Official ENIDUST Forum

Projekt => Pomysły: Mechanika => Mechaniki Podróżowania => Topic started by: Billu on June 24, 2013, 22:15:19

Title: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Billu on June 24, 2013, 22:15:19
Co myślicie o wyprawach handlowych, przeprawach, napadach na morzu? Statki mogłyby przewozić żołnierzy, towary. Oczywiście każdy statek musiałby mieć swojego kapitana, a z tym dochodzi umiejętność sterowania statkiem. Oczywiście każdy statek handlowy jest łakomym kąskiem dla piratów, którzy żądni pieniędzy i towarów przeskoczyliby na zaatakowany statek i stoczyli by walkę na statku. Im więcej piratów tym więcej marynarki. Oczywiście statek, który przewoziłby jakieś towary mógłby sobie załatwić eskortę. To w prawdzie wytłumaczenie całej ekonomi napadania na karawany, ale na morzu.

Co myślicie o takim pomyśle?
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: remixir on June 24, 2013, 22:16:55
Bitwy morskie, odkrywanie lądów i kutry rybackie jestem za ^^ i piraci
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Liwosz2 on June 24, 2013, 22:24:33
Dobrze, że poruszyłeś ten temat bo jest on strasznie ciekawy, ale też imo cieżki do zrealizowania :D Wiecie, cała fizyka wody i okrętów. Moim zdaniem dobrze jak by to zrobili, ale w dodatkowych 'paczach' :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Scypio on June 25, 2013, 08:22:43
Jestem tego samego zdania co Liwosz2, to dobry pomysł ale nie na teraz narazie lepiej się skupić na podstawowej mobilności :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Tetlanesh on June 25, 2013, 09:07:27
W sumie to nie ma za bardzo mowy o żadnym skomplikowanym systemie fizyki statków czy wody. Ot woda to tylko droga dla statku. Walki sprowadzały by się do tej samej mechaniki co obłężenia (jesli będą - czyli jakaś armata lub coś w tym stylu) + zwykła walka na pokładzie.

