Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Walki => Topic started by: Armadolon on June 25, 2013, 12:27:10

Title: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Armadolon on June 25, 2013, 12:27:10
Jak w temacie, chodzi o czarny proch i tworzenie materiałów wybuchowych.
Jeśli w grze miałyby się pojawić statki, czyli głównie walki na morzu to całkiem dobrym pomysłem byłyby armaty, a do odpalenia armat potrzebny jest proch. Jeśli do armat to czemu nie do czegoś innego, np. tworzenia wybuchających beczek.
To by się wiązało z rozbudowaną fizyką gry, bo jeśli ma to być realistyczna gra, to raczej nie chcemy żeby odłamki znikały, tylko żeby odlatywały, niszczyły domy, okna.

Dopowiedzcie coś w komentarzach.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Cinek West on June 25, 2013, 12:59:07
Jeśli koncept miałby wejść w życie wolał bym to widział jako związek alchemiczny do którego potrzebne są rzadkie składnik, towar byłby zawsze drogi, przez co nie spotkalibyśmy na każdym kroku ludzi z beczką prochu gotowych wysadzić cokolwiek byleby tylko działać innym na złość.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Scheikh on June 25, 2013, 16:13:34
Po za systemem, jaki zaproponował Cinek (pozdrawiam), proponuję też system operowania armatami i działami podobny do tego z gry Air Buccaniers. Ogólnie chodziło mniej więcej o to, że aby wystrzelić kulę z armaty musimy najpierw naładować ją prochem, otem go ugnieść w lufie, włożyć do niej kulę (choć proponuję też opcje rodem z McGeivera, np. Widelce i noże kuchenne ^^) a potem całość wystrzelić odpalająć lont od trzymanej w ręce pochodni.
Jenak pamiętaj, że gra ma być w klimacie ŚREDNIOWIECZNYM, więc czy rzeczywiście zobaczymy w grze broń palną możemy jedynie spekulować ;D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on June 25, 2013, 16:38:14
@up Czarny proch został wynaleziony w średniowieczu w Chinach :D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Scheikh on June 25, 2013, 16:41:18
Czarny proch został wynaleziony w średniowieczu w Chinach :D
Tak, racja, ale wtedy go nie używano jeszcze w militariach (chyba), a na pewno nie znano go w Europie, która była najbardziej znanym ośrodkiem średniowiecza ^.^
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Scypio on June 25, 2013, 16:48:54
Również nie jestem zwolennikiem tego pomysł gdyż jeśli wejdzie do gry proch to znacznie zmniejszy rolę łuków i broni białej a nie o to tutaj chodzi.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pafeu on June 25, 2013, 16:52:58
Także średnio mi się podoba pomysł z prochem. Z jednej strony fajnie byłoby ujrzeć bitwy na morzu z wykorzystaniem armat ale z drugiej jednak trzeba by wprowadzić proch a co za tym idzie eksplodujące beczki i mnóstwo innych wybuchowych gadżetów.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Ellibre on June 25, 2013, 17:57:29
A po co wciągać do tego proch ? :> (Oczywiście fajnie było by go mieć)
Mamy do dyspozycji Magie... więc możemy zrobić tak by to magowie robili za kanonierów ;D
Mianowicie rzemieślnicy tworzą artefakty które napędzane magią będą wystrzeliwać pociski ze statków. Magia powietrza robiła by za podstawowy element napędzający owe zabawki a jeśli ktoś miałby jeszcze doktorat maga ognia mógłby podpalać pociski. (Powietrze - podstawowy atak, Ogień - Podpalenie/obrażenia AoE, Ziemia - Moc penetracji umocnień statku, Woda - tutaj za dużo by się chyba nie zrobiło skoro to walki morskie ;d ale można by dać umiejętność Rykoszetu)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Cinek West on June 25, 2013, 18:07:45
Nie mówiłem żebym był wielkim zwolennikiem dodania ładunków wybuchowych, ale należy pamiętać że sporo wody upłynie w rzekach Enidust zanim ktoś zdobędzie odpowiednie składniki (każdy może występować na innym kontynencie i może być trudny do zdobycia), nie wspominając o tym ile wiosen upłynie zanim alchemicy stworzą odpowiednią mieszankę.

