Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Postaci => Topic started by: Alistair on June 20, 2013, 22:11:26

Title: Respawn głównej postaci
Post by: Alistair on June 20, 2013, 22:11:26
Wydaje mi się, że będzie można wybrać miejsce respawnu, jeżeli byłoby to losowe, to każdy musiałby przemierzać km by dotrzeć np. do swojego domu czy innego miejsca.
Zobaczymy jak brzmi oficjalna wiadomość.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Scypio on June 20, 2013, 23:38:19
W sumie można by było mniej więcej zrobić tak jak jest w minecraft'cie a mianowicie resp będzie tam gdzie ostatnio Cie widziano i gdzie spałeś
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Koper on June 21, 2013, 10:09:47
W sumie można by było mniej więcej zrobić tak jak jest w minecraft'cie a mianowicie resp będzie tam gdzie ostatnio Cie widziano i gdzie spałeś

I najprawdopodobniej tak będzie. Tam gdzie ostatnio wyszedłeś z gry czy właśnie spałeś (o ile będzie taka opcja). Teleport do danej instancji jest bezsensowny :)
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Scypio on June 21, 2013, 10:27:00
No w końcu tu chodzi o realizm :)
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Liwosz2 on June 21, 2013, 15:01:20
No tak, realizm gra tu jedną z najważniejszych ról  ;D
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Alistair on June 21, 2013, 15:37:43
Można by zrobić możliwość respu w miejscu gdzie jesteś zarejestrowany pod względem swojej działalności czyli jakiegoś bazarku bądź swojego domu oraz opcja druga czyli tam gdzie rozpaliłeś obóz i gdzie ostatnio spałeś.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: DarkerX on June 21, 2013, 16:31:07
Co do tego respawnu... Powiedzmy że masz tam jakiś swoją wioskę i ktoś ci ją przejmie... To trochę lipa jeżeli ja np. komuś przejmę wioskę a on się w niej zrespawni i mnie zabije...
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Alistair on June 21, 2013, 16:43:45
Jak to przejmie ? Co masz na myśli przejmie ? To zapewne takie łatwe nie będzie. Skoro stracisz wioskę, to już nie masz możliwości respawnu tam.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: AAAron on June 21, 2013, 18:30:58
dokladnie :) ale powinno byc rozwiazanie takie ze po zbudowaniu lozka,obozu,miasteczka,domu itp ogolnie gdzies gdzie mozna zamieszkac to wybieramy opcje ze tutaj bedzie twoj respawn a co do przejmowania wiosek to bedzie ciezko z tym powinno byc tak ze atakujac wioske zeby ja przejac musisz jakis czas ja okupowac jak to wiele razy wystepowalo w historii po jakims czasie okupacji np 10 godzin (nikt nie mowil ze bedzie ciezko) zaleznie od tego czy to osada, wioska, miasto im wieksze tym dluzej sie go przejmuje cos jak macie w lolu na Dominionie ze zeby przejac punkt potrzeba czasu a jak ktos ci przeszkodzi to przerywa ten proces lecz nie anuluje calego tego procesu tylko zaczyna on powoli malec :) co wy na to ? :D
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Lich555 on July 08, 2013, 20:54:44
Jeśli chodzi o spawn, to myślę że to powinno zależeć od rasy jaką wybrałeś. Krasnolud, umieszcza Cię na górach, a ty na mapie całej gry wybierasz sobie z podanych Ci możliwych lokacji.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: softenik on July 09, 2013, 19:08:27
Krótka piłka, realizm: Tam gdzie się wylogowałeś, tam się zalogujesz. A co do respawnie po śmierci, według mnie po śmierci postać powinna być kasowana, chyba, że byłyby 2 rodzaje serwera - Hardcore i Softcore, wiadomo:

Hardcore - śmierć = kasowanie postaci.
Softcore - śmierć = resp z ubytkiem w postaci straty całości ekwipunku, bądź jakieś części + doświadczenie.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: SorenII on July 09, 2013, 23:26:22
Tak najlepsza opcja to tam gdzie skończyliśmy tam zaczynamy a co do dzielenia serwerów to odpada nie będzie tak dożo graczy na to po za tym i tak 3/4 osób by grało na sofcie to po co dla tej 1/4 utrzymywać serwery. Opcja  w której giniemy i tracimy wszystko co mieliśmy ze sobą i tak jest już wystarczająca "przerażająca" np minecraft ;p to będą takie same "emocje".
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Colack on July 10, 2013, 09:59:34
Bez przesady z tym kasowaniem postaci..
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: gothiker on July 11, 2013, 10:43:57
Primo.
Gra ma stawiać na realizm rozgrywki, respawn postaci nie może odbywać się co 5min, a ze śmiercią powinny wiązać się szeroko idące konsekwencje oraz "kary".
Secundo.
Twórcy wspominali o "możliwości zamordowania cesarz"(którym w późniejszym etapie gry byłby gracz[Podobnie jak w EVE]). Ciężko mi wyobrazić sobie sytuacje kiedy skrytobójca z innego królestwa, zakrada się niezauważony do cesarskiego pałacu, morduje Cesarza(Cara), a ten respawnuje się po 15min dalej pełniąc rolę przywódcy(oczywiście zna imię skrytobójcy  ??? ).
Tertio.
I tutaj rozwiązaniem mógłby być system sławy/reputacji, w zależności od twoich poczynań twoja reputacja zwiększa się lub zmniejsza. Natomiast po śmierci reputacja byłaby zerowana, przez co nie mógłby pełnić pewnych funkcji publicznych(urzędnik, władca, lider gildii) ale również nie byłbyś postrzegany jako złodziej/morderca.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Tetlanesh on July 21, 2013, 20:38:12
Ultima Online oraz bodajże Motal Online respawn miały rozwiązany tak:
 - gracz ginie
 - gracz staje się duchem
 - duch gracza musi dotrzeć w odpowiednie miejsce  (lekarz / szaman / kapliczka / whatever)
 - gracz wskrzeszony jest w tym miejscu - cały sprzęt cały czas leży przy zwłokach

