Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Walki => Topic started by: mortaksPL on July 08, 2013, 14:56:42

Title: System obrażeń
Post by: mortaksPL on July 08, 2013, 14:56:42
Witam

Na wstępie, chciałbym zauważyć, że w materiale video został poruszony ten temat, jednakże bardzo ubogo. Dlatego postanowiłem się spytać was drodzy entuzjaści Enidust.

Jak sobie wyobrażacie system zadawania obrażeń w Enidust?

Jak już wyżej wspomniałem, wątek ten został poruszony w filmie na zasadzie walenia mieczem w głowę.

Miło było by zobaczyć podział obrażeń na kłute, cięte i miażdżone. Ponadto można byłoby wprowadzić rozróżnienie na ataki w głowę, korpus i poszczególne kończyny i związane z nimi konsekwencje np. uderzenie w rękę skutkowałoby wypadnięciem miecza lub tarczy.
Co o tym sądzicie?
Title: Odp: System obrażeń
Post by: MobilnyMongoł on July 08, 2013, 15:03:41
Świetny pomysł, w ilu grach było tak że krojąc twarz przeciwnika ostrzem nie było widać nawet najmniejszego uszczerbku na zdrowiu. Taki system pozwalałby zaplanować walkę wyprowadzając odpowiednie ciosy do przeciwnika np. strzała wystrzelona z łuku przebiła ramię przeciwnika uniemożliwiając korzystanie z jej podczas walki, walka była by dużo bardziej rozsądna, a nie jak w większości gier MMO bić ślepo na PAŁĘ.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Ratharr on July 08, 2013, 15:09:56
Chciałbym zobaczyć takie szczegóły, jak np. przebicie strzałą płuca=krwawienie z ust, trudności w oddychaniu i szybka śmierć(dobry medyk lub mag parający się magią uzdrawiania będą bezcenni) czy trafienie w nogę=okulawienie. Albo inaczej-walczy chuderlak z tarczą i mieczem na 2-metrowego byczka z mieczem dwuręcznym. Pierwszy osłania się tarczą, drugi ciach i ręka złamana czy tam zwichnięta.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Colack on July 08, 2013, 15:18:14
To by było coś. Jednak myślę że ciężkie do zrobienia
Title: Odp: System obrażeń
Post by: softenik on July 09, 2013, 19:11:35
Bardzo chciałbym zobaczyć system złamań i długoterminowych obrażeń w grze, typu skręcenie kostki, złamanie ręki. Wiadomo, bez odpowiedniej asekuracji w postaci dobrej zbroi, szansa na złamanie kończyny używając broni obuchowej byłaby większa :). I tak jak wyżej, rany cięte, kłute itp.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Natanael on July 26, 2013, 14:47:00
Na wstępie witam wszystkich entuzjastów projektu Enidust jak i samych twórców i trzymam kciuki za udane ukończenie projektu ;]

System obrażeń hmm sam jestem ciekawy jak będzie on wyglądał, natomiast zwrócił bym uwagę na rozwiązanie
wykorzystane np. w Fallout New Vegas a mianowicie był tam podział naszego "kryptoludzika" na poszczególne partie ciała
głowa, korpus, ręce, nogi, bardzo dobrze on obrazował co się dzieje z naszym ciałem, i dalej w razie poważnego uszczerbku
postać np wolniej się poruszała, gorzej celowała itd. uważam że ten system miałby bardzo dobre zastosowanie w Enidust. ;]
Co o tym sądzicie?
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Bhaal on July 26, 2013, 14:53:59
Natanael to jest nawet ok rozwiązanie. Jakaś określona liczba ciosów w daną część ciała powodowałaby uszczerbek na zdrowiu, w zależności gdzie zostaliśmy trafieni. A gdy przyjęlibyśmy zbyt wielką liczbę ciosów lub mielibyśmy zbyt wiele uszkodzonych części ciała byłby zgon.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: ToTamir on July 26, 2013, 15:28:23
@Natanael
Z tymi debuff'ami po otrzymaniu obrażeń to dobry pomysł. Pamiętam, że w LotRO był debuff ( -50% prędkości chodzenia ) po spadaniu z wysokości. Takie debuff'y były by wspaniałym rozwiązaniem.
Ja mam jeszcze taki pomysł aby rany kłute, cięte lub szarpane trzeba było opatrzyć ponieważ w przeciwnym wypadku można by się wykrwawić. Dotyczyło by to także strzał wbitych w ciało które trzeba by wyjąć.