Armaty też nie zostały by stworzone następnego dnia, a broń palna pozostała by tylko pomysłem tkwiących w głowach szalonych naukowców myślących o potędze.

Nie próbuję nikogo namówić do wprowadzenia ładunków wybuchowych do gry, nie mówię też że to nie wywoła negatywnych konsekwencji.

Takie odkrycie mogło by za sprawą graczy wprowadzić świat w grze w nową epokę, nie do końca jednak wiadomo czy chcieli byśmy żyć w takiej przyszłości.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Scypio on June 25, 2013, 18:10:06
I to miało by sens szczególnie biorąc pod uwagę że tu ma się pojawić jakiś specyficzny rodzaj magii związany z runami :)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: kikox on June 25, 2013, 19:10:32
balisty i skorpiony chyba bardziej pasuje  czy coś
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Armadolon on June 25, 2013, 19:17:28
Balisty na statkach szczególnie, przecież wystrzelona balista mogłaby przechylić statek.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on June 25, 2013, 19:25:23
Ewentualnie zamiast prochu w armatach można by zastosować komory ciśnieniowe. Do pompy podchodzi jakiś koksu i pompuje pół minuty i gdy już dojdzie do tych trzech atmosfer wystarczy kliknąć "fire!" i okręt wroga już zyskał dziurę.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pafeu on June 25, 2013, 19:29:09
Pozostaje pytanie jak to się wpisuje w ramy średniowiecza bo o ile mi wiadomo nie znane było wtedy jeszcze pojęcie pneumatyki.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on June 25, 2013, 19:39:28
Pneumatyki nie znano, ale szczelne komory oraz pompy ludzie potrafili wykonywać.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Scheikh on June 25, 2013, 19:40:38
Pafeu, Niby masz rację, ale pomyśl o tym, że jest to nie tylko świat średniowieczny, ale też fantastyczny, co daje wieeeeeeeeeeeeeelkie możliwośći pod tym względem, np. wyżej przywołana magia jako alternatywa dla prochu. Sprężone powietrze nie jest wcale gorsze, a wręcz urozmaici rozgrywkę i poszerzy nasze możliwości, o co właśnie chodzi w grze ;)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pafeu on June 25, 2013, 19:50:02
Oczywiście, że tak. Tylko w takim wypadku musimy podjąć decyzje czy trzymamy się kurczowo epoki czy nieznacznie naginamy rys historyczny dotyczący odkryć technicznych. Tak jak powiedziałeś, świat fantastyczny daje wielkie pole do popisu. Z chęcią poznałbym opinie twórców na ten temat, gdyż w prezentacji położono duży nacisk na realizm gry, a tak na prawdę można to rozumieć na wiele sposobów.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Scheikh on June 25, 2013, 19:59:22
Ja starałbym się o lekkie smaczki z innych epok niż, średniowiecze, jednak nie chodzi o to by nagle z miasta, gdzie wszyscy ludzie myli ubrania ręcznie, nagle zaczęli używać pralek ;D Oczywiśćie że należy używać niektórych wynalazków z innych epok, ale świat powinien być wciąż tym samym, Enidustowym. Poza tym Wynalazki/bronie z innych epok powinny być dość rzadkie i nie być zbyt rozkoksane. Nie wyobrażam sobie że na Polu bitwy, gdzie wszyscy nawalają mieczami, a nagle wbija gość z armatą i połowa armii leży martwa ;D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on June 25, 2013, 21:06:02
Chciałbym jeszcze skromnie dodać, że już Grecy w walce Bizancjum z arabami używali w bitwach morskich(<bębenki>) miotacza ognia! Do szczelnej okrągłej kapsuły wlewano łatwopalny płyn. Kapsuła ta była nad paleniskiem więc spalanie tego płynu powodowało zwiększenie ciśnienia w kapsule. Gdy już płyn wrzał, pod wysokim ciśnieniem umieszczony na kadłubie statku miotacz siał ogień na wrogi statek doszczętnie go niszcząc(według oficjalnych źródeł maksymalny zasięg był szacowany na około 75m).