Ale w praktyce, o ile podróżowanie po drogach może być ciekawe, nawet długa wyprawa (zawsze ktoś może napaść, coś można po drodze znaleźć itp... o tyle podróżowanie po wodzie, przez kilka godzin albo nawet i godzinę (np. miedzy kontynentami) to ja chyba podziekuję
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Armadolon on June 25, 2013, 09:08:31
Ja jestem za, dodatkowo mogliby się znaleźć nielegalni migranci którzy chowają się na statkach tylko po to żeby przenieść się na inną wyspę aby tam np. nakraść ile wlezie i wrócić na swoją, na której brak tych towarów.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Liwosz2 on June 25, 2013, 09:58:26
Ale jak nielegalni? To ma być coś takiego jak granice? Chyba każde miasto jest otwarte dla nowych przybyszów :)
A co do statków i bitew morskich, to ja bym chciał na to popatrzeć jak na coś wspaniałego, tutaj ktoś w Ciebie strzela, kawałek burty odpada a nie że statki pływają sztywno i tylko pasek zrowia im się kończy, dlatego wolał bym żeby wprowadzili to później, ale już w 100% dopracowane i zapierające dech w piersiach. :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: mrksiedzu on June 25, 2013, 10:18:17
@up, mechanicznie to bardzo proste; zrobić obiekt statku złożony z kilku modeli typu kadłub, lewa burta i po strzeleniu w nie, te części odpadają i zanikają na dnie oceanu. Tak działa w sporej liczbie gier. A system topienia statku mógłby polegać na tym, że jeśli jakaś liczba części będąca na lini poziomu morza zostanie zniszczona, to statek zacznie schodzić pod wodę.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: radekggr on June 25, 2013, 10:38:42
Mrksiedzu dokładnie zgadzam się z tobą. Tworzenie takiego statku bądź jego tonięcia nie jest takim wielkim problemem lecz na ten czas twórcy gry powinni się zająć poważniejszymi rzeczami takimi jak budowle, ukształtowanie terenu , a dopiero potem w późniejszych patchach dodać żeglugę :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Liwosz2 on June 25, 2013, 10:51:55
No możliwe :) Ale nie lubię sztywnych animacji odpadania części od danego obiektu, dlatego wolał bym żeby statkami zajeli się znacznie później i tak ciężko będzie go zbudować, więc będzie można skupić się na gromadzeniu pieniędzy :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: bartoszgl10 on July 09, 2013, 21:29:38
Bardzo dobry pomysł, ale jeśli kary będą automatycznie dawane to piraci będą mieli ciężko.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: SorenII on July 09, 2013, 23:57:14
Wystarczającą karą dla pirata jest strata jego statku( zatopienie,przejecie,utrata załogi) po za tym tutaj będzie działać zasada co mi zrobisz jak mię złapiesz. :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: mortaksPL on July 10, 2013, 11:06:48
Myślę, że dla piratów bardziej opłacalne byłoby się przejęcie statku abordażem, jak go zatopią to nici z łupu, a tak to nie dość, że łup jest to i statek nowy i można własną flotę stworzyć.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Lich555 on July 10, 2013, 11:12:29
No jasna sprawa. Żaden pirat nie będzie chciał zatopić statku, to są bajki. Piraci przejmowali statki, zabijali ludzi/brali ich na okup/zniewalali ich i przejmowali statki. Więc naprawdę nie wiem po co komu armaty (temat z czarnym prochem). Wątpię żeby były tutaj wielkie bitwy na morzu, raczej abordaże.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: balwan096 on July 10, 2013, 11:13:32
Zbudowanie takiego statku to nie lada wyzwanie nawet dla kilkunastu graczy, budowa statku będzie pewnie wymagała bardzo wielu surowców których nie zbierze się w godzinę czy dwie. Poza tym widzieliście mapę całego świata i kontynenty są od siebie oddzielone wodą , więc statki będą musiały się pojawić jeśli twórcy będą chcieli zachować realizm :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: MobilnyMongoł on July 10, 2013, 11:15:36
Jeżeli ta gra będzie realistyczna to taka wyprawa z jednego kontynentu na drugi może trawać ''w realu'' kilka dni.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Lich555 on July 10, 2013, 11:15:44
Jeśli twórcy we wszystkim będą chcieli zachować realność, to żaden z naszych pc'tów nie uciągnie tej gry :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: mortaksPL on July 10, 2013, 11:30:06
Ale pomarzyć zawsze można. :)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: SorenII on July 11, 2013, 00:02:38
Po za tym dlaczego mamy tyle uproszczeń w grach ? Bo łatwiej i taniej szczególnie w mmo gdzie mamy mini symulatory świata.Na waszym miejscu bym się martwił zabezpieczeniami anty hakerskimi.;> Realistyka  w grze będzie taka by nie była "życiowa" ale i "typowa".
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 30, 2013, 18:43:35
Pomysł jest bardzo dobry, jak dla mnie.

