Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: ID Postaci ID Grup  (Read 3283 times)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
ID Postaci ID Grup
« on: August 16, 2013, 15:41:14 »

ID Postaci
Zamiast nicków nasz postać mogła by mieć swoje unikalne ID.
Co pozwoliło by graczowi przedstawiać się różnym osobą różnie.
Ale też różnie gracze mogli by nas zapisywać dajmy ktoś nam się przestawi książę kaspian w poszarpanej zbroi z złomu my go nazwiemy (xxx) jak chcemy...
Umożliwia to też jednostronne dodawanie postaci Karczmarz raczej doda każdą osobę wchodzącą do karczmy i zapisze jej cechę charakterystyczna w razie w.
Nasuwa tu się też możliwość deskrypcji czyli krótkiego opisu np. brodacz, spotkałem go na wojnie.
Ale także dłuższego opisu gdzie moglibyśmy zapisać o nim dosłownie wszystko co przydało by się kopcą do zapisania komuś rachunku, kowalowi komu ma wykuć miecz itd.
Dodanie też avatara 64x64px zrzut z frontu twarzy w pełnym ekwipunku jak miał chustę która zasłania polowe twarzy to taką chustę niech jego avatar ma
Możliwość zapamiętywania avatarów wcześniejszych które tym razem zapisywały by się na naszym pc a nie serwerze.
Po co avatar do listów gończych, zleceń zabójstw oczywiście powinna być możliwość wymiany takiego avatara ale nie ID. ;)

ID Grup (najemnicy, kupcy straż miejska, mieszkańcy)
Grupy miały by zastąpić gildie klany itd z tą zaletą że możesz należeń do wielu grup.
Grupą rządziła by osoba która ją założyła.
Po co grupy strażnik miasta powinien wejść tam gdzie zwykły mieszkaniec nie wejdzie bo zabroni mu strażnik.
Tu nasuwają się premission w których będzie dało się ustawić wszystko ale głównie gdzie grupa będzie mogła wejść a gdzie nie.
Grupę będzie mógł założyć każdy jak i swoje terytorium którego postać w off będzie bronić(co z tego że założysz terytorium na całą mapę jak nikt tego nie przestrzega a inna sprawa ktoś cie może zabić bo go zakatujesz w obronie niby swojego terytorium).

Podporządkowanie się grup
Załóżmy to że mam miasto i mam terytorium miasta, ale mam też mieszkańców którzy mają swoje terytorium w swoich domach i swoją grupę domu gdzie pozwalają znajomym do niego wchodzić.
Załóżmy że mam państwo grupę mieszkańcu jak i terytorium i mam założycieli miast pode mną taka sama sytuacja jak wyżej.

Zaradzanie:
Grupy mogą być małe gdzie wystarczy jedna osoba jak i ogromne gdzie będzie potrzeba na prawdę wielu osób żeby nią zarządzać stad oczywisty wniosek że powinno się dać nadawać prawa innym członkom grupy żeby mogli też grupą zarządzać.

Wiem że to mechanizm prosto z ts3 ;p na nim się opierałem.
Logged

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #1 on: August 16, 2013, 17:05:01 »

Ogólnie w teorii pomysł dobry jednakże to że gracz przedstawia się u każde jako ktoś inny to no cóż... byłby mały problem. W teorii pomysł wypada świetnie ale w praktyce problemem byłaby powtarzalność twarzy. W skyrimie gdzie edytor twarzy był dosyć rozbudowany zdarzało mi się niejednokrotnie że ktoś miał taką samą twarz jak ja. Uważam że powinno być i ID i i nick. Działało by to na takiej zasadzie że początkowo gracz widzi tylko ID innego gracza jednak może "poprosić o szczegółowe dane" jeżeli druga osoba to zaakceptuje to będzie widział jego ID i nick
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #2 on: August 16, 2013, 18:10:03 »