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Scheikh on June 26, 2013, 18:57:23
@up
Ciekawą historię przytoczyłeś ;D (napiszesz na PW źródło jeśli możesz, jestem ciekaw co jeszcze wymyślili). W grze Powinniśmy się tzrymać epoki, jako że ma to być produkcja realistyczna. Ale z drugiej strony jest to też gra fantasy, a więc można tu w nieskończoność wymieniać pomysły na nowe wynalazki, byle tylko były one w miarę możliwe do wykonania w Średniowieczu ;D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: radekggr on June 26, 2013, 23:44:22
Jak już mówiłem w wątku "Twórczość": Nie rozumiem po co poruszacie takie tematy w których chcecie zrobić z enidust'a (gra o średniowiecznym życiu), grę która za niedługi czas była by odpowiednikiem teraźniejszego świata :|
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: SorenII on June 27, 2013, 00:18:07
Nie wiem dlaczego niektórzy boja się  ze  proch wyprze łuki przecież pierwsze muszkiety i rusznice łądowało się od 30 sekund w górę... to ile  takim panom sie wklei strzał z łuku czy bełtów z kuszy? Mamy tu typowy przykład szybkości  i celności nad siła ognia. Pomyślał też ktoś nad kosztami takich  broni i zapleczem? Piece hutnicze,odlewnie,warsztaty produkujące proch mamy tu ogromny  nakład pracy porównajcie nawet teoretycznie koszt wyprodukowania jednego łuku a jednego muszkietu. ;) Bron prochowa będzie wisienkami na torcie z loków i kusz. Ery itd  dajcie spokój.... Wprowadzenie  prochu i broni opartej na nim ma umożliwić  bitwy morskie i budowę broni oblężniczej oraz obronnej poza tym a ich koszty i tak będą ogromne i ich liczba nie będzie duża. ;)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Maniex on June 27, 2013, 22:02:46
Pomysł z prochem według mnie jest dobry tylko do bitew morskich o ile będą.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Vesnito on June 27, 2013, 22:39:11
Uważam ,że proch powinien być Pod Grunwaldem były działa i jakoś Jaggieło nie narzekał :) Bron palna była by cieżka (tak jak ktoś napisał wyżej) do zdobycia ,lecz np: Straszyła by konie,rozmazywała by ekran ,lecz musiałoby jej być dużo min.1 działo,1 muszkiet() może by rozmazał lekko ekranik 1-2 osób.Poza tym żeby zdobyć to czarne cudo musielibyśmy posiadać dużo pieniążków żeby z innego kontynentu wyspy ją wydobywać,I jeszcze wybudować tam port,Jakieś magazyny itp.Ale to nie tylko działa i muszkiety były też inne projekty http://kkr.nsc.pl/artykuly/wbp.html .Na pewno bron palna dawała by wiekszy zasięg i pare bonusów ale była by bardzo droga i stracenie jej było by bardzo ale to bardzo nie miłą rzeczą.Takie jest moje zdanie :)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Maniex on June 27, 2013, 22:44:14
Uważam ,że proch powinien być Pod Grunwaldem były działa i jakoś Jaggieło nie narzekał :) Bron palna była by cieżka (tak jak ktoś napisał wyżej) do zdobycia ,lecz np: Straszyła by konie,rozmazywała by ekran ,lecz musiałoby jej być dużo min.1 działo,1 muszkiet() może by rozmazał lekko ekranik 1-2 osób.Poza tym żeby zdobyć to czarne cudo musielibyśmy posiadać dużo pieniążków żeby z innego kontynentu wyspy ją wydobywać,I jeszcze wybudować tam port,Jakieś magazyny itp.Ale to nie tylko działa i muszkiety były też inne projekty http://kkr.nsc.pl/artykuly/wbp.html .Na pewno bron palna dawała by wiekszy zasięg i pare bonusów ale była by bardzo droga i stracenie jej było by bardzo ale to bardzo nie miłą rzeczą.Takie jest moje zdanie :)