Dobrym pomysłem byłoby również wprowadzenie wyboru kim chcemy być na pokładzie. Jedni chcą być kapitanem, inni sternikiem itd. Moją propozycją jest również to, aby jako kapitan móc wybrać lub stworzyć banderę naszego statku, żeby np. wzbudzać grozę jako sławni i straszni piraci.
Jest jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy załoga składała by się z NPC czy z graczy.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Billu on July 30, 2013, 20:18:33
Według mnie z graczy, bo jak wszyscy chcieliby od razu wyruszyć na morze to NPC brałyby się z dupy. Jak dla mnie to najpewniej powinna być załoga składająca się z graczy, bo to też jakiegoś rodzaju questy jak kapitan nam coś rozkaże. Z banderą to całkiem niezły pomysł. Hmm.. A nawet może dojść do tego, że każde miasto portowe miałoby własną flagę, pod którą pływałyby statki handlowe jak i wojskowe.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: gloobuss on July 30, 2013, 20:35:23
A gdzie w średniowieczu były statki ?!
Nie mówiąc już o działach na nich które zostały wspomniane ?
A co jeżeli podczas podróży (która będzie na pewno trwać co najmniej 16 godzin) kapitan skończy grę ,lub będzie miał problem z netem ?
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: mrksiedzu on July 30, 2013, 21:14:59
A gdzie w średniowieczu były statki ?!
Nie mówiąc już o działach na nich które zostały wspomniane ?
A co jeżeli podczas podróży (która będzie na pewno trwać co najmniej 16 godzin) kapitan skończy grę ,lub będzie miał problem z netem ?
Statki były baaardzo dawno temu(starożytność). Oczywiście przyczyną wielkich odkryć geograficznych, które zakończyły średniowiecze było między innymi wynalezienie szybkich statków, ale nie oznacza to, że taki prosty mechanizm, jakim jest żaglowiec wcześniej nie istniał. Jeśli chodzi o działa, to pojawiły się one już w późnym średniowieczu(1280r. to nie aż takie późne :)). Co do twojego ostatniego pytania, to nietrudno jest ustawić lokację względem innego obiektu(zamiast punktu 0 sceny). W razie zatopienia statku kapitan umrze(przyjmijmy, że śpi). Zaś jeśli chodzi o sterowanie statkiem, to już załogi problem ile ma kapitanów zastępczych na pokładzie. Jeśli nikt statkiem nie steruje, to płynie on, gdzie go wiatry niosą.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Billu on July 30, 2013, 22:05:21
A gdzie w średniowieczu były statki ?!

Hehe, dobre.

Poza tym ja innego sposobu na dostanie się na inny kontynent nie znam, a wpław nie zamierzam płynąć.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: gloobuss on July 31, 2013, 11:48:01
Może źle zadałem pytanie odnośnie tego statku w średniowieczu ... chodziło mi o to że wyczytałem że podobno mają być działa na tym statku ,a to już podchodzi na wyższą epokę ... jak twórcy pójdą w tą stronę to możemy się doczekać broni palnej :P   jak dla mnie łucznicy na statku to najlepszy pomysł na daleki ostrzał innego statku :D
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 12:06:39
Tak. Jeżeli chodzi o armaty, proch i broń palna - przynajmniej wg mnie nie byłby to zły pomysł. Takie rozwiązanie może bardzo urozmaicić grę, a bitwy morskie (o ile będą) staną się bardzo efektowne.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Billu on July 31, 2013, 12:18:02
A po co broń palna? Jak dla mnie to niepotrzebne. Ja się będę bawił w Mojżesza.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: gloobuss on July 31, 2013, 12:18:47
Więc mam nadzieję że zdajesz sobie z tego sprawę że nie będzie już normalnych walk na lądzie ,lecz będą po prostu do siebie strzelać ... jak jakaś wojna secesyjna
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 12:23:05
A gdyby broń palna była bardzo trudna do zdobycia albo droga (nawet nie sama broń a proch) i tylko armaty byłyby "zawsze dostępne" na statkach. Zdaję sobie sprawę, że dużo ludzi nawet nie chciałoby sięgać po taką broń bo według nich zepsułoby to tylko grę - może i mają rację, ale mi osobiście podobało by się takie coś
#
3...
2...
1...

< FALA HEJTU BO KTOŚ WYRAZIŁ WŁASNĄ OPINIĘ> CZEKAM  ;)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: gloobuss on July 31, 2013, 12:32:12
Jestem kompletnie przeciwko za tym żeby wprowadzić proch ,broń palną i armaty ... to już będzie NOWOŻYTNOŚĆ

To ma być na wzór skyrim ,a nie assassin's creed black flag
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 12:37:30
Ok. Rozumiem, że nie podpisujesz się pod tym pomysłem. No trudno. Chyba jestem w mniejszości i nie będę próbował nawet podawać argumentów za bronią palną. :) I kolejne pytanie nie podpasowujące się pod temat, ale skoro dyskusja sprowadziła się do broni to chciałbym zadać pytanie o kusze. Będą czy nie? Dostanę odpowiedź w tym wątku czy mam się skierować do innego poświęconemu właśnie broni i walce?
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: gloobuss on July 31, 2013, 12:53:33
Kusze mogą być w dalszej fazie rozwoju gry ,lecz teraz nie chciał bym tejże kuszy widzieć :P
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: mrksiedzu on July 31, 2013, 13:04:59
Czy taki np. Gothic to nowożytność? Bo o ile mnie pamięć nie myli to w Khorinis  przy brzegu stały armaty. Nie ma co polemizować na temat czasów, na podstawie których będzie gra. Dyskusja przekształciła się w "Co było w średniowieczu, a co po nim".