@softenik
Złamania są raczej mało prawdopodobne ponieważ zbroja rozkłada siłę uderzenia na bardzo dużą powierzchnię wiec po rąbnięciu obuchem w ciało skończy się na siniaku chyba że trafi się w głowę bo wtedy mięśnie karku nie wytrzymały by tej siły i ofiara mogła by stracić przytomność.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: TheHalogen131 on July 26, 2013, 22:42:21
Uważam, że system znany z Fallout'ów jest bardzo dobrym pomysłem. Proste i przejrzyste. Aczkolwiek wolałbym uniknąć czegoś takiego jak całkowita utrata kończyny (np. ręki). To byłaby już raczej lekka przesada. Również rekonwalescencja nie powinna być skandalicznie długa. Mimo wszystko to tylko gra i raczej nikt nie chciałby aby jego postać mogła zostać trwale okulawiona przez byle bandziora z pałą w łapie. Aczkolwiek mikstury lecznicze (a w każdym razie te wyższego poziomu) powinny automatycznie tamować wszelkie krwawienia, złamania itp. Ale JEŚLI nie ma się do takowych dostępu, rzecz jasna powinno się najpierw tamować upływ krwi, może zażywać jakieś zioła albo leki przeciw stanowi zapalnemu... W sumie tyle jest możliwości, a Twórcom prawdopodobnie nie uda się zaimplementować wszystkich pomysłów, na które wpadają użytkownicy tego forum.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Billu on July 26, 2013, 22:56:39
Nie wiem jak wam, ale mi miło by się patrzyło na blizny na ciele okaleczonego przedtem człowieka.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Ximos on July 27, 2013, 19:07:26
Witam wszystkich. Zapewne to co powiem(napisze) nie zachwyci wszystkich. Dawno, dawno temu była taka gra która miała taki podział obrażeń na cel jak i rodzaj dmg. Efekty poważnych obrażeń głowy zwiększały czas rzucania czaru. Cios w nogę spowalniał, a w rękę zmuszał do powolnych ataków. Gra ta nazywała się Evil Island. Zapraszam chętnych do grania na Windowsie XP chodzi. Osobiście uważam że należało by tamten system obrażeń jedynie ulepszyć.
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Natanael on July 28, 2013, 18:49:19
Uważam, że system znany z Fallout'ów jest bardzo dobrym pomysłem. Proste i przejrzyste. Aczkolwiek wolałbym uniknąć czegoś takiego jak całkowita utrata kończyny (np. ręki). To byłaby już raczej lekka przesada. Również rekonwalescencja nie powinna być skandalicznie długa. Mimo wszystko to tylko gra i raczej nikt nie chciałby aby jego postać mogła zostać trwale okulawiona przez byle bandziora z pałą w łapie. Aczkolwiek mikstury lecznicze (a w każdym razie te wyższego poziomu) powinny automatycznie tamować wszelkie krwawienia, złamania itp. Ale JEŚLI nie ma się do takowych dostępu, rzecz jasna powinno się najpierw tamować upływ krwi, może zażywać jakieś zioła albo leki przeciw stanowi zapalnemu... W sumie tyle jest możliwości, a Twórcom prawdopodobnie nie uda się zaimplementować wszystkich pomysłów, na które wpadają użytkownicy tego forum.