No to też jest dobre lecz z tymi broniami palnymi jakoś jestem sceptycznie nastawiony ;/
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Azariusz on June 28, 2013, 19:19:02
Proch mógłby się znaleźć w grze, ale po bardzo długim czasie rozgrywki. Aż w końcu przez przypadek ktoś odkryje właściwości tego proszku  ;)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: SorenII on June 28, 2013, 19:29:13
Przecież magia ma się opierać na "jakimś" proszku wiec trochę kombinowania  magów i kowali i na pewno wyjdzie coś ciekawego. Tak po za tym  to przecież grę można  zawsze zmodyfikować z patchem jakimś wiec i  proch można  dorzucić do gry kiedy się chce czy tez zmienić jego mechanikę.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Lich555 on July 08, 2013, 13:17:43
Armaty - niezły pomysł. Broń palna? - Nie do przyjęcia.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: MrUszasty on July 08, 2013, 14:21:53
A po co wciągać do tego proch ? :> (Oczywiście fajnie było by go mieć)
Mamy do dyspozycji Magie... więc możemy zrobić tak by to magowie robili za kanonierów ;D
Mianowicie rzemieślnicy tworzą artefakty które napędzane magią będą wystrzeliwać pociski ze statków. Magia powietrza robiła by za podstawowy element napędzający owe zabawki a jeśli ktoś miałby jeszcze doktorat maga ognia mógłby podpalać pociski. (Powietrze - podstawowy atak, Ogień - Podpalenie/obrażenia AoE, Ziemia - Moc penetracji umocnień statku, Woda - tutaj za dużo by się chyba nie zrobiło skoro to walki morskie ;d ale można by dać umiejętność Rykoszetu)
 