To ma być na wzór skyrim ,a nie assassin's creed black flag
Skąd wiesz na jaki wzór ma być? Twórcy nie wymienili żadnej gry na jakiej się wzorują. Co do broni palnej to drugi raz powtarzam, że była już w późnym średniowieczu, a później ją tylko ulepszyli. Co do głównego tematu, to powinny być wyłącznie armaty(bez muszkietów, pistoletów itp.) i tylko na statkach. Budowa lub kupno statku to ogromny wydatek, a statku wojennego tym bardziej, a więc myślisz, że co drugiego gracza stać będzie na statek? Phi... Na jeden statek musiałoby zarabiać 5 wiosek średniej wielkości(wraz z kupnem i utrzymaniem). Na statki będą sobie jedynie pozwalały wielkie gildie, bogatsi kupcy i szlachta, czyli najwyższy i najmniej liczny szczebel społeczeństwa, tak więc bitwy morskie nie wyprą lądowych.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 13:28:10
Muszę jednak jeszcze postawić pytanie czy statki będą budowane przez graczy, a co za tym idzie zbieranie surowców, kupienie ich lub hańbiąca kradzież - czy będą już gotowe stały w portach i za sporą sumkę będzie można taki nabyć.

Osobiście jestem za pierwszym rozwiązaniem, ponieważ w porcie na samym początku gry (rozwiązanie 2) stałyby setki statków, a kiedy sami go budujemy (rozw. 1) to również sami (lub z pomocą) go wodujemy i płyniemy.
Co o tym myślicie?
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Colack on July 31, 2013, 13:29:23
Według mnie niepotrzebnie wprowadzac od poczatku cały ten system ze statkami. przy tym jest masa roboty, a nie wnosi to nic specjalnego.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 13:35:18
Nie wnosi to nic specjalnego???!!! Mam szacunek do innych opinii ale przez Ciebie zachciało mi się śmiać. W ilu grach masz możliwość bycie kapitanem swojego okrętu, albo jego członkiem załogi? W ogóle w ilu grach masz możliwość chociaż popłynięcia na wielką wodę dużym statkiem, co? Do tego dochodzą bitwy morskie (jak już wspomniałem o ile będą), które miażdżyłyby wszystko. Epickie i efektowne na pewno by to było. Piraci, korsarze, kupcy... Na prawdę nic to nie wnosi?
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Billu on July 31, 2013, 13:36:11
Co do głównego tematu, to powinny być wyłącznie armaty(bez muszkietów, pistoletów itp.) i tylko na statkach.


Ale dlaczego tylko na statku mają być działa, jak dla mnie to statki i miasta portowe powinny je mieć, bo niekiedy statek mógłby atakować ląd, a żołnierze mieliby do dyspozycji tylko łuki i strzały, które oczywiście niekiedy pewnie by mało zrobiły (no chyba, że podpalone (strzały, nie łuki)).

Muszę jednak jeszcze postawić pytanie czy statki będą budowane przez graczy, a co za tym idzie zbieranie surowców, kupienie ich lub hańbiąca kradzież - czy będą już gotowe stały w portach i za sporą sumkę będzie można taki nabyć.

Osobiście jestem za pierwszym rozwiązaniem, ponieważ w porcie na samym początku gry (rozwiązanie 2) stałyby setki statków, a kiedy sami go budujemy (rozw. 1) to również sami (lub z pomocą) go wodujemy i płyniemy.
Co o tym myślicie?