Pomysł z ID bardzo mi się podoba :D Rozwinie to bardzo anonimowość dzięki czemu po wykonanej zbrodni będzie się można łatwiej ukryć :D Ale proszenie o szczegółowe dane to już chyba trochę przesada bo w tym w sumie jest tylko nick a to już by zależało jak kto nam się przedstawi ;) Z grupami też fajny pomysł dawałoby to właśnie możliwość ustawiania permission.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #3 on: August 16, 2013, 18:19:09 »

A nie prościej było by zrobić niewidoczny nick dla innych graczy który się pojawi dopiero po przedstawieniu ? I nie prościej było by różnorakie grupy robić na zasadzie umowy ustnej  ?
Logged

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #4 on: August 16, 2013, 18:39:00 »

Jeżeli chodzi ci o to że pokaże się ten nick jaki się przedstawisz to prawie to samo co powiedziałem ;) a co do drugiego to ja raczej jestem przeciwny zostawiać wszystko umowom ustnym bo czuje że zrobi się za duży chaos. Jak wiadomo w realnym świecie wszędzie są spisywane dokumenty bo wierzyć komuś na słowo to ciężko :)
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #5 on: August 16, 2013, 19:15:37 »

A nie prościej było by zrobić niewidoczny nick dla innych graczy który się pojawi dopiero po przedstawieniu ? I nie prościej było by różnorakie grupy robić na zasadzie umowy ustnej  ?
Też byłem początkowo za umową ustną lecz po przemyśleniu zmieniłem zdanie.:/
Ponieważ tu nie do końca możemy zostawić to umowie ustnej ponieważ npc lub boty muszą mieć jakieś punkty odniesienia kto coś może a co nie. np Handlować w mieście mogą tylko kupcy i mieszkańcy lub określona gildia. Atakować bez reakcji obrony miasta mogą tylko strażnicy miasta. Wejść do danego domu lub pomieszczenia w nim mogą tylko osoby z danej grupy.

Co do ID zamiast niku uważam że to dobry pomysł który umożliwi zmianę tożsamości, podszywanie się, ukrywanie tożsamości wiele innych i jest bardzo realne.
« Last Edit: August 16, 2013, 19:19:33 by Zikes »
Logged

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #6 on: August 16, 2013, 19:36:32 »

Dokładnie ;) Otwiera to zupełnie nowe możliwości, bo wystarczy przebranie inne imię, i już istniejemy jako zupełnie inna osoba ;) Oczywiście jeżeli nas ktoś nie rozpozna ;)
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #7 on: August 16, 2013, 19:46:22 »

Ja byłbym za tym żeby był rozbudowany system tworzenia postaci wizualnie czyli dużo opcji zmiany gęby naszego protagonisty... A także żeby nie było widać nicku nad postacią oprócz tych których mamy wśród znajomych... ;)
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #8 on: August 16, 2013, 19:50:40 »

Zikes, Zikes... Wejść do danego budynku może wejść dana grupa. Czyli takowy strażnik nie wiadomo skąd widzi: O, on jest z gildii X a to budynek gildii Y. Szybko panowie! Łapać sk <pip>. Czyli idąc dalej powiesz mi że tylko kupiec może handlować ? Człowieku, kupcem może być każdy! A co do frakcji które mogą handlować ... Powiedz mi. Skąd taki przeciętny Kowalski który kuje broń wie że ten przeciętny Kwiatkowski jest z przeciętnej gildii Fluer z którą jest zakaz handlu ? Czekaj, czekaj ...Widzę! ... Widzę! On jest z gildii Fluer!

