznie w danym języku, jednakże nikt nie będzie Cię zmuszać abyś tam przebywał.

Francuz nie będzie ci mówił po angielsku z powodu dumy
Nie będzie musiał. Ale gdy jakiś obcokrajowiec zasugeruje mu pracę w straży miejskiej w danych godzinach za wyższą stawkę, niż tą którą by dostał pracując jako strażnik w mieście w którym dominują Francuzi, to zapewne znajdzie się paru, którzy na ową propozycję się skuszą.

Anglicy będą się panoszyć i gnębić innych za to że piszą na globalu w swoim jerzyku ze nie rozumieją co piszą...
jak ktoś napisze po niemiecku polak zacznie jechać go że jest nazistą.
jedno słowo po rosyjsku jesteś rusek noob jeb*** itd.
napisanie ku*** prowadzi do odzewu że jesteś złodziejem polakiem.
Zapewne wprowadzą opcję 'mute' czy 'ignore'. Jeżeli kogoś to będzie dosyć mocno drażnić, to może ewentualnie to zgłosić do administracji za obelgę czy używanie wulgaryzmów.

Doprowadziło by to do wojen na tle narodowościowym(przykład tibia)
Jak chcą wojen to niech je sobie wypowiadają. Natomiast czy powodem będzie narodowość czy orientacja seksualna założyciela danego miasta to jest to ich sprawa. Osobiście nie wyobrażam sobie jakiegoś obcokrajowca mówiącego coś w stylu "Dwadzieścia osiem lat temu mój sąsiad Polak ukradł mi rower, więc wypowiemy wojnę temu miastu bo tam też są Polacy. I kij że nie mają oni z nim nic wspólnego, ja wiem lepiej!" oraz innych obcokrajowców, którzy uznaliby to za racjonalny argument za wypowiedzeniem wojny, lecz jeżeli mówisz że takie rzeczy dzieją się w Tibi, to aż jest mi smutno. Na szczęście ta gra, w przeciwieństwie do Tibi, ma być dosyć trudna, a przynajmniej system walki. Także możemy mieć nadzieje, że ofermy życiowe tego pokroju zniechęcą się do gry, lub że z łatwością przyjdzie nam skopać im zady. ;)

być może religijnym ze względu na obecną sytuacje z muzułmanami (...) chrześcijanie mogą stworzyć krucjatę
Nikt nie będzie Cię zmuszać do chwalenia się, jaką religie wyznajesz.

Jak poradził sobie lol 1gracze przestali się przyznawać skąd są z powodu wstydu za rodaków.
Ja się nie wstydzę. Ja po prostu omijam szerokim łukiem ludzi, który uogólniają. Niestety w LoL'u nie masz takiej możliwości, jeżeli chcesz aby dobrało Ci losowych ludzi do drużyny.

2 regulamin ustanowił że podczas gry głównym językiem na czacie jest angielski
Ponieważ, jak już wspomniałem, jeżeli chcesz aby Ci dobrało losowych ludzi do drużyny, to nie jesteś w stanie wybrać, z jakiej narodowości chcesz, aby Ci gracze pochodzili. W Enidust owy przymus nie będzie istnieć. Jeżeli podczas walki jeden z członków straży miejskiej nie chce się komunikować z resztą w danym języku, to na następny dzień może on zostać zwolniony przez założyciela miasta.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Kirito on August 16, 2013, 20:25:35
Tak czytam i czytam i... aż się boję że twórcy chcą zastosować umowy słowne ;) Przy takim stanie rzeczy nawet nie ma co wierzyć w taką sytuacje... Wojny narodowościowe w grze... Jak to kiedyś mądrą rzecz zasłyszałem: Ludzie za głupsze rzeczy wypowiadali wojny. Więc myślę że to będzie dodatkowym smaczkiem gdy będzie trwać bezsensowna wojna której nikt nie chce ale trwa ;) Większego realizmu chyba nie da się osiągnąć ;)

A co do tematu z jednej strony myślę że gra się nie obejdzie bez rekrutowania npc do straży ale tylko na początku małego miasta... Wiadomo że każdy chce mieć swoją straż jak najlepsza a kto będzie lepszy jak nie zwykły gracz? Wiem że jest wielu przeciwników tego stanowiska ale nikt nie chcę jednak zostawiać swojego dorobku bez ochrony ;) Chyba że gra na tyle się rozwinie żeby najróżniejsze strefy czasowe mogły razem grać i po kłopocie ;)
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: TheRainbowKing on August 17, 2013, 11:02:28

Nie wiem w czym problem z językiem angielskim i polski to nie jest trudne żeby się dogadać trzeba tylko pomyśleć np. LoL wiecie co to za gra tam większość osób gada po Angielsku więc nie wiem o co chodzi o jakiś wojnach wielkich .
Wspominacie o wojnach gdy jest inny język a nie wspominacie o globalnych wojnach gdy rzucacie pomysł religia tworzycie z tej gry jakąś grę gdzie będą sami rasiści , szowiniści itp. ?




A tak do tematu :
Moim zdanie wojska NPC to słaby pomysł ,gdy gra ma się opierać na kooperacji więc nie wiem
sami mamy ustalać cele i ceny . Wojska NPC by zepsuły zabawę z zdradzaniem kupca lub kraju .


Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Kirito on August 18, 2013, 07:39:41
Religia i roznice kulturowe zawsze beda tematem sporow i klotni ;)

A wojska npc w ogole nie maja racji bytu bo gracze na polu walki liczyliby sie tylko jako rzeznicy botow, a to nie o to chodzi.
Title: Odp: Rekrutacja wojsk NPC
Post by: Zikes on August 18, 2013, 14:56:03

tak ma wyglądać wojna a nie jakieś npc...