Bardzo dobry pierwszy pomysł, ale takie statki musiałyby zostać stworzone w miejscach do tego przeznaczone, czyli stocznie. I ważne jest to, że trzeba będzie mieć dużo materiałów.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Rinaruk on July 31, 2013, 13:42:26
Każdy tylko statki, statki ale nie wiadomo czy nawet mapa będzie na tyle duża aby wyprawa statkiem opłacalna. Jak dla mnie jak już mają istnieć to tylko przez NPC z pkt. A do pkt B. Jak czytam że ktoś chce by gracze prowadzili statek płynący ponad 8h... Ja wiem że niektórzy nie mają nic do roboty i chętnie pograją w Enidust 12/24 ale wiele osób będzie grało po 2-6h, większość osób chodzi do pracy/szkoły, hobby i pewnie znajdą się tacy którzy mają już rodzinę. Dlatego kierowanie statkami które przewożą ludzi to zły pomysł, a wojny na morzu może i byłby fajne, tylko czy potrzebne od zaraz?
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Colack on July 31, 2013, 13:45:40
Mapa nie będzie duża? :D obejrzyj pierwszy filmik o Enidust. Statki są spoko, ale może twórcy powinni narazie skupić się na podstawowych rzeczach, a te wprowadzić można poźniej
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Billu on July 31, 2013, 13:46:50
Ale... Twórcy pokazali już mapę świata i porównali ją do map z serii gothic... Jeśli ktoś nie może grać to nwm. Może kazać komuś przejąć stery, a sam położy się w kajucie na łóżku i jak zaloguje się ponownie później to już będzie na innym kontynencie lub w drodze do niego...
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 13:47:00
O tym właśnie mówiłem i ten pomysł godzi się z obawą, aby bitwy morskie nie wyprały lądowych. Na cały kontynent będą np. 2 stocznie. Tylko tam będzie można budować statki. Do tego dochodzi to, że aby zbudować taki statek trzeba będzie zatrudnić wielu drwali (drewno), "inżynierów" (projekt itd.) cieślów (cieśli) itd... Albo wszystko zrobić samemu, lub z innymi graczami. Więc nie wielu będzie stać na coś takiego - i mniej więcej dlatego ten pomysł jest bardzo dobry - realizm (jako tako ale jednak) i bitwy morskie "pogodzone" z lądowymi.

Co do czasu płynięcia między kontynentami sugeruję, aby nie trwało to dłużej niż dwie godziny, bo po pierwsze zastanówmy się - komu by się chciało siedzieć tak przed kompem kilkanaście godzin widząc tylko wodę.

A co się tyczy załogi - gracz vs. NPC. Załoga NPC według mnie odbierałałaby całą zabawę z płynięcia statkiem.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: gloobuss on July 31, 2013, 13:55:43
Jak na razie wolał bym aby w surowej fazie gry nie było żadnych statków ;)
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 13:59:47
Tzn czegokolwiek bym nie pisał powyżej również tak myślę, pamiętając, że to tylko surowa wersja gry i będą wprowadzane zmiany. Na początek z resztą chciałbym zobaczyć jak to będzie się ogólnie prezentowało.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Billu on July 31, 2013, 14:02:11
Zawsze może to wejść z updatem ;)
Sam Mistrz Ignis powiedział, że będziemy zaczynać grę na środkowym kontynencie, więc raczej tam wraz z betą będzie pierwsze miasto, czyli tak zwane "Miasto Środka", bądź jakoś inaczej, a że takie materiały się bardzo długo zbiera to pewnie zajmie to trochę czasu, a twórcy dadzą update ze statkami i pewnie co niektórzy nie będą mięli jeszcze połowy potrzebnych materiałów, a do tego dochodzą jeszcze miasta portowe i stocznie, które nie powstają od razu.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 14:17:51
UWAGA! ODPOWIEDŹ ODCHODZĄCA OD TEMATU STATKÓW!

Dokładnie tak, lecz obawiam się - może nie słusznie, że jeżeli gracze będą mogli budować swoje wsie, miasta itd. To po roku jakiś kontynent to może być jedno wielkie miasto. :-\
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Natanael on July 31, 2013, 14:33:47
Pomysł posiadania własnego okrętu sam w sobie nie jest zły lecz zdecydowanie to dość odległa przyszłość
(zresztą jak już wspominali poprzednicy) ;]
Najpierw niech każdy spróbuje wybudować własną chatę co ma być już wymagającym wyzwaniem ;]
albo inaczej niech każdy spróbuje wybudować tratwę i przeprawia nią ludzi przez rzekę,
lub niewielką łódkę do połowu ryb w jeziorze ;] o ile oczywiście będzie taka możliwość.