chciałbym do tego nawiązać (wiem że to nie ten temat ewentualnie proszę o przeniesienie bo nie wiem gdzie to wpisać) a mianowicie fajne by było gdyby powstałe magie typu wsparcie tzn. Magia światła (?) pozwalałaby na np. leczenie magia kamienia (?) na jakąś tarcze kamienna itd.
Ps. Napisałem te "(?)" bo nie wiem jakie rodzaje magii by były :)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: ptaszo on October 27, 2013, 20:35:41
@up Czarny proch został wynaleziony w średniowieczu w Chinach :D

Ej 1410 rok to też średniowiecze, a Krzyżacy mili jednak działa ^^
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 27, 2013, 21:20:31
A jeśli chodzi o Polaków była to pierwsza styczność z tego rodzaju bronią. Co oznacza, że dopiero zaczynała ona funkcjonować. To już od twórców zależy na jakich latach powstanie gra. Może być to późne jak również wczesne średniowiecze. Może połączenie? Może trochę antyku? Może historię wymyślą sami? Tego nie wiemy.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Zikes on October 28, 2013, 10:55:58
Gra ma być osadzona u schyłku starożytności i początku średniowiecza ok 5-8w co oznacza że nie będzie prochu ;) sama nazwa cesarstwo to sugeruje więc nie wiem skąd ten pomysł niszczący rozgrywkę.
machiny oblężnicze są lepsze lecz o wiele cięższe i nie nadają się do transportu co utrudnia szybkie oblężenie.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on October 28, 2013, 14:05:26
Gra ma być osadzona u schyłku starożytności i początku średniowiecza ok 5-8w co oznacza że nie będzie prochu ;) sama nazwa cesarstwo to sugeruje więc nie wiem skąd ten pomysł niszczący rozgrywkę.
machiny oblężnicze są lepsze lecz o wiele cięższe i nie nadają się do transportu co utrudnia szybkie oblężenie.
Myślisz, że istniało na świecie tylko JEDNO cesarstwo? Otóż było ich multum i w różnych okresach(http://pl.wikipedia.org/wiki/Cesarstwo_(ustrój) (http://pl.wikipedia.org/wiki/Cesarstwo_(ustrój)))
Według mnie Enidust nie będzie się zamykać w danej epoce. Przecież to zupełnie inne uniwersum, którego nie możemy porównywać do naszego. Dla mnie osobiście czarny proch ma rację bytu wyłącznie na okrętach i przy tym pozostanę.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: wantoch123 on October 28, 2013, 15:27:39
czarny proch mogłby byc wykorzystany też do tworzenia rużnych połapek naprzyklad gdy obecny cesarz nam sie nie spodoba wynajmujemy platnego zabujce by zrobil nam podarek ktury wręcymy cesarzowi np jakas zlota szkatolka a gdy ja otworzy .. (bum) i cesarza nie ma albo do wysazania drzwi nie musi sluzyc tylko i wylacznie do armat moze jakies mikstury? :>
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 28, 2013, 16:04:16
Mnie się w ogóle nie podoba nic co jest związane z bronią palną. Nawet armaty na statku chciałbym zastąpić balistami i katapultami (chodzi mi o jej pomniejszoną wersję, nie pamiętam nazwy, ale zaczyna się na "m")
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Ratharr on October 28, 2013, 16:15:22
Mangonela? W zupełności popieram, nie chcę słyszeć o broni palnej
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: addios on October 28, 2013, 17:16:05
Armata wynaleziona przed 1280 rokiem w Chinach w postaci metalowej rury, wyrzucającej pociski w stronę wroga za pomocą prochu strzelniczego. W Europie znana od 1326 jako bombarda. Średniowiecze skończyło się ok. 1450 roku oraz lata 1453, 1492, a nawet 1517. Armaty są spoko jeśli chodzi o bitwy ponieważ z nich wcale nie jest łatwo trafić, a do bitw morskich dodał bym jeszcze kartacze. To 2 kule polączone łańcuchem
by niszczyć maszty statków. Chyba wszyscy wiemy po co niszczyć maszty.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 28, 2013, 17:21:27
Ale klimaciiiiik! Armaty są bee!
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: ptaszo on October 28, 2013, 19:41:13
Kto grał w Mount & Blade (Ogniem i Mieczem) ?  Nie chodzi mi o okres ,ale o samą bron palną, na pistolety można sobie pozwolić, trzeba pamiętać jednak o tym że taki pistolecik wytrawy żołnierz nieraz ładował jedną  kule całe  ''wieki'' . Broń palna ma przewagę tylko w sytuacji zaskoczenia przeciwnika, nie mówimy tu o działu Gatlinga czy innym minigunie który rozwałił by pół miasta w perzynę , tylko o zwykłej prymitywnej broni czarnoprochowej , jedyna zaletą jest ''dimejdż''  i  większy zasięg , celność takiej broni pozostawia wiele do życzenia nawet w odległości 20 m od celu ;-; .
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 28, 2013, 20:34:30
Ale OiM to nie Enidust tak? Gra stawia na okres baroku, a nie średniowiecze. Jak chcesz sobie postrzelać to idź na cod'a albo cs'a
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: ptaszo on October 28, 2013, 20:47:52
Ach... mi chodzi o to żeby nie było tylko mieczyków czy innych wykałaczek, co bogatsi ludzie np do odznaczenia statusu mogła by sobie takowa broń kupić . Zresztą w CoD'a nigy nie grałem
a w CS'a też niezbyt często gram. A takowa broń dodała by smaczku, takiego metaliczno inżynieryjnego posmaku, rozumiem masz swoje zdanie ,jednak część ludzi na pewno przekonała się do takiej broni , kto ci przecież broni używać łuku czy innej procy ?
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 28, 2013, 21:04:36
Tak mamy odmienne zdanie :D Zostawmy to twórcą dobrze? Niech oni zdecydują czy chcą proch czy też nie.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: ptaszo on October 28, 2013, 21:09:18
Jestem za, koniec sporu ?  ;D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 28, 2013, 21:13:55
Pewnie :D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: addios on October 29, 2013, 09:14:35
Ale jeszcze ja. Armaty tak, a muszkiety są be i kropka (.)
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pan_Lemur on October 29, 2013, 17:03:40
armaty też be. jak je wprowadzisz to od razu możesz przestać myśleć o budowie murów i zamków.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 29, 2013, 17:08:20
Nareszcie poparcie :D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: addios on October 30, 2013, 09:42:00
tylko na armaty są inne mury budowane, a kule wtedy nie wybuchały to była kula ołowiu. a w Czenstochowie są dalej dziury po kulach i są wielkości mojej pięści więc nie zapominajmy że taka armata może zniszczyć jednym szczałem ewentualnie budynek  a nie cały mur to nie wyrzutnia rakiet.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 30, 2013, 12:08:45
Nawet jeśli ich produkcja miałaby być droga, po jakimś czasie uzbiera ich się trochę. Wyobraź sobie wystrzał 50 armat w jednym kierunku? Co by to zrobiło z murem? Potem jeszcze cztery salwy. I kolejne.