Tak to ma twoim zdaniem wyglądać ? Jeśli nie to oświeć mnie, wymyślę inną ripostę na twój temat ;)
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #9 on: August 16, 2013, 23:05:19 »

@Rahl
Czy ja napisałem że będzie to widoczne że dana osoba należy do jakiej grupy to mają być premission dla npc i botów które nie mają mózgu.
Co do handlu
Żeby handlować na targu w średniowieczu musiałeś należeć do gildi kupieckiej której płaciłeś podatek.
Towary mógł sprzedawać kupiec i kupować tak samo kupiec. Jeśli obszedłeś kupca i wieśniak sprzedał towary bezpośrednio mieszczanom wchodził w konflikt z prawem bo nie miał świstka zezwalającego mu na handel. Raz nie odprowadził podatku za handel do miasta. Dwa okradł gildie kupiecką która niema z tego zysków.
Rahl chodzi mi tu o stoiska i sklepy a nie o mały handel wymienny miedzy graczami.

@Kirito
Ciesze się że podzielasz moje zdanie

@MobilnyMongoł
No ale dodał bym jeszcze jedną zmienna żeby na początku modelowania twarzy każda twarz była by inna.
Co by zmniejszyło prawdopodobieństwo tych samych twarzy.
Co do nicku to wiadome ^^ że też jestem przeciwny temu a nick powinien pokazywać się dopiero gdy najedziemy na postać i będziemy nie dalej niż 5m jeśli jest zamaskowana w 100% nie mamy pojęcia kto to i nie możemy dodać jego ID.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #10 on: August 17, 2013, 10:27:19 »

Zikes... A co, zabronisz ludziom robić oszustwa ? Poza tym chyba zapominasz bądź już nie dopuszczasz do siebie takiej możliwości jak oszustwa i niszczysz przy tym sporą część gry. Idąc dalej tym tropem. Jeśli powstanie ID gildii to nie będzie można należeć do kilku ? Bo jeśli będzie można to jak będzie wyglądała sytuacja że osoba A jest w gildii X, Y, Z . (Przykładowo: Żołnierz Miasta, Złodziej, Kowal) i miasto "wypowiada wojnę" złodziejom. I co, nagle każdy NPC bot wie że jesteś złodziejem ? A jak oni zaraz zaczną krzyczeć albo cię atakować to gracze zaraz się rzucą na ciebie.
Logged

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #11 on: August 17, 2013, 10:50:46 »

Moim zdaniem nie powinno być ID dużo roboty po prostu opcja ,któremu  człowiekowi udostępniasz swój nick , i jeszcze któremu udostępniasz widok bractwa.



UP-> a to że należysz do kilku bractw to nie trudne idziesz do jednej np. złodziejów .
znajdujesz zaufanie itp. wiesz co będą atakować kiedy mówisz swojemu bractwu staremu (nie należysz do nich ale tylko  na piśmie , jesteś na ich zlecenia na słowo ) mówisz co będą robili w pewnym czasie i robisz kontre oni się zajmują najemnikami a wy po prostu strzelacie(łuk) lub atakujecie ich i im zabieracie cały łup . A że będą poranieni będzie to proste .
To zależy od graczy gracze nawet nie muszą robić bractwie żeby w niej być :D
« Last Edit: August 17, 2013, 12:27:56 by TheRainbowKing »
Logged

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #12 on: August 17, 2013, 12:20:54 »

@up
Trochę to się nie trzyma kupy :d


Ja bym był generalnie za tym aby w ogóle znieść nicki i jeżeli chcesz się danej osobie przedstawić mógłbyś powiedzmy ja ztargetowac i wpisać komende /przedstaw nick czegoś takiego jeszcze nigdy nie było bo nikt się nie odważył na taki krok. Zmienia to zupełnie strukturę gry i stwarza miliony nowych okazji. Takie jest moje zdanie ;)
Logged

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #13 on: August 17, 2013, 12:23:34 »

właśnie o to chodzi że nick będziesz udostępniał po jakiejś opcji dla danej osoby :D ale bez żadnego ID bo ID to dużo robienia
Logged

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: ID Postaci ID Grup
« Reply #14 on: August 17, 2013, 12:27:30 »

ID w każdej grze ma każda postać bo trzeba ja jakoś zidentyfikować niekiedy id=nick
Logged
Pages: [1] 2 3