Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: Lockpicking  (Read 2851 times)

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Lockpicking
« on: June 25, 2013, 11:26:20 »

Czy myśleliście kiedyś o systemie zabezpieczeń w grze? Bez nich zbójcy mieliby ułatwione zadanie. Według mnie można by na gotowe drzwi i skrzynie założyć zamek(otrzymując jednocześnie klucz pasujący tylko do niego). Byłyby dwa sposoby włamania się do czyjegoś domu: ukraść właścicielowi klucz, albo to co mówi nazwa tematu, czyli otworzyć go wytrychem. System mógłby być podobny do tego w Gothicu. Tak to wygląda z moich oczu, a jakie są wasze "wizje"?
Logged

Armadolon

  • User
  • Posts: 56
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #1 on: June 25, 2013, 11:33:53 »

Moim zdanie to jest genialny pomysł, jeśli to ma być gra realistyczna, do tego osadzona w realiach średniowiecza, to muszą się takowe wytrychy znaleźć.
Logged

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #2 on: June 25, 2013, 18:24:03 »

No oczywiście uważam że złodziej nie powinien od tak sobie wchodzić do kogoś domu i go okraść tu powinien być to nie alda wyczyn ale dobrze by było gdyby istniały banki nie do obrabowania ^^
Logged

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #3 on: June 25, 2013, 18:28:56 »

Wiem, myślałem nawet, że fajna by była klasa wykonania zamka(im większa, tym trudniej go otworzyć), a nauczenie się ślusarstwa byłoby bardzo czasochłonne i męczące, by zmniejszyć liczbę włamywaczy. Tak wgl. to powstałby zawód ślusarza  i gdyby ktoś zgubił klucz czy coś podobnego, to "ślusarz zawsze w pogotowiu!".
Logged

Scheikh

  • Guest
Odp: Lockpicking
« Reply #4 on: June 26, 2013, 20:50:16 »

Całkowicie zgadzam się z odpowiedziami powyższych użytkowników, ale jak dotąd najfajniejszy system otwierania zamków ma Baethesda (znany z gry follout3 i Skyrim)
Logged

Myszor36PL

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #5 on: June 27, 2013, 16:57:50 »

Według mnie system lockpickingu powinien wyglądać tak jak w thief (tym najnowszym)
Logged

Maniex

  • User
  • Posts: 75
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #6 on: June 27, 2013, 18:03:22 »

Moim zdaniem lockpicking powinien wyglądać jak w Thief:OOTS lub Skyrim. Według mnie tam wygląda ten system bardzo realistycznie.
Logged
Gdy inni ślepo podążają za prawdą, pamiętaj NIC NIE JEST PRAWDZIWE
Gdy innych ogranicza moralność lub prawa, pamiętaj WSZYSTKO JEST DOZWOLONE
Działamy w mroku by służyć światłości. JESTEŚMY ASSASSYNAMI.

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #7 on: July 06, 2013, 21:10:07 »

Wg mnie powinien być nowatorski, a nie skopiowany z innych tytułów. co do pomysłu, to bardzo dobry. Im lepsze zamki, tym trudniej je otworzyć. Ślusarz też trafiony zawód. a jeśli chodzi o otwieranie, to też nie może być to takie proste, trzeba by się nauczyć odpowiednich umiejętności i to nie, że przeczytasz książkę i już umiesz otworzyć połowę zamów w państwie ( jak rzecz miaął miejsce w skirymie)
Logged

Kejster

  • User
  • Posts: 36
    • View Profile
    • SoundCloud w wykonaniu Kejstera :)
Odp: Lockpicking
« Reply #8 on: July 06, 2013, 23:24:56 »

Witam,
Fajnie by było też, jeśli można by zamontować do drzwi więcej kłódek niż 1. Będzie to uciążliwsze by pamiętać, żeby wszystkie zamykać, ale trudniejsze do włamania. Poza tym Lockpicking przydałby się głównie dla złodziei miejskich, jeśli zaatakuje się farmę co znajduję się daleko od innych obywateli, to wystarczy wyrżnąć broniących NPC czy graczy i potraktować drzwi z najzwyklejszego "kopa" :P. Chyba, że kazał ktoś robić patrol, zamiast obrońców, którzy obchodzą dom (bo warto dodać, iż dlaczego się wkradać przez drzwi jak można, np. przez okno lub zastosować wspinaczkę, jeśli dany dom na to pozwala - ze względu na budowę - i wślizgnąć się do wewnątrz kominem :P).
Można by wprowadzić również różne wytrychy, ponieważ nie zawsze może dany pasować do jakieś wybitnej kłódki, oraz będą się różnić wytrzymałością, bo wszystko ją posiada ;)
Logged
Pasja i wytrwałość prowadzi do rzeczy wielkich, o których marzono od wieków.