Fakt mury były grubsze i solidniejsze, ale to całkowicie zmieni wygląd gry.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: addios on October 30, 2013, 13:17:33
a znasz takie pojęcie jak wyścig zbrojeń. niemcy i rosja mieli leprzą broń niż Polska a Polska dalej stoi. wg to ma murach też możma armaty ustawić i jest coś takiego jak tunele minowe to sieć tuneli przed zamkiem w których ustawiało sie beczki z prochem i wysadzało sie centralnie pod armatą wienc takie armaty też nie były bezpieczne to wszystko zależy od pomysłowości inżynierów i strategów miasta
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 30, 2013, 14:23:07
Znowu wkraczasz w epokę prochu, muszkietów i wybuchów. Chodzi mi o te beczki.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Rahl on October 30, 2013, 15:10:06
Jeżeli mają być armaty to muszą być i muszkiety a jeżeli będą muszkiety to muszą być bagnety a jak będą muszkiety z bagnetami i armaty to rola innych jednostek zostanie zminimalizowana do pomocy piechocie która będzie do siebie strzelać z 20 kroków raz za razem aż druga strona nie powie: Pierdzielę, idę do domu.

Moim zdaniem to proch nie dość że popsuje klimat gry to jeszcze zmusi jak sądzę twórców do całkowitej zmiany ich założeń. Proch to nawet fajna rzecz jednak nie sądzę iż do tej gry. A żeby zniszczyć mur to nie trzeba wcale tak dużo jak się myśli. Odpowiednie działa, czasem nawet wystarczą cztery-osiem dwunastofuntówek i skuteczny ostrzał i najlepsze mury nie wytrzymają.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Gniazdu on October 30, 2013, 15:20:59
Pamiętajcie że to gra i wszystko da się doskalować, po za tym ci co grali w Empire Total War wiedzą że 50 armat to nie tak wiele, może to trochę nagina fakty ale To jest gra!!!
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Rahl on October 30, 2013, 15:26:41
Empire to całkiem niezła gra jednak pisząc tamten post wziąłem do ręki książkę z której czytałem o oblężeniu Jasnej Góry, nie wiem jaki to był typ armat bo dość dziwna nazwa, od wagi pocisku pewnie jednak Szwedzi mając koło 20 armat dość skutecznie strzelali. Dość skutecznie bo mieli tylko w zasadzie dwie armaty które nadawały się do zniszczenia murów tej fortecy a jedno z nich zostało zniszczone celniejszym ogniem Polaków bądź wycieczką a drugie "pękło z przepracowania".

Ale skoro można doskalować wszystko do gry to proszę bardzo, można robić i armaty i muszkiety i pistolety itp. Może wyjdzie nawet coś ciekawego z tego ? Połączenie XVII wieku wraz z magią i średniowieczem i starożytnością. Dużo tych "i"
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Gniazdu on October 30, 2013, 15:31:38
Rahl czyli takie Risen2 multiplayer?
To fikcyjny świat w który historia mogła iść inaczej i pominąć pistolety.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Rahl on October 30, 2013, 15:35:10
W Risena nie grałem. Ja tylko mówię to co wynika z tej dyskusji. Poza tym jednak zastanów się. Skoro człowiek wpadł na to (W grze) żeby stworzyć czarny proch i zrobić armaty to czemu jakiś inny nie mógł wpaść na mniejszą wersją armat czyli muszkiet ? W końcu to też kawał rury, tyle że mniejszej i zamiast kółek ma ręce człowieka. Ot, wystarczy rurka, trochę drewna tu i tam oraz kawałek lontu. I muszkiet mamy gotowy. Poza tym muszkiet to poniekąd wygodniejsza broń niż miecz gdyż walcząc tą bronią nie trzeba całych lat szkolenia. Można całą masę ludzi wyszkolić. Jedyne ograniczenia to brak broni.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pan_Lemur on October 30, 2013, 16:05:38
I tu ta dyskusja powinna się zakończyć... Proch jest, fajny ale nie tutaj. połączenie średniowiecza i starożytności da nam bardzo unikalny klimat. szczególnie jeżeli dodamy nie tylko "starożytność" o której uczą nas w gimbazie, czyli greków i rzym. ale także celtów, słowian, nordów, wandali, wizygotów, egipt... a dorzuć do tego proch? za dużo na raz i klimat zaczyna się walić... do tego modernizacja pola bitew. umniejszanie roli innych oddziałów niż strzelcy i baterie dział.
pozatym z działami "łowy na smoka" nie będą już takie niesamowite bo tak czy siak nawet 6 funtowe działo ma siłę większa niż balista a jest lżejsze, mniejsze i łatwiejsze w transporcie. i zamiast taszczyć na niego chmarę ludu i 20 balist. to zataszczysz bez problemu koło 40 - 50 12 funtowych dział i smoka nie ma....
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Lich555 on October 30, 2013, 18:20:18
Nie, nie, nie, proch czarny? Powiem jedno: NIE
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 30, 2013, 18:22:53
Hah Liszu dobrze podsumował :D A ja się z nim zgadzam.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pan_Lemur on October 30, 2013, 18:33:53
Dodam też swoje NIE :D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Lich555 on October 30, 2013, 18:52:34
3x nie, odpadasz.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 30, 2013, 18:53:31
Epic Win! :o
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: addios on October 31, 2013, 20:58:35
nie nie nie zgadzam sie z wami armaty są spoko
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on October 31, 2013, 22:47:10
Ale nie widzę ich w tej grze :D!
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pan_Lemur on November 01, 2013, 08:33:32
armaty są spoko w grach o odpowiednich ramach czasowych. epoka armat to brak murów, brak pancerzy, brak twierdz. po co ci kusze łuki skoro jest broń palna? trebusze balisty skorpiony mangonele? gdzie ten klimat przygotowywania długiego oblężenia?

