Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Postaci => Topic started by: Yekoss on January 08, 2017, 20:54:08

Title: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Yekoss on January 08, 2017, 20:54:08
Hej,
zastanawiałem się w jaki sposób wyglądałoby pierwsze pojawienie się postaci w świecie gry i gdzie miałoby miejsce (oprócz takiej oczywistości, że na środkowym kontynencie).

Po pewnym czasie pomyślałem, że dobrym wyborem byłaby lokalizacja graczy na bazie ich lokalizacji IP lub kraju, z którego pochodzą (informacja przy rejestracji). To umożliwiłoby, by tworzenie się prawdziwych mocarstw, krajów poprzez dominację pewnego języka.
Wyobrażam sobie sytuację, gdzie podróżując po świecie, wchodząc do innej krainy słyszę inne języki. A może nawet zmianę języka urzędowego danej krainy.

Oczywiście głównym językiem porozumiewania się bazowo będzie angielski (na początku j.polski), lecz chyba deweloperzy nie wykluczają możliwości lokalnych dialektów.
I drugą oczywistością jest, że polaków będzie przewyższająca większość na początku gry i istnieje możliwość, że zdobędą dominację na świecie, więc proponuje inne rozwiązanie.

Przy tworzeniu konta lub postaci byłaby możliwość wyboru krainy ze względu na popularniejsze języki (polski, angielski, niemiecki, itp.) i w ten sposób jeżeli gracze czuliby słabość własnego kraju/krainy mieliby możliwość zmiany na inny np. angielski. Wtedy by się zmniejszyła różnica między graczami polskimi i anglojęzycznymi.

W jaki sposób wy widzicie porozumiewanie się w świecie i podróżowanie? WYobrażacie sobie jeden wielki serwer z z wieloma graczami i dialektami czy kilka pomniejszych podzielonych na pochodzenie gracza?
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: IAmBoskiM on January 08, 2017, 22:22:00
Będzie jeden wielki serwer, chyba już o tym mówiono.

Ogółem koncepcja dosyć interesująca nawet, aczkolwiek raczej nie na start gry. Zapowiadano iż będziemy startowali w cesarstwie. Co jednak jeżeli po jakimś czasie imperium upadnie?

Wtedy można by to zastosować, ale może to być niebezpieczne. Granice mogą się zmieniać, mam na myśli możliwe wojny, a my moglibyśmy się pojawić w samym ich środku, jeżeli by nam tak doradził system na podstawie języków.

Ogółem gdzieś już dyskutowano na temat spawnu postaci, ale ten temat gdzieś przepadł. Szukałem z 20 minut i nie znalazłem.

Aczkolwiek pamiętam, że była idea aby ludzie pojawiali się w losowych miastach. A gdyby jakiś przykładowo Hiszpan chciał zamieszkać w hiszpańskiej osadzie to musiałby się po prostu o takową wypytywać.
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Kamko on January 09, 2017, 10:41:32
Uważam pomysł za naprawdę ciekawy. Serwer będzie jeden wielki, podział na lokalizację IP jest interesujący, lecz niesie ze sobą trochę minusów:
- po pierwsze, co jeśli nie będzie zbyt duża populacja graczy? Wtedy każdy byłby rozsiany po kontynencie co by źle wpłynęło początkowo na kooperację. Ewentualnie widziałbym na początku takie jakby dwa punkty startowe: polski i angielski
- punkt startowy jest w imperium, cesarstwie, więc szczerze bardziej widziałbym podział na miasta różnojęzykowe niż same spawny w różnych miejscach na kontynencie

Ale pomysłu nie neguję. Uważam go za ciekawy, ale byłby dopiero możliwy po jakimś czasie z powodu liczby graczy.
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: IAmBoskiM on January 09, 2017, 10:58:17
Jak już wcześniej pisałem, gdyby cesarstwo upadło to można by było to wprowadzić, bo zaczynanie gry w ruinach nie za bardzo mi się widzi.
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Kamko on January 09, 2017, 11:25:29
Tak to prawda, zaczynanie w ruinach nie byłoby zbyt przyjemne, lecz punkt startowy mógłby być po prostu niezniszczalny i nie do przejęcia przez graczy. Może to brzmieć dziwnie i trochę tego realizmu zabiera, lecz w ten sposób każdy gracz bezpiecznie by mógł zacząć swoją przygodę.
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Yekoss on January 09, 2017, 14:13:58
W pierwszym poście rozrysowalem tylko zamysl.
Ideę oczywiście można polepszać i sam uważam, że pomysł jest do wprowadzenia dopiero po dobrej reklamie w krajach anglojęzycznych i zgromadzeniu wiekszejiczby graczy.

Proponuję taką decyzję ustanowić najwcześniej w premierę tytułu. Zapewne podczas resetu świata jeżeli takowy deweloperzy chcieliby zrobić.
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Zikes on January 11, 2017, 00:37:51
Widzę że ktoś przedstawił mój pomysł ;) 
poszukaj na forum tematu a jest cały rozpisany plusem niewątpliwym była by zmiana języków podczas podroży a znajomość kilku języków w realnym życiu dawała by ogromną przewagę podczas podróży. ogromne odległości i trudności początkowe spokojnie umożliwią porządną reklamę pantoflową nim Polacy zajmą świat ;) pierwszym celem będzie cesarstwo respu a kto powiedział że nie może być więcej cesarstw ;) i dzięki temu rozwiązaniu osoby nie znające języka "angielskiego" nie zrezygnują z gry o będą wśród swoich.
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Dalekiii on January 11, 2017, 01:07:51
Czyli masz na myśli, że każde osobne cesarstwo czy imperium byłoby swoistym zamiennik serwerów krajowych? Pomysł jak najbardziej interesujący, ale jestem ciekaw czy serwery będą w stanie to uciągnąć. Dodatkowo co z graczami spoza kontynentu? W grach gdzie ważny jest Twój własny skill, wysoki ping to Twój najgorszy wróg (chociaż są ludzie, którzy potrafią to wykorzystać *cough* Dark Souls *cough*). A nawet wiem jak by nazywała się nasza strona. Jedyna słuszna nazwa: "Wielkie Imperium Lechickie".  ;D
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Zikes on January 11, 2017, 19:26:29
pingi da się rozwiązać jeśli na mapie występowało by 6 kontynentów odzwierciedlających 6 kontynentów naszego świata każdy kontynent mógł by stać na innym serwerze co by zmniejszyło pingi lokalnych klientów ale zwiększyło by na pewno pingi podróżników co ma swój plus że gracze z europy będą mieli trudniej na serwerze us co utrudni zdobycie całego świata.
Title: Re: Pierwsze miejsce pojawienia się postaci
Post by: Yekoss on January 12, 2017, 00:45:44
Jeżeli świat jest stworzony to nieiadomo czy deweloperzy mogliby coś zmienić w tym zakresie. Na głównym kontynencie jednak istnieje cesarstwo, a tworzenie podobnych cesarskich miast na kolejnych kontynentach byłoby problemem