W ultimie kilka śmierci pod rząd powodowało spadek skilli

W EVE online gracze zawczasu wybierają gdzie pojawią się po śmierci i mogą to miejsce zmieniać. Oczywiście wrak zostaje razem z lootem w miejscu śmierci.
Podobnie w Darkfall Online.




Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Ratharr on July 21, 2013, 20:49:21
Mój pogląd na ten temat:
1.Giniemy
2.Ciało zostaje z tym samym ekwipunkiem(i tu w zależności od rodzaju śmierci, ofiara morderstwa straci część ekwipunku bo morderca co nieco podbierze, po spaleniu rzeczy nieobjęte jakimś magicznym zaklęciem ochrony przed ogniem zostaną zniszczone)
3.W świecie występowałyby tzw. checkpointy, byłyby to kapliczki lub coś związanego z religią, odradzamy się w łachmanach i tracimy część umiejętności(ewentualnie z kluczem od domu czy ''identyfikatorem gildi''-jakaś odznaka czy coś). Niewykluczone, że musielibyśmy odczekać ileś godzin by ponownie cieszyć się grą. Pieniądze w banku(lub dług u lichwiarza :P) pozostawałyby przypisane na tę samą postać.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Tetlanesh on July 21, 2013, 21:01:46
Podejrzewam, że śmierć w grze będzie czymś codziennym. Nie spodziewałbym się aby twórcom udało się stworzyć system w którym smierć gracza jest czymś na tyle niecodziennym że usprawiedliwione było by wielogodzinne blokowanie rozgrywki
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: SorenII on July 21, 2013, 21:43:31
No na pewno nie będzie tak codziennym jak w innych MMO a blokowanie kont jest głupotą bo przy grze zostaną tylko najbardziej zatwardziali fani.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: gothiker on July 21, 2013, 21:51:09
@up
ale z drugie strony powinniśmy starać się przeżyć, "mierzyć siły na zamiary".
Do głowy wpadł mi inny pomysł(oceńcie sami). Nie każda przegrana walka wiązałaby się z naszą śmiercią, np. jeśli całkowicie stracimy "zdrowie" zostajemy ogłuszeni, nasza postać leży w miejscu powoli regenerując siły(5-10 min do poziomu 10% całkowitej żywotności), w tym czasie możemy zostać uleczeni przez przyjaźnie nastawionego gracza, ktoś może nas okraść(oczywiście inni gracze nie wiedzieliby ile czasu zostało nam do "wylizania ran", lub czy nie jest to pułapka na "złych" ludzi), lub (i tu najsmutniejsza opcja) możemy zostać dobici/zamordowani, wtedy tracilibyśmy podręczny ekwipunek, zerowana byłaby nasza renoma/reputacja.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: mrksiedzu on July 21, 2013, 22:05:48
@up Pisałem kiedyś o czymś podobnym i zostałem wyśmiany :/
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: Pavolvo on July 21, 2013, 22:22:05
Ogłuszenie samo w sobie złe nie jest, skrócić czas regenracji(do np. 2min. nie 10, gdyż nikomu nie bedzie chciało tyle patrzeć się w monitor i czekać "a może ktoś nas uratuje?") i ewentualnie dac opcję sepuku dla najmniej cierpliwych. Trzeba by również ustalić, które potwory i zwierzęta nas ogłuszają, a które od razu zabijają.
Title: Odp: Respawn głównej postaci
Post by: TheStasiex1 on July 22, 2013, 01:01:49
Jeżeli w miastach będzie szpital to tam będzie można się zrespić, a na sam start może to być jakiś wrak statku albo   kilka rozwalonych desek i jakieś płótno, na styl małej żaglówki. A jeżeli będzie opcja z znajomymi, to na przykład  jakieś 100-200 metrów dalej. taka opcja były by bardzo ciekawa, ale też bardzo dobrą opcją była by historia gracza. Np. masz to wyboru kilka opcji z historii ale gracze z premium mogli by  pochodzić z trochę bogatszej rodziny. że tam na start jakiś na coś dostać przykład: "miecz Rody (Nazwa Rodu)" czy coś takiego.


Najlepiej to wszystko naraz.  ;D