Zgadzam się całkowicie, generalnie twórcy zakładają realizm i bardzo dobrze, podobnie jak utraty kończyn, nie wyobrażam sobie gry jedynie w trybie hardcore gdzie śmierć jest permanentna ;]
jasne niech śmierć będzie obłożona jakimiś poważnymi skutkami (Edit: i w zasadzie przecież tak ma być :P) nie wyobrażam sobie że tworzę postać co chwilę bo np. jakiś zabójca uwziął się na nowych graczy ;]
W kwestii szeroko pojętych ran i krwawienia nie wiem czy już ktoś o tym nie wspominał ale poza magią, miksturami i ziołami można by wprowadzić np bandaże ;]

Title: Odp: System obrażeń
Post by: Colack on July 29, 2013, 22:27:09
Chciałbym zobaczyć takie szczegóły, jak np. przebicie strzałą płuca=krwawienie z ust, trudności w oddychaniu i szybka śmierć(dobry medyk lub mag parający się magią uzdrawiania będą bezcenni) czy trafienie w nogę=okulawienie. Albo inaczej-walczy chuderlak z tarczą i mieczem na 2-metrowego byczka z mieczem dwuręcznym. Pierwszy osłania się tarczą, drugi ciach i ręka złamana czy tam zwichnięta.
ok , realizm niby jest, a co ze strzałem w głowę?
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Ratharr on July 30, 2013, 13:15:57
@up W czaszkę-śmierć na miejscu(trafienie w mózg, pień mózgu, itp), strzał w policzek będzie mało groźny. Ciekawi mnie też możliwość trafienia w koniec kręgosłupa-czy ofiara nie będzie mogła poruszać nogami?
Title: Odp: System obrażeń
Post by: MobilnyMongoł on July 30, 2013, 13:56:58
Ludzie to nie jest takie proste wydzielić takie sektory na postaci, jakim sposobem można wydzielić obszar i odp. obrażenia na np. policzek? Ręce, nogi, tors to rozumiem ale nie takie szczątkowe trafienia...
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Rinaruk on July 30, 2013, 14:14:47
Myślę że system będzie taki jak jest w fps'ach, czyli cios w głowę będzie zadawał najwięcej dmg, w tors nieco mniej a w nogi najmniej. Czasem jak czytam niektóre posty to się zastanawiam czy ludzie wiedzą że to będzie gra mmorpg a nie wieloosobowy symulator prawdziwego świata, myślę że część osób nieźle się zdziwi jak zobaczy grę po premierze :p
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Natanael on July 30, 2013, 14:34:49
Myślę że system będzie taki jak jest w fps'ach, czyli cios w głowę będzie zadawał najwięcej dmg, w tors nieco mniej a w nogi najmniej. Czasem jak czytam niektóre posty to się zastanawiam czy ludzie wiedzą że to będzie gra mmorpg a nie wieloosobowy symulator prawdziwego świata, myślę że część osób nieźle się zdziwi jak zobaczy grę po premierze :p

Po prostu część z forumowiczów zbyt dosłownie bierze pod uwagę ogłoszony przez twórców "realizm" gry ;]
i tak jak piszesz podział obrażeń rzeczywiście może tak wyglądać.
 
Ludzie to nie jest takie proste wydzielić takie sektory na postaci, jakim sposobem można wydzielić obszar i odp. obrażenia na np. policzek? Ręce, nogi, tors to rozumiem ale nie takie szczątkowe trafienia...

Też uważam że rozdrabnianie się na jeszcze bardziej szczegółowe miejsca trafień nie ma większego sensu
można za to opracować pewien zespół obrażeń w obrębie danej części ciała np korpus - przebite płuco, rozcięty brzuch, zmiażdżona klatka piersiowa itp ustalić je jako losowa rana krytyczna i podczas krytycznych obrażeń system losowałby odpowiedni typ przypisany do konkretnej części ciała jak i rodzaju użytej broni i jeśli taki cios nas nie zabije to z pewnością będzie skutkował poważnymi osłabieniami postaci. ;]
Title: Odp: System obrażeń
Post by: Lich555 on July 30, 2013, 17:16:31
Zgadzam się w zupełności. Ludzie na tym forum przestali rozmawiać o grze, Oni już rozmawiają o tym, jak dawniej wyglądało życie. A co do systemu obrażeń to mi taki jak opisałeś do szczęścia wystarczy i w żadnej grze mi nie przeszkadzał.