UWAGA! ODPOWIEDŹ ODCHODZĄCA OD TEMATU STATKÓW!

Dokładnie tak, lecz obawiam się - może nie słusznie, że jeżeli gracze będą mogli budować swoje wsie, miasta itd. To po roku jakiś kontynent to może być jedno wielkie miasto. :-\

nie wydaje mi się aby tak się stało, przede wszystkim dlatego że, sam aspekt budowy ma być trudny w realizacji, dwa ilość graczy pewnie będzie niewystarczająca do takiego przedsięwzięcia, a i ilość materiałów też może być ograniczona ;]
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: LemonGnom on July 31, 2013, 15:01:08
Może i będzie trudno zbudować własny dom, czy chatkę z drewna. Ale koniec materiałów to też nie jest dobre zakończenie tej historyjki. Tak, wiem, że anim to sie stanie miną lata, ale tak naprawdę nie wiemy ilu graczy będzie grało w Enidust
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: Rahl on July 31, 2013, 15:42:07
Kto tu mówi o końcu materiałów ? Wystarczy dosłownie jedna osoba która zobaczy co się ze światem dzieje i wystarczy że ta osoba wybuduje okręt i wyruszy wraz z załogą "podbijać" nowe tereny. Z pewnością początkowy zysk ze sprzedaży takie drewna z innego kontynentu nie będzie duży jednak z czasem kiedy by materiały na głównej, nazwijmy to, mapie się skończą to powstaną kompanie morskie które będę importowały te towary, bądź państwa (Frakcje) zaczną przemieniać się w państwa morskie i zamiast walk na lądzie o kontrole nad miastami (Na co nam miasta skoro nie mają żadnych towarów "surowych") rozpoczną się walki morskie o tamtejsze surowce. Oczywiście to co napisałem to z pewnością odległa wizja i to z pewnością bardzo jednak nikt nie może przewidzieć (Prócz twórców :D ) co się mogło by stać.

A wracając do tematu statków to sądzę że to świetny pomysł. Jeszcze lepiej by było gdyby np: Na innych wyspach i kontynentach dało się uświadczyć innych bestii, drzew, surowców itp. Np: Na mapie startowej nie ma czegoś takiego jak ... (I teraz problem) powiedzmy Marmur. Ale nagle pojawia się taki dziwny człowiek (Powiedzmy że ja) który buduje statek i na dalekiej (Bądź bliższej) wyspie odkrywa kopalnie (Złoża?) marmuru. A potem sprowadza taki towar na kontynent. Zrobiłbym furorę. Ale zaraz by się znaleźli naśladowcy i może dochodzić do obrony surowców i walk na morzu i wyspie. Itd. Możliwości jest dużo.
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: michalson111 on July 31, 2013, 16:40:03
Bitwy morskie beda spoko, abordaze itp tym bardziej ^.^
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: mostzarzad on August 02, 2013, 10:42:18
Fizyka:
Wiatr o losowo zmieniającej się sile i kierunku działa na statek z siłą F.
(http://pics.tinypic.pl/i/00425/rgrtkv9qyssf_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/rgrtkv9qyssf)
Ten model fizyczny wymaga aby ktoś cały czas siedział za sterami i pilnował kierunku.
Można wprowadzić kontrolowanie kształtu żagli, który odchyla w ograniczonym zakresie kierunek wektora siły oraz kotwicę.

edit:
w drugim wzorze jest błąd, jest sin zamiast cos
Title: Odp: Statki, wyprawy na morze.
Post by: RuskiBigosPL on September 16, 2013, 16:13:35
Nigdy nie spotkałem się z tym w tego typu grze. Właśnie szukałem czy ktoś już wpadł na ten pomysł i byłeś szybszy :D no cóż byłoby to genialne