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #9 on: July 07, 2013, 16:33:39 »

Pfff... Kto będzie się tym bawił? Ja od razu podpaliłbym chatę, byłaby zabawa :D
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #10 on: July 07, 2013, 18:08:51 »

Po pierwsze: czy gracze powinni móc okradać innych graczy? myślę że w pewnych okolicznościach tak.

Dwa: czy powinni móc okradać ich domy?? Tu już zaczyna się niebezpieczna równia pochyła.

Załóżmy że każdy ma klucz do swojego domu. Po prostu złodziej zamordował by gracza i zabrał klucz, wszedł do domu, zabrał co chciał i tyle. W efekcie gracze przestaną grać, bo nie będzie sposobu na utrzymanie swoich rzeczy.

Załóżmy że nie da się zabrać klucza i trzeba się włamać. Ponieważ nie ma praktycznego sposobu na ukaranie gracza (przynajmniej nie widziałem jeszcze żadnego na tym forum którego nie dało by się obejść tworząc nową postać) oznacza to w praktyce, że każdy dom/skarbiec/gracz będzie regularnie okradany ze wszystkich swoich oszczędności i skarbów, podczas gdy pewna grupa sprytnych graczy będzie pływać w bogactwach (ci którzy będą tego nadużywać)
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Lockpicking
« Reply #11 on: July 07, 2013, 18:37:02 »

Quote
Załóżmy że każdy ma klucz do swojego domu. Po prostu złodziej zamordował by gracza i zabrał klucz, wszedł do domu, zabrał co chciał i tyle. W efekcie gracze przestaną grać, bo nie będzie sposobu na utrzymanie swoich rzeczy.

A może Skyrim użyczy nam paru pomysłów? Strażnicy jeśli zobaczą że kradniesz, lub wszedłeś do czyjegoś domu to albo płacisz okup i oddajesz rzeczy, albo zabijasz strażników i całe wojska Cię ścigają, albo oddajesz rzeczy i idziesz do więzienia co będzie Cię kosztować czas, a nie pieniądze tak jak w przypadku okupu.
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #12 on: July 07, 2013, 18:39:37 »

Quote
Załóżmy że każdy ma klucz do swojego domu. Po prostu złodziej zamordował by gracza i zabrał klucz, wszedł do domu, zabrał co chciał i tyle. W efekcie gracze przestaną grać, bo nie będzie sposobu na utrzymanie swoich rzeczy.

A może Skyrim użyczy nam paru pomysłów? Strażnicy jeśli zobaczą że kradniesz, lub wszedłeś do czyjegoś domu to albo płacisz okup i oddajesz rzeczy, albo zabijasz strażników i całe wojska Cię ścigają, albo oddajesz rzeczy i idziesz do więzienia co będzie Cię kosztować czas, a nie pieniądze tak jak w przypadku okupu.

Wpadka nic cie nie będzie kosztować tak naprawdę, postać idzie do więzienia czy cokolwiek a ty logujesz inne konto i masz to w... gdzieś :P
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Lockpicking
« Reply #13 on: July 07, 2013, 18:43:43 »

Ale żeby Cię wypuścili z więzienia musiałbyś posiedzieć tam określoną ilość czasu (dałoby się go skrócić pracując w kopalniach itp.) zależną od ogólnej wartości skradzionych rzeczy, a jak posiedzisz na innym koncie ten czas nie będzie liczony. A myślę że po roku gry, gracz wolałby posiedzieć w tym więzieniu i odzyskać postać niż iść na inne konto.
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Lockpicking
« Reply #14 on: July 07, 2013, 18:45:28 »

Ale żeby Cię wypuścili z więzienia musiałbyś posiedzieć tam określoną ilość czasu (dałoby się go skrócić pracując w kopalniach itp.) zależną od ogólnej wartości skradzionych rzeczy, a jak posiedzisz na innym koncie ten czas nie będzie liczony. A myślę że po roku gry, gracz wolałby posiedzieć w tym więzieniu i odzyskać postać niż iść na inne konto.

Nie, opaliłbym idąc spać to konto żeby sobie ładnie w więzieniu posiedziało. Albo 10 takich kąt na wirtualnych maszynach (albo i bez tego jeśli gra pozwoli na odpalenie kilku klientów na raz)
Logged
Pages: [1] 2 3