@addios poza tym "wyścig zbrojeń" który przytoczyłeś ma sens tylko wtedy kiedy nie ma górnej granicy technologicznej.
jak sobie to wyobrażasz? że po 2 latach każde państwo osiągnie proch? i co wtedy? czołgi? samoloty? karabiny gausa? działa szynowe? podbój kosmosu?
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on November 01, 2013, 11:42:32
To po co magia? Skoro ktoś ci z panzerfausta w łeb strzeli.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on November 01, 2013, 14:31:59
To po co magia? Skoro ktoś ci z panzerfausta w łeb strzeli.
Właśnie magia! Wg. mnie dobrym rozwiązaniem byłby jakiś kumulator magii, na który najpierw trzeba zadziałać czarem(by go naładować), a po napełnieniu działo kumulatora wyrzuci np. kulę ognia, wody itp.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on November 01, 2013, 15:10:53
Taki sam efekt uzyskamy rzucając fire bala rękami. Dodatkowo nie trzeba tachać z sobą armaty.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on November 01, 2013, 17:37:53
Chodziło mi raczej o to, że moc zaklęcia byłaby większa, a zasięg dłuższy. W dodatku nakierować i odpalić takie działo mógłby każdy.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Pan_Lemur on November 02, 2013, 09:36:20
no to nie ma żadnej różnicy?takie działo nie wyklucza głównych "wad" działa prochowego.

-dalej każda armia może taszczyć ze sobą mnóstwo tego.
-dalej strzelać może z tego każdy.
-dalej eliminuje to mury, zamki.

A właśnie powyższe wady są głównym problemem z działami.
raczej chciałbym móc budować mury które się na coś przydadzą w razie oblężenia.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on November 02, 2013, 10:17:31
Quote
-dalej każda armia może taszczyć ze sobą mnóstwo tego.
No nie wiem czy każdą armię stać na znalezienie niezwykle rzadkiej magicznej rudy i znakomitego rzemieślnika, który zbudowałby z niej ten kumulator.

Quote
-dalej strzelać może z tego każdy.
Każdy, kto MA ten sprzęt.

Quote
-dalej eliminuje to mury, zamki.
Czy ja wiem? Mury oraz zamki są budowane z trwałych materiałów tj. kamień, cegła, a statki z drewna, które jest bardzo słabe względem wcześniej wymienionych. Taka kula nie powinna zrobić wielkich szkód murowi, ale za to mogłaby przedziurkować statek.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: addios on November 02, 2013, 12:28:37
ktoś napisał że w czasach armat nie było zamków weź pomyśl co piszesz i potem napisz.

poza tym wiedza nie zabija
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on November 02, 2013, 13:55:20
Były, ale na początku. Proch stopniowo wyparł budowę zamków, gdyż stały się one zbędne. Nie miały szans z mocą armat.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: addios on November 02, 2013, 14:12:16
zamków nie budowano, ale budowano forty.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on November 02, 2013, 14:35:47
których budowy później i tak zaprzestano.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on November 02, 2013, 15:51:54
Jezu... Ja nie piszę bezpośrednio o armatach, tylko o prostszych, magicznych odpowiednikach -_-
Chodzi mi o to, że mają one rację bytu jedynie w takiej formie i jedynie na statkach(o ile będą), bo tak jak ktoś wcześniej wspomniał naruszają one klimat. Jednak mi chodzi po prostu o MAGIĘ w trochę innej formie.
Oczywiście możemy pozostać przy bitwach morskich polegających wyłącznie na abordażu i strzelaniu z łuków.
Skoro magiczna forma pocisków nie ma sensu, to tym tokiem myślenia zwykła magia również(Destruktywna? Tak. Wyprzedzająca epokę naszego uniwersum? Tak!).
ktoś napisał że w czasach armat nie było zamków weź pomyśl co piszesz i potem napisz.

poza tym wiedza nie zabija
Gra jest w INNYM uniwersum! Uniwersum, w którym wątpię by były ramy czasowe zgodne z naszymi. Tak samo mechanika świata. Porównujesz dźwięk do światła -_-
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: Ratharr on November 02, 2013, 15:52:23
eh... Mam nadzieję, że twórcy nie wyjdą z tego działu zainspirowani prochem... Proch zdebalansowałby rozgrywkę. Można wprowadzić coś jak materiał wybuchowy(strasznie drogi, nieprzewidywalny jak nitrogliceryna bez możliwości przemienienia tego w coś stabilniejszego). Wybuch byłby na tyle mocny, że nie można wykorzystać tego jako dział, chyba, że ktoś lubi rozpoczynać grę od nowa(wybuch lufy). Zastosowanie? Górnictwo, ewentualnie niszczenie murów, ALE trzeba najpierw podejść pod mury, kiedy nad tobą leci kilkaset bełtów i strzał, głazów, a gorący olej przepływa 2 metry dalej. Bieganie z tym=zgon. Upadek=zgon. Płonąca strzała wbijająca się w tarczę=zgon.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on November 02, 2013, 17:09:06
@up Takie coś jeszcze przeżyję choć z bólem serca.

@2up A balisty, katapulty? Magia miotana z rąk? Brak armat czy kumulatorów nie pozbawia nas walki dystansowej w klimatycznej formie. Takie działka na magię kojarzą mi się ze stream punkiem jak np w Sacred 2
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on November 02, 2013, 17:28:53
@up Takie coś jeszcze przeżyję choć z bólem serca.

@2up A balisty, katapulty? Magia miotana z rąk? Brak armat czy kumulatorów nie pozbawia nas walki dystansowej w klimatycznej formie. Takie działka na magię kojarzą mi się ze stream punkiem jak np w Sacred 2
Tak, zgadzam się z tobą. Jednak jeśli chodzi o wizje tego "kumulatora", to chyba są one dość rozbieżne. Dla mnie jest on po prostu prostym urządzeniem podobnie jak statyw alchemiczny, czy kocioł(tyle, że na magię i z kominkiem ;)). Ty zaś wyobrażasz go sobie jako zaawansowane narzędzie wszechmocnej zagłady z milionem zębatek i przekładni(steampunk).
Ogólnie wolałbym już skończyć z tym tematem.
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on November 02, 2013, 17:43:43
Tak ja w tym temacie już się nie wypowiadam :D
Title: Odp: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: RuskiBigosPL on November 05, 2013, 16:02:57
Dobra wzmocni to siłę zaklęcia, ale nie wiem czy jest sens targać taką rurę. Cóż podobnie jak tradycyjna ręka, dziury w murze nie wyrąbie. Prawdopodobnie wystrzał trwałby dłużej niż rzucenie zaklęcia. Grał ktoś w Mount and Blade OiM? Tam są muszkiety. Zawsze wybierałem łuk, ponieważ ładując go po jednym wystrzale, łukiem nadrabiałem te straty (a nawet zadawałem dużo większe) prędkością. Bo w czasie ładowania dało się posłać 5 lub więcej celniejszych z dużej odległości strzał.
Title: Re: Czarny Proch i wszystko co sie z nim wiąże
Post by: mrksiedzu on December 31, 2016, 13:21:23
Wygląda na to, że twórcom odpowiada czarny proch(lub jego odpowiednik) ;)

(http://image.prntscr.com/image/34f1db59529f432db554600881f